eitaa logo
آیه گرافـی 🇵🇸
9.6هزار دنبال‌کننده
28.7هزار عکس
20.8هزار ویدیو
280 فایل
﷽ آشتی با قرآن به سبک »آیه گرافی« تفسیر مختصر برخی آیات شاخص قرآن و احادیث ناب 🍃قرآن را جهانی معرفی کنیم! تبلیغات‌ ارزان با بازدهی عالی :👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/1735000081Ce431fec0ab 💞حضور شما مایه دلگرمی ماست😊
مشاهده در ایتا
دانلود
36.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قسمت دوم بسیار زیبا 🔵تفسیر عجیب ایت الله خز علی در سال ۱۳۵۵از نشانه های ظهور که اکنون محقق شده اند. 🔺پيشگويی عصر اينترنت توسط آیت الله خزعلی (ره) ➖➖➖➖➖➖➖
【عج】 گفتم که خدا مرا مرادی بفرست طوفان زده‏ ام مرانجاتی بفرست فرمود که بازمزمه يا مهدی نذرگل نرگس صلواتی بفرست 【♥️】 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
👌 ابن سيرين مى گويد: در بازار به شغل بزازى اشتغال داشتم، زنى زيبا براى خريد به مغازه ام آمد، در حالى كه نمى دانستم به خاطر جوانى و زيباييم عاشق من است، مقدارى پارچه از من خريد و در ميان بغچه پيچيد، ناگهان گفت: اى مرد بزاز! فراموش كرده ام پول همراه خود بياورم، اين بغچه را به كمك من تا منزل من بياور و آنجا پولش را دريافت كن! من به ناچار تا كنار خانه ى او رفتم، مرا به دهليز خانه خواست، چون قدم در آنجا گذاشتم در را بست و پوشش از جمال خود برگرفت و اظهار كرد: مدتى است شيفته ى جمال توام و راه رسيدن به وصالت را در اين طريق ديدم، اكنون در اين خانه تويى و من، بايد كام مرا برآورى، ورنه كارت را به رسوايى مى كشم. به او گفتم: از خدا بترس، دامن به زنا آلوده مكن، زنا از گناهان كبيره و موجب ورود به آتش جهنم است. نصيحتم فايده نكرد، موعظه ام اثر نبخشيد، از او خواستم از رفتن من به دستشويى مانع نشود، به خيال اينكه قضاى حاجت دارم مرا آزاد گذاشت. به دستشويى رفتم، براى حفظ ايمان و آخرت و كرامت انسانى ام سراپاى خود را به نجاست آلوده كردم، چون با آن وضع از آن محل بيرون آمدم، درب منزل را گشود و مرا بيرون كرد، خود را به آب رساندم، بدن و لباسم را شستم. ❗️در عوض اينكه به خاطر دينم خود را ساعتى به بوى بد آلودم، خداوند بويم را همچون بوى عطر قرار داد و دانش تعبير خواب را به من مرحمت فرمود 📚برگرفته از کتاب عرفان اسلامی اثر استاد حسین انصاریان •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
امیرالمؤمنین علیه السلام: 💠 ارضَ مِنَ الرِّزقِ بِما قُسِمَ لَكَ تَعِش غَنِيّا ❇️ به روزى‌اى كه قسمتت گشته راضى باش تا توانگرانه زندگى كنى 📚 غررالحكم حدیث ۲۳۳۲ 🌹 🍃🍂 ‌‌‌‌✅کانال استاد دانشمند •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈هرگز نگو: فلانی هم هر وقت کاری داشته باشه فقط ما را می شناسه ! 👌بلکه بگو: الحمدلله که الله متعال به من توفیق برطرف کردن نیازهای مردم را عنایت فرموده است. 🌺رسول الله فرمودند: محبوبترین مردم در نزد الله کسانی هستند که برای مردم پر سودترین باشند 🎙 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛄️سلام به روز و روشـنی ❄️سلام به آهنگ خوش زندگی ☃️سلام به مهر و صفای دلهای بی ریا ❄️سلام بر دوست و آشنا ⛄️امروزتـان بی نظیر ❄️تنتان سـالم ⛄️روحتـان در نـشـاط ❄️و امروزتـون پـراز شـادی ⛄️ صبح دوشنبه تـون زیبـا ⛄️
✅از نگاه ما تا نگاه خدا ✍️تعابیر خدا و مفاهیمش، با تعابیر ما فرق می‌کند! فقیر از نگاه ما کسی است که پول ندارد؛ و از نگاه خدا کسی است که توکل ندارد. بیمار از نگاه ما کسی است که نشاط جسم ندارد؛ و از نگاه خدا کسی است که نشاط روح ندارد. غریب از نگاه ما، انسان دور از وطن است؛ و از نگاه خدا، انسانِ بی‌خداست. چشم‌ها را باید شست؛ جور دیگر باید دید. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✨﷽✨ ✍در یکی از شهرهای خراسان رسم بود که هر کسی از دنیا می‌رفت، چهل نفر به منزل او می‌آمدند و می‌گفتند: روحش شاد، مرد یا زن خوبی بود. آن‌ها باور داشتند خداوند به خاطر رضایت این چهل نفر از متوفی، او را می‌آمرزد. مردی به نام مراد بود که مردم روستا او را به خساست می‌شناختند؛ برای همین زمانی که او از دنیا رفت کسی در منزلش حاضر نشد، جز تعدادی به اندازۀ انگشتان دست! پسر او خیلی ناراحت شد. پس برای حضور مردم در منزل و اظهار رضایت از پدر، ولیمه‌ای داد. مردم ولیمه را خوردند و همگی با صدای بلند گفتند: مشهدی مراد چگونه مردی بود؟! همۀ چهل نفر با هم گفتند: ما از او راضی بودیم، خداوند نیز از او راضی باشد. در میان این مردم، رهگذری غریب از روستا آمده بود که در آن مجلس حاضر شده و غذا خورد و رفت. هنگام شب، پدر به خواب پسر آمد و گفت: خدا خیرت دهد ولیمه‌ای دادی و مرا اندکی از آتش رها نمودی. پسر گمان کرد از رضایت آن چهل نفر از پدرش، او از آتش رها شده است. پدر به پسر گفت: همۀ میهمانان را رها کن. آنان به دنبال رضایت شکم خود بودند تا نانی از ما بخورند و از ما راضی شوند. رضایت‌شان از ما در نزد خداوند، سرسوزنی ارزش نداشت. پسرم! رهگذری غریبه بود که تو او را ندیدی و نشناختی و قبل از ورود میهمانان از تو طعامی خواست و تو در حیاط منزل، زیر درخت به او ظرفی غذا بخشیدی. فقط آن اطعام مرا نجات داد. پسرم! بدان هر کجا رضایت خلایق باشد؛ رضایت خدا الزاما در آنجا نیست. ↶【به ما بپیوندید 】↷ ┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✨﷽✨ ⚫️فاطمه (س) ، مبارز عدالت‌خواهی ✍ فدک مفهومی نمادین دارد که به معنایی بزرگ اشاره می‌کند و مقصود از آن، فقط همان قطعه زمین غصب‌شده در حجاز نیست. و همین معنای نمادینِ فدک بود که آن مبارزه را از یک دادخواهی عادی با افقی محدود و دایره‌ای تنگ، به انقلابی با قلمروی وسیع و آفاقی گسترده تبدیل نمود. ◾هریک از مستندات تاریخیِ مسلّم در این موضوع را که می‌خواهید، بررسی کنید. آیا ستیزی مادی یا اختلاف دربارۀ فدک به معنای محدود و واقعیت کم‌دامنۀ آن را می‌بینید؟! آیا مسابقه‌ای را شاهد هستید که برای دستیابی به محصولاتِ آن زمین درگرفته است؟! محصولاتی که هرقدر هم در برآورد آن مبالغه و اغراق شود، بازهم آن‌قدر نیست که دو طرف، ارزشی برایش قائل بوده باشند. ◾هرگز چنین نیست! این دادخواهی، قیامی بر ضد بنیان‌های حکومت بود؛ فریادی بود که فاطمه می‌خواست با آن، بنیادی را که سنگ‌بنای تاریخ بعد از سقیفه بود، از جای برکند. برای اثبات این سخن،‌ کافی است به خطبۀ فاطمه در مسجد و در برابر خلیفه و در میان آن جمع انبوه مهاجران و انصار نظر بیفکنیم که بیش از هرچیز بر مدار ستایش علی و تحسین مواضع جاودان وی در اسلام و اثبات حق اهل‌بیت می‌چرخد. فاطمه در این خطبه اهل‌بیت را وسیله‌های رسیدن به خدا در میان بندگان، برگزیدگان ویژۀ خدا، جایگاه قداست الهی، حجت او و وارثان خلافت و حکومت پیامبرانش می‌شمرد و همچنین مسلمانان را توجه می‌دهد که به نگون‌بختی دچار گشته‌اند، نسنجیده تصمیم گرفته‌اند، به دوران پیشینیانشان بازگشته‌اند، در پی سراب رفته‌اند و کار را به‌دست نااهل سپرده‌اند. این خطبه از فتنه‌ای که مردم به آن درافتاده‌اند و از انگیزه‌هایی سخن می‌گوید که باعث شد کتاب خدا را کنار نهاده و با حکم آن در مسئلۀ خلافت و امامت به مخالفت برخیزند. ◾پس مسئلۀ میراث و هدیه تنها به همان اندازه مطرح می‌شد که با موضوع سیاستِ کلان پیوند داشت. مسئله در دیدگاه فاطمه، مطالبۀ زمین و خانه نبود؛ بلکه از نگاه او مسئله، مسئلۀ اسلام و کفر، ایمان و نفاق، و نص (تعیین صریح) و شورا بود. 📚 کتاب فدک در تاریخ ، صفحه 72 . ↶【به ما بپیوندید 】↷ ┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تهِ تهِ همه‌ی ناامیدی‌ها نداشتن‌ها بن‌بست‌ها نرسیدن‌ها بد آوردن‌ها شكست‌ها «خدا» رو داری❤️ که آغوشش رو برات باز کرده ناامیدی چرا؟ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•