eitaa logo
شهید قلم ،سید مرتضی آوینی
128 دنبال‌کننده
804 عکس
1.1هزار ویدیو
17 فایل
سرپرست گروه فرهنگی و هنری شهید آوینی علیرضا توکلی
مشاهده در ایتا
دانلود
# عین شبکه جامع رصد و پایش # زیست بوم عین ✅ بستری راهبردی کنشگران مردمی و کارگزاران نظام ✅ با هدف شناسایی ظرفیت ها ، توانمندی سازی، هم اندیشی با صاحبان اندیشه ✅ به میدان آوردن دلسوزان نظام و انقلاب برای ایجاد حرکت عمومی به منظور حل مسائل کشور # زیست بوم عین متعلق به " ستاد عفاف و حجاب کشور - وزارت کشور " می باشد. http : //ayn. it 👈 # دعوت از دوستان و کنشگران مردمی جهت پیوستن به سامانه عین 🇮🇷 روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فلاورجان
هدایت شده از رادیو آوینی شهرستان فلاورجان اختصاص به شهدا،نامه ها و وصیتها و زندگی نامه ها وکارهای فرهنگی هنری
36.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
  ‌‌‍‌‎‌┄═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═‌‌‍‌‎‌‌‌‍‌ مجموعه فرهنگی هنری شهید آوینی افتتاح رادیو آوینی درفضای مجازی شرمنده شهدا نشوید شهادت آیت الله رئیسی گوینده:سما باقری هماهنگی:سید مجتبی موسوی سرپرست گروه: علیرضا توکلی https://eitaa.com/joinchat/1052836529C35c977c7ed
هدایت شده از فیلم اولی ها
🔴 معیارهای سنجش ارزش و کیفیت در هنر 🔹سنجش ارزش و کیفیت در هنر موضوعی پیچیده و بحث‌برانگیز است، چرا که هنر امری ذهنی و تجربی است و برداشت هر فرد از یک اثر هنری می‌تواند با دیگری متفاوت باشد. با این حال، در طول تاریخ، معیارها و شاخص‌های مختلفی برای ارزیابی آثار هنری ارائه شده است که می‌توان آنها را به دسته‌های کلی زیر تقسیم کرد: 🔸معیارهای زیبایی‌شناختی: 1. اصالت: تا چه حد یک اثر هنری خلاقانه و نوآورانه است و از کلیشه‌ها و ایده‌های تکراری فاصله می‌گیرد؟ 2. مهارت و تکنیک: تا چه حد هنرمند در خلق اثر خود از مهارت و تکنیک‌های هنری به طور ماهرانه استفاده کرده است؟ 3. فرم و ترکیب: تا چه حد عناصر بصری اثر مانند خط، رنگ، شکل، بافت و فضا به طور هماهنگ و متعادل در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند؟ 4. احساس و عاطفه: تا چه حد اثر هنری قادر است در مخاطب احساسات و عواطف را برانگیزد؟ 🔹معیارهای مفهومی: 1. معنا و محتوا: تا چه حد اثر هنری دارای معنا و محتوای عمیق و قابل تأمل است؟ 2. پیام و ایده: تا چه حد اثر هنری پیام یا ایده‌ای را به مخاطب منتقل می‌کند؟ 3. تأثیر اجتماعی و فرهنگی: تا چه حد اثر هنری در جامعه و فرهنگ خود بازتاب دارد و بر آن تأثیر می‌گذارد؟ 🔸معیارهای تاریخی: 1. اهمیت در تاریخ هنر: تا چه حد اثر هنری در تاریخ هنر جایگاه و اهمیتی دارد و بر هنرمندان و جنبش‌های هنری بعدی تأثیر گذاشته است؟ 2. نوآوری و پیشرو بودن: تا چه حد اثر هنری در زمان خود نوآورانه و پیشرو بوده است و زمینه را برای خلق آثار جدید فراهم کرده است؟ 3. ارزش تاریخی: تا چه حد اثر هنری از نظر تاریخی ارزشمند است و سند و مدرکی از یک دوره زمانی خاص به حساب می‌آید؟ 🔹علاوه بر این معیارها، عوامل دیگری نیز می‌توانند در سنجش ارزش و کیفیت یک اثر هنری نقش داشته باشند، مانند: 1. نظر منتقدان و کارشناسان: نظر منتقدان و کارشناسان هنری که در زمینه هنر تخصص دارند، می‌تواند در قضاوت در مورد ارزش و کیفیت یک اثر هنری مؤثر باشد. 2. محبوبیت و استقبال عمومی: تا چه حد اثر هنری مورد استقبال و توجه عموم مردم قرار گرفته است؟ 3. ارزش بازار: تا چه حد یک اثر هنری در بازار هنر ارزش دارد و به چه قیمتی به فروش می‌رسد؟ 🔸در نهایت، مهم‌ترین معیار برای سنجش ارزش و کیفیت هنر، تجربه شخصی هر فرد است. 🔹هر کس باید با توجه به سلیقه و علایق خود، در مورد ارزش و کیفیت یک اثر هنری قضاوت کند. 🔸هنر زمانی ارزشمند است که بتواند با مخاطب خود ارتباط برقرار کند و در او واکنش و احساسی را برانگیزد. 🔷 هیچ معیار واحدی برای سنجش ارزش و کیفیت در هنر وجود ندارد و این امر تا حد زیادی به برداشت و سلیقه شخصی هر فرد بستگی دارد. موفق باشید! @afilmto7
هدایت شده از رادیو آوینی شهرستان فلاورجان اختصاص به شهدا،نامه ها و وصیتها و زندگی نامه ها وکارهای فرهنگی هنری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
  ‌‌‍‌‎‌┄═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═‌‌‍‌‎‌‌‌‍‌ مجموعه فرهنگی هنری شهید آوینی افتتاح رادیو آوینی درفضای مجازی شرمنده شهدا نشوید شاعر و گوینده:محسن توکلی هماهنگی:سید مجتبی موسوی سرپرست گروه: علیرضا توکلی https://eitaa.com/joinchat/1052836529C35c977c7ed
هدایت شده از فیلم اولی ها
🔴 ساختار روایی فیلم: اسکلت‌بندی داستان در دنیای سینما 🔷 ساختار روایی فیلم، چارچوبی است که داستان فیلم را سازماندهی می‌کند و به آن انسجام و معنا می‌بخشد. این ساختار شامل عناصری مانند طرح داستان، شخصیت‌ها، پیرنگ، زاویه دید، لحن، فضا و زمان می‌شود. 🔸طرح داستان: طرح داستان، توالی وقایع در فیلم است و به این سوال پاسخ می‌دهد که "چه اتفاقی در فیلم می‌افتد؟". 🔹شخصیت‌ها: شخصیت‌ها، افراد یا موجوداتی هستند که در فیلم حضور دارند و داستان حول محور آنها می‌چرخد. 🔸پیرنگ: پیرنگ، زنجیره‌ای از علت و معلول است که وقایع داستان را به هم مرتبط می‌کند. 🔹زاویه دید: زاویه دید، نحوه روایت داستان از طریق دیدگاه یک شخصیت یا راوی را مشخص می‌کند. 🔸لحن: لحن، حال و هوای کلی فیلم را نشان می‌دهد و می‌تواند جدی، طنز، غم‌انگیز، ترسناک یا ترکیبی از اینها باشد. 🔹فضا: فضا، مکان و زمان وقوع داستان را مشخص می‌کند. 🔸زمان: زمان، ترتیب وقوع وقایع در داستان را نشان می‌دهد و می‌تواند خطی، غیرخطی یا ترکیبی از اینها باشد. 🔹عناصر دیگری که در ساختار روایی فیلم نقش دارند: 1. گفتگو: گفتگو، ابزاری برای بیان افکار، احساسات و انگیزه‌های شخصیت‌ها است. 2. صحنه‌پردازی: صحنه‌پردازی، فضاسازی و خلق دنیای فیلم را بر عهده دارد. 3. فیلمبرداری: فیلمبرداری، نحوه ثبت تصاویر و زوایای دوربین را مشخص می‌کند. 4. تدوین: تدوین، نحوه کنار هم قرار دادن تصاویر و ایجاد توالی زمانی فیلم را بر عهده دارد. 5. موسیقی: موسیقی، به خلق حس و حال و فضاسازی در فیلم کمک می‌کند. 🔸اهمیت ساختار روایی فیلم: ساختار روایی فیلم از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا: 1. به داستان انسجام و معنا می‌بخشد. 2. به مخاطب کمک می‌کند تا داستان را دنبال کند و درک کند. 3. به خلق تجربه‌ای جذاب و به‌یادماندنی برای مخاطب کمک می‌کند. 🔹انواع ساختار روایی فیلم: انواع مختلفی از ساختار روایی فیلم وجود دارد، از جمله: 1. ساختار روایی خطی: در این ساختار، وقایع داستان به ترتیب زمانی وقوع آنها روایت می‌شوند. 2. ساختار روایی غیرخطی: در این ساختار، وقایع داستان به ترتیب زمانی غیرخطی روایت می‌شوند، به عنوان مثال از طریق فلش‌بک یا فلش‌فوروارد. 3. ساختار روایی اپیزودیک: در این ساختار، داستان از طریق اپیزود (قسمت) های مجزا روایت می‌شود که هر کدام به موضوع یا رویدادی خاص می‌پردازند. 4. ساختار روایی موزاییکی: در این ساختار، داستان از طریق قطعات جداگانه‌ای روایت می‌شود که در نهایت به یکدیگر مرتبط می‌شوند. 🔸انتخاب ساختار روایی مناسب: انتخاب ساختار روایی مناسب برای هر فیلم به عوامل مختلفی مانند ژانر فیلم، موضوع داستان، لحن فیلم و هدف فیلمساز بستگی دارد. 🔷 در نهایت، ساختار روایی فیلم نقشی اساسی در خلق یک اثر سینمایی به‌یادماندنی ایفا می‌کند. با درک عمیق از این مفهوم، فیلمسازان می‌توانند داستان‌های خود را به بهترین شکل ممکن روایت کنند و مخاطبان را مجذوب دنیای فیلم خود کنند. موفق باشید! @afilmto7
هدایت شده از فیلم اولی ها
🔴 رابطه بین ژانر فیلم و ساختار روایی آن 🔷 ژانر فیلم و ساختار روایی آن رابطه‌ای عمیق و دوسویه دارند. ژانر به عنوان دسته‌بندی فیلم‌ها بر اساس عناصر مشترک، چارچوبی را برای روایت داستان و نحوه سازماندهی آن ارائه می‌دهد. در عین حال، ساختار روایی نیز به نوبه خود ژانر را شکل می‌دهد و به تمایز آن از سایر ژانرها کمک می‌کند. 🔸تاثیر ژانر بر ساختار روایی: 1. موضوع و مضمون: ژانر فیلم معمولاً موضوع و مضامین خاصی را دیکته می‌کند. به عنوان مثال، فیلم‌های وسترن اغلب حول محور درگیری بین قانون و بی‌قانونی، خشونت و بقا در غرب وحشی می‌چرخند. 2. شخصیت‌ها: ژانر فیلم همچنین کلیشه‌ها و الگوهای مشخصی را برای شخصیت‌ها تعیین می‌کند. به عنوان مثال، فیلم‌های علمی تخیلی اغلب شخصیت‌های دانشمند دیوانه، فضایی‌ها یا ربات‌ها را به تصویر می‌کشند. 3. طرح داستان: ژانر فیلم معمولاً ساختار خاصی را برای طرح داستان دنبال می‌کند. به عنوان مثال، فیلم‌های کمدی اغلب بر اساس یک سری سوءتفاهم یا موقعیت‌های خنده‌دار بنا شده‌اند، در حالی که فیلم‌های تریلر معمایی بر روی معمای پیچیده‌ای تمرکز دارند که باید حل شود. 4. فضاسازی: ژانر فیلم همچنین فضاسازی و لحن فیلم را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. به عنوان مثال، فیلم‌های ترسناک اغلب از نورپردازی کم، موسیقی وهم‌آور و جلوه‌های ویژه برای ایجاد حس ترس و اضطراب استفاده می‌کنند. 🔹تاثیر ساختار روایی بر ژانر: 1. انتظارات مخاطب: ساختار روایی فیلم به ایجاد انتظارات خاصی در مخاطب کمک می‌کند. به عنوان مثال، مخاطبان فیلم‌های اکشن انتظار دارند شاهد صحنه‌های تعقیب و گریز هیجان‌انگیز و نبردهای پر زد و خورد باشند. 2. تعریف ژانر: ساختار روایی فیلم به تمایز آن از سایر ژانرها کمک می‌کند. به عنوان مثال، استفاده از فلش‌بک در فیلم‌های جنایی معمولاً برای نشان دادن چگونگی وقوع جرم استفاده می‌شود، در حالی که در فیلم‌های علمی تخیلی اغلب برای نشان دادن پیشینه شخصیت‌ها یا دنیای داستان استفاده می‌شود. 3. نوآوری و خلاقیت: ساختار روایی فیلم می‌تواند فرصتی برای نوآوری و خلاقیت در ژانر باشد. به عنوان مثال، برخی از فیلمسازان ممکن است از ساختار روایی غیرخطی برای روایت داستان در ژانر معمایی یا کمدی استفاده کنند. 🔸در نهایت، رابطه بین ژانر فیلم و ساختار روایی آن پیچیده و پویا است. 🔹ژانر چارچوبی را برای روایت داستان ارائه می‌دهد، در حالی که ساختار روایی به نوبه خود ژانر را شکل می‌دهد و به تمایز آن از سایر ژانرها کمک می‌کند. 🔸درک این رابطه برای فیلمسازان، منتقدان و تماشاگران فیلم ضروری است، زیرا به آنها کمک می‌کند تا فیلم‌ها را بهتر درک و تجزیه و تحلیل کنند. 🔹نتیجه گیری: 🔶 ژانر و ساختار روایی، دو عنصر کلیدی در سینما هستند که در هم تنیده شده‌اند و به خلق داستان‌های جذاب و به‌یادماندنی کمک می‌کنند. 🔷 ژانر چارچوبی را برای روایت داستان ارائه می‌دهد و موضوع، شخصیت‌ها، طرح و فضاسازی را تا حد زیادی تعیین می‌کند. به عنوان مثال، فیلم‌های کمدی بر پایه شوخی و موقعیت‌های خنده‌دار بنا شده‌اند، در حالی که فیلم‌های ترسناک از تاریکی، خون و هیولاها برای ایجاد ترس و وحشت استفاده می‌کنند. 🔶 ساختار روایی، نحوه سازماندهی و روایت داستان را مشخص می‌کند و به ژانر عمق می‌بخشد. فلش‌بک در فیلم‌های جنایی برای نشان دادن چگونگی وقوع جرم رایج است، در حالی که در فیلم‌های علمی تخیلی اغلب برای نشان دادن پیشینه شخصیت‌ها یا دنیای داستان استفاده می‌شود. 🔷 این رابطه دوسویه، به فیلمسازان اجازه می‌دهد تا داستان‌های خلاقانه و بدیعی را خلق کنند و به مخاطبان تجربه‌ای عمیق‌تر و لذت‌بخش‌تر از تماشای فیلم ارائه دهند. 🔶 درک رابطه بین ژانر و ساختار روایی، کلید درک عمیق‌تر دنیای سینما و لذت بردن بیشتر از فیلم‌ها است. موفق باشید! @afilmto7
هدایت شده از فیلم اولی ها
🔴 گام به گام با ساختار روایی خطی: سفری در گذر زمان 🔷 در دنیای داستان‌ها، ساختار روایی نقشی اساسی ایفا می‌کند و مانند اسکلت‌بندی، به انسجام و نظم روایت می‌بخشد. در میان انواع مختلف ساختار روایی، روایت خطی به عنوان یکی از متداول‌ترین و شناخته‌شده‌ترین شیوه‌ها، جایگاه ویژه‌ای دارد. این مقاله به بررسی عمیق این ساختار داستانی می‌پردازد و با واکاوی عناصر و ویژگی‌های آن، به شما در درک ظرافت‌های این شیوه روایتگری یاری می‌رساند. 🔶 درک مفهوم روایت خطی 🔹در روایت خطی، وقایع داستان به ترتیب توالی زمانی رخ می‌دهند. گویی خواننده یا مخاطب در گذر زمان با شخصیت‌ها و رویدادها همراه می‌شود و داستان را از آغاز تا فرجام دنبال می‌کند. این ساختار ساده و مستقیم، حس آشنایی و قابل پیش‌بینی بودن را به مخاطب القا می‌کند و به همین دلیل، در بسیاری از داستان‌ها، به ویژه آثار کلاسیک و عامه‌پسند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. 🔶 عناصر کلیدی روایت خطی 🔹ساختار روایت خطی بر پایه چند عنصر کلیدی بنا شده است که در ادامه به شرح آنها می‌پردازیم: 1. آغاز، میانه و پایان: هر داستانی، فارغ از ساختار روایی، دارای این سه بخش مجزا است. در روایت خطی، این بخش‌ها به وضوح قابل تشخیص هستند و هر کدام نقشی خاص در روند داستان ایفا می‌کنند. 2. توالی زمانی: در این ساختار، وقایع به ترتیب توالی زمانی رخ می‌دهند. به عبارت دیگر، داستانی که از روایت خطی پیروی می‌کند، گویی بر خط زمانی مستقیمی حرکت می‌کند و از گذشته به حال و آینده می‌رود. 3. علت و معلول: در روایت خطی، وقایع داستانی با یکدیگر در ارتباط علت و معلولی قرار دارند. به این معنا که هر رویدادی، پیامد رویداد قبلی است و زمینه را برای وقوع اتفاق بعدی فراهم می‌کند. 4. افزایش تدریجی کشش: در این ساختار، کشش و هیجان داستان به تدریج افزایش می‌یابد تا به نقطه اوج (climax) برسد و در نهایت به فرجام (resolution) داستان ختم شود. 🔶 مزایای روایت خطی 🔹روایت خطی به دلیل برخورداری از مزایای متعدد، به انتخابی محبوب در میان نویسندگان و داستان‌سرایان تبدیل شده است. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 1. وضوح و انسجام: روایت خطی به دلیل سرراست و خطی بودن، داستانی منسجم و قابل فهم را به مخاطب ارائه می‌دهد. 2. ایجاد حس همذات‌پنداری: توالی زمانی وقایع در این ساختار، به مخاطب کمک می‌کند تا به راحتی با شخصیت‌ها و داستان ارتباط برقرار کند و حس همذات‌پنداری عمیقی با آنها پیدا کند. 3. افزایش تعلیق: با توجه به ماهیت علت و معلولی روایت خطی، کشش و تعلیق داستان به تدریج افزایش می‌یابد و مخاطب را تا رسیدن به فرجام داستان، مشتاق نگه می‌دارد. 4. تطبیق‌پذیری: این ساختار روایی، انعطاف‌پذیری بالایی دارد و می‌توان از آن در انواع مختلف داستان‌ها، از جمله رمان، داستان کوتاه، فیلم‌نامه و نمایش‌نامه استفاده کرد. 🔶 مثال‌هایی از آثار با روایت خطی 🔹همان‌طور که اشاره شد، روایت خطی در میان آثار داستانی بسیار رایج است. در ادامه، به چند نمونه از مشهورترین داستان‌ها با این ساختار روایی اشاره می‌کنیم: 1. رمان "غریبه‌ای در سرزمین بیگانه" اثر آلبر کامو: این رمان فلسفی، داستان مردی به نام مرسیو را روایت می‌کند که به جرم قتل در الجزایر تحت سلطه فرانسه به اعدام محکوم می‌شود. روایت خطی داستان، خواننده را در سفری پرفراز و نشیب در ذهن آشفته مرسیو همراه می‌کند. 2. فیلم "ارباب حلقه‌ها" اثر پیتر جکسون: این حماسه فانتزی، داستان گروهی از هابیت‌ها را دنبال می‌کند که باید حلقه یگانه را نابود کنند. روایت خطی فیلم، مخاطب را در سفری پرماجرا به سرزمین‌های مختلف می‌برد و نبرد خیر و شر را به تصویر می‌کشد. 3. مجموعه داستان‌های "هری پاتر" اثر جی. کی. رولینگ: این مجموعه داستان‌های فانتزی، ماجراجویی‌های پسری به نام هری پاتر و دوستانش در مدرسه هاگوارتز را روایت می‌کند. روایت خطی داستان، خواننده را در طول دوران تحصیل هری در هاگوارتز همراه می‌کند و نبرد او با لرد ولدمورت را به تصویر می‌کشد. 🔶 نتیجه‌گیری 🔷 ساختار روایی خطی، به عنوان یکی از متداول‌ترین شیوه‌های روایت داستان، نقش مهمی در دنیای ادبیات و داستان‌سرایی ایفا می‌کند. سادگی، انسجام و وضوح این ساختار، آن را به ابزاری کارآمد برای نویسندگان و داستان‌سرایان تبدیل کرده است. با وجود مزایای متعددی که روایت خطی دارد، مهم است به خاطر داشته باشیم که این تنها شیوه روایت داستان نیست و نویسندگان می‌توانند با خلاقیت و نوآوری، از ساختارهای روایی دیگر نیز برای خلق آثار بدیع و جذاب استفاده کنند. موفق باشید! @afilmto7
هدایت شده از فیلم اولی ها
🔴 ساختار روایی غیرخطی: سفری در ورای توالی زمان 🔷 در دنیای داستان‌ها، ساختار روایی نقشی اساسی ایفا می‌کند و مانند اسکلت‌بندی، به انسجام و نظم روایت می‌بخشد. در مقابل روایت خطی که به ترتیب توالی زمانی پیش می‌رود، روایت غیرخطی نظمی متفاوت را دنبال می‌کند و گویی از قید و بند زمان رها شده و در سیالیت خاطرات، رویاها و تداعی‌ها غوطه‌ور می‌شود. این مقاله به بررسی عمیق این ساختار داستانی می‌پردازد و با واکاوی عناصر و ویژگی‌های آن، به شما در درک ظرافت‌های این شیوه روایتگری یاری می‌رساند. 🔶 گریز از قید زمان در روایت غیرخطی 🔹برخلاف روایت خطی که گویی در گذر زمان سیر می‌کند، روایت غیرخطی از نظم زمانی متعارف فاصله می‌گیرد و وقایع داستان را به شکلی غیرترتیبی و گاه توده‌وار به مخاطب ارائه می‌دهد. این ساختار داستانی، خواننده یا مخاطب را به سفری در ورای توالی زمان می‌برد و او را با چالش درک و انسجام رویدادها روبرو می‌کند. 🔶 عناصر کلیدی روایت غیرخطی 🔹ساختار روایت غیرخطی بر پایه چند عنصر کلیدی بنا شده است که در ادامه به شرح آنها می‌پردازیم: 1. بازی با زمان: در این ساختار، زمان به مثابه عنصری سیال و منعطف، دستخوش دگرگونی می‌شود. نویسنده می‌تواند با استفاده از تکنیک‌هایی مانند فلش‌بک، فلش‌فوروارد، جریان سیال ذهن و ساختارهای موازی، نظم زمانی را برهم زده و روایتی پویا و غیرقابل پیش‌بینی خلق کند. 2. تکیه بر تداعی‌ها: در روایت غیرخطی، رویدادها و خاطرات نه لزوماً بر اساس توالی زمانی، بلکه بر پایه تداعی‌ها و ارتباطات ذهنی شخصیت‌ها یا راوی به یکدیگر مرتبط می‌شوند. این امر، حس رازآلودگی و ابهام را در داستان افزایش می‌دهد و مخاطب را به کاوش در لایه‌های زیرین روایت تشویق می‌کند. 3. نقش کلیدی راوی: در این ساختار، راوی نقشی پررنگ‌تر ایفا می‌کند و دیدگاه و تفسیر او از وقایع، نقش مهمی در شکل‌گیری روایت دارد. راوی غیرقابل اعتماد، راوی چندگانه و جریان سیال ذهن، از جمله تکنیک‌هایی هستند که در روایت غیرخطی برای برجسته کردن نقش راوی به کار گرفته می‌شوند. 4. تمرکز بر درون‌نگری: روایت غیرخطی، بستری مناسب برای واکاوی درونیات شخصیت‌ها و پرداختن به مفاهیمی مانند حافظه، هویت و گذشته فراهم می‌کند. مخاطب در این ساختار، به سفری در ذهن شخصیت‌ها می‌رود و با افکار، احساسات و انگیزه‌های آنها از نزدیک آشنا می‌شود. 🔶 مزایای روایت غیرخطی 🔹روایت غیرخطی به دلیل برخورداری از مزایای متعدد، به انتخابی محبوب در میان نویسندگان و داستان‌سرایان مدرن تبدیل شده است. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 1. ایجاد حس تعلیق و رمزآلودگی: دوری از نظم زمانی متعارف، در روایت غیرخطی حس تعلیق و رمزآلودگی را در داستان افزایش می‌دهد و مخاطب را تا رسیدن به پاسخ سوالات خود، مشتاق نگه می‌دارد. 2. ارائه دیدگاه‌های مختلف: روایت غیرخطی به نویسنده امکان می‌دهد تا از زوایای مختلف به یک رویداد نگاه کرده و دیدگاه‌های متفاوتی را به مخاطب ارائه دهد. 3. تعميق شخصیت‌ها: تمرکز بر درون‌نگری در این ساختار، به نویسنده کمک می‌کند تا شخصیت‌های داستان را عمیق‌تر و باورپذیرتر بسازد. 4. خلق تجربه‌ای منحصر به فرد: روایت غیرخطی، تجربه‌ای منحصر به فرد و غیرقابل پیش‌بینی را برای مخاطب رقم می‌زند و او را به چالش تفکر و کاوش در لایه‌های زیرین داستان دعوت می‌کند. 🔶 مثال‌هایی از آثار با روایت غیرخطی 🔹همان‌طور که اشاره شد، روایت غیرخطی در میان آثار داستانی مدرن رواج فزاینده‌ای یافته است. در ادامه، به چند نمونه از مشهورترین داستان‌ها با این ساختار روایی اشاره می‌کنیم: 1. رمان "صد سال تنهایی" اثر گابریل گارسیا مارکز: این رمان حماسی، داستان خانواده بوئندیا را در طول چند نسل روایت می‌کند. مارکز با استفاده از تکنیک‌های فلش‌بک و فلش‌فوروارد، تصویری پیچیده و چندلایه از تاریخ این خانواده و سرزمین ماکوندو به تصویر می‌کشد. 2. فیلم "ممنتو" اثر کریستوفر نولان: این فیلم جنایی، داستان مردی به نام لئونارد شلبی را روایت می‌کند که به دلیل جراحتی در سر، حافظه کوتاه‌مدت خود را از دست داده است. نولان با روایت داستان به صورت معکوس، مخاطب را به چالش حل معمای قتل همسر لئونارد و کشف هویت قاتل دعوت می‌کند. 3. سریال "لاست" اثر جی. جی. آبرامز: این سریال علمی تخیلی، داستان گروهی از بازماندگان سقوط یک هواپیما در جزیره‌ای مرموز را روایت می‌کند. فلش‌بک‌های متعدد به زندگی گذشته بازماندگان، رازهای جزیره و ارتباطات پیچیده شخصیت‌ها را به تدریج آشکار می‌کند. 🔶 نتیجه‌گیری
هدایت شده از فیلم اولی ها
🔷 ساختار روایی غیرخطی، با گریز از قید و بند زمان و تمرکز بر تداعی‌ها و درون‌نگری، تجربه‌ای منحصر به فرد و غیرقابل پیش‌بینی را برای مخاطب رقم می‌زند. این ساختار داستانی، به نویسندگان امکان می‌دهد تا داستان‌هایی پیچیده، چندلایه و سرشار از رمز و راز خلق کنند و مخاطبان را به کاوش در اعماق روایت و کشف معانی پنهان آن تشویق کنند. موفق باشید! @afilmto7
🇮🇷باید به صف تبیین🇮🇷 🇮🇷شمشیر به کف باشیم🇮🇷 🔊گفتگوی بصیرتی ثامن((رزمایش تبیینی ثامن ۴۰)) ☑️موضوع: تبیین گفتمان امام خمینی و شاخص های حکمرانی تراز انقلاب و اهمیت مشارکت حداکثری 🎙سخنران: استاد سامان کریمی((معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا)) 🕰زمان :دوشنبه ۱۴ خرداد ساعت ۲۱ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ⚫️محتوای ثامن ناحیه فلاورجان https://rubika.ir/mhtavasamenfalavarjan
29.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برنامه شبکه اصفهان در خصوص آیین رونمایی کتاب آسمانی در خاک در باب اولین شهید طلبه ی دانشجوی استان اصفهان. وظیفه دانستم از سرکار خانم موسوی طادی از نوادگان مرحوم حاج میرزاحسین هم که بدون چشم داشتی برای تألیف این کتاب که بر اساس مستند به قلم در آوردند تشکری داشته باشم. تحسبن الذين قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون شهدای قیام ۱۵خرداد سال۴۲ گرامی باد ╭───── • 🇮🇷 • ─────╮ @basijnews_falavarjan @Basijnews_isf ╰───── • 🇮🇷 • ─────╯
قابل توجه علاقه مندان به هنر و تئـاتر و بازیگری گـروه فرهنگی و هـنری شـهید آوینی 🎉اولـین کـارگاه آمـوزش تئاتــر🎉 ((بامحوریت بازیگری)) 🔹آموزش گام به گام اصول تئاتر ،صحنه وبازیگری در 10جلسه مباحث تئوری وتمرینات عملی 🔹ظرفیت محدود: سنین 10 تا 20 سال شروع دوره: اول تیر ماه 1403 علاقـه مندان جهـت ثبت نـام می توانند با شمـاره تماس 0913085762 (آقــای موســوی) تماس بگیرند https://eitaa.com/aviny3412
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نوشته بود این پدر هر هفته میاد ساعتها کنار خیابون وایمیسته و خیره میشه به عکس پسرش که تو جنگ آسمانی شده باهاش صحبت میکنه و عکسشو تمیز میکنه، شایدم هنوز باورش نشده و نمیخواد ازش جدا بشه/خبر هر چند تکراریه ولی برای نشستن روی هر میز و صندلی مدیریت بقول معروف کربلایی برپا شده کاش احساس تکلیف کنندگان بدانند مدیون چه کسانی هستن... https://eitaa.com/valyamr_pirbakran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻نماهنگ ویژه| دلم برای رئیسی سوخت... 🔹گلایه روز گذشته رهبر انقلاب از کسانی که در دوران حیات رئیسی عزیز او را می‌آزردند... ╭───── • 🇮🇷 • ─────╮ @basijnews_falavarjan @Basijnews_isf ╰───── • 🇮🇷 • ─────╯
هدایت شده از رادیو آوینی شهرستان فلاورجان اختصاص به شهدا،نامه ها و وصیتها و زندگی نامه ها وکارهای فرهنگی هنری
32.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 فرمانده‌ای که از شلوغی مراسم تشییعش می‌ترسید ... 🔷یڪ روز بعد از پایان عملیات والفجر۸ تویوتا را روشن کرد و به سمت آبادان حرکت کردیم. حالش آشفته بود تا به حال اینگونه او را ندیده‌ بودم، یک به یک شهدا را یاد می‌کرد و برایشان گریه می‌کرد، گفتم حالا چرا اینقدر ناراحتی گفت: «بیشتر برای زمان بعداز شهادتم ناراحتم» 🔶متوجه حرفش نشدم با تعجب گفتم: بعداز شهادت که ناراحتی نداره ! گفت: « برای ما داره از آنجایی که من فرمانده بودم، مردم و مسئولین مرا می‌شناسند. ناراحتم و می‌ترسم از آن روزی که وقتی شهید بشوم، تشییع جنازه‌ام شلوغ شود، مسئولین بیایند، برایم تبلیغات ڪنند. کل استان اعلامیه پخش کنند. این است که برای بعداز شهـادتم هم ناراحتم ، من خودم را شرمنده شهدایی که واقعاً زحمت کشیدند و نامی از آنها نیست می‌دانم. 🔷با این اعتقادی که داشت، خدا به او عنایت کرد و بعد از شهادتش، مفقود ماند و تشییع نشد. مدتها از زمان شهادتش گذشت تا اینکه در سال ۱۳۷۴بهمراه هفتاد و چند تن از شهدای مازندران تشییع شد. ✍️ راوی: همرزم شهید 🌷سردار شهید محمدحسن طوسی 🌷 جانشین_فرمانده_لشکر۲۵کربلا شهادت_عملیات_کربلای۸ ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 🔹 شهدا دلها را تصرف می‌کنند ..... 🔹 با ذکر صلوات نثار ارواح شهدا ‌✨ الّلهُمَّ‌صَلِّ‌عَلَی‌مُحَمَّدٍوَآلِ‌مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ‌فَرَجَهُمْ   ‌‌‍‌‎‌┄═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═‌‌‍‌‎‌‌‌‍‌ مجموعه فرهنگی هنری شهید آوینی افتتاح رادیو آوینی درفضای مجازی شرمنده شهدا نشوید گوینده:مهدیه حسینی هماهنگی:سید مجتبی موسوی سرپرست گروه: علیرضا توکلی https://eitaa.com/joinchat/1052836529C35c977c7ed
به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان فلاورجان باتوجه به اجرای طرح شبکه جمع اوری ودفع فاضلاب برخی روستاها وشهرهای شهرستان فلاورجان وبازدید چند روز گذشته فرماندار محترم شهرستان ومدیر عامل محترم آبفای استان و مدیرعامل شرکت ذوب آهن از محل تصفیه خانه وجلسه تشکیل‌شده در این رابطه با اتصال شبکه موصوف برای تصفیه فاضلاب مطابق با گفته فرماندار شهرستان عنوان شد این پروژه که چندین سال جهت بهره بهره برداری مورد انتظار شهروندان بوده وباعنایت به سفر استاندار محترم استان به شهرستان فلاورجان در آذرماه سال گذشته وتاکیدات ایشان ، اجرای پروژه در دستور جدی دستگاه مجری قرار گرفت واکنون با پیشرفت ۹۵ درصدی روبرو می باشد و انتظار داریم این پروژه هرچه سریعتر به بهره برداری برسد فرماندار شهرستان ادامه دادند : این پروژه تاکنون از محل اعتبارات توافق شده باشرکت ذوب آهن اجرا شده وسعی دولت در اجرای کامل شبکه موصوف می باشد ایشان با بیان امیدواری بر اجرای طرح از صبوری شهروندان قدردانی نموده وگفتند اجرای هر طرح عمرانی ملزم به تامین اعتبار لازم و صرف زمان مورد نظر می باشد که در این رابطه در دولت سیزدهم واراده دولت شهید آیت الله رییسی این مهم در دستور کار قرار گرفت به زودی شبکه فاضلاب روستاها وشهرهای شامل طرح به شبکه متصل خواهند شد ╭───── • 🇮🇷 • ─────╮ @basijnews_falavarjan @Basijnews_isf ╰───── • 🇮🇷 • ─────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 🔸به اطلاع کلیه فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج میرساند 🍃اردوی شمال ویژه حلقه های صالحین مقطع پنجم و ششم دبستان برگزار میگردد 🗓 اعزام مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۳۰ ساعت ۵ بعد الظهر به مدت ۲ روز در شمال.(ساری .جنگل های عباس آباد و دریا) مهلت ثبت نام ۱۴۰۳/۰۳/۲۰ مبلغ ۱.۳۵۰.۰۰۰ هزار تومان  می باشد. 🔹جهت اطلاعات  بیشتر به  حوزه های محلی یا حوزه بسیج دانش آموزی شهید فهمیده ۱فلاورجان  مراجعه نمایید *آخرین مهلت ثبت نام ۱۴۰۳/۰۳/۲۰ می باشد* تعلیم و تربیت ناحیه فلاورجان حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهید فهمیده ۱فلاورجان
هدایت شده از رادیو آوینی شهرستان فلاورجان اختصاص به شهدا،نامه ها و وصیتها و زندگی نامه ها وکارهای فرهنگی هنری
مهر علی و زهرا - ناصر عبداللهی.mp3
4.28M
قابل توجه علاقه مندان به هنر و تئـاتر و بازیگری گـروه فرهنگی و هـنری شـهید آوینی 🎉اولـین کـارگاه آمـوزش تئاتــر🎉 ((بامحوریت بازیگری)) 🔹آموزش گام به گام اصول تئاتر ،صحنه وبازیگری در 10جلسه مباحث تئوری وتمرینات عملی 🔹ظرفیت محدود: سنین 10 تا 20 سال شروع دوره: اول تیر ماه 1403 علاقـه مندان جهـت ثبت نـام می توانند با شمـاره تماس 0913085762 (آقــای موســوی) تماس بگیرند https://eitaa.com/aviny3412
هدایت شده از رادیو آوینی شهرستان فلاورجان اختصاص به شهدا،نامه ها و وصیتها و زندگی نامه ها وکارهای فرهنگی هنری
43.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸یا علی گفتیم و عشق آغاز شد🌸 🎙اجرای سرود زیبای 🌹🌹مهرعلی ع و زهرا س🌹🌹در ویژه برنامه سلام تهران 💞به مناسبت سالروز ازدواج آسمانی و پربرکت 💞 ❤️ حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها ❤️ 🖥پخش زنده از شبکه تهران 📅 شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ https://eitaa.com/joinchat/1052836529C35c977c7ed
هدایت شده از فیلم اولی ها
🔴 سفر در زمان روایت: کاوش در ساختار روایی غیرخطی 🔷 در دنیای داستان‌گویی، ساختار روایی خطی، پادشاه بی‌رقیب بوده است. ترتیب زمانی رویدادها، چارچوبی آشنا و قابل پیش‌بینی برای مخاطبان ارائه می‌دهد و حس منطق و انسجام را القا می‌کند. با این حال، در میان انبوه داستان‌های سنتی، برخی خالقان جسور، قلمرو روایت را فراتر از این ساختار آشنا گسترانده و به قلمرو غیرخطی گام نهاده‌اند. 🔶 در ساختار روایی غیرخطی، ترتیب زمانی رویدادها به هم می‌ریزد و داستان از مسیری مستقیم و مشخص پیروی نمی‌کند. فلاش‌بک‌ها، فلش‌فورواردها، روایت‌های موازی و دیگر تکنیک‌ها، توالی وقایع را دستخوش دگرگونی می‌کنند و مخاطب را به سفری غیرقابل پیش‌بینی در پیچ و خم‌های زمان می‌برند. 🔷 این رویکرد جسورانه، مزایای قابل توجهی را به همراه دارد. نخست، عمق و غنای بیشتری به داستان می‌بخشد. با جابه‌جایی در بازه‌های زمانی مختلف، نویسنده می‌تواند لایه‌های مختلف شخصیت‌ها، روابط و انگیزه‌های آنها را آشکار کند و داستانی پیچیده‌تر و چندوجهی‌تر خلق نماید. 🔶 دوم، فضای رمز و راز و تعلیق را افزایش می‌دهد. با پنهان کردن اطلاعات و ارائه آنها به صورت گسسته و نامنظم، نویسنده می‌تواند کنجکاوی مخاطب را برانگیزد و او را تشویق به کاوش و رمزگشایی داستان نماید. 🔷 سوم، قابلیت‌های جدیدی برای بیان و فرم داستان به ارمغان می‌آورد. ساختار غیرخطی، نویسنده را از قید و بند ترتیب زمانی رها می‌کند و به او اجازه می‌دهد تا با خلاقیت و انعطاف‌پذیری بیشتری روایت خود را شکل دهد. 🔶 هرچند این نوآوری، مخاطبان را با چالشی جدید روبرو می‌کند، اما پاداش آن، تجربه‌ای منحصر به فرد و به‌یادماندنی خواهد بود. 🔷 در دنیای سینما، فیلم‌های متعددی از این ساختار روایی بهره برده‌اند و به شاهکارهایی در این عرصه تبدیل شده‌اند: - ممنتو (۲۰۰۰) اثر کریستوفر نولان، با روایت معکوس داستان، مخاطب را در سفری نفس‌گیر به گذشته شخصیت اصلی می‌برد. - پالپ فیکشن (۱۹۹۴) ساخته کوئنتین تارانتینو، با ترتیب روایی غیرخطی و روایت‌های درهم‌تنیده، داستانی جنایی را به شکلی غیرقابل پیش‌بینی روایت می‌کند. - همشهری کین (۱۹۴۱) اثر اورسن ولز، با استفاده از فلش‌بک‌های متعدد، به زوایای مختلف زندگی شخصیت اصلی می‌پردازد و تصویری عمیق و پیچیده از او ارائه می‌دهد. 🔶 نکاتی برای نوشتن داستان با ساختار روایی غیرخطی: 1. هدف خود را از استفاده از این ساختار مشخص کنید: می‌خواهید عمق بیشتری به شخصیت‌ها ببخشید؟ تعلیق را افزایش دهید؟ یا صرفاً خلاقیت خود را به رخ بکشید؟ 2. یک نقشه کلی از داستان خود تهیه کنید: ترتیب وقایع را مشخص کنید و به چگونگی جابه‌جایی آنها در روایت نهایی فکر کنید. 3. از تکنیک‌های مختلف روایی غیرخطی استفاده کنید: فلش‌بک، فلش‌فوروارد، روایت‌های موازی و جریان سیال ذهن، ابزارهایی قدرتمند برای خلق داستانی جذاب و گیرا هستند. 4. به مخاطب خود احترام بگذارید: داستانتان را بیش از حد پیچیده و گیج‌کننده نکنید. سرنخ‌های کافی به مخاطب بدهید تا بتواند در مسیر داستان همراه شما شود. 5. از بازخورد دیگران استفاده کنید: داستان خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید و از نظرات آنها برای بهبود آن استفاده کنید. 🔷 ساختار روایی غیرخطی، دریچه‌ای نو به دنیای داستان‌گویی می‌گشاید و به خالقان جسور، امکان خلق آثاری بدیع و به‌یادماندنی را می‌دهد. این سفر در زمان روایت، مخاطبان را به چالش می‌کشد، اما در مقابل، تجربه‌ای عمیق و منحصر به فرد از دنیای داستان به آنها هدیه می‌کند. @afilmto7
هدایت شده از رادیو آوینی شهرستان فلاورجان اختصاص به شهدا،نامه ها و وصیتها و زندگی نامه ها وکارهای فرهنگی هنری
32.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تازه نامزد کرده بود اومد پیش فرماندش گفت: حاجی اجازمو بده برم سوریه ... گفت: میزارم ولی الان نه .گفت: دارم زمین گیر میشم،بزار برم .میترسید عشق به خانومش، باعث بشه نره برای دفاع از حرم عباس اولین نامحرمے ڪہ دیده بود نامزدش بود ﺗﻨﻬﺎ 40 ﺭﻭﺯ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﻪ ﺳﻮﺭﯾﻪ ﺍﻋﺰﺍﻡ ﺷﻮﺩ ﻧﺎﻣﺰﺩ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ. ﺗﻘﺮﯾﺒﺎً 40 ﺭﻭﺯ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﻋﺰﺍﻡ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺭﺳﯿﺪ . ﻧﺎﻣﺰﺩﯼﺍﺵ ﺭﺍ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺳﺎﺩﻩ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﮐﺮﺩ..ﮐﻞ ﻣﻬﻤﺎﻧﺎﻧﺶ 40 ﻧﻔﺮ ﻫﻢ ﻧﻤﯽﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﻣﻬﻤﺎﻧﯽ ﺧﯿﻠﯽﺳﺎﺩﻩﺍﯼ ﮔﺮﻓﺖ. ﻗﺮﺍﺭ ﺑﻮﺩ ﺩﺭ ﺗﺎﺑﺴﺘﺎﻥ ﻋﻘﺪ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺷﻬﯿﺪ ﺷﺪ توی این دو سال اکثر دوره هاۍ نظامی از جمله جنگ افزار و تاکتیک و... رو گذروند. یه مدتی که از نامزدیش گذشت، بهش گفتم: عباس تو از اون مردهای عاشق‌ پیشه میشی، چون تا حالا به هیچ نامحرمی حتی نگاه نکردی بهم خندید. چند روز گذشت؛ اومد پیشم گفت: حاجی تو روخدا بذار برم، اینبار اصرار کردنش متفاوت بود. گفتم: چیزی شده گفت: سردار دارم زمینگیر میشم. آره؛ عباس داشت عاشق میشد، ولی از همه چیز براي حرم زد. عباس اولین نامحرمی که دیده بود نامزدش💞بود. کتاب زندگی به سبک شهدا ناصرکاوه راوی: سردارحمید اباذری شهید عباس دانشگر شهید دهه هفتادی مدافع حریم 🔹 شهدا دلها را تصرف می‌کنند ..... 🔹 با ذکر صلوات نثار ارواح شهدا این پست را برای مخاطب هاتون هم ارسال کنید . ‌✨ الّلهُمَّ‌صَلِّ‌عَلَی‌مُحَمَّدٍوَآلِ‌مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ‌فَرَجَهُمْ   ‌‌‍‌‎‌ مجموعه فرهنگی هنری شهید آوینی افتتاح رادیو آوینی درفضای مجازی شرمنده شهدا نشوید گوینده:مهدیه حسینی هماهنگی:سید مجتبی موسوی سرپرست گروه: علیرضا توکلی https://eitaa.com/joinchat/1052836529C35c977c7ed