eitaa logo
اخبار و تازه های هوانوردی
5.7هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.5هزار ویدیو
1 فایل
با سلام، این کانال برای پوشش اخبار هوانوردیِ نظامی، غیرنظامی، پهپادی و همچنین تازه های این صنعت در ایران و جهان، برای علاقه مندان به این حوزه ایجاد شده است. 🚫بازنشر مطالب، فقط با ذکر منبع، مقدور میباشد.🚫 ✅ ارتباط با ا‌َدمین و تبلیغات : @DREAMLINER
مشاهده در ایتا
دانلود
اخبار و تازه های هوانوردی
✅ جزییات رژه نیروی هوایی در روز ۲۹ فروردین، روز ارتش امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش
تصاویری از رژه جنگنده‌ها و هواپیماهای ارتش در آسمان تهران در ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران@Aviation_World
کابین خلبان بوئینگ۷۷۷ سری سیصد شرکت هواپیمایی قطر@Aviation_World
چرا باید در هواپیما، تلفن همراه خود را خاموش کنیم؟ یکی از مشکلات مربوط به چیزی است که شاید اصلا فکرش را نمی‌کنید و به آن تداخل زمینی می‌گویند(Traveloffpath) همه ما این جملات را از در هواپیما و قبل از پرواز شنیده ایم: لطفا کمربندهای مخصوص پرواز را ببندید، پشتی صندلی را به‌حالت عمودی درآورید، میزهای جلو خود را ببندید، پوشش نورگیر پنجره‌ها را بالا بکشید، لپ‌تاپ خود را در قفسه‌های بالای سر بگذارید و دستگاه‌های الکترونیکی را روی حالت پرواز قرار دهید.  چند مورد اول معقول به نظر می‌رسد، نورگیر پنجره باید بالا باشد تا بتوانیم شرایط اضطراری مثل آتش‌سوزی را ببینیم، میزها هم باید بسته شود و صندلی به حالت عمودی قرار گیرد تا بتوانیم درصورت لزوم به‌سرعت از سر راه کنار برویم. لپ‌تاپ هم اگر پرت شود، مثل گلوله خطرناک است و جیب‌های پشت صندلی آن‌قدر محکم نیست که بتواند آن را سرجایش نگه دارد. تلفن همراه را هم باید روی حالت پرواز بگذاریم تا حالت اضطرار برای هواپیما ایجاد نکند، اما این نکته چقدر صحت دارد؟ فناوری بسیار پیشرفت کرده است فناوری دیجیتالی که اکنون استفاده می‌شود، بسیار پیشرفته‌تر از برخی فناوری‌های قدیمی آنالوگ است که ۶۰ سال پیش از آن بهره می‌بردیم. براساس پژوهش‌های انجام‌شده، دستگاه‌های الکترونیک شخصی در همان باند فرکانس سیستم‌های ارتباطی و ناوبری هواپیما علائمی را ایجاد می‌کنند که به آن تداخل الکترومغناطیسی گفته می‌شود. اما در سال ۱۹۹۲، اداره هواپیمایی فدرال ایالات متحده آمریکا و کمپانی هواپیماسازی بوئینگ طی مطالعه‌ای مستقل، تداخل استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی روی کار هواپیما را بررسی کردند و در مراحل غیربحرانی پرواز، هیچ مشکلی برای استفاده از رایانه‌ها یا سایر دستگاه‌های الکترونیکی شخصی مشاهده نکردند (صعود و فرود مراحل بحرانی پرواز محسوب می‌شود). کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده آمریکا پهنای باند فرکانسی اختصاصی (رزرو شده) برای استفاده‌های مختلف مانند تلفن همراه و ناوبری و ارتباطات هواپیما ایجاد کرده است تا با هم تداخل نداشته باشند. دولت‌های سراسر جهان نیز برای جلوگیری از بروز تداخل در حمل‌ و‌ نقل هوایی، راهبردها و سیاست‌های مشابهی را در پیش گرفتند. طبق این شیوه، از سال ۲۰۱۴ در اتحادیه اروپا روشن‌ماندن وسایل الکترونیکی درطول پرواز مجاز است.  پس چرا باوجود این استانداردهای جهانی، صنعت هوانوردی همچنان استفاده از تلفن همراه را هنگام پرواز ممنوع کرده است؟ یکی از مشکلات مربوط به چیزی است که شاید اصلا فکرش را نمی‌کنید و به آن تداخل زمینی می‌گویند.  مجموعه‌ای از برج‌ها شبکه‌های بی‌سیم را به هم متصل می‌کند. اگر مسافرانی که برفراز این شبکه‌های زمینی پرواز می‌کنند همگی از تلفن خود استفاده کنند، بارگیری این شبکه‌ها بیش از اندازه می‌شود. تعداد مسافرانی که در سال ۲۰۲۱ پرواز کردند، بیش از دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر بود و این فقط نیمی از تعداد مسافران سال ۲۰۱۹ است.  البته وقتی صحبت از شبکه تلفن همراه به میان می‌آید، بزرگ‌ترین تغییر در سال‌های اخیر، حرکت به‌سمت استانداردهای جدید است. شبکه‌های بی‌سیم ۵‌جی (5G) کنونی - که به‌دلیل سرعت بالاتر انتقال داده کاربران زیادی دارد، باعث نگرانی زیادی در صنعت هوانوردی شده‌ است. ✅ @Aviation_Wold 
7.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دیروز و پرواز جنگنده های نیروی هوایی ارتش به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران@Aviation_World
تصویری زیبا از جنگنده اف۱۴ تامکت(Tomcat) نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه هفته دفاع مقدس در تهران، مهرماه ۱۴۰۱ عکس از ابوذر انصاری ✅ @Aviation_World
از ساعاتی قبل، آیین الحاق بیش از ۲۰۰ فروند پهپاد راهبردی که توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همکاری ارتش جمهوری اسلامی طراحی و تولید شده، با حضور فرمانده کل ارتش، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جانشین ستاد کل نیروهای مسلح در چند منطقه از کشور انجام شد. منبع: آجا مدیا ✅ @Aviation_World
اخبار و تازه های هوانوردی
✅ آغاز به کار رسمی شرکت هواپیمایی یزد اِیر(Yazd Air) به مناسبت عید سعید مبعث، شرکت هواپیمایی یزد ای
نخستین هواپیمای ایرباس A310 شرکت هواپیمایی تازه تاسیس یزد به رجیستر EP-DZA به رنگ آمیزی این شرکت درآمد این شرکت فعالیت خود را از عید مبعث آغاز کرده و اعلام نمود بود که ناوگان خود شامل دو فروند ایرباسA310، دو فروند امبرائر۱۴۵ و یک فروند BAE146 خواهد بود. شرکت هواپیمایی یزد اخیرا پروازهای خود را با یک فروند هواپیمای BAE146 به رجیستر EP-MOM آغاز نموده و اعلام کرد دو فروند هواپیمای امبرائر۱۴۵ دیگر نیز به تازگی وارد کشور شده است و مراحل قانونی ثبت و مجوز پرواز را می‌ گذراند. همچنین سه فروند دیگر نیز از شرکت هواپیمایی ماهان خریداری شده و با توجه به تصمیم سهامداران و هیئت مدیره شرکت مبنی بر جلوگیری از زمین‌گیر شدن این هواپیماها تا جذب و آموزش نیروی انسانی با توجه به عرضه و تقاضای صندلی، عملیات پرواز به ماهان سپرده می شود تا صندلی‌ ها از بازار کم نشود و شرکت ظرف سه ماه آینده بتواند با استقلال کامل، پروازهای خود را در مسیرهای مورد نیاز مردم یزد، ادامه دهد. اولین ایرباس A310 نیز به رنگ آمیزی این شرکت درآمده تا با دریافت موتور در روزهای آینده به خط پروازی این شرکت ملحق شود ✅ @Aviation_World
شرکت هواپیمایی امارات، در پستی در صفحه رسمی خود در اینستاگرام، اینگونه به استقبال عید سعید فطر رفت@Aviation_World
۴۵ سال پیش در چنین روزی، یک فروند سوخو۱۵ شوروی به یک هواپیمای بویینگ۷۰۷ پرواز ۹۰۲ خطوط هوایی کره در مورمانسک حمله کرد ولی با وجود آسیب های وارده، خلبان موفق شد بویینگ را روی یک رودخانه یخ زده در نزدیکی فنلاند فرود بیاورد. گرچه در اثر این حمله ۲ نفر کشته شدند. @Aviation_World