در ادامه بحث به تأثیر کنش دکتر احمدینژاد بر تغییرات تعادلی برآمده در نظام جمهوری اسلامی میپردازیم:
👈الف. ازآنجا که تعادل مکانیکی در یک سیستم اجتماعی-سیاسی را تعادل بین منابع قدرت یک سیستم لحاظ نمودهایم، در دهه نخست انقلاب منابع قدرت در نظام جمهوری اسلامی از سه عنصر روحانیت، حزبالله و آحاد مردم تغذیه میشد که از سال 68 و با قرار گرفتن اکبر هاشمی رفسنجانی در رأس قوه مجریه، منابع قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران با تغییری جدی مواجه گردید.
@az3210
👈ب- تأثیر حضور احمدینژاد بر تعادل شیمیایی نظام جمهوری اسلامی
از آنجاکه تعادل شیمیایی در یک سیستم اجتماعی-سیاسی را تعادل بین پیوندهای سیاسی یک سیستم لحاظ نمودهایم، ظهور دکتر محمود احمدینژاد در معادلات کلان سیاسی ایران باعث شد که صف بندیهای متعارف چپ-راست و اصلاحطلب-اصولگرا که مدل مطلوب سیاسی اکبر هاشمی رفسنجانی است، برهم خورده و از مدل سیاسی جدیدی در سپهر سیاسی ایران رونمایی شود.
هاشمی رفسنجانی در گفتوگوی خود با دکتر صادق زیباکلام، ساختار سیاسی مورد نظر و مطلوب خود را ساختار سیاسی امریکا که متشکل از دو حزب سیاسی فراگیر و با مشارکت سیاسی محدود شکل گرفته است، معرفی میکند.
هاشمی رفسنجانی در این گفتوگو خطاب به دکتر صادق زیباکلام میگوید: «شما ببینید جامعه امریکا بالاخره یک جامعه جاافتاده دموکراتیک است.آنها خیلی آزاد بودند و آزاد هم هستند.مردم امریکا 50 درصد در انتخابات شرکت میکنند.نمی توانیم بگوییم بقیه که شرکت نمیکنند به امریکا علاقهمند نیستند یا به کارهای کشورشان علاقهمند نیستند.
آنها کار خودشان را میکنند و فکر میکنند اگر بیایند یا نیایند یکی از دو حزب میبرد.در ایران هم ممکن است کم کم به همین جا برسیم که مردم بگویند بالاخره یا جناح چپ یا جناح راست میبرد و از میان این دو هم هیچ وقت بیرون نرفته است، همین جور هم دارد میشود. ممکن است عدهای به این ادله شرکت نکنند یعنی فکر کنند که نتیجه انتخابات چیزی را عوض نمیکند لذا عدم شرکت آنان را نمیتوان لزوماً به معنای مخالفت آنان یا پشت کردنشان به نظام گرفت.»(3)
هاشمی رفسنجانی پس از وقایع خرداد 60 و حذف منافقین و لیبرالها از عرصه سیاسی کشور تلاش نمود تا سامانه سیاسی کشور را بر دو پایه چپ-راست (بعدها اصلاحطلب-اصولگرا) طراحی کند و خود نیز به عنوان پایه سوم،تعادل بین دوپایه مذکور را ایجاد نماید که پیروزی محمود احمدینژاد در سال 84 مدل سیاسی مزبور را دچار بحران موجودیت نمود. برای اتخاذ نگاهی علمی به تحولاتی که در پیوندهای سیاسی از زمان روی کارآمدن محمود احمدینژاد روی داده است، ابتدا باید تضاد اصلی را در این صحنه تشخیص داد تا تضادهای فرعی مورد نظر هاشمی رفسنجانی نظیر تضاد «چپ- راست» و «اصلاحطلب- اصولگرا» و یا تضادهای کاذب نظیر تضاد «انحراف- حزب الله» حجاب ذهنی ایجاد ننماید که در ادامه به آن خواهم پرداخت:
افزایش شکافهای طبقاتی طی سالهای 84-68 در دولتهای پنجم تا هشتم که سیاست اقتصادی خود را بر اساس توصیههای بانک جهانی بر اولویتگذاری رشد اقتصادی و غفلت از توزیع عادلانه درآمدها بنا نهاده بودند، باعث شد که در دورههای مذکور ضریب جینی افزایش یافته و توزیع ناعادلانهتر درآمدها رقم خورد.
در واقع دولتهای سازندگی و اصلاحات بر پایه الگوهای توسعه پیش از دهه شصت میلادی که مععتقد بودند: «افزایش شکاف درآمدی در جامعه بین کم درآمدها و پردرآمدها در کوتاه مدت میتواند منجر به میل بیشتر پس انداز، انباشت سرمایه و در نتیجه شتابگیری رشد اقتصادی شود» سیاستهای اقتصادی خود را بر افزایش رشد اقتصادی و تولید ثروت فارغ از توزیع عادلانه درآمد بنا نهادند.
نظریات سنتى توسعه که مورد توجه دولتهای سازندگی و اصلاحات قرار داشتند،مدعی بودند: «که اگر قرار است پیشرفت صورت گیرد، زندگی اقتصادی باید صرفاً با روند طبیعی عرضه و تقاضای بازار تنظیم شود. آنان معتقد بودند که فقر برای بهبود شخصیت فرد انگیزهایی در وی ایجاد میکند، در حالی که ضمانت وسایل بقا، آن انگیزه را از بین میبرد.» به این ترتیب در نظرات سنتی «رشد محور» توسعه که مورد تأکید جبهه وسیعی از مدعیان اصولگرایی و اصلاحطلبی میباشد، «فقر» به عنوان بهاى لازم برای رشد و پیشرفت اقتصادی پذیرفته شده است.
گفتنی است این قبیل نظریات در مذهب پروتستان ریشه داشته که معتقد بودند موفقیتهای مادی نشانه آن است که شخص مورد عنایت خداست و شکست به عنوان «خواست خدا» قلمداد مىشد و نمىبایست در مقابل آن چون و چرا کرد و بر همین مبنا بود که داروینیستهای اجتماعی به عنوان بنیانگذاران نظریات سنتی توسعه وجود فقر را بر مبناى عبارت مشهور «بقای اصلح» توجیه میکردند. آنان معتقد بودند: «دلیل آن که عده ای فقیر در پله پائین نردبان اجتماعی اند آن است که آنان توان درگیر شدن با مسائل اجتماعی را ندارند و یا برای این کار مناسب نیستند و کمک به آنها نابودی شان را کند و در نتیجه روند پیشرفت را کند می کند.»
دولت دکتر احمدینژاد از زمانی که کار خود را آغاز نمود بر تئوری سنتی و رشد محور توسعه خط بطلان کشید و همانگونه که نظریه پردازان نوین توسعه، شکاف عظیم درآمدی بین طبقات پائین و بالای جامعه در کشورهای در حال توسعه را نه تنها به عنوان یک مزیت اقتصادی نمیدانند بلکه آن را مانعی بر سر راه رشد و توسعه اقتصادی ذکر میکنند، دولتهای نهم و دهم نیز الگوی «توزیع عادلانه درآمد +
رشد اقتصادی» را در دستور کار خود قرار دادند و در این راه به اقتصاد صدقهای و گداپروری متهم شدند.
اقدامات دولت دکتر احمدینژاد در عین حال موجب آشکارسازی شکاف اصلی سیاسی در سامانه سیاسی کشور و تغییر پیوندهای سیاسی موجود و در نهایت به برهم خوردن تعادل شیمیایی مورد نظر هاشمی رفسنجانی منجر شد که در اینجا به برخی اظهار نظرها اشاره میشود:
🗣٭محسن رضایی(13 اسفند 85): با رفتارهای اقتصاد یارانهای، گداپروری و غیرتولیدی به جایی نمیرسیم.
🗣٭رسول منتجب نیا(12 تیر 86): نباید به گونهای به مردم کمک کرد که گداپروری شود.
🗣٭مسعود نیلی(15 مهر 86):طرح سهام عدالت طرح گداپروری است.
🗣٭حسن روحانی(20 شهریور 87): آیا با تزریق نقدینگی بیحساب و توزیع پول بین مردم میتوان به عدالت رسید؟
🗣٭اکبر هاشمی رفسنجانی(26 آبان 87):ساختن اقتصاد کشور با شیوه گداپروری جواب نمیدهد و لذا باید در عرصه تولید قدمهای مهم و اساسی برداریم.
🗣٭محمد خاتمی(3 آذر 87): بسیار جفاست که عدالت را در عدالت اقتصادی و آن هم اقتصاد صدقهای که بعضی از حکومتها به بهانه اینکه لقمه نانی به مردم بدهند خلاصه کنیم.
🗣٭علی لاریجانی (8 آذر 87): مشکلات کشور با صدقهپروری حل نمیشود، ما نباید به دنبال اقتصاد کمیته امدادی باشیم.
🗣٭شیخ یوسف صانعی(20 فروردین 88): اسلام دین گداپروری نیست.
🗣٭سایت الف وابسته به احمد توکلی(18 فروردین 88): مسیر پر اشتباه اقتصاد صدقهای را به اقتصاد تولیدی و توسعهای برگردانید.
🗣٭میرحسین موسوی (10 اردیبهشت 88): چیزی که ما کم داریم، برنامهریزی و سرمایهگذاری در زیرساختها است، با اقتصاد مبتنی بر صدقه نمیتواند طرحهای مهم اشتغالزا ایجاد کند.
🗣٭محسن رضایی (2 خرداد 88):
ما گداپروری را از جامعه دور میکنیم و با تغییر سیستم مدیریتی پول را به سرمایه تبدیل خواهیم کرد.
🗣٭مهدی کروبی (13 خرداد 88): ما نمیخواهیم گداپروری کنیم.
🗣٭محسن رضایی (13 خرداد 88): به جای پول دادن به مردم، باید تولید ایجاد کنیم.
🗣٭محمد نهاوندیان (8 مرداد 88): اقتصاد صدقهای راه بهجایی نخواهد برد. باید اصلاحات ساختاری را آغاز کرد و از پول دادنهای صدقهای اجتناب کنیم و به بهینهسازی و دسترسی به بازار همزمان توجه کنیم.
🗣٭یحیی آل اسحاق(10 مرداد 88): سیاستگذاریهای کلان دولت به سوی اقتصاد صدقهای میرود.
🗣٭اسدالله عسگراولادی (11/3/90):
پنج سال پیش گفتم تیم اقتصادی دولت، اقتصاد کشور را به سمت فشل شدن میبرد.
🗣٭علی لاریجانی (14/5/90): ایجاد بسترهای رقابت صحیح در فضای کسب و کار نوعی عدالت است و عدالت به معنای پول پاشیدن بین مردم نیست.
مجموعه حملات علیه سیاستهای دولتهای نهم و دهم در «همزمانی توسعه و پیشرفت با توزیع عادلانه درآمدها و کاهش شکافهای طبقاتی» در شرایطی صورت میگیرد که پروفسور محبوب الحق، اقتصاددان نامی پاکستانی در دفاع از سیاست رشد اقتصادی توأم با کاهش شکافهای طبقاتی گفته بود:
✅«در تئوری اقتصاد به ما آموخته شده بود شما به دنبال رشد اقتصادی باشید، موضوع توزیع عادلانه درآمد خود به خود حل میشود. اما من به این نتیجه رسیدهام که برای داشتن رشد اقتصادی احتیاج به توزیع عادلانه درآمدها داریم»
این پیوند و همگرایی وسیع، فراگیر و گسترده سیاسی بین چهرههای وابسته به طیفهای مختلف مدعی اصولگرایی و اصلاحطلبی که ذیل گفتمان «توسعه منهای عدالت» با محوریت اندیشه و برنامه سیاسی - اجتماعی اکبر هاشمی رفسنجانی گرد هم آمدهاند به خوبی حکایت از آن دارد که پیوندهای سیاسی در جامعه ایران نسبت به دوران پیش از سال 84 کاملاً تغییر کرده و پیوندهای سیاسی جدیدی حول محور دو رویکرد متفاوت در برنامههای توسعه شکل گرفته که موجب برهم خوردن تعادل شیمیایی مطلوب هاشمی رفسنجانی شده است.
در یک سوی تعادل جدید شیمیایی که از تغییرات پیوندهای سیاسی پدید آمده مجموعهای از مدعیان اصلاحطلبی و نیروهای مدعی اصولگرایی (که عمدتاً مردود شدگان در آزمون بزرگ فتنه 88 هستند) - با هدایت هاشمی رفسنجانی - ایستادهاند که بر الگوی «پیشرفت منهای عدالت» پافشاری میکنند و در سوی دیگر این تعادل، آن دسته از نیروهای اجتماعی با هدایت دکتر احمدینژاد قرار دارند که پیشرفت و توسعه را بدون عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت و درآمد سرابی بیش نمیدانند.
@az3210
👈ج - تأثیر حضور احمدینژاد بر تعادل گرمایی نظام جمهوری اسلامی
از آنجاکه که تعادل گرمایی در یک سیستم اجتماعی- سیاسی را در نحوه توزیع ثروت در سیستم جستوجو نمودهایم، ظهور دکتر محمود احمدینژاد در رأس قوه مجریه باعث شد که توزیع نامتعادل درآمد که مدل مطلوب دولتهای سازندگی و اصلاحات بود با روی کارآمدن دولت احمدینژاد، برهم خورده و کاهش مداوم ضریب جینی در سالهای اخیر به ثبت رسید.
براساس گزارشهای رسمی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران، ضریب جینی در طول سالهای فعالیتهای دولت جناب آقای دکتر احمدینژاد از 4019/0 در سال 1385 به 3450/0 در سال 1390 کاهش یافته است که این کاهش 14 درصدی ضریب جینی،در ارتباط مستقیم با برنامهها و طرحهای ارائه شده از سوی دولتهای نهم و دهم از جمله سهام عدالت، طرح تحول اقتصادی، هدفمند کردن یارانهها، تقویت سازمان بهزیستی، حمایت کمیته امداد و افزایش حقوق کارکنان رده پائین و مستمری بازنشستگان بوده که به صورت نسبی سهم دهکهای پائین درآمدی را افزایش داده است.
〽️برای آنکه دریابیم که کاهش 14 درصدی ضریب جینی در دولت دکتر احمدینژاد، چه حجمی از درآمد را از کیسه گروه یک درصدی اشراف جامعه خارج کرده و در میان سایر طبقات توزیع نموده محاسبات زیر را انجام میدهیم:
همانطور که در تعریف ضریب جینی بیان شده است، ضریب جینی تفاوت مورد انتظار در درآمد بین دو فرد یا دو خانوار که بهطور تصادفی از کل جامعه انتخاب میشوند را بیان میکند.
به عنوان مثال ضریب جینی 6000/0 اشاره به این دارد که اگر درآمد سرانه جامعه 1000 دلار باشد، تفاوت مورد انتظار بین درآمد دو فرد یا دوخانوار که به صورت تصادفی انتخاب میشوند 600 دلار است و اگر این جامعه یک میلیون نفر جمعیت داشته باشد یک شکاف درآمدی 600 میلیون دلاری بین اعضای این جامعه وجود دارد.
با این پیش فرضها و با احتساب درآمد سرانه 12500 دلاری در ایران، کاهش ضریب جینی از 4019/0 به 3450/0 (یعنی کاهش به میزان 0569/0 واحد) و احتساب جمعیت 75 میلیون نفری کشور، برای محاسبه میزان درآمد انتقال یافته از طبقات مرفه به سایر طبقات بر اساس مدل بالا خواهیم داشت:
0569/0 * 12500 * 75000000=53343750000 دلار.یعنی دولت دکتر احمدینژاد موفق شده است که طی دوره شش ساله فعالیت خود بیش از 53 میلیارد دلار از درآمدهای طبقات مرفه را در میان سایر طبقات اجتماعی و بویژه طبقات محروم جامعه بازتوزیع نماید.
به عبارت دیگر و با فرض قیمت دلار به میزان 1700 تومان، اقدامات دولت دکتر احمدینژاد باعث شده است که 90684375000000تومان یعنی بیش از 90 هزار میلیارد تومان از گروه مرفه جامعه به سایر طبقات جامعه منتقل شود.انتقال بیش از 90 هزارمیلیارد تومان از درآمدهای طبقات مرفه جامعه به سایر طبقات و اقشار اجتماعی آشکار، تعادل ثروت برآمده در دولتهای سازندگی و اصلاحات را برهم زده و تعادل جدیدی را به نفع آحاد جامعه برپا ساخته است که این نکته نیز نشان از شکلگیری تعادل ترمودینامیکی نوین پس از روی کارآمدن دکتر احمدینژاد است.
@az3210
جمع بندی پایانی:
در پاسخ به سؤالی که در صدر این مقاله بیان شد و بر اساس استناد به مبانی تعادل ترمودینامیکی به این نتیجه دست یافتیم که ریشه تمامی حملات ناجوانمردانه علیه دولتهای نهم و دهم را باید در بر هم خوردن تعادل منابع قدرت، تغییر در پیوندهای سیاسی جامعه و انتقال بیش از 90 هزار میلیارد تومان از درآمدهای مرفّهین به سایر اقشار جامعه ایران جستوجو نمود.
***************************************************************************
(1)،(2) و (3) هاشمی بدون روتوش، گفتوگوهای صادق زیباکلام با هاشمی رفسنجانی،انتشارات روزنه،چاپ چهارم 1390
@az3210
💢 بی سابقه ترین ضربه به پول ملی در دولت روحانی!!
♦️ضربهای که دولت روحانی به ارزش پول ملی زده است در طی انقلاب بیسابقه بوده!
〽️هاشمی = 4 برابر
⏬⏬⏬⏬ نرخ دلار در دولت هاشمی از 121 تومان سال 1368 به 478 تومان در سال 1376 رسید!
〽️ خاتمی = 2 برابر
⏬⏬ در دولت اصلاحات ارزش دلار از 478 در سال 1384 به قیمت 904 تومان رسید!
〽️ احمدی نژاد = 3 برابر
⏬⏬⏬ نرخ دلار در پایان دولت احمدینژاد، با احتساب شدیدترین تحریمها، سه برابر شد و در سال ۱1392 به 3100 تومان رسید!
⚠️😰〽️ روحانی = 10برابر🚨❌‼️
⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬😡 در دولت روحانی، علیرغم پیاده سازی تئوری فریبنده تعامل با آمریکا و امضاء برجام، تاکنون امروز ده برابر نرخ دلار افزایش پیدا کرده!!!
💯لازم تر از لعن و نفرین به آدرس کاخ سفید در واشنگتن دی سی، لعن و نفرین بر غربگدایان و خائنین به ملت ایران در سعدآباد است.
👊 #نفرین خدا و خلق خدا بر تحمیل کنندگان برجام؛
👊 لعنت خدا و خلق خدا بر بَزک کنندگان امریکا؛
👊 لعنت و نفرین بر معاویه و عمروعاص های زمان؛
👊 لعنت بر تحمیلگران حکمین و مذاکره با دشمنان؛
👊 لعنت بر روحانی و اصحاب و یارانش و و دوستدارنشان و اتباعهم و اشیاعهم و اولیائهم و کسانی را که راضی به او هستند و رضیت به.
#استیضاح و #محاکمه روحانی، رئیس دولت ناکارآمدترین دولت انقلاب
💢 بی سابقه ترین ضربه به پول ملی در دولت روحانی!!
♦️ضربهای که دولت روحانی به ارزش پول ملی زده است در طی انقلاب بیسابقه بوده!
〽️هاشمی = 4 برابر
⏬⏬⏬⏬ در دولت هاشمی نرخ دلار 4 برابر افزایش یافت. نرخ دلار در بازار آزاد از ۱۲۱ تومان به ۴۷۸ تومان در سال ۱۳۷۶ رسید.
〽️ خاتمی = 2 برابر
⏬⏬ نرخ آزاد دلار در دولت اصلاحات نیز 2 برابر شد و ارزش دلار در پایان دولت خاتمی (سال ۱۳۸۴) به قیمت ۹۰۴ تومان رسید.
〽️ احمدی نژاد = 3 برابر
⏬⏬⏬ نرخ دلار در پایان دولت احمدینژاد، با احتساب شدیدترین تحریمها، سه برابر شد و در سال ۱۳۹۲ به ۳۱۰۰ تومان رسید.
⚠️😰〽️ روحانی = 10برابر🚨❌‼️
⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬⏬😡 در دولت روحانی، علیرغم پیاده سازی نظریه تعامل با آمریکا و امضاء برجام، تاکنون امروز ده برابر نرخ دلار افزایش پیدا کرده!!!
💯لازم تر از لعن و نفرین به آدرس کاخ سفید در واشنگتن دی سی، لعن و نفرین بر غربگدایان و خائنین به ملت ایران در سعدآباد است.
👊 #نفرین خدا و خلق خدا بر تحمیل کنندگان برجام؛
👊 لعنت خدا و خلق خدا بر بَزک کنندگان امریکا؛
👊 لعنت و نفرین بر معاویه و عمروعاص های زمان؛
👊 لعنت بر تحمیلگران حکمین و مذاکره با دشمنان؛
👊 لعنت بر روحانی و اصحاب و یارانش و و دوستدارنشان و اتباعهم و اشیاعهم و اولیائهم و کسانی را که راضی به او هستند و رضیت به، و برای عزل و #استیضاح و محاکمه او کاری نمیکنند.
👊اونهایی که زمان احمدی نژاد، برای هر مسئله الکی و دولکی و ساختگی، یقعه پاره میکردند و فریاد وا اسلاما سر میدادند و الان کاملا سکوت کرده اند...
‼️کسانی که خطر مشایی بدبخت را از خطر فرعون و نمرود بزرگتر جلوه دادند ولی از خطر بسیار عظیم روحانی که رسما و علنا انقلاب و رهبر را نشانه گرفته و حضرت صاحب الزمان عجل الله فرجه و آقا از او دل پرخونی دارند؛ غافلند!
ای وای بر این بی بصیرتان...
____________#___
✍پی نوشت
⚠️⚠️⚠️تا عموم جامعه، منافقین و خناثان و بقول امام راحل تفاله های امریکایی را نشناسند و به همدیگر نشناسانند؛ همین آش و همین کاسه!
بفرموده امام خامنه ای در چهل سال پیش؛
بزرگترین ضربه این انقلاب از ناحیه منافقین است، پس آنها را بشناسید؛
امام خامنه ای:
《برادران! ما با یک جریان طرف هستیم که امروز این جریان در چهره بنی صدر ظاهر شده، قبلاً در چهرههای دیگر، آینده در چهره ای دیگر!
#هوشیار_باشید
⚠️ #جریان_نفاق و #کفر_پنهانی_و_زیر_پرده_را_بشناسید
👈این حرف برای امروز نیست، این حرف برای زمانیست که امام در میان ما نیست!!
♨️این حرف برای تاریخ انقلاب ماست
❗️ای نسلهای جوان!
❗️ای نوجوانهای امروز و مسئولان فردا!
❗️ای نسلهایی که هنوز نیامدید یا کودک هستید!!
👈👈👈بدانید این انقلاب از ناحیهی #منافقان از همه بیشتر ضربت "میبیند"‼️
#حواستان_را_جمع_کنید⚠️
[مهمترین شاخصه های این جریان:]
📛اینکه بگویند:
"ما حرفها را بشما مردم میزنیم"
امّا حرف دروغ بزنند؛
📛یا بگویند:
"ما طرفدار اسلامیم"
👈امّا در عمل تیشه به ریشهی اسلام بزنند!
📛 یا دائما ساز موافقت با غرب را بنوازند!》۱۳۶۰/۳/۲۹
جریان نفاق خودش را هر جلد و پوستی می برد تا ضربه خودش را بزند؛ راه مقابله با این منافقین شناخت افراد "نیست" چون فرد را برکنار میکنند بلکه تنها راهکار مقابله، شناخت جریان نفاق است و این مهم بوجود نمیاید جزء با بصیرت و عالم بزمان شدن.
و بصیرت هم اکتسابی صرف نیست بلکه هم اکتسابی است و هم عنایت الهی...
#نشردهید
#فلسطین
یک صهیونیست که بر اثر حملات راکتی مقاومت فلسطین به تل آویو در روز سه شنبه زخمی شده بود، صبح امروز بر اثر شدت جراحات کشته شد/تحولات
#القدس_اقرب
#القدس_لنا
🌹🌹🌹
شهرک صهیونیست نشین پناه تیقوا در نزدیکی تل آویو و بلایی که موشک مقاومت بر سر آن درآورده است.../اخبارسوریه
#القدس_اقرب
#القدس_اقرب
🌹🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ تو دهنی امام خمینی ره به برخی از اعضای خودشیفته ی شورای نگهبان ‼⭕
⚠️ هشدار: رد اکثریت مردم از سوی شورای نگهبان بزرگترین خطر برای اسلام است
امام خمینی: اگر یک عده ای که اکثریت هستند اینها یک چیزی بگویند یک عده ای هم در اقلیت باشند چیز دیگر بگویند برود در شورای نگهبان و رد کند اکثریت را رد کند ، نقض کند اگر چندین دفعه این طور بشود مردم آزرده میشوند و *این از بزرگترین خطرهایی است که برای مجلس اسلامی است و برای اسلام است.
📚 صحیفه امام ، جلد ۱۷ ، ص ۲۴۹
#رد_اکثریت
#شورای_نگهبان
#انتخابات
💡 چرا کسی نمیگه برخی از اعضای شورای نگهبان منحرف از مسیر امام خمینی ره هستند ⁉️
⭐ احمدی نژاد سردار شناسایی و مبارزه با گاندوها و کانون های قدرت و ثروت😈
⭕دستور رهبر انقلاب به اعضای شورای نگهبان و سرپیچی آنها از دستور اکید رهبر انقلاب‼⭕
💡رهبر انقلاب در جریان مصلحت اندیشی های مکرر و بی اساس ، اعضای شورای نگهبان ، شدیدا معترض این تخلف محرض از قانون شدند 🤔‼
📌باید معیارها را درست فهمید، و فقط بر اساس این معیارها قبول کرد یا رد کرد . از این معیارها نباید تخطی شود، کوتاهی هم نباید بشود، غفلت هم نباید بشود...
📌معیار عبارت است از مقررات و قانون.
💡سلائق نباید دخالت کند.
💡گرایش سیاسی،
💡 گرایش گروهی،
💡گرایش جناحی نباید دخالت کند.
💡سفارش و توصیه نباید دخالت کند.
📌معیار بایستی بین خود و خدا، همان معیار قانونی باشد؛ مرّ قانون باید رعایت شود. گاهی ممکن است انسان به نظرش برسد که اگر اینجا بر طبق قانون عمل کنیم، مصلحت نباشد. در همانجا رعایت قانون از رعایت آن مصلحت بالاتر و لازمتر است؛
📌 چون اگر چنانچه بنا شد که با نظر اشخاص و افراد و مصلحتاندیشىِ این و آن، معیارها و ضابطهها به هم بخورد، دیگر ضابطهای باقی نخواهد ماند؛ یک روز یک کسی یک جور مصلحت میداند، یک روزِ دیگر کس دیگری جور دیگری ممکن است مصلحت بداند، یا در یک روز دو نفر دو جور مصلحت بدانند؛ لذا دیگر قانونی باقی نمیماند، ضابطهای باقی نمیماند. ضابطه مقدم است بر هر مصلحتاندیشی. ‼🤔
📚 بیانات در دیدار با اعضای شورای نگهبان ۱۳۸۶/۴/۲۰
⭐ احمدی نژاد هم مانند رهبر معترض مصلحت اندیشی های اعضای شورای نگهبان است نه مخالف شورای نگهبان ، لطفا با انصاف باشید⭐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مادر بگرید....
ویدئوی شلیک موشکهای عیاش ۲۵۰ به سمت عمق شهرکهای اشغالی.... صهیونیستها تازه باید طعم تلخ مرگ را بچشند...
#القدس_اقرب
#القدس_لنا
🌹🌹🌹