.
💠غرب سنتی
🔷 #مبانی_توسعه_و_تمدن
🔷شاید بتوان گفت که هویت غرب در بی سنتی است، اما این تعبیر شبیه به آن است که بگوییم « نام من در بی نامی است. » این تعبیر مستلزم تناقض است.بیهوده نیست که بعضی از حکمای غربی همه دوران مدرنیته را دوران فَترتی می دانند که با مرگ خدایان روی کرده است. سنت را که نمی توان بر فَترت بنا کرد. همه دوران مدرنیته یک دوران عبور است نه استقرار، و تأسیس مستلزم استقرار است.
#سخن_عشق
-
🔷صفحات شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
@aviny_com
تاریخ امانتدار فریاد «هل من ناصر» حسین است و فطرت، گنجینهدار آن. و از آن پس، کدام دلی است که با یاد او نتپد؟ مردگان را رها کن، سخن از زندگان عشق میگویم.
برشی از کتاب فتح خون
نوشته شهید سید مرتضی آوینی
🔷صفحات شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
@aviny_com
اگر او کشكشانه ما را به کوی دوست نكشد
و بر پای خویش رهایمان کند، یاران! همه از راه باز میمانیم.
همه ذرات عالم، از پای تا سر، بقایشان به جذبهی عشقی است که آنان را به سوی امام میکشد، اما خود از این جذبه بیخبرند.
برشی از کتاب فتح خون
نوشته شهید سید مرتضی آوینی
🔷صفحات شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
@aviny_com
میگویی:
مگر سر امام عشق را بر نیزه ندیدهای؟
و مگر بوی خون را نمیشنوی؟
کار از کار گذشته است...
قرن هاست که کار ازکار گذشته است...
اما ای دل! نیك بنگر که زبانِ رمز،
چه رازی را با تو باز میگوید...
(سه صفحه)
برشی از کتاب فتح خون
نوشته شهید سید مرتضی آوینی
🔷صفحات شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
@aviny_com
19.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگر در جست و جوی موعود هستی، او را در میان سربازانش بجوی...
برش هایی از مستند روایت فتح
ساخته شهید سید مرتضی آوینی
🔷صفحات شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
@aviny_com
💠وفاق اجتماعی
🔷 #فرهنگ_و_ارتباطات
🔷پیش از هر چیز باید به کیفیت تکوین وفاق اجتماعی نظر کرد، چرا که وفاق امری قراردادی نیست و شاخصه های بیرو نی آن نیز با قرارداد حاصل نیامده است. سیر تکوین وفاق اجتماعی بی هیچ تردید از درون انسان ها به سوی بیرون آنهاست و بنابراین ، بحث در این معنا لزومآ به ایجاد و یا تقویت وفاق اجتماعی منجر نمی شود مگر آنکه نفس «معرفت نسبت به چگونگی ایجاد وفاق اجتماعی» را لازمه بقای آن بدانیم، که البته در این صورت این بحث را باید از لازم ترین مباحثی دانست که باید مورد طرح قرار گیرد.
#سخن_عشق
-
🔷صفحات شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
@aviny_com
هر که مقرب تر است مرگ آگاه تر است.
مرگ آگاهی یعنی که انسان همواره نسبت به این معنا که مرگی محتوم را پیش رو دارد آگاه باشد و با این آگاهی زیست کند و هرگز از آن غفلت نیابد.
•شهید سید مرتضی آوینی•
🔷صفحات شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
@aviny_com
من از مخاطبان خویش میپرسم که به راستی مردم ما برای آزادی قیام کردند یا برای اسلام؟
این کدام آزادی است؟
همان آزادی است که در کنار استقلال و جمهوری اسلامی معنا پیدا میکند و یا آن آزادی است که معنایی معادل Liberty دارد؟ این دومی، مقصد و مقصود همه جنبشهایی است که از انقلاب فرانسه الگو گرفتهاند. مفهوم این آزادی، نفی و انکار همه قیودی است که انسانِ تعریف شده در مکتب اومانیسم را، از خود بیگانه میکند: سنت،عرف، اخلاق، دین، دولت و چه بسا تمدن و میثاق اجتماعی.
در نزد ما حقیقت مسئله این است که در غرب ذات انسان عین ولنگاری انگاشته شده و تنها چیزی که اجازه دارد این «رهاییِ بلاشرط از همه قیود» را محدود کند، آن است که همه حق دارند مطلقاً آزاد باشند. و چون این حکم امکان تحقق ندارد، پس انسان ناگزیر است قید حیات اجتماعی و محدودیت های آن را بپذیرد؛ در عین آنکه جامعه باید به صورتی نظام یابد که فقط در حدّ ضرورت، ولنگاری انسانها را محدود کند.
و اما آن آزادی که در کنار استقلال و جمهوری اسلامی معنا میگیرد و مردم ایران برای آن فریاد کردند هرگز معادل liberty نیست. این آزادی به طور کامل در نسبت با دین معنا پیدا میکند و مفهوم آن نفی بندگی غیر خداست.
من از مخاطبان خویش میپرسم که به راستی مردم ما برای آزادی قیام کردند یا برای اسلام؟ هنوز سیزده سال بیشتر از انقلاب اسلامی نگذشته است و امکان تحریف تاریخی آن وجود ندارد؛ آنچه که انقلاب بهمن را ایجاد کرد و به ثمر رساند، گذشته از پیشینۀ تاریخی آن، این آگاهی و تجربۀ تاریخی بود که تنها اسلام است که می تواند استقلال و آزادی ما را تأمین کند و مظهریت کامل اسلام را نیز در شخص امام خمینی (ره) میدیدند.
شعار«حزب فقط حزب الله، رهبر فقط روح الله» را مردم به آن دلیل ساختند که عدم وابستگی قیامِ خویش را به هر حزب و دسته و سازمانی برسانند و ماهیت کاملاً مردمی و خود جوش انقلاب را که فقط از طریق روحانیون و مساجد سازمان یافته بود بیان کنند. مردم اسلام را میخواستند و حتی برای تفسیر معنای اسلام و چگونگی تحقق آن در یک قالبِ حکومتی نیز چشم به دهان حضرت امام داشتند؛ و اگر نه، کدام آزادی؟
قصد من آن بود که نقاب از چهره این کلمه «آزادی» بر دارم، تا روشن شود که برای نظام اسلامی اعطای آزادی مطلق که لیبرالیست ها می خواهند مساوی با نفی خویشتن است، چرا که اصلاً از لوازم این آزادی، «انکار دین» است.
کتاب حلزونهای خانه به دوش
مقالۀتحلیل آسان
نوشتۀ شهید سید مرتضی آوینی
🔷صفحات شهید سید مرتضی آوینی را دنبال کنید
@aviny_com
هدایت شده از مهدویت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چرا به نفع جمهوری اسلامیه که #حجاب رو کاملا آزاد کنه و کلا بیخیال حجاب زنان بشه؟!
🔹 حتما ببینید، خیلی جالبه ....
🎙 #استاد_راجی
🆔 @montazeran_com