eitaa logo
موسیقی آوازِ شیطان
107 دنبال‌کننده
4 عکس
2 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
از آنجا که امروز در جشن ها و اعیاد حتی بین مذهبی ها(مذهبی نماها) موسیقی رواج پیدا کرده در حدی که برخی مطربانِ مداح نما شروع کرده اند کارهایی همراه با غنا و موسیقی میسازند و گاها کلیپ های سخنرانیِ خطبا هم بدونِ موسیقی نمیشوند لازم دیدیم جهتِ نهی از این منکرِ منفورِ اسلام و اهل بیت علیهم السلام و واکسینه کردنِ اهلِ ایمان کانالی جداگانه در این رابطه تاسیس کنم . @avazesheytan
4_5954034049147215670.mp3
3.74M
موسیقی که حرام است چند بخش دارد رساله جامع آیت الله سیستانی👇🏽 مسأله ۴۰۲. به طور کلی برای آنکه گوش دادن به صدایی جایز باشد - همان طور که از مسائل قبل استفاده شد - رعایت چند نکته لازم است: الف. آواز خوانده شده، غنایی نباشد. ب. موسیقی و آهنگ آن، مناسب با مجالس لهونباشد. ج. محتوای خواندن خواننده، مطالب منفی و خلاف شرع، مثل دعوت به کفر و بی دینی، فحشاء وابتذال نباشد. د. برای مردان، آوازخوانی زن که با نازک و لطيف کردن صدا همراه است نباشد.
رساله جامع آیت الله سیستانی👇🏽 مسأله ۳۹۶. «غنا» حرام می‌باشد و آن عبارت است از سخنان لهوى - چه شعر، چه نثر- که با سبک‌ها و لحن‌ها و آوازهای مرسوم و معمول نزد اهل لهو خوانده می‌شود و فرقی بین غنای شاد و غنای غم انگیز و محزون نمی باشد و همین طور فرقی بین آواز غنایی زن و مرد، بین تک خوانی و جمع خوانی، خواندن با استفاده از دستگاه صوت و غیر آن نیست.
رساله جامع آیت الله سیستانی ❎موسیقی از نظر حکم شرعی، دو نوع است: الف. موسیقی حلال؛ آن است که مناسب مجالس لهونباشد؛ مثل موسیقی ارتش (مارش نظامی و طبل و سنج عزاداری که در عرف، مناسب با مجالس لهو محسوب نمی شود. ب. موسیقی حرام؛ آن است که مناسب مجالس لهو باشد؛ یعنی شنونده موسیقی (خصوصا زمانی که از این امور، مطلع باشد) تشخیص می‌دهد که این آهنگ در مجالس لهو به کار می‌رود.
4_5954034049147216010.mp3
6.38M
منظور از مجلس لهو و مناسبت با مجالسِ لهو چیست؟؟؟(رساله جامع آیت الله سیستانی) مسأله ۴۰۱. منظور از مجلس لهو، مجلسی است که برای هوسرانی، عیاشی و خوشگذرانی تشکیل شده است، هرچند خوشگذرانی آن با ارتکاب امور حرام مثل شرب خمر، اختلاط نامشروع زن و مرد همراه نباشد. بنابراین، نواختن و گوش دادن به موسیقی مناسب با این نوع مجالس، حرام است، هرچند در مجلس عادی نواخته شده یا به صورت فردی گوش داده شود.
4_5954034049147216189.mp3
1.35M
آیا اینکه میگویند این موسیقی در من حالت خاصی ایجاد نمیکند دلیل بر حرام یا حلال بودن است؟؟؟(پاسخ از رساله جامع آیت الله سیستانی) مسأله ۰۵ ۴. معیار حرام بودن موسیقی، همان طور که در مسائل قبل ذکرشد، تناسب آن با مجالس لهو می‌باشد. بنابراین، اگر کسی بگوید: «این نوع موسیقی حالت خاصی را در من ایجاد نمی کند» یا آنکه بگوید: «در من اثر ندارد»، این حرف او معیار حرام یا حلال بودن موسیقی نیست؛ البته گاه، ایجاد حالتی خاص در شخص، نشان میدهد که موسیقی با مجلس لهوتناسب دارد؛ ولی همیشه این طور نیست.
آیا چون در رادیو و تلوزیونِ کشور اسلامی پخش شده یا مجوز در کشور اسلامی گرفته یا فلان مداح با آن مداحی کرده یا .... نشانه ی حلال بودنِ موسیقی است؟؟؟(پاسخ از رساله جامع آیت الله سیستانی) مسأله ۴۱۰. پخش آهنگ و موسیقی از رادیوها و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی، نشانه شرعی بر حلال بودن آن نیست و معیار، تشخیص فرد مکلف است. بنابراین، اگر فرد موسیقی پخش شده را عرفا مناسب با مجالس لهومی داند، گوش دادن به آن جایز نیست. همچنین، کسب مجوز از نهادهای قانونی موجب حلال شدن موسیقی حرام نمی شود.
4_5954034049147216507.mp3
2.9M
نواختن با آلتِ لهوی و غیرِ آلت لهوی (از رساله جامع آیت الله سیستانی) مسأله ۴۱۳. دایره (دف) از آلات لهواست و دایره زدن - چه زنگ دار، چه بی زنگ - در مجالس عروسی و غیر آن جایز نیست؛ اما زدن به وسایلی از قبیل سینی، قابلمه، تشت و... که از آلات لهونیستند در مجالس عروسی و غیر آن، اگر به طور معمولی باشد به خودی خود جایز است؛ ولی اگر کیفیت زدن به نحو خاصی (ریتم دار) باشد که مناسب مجالس لهواست، اشکال دارد و احتیاط واجب در ترک آن است.
نفرین کبوتر راعبی بر اهالی موسیقی قال الامام الرضا صلوات الله علیه: ... وَ سَأَلَهُ عَنْ مَعْنَى هَدِيرِ الْحَمَامِ الرَّاعِبِيَّةِ فَقَالَ تَدْعُو عَلَى أَهْلِ الْمَعَازِفِ وَ الْقِيَانِ وَ الْمَزَامِيرِ وَ الْعِيدَانِ 🔸امام رضا علیه السلام فرمود: مرد شامی از امیرالمؤمنین (صلوات الله علیه) در مورد معنی صدای کبوتر راعبی سؤال کرد؛ (امیرالمومنین صلوات الله علیه) فرمود: بر اهل آلات موسیقی ضربی و نواختنی (مثل دفّ و دائره و تار و...) و اهل مزامیر (یعنی آلات لهو دمیدنی مثل نی و فلود و شیپور و...) و بر اهل آلت موسیقی عود (بربط)، نفرین می کند. 📚عیون اخبار الرضا ج1ص246 بحارالانوار جلد 10 صفحه 80
عبادت ابلیسی یعنی برای اهل بیتی که دشمن موسیقی و لهو و لعب و غناء هستند با همین دست معاصی شعرخوانی کنی. عن ابی عبد الله علیه السلام: قال رسول الله صلی الله علیه و آله... إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى بَعَثَنِي‏ رَحْمَةً لِلْعالَمِينَ‏ وَ لِأَمْحَقَ الْمَعَازِفَ وَ الْمَزَامِيرَ وَ أُمُورَ الْجَاهِلِيَّةِ وَ أَوْثَانَهَا وَ أَزْلَامَهَا وَ أَحْدَاثَهَا... 🔸از امام صادق علیه السلام به نقل از رسول خدا صلی الله علیه و آله روایت شده است که ایشان فرمود: به راستی که خدای تبارک و تعالی مرا از روی مرحمت و لطف به عالَمیان برانگیخت و [نیز] برای اینکه آلاتِ موسیقی و مزامیر (سازها) و امورِ جاهلیت و بُت‌هایش و قمارهایش و بدعت‌هایش را نابود سازم. 📚الأمالي (للصدوق)/ص416 الكافي (ط - الإسلامية)/ج‏6/ص396 بحار الأنوار (ط - بيروت)/ج‏76/ص126 پ. ن :ابلیس میخواست به شیوه و روش خودش، یعنی طبق هوای نفس و سلیقه اش خداوند را عبادت کند اما خداوند متعال نپذیرفت و فرمود: إِنِّی أُحِبُّ أَنْ أُطَاعَ مِنْ حَیْثُ أُرِیدُ دوست دارم از راهی که می خواهم فرمانبرداری شوم. و این است داستان مسلمانانی که به طریق معصیت مثل و... می خواهند عرض ارادت کنند.
❎احادیث و روایات در خصوص غناء و آلات غناء برای کسانی که گفتند با یک روایت حکمی صادر کردیم 👇🏾 💥1- پیامبر صلی الله علیه و آله میفرمایند: همانا خداوند تعالی مرا راهنما و رحمت برای جهانیان قرار داده و مرا امر کرده که مزمارها و معزفه ها و تارها و بت ها و اعمال جاهلیت را از بین ببرم، بدرستی که معامله و تجارت و خرید و فروش آلات موسیقی حرام است. 📚(مستدرک الوسائل، ج13، ص219) (مستدرک، ج2، ص 458) 💥2- سوره مبارکه اسرا (بنی اسرائیل)، آیه 64: (و به شیطان گفته شد) هرکس را میتوانی با صدایت از راه بلغزان... در روایتی از امام صادق علیه السلام در خصوص این قول خداوند در قرآن سؤال شد، حضرت در پاسخ فرمودند: 👌 منظور از با صدایت غنا و تارها و آلات موسیقی است که همانا آنها از صداهای شیاطین است. 📚 (الغدیر، علامه امینی، ج8، ص69، ح3) (تفسیر نورالثقلین، ج4، ص42) 💥 3- از عبدالله بن عباس از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله روایت شده که فرمودند:برخی از اقوام هستند که قرآن را برای غیر خدا فرا میگیرند و از آن به عنوان وسیله ای از آلات موسیقی استفاده میکنندو با قرآن غنا میکنند، تا اینکه فرمودند این اقوام طبل و آلات موسیقی را نیکو میشمارند امر به معروف و نهی از منکر را زشت میدانند. سپس فرمودند: اینان در ملکوت آسمانها پلیدهای نجس خوانده می شوند. 📚(وسائل الشیعه، ج12، ص230، ح27) (تفسیر قمی، ص427) 💥 4- از امام صادق علیه السلام درباره قول زور(که در آیه 30 سوره مبارکه حج آمده) سؤال شد، فرمودند: غناء همان قول زور و سخن باطل است... شما را از نواختن آلات موسیقی همچون سنج ها برحذر میدارم، همانا شیطان با کسیکه آنرا بنوازد به سرعت همراه میشود ملائکه از او فرار میکنند و نفرت دارند. هرکه در خانه اش چهل روز طنبور (سه تار) باشد غضب الهی را بسوی خود جلب کرده است. 📚(من لایحضره الفقیه، ج4، ص46، ح6) 👌 با توجه به آنچه بیان شد، تذکر میدم در این روایت فقط منظور طنبور یا همون سه تار نیست بلکه منظور همه آلات موسیقيه. 💥5- در فقه الرضوي (باب شرب خمر وغناء) از امام رضا عليه السلام روایت شده که فرمودند: هر کس درخانه اش طنبور(سه تار)، عود ياهر چیزی از وسايل موسيقي از قبیل معزفه و يا شطرنج و ساير وسايل شبيه به آن (وسايل قمار) را چهل روز نگهدارد، پس به حقيقت و حتما شايسته خشم خداست و اگر در آن چهل روز ازدنيا برود، همچون فاجر فاسقي مرده است که جايگاه او جهنم خواهد بود و اين عاقبت، بد بازگشتي خواهد بود. 📚 (تفسير اثنا عشري، ج9، ص49) 💥6- امام صادق عليه السلام فرمودند: هنگامي که آدم وفات يافت، شيطان و قابيل در زمين به شادي پرداختند و براي سرزنش آدم عليه السلام به نواختن تار و آلات موسيقي مشغول شدند و هر چه از اين گونه در زمين است و مردم از آن لذت ميبرند، از همانجا سرچشمه گرفته است. 📚(فروع الکافي، ج6، ص31، ح3) (وسائل الشيعه، ج6، ص223، ح5) (لئالي الاخبار، ج5، ص221) 💥7- جابر بن عبدالله از پيامبر صلي الله عليه وآله نقل کرده که فرمودند: شيطان اولين کسي بود که آواز خواند و اولين کسي بود که نوحه کرد، هنگاميکه آدم عليه السلام از درخت ممنوعه در بهشت خورد، آواز خواند و وقتي که حضرت حوا از بهشت رانده شد و به زمين آمد، شيطان چون نعمت هاي بهشت را به ياد آورد نوحه و زاري کرد. 📚(وسائل الشيعه، ج12، ص231، ح28) (لئالي الاخبار، ج5، ص222) 💥8- امام صادق عليه السلام فرمودند: جز اين نيست که خداوند صنايعي را که از آن فساد محض ايجاد ميشود حرام کرده است. مثل سازها و ني ها و همه آلات موسيقي و لهو  و هر چه که شبيه به آن است، و بايد از آن دوري کرد و در اين وسائل و آلات و هر آنچه از آنها ايجاد ميشود هيچ صورتي از صلاح و درستي نيست و لذا آموختن آن و آموزش آن و استفاده از آن و اجرت گرفتن براي آن و تمامي صورتهاي آن حرام است. 📚(وسائل الشيعه، ج12، ص57، ح1، به نقل از تحف العقول) 👌نکته قابل توجه اینه که تو این روایت از همه انواع موسیقی نام برده شده. 💥💥9- اسحاق بن جریر روایت کرده که امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند:همانا شیطانی بنام قفندر وجود دارد، هرگاه چهل روز در خانه کسی بربط نواخته شود و مجلس غنا برگزار گردد، آن شیطان تمام اعضای خود را بر تمام اعضای صاحبخانه میگزارد قرار میدهد و در آن میدمد، بعد از این دمیدن است که غیرت از او برداشته میشود بطوریکه از تجاوز به ناموسش نیز باکی ندارد!! 📚(فروع کافی، ج6، ص433، ح14) (وسائل الشیعه، ج12، ص1232، ح1) (لئالی الأخبار، ج5، ص221) 👌و در حدیث دیگری آمده است: وقتی که چنین شد، شرم و حیا از او برداشته میشود به گونه ای که از سخنان ناروایی که به مردم میگوید، یا مردم درباره او میگویند، پروایی ندارد. 📚(مستدرکالوسائل، ج13، ص217)
💥10- امام صادق علیه  فرمودند: نواختن تار نفاق را در قلب می رویاند همانطور که آب، سبزه را می رویاند. 📚(بحارالانوار، ج79، ص441، ح20) (وسائل الشیعه، ج12، ص223، ح3) (لئالی الأخبار، ج5، ص221) 💥11- امام باقر علیه السلام فرمودند: غنا نفاق را در قلب میرویاند همچنان که درخت خرما خوشه میرویاند 📚 (مستدرک الوسائل، ج13، ص212) 💥 12- امیرالمؤمنین علی علیه السلام می فرمایند:  فرشتگان به خانه ای که در آن شراب، دف(نی و دایره) و طنبور(سه تار) و نرد (آلات قمار) وجود داشته باشد وارد نمیشوند و دعای آن خانه به اجابت نمی رسد و برکت از آن خانه دور می شود. 📚 (وسائل الشیعه، ج12، ص235، ح13) (سنن النبی(ص)، ج8، ص171، ح13019)، لئالی الأخبار، ج5، ص222) 💥13- پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند: نوازنده سه تار در روز قیامت حاضر میشود، در حالی که صورتش سیاه و در دستش طنبوری از آتش است و بالای سرش هفتاد هزار ملک [از مأمورین عذاب] خواهد بود که در دست هر یک گرزی از آتش است که بر سر و صورت او می زنند،اهل غنا از قبرش کور و کر و لال محشور می شود، زناکار و اهل مزمار و دف نیز همانند او محشور میشوند. 📚 (یحارالانوار، ج76، ص253) (مستدرک الوسائل، ج13، ص219) 👌قابل توجه اینکه حشر اهل غنا در این روایت با حشر شخص زناکننده یکسان شمرده شده!!! 💥14- مردی از اهل شام از حضرت علی علیه السلام درباره معنای آواز کبوتر (قمری) پرسید. حضرت فرمودند: او نوازندگان موسیقی و آوازه خوانان را نفرین میکند. 📚 (بحارالانوار، ج79، ص252، ح8) (لئالی الأخبار، ج5، ص221) (وسائل الشیعه، ج12، ص234، ح10) 💥 15- حضرت علی علیه السلام فرمودند: سلام کردن به شش گروه جایز نیست: یهودی، نصرانی، کسانیکه نردبازی میکنند، شرابخوارن، نوازندگان نی و طنبور. 📚(بحارالانوار، ج79، ص252، ح7) (خصال، ج1، ص330، ح29) (الرائد-ابن قولویه، ص490) 💥16- امام رضا علیه السلام فرمودند: گوش دادن به آلات موسیقی مثل تارها از گناهان کبیره است. 📚(مستدرک، ج2، ص459) (مستدرک الوسائل، ج13، ص220،ح15178) 💥17- حضرت علی علیه السلام فرمودند: بر قومی از بنی اسرائیل شبانه عذاب نازل شد، صبح که شد، دریافتند که چهار گروه از آنان نابود شده اند: طبل زنندگان، آوازخوانان، احتکار کنندگان، رباخواران. 📚 (مستدرک الوسائل، ج13، ص27) 💥 18- امام صادق علیه السلام فرمودند: (در آخر الزمان) آلات لهو و لعب (موسیقی) را می بینی که در رهگذر مردم آشکارا به کار گرفته می شود، مردم عبور میکنند و کسی جرأت نمی کند که از آن جلوگیری به عمل آورد. 📚(منتخب الاثر، ص534)  (بشارة السلام، ص126) (بحارالانوار، ج52، ص258) 💥 19- پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: کسی صدایش را به غنا بلند نمی کند، مگر اینکه خداوند دو شیطان بر او مأمور می کند که بر دوشهای او سوار شوند و با پاشنه پایشان بر سینه وی می زنند تا وقتی که وی ساکت شود. 📚(بحارالانوار، ج76، ص247) (مستدرک الوسائل، ج13، ص214) 💥 20- پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: همانا خداوند، دف، طبل، نی ها، و آلات لهو و لعب را حرام کرده است. 📚 (مستدرک، ج2، ص458) 💥21- از امام سجاد علیه السلام روایت شده که فرمودند: خدای متعال ملتی را که در میان آنها بربط به صدا در آید، پاک و سعادتمند نمی کند. 📚 (وسائل الشیعه، ج17، ص313) 💥22- پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمودند: غنا مؤثر به سوی زنا است. 📚 (بحار الانوار، ج76، ص247) (مستدرک الوسائل، ج13، ص214) 💥 23- پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: همانا گروهی خواهند بود که شب را تا به صبح به لهو و شرب خمر و غنا مشغول می شوند، پس به همین جهت مسخ می گردند و به صورت میمونها و خوکها در می آیند. 📚 (بحارالانوار، ج76، ص132) 💥24- امام صادق علیه السلام فرمودند: خانه ای که محل غنا باشد از بلاهای خطرناک ایمن نمی باشد و دعا در آن خانه مستجاب نمی شود و فرشتگان الهی به خانه غنا وارد نمی شوند. 📚(الکافی، ج6، ص433) (وسائل الشیعه، ج17، ص303) 💥 25- از امام صادق علیه السلام درباره غنا سؤال کردند.حضرت فرمودند: به خانه هایی که خداوند از اهل آنها روگردان است، داخل نشوید. 📚(الکافی، ج6، ص434) (وسائل الشیعه، ج17، ص306) همچنین فرمودند: 💥 26- مجلس غنا مجلسی است که خدای متعال به اهل آن نظر [رحمت] نمی کند. 💥27- امیرالمؤمنین علی علیه السلام اطلاع یافت که مردی طنبور می نوازد، حضرت او را از این کار بازداشت و طنبور او را شکست، سپس از وی خواست که توبه کند و او نیز توبه کرد. سپس قرمود: آیا میدانی هنگامی که طنبور نواخته می شود چه می گوید؟ عرض کرد: وصی پیامبر داناتر است.
حضرت فرمودند: طنبور در هنگام نواختن می گوید: سَتَندِم سَتَندِم أیا صاحِبی           سَتَدخُل جَهَنَّمَ أیا ضارِبی بزودی پشیمان میشوی،بزودی پشیمان میشوی ای دارنده من به زودی داخل دوزخ می شوی ای نوازنده من 📚(مستدرک الوسائل، ج13، ص220) 💥28- امام رضا علیه السلام فرمودند: هرکس خود را از غنا پاک نگه دارد، خداوند به باد دستور می دهد درختی را که در بهشت است به حرکت درآورد و صدایی بشنود که مانندش را هرگز نشنیده است،و کسیکه خود را از غنا باز ندارد هرگز آن صدا را نشنود. 📚 (الکافی، ج6، ص434) (وسائل الشیعه، ج17، ص317)    💥و در حدیث دیگر: 29- امام صادق علیه السلام فرمودند: شنیدن صدای این درخت بهشتی، عوض و پاداش است برای کسی که در دنیا از خوف خدا از شنیدن غنا پرهیز نماید. 📚 (بحارالانوار، ج8، ص127) 💥 30- ابو درداء روایت می کند: روزی پیامبر خدا صلی الله علیه و آله ضمن سخنان خود درباره بهشت و نعمتهای آن مطالبی بیان فرمود، درمیان جمعیت  عربی بادیه نشین بود، برخاست و روی زانو نشست و گفت: یا رسول الله! آیا در میان نعمت های بهشتی گوش دادن به آواز خوانی و موسیقی نیز وجود دارد؟حضرت فرمودند: آری! در بهشت نهری است که در دو طرف آن دختران سفید و نورانی قرار گرفته اند و با صداهای زیبای خود چنان آوازی می خوانند که مخلوقات جهان هرگز مثل آن را نشنیده اند، و آن از بهترین نعمت های بهشتی است. 📚(بحارالانوار، ج33، ص547) (کتاب العدل و المعاد، باب 23، حدیث 182) 💥31- از امام صادق علیه السلام سؤال شد: انسان پست و فرومایه کیست؟ فرمودند: کسی که شراب بنوشد و طنبور بنوازد. 📚(وسائل الشیعه، ج12، ص234، ح11) (لئالی الأخبار، ج5، ص222)
🔴وای بر....🔴 امام صادق علیه السلام فرمودند: (در آخر الزمان)آلات لهو و لعب (موسیقی) را می بینی که در رهگذر مردم آشکارا به کار گرفته می شود، مردم عبور میکنند و کسی جرأت نمی کند که از آن جلوگیری به عمل آورد. (منتخب الاثر، ص۵۳۴)  (بشاره السلام، ص۱۲۶) (بحارالانوار، ج۵۲، ص۲۵۸ مارا چه شده؟! به کجا میرویم؟!!! 📢📣🔴توجهی بیشتر🔴📣📢 امام صادق علیه السلام فرمودند: جز این نیست که خداوند صنایعی را که از آن فساد محض ایجاد میشود حرام کرده است. مثل سازها و نی ها و همه آلات موسیقی و لهو  و هر چه که شبیه به آن است، و باید از آن دوری کرد و در این وسائل و آلات و هر آنچه از آنها ایجاد میشود هیچ صورتی از صلاح و درستی نیست و لذا آموختن آن و آموزش آن و استفاده از آن و اجرت گرفتن برای آن و تمامی صورتهای آن حرام است. وسائل الشیعه، ج۱۲، ص۵۷، ح۱، به نقل از تحف العقول
❎فتوای مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی: موسیقی مطلقا حرام است هر نوع موسیقی كه بتوان با آن رقصید چه حكمی دارد؟ موسیقی مطلقا حرام است 534. چند سالی است كه استفاده از آلات موسیقی در برخی هیئت‎های مذهبی مرسوم شده است، حكم آن چیست؟ استفاده از ابزار و آلات مختص موسیقی‎ لهوی حرام است، و در غیر مختص هم، جایز نیست. https://saafi.com/book/4865
❎موسیقیِ سنتی و غیر سنتی در کلام مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی؟ ...در این ایّام پربرکت شعبانیه، باید کاستی‌ها و نقاط ضعفی را که در جامعه داریم، مطرح کنیم؛ برای ترمیم و برطرف‌کردن آنها تصمیم بگیریم؛ بکوشیم در این فرصتی که تعبیر به فرصت طلایی برای آن بسیار کم است، استفادة فراوان کنیم؛ در برابر مظاهر فسادی که معنویات، اخلاق و انسانیت جهان را به‌سوی سقوط، سِیر می‌دهد، در برابر مراکز فساد و ابتذال، اختلاط زن و مرد، رواج معاصی و گناه به اسم هنر و به اسم تقسیم موسیقی به سنّتی و غیرسنّتی، در برابر یک سلسله مسابقه‌های نامشروع و در یک کلمه ترویج فساد اخلاق که به‌وسیلة مفسدین و نویسندگان غیرمتعهّد، مطبوعات، نشریات... https://saafi.com/book/3073