eitaa logo
کانال بصیرت حسینی
127 دنبال‌کننده
12.2هزار عکس
7.7هزار ویدیو
18 فایل
مجموعه کلیپ های روشنگری،مباحث مهدویت و آخرالزمانی،مطالب آموزنده،کلام بزرگان و عرفا آیدی پیج عاشورا_ظهور۱۴۴۲ اینستاگرام https://instagram.com/ashora_zhor1442?utm_medium=copy_link
مشاهده در ایتا
دانلود
❗️علی (ع) را چه کُشت؟! 💢یک وقت می‌گوییم علی(ع) را "که" کُشت و یک وقت می‌گوییم "چه" کُشت؟ اگر بگوییم علی را "که" کُشت؟! البته عبدالرحمن ابن ملجم، و اگر بگوییم علی را "چه" کُشت، باید بگوییم "جمود"، "خشک مغزی" و "خشکه مقدّسی"؛ همین هایی که آمده بودند علی را بکشند، از سر شب تا صبح عبادت می‏ کردند، واقعاً خیلی تأثّرآور است... علی به جهالت و نادانی این ها ترحّم می‌کرد، تا آخر هم حقوق این ها را از بیت المال می‌داد و به این ها آزادی فکری می‌داد... ابن ابی الحدید می‌گوید، اگر می‌خواهید بفهمید که جمود و جهالت چیست، به این نکته توجه کنید که این ها وقتی که قرار گذاشتند این کار را بکنند، مخصوصاً شب‏ نوزدهم رمضان را انتخاب کردند و گفتند: "ما می‌خواهیم خدا را عبادت بکنیم و چون می‌خواهیم امر خیری را انجام بدهیم، پس بهتر این است که این کار را در یکی از شب های عزیز قرار بدهیم که اجر بیشتری ببریم...!" 📚از کتاب اسلام و نیازهای زمان، ج ١
کانال بصیرت حسینی
❗️علی (ع) را چه کُشت؟! 💢یک وقت می‌گوییم علی(ع) را "که" کُشت و یک وقت می‌گوییم "چه" کُشت؟ اگر بگوی
🔴ابن ملجم کسیت 💢ابن ملجم فقط نام فردی زیسته در پهنه تاریخ نیست. فقط نام قاتل امیرالمومنین(ع) نیست... هرکسی می تواند ابن ملجم زندگی اش باشد! ابن ملجم، کسی است که اسیر توهمات و تعصبات است. ابن ملجم، گمراهی است که خود را بر حق می پندارد. ابن ملجم، با نام خدا آدم می کشد. ابن ملجم، به مسجد می رود، اما ستمکار و گمراه است. ابن ملجم می تواند من باشم، تو باشی... 💢ابن ملجم، نام نیست، نوعی مرام است. ابن ملجم صرفا قاتل علی نیست. ابن ملجم کسی است که قاتل خرد و آگاهی است. 💢ابن ملجم کسی است که با شمشیر ریا، بر فرق "حقیقت" می کوبد. "حقیقت"، انسانیت و آزادگی است. "حقیقت" وارستگی است. "حقیقت" جمع همه خوبی هاست. "حقیقت" کنار گذاشتن نفس پرستی و قدرت طلبی است. هر زمان که با "حقیقت" جنگیدیم، برازنده نام ابن ملجمیم، هر چند شناسنامه مان، این نام را تائید نکند.
{عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف} 🔹حال من بی تو خراب است ڪجایی آقا 🔹نقش من بی تو سراب است ڪجایی آقا 🔹عمر بیهوده من بی تو چه ارزد ، تو بگو 🔹زندگی بی تو سراب است ڪجایی آقا؟ ♥️
💔 🌹پیامبر خدا (ص): ‌ ☘یا علی! هرکس از امت من تو را دشمن بدارد، دیگر برای من مهم نیست او یهودی خواهد مُرد یا نصاری ‌ 📚الفردوس، ج ۵، ص ۳۱۶ ‌🔹🔹🔹
آیت الله جوادی آملی : 🔹به ما گفتند: هر کسی به اندازه قدر خود شب قدر را درک می کند و قدر هر کسی هم به اندازه قدر همّت اوست. اگر ما به اندازه همّت مان دولت قرآن را و دولت قدر را می توانیم ادراک کنیم، چرا همت نطلبیم ما قبل از اینکه از خدا مظروف بخواهیم، ظرف و ظرفیت هم طلب بکنیم. هرگز نمی توان گفت: چون ما ظرفیت مان اینقدر بود، خدا به ما اینقدر داد. این سخن نیمی از ثواب است، نه هر ثوابی و همه ثواب. سخن صائب، ثواب، منزه از خطا، مبرّای از اشتباه آن است که هم ظرف بخواهیم ، هم مظروف. 🔹یعنی خدا دوتا فیض دارد: با یک فیض ظرفیت می دهد با فیض دیگر این ظرف را پُرِ از مظروف می کند و به تعبیر اهل معرفت اگر هر فیضی به اندازه ظرفیت باشد که ما اِبداع نخواهیم داشت. ما هم از خدا قابلیت طلب بکنیم، هم مقبول را بخواهیم. هم ظرف طلب بکنیم، هم مظروف طلب بکنیم. این همت اگر در ما زنده شد؛ هرگز نمی گوییم لیاقت ما همین مقدار بود. از ما خواستن و از ذات أقدس إله اِجابت کردن! 🔹بنابراین دولت قرآن دولتی است که لِیلهُ القَدرِ خِیر مِنْ ألفِ شَهر است. ریزه های این سفره، ریخت و پاش این مائده همان است که کسی نسوزد، حوائج اش برطرف بشود، بیماران شِفا پیدا کنند، دُیون تَادیه بشود، مشکلات معیشت و تورّم و مسکن و ازدواج حلّ بشود.‎ شب قدر یعنی شبی که خِیر مِنْ ألفِ شَهر. اگر وَ مَا أدراکَ مَا لِیلَهُ القَدر، اگر فهمیدن او مشکل است، پیدا کردن اش هم مشکل تر. منتها اگر کسی با مفهوم اُنس گرفت، درک این معانی برای او مشکل است. اگر کوله بار خودبینی و خودخواهی و دنیا طلبی بر دوش او بسته است، طی این راه برای او مشکل است. اینها را که بگذارد کنار، هم فهمیدنش آسان است، هم پرکشیدنش. 📕سخنرانی آیت الله جوادی آملی در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان1393 قم؛ حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) ┄┅─✵🌹✵─┅┄ 📡 کانال بصیرت حسینی https://eitaa.com/ayprpzl ┄┅─✵🌹✵─┅┄
✨سفارش آیت الله بهجت
🔰 چرا اسلام و بدون مرز است؟ 💠 نامدار قرن؛ شهید استاد (ره) میفرمایند: اسلام دین اعراب نیست؛ زیرا نه تنها آیاتی در قرآن وجود دارد که از آنها اظهار بی‌اعتنایی به مردم عرب از نظر قبول دین اسلام استنباط میشود. مثلا: اگر شما اسلام را نپذیرید، اقوام دیگری در جهان هستند که از دل و جان اسلام را خواهند پذیرفت؛ بلکه از مجموع این آیات استنباط میشود که قرآن کریم روحیۀ آن اقوام دیگر را از قوم عرب برای اسلام مناسب‌تر و آماده‌ تر میداند. این آیات به خوبی جهانی بودن اسلام را میرساند. 🔸 در آیه شریفه ۸۹ سوره مبارکه ؛ خداوند متعال ميفرمايد: فَانْ یکفُرْ بِها هؤُلاءِ فَقَدْ وَکلْنا بِها قَوْماً لَیسوا بِها بِکافِرینَ ؛ اگر اینان () به قرآن کافر شوند، همانا ما کسانی را نگاهبان آن خواهیم ساخت که قدر آن را بدانند و به آن مؤمن باشند. 🔹 و نیز در آیه شریفه ۳۸ سوره (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) ميفرمايد: وَ انْ تَتَوَلَّوْا یسْتَبْدِلْ قَوْماً غَیرَکمْ ثُمَّ لایکونوا امْثالَکمْ ؛ اگر شما به قرآن پشت کنید، گروهی دیگر جای شما را خواهند گرفت که مانند شما نباشند. 💠 از نظر اسلام، قوم عرب و غیرعرب در قبول یا رد اسلام مساوی اند. اسلام میخواهد به اعراب بفهماند که آنها چه ایمان بیاورند و چه نیاورند، این دین پیشرفت خواهد کرد، زیرا اسلام دینی نیست که فقط برای قوم مخصوصی آمده باشد. 📚منبع: استاد شهید مطهری؛ خدمات متقابل اسلام و ایران؛ ص۶۳
⭕️ دستور العملی از سیّد عبدالکریم کفاش ✍حضرت آیت‌الله حاج شیخ حسین گنجی می‌فرمودند: ✔️ مرحوم سیّد عبدالکریم کفاش هفته‌ای یک مرتبه محضر حضرت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مشرّف می‌شد. 💖 حضرت از او می‌پرسد: ➕ اگر ما را نبینی چه خواهی کرد؟ میگوید: می‌میرم. 💖حضرت می‌فرماید: «اگر چنین نبودی، ما را نمی‌دیدی» 🔹 وقتی از او علّت باز شدن راه ملاقات را پرسیدند، گفته بود:«یک شب جدّم رسول خدا را در عالم رؤیا دیدم، از ایشان تقاضای ملاقات با حضرت را نمودم.» 🔸 حضرت فرمود: «در شبانه روز دو مرتبه برای فرزندم حسین سیّد الشهدا ع گریه کن.» ➕ از خواب بیدار شدم و این برنامه را به مدّت یک سال اجرا نمودم، لذا به تشرّف خدمت آن حضرت نائل آمدم. 🍃 این دستور موافق با عمل حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در زیارت ناحیه مقدسه که می‌فرماید: ✖️ فَلَئِن اَخَّرَتنی الدُّهُور… پس اگر روزگاران مرا به تاخیر اناختند، و تقدیر الهی را از یاری تو بازداشت و نبودم تا با آنان که با تو جنگیدند بجنگم، و با آنان که به دشمنی تو برخاستند، به دشمنی برخیزم؛ (در عوض) هر صبح و شام بر تو ندبه و زاری می‌کنم و بر تو به جای اشک، خون گریه می‌کنم….
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
  👈جناب ابراز کرد: اشکال دیگر اینکه اگر بخواهیم از راه علایم ظهور را تشخیص بدهیم تکلیفی برای انسان نمی آورد، در منطقه شامات تجاوز رخ می‌دهد و ملک عبدالله می‌میرد. ⁉️در اینجا تکلیف ما چیست؟ 🔸این تکلیف برای من ایجاد نمی‌کند، فرد منتظر باید بداند چه کار کند، این روایات تکلیف ایجاد نمی کند.   👈حجت الاسلام عالی در ادامه گفت: راه سومی هم در مورد وجود دارد و آن راه بررسی است. 👈آن شرایط را باید بررسی کرد. این بسیار اهمیت دارد. ⭕️در دعای سلامتی امام زمان(عج): «​اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن...» که میان ما به دعای فرج معروف شده در حالی که دعای «الهی عظم البلا...» دعای فرج است، می خوانیم « حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ» یعنی تا زمانی که او را در زمین ساکن کنی در حالی که مردم با رغبت او را پذیرفته‌اند، ⭕️یعنی شرط آمدن حضرت(ع) آن است که وجود داشته باشد. حال باید دید که چه‌قدر این شرایط فراهم است.   🔸حجت‌الاسلام عالی در پایان خاطرنشان کرد: در از امام باقر(ع) روایت است که:  👈قرار بود دولت ما اهل بیت و فرج‌مان در سال 70 هجری رخ دهد، اما وقتی که اباعبدالله(ع) در سال ۶۰ به شهادت رسید و آن فاجعه رخ داد و مسلمین آن قدر در انجام وظیفه کوتاهی کردند، دولت ما اهل بیت(ع) عقب افتاد و مقدرات تغییر یافت و به سال ۱۴۰ هجری افتاد. 🔸در سال ۱۴۰ نیز وقتی شیعیان کوتاهی کردند و سِرّ ما را فاش کردند فرج ما تا وقتی نامعلوم به تاخیر افتاد. این نشان می‌دهد که باید به شرایط توجه داشته باشیم.
🌸 💠 نتیجه تحقیقات نشان میدهد میان مغز افراد مؤمن و معتقد و افراد غیرمؤمن تفاوتهای متمایزی وجود دارد. میتواند به اضطراب و به رساندن استرس کمک کند. 🍀 الا بذکر الله تطمئن القلوب | رعد/۲۸ آگاه باشید! که دلها فقط به آرام میگیرد. ┄┅─✵🌹✵─┅┄ 📡 کانال بصیرت حسینی https://eitaa.com/ayprpzl ┄┅─✵🌹✵─┅┄