#اربعین، یک تجلّی از عصر ظهور است؛ یعنی نشان میدهد وقتی امام در روابط اجتماعی تجلّی کند، چه اتفاقی میافتد.
اُلفَتی که در اربعین اتفاق میافتد، اُلفَتِ حولَالإمام است؛ یعنی اُلفَتی که بر محور محبّت امام و ولایت امام اتفاق میافتد.
این اُلفَت میتواند به اُلفَت پایدار و ماندگار اجتماعی تبدیل شود.
#استاد_میرباقری
5.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃مناجات با امام زمان علیه السلام
🎙حاجمنصور ارضی
5.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #کلیپ
«نامهٔ عاشقانه از امام زمان»
👤 حجتالاسلام
حامد کاشانی
🌹اهل بیت پر از محبت و لطافت هستند...
اگر ما مضطر نمیشیم چون نمیدونیم چی رو از دست دادیم...
💳 کمک هزینه برای زوار اربعین
🚨امام صادق(ع): به ازای هر درهمى كه کسی برای روانه کردن زائر حسین(ع) خرج کند، خدا مانند كوه اُحد برایش حسنه مینویسد و چندین برابر آنچه هزینه کرده را در همین دنیا به او برمیگرداند و ... (کامل الزیارت)
🔴
8.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ثواب بسیار زیاد سلام به آقامون
امام حسین ع❤️
هر روز به امام حسین ع سلام بدین🌸❤️
🔷استاد عالی
بزرگے میگفت امام زمانحیّاستدربیـن ماست
#صبح بـه صبح بنشینید دست به سینـه بگذارید و به آنحضرت اظهار ارادت بڪنید
السـلام علیک یا بقیـة الله
السـلام علیک یا حجة الله
الســلام علیک یا نورالله
5.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کمکاری ما نسبت به امام زمان (عجل الله )
سخنرانی مهدوی
«اَلسَّلامُعَلَیْکَیـااَباعَبْـدِاللَّهِوَعَلَـیالاَْرْواحِ
الَّتـیحَلَّتْبِفِنائِکَعَلَیْکَمِنّیسَلامُاللَّهِاَبَـداً
مابَقیتُوَبَقِیَاللَّیْلُوَالنَّهارُوَلاجَعَلَهُاللَّهُآخِرَ
الْعَهْدِمِنّیلِزِیارَتِکُمْاَلسَّلامُعَلَـیالْحُـسَیْـنِوَ
عَلیعَلِیِّبْنِالْحُسَیْنِوَعَلیاَوْلادِالْحُـسَیْـنِوَ
عَلـیاَصْحابِالْحُسَیْـن
ـ ـ ـ ـ ـ ــــــــــ⪻𑁍⪼ــــــــــ ـ ـ ـ ـ ـ
#انسان_شناسی۳۰۸
🔹انسانها در حال حرکت به سمت معشوق های خویشند!
این معشوق میتواند یک انسان دیگر باشد،
یک موفقیت یا مقام اجتماعی باشد،
یک مدرک یا درجه علمی باشد،
و .....
✨امـــا این معشوق اگر « الله » باشد،
جادهاش فقط از صراط میگذرد!
🌹امام، صراط است، صراط مستقیم تا خود «الله».
انسان شناسی 308.mp3
11.5M
#انسان_شناسی ۳۰۸
#استاد_عالی
#استاد_شجاعی
✨خدا قابل فهمه،
قابل ادراکه،
من همیشه با خود خدا راحت حرف میزنم و ارتباط میگیرم!
✘ چه لزومی هست حتماً با اهل بیت علیهمالسلام ارتباط قلبی برقرار کنم؟
🏴مؤسس سنت عزاداری چه کسانی بودند؟
💢امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب علیهاالسلام از همان آغاز در فکر تأسیس سنت عزاداری بودند.
♦️نخستین مجالسی که به این عنوان تشکیل شد، در شام پایتخت یزید بود. پس از آنکه سیاست یزید عوض شد و تصمیم گرفت از سخت گیری دست بردارد و اظهار پشیمانی کند. در همین فرصت، حضرت زینب علیهاالسلام برای یزید پیام فرستاد تا اجازه دهد برای مصائب برادرش امام حسین علیه السلام مجالس عزاداری بپا کند. قطعاً امام سجاد علیه السلام نقش اصلی را در این پیشنهاد داشته است.
♦️یزید موافقت کرد. امام سجاد علیه السلام و همراهان، هفت روز در «دار الحجاره ی» شام، مجالس عزاداری برقرار نمودند. زنان بسیاری در آن شرکت می نمودند، ذکر و یاد حسین علیه السلام و شهیدان کربلا به گوش همه ی مردم رسید. احساسات مردم به قدری تحریک شد که نزدیک بود به کاخ یزید هجوم ببرند و او را بکشند. مروان که در شام بود، احساس خطر کرد و به یزید گفت: صلاح نیست امام سجاد (ع) و همراهانش در شام بمانند، زودتر آنها را به مدینه بازگردان.
♦️یزید آنها را پس از هفت روز عزاداری (یعنی روز هشتم) به سوی مدینه حرکت داد. [1]
♦️بنابراین، مؤسس سنت عزاداری، امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب علیهاالسلام بودند.
💢 شاهد دیگر بر این مطلب اینکه: هنگامی که کاروان امام سجاد علیه السلام شام را به قصد مدینه ترک کردند، بنابر این بود که یک راست به طرف مدینه بروند؛ ولی در مسیر راه، نخست به سوی کربلا رفتند، و در آنجا اربعین حسینی، در کنار قبور مطهر شهدا، سه روز عزاداری کردند.
♦️جابر بن عبدالله انصاری در آنجا حضور داشت، و در این سه روز عده ای از بنی هاشم و اهل کوفه و… اجتماع نمودند و عزاداری نمودند. این برنامه نیز تأکید دیگری بر حفظ سنت عزاداری شد.
♦️و بعد از آن در مدینه ادامه یافت و کم کم گسترش پیدا کرد که امروز در سراسر جهان تشیع و رهروان راه خاندان رسالت علیهم السلام به عنوان یک سنت بزرگ، در سطح وسیع اجرا می شود.
💢 گوشه ای از عزاداری امام سجاد علیه السلام چنین بود که به جابر بن عبدالله انصاری خطاب کرد وفرمود:
♦️"یا جابر هیهنا والله قتلت رجالنا و ذبحت اطفالنا، و سبیت نسائنا و حرقت خیامنا"
♦️«ای جابر! سوگند به خدا در همین جا مردان ما کشته شدند و نوجوانان ما سر بریده شدند، و زنان ما اسیر گشتند و خیمه های ما به آتش کشیده شد.» [2]
📚 پی نوشت ها:
[1]. اقتباس از نفس المهموم، ص ۲۶۲
[2]. اقتباس از اعیان الشیعه، ج ۱، ص ۶۱۷، مقتل الحسین مقرم، ص ۴۵۵