eitaa logo
این بقية الله
160 دنبال‌کننده
107 عکس
54 ویدیو
7 فایل
لینک کانال جهت معرفی به دوستان 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 دعاى سوّم در ايّام ماه رجب 🔻شيخ طوسى اعلى اللّه مقامه مى فرمايد: در هر روز از ماه رجب مستحبّ است اين دعا خوانده شود: أللّهمّ يا ذا المنن السّابغة، و الآلاء الوازعة، و الرّحمة الواسعة، و القدرة الجامعة، و النّعم الجسيمة، و المواهب العظيمة، و الأيادي الجميلة، و العطايا الجزيلة. يا من لا ينعت بتمثيل، و لا يمثّل بنظير، و لا يغلب بظهير، يا من خلق فرزق، و ألهم فأنطق، و ابتدع فشرع، و علا فارتفع، و قدّر فأحسن، و صوّر فأتقن، و احتجّ فأبلغ، و أنعم فأسبغ، و أعطى فأجزل، و منح فأفضل. يا من سما في العزّ ففات نواظر الأبصار، و دنا في اللّطف فجاز هواجس الأفكار، يا من توحّد بالملك فلا ندّ له في ملكوت سلطانه، و تفرّد بالآلاء و الكبريآء، فلا ضدّ له في جبروت شأنه، يا من حارت في كبريآء هيبته دقآئق لطآئف الأوهام، و انحسرت دون إدراك عظمته خطآئف أبصار الأنام. يا من عنت الوجوه لهيبته، و خضعت الرّقاب لعظمته، و وجلت القلوب من خيفته، أسألك بهذه المدحة الّتي لا تنبغي إلاّ لك، و بما و أيت به على نفسك لداعيك من المؤمنين، و بما ضمنت الإجابة فيه على نفسك للدّاعين. يا أسمع السّامعين، و أبصر النّاظرين، و أسرع الحاسبين، يا ذا القوّة المتين، صلّ على محمّد خاتم النّبيّين، و على أهل بيته [الأئمّة الصّادقين]، و اقسم لي في شهرنا هذا خير ما قسمت، و احتم لي في قضآئك خير ما حتمت، و اختم لي بالسّعادة فيمن ختمت، و أحيني ما أحييتني موفورا، و أمتني مسرورا و مغفورا، و تولّ أنت نجاتي من مسآئلة البرزخ، و ادرأ عنّي منكرا و نكيرا، و أر عيني مبشّرا و بشيرا، و اجعل لي إلى رضوانك و جنانك مصيرا و عيشا قريرا، و ملكا كبيرا، و صلّ على محمّد و اله كثيرا. خدايا؛ اى كسى كه داراى لطف و احسان فراوان، و نعمت هاى گسترده، و رحمت فراگير، و قدرت جامع و كامل، و نعمت هاى عظيم و بخشش هاى بزرگ، و هديه هاى زيبا، و عطاياى فراوان هستى. اى كسى كه به وسيلۀ تمثيل وصف نمى شود، و به هيچ موجودى به عنوان نظير مثال زده نمى شود، و به كمك پشتيبان، مغلوب نمى شود؛ اى كسى كه موجودات را خلق كرد؛ سپس به آنان رزق و روزى داد؛ و به آنان الهام كرد؛ پس به سخن درآورد؛ و نوآورى نمود؛ سپس تشريع كرد؛ و برترى يافت؛ پس رفيع و بلندمرتبه گرديد؛ و تقدير كرد پس نيكو گردانيد؛ و تصوير كرد پس محكم نمود؛ و با دليل استدلال كرد پس رسا گردانيد؛ و نعمت داد پس آن را كامل كرد؛ و عطا نمود پس آن را بيشتر كرد؛ و بخشش نمود، و آن را فزونى داد. اى كسى كه اوج گرفت در عزّت و توانمندى، و به همين خاطر ديدگاه هاى چشمان نتوانست به سوى او راه يابد؛ و آن قدر به لطافت نزديك شده كه از هرآنچه به ذهن خطور مى كند مى گذرد؛ اى كسى كه در پادشاهى، تنها هستى؛ پس همتايى براى او در قدرت و سلطنت بر هستى نيست؛ و در نعمت‌ها و شكوه و عظمت، يگانه و بى مانند هستى؛ پس در مقام جبروت و استيلاء ضدّى براى او نيست؛ اى كسى كه لطايف و دقّت‌ها و ريزبينى هاى افكار و تصوّرات و نيروى خيال در هيبت و شكوه او حيران و سرگردان، و در ادراك كمترين مرتبۀ بزرگى او ديدگان جستجوگر مردم ناتوان شده. اى كسى كه صورت‌ها به خاطر عظمت و جلال او خوار و ذليل گرديد و از بين رفت، و گردن‌ها به خاطر عظمت او خم شد و خاشع گشت، و قلب‌ها از ترس او لرزان و هراسان شد؛ به خاطر اين، مدح و ثنايى كه هيچ كس به غير تو سزاوار و شايستۀ آن نيست؛ و به خاطر آنچه براى مؤمنانى كه تو را مى خوانند، بر خودت وعده داده اى؛ و به خاطر آنچه براى دعاكنندگان، اجابت كردن را ضامن شده اى؛ از تو طلب مى كنم. اى شنواترين شنوندگان، و بيناترين بينندگان، و سريع ترين محاسبه كنندگان؛ اى صاحب نيرو و توان محكم؛ بر پايان بخش پيامبران حضرت محمّد صلّى اللّه عليه و اله و سلّم و اهل بيت او-كه پيشوايان راستگو هستند-درود بفرست؛ و در اين ماه، بهترين قسمت‌ها را براى من قرار بده؛ و بهترين حكم را در قضاوقدر خودت براى من حتمى گردان، و پايان كار مرا به سعادت ختم كن، در ميان كسانى كه كارشان را به پايان رسانيدى، و تا مادامى كه مرا زنده نگه مى دارى نعمتت را بر من زياد و فراوان بگردان؛ و مرا درحالى كه شادان و بخشيده شده ام، بميران؛ و خودت نجات از پرسش هاى برزخ مرا بر عهده بگير؛ و نكير و منكر را از من دور كن؛ و مبشّر و بشير را به من نشان بده؛ و بازگشت مرا به سوى بهشت و رضوان خودت قرار بده؛ و زندگى خوش و كامياب، و دارايى بزرگ برايم قرار بده؛ و بر محمّد و آل او درود فراوان بفرست. 📚 صحیفه مهدیه ، ص ۲۸۶ 👇 @ayna_baghiyatollah
🔴 احیاء و زنده کردن دین خدا و اعلای کلمه اللَّه 🔸️در دعای ندبه می‌خوانیم: أَیْنَ مُحیی مَعالِمِ الدّینِ وَ اَهْلِهِ؛ کجاست آنکه نشانه‌ها و آثار دین و اهل دین را زنده کند؟ 🔹️و در حدیث قدسی که در بخش سابق گذشت آمده است: و دینم را به وسیله او اجرا و بر همه برنامه‌ها چیره خواهم کرد. 🔸️در تفسیر آیه « لَیُظهِرَهُ عَلَی الدّینِ کُلِّهِ »؛ تا او را بر همه [مجموعه‌های ]دین پیروز گرداند. ♦️آمده است با ظهور حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف این کار انجام خواهد شد. 📚 مکیال المکارم ، ج ۱ ، ۹۱ 👇 @ayna_baghiyatollah
🔴 احیاء و زنده کردن دین خدا و اعلای کلمه اللَّه 🔹️در بحار ضمن یک حدیث طولانی از پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم روایت شده که فرمود: نهمین آنها قائم خاندان من و مهدی امت من است و او در اندام و گفتار شبیه ترین مردم به من می‌باشد. البته بعد از غیبتی طولانی ظاهر خواهد شد و دین خدا را آشکار خواهد کرد و با کمک الهی تأیید و حمایت و به وسیله فرشتگان خداوند یاری خواهد شد. پس زمین را از عدل و داد پر کند چنانکه از ستم و بیداد پر شده باشد . 🔸️در بحار در حدیث مفصلی از حضرت ابوجعفر سلام الله علیه آمده: سپس به سوی کوفه باز خواهد گشت. آنگاه سیصد نفر را به تمامی جاها می‌فرستد؛ بین شانه و سینه هایشان دست می کشد؛ پس در هیچ قضاوتی در نمی مانند، و هیچ سرزمینی نماند مگر اینکه در آن بانگ شهادت به لا الهَ الَّا اللَّه وحده لا شریک له و ان محمداً رسول اللَّه بلند شود . 📚 مکیال المکارم ، ج ۱ ، ص ۹۱ 👇 @ayna_baghiyatollah
🔴 قنوت حضرت امام هادى سلام الله علیه أللّهمّ مناهل كراماتك بجزيل عطيّاتك مترعة، و أبواب مناجاتك لمن أمّك مشرعة، و عطوف لحظاتك لمن ضرع إليك غير منقطعة، و قد الجم الحذار، و اشتدّ الإضطرار، و عجز عن الإصطبار أهل الإنتظار. و أنت اللّهمّ بالمرصد من المكّار، و غير مهمل مع الإمهال، و اللّآئذ بك امن، و الرّاغب إليك غانم، و القاصد اللّهمّ لبابك سالم. أللّهمّ فعاجل من قد امتزّ في طغيانه، و استمرّ على جهالته لعقباه في كفرانه، و أطمعه حلمك عنه في نيل إرادته، فهو يتسرّع إلى أوليآئك بمكارهه، و يواصلهم بقبآئح مراصده، و يقصدهم في مظانّهم بأذيّته. أللّهمّ اكشف العذاب عن المؤمنين، و ابعثه جهرة على الظّالمين. أللّهمّ اكفف العذاب عن المستجيرين، و اصببه على المغيّرين. أللّهمّ بادر عصبة الحقّ بالعون، و بادر أعوان الظّلم بالقصم. أللّهمّ أسعدنا بالشّكر، و امنحنا النّصر، و أعذنا من سوء البدار و العاقبة و الختر. بارالها؛ چشمه هاى كرامت و بزرگوارى تو، با بخشش هاى شايانت پرآب است؛ درهاى مناجات و رازگويى تو، براى هركسى كه تو را قصد كرده باز است؛ نگاه هاى مهربانه ات پيوسته به كسانى كه در نهايت خوارى و فروتنى به درگاهت روى آورده اند مى رسد؛ اين در حالى است كه ترس و هراس به نهايت و اضطرار و سردرگمى و بيچارگى شديد گشته، و منتظران نيز از صبر بيش تر ناتوان شده اند. خدايا؛ تو در كمينگاه حيله گران هستى، و با وجود مهلت هايى كه مى دهى ولى كار را رها نكرده اى؛ تنها، هركس به تو تكيه كند در آرامش و امنيت است، و هركس مشتاق تو باشد بهره مند است، و تنها هركس-خدايا-آهنگ دربار تو كرده، سالم مى ماند. بارالها؛ مجازاتت را زودتر به كسانى برسان كه سركشى را به نهايت رسانيده، و ادامه داده است به خاطر نادانى اش نسبت به سرانجام كارش در كفر ورزيدن و ناسپاسى اش، و بردبارى تو، موجب طمع او نسبت به پيگيرى مقاصدش شده است و بدين جهت به سرعت نسبت به دوستان و اولياى تو بدى مى كند، و دام هاى زشت خود را پيوسته در راه شان قرار مى دهد، و به قصد اذيّت ايشان به موضع و محلّ آنان مى رود. خداوندا؛ عذاب و كيفر خود را از مؤمنان برطرف كن و به صورت آشكار آن را بر ستمگران برانگيز، بارالها؛ عذابت را از كسانى كه به تو پناه آورده اند باز دار، و بر سر تغييردهندگان بريز. خدايا؛ كمك سريعت را به جمعيّت حق و حقيقت برسان، و شكست و نابوديت را به سرعت نصيب كمك رسانان ستم و ظلم كن. خدايا؛ با سپاسگزاريت ما را خوشبخت گردان، و پيروزيت را نصيب ما كن، و از بدى هاى شتابان، و بدى عاقبت، و فريفته شدن در امان دار. 📚 صحیفه مهدیه ، ص ۱۵۶ 👇 @ayna_baghiyatollah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 علائم ظهور 🔻امام صادق سلام الله علیه در حدیث معتبری فرموده‌­اند: إِنَ‏ أَمْرَ السُّفْيَانِيِ‏ مِنَ‏ الْأَمْرِ الْمَحْتُومِ‏ وَ خُرُوجَهُ‏ فِي‏ رَجَبٍ‏. خروج سفیانی از نشانه‌­های حتمی و قطعی است و در ماه رجب روی خواهد داد.   🔻آن حضرت در روایت دیگری فرموده­‌اند: السُّفْيَانِيُّ لَا بُدَّ مِنْهُ وَ لَا يَخْرُجُ‏ إِلَّا فِي‏ رَجَب‏ سفیانی به یقین قیام خواهد کرد و قیامش جز در ماه رجب نخواهد بود.   📚شیخ صدوق، کمال ­الدین، ج ۲، ص ۶۵۰ 📚 نعمانی، الغیبۀ، ص ۳۰۲ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 انتقام آن حضرت از دشمنان خدا 🔸️از جمله القاب امام زمان عجل اللَّه تعالی فرجه، اَلْمُنْتَقِمْ است. 🔹️در کتاب کمال الدین به سند خود از امام صادق سلام الله علیه از پدران بزرگوارش از امیرالمؤمنین سلام الله علیه روایت کرده است که: پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم فرمود: هنگامی که به سوی آسمان (به معراج) برده شدم، پروردگار من به من وحی فرمود که: ای محمّد؛ من نظری به سوی زمین افکندم و تو را از آن اختیار نمودم، و پیغمبر ساختم، و اسم تو را از نام خود برگرفتم که من محمودم و تو محمّدی، دوباره بر زمین نظری افکندم و علی را از آن برگزیدم، و او را وصیّ و خلیفه و شوهر دختر تو قرار دادم و برای او هم نامی از نامهای خود برگرفتم، پس من علیّ اعلی هستم و او علی است و فاطمه و حسن و حسین را از نور شما خلق کردم. آنگاه ولایت آنان را بر فرشتگان عرضه کردم تا هر که پذیرفت در پیشگاه من از مقرّبین گردد، ای محمد اگر بنده ای از بندگانم آن قدر عبادتم کند تا درمانده شود و بدنش مانند مشک پوسیده گردد، ولی در حالی که منکر ولایت آنان باشد به نزد من آید، او را در بهشتم جای نخواهم داد، و در زیر عرشم سایه نخواهم بخشید، ای محمد می‌خواهی آنان را بینی؟ عرض کردم: آری پروردگارا. خداوند عزّ و جل فرمود: سرت را بلند کن. پس سرم را بلند کردم که بناگاه انوار علی و فاطمه و حسن و حسین و علی بن الحسین و محمد بن علی، و جعفر بن محمد، و موسی بن جعفر، و علی بن موسی، و محمد بن علی، و علی بن محمد، و الحسن بن علی، و محمد بن الحسن را - که در میان ایشان - مانند ستاره درخشانی بپا خاسته بود مشاهده نمودم. عرض کردم: پروردگارا اینها کیانند؟ فرمود: اینها امامان هستند، و این قائم است؛ آنکه حلال مرا حلال و حرام مرا حرام کند، و به وسیله او از دشمنانم انتقام می‌گیرم، و او برای اولیای من مایه راحت است، و او است که دل شیعیان و پیروان تو را از ظالمین و کافرین شفا می‌بخشد و لات و عزّی را تر و تازه بیرون می‌آورد پس آنها را خواهد سوزانید، البته فتنه و امتحان مردم با آنان سخت تر از فتنه گوساله و سامری خواهد بود . 📚 مکیال المکارم ، ج ۱ ، ص ۹۲ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 انتقام آن حضرت از دشمنان خدا 🔹️در بحار به نقل از علل الشرایع به سند خود از عبدالرحیم قصیر از حضرت ابوجعفر امام باقر سلام الله علیه روایت کرده که فرمود: هرگاه قائم ما بپاخیزد، حمیرا به سوی او بازگردانده شود تا حد تازیانه به او بزند و . گفتم: فدایت شوم؛ چرا حد تازیانه به او می‌زند؟ فرمود: به خاطر تهمتی که بر مادر ابراهیم زد . گفتم: پس چطور شد که این کار (حد زدن) را خداوند برای زمان حضرت قائم تأخیر انداخت؟ فرمود به تحقیق خداوند تبارک و تعالی محمد صلی الله علیه وآله وسلم را رحمت فرستاد، ولی قائم ارواحنا فداه را به منظور نقمت و کیفر دهی برمی انگیزد . 🔸️در کتاب بحار از مزار کبیر به سند خود از حضرت ابوعبداللَّه صادق سلام الله علیه آورده که فرمود: هرگاه قائم ما بپاخیزد برای خدا و رسول او و همه ما خاندان پیغمبر انتقام خواهد گرفت . 🔹️در همان کتاب به نقل از ارشاد دیلمی از امام صادق سلام الله علیه آمده: و دست بنی شیبه را می‌بُرد و بر در کعبه می‌آویزد و بر آن می‌نویسد: اینها دزدان کعبه هستند . 📚 مکیال المکارم ، ج ۱ ، ص ۹۳ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 دعاى امام حسن عسكرى سلام الله علیه در قنوت 🔻امام حسن عسكرى سلام الله علیه در قنوت خود اين دعا را مى خواندند؛ هنگامى كه مردم قم از موسى بن بغى به آن حضرت شكايت كردند، دستور فرمود اين دعا را (در قنوت) بخوانند: الحمد للّه شكرا لنعمآئه، و استدعآء لمزيده، و استخلاصا له و به دون غيره، و عياذا به من كفرانه و الإلحاد في عظمته و كبريآئه، حمد من يعلم أنّ ما به من نعمآئه فمن عند ربّه، و ما مسّه من عقوبته فبسوء جناية يده، و صلّى اللّه على محمّد عبده و رسوله، و خيرته من خلقه، و ذريعة المؤمنين إلى رحمته، و اله الطّاهرين ولاة أمره. أللّهمّ إنّك ندبت إلى فضلك، و أمرت بدعآئك، و ضمنت الإجابة لعبادك، و لم تخيّب من فزع إليك برغبته، و قصد إليك بحاجته، و لم ترجع يد طالبة صفرا من عطآئك، و لا خآئبة من نحل هباتك، و أيّ راحل رحل إليك فلم يجدك قريبا، أو وافد وفد عليك فاقتطعته عوآئق الرّدّ دونك، بل أيّ محتفر من فضلك لم يمهه فيض جودك، و أيّ مستنبط لمزيدك أكدى دون استماحة سجال عطيّتك. أللّهمّ و قد قصدت إليك برغبتي، و قرعت باب فضلك يد مسألتي، و ناجاك بخشوع الإستكانة قلبي، و وجدتك خير شفيع لي إليك، و قد علمت ما يحدث من طلبتي قبل أن يخطر بفكري، أو يقع في خلدي، فصل اللّهمّ دعآئي إيّاك بإجابتي، و اشفع مسألتي بنجح طلبتي. أللّهمّ و قد شملنا زيغ الفتن، و استولت علينا غشوة الحيرة، و قارعنا الذّلّ و الصّغار، و حكم علينا غير المأمونين في دينك، و ابتزّ امورنا معادن الابن ممّن عطّل حكمك، و سعى في إتلاف عبادك و إفساد بلادك. أللّهمّ و قد عاد فيئنا دولة بعد القسمة، و إمارتنا غلبة بعد المشورة، و عدنا ميراثا بعد الإختيار للامّة، فاشتريت الملاهي و المعازف بسهم اليتيم و الأرملة، و حكم في أبشار المؤمنين أهل الذّمّة، و ولي القيام بامورهم فاسق كلّ قبيلة، فلا ذائد يذودهم عن هلكة، و لا راع ينظر إليهم بعين الرّحمة، و لا ذو شفقة يشبع الكبد الحرّى من مسغبة، فهم اولوا ضرع بدار مضيعة، و اسراء مسكنة، و خلفآء كابة و ذلّة. أللّهمّ و قد استحصد زرع الباطل، و بلغ نهايته، و استحكم عموده، و استجمع طريده، و خذرف وليده، و بسق فرعه، و ضرب بجرانه. أللّهمّ فأتح له من الحقّ يدا حاصدة تصدع قآئمه، و تهشم سوقه، و تجبّ سنامه، و تجدع مراغمه، ليستخفي الباطل بقبح صورته، و يظهر الحقّ بحسن حليته. أللّهمّ و لا تدع للجور دعامة إلاّ قصمتها، و لا جنّة إلاّ هتكتها، و لا كلمة مجتمعة إلاّ فرّقتها، و لا سريّة ثقل إلاّ خفّفتها، و لا قائمة علوّ إلاّ حططتها، و لا رافعة علم إلاّ نكّستها، و لا خضرآء إلاّ أبرتها. أللّهمّ فكوّر شمسه، و حطّ نوره، واطمس ذكره، وارم بالحقّ رأسه، و فضّ جيوشه، و ارعب قلوب أهله. أللّهمّ و لا تدع منه بقيّة إلاّ أفنيت، و لا بنية إلاّ سوّيت، و لا حلقة إلاّ قصمت، و لا سلاحا إلاّ أكللت، و لا حدّا إلاّ فللت، و لا كراعا إلاّ اجتحت، و لا حاملة علم إلاّ نكست.‌👇
أللّهمّ و أرنا أنصاره عباديد بعد الالفة، و شتّى بعد اجتماع الكلمة، و مقنعي الرّؤوس بعد الظّهور على الامّة، و أسفر لنا عن نهار العدل، و أرناه سرمدا لا ظلمة فيه، و نورا لا شوب معه، و اهطل علينا ناشئته، و أنزل علينا بركته، و أدل له ممّن ناواه، و انصره على من عاداه. أللّهمّ و أظهر الحقّ، و أصبح به في غسق الظّلم و بهم الحيرة. أللّهمّ و أحي به القلوب الميّتة، و اجمع به الأهوآء المتفرّقة، و الارآء المختلفة، و أقم به الحدود المعطّلة، و الأحكام المهملة، و أشبع به الخماص السّاغبة، و أرح به الأبدان اللاّغبة المتعبة، كما ألهجتنا بذكره، و أخطرت ببالنا دعآءك له، و وفّقتنا للدّعآء إليه، و حياشة أهل الغفلة عنه، و أسكنت في قلوبنا محبّته، و الطّمع فيه، و حسن الظّنّ بك، لإقامة مراسمه. أللّهمّ فأت لنا منه على أحسن يقين، يا محقّق الظّنون الحسنة، و يا مصدّق الآمال المبطنة. أللّهمّ و أكذب به المتألّين عليك فيه، و أخلف به ظنون القانطين من رحمتك، و الآيسين منه. أللّهمّ اجعلنا سببا من أسبابه، و علما من أعلامه، و معقلا من معاقله، و نضّر وجوهنا بتحليته، و أكرمنا بنصرته، و اجعل فينا خيرا تظهرنا له به، و لا تشمت بنا حاسدى النّعم، و المتربّصين بنا حلول النّدم، و نزول المثل، فقد ترى يا ربّ برآئة ساحتنا ، و خلوّ ذرعنا من الإضمار لهم على إحنة، و التّمنّي لهم وقوع جآئحة، و ما تنازل من تحصينهم بالعافية، و ما أضبؤا لنا من انتهاز الفرصة، و طلب الوثوب بنا عند الغفلة. أللّهمّ و قد عرّفتنا من أنفسنا، و بصّرتنا من عيوبنا خلالا نخشى أن تقعد بنا عن اشتهار إجابتك، و أنت المتفضّل على غير المستحقّين، و المبتدئ بالإحسان غير السّآئلين، فأت لنا من أمرنا على حسب كرمك وجودك و فضلك و امتنانك، إنّك تفعل ما تشآء، و تحكم ما تريد، إنّا إليك راغبون، و من جميع ذنوبنا تآئبون. أللّهمّ و الدّاعي إليك، و القآئم بالقسط من عبادك، الفقير إلى رحمتك، المحتاج إلى معونتك على طاعتك، إذ ابتدأته بنعمتك ، و ألبسته أثواب كرامتك، و ألقيت عليه محبّة طاعتك، و ثبّتّ و طأته في القلوب من محبّتك، و وفّقته للقيام بما أغمض فيه أهل زمانه من أمرك، و جعلته مفزعا لمظلوم عبادك، و ناصرا لمن لا يجد ناصرا غيرك، و مجدّدا لما عطّل من أحكام كتابك، و مشيّدا لما ردّ من أعلام دينك، و سنن نبيّك عليه و اله سلامك و صلواتك و رحمتك و بركاتك. فاجعله اللّهمّ في حصانة من بأس المعتدين، و أشرق به القلوب المختلفة من بغاة الدّين، و بلّغ به أفضل ما بلّغت به القآئمين بقسطك من أتباع النّبيّين. أللّهمّ و أذلل به من لم تسهم له في الرّجوع إلى محبّتك، و من نصب له العداوة، وارم بحجرك الدّامغ من أراد التأليب على دينك بإذلاله، و تشتيت أمره، و اغضب لمن لا ترة له و لا طآئلة، و عادى الأقربين و الأبعدين فيك منّا منك عليه، لا منّا منه عليك. أللّهمّ فكما نصب نفسه غرضا فيك للأبعدين، و جاد ببذل مهجته لك في الذّبّ عن حريم المؤمنين، و ردّ شرّ بغاة المرتدّين المريبين حتّى أخفى ما كان جهر به من المعاصي، و أبدا ما كان نبذه العلمآء ورآء ظهورهم ممّا أخذت ميثاقهم على أن يبيّنوه للنّاس و لا يكتموه، و دعا إلى إفرادك بالطّاعة، و ألاّ يجعل لك شريكا من خلقك يعلو أمره على أمرك، مع ما يتجرّعه فيك من مرارات الغيظ الجارحة بحواسّ [بمواسي خ]القلوب، و ما يعتوره من الغموم، و يفزع عليه من أحداث الخطوب، و يشرق به من الغصص الّتي لا تبتلعها الحلوق و لا تحنو عليها الضّلوع عند نظره إلى أمر من أمرك، و لا تناله يده بتغييره وردّه إلى محبّتك. فاشدد اللّهمّ أزره بنصرك، و أطل باعه فيما قصر عنه من إطراد الرّاتعين في حماك، وزده في قوّته بسطة من تأييدك، و لا توحشنا من أنسه، و لا تخترمه دون أمله من الصّلاح الفاشي في أهل ملّته، و العدل الظّاهر في أمّته. أللّهمّ و شرّف بما استقبل به من القيام بأمرك لدى موقف الحساب مقامه، و سرّ نبيّك محمّدا صلواتك عليه و اله برؤيته، و من تبعه على دعوته، و أجزل له على ما وأيته قائما به من أمرك ثوابه، و ابن قرب دنوّه منك في حياته، و ارحم استكانتنا من بعده، و استخذآءنا لمن كنّا نقمعه به إذا فقدتنا وجهه، و بسطت أيدي من كنّا نبسط أيدينا عليه لنردّه عن معصيته، و افتراقنا بعد الالفة و الإجتماع تحت ظلّ كنفه، و تلهّفنا عند الفوت على ما أقعدتنا عنه من نصرته، و طلبنا من القيام بحقّ ما لا سبيل لنا إلى رجعته. 👇👇
و اجعله اللّهمّ في أمن ممّا يشفق عليه منه، وردّ عنه من سهام المكآئد ما يوجّهه أهل الشّنئان إليه و إلى شركآئه في أمره، و معاونيه على طاعة ربّه، الّذين جعلتهم سلاحه و حصنه و مفزعه و انسه، الّذين سلوا عن الأهل و الأولاد، و جفوا الوطن، و عطّلوا الوثير من المهاد، و رفضوا تجاراتهم، و أضرّوا بمعايشهم، و فقدوا في أنديتهم بغير غيبة عن مصرهم، و خاللوا البعيد ممّن عاضدهم على أمرهم، و قلوا القريب ممّن صدّ عن وجهتهم، فائتلفوا بعد التّدابر و التّقاطع في دهرهم، و قطعوا الأسباب المتّصلة بعاجل حطام الدّنيا. فاجعلهم اللّهمّ في أمن حرزك و ظلّ كنفك، و ردّ عنهم بأس من قصد إليهم بالعداوة من عبادك، و أجزل لهم على دعوتهم من كفايتك و معونتك، و أمدّهم بتأييدك و نصرك، و أزهق بحقّهم باطل من أراد إطفآء نورك. أللّهمّ و املأ بهم كلّ افق من الآفاق، و قطر من الأقطار قسطا و عدلا و مرحمة و فضلا، و اشكرهم على حسب كرمك وجودك و ما مننت به على القآئمين بالقسط من عبادك، و ادّخرت لهم من ثوابك ما يرفع لهم به الدّرجات، إنّك تفعل ما تشاء و تحكم ما تريد. 🔻در كتاب «البلد الأمين» اين عبارات نيز وجود دارد: و صلّى اللّه على خيرته من خلقه محمّد و اله الأطهار. أللّهمّ إنّي أجد هذه النّدبة امتحت دلالتها، و درست أعلامها، و عفت إلاّ ذكرها، و تلاوة الحجّة بها. أللّهمّ إنّي أجد بيني و بينك مشتبهات تقطعني دونك، و مبطئات تقعد بي عن إجابتك، و قد علمت أنّي عبدك و لا يرحل إليك إلاّ بزاد و أنّك لا تحجب عن خلقك إلاّ أن يحجبهم الأعمال دونك، و قد علمت أنّ زاد الرّاحل إليك عزم إرادة يختارك بها، و يصير بها إلى ما يؤدّي إليك. أللّهمّ و قد ناداك بعزم الإرادة قلبي فاستبقني نعمتك بفهم حجّتك لساني و ما تيسّر لي من إرادتك. أللّهمّ فلا اختزلنّ عنك و أنا امّك، و لا احتلجنّ عنك و أنا أتحرّاك. أللّهمّ و أيّدنا بما نستخرج به فاقة الدّنيا من قلوبنا، و تنعشنا من مصارع هوانها، و تهدم به عنّا ما شيّد من بنيانها، و تسقينا بكأس السّلوة عنها حتّى تخلّصنا لعبادتك، و تورثنا ميراث أوليآئك الّذين ضربت لهم المنازل إلى قصدك، و انست وحشتهم حتّى و صلوا إليك. أللّهمّ و إن كان هوى من هوى الدّنيا أو فتنة من فتنها علق بقلوبنا حتّى قطعنا عنك أو حجبنا عن رضوانك، و قعد بنا عن إجابتك، فاقطع اللّهمّ كلّ حبل من حبالها جذبنا عن طاعتك، و أعرض بقلوبنا عن أدآء فرآئضك، و اسقنا عن ذلك سلوة و صبرا يوردنا على عفوك، و يقدمنا على مرضاتك، إنّك وليّ ذلك. أللّهمّ و اجعلنا قآئمين على أنفسنا بأحكامك حتّى تسقط عنّا مؤون المعاصي، و اقمع الأهوآء أن تكون مساورة، وهب لنا وطء اثار محمّد و اله صلواتك عليه و عليهم، و اللّحوق بهم حتّى يرفع الدّين أعلامه ابتغآء اليوم الّذي عندك. أللّهمّ فمنّ علينا بوطء اثار سلفنا، و اجعلنا خير فرط لمن ائتمّ بنا، فإنّك على ذلك قدير و ذلك عليك يسير، و أنت أرحم الرّاحمين، و صلّى اللّه على محمّد سيّدنا و اله الأبرار و سلّم. 📚 صحیفه مهدیه ، ص ۱۵۸ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 دعاى قنوت حضرت بقيّة اللّه عجّل اللّه تعالى فرجه 🔻اين قنوت را سيّد بن طاووس رحمه اللّه در «مهج الدعوات» و مرحوم كفعمى در «البلد الأمين» از حضرت صاحب الزمان ارواحنا فداه نقل نموده اند: أللّهمّ صلّ على محمّد و ال محمّد، و أكرم أوليآئك بإنجاز وعدك، و بلّغهم درك ما يأملونه من نصرك، و اكفف عنهم بأس من نصب الخلاف عليك، و تمرّد بمنعك على ركوب مخالفتك، و استعان برفدك على فلّ حدّك، و قصد لكيدك بأيدك، و وسعته حلما لتأخذه على جهرة، و تستأصله على عزّة. فإنّك اللّهمّ قلت و قولك الحقّ حَتّى إِذا أَخَذَتِ اَلْأَرْضُ زُخْرُفَها وَ اِزَّيَّنَتْ وَ ظَنَّ أَهْلُها أَنَّهُمْ قادِرُونَ عَلَيْها أَتاها أَمْرُنا لَيْلاً أَوْ نَهاراً فَجَعَلْناها حَصِيداً كَأَنْ لَمْ تَغْنَ بِالْأَمْسِ كَذلِكَ نُفَصِّلُ اَلْآياتِ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ ، و قلت فَلَمّا آسَفُونا اِنْتَقَمْنا مِنْهُمْ ، و إنّ الغاية عندنا قد تناهت، و إنّا لغضبك غاضبون، و إنّا على نصر الحقّ متعاصبون، و إلى ورود أمرك مشتاقون، و لإنجاز وعدك مرتقبون، و لحلول وعيدك بأعدآئك متوقّعون. أللّهمّ فأذن بذلك، و افتح طرقاته، و سهّل خروجه، و وطّأ مسالكه، و أشرع شرآئعه، و أيّد جنوده و أعوانه، و بادر بأسك القوم الظّالمين، و ابسط سيف نقمتك على أعدآئك المعاندين، و خذ بالثّار، إنّك جواد مكّار. بارالها؛ بر محمّد و آل محمّد درود فرست؛ و اوليا و دوستانت را با عمل به وعده ات گرامى بدار، و آنان را به دست يابى آنچه آرزو دارند از يارى تو برسان، و باز بدار از ايشان سختى و شكنجه و عذاب كسى را كه بناى مخالفت با تو را دارد، و از منع تو نسبت به ارتكاب گناه و مخالفت سرپيچى نموده و به كمك و عطاى تو يارى جسته برشكستن حرمتت؛ و به وسيلۀ خوبى‌ها و نعمت هايى كه از توست، قصد فريب دادن تو را دارد. البتّه تو نسبت به اين مخالف خود بردبارى كرده اى تا ناگهان و آشكارا او را گرفتار كنى، و-با وجود قدرتى كه يافته- او را به سختى مستأصل و بيچاره كنى. خداوندا؛ تو در قرآن فرموده اى و گفتۀ تو حقيقت دارد: «تا آن كه زمين آراسته و داراى زروبرق شد، و اهلش گمان كردند كه قدرت و توانايى بر آن را دارند؛ -در اين حال-دستور ما، شبانه يا به هنگام روز دررسيد، و آن‌ها را درو شده ساختيم؛ به گونه اى كه گويا ديروز هيچ نداشته است؛ اين گونه نشانه‌ها را براى كسانى كه اهل تفكّر و انديشه باشند، به تفصيل بيان مى كنيم». و نيز فرموده اى: «وقتى ما را به خشم آورده و ناراحت كردند، از ايشان انتقام گرفتيم». (خدايا؛) واقعيّت آن است كه ما به آخر خط رسيده ايم و تحمّل نداريم، ما با خشم تو به خشم مى آييم، و براى يارى حق و حقيقت به هم پيوسته ايم، و مشتاق رسيدن دستورت هستيم، و انتظار محقّق شدن وعده ات را مى كشيم، و انجام تهديدهايت عليه دشمنانت را متوقّع هستيم. بارالها؛ اجازۀ اين كار را صادر كن، و راه هاى آن را بگشا، و قيام او را آسان گردان، و محلّ پيمودنش را آماده و هموار ساز، و راه هاى او را آشكار ساز، و سپاهيان و يارانش را نيرومند و قوى گردان، و ستم كاران را به سرعت گرفتار شكنجه و عذابت كن، و شمشير انتقامت را بر دشمنانت كه آگاهانه مخالفت و سرپيچى مى كنند مسلّط ساز، و انتقام را بگير، كه تو بخشندۀ چاره جويى هستى. 📚 صحیفه مهدیه ، ص ۱۷۱ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 انتقام آن حضرت از دشمنان خدا (ادامه) 🔸️در احتجاج از پیغمبر صلی الله علیه وآله وسلم در خطبه غدیر چنین نقل شده که فرمود: توجه کنید: خاتم امامان از ما، مهدی - صلوات اللَّه علیه - می‌باشد. آگاه باشید اوست چیره شونده بر همه دین، اوست انتقام گیرنده از ظالمین، اوست فاتح و منهدم کننده دژها، اوست که تمام قبائل اهل شرک را نابود می‌سازد، اوست که خونبهای تمام اولیای حقّ را می‌گیرد، اوست که از دریای ژرف می‌نوشاند، اوست که هر کسی را بر اساس فضل و شایستگی سِمَت می‌دهد، او برگزیده و منتخَب خداوند است، او وارث همه علوم و محیط بر همه آنها است، اوست که از پروردگار خود خبر می‌دهد و حقایق ایمانِ به او را مطلّع می‌سازد [بر پای می‌دارد]، او است که صاحب رشاد و سداد در رأی و عمل می‌باشد، امور دین به او تفویض و واگذار شده، و پیغمبران قبل و امامان پیشین به او مژده داده اند، او حجّت باقی است و بعد از او حجتی نیست، و حقی نیست مگر با او و نوری نیست جز نزد او، کسی بر او غالب و منصور نمی شود، او ولیّ خداوند در زمین و حاکم الهی بر خلایق و امین پروردگار در ظواهر و اسرار است.... و در قسمت دیگری از این خطبه آمده است: ای گروههای مردم؛ نور مخصوص خداوند عزّ و جل در وجود من است، سپس در وجود علی تجلی خواهد کرد، و سپس در نسل او تا قائم مهدی که حقّ خداوند و هر حقی را که برای ما هست، می‌گیرد . 🔹️در تفسیر قمی درباره آیه: « فَمَهِّلِ الکافِرینَ أمْهِلْهُمْ رُوَیداً » ؛ پس کافران را مهلت بده، آنها را به اندک مهلتی. چنین آمده است: برای هنگام قیام قائم، پس او از جبّارها و طاغوتهای قریش و بنی امیه و سایر مردم برای من انتقام می‌گیرد . 📚 مکیال المکارم ، ج ۱ ، ص ۹۳ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 اقامه و برپا کردن حدود الهی 🔹️در دعایی که به وسیله عَمْری از خود آن حضرت روایت شده چنین است: وَ اَقِمْ بِهِ الْحُدُودَ الْمُعَطَّلَةَ وَ الْأَحْکامَ الْمُهْمَلَةَ؛ و به وسیله او حدود تعطیل شده و احکام کنار مانده را بر پا کن. 🔸️در کتاب کمال الدین از امام صادق سلام الله علیه ضمن تشریح زمان ظهور آن حضرت آمده است: و در آن زمان حدود الهی برپا می‌شود . 🔹️در حدیث دیگری آمده: به درستی که برپا شدن یک حد از حدود الهی پاکیزه تر از چهل شبانه روز بارش باران است . 🔸️در بحار از امام صادق سلام الله علیه روایت شده که: دو خون در اسلام از سوی خداوند مباح و روا است، امّا هیچ کس درباره این دو خون به آنچه خداوند دستور فرموده حکم و داوری نمی کند تا اینکه خداوند، قائم اهل البیت علیهم السلام را برانگیزد، پس در آنها به حکم الهی حکم خواهد فرمود و در آن بیّنه و شاهد نخواهد خواست: زناکار محصن که سنگ سارش می‌کند؛ و مانع زکات که گردنش را می‌زند . می گویم: حد زانی محصن (مردِ زن دار یا زن شوهرداری که مرتکب زنا شده باشد، با شرایطی که در فقه آمده) همان سنگسار است و اینکه اجرای این حکم را مخصوص به امام زمان قرار داده از نظر حکم به مقتضای علم واقعی آن حضرت است، و اینکه بر خلاف زمان سایر امامان حدود با شبهات دفع نخواهد شد. 📚 مکیال المکارم ، ج ۱ ، ص ۹۴ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 دعاى دوّم حضرت بقيّة اللّه ارواحنا فداه در قنوت 🔻اين قنوت را سيّد بن طاووس رحمه اللّه در «مهج الدعوات» و مرحوم كفعمى در «البلد الأمين» از امام زمان ارواحنا فداه نقل نموده اند: [قل]اللّهمّ مالك الملك تؤتي الملك من تشآء، و تنزع الملك ممّن تشآء، و تعزّ من تشآء، و تذلّ من تشآء، بيدك الخير، إنّك على كلّ شيء قدير، يا ماجد يا جواد، يا ذا الجلال و الإكرام، يا بطّاش يا ذا البطش الشّديد، يا فعّالا لما يريد، يا ذا القوّة المتين، يا رؤوف يا رحيم، يا لطيف يا حيّ حين لا حيّ. أسألك باسمك المخزون المكنون الحيّ القيّوم، الّذي استأثرت به في علم الغيب عندك لم يطّلع عليه أحد من خلقك، و أسألك باسمك الّذي تصوّر به خلقك في الأرحام كيف تشآء، و به تسوق إليهم أرزاقهم في أطباق الظّلمات، من بين العروق و العظام، و أسألك باسمك الّذي ألّفت به بين قلوب أوليآئك، و ألّفت بين الثّلج و النّار، لا هذا يذيب هذا، و لا هذا يطفئ هذا. و أسألك باسمك الّذي كوّنت به طعم المياه، و أسألك باسمك الّذي أجريت به المآء في عروق النّبات بين أطباق الثّرى، و سقت المآء إلى عروق الأشجار بين الصّخرة الصّمّآء، و أسألك باسمك الّذي كوّنت به طعم الثّمار و ألوانها. و أسألك باسمك الّذي به تبدئ و تعيد، و أسألك باسمك الفرد الواحد، المتفرّد بالوحدانيّة، المتوحّد بالصّمدانيّة، و أسألك باسمك الّذي فجّرت به المآء من الصّخرة الصّمّآء، و سقته من حيث شئت. و أسألك باسمك الّذي خلقت به خلقك، و رزقتهم كيف شئت و كيف شاؤوا، يا من لا يغيّره الأيّام و اللّيالي، أدعوك بما دعاك به نوح حين ناداك فأنجيته و من معه، و أهلكت قومه، و أدعوك بما دعاك به إبراهيم خليلك حين ناداك فأنجيته و جعلت النّار عليه بردا و سلاما، و أدعوك بما دعاك به موسى كليمك حين ناداك ففلقت له البحر فأنجيته و بني إسرآئيل، و أغرقت فرعون و قومه في اليمّ. و أدعوك بما دعاك به عيسى روحك حين ناداك فنجّيته من أعدآئه و إليك رفعته، و أدعوك بما دعاك به حبيبك و صفيّك و نبيّك محمّد صلّى اللّه عليه و اله فاستجبت له، و من الأحزاب نجّيته، و على أعدائك نصرته. و أسألك باسمك الّذي إذا دعيت به أجبت، يا من له الخلق و الأمر، يا من أحاط بكلّ شيء علما، يا من أحصى كلّ شيء عددا، يا من لا تغيّره الأيّام و اللّيالي، و لا تتشابه عليه الأصوات، و لا تخفى عليه اللّغات، و لا يبرمه إلحاح الملحّين. أسألك أن تصلّي على محمّد و ال محمّد خيرتك من خلقك، فصلّ عليهم بأفضل صلواتك، و صلّ على جميع النّبيّين و المرسلين، الّذين بلّغوا عنك الهدى، و أعقدوا لك المواثيق بالطّاعة، و صلّ على عبادك الصّالحين. يا من لا يخلف الميعاد أنجز لي ما وعدتني، و اجمع لي أصحابي و صبّرهم، و انصرني على أعدآئك و أعدآء رسولك، و لا تخيّب دعوتي، فإنّي عبدك، ابن عبدك، ابن أمتك، أسير بين يديك، سيّدي أنت الّذي مننت عليّ بهذا المقام و تفضّلت به عليّ دون كثير من خلقك، أسألك أن تصلّي على محمّد و ال محمّد و أن تنجز لي ما وعدتني، إنّك أنت الصّادق و لا تخلف الميعاد، و أنت على كلّ شيء قدير. 📚 صحیفه مهدیه ، ص ۱۷۳ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 دعاى سوّم حضرت بقیه الله ارواحنا فداه در قنوت ( لعن بر ) 🔻آية اللّه سيّد نصر اللّه مستنبط رحمه اللّه، در حرم حضرت امير المؤمنين سلام الله علیه به ديدار امام زمان ارواحنا فداه شرفياب شد، درحالى كه آن حضرت نماز مى خواند؛ به آنچه آن حضرت مى خواندند گوش فراداد و شنيد كه آن حضرت در قنوتش اين گونه دعا مى كرد: أللّهمّ إنّ معاوية بن أبي سفيان قد عادى عليّ بن أبي طالب، فالعنه لعنا وبيلا. بارالها؛ به راستى كه معاويه پسر ابو سفيان، با علىّ بن ابى طالب عليه السّلام دشمنى سرسختانه اى كرد؛ پس او را به شدّت لعنت كن. 📚 صحیفه مهدیه ، ص ۱۷۷ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
🔴 اضطرار و ناچاری آن حضرت 🔻در دعای ندبه آمده است: اَیْنَ الْمُضْطَرُّ الَّذی یُجابُ اِذا دَعا؛ کجاست آن مضطری که هرگاه دعا کند به اجابت می‌رسد. ♦️در تفسیر علی بن ابراهیم قمی درباره آیه مبارکه: « أَمَّنْ یُجیبُ الْمضْطَرَّ اِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ وَ یَجْعَلُکُمْ خُلَفاء الْاَرْضِ »؛ آیا [جز خدا] کیست که دعای مضطرّ [ناچار ]را به اجابت رساند و شما را جانشینان زمین قرار دهد؟ از پدرش از حسن بن علی بن فضال از صالح بن عقبه روایتی نقل کرده است که امام صادق سلام الله علیه فرمود: این آیه درباره قائم آل محمد علیهم السلام نازل شده است آن مضطری که هرگاه در مقام (ابراهیم) دو رکعت نماز بگذارد و خداوند را بخواند و دعا کند، خداوند دعای او را اجابت فرماید و او را خلیفه در زمین قرار دهد . 📚 مکیال المکارم ، ج ۱ ، ص ۹۵ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 چرا امام زمان را «منتظَر» مى نامند؟ 🔻از امام جواد سلام الله علیه سوال شد : حَدَّثَنَا الصَّقْرُ بْنُ أَبِی دُلَفَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ الرِّضَا ع یَقُول‏... قُلْتُ لَهُ وَ لِمَ سُمِّیَ الْمُنْتَظَرَ قَالَ لِأَنَّ لَهُ غَیْبَةً یَکْثُرُ أَیَّامُهَا وَ یَطُولُ أَمَدُهَا فَیَنْتَظِرُ خُرُوجَهُ الْمُخْلِصُونَ وَ یُنْکِرُهُ الْمُرْتَابُونَ وَ یَسْتَهْزِئُ بِذِکْرِهِ الْجَاحِدُونَ وَ یَکْذِبُ فِیهَا الْوَقَّاتُونَ وَ یَهْلِکُ فِیهَا الْمُسْتَعْجِلُونَ وَ یَنْجُو فِیهَا الْمُسْلِمُونَ. چرا امام زمان ارواحنا فداه را «منتظَر» مى نامند؟! حضرت فرمودند : چون او را غيبتي است طولاني كه در آن زمان مخلصين انتظار ظهور او را دارند، اهل شك و شبهه منكر وجود حضرت مى شوند، بى دينان نام و ياد او را به استهزاء و مسخره مى گيرند، گروهى به دروغ براي ظهور وقت تعيين مى كنند، كسانى كه عجله كنند هلاك مى شوند، و اهل تسليم نجات پيدا مى كنند. 📚 كمال الدين ، ج‏ ۲ ، ص ۳۷۸ 👇 https://eitaa.com/joinchat/1351090401C23e00aef92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا