eitaa logo
این عمار
3.3هزار دنبال‌کننده
30.4هزار عکس
25.9هزار ویدیو
730 فایل
اتباط با مدیر @fanoodi
مشاهده در ایتا
دانلود
2.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 کریمی این عمار👇👇👇 @aynaammar_gam2 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
2.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 کریمی این عمار👇👇👇 @aynaammar_gam2 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
1.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🔰برای حفظ سلامتی، این دعا را هر صبح و شب بخوانید: 🌸اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ🌸 🌼اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِي دِرْعِكَ الْحَصِينَةِ الَّتِي تَجْعَلُ فِيهَا مَنْ تُرِيدُ. (سه ‌مرتبه)🌼 🍃🌛خداوندا، مرا در زره نگهدارنده و قوی خود _ که هر کس را بخواهی در آن قرار می‌دهی _ قرار بده!🌜🍃 🌸اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ🌸 🔰بهجت‌الدعاء، ص ٣۴٧ ( مجموعه ادعیه، اذکار و دستورالعمل‌های عبادی مورد توصیه حضرت قدس‌سره) https://eitaa.com/joinchat/3105030160C48eb92cb10 این عمار👇👇👇 @aynaammar_gam2 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خطبه ۱۵ تا ۱۱ختم روزانه نهج البلاغه(31).mp3
زمان: حجم: 1.93M
🔈 ختم گویای در ۱۹۲ روز. 🌷تقدیم به روح پاک و مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس 🔷 سهم روز صد و هشتاد و هفتم : خطبه ۱۵ تا خطبه ۱۱
┄═❁✦❀•••🌿🌸🌿•••❀✦❁═┄ 📣 ( درباره اموال فراوان بیت المال که عثمان به بعضی از خویشاوندان خود بخشیده بود. ابن عباس می گوید: روز دوم خلافت در سال ۳۵ هجری این سخنرانی را ایراد فرمود) 🔹سياست اقتصادی امام (علیه السلام) ♦️به خدا سوگند، بيت المال تاراج شده را هر کجا که بيابم به صاحبان اصلی آن باز می گردانم، گرچه با آن ازدواج کرده، يا کنيزانی خريده باشند؛ زيرا در عدالت گشايش برای عموم است و آن کس که عدالت بر او گران آيد، تحمّل ستم برای او سخت تر است. 📜 ، ┄═❁✦❀•••🌿🌸🌿•••❀✦❁═┄ 📣 ( قبل از آغاز جنگ جمل، در نکوهش شهر بصره و مردم آن دیار مانند خطبه پیشین فرمود) 🔹نقش عوامل محيط در انسان ♦️سرزمين شما به آب نزديک و از آسمان دور است، عقل های شما سُست و افکار شما سفيهانه است. پس شما نشانه ای برای تيرانداز و لقمه ای برای خورنده و صيدی برای صيّاد می باشيد. 📜 ، ┄═❁✦❀•••🌿🌸🌿•••❀✦❁═┄ 📣 ( روز جمعه سال ۳۶ هجری پس از پایان جنگ در مسجد جامع شهر در نکوهش مردم بصره فرمود:) 🔹عوامل سقوط جامعه (روانشناسی اجتماعی مردم بصره ♦️شما سپاه يک زن و پيروان حيوان «شتر عايشه» بوديد، تا شتر صدا می کرد می جنگيديد و تا دست و پای آن قطع گرديد فرار کرديد. اخلاق شما پَست و پيمان شما از هم گُسسته، دين شما دورويی و آب آشاميدنی شما شور و ناگوار است. کسی که ميان شما زندگی کند به کيفر گناهش گرفتار می شود و آن کس که از شما دوری گزيند مشمول آمرزش پروردگار می گردد. گويا مسجد شما را می بينم که چون سينه کشتیِ غرق شده است، که عذاب خدا از بالا و پايين او را احاطه می کند و سرنشينانِ آن همه غرق می شوند. و در روايتی است: سوگند به خدا، سرزمين شما را آب غرق می کند، گويا مسجد شما را می نگرم که چون سينه کشتی يا چونان شترمرغی که بر سينه خوابيده باشد بر روی آب مانده است. و در روايت ديگر: مانند سينه مرغ روی آب دريا. و در روايت ديگری آمده: خاک شهر شما بد بُوترين خاک هاست، از همه جا به آب نزديک تر و از آسمان دورتر و نُه دَهم شرّ و فساد در شهر شما نهفته است. کسی که در شهر شما باشد گرفتار گناه و آنکه بيرون رود در پناه عفو خداست. گويی شهر شما را می نگرم که غرق شده و آب آن را فرا گرفته. چيزی از آن ديده نمی شود، مگر جاهای بلند مسجد، مانند سينه مرغ بر روی امواج آب دريا. 📜 ، ┄═❁✦❀•••🌿🌸🌿•••❀✦❁═┄ 📣 ( پس از پيروزی در جنگ بصره در سال ۳۶ هجری یکی از یاران امام گفت: دوست داشتم برادرم با ما بود و می دید که چگونه خدا تو را بر دشمنانت پیروز کرد) 🔹شرکت آیندگان در پاداش گذشتگان (نقش نیت در پاداش عمل) ♦️امام(علیه السلام) پرسيد: آيا فکر و دل برادرت با ما بود؟. گفت: آری. امام(علیه السلام) فرمود: پس او هم در اين جنگ با ما بود، بلکه با ما در اين نبرد شريکند آنهايی که حضور ندارند، در صُلب پدران و رَحِم مادران می باشند ولی با ما هم عقيده اند، به زودی متولّد می شوند و دين و ايمان به وسيله آنان تقويت می گردد. 📜 ، ┄═❁✦❀•••🌿🌸🌿•••❀✦❁═┄ 📣 (در جنگ جمل در سال ۳۶ هجری روز پنجشنبه ۱۵ جمادی الاخر هنگام دادن پرچم به دست فرزندش محمد حنفیه فرمود:) 🔹 آموزش نظامی ♦️اگر کوه ها از جای کنده شوند تو ثابت و استوار باش، دندان ها را بر هم بفشار، کاسه سرت را به خدا عاريت ده، پای بر زمين ميخکوب کن، به صفوف پايانی لشکر دشمن بنگر، از فراوانی دشمن چشم بپوش و بِدان که پيروزی از سوی خدای سبحان است. 📜 ، ┄═❁✦❀•••🌿🌸🌿•••❀✦❁═┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️🍃 🍃 [• •] 🌕 فانوس نجات ✊ مبارزه‌ای که امام محمدباقر(ع) شروع کردند و هنوز هم ادامه دارد... 🧐 تا حالا فکر کردید که مبارزه فرهنگی یعنی چی!؟ 🖇 🏴 🖇 نشر حداڪثری https://eitaa.com/joinchat/3105030160C48eb92cb10 این عمار ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
▼حرف روز            احیای اسلام با انقلاب فرهنگی! امروز هفتم ذی‌الحجه مصادف است با سالروز شهادت امام محمدباقر(ع). این روز حزن‌انگیز را به همه دوستداران و پیروان آن امام همام تسلیت عرض می‌کنیم. باقرالعلوم لقب زیبای ایشان به معنای شکافنده علوم است که بر پایه حدیث لوح، این لقب را پیامبر اسلام(ص) پیش از ولادتشان عنایت کردند. تک‌تک امامان شیعه جامع همه زیبایی‌ها، کرامت‌ها و توانمندی‌ها هستند (کلهم نور واحد) و انسان‌سازی و جامعه‌پردازی توحیدی و کمک به تقرب جوامع انسانی به قرب الهی که مبدأ و مقصد خلقت و تمام خوبی‌‌هاست، مهم‌ترین هدف آن‌هاست؛ اما هرکدام از حضرات معصومین با یکی دو خصلت و مأموریت برجسته‌تر به این هدف اقدام کرده‌اند که اگر دیگری نیز جای آن‌ها و در زمانه آن‌ها می‌بود، به‌یقین همان کار و اقدام را انجام می‌داد، یعنی اگر امام باقر(ع) به‌جا و در زمانه امام حسین(ع) بودند، همان انقلاب خونین کربلا را برای احیای دین اسلام اقامه می‌کردند و اگر امام حسین(ع) به‌جا و در زمانه امام پنجم مبعوث به امامت می‌شدند، همان کار انقلاب فرهنگی امام باقر علیه‌السلام را با اغتنام فرصت از فترت و بی‌نظمی به وجود آمده در فاصله انقراض و برآمدن دو سلسله مغضوب و مغصوب اموی و عباسی انجام می‌داد. امام باقر علیه‌السلام از این فرصت مهیا شده به بهترین وجه بهره گرفت و با درس‌آموزی که از جدش امام حسین(ع) در مکتب عاشورا داشت - به نقل منابع تاریخی، امام باقر(ع) هنگام واقعه کربلا حضور داشت و خردسال‌ترین راوی آن واقعه بود- برای حفظ و احیای دین، اقدام لازم و متناسب به نیاز زمانه را انجام داد و آن، تأسیس دارالتعلیم و دانشگاه بزرگی از تشنگان معارف و آموزه‌های ناب دینی بود تا با انقلاب فرهنگی و توسعه تربیت دینی جوانان، به «تجدید حیات اسلام» که به تحریف‌ها و انواع دگردیسی‌های قدرت‌محور و ثروت‌مدار آلوده شده بود، همت گمارد و موفق شد؛ چراکه این خط اصیل با مساعی و تقویت بیش‌ازپیش فرزند برومندش امام صادق‌(ع) ادامه یافت. وجه مشترک اقدام همه اولیاء الهی و امامان معصوم همین حفظ و تقویت دین الهی از طریق توسل به عنصر مبارزه است؛ اما گاهی این مبارزه، در معرکه و میدانِ سخت نیست، بلکه در میدان منازعه اراده‌ها و روایت‌هاست. درواقع، همان کاری که امام حسین(ع) با جهادش و امام حسن(ع) با صلحش برای پاسداشت دین اسلام انجام دادند تا گوهر دین امروز به دست ما برسد، اما باقر (ع) با جهاد تبیین و انقلاب فرهنگی انجام دادند. به تعبیر رهبر فرزانه‌مان امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) «یاد امام باقر(ع) یعنی یاد سر برآوردن حیات دوباره جریان اصیل اسلامی در مقابله با تحریف‌ها و مسخ‌هایی که انجام گرفته بود». (نویسنده: فتح‌الله پریشان)
▼گزارش روز                           تغییر نگاه، راه درمان است! روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «چالش‌های پساانتخاباتی اصلاح‌طلبان» نوشته است: «هنوز یک ماه از انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌گذرد که زمزمه‌های برچیده شدن نهاد اجماع‌ساز یا همان جبهه اصلاحات ایران شنیده می‌شود؛ شاهد مثالش سخنان اخیر علی تاجرنیاست که می‌گوید: نهاد اجماع‌ساز برای مأموریتی در مدت انتخابات ریاست‌جمهوری و شورا‌ها تشکیل شده بود و عملاً با پایان‌یافتن انتخابات، کارایی و نقش آن تمام شده است؛ بنابراین این نوع نهاد ادامه فعالیت نخواهد داشت». این تمام شدن‌های بعد از هر انتخابات منحصر به اصلاح‌طلبان نیست، بلکه اصول‌گرایان نیز دچار این عدم تحرک بعد از هر انتخاباتی گردیده‌اند. در واکاوی چرایی نهادینه نشدن تحزب در کشور باید به نوع هدف (کسب قدرت) جناح‌ها و احزاب سیاسی پرداخت. گزاره تحلیلی: وقوع انقلاب اسلامی ایران، تحول عظیمی در بینش سیاسی مردم و نخبگان ایجاد کرد و به مشارکت‌های سیاسی گسترده عموم انجامید؛ لکن جمهوری اسلامی هنوز نتوانسته با آفات موجود در حوزه عملکردی این پدیده سیاسی، مقابله کامل نماید و کشور همچنان با بیماری‌های از گذشته به‌جامانده احزاب مواجه است. ازجمله آفت‌ها و چالش‌های پیش روی احزاب ایران عبارت‌اند از: جدایی و بیگانگی و عدم شناخت درست از مردم و جامعه اسلامی، وابستگی نخبگان به قدرت و دولت، قانون‌گریزی و ضعف پایبندی به قانون، ترجیح منافع فردی و جناحی بر منافع ملی، جزم‌اندیشی، نقدناپذیری، مطلق‌انگاری، احساس بی‌اعتمادی، تشتت و دوقطبی سازی، شعارزدگی، تک‌سویه نگری، ضعف نگرش‌های واقع‌گرایانه و کاربردی، ضعف در آموزش و تربیت سیاسی، بی‌برنامگی، ضعف در حوزه‌های تئوری‌پردازی و بومی‌نگری، ضعف شایسته‌سالاری و تخصص گرایی و غلبه فرهنگ فرد محوری، کم‌بهرگی از اخلاق سیاسی اسلام، افراطی‌گری و کم‌توجهی به مصالح و منافع ملی و از همه مهم‌تر فلسفه تشکیل و هدف احزاب را در مسابقه قدرت و قدرت‌یابی تعریف کردن. با این توصیف، راهکار نهادینه شدن تحزب برای نظام مردم‌سالاری دینی چیست؟ راه درمان، حذف نیست بلکه تغییر نگاه از تعریف غرب‌گرایانه به تعریف هدایتگرانه است؛ به عبارتی حزب در انقلاب اسلامی عبارت است از تشکیلاتی که راهنمایی و هدایتگری آحاد مردم به سمت آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب را بر عهده دارد. این تشکیلات برای هدایت‌های فکری اعم از سیاسی، عقیدتی و معرفتی برنامه دارد و می‌خواهد جامعه را به سطح قابل قبولی از معرفت، دانایی سیاسی و عقیدتی برساند. بدیهی است افرادی که برخوردار از این ظرفیت و استعداد باشند به‌طور طبیعی در انتخابات نیز می‌توانند صاحب رأی شوند، لیکن این هدف و مقصد آن‌ها نیست. قطعاً بعد از هر انتخابات، احزاب با چنین رویکردی دچار رکود و کم‌تحرکی نگردیده و ادامه کار را همچون گذشته دنبال خواهند کرد. البته می‌توان این نوع نگرش به احزاب را به‌عنوان الگویی برای فعالیت در عرصه‌های مختلف دیگر که نیازمند ارتباط قوی میان نخبگان و مردم است، تعمیم داد. چنین الگویی به بهترین شکل می‌تواند خلأ ارتباطی میان مردم و حاکمان را کاهش داده و در بسترها و عرصه‌های همسو و هم‌افزا برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی نماید. (نویسنده: حسین عباسیان)