کشف الاسرار امام از بلای طب اروپایی ۲۰۲۲۰۳۲۹_۱۴۴۵۳۷.mp3
14.63M
🔰 بلایی که بر سرمان آوردند به نام طب مدرن
به روایت #امام_خمینی ره در کتاب #کشف_الأسرار
🎙 حجتالاسلام #روح_الله_دشتی
۹ فروردین ۱۴۰۱
🔻بلایی که بر سر اقتصاد و بهداشت و ...ما آوردند
🔻گلایه #پروفسور_سجادی ( چشم پزشک امام خامنه ای) از بایکوت ایشان توسط وزارت غربزده بهداشت
🔻گلایه دکتر #خیراندیش ( حجام امام خامنه ای از ۶ماه حبس کردن ایشان به جرم حجامت)
🔻تشکیل دولت اسلامی در گام دوم انقلاب
🔵 #امام_خمینی :
🔹امروز اگر کسی از طب اروپایی انتقادی کند، مورد هو و جنجال بسیار و از نظرها ساقط میشود
( سخن دقیق و روشنگر امام نسبت به اوضاع حاکم بر امروز روشنفکرنمایان و غرب پرستان و واکسن پرستان علیه معتقدان به طب اسلامی)
🔹تا یک شجاعت ادبی در نویسندگان ما پیدا نشود، اصلاح نخواهد شد؛
🔹هان! ای نویسندگان! به خود آیید؛ از بیخِردان نهراسید، گفتنیها را بگویید،
🔹یک اعتراف: از طب اروپایی هیچ برنمیآید جز جراحیها و داروها فقط مسکّن هستند تا بیماری دورانش را سپری کند...
🔹غرب همه چیز استعماری دارد: طب استعماری، فرهنگ استعماری...
🔹محمدرضاشاه زمان پدرش به حصبه مبتلا شد و همه از علاجش عاجز شدند اما طبیبِ طالقانی با دستور طب قدیم او را معالجه کرد و..."
🔰خبر خبرگزاری تسنیم از دیدگاه امام علیه طب غربی در کتاب کشف الاسرار👇
https://tn.ai/2189440
👆وزیربهداشت روحانی خطاب به دنیا: همه از رهبری سازمان بهداشت جهانی حمایت قاطع داشته باشند!!
✊ماهمه سربازتوایم سازمان جهانی!!
✊گوش بفرمان توایم سازمان جهانی!!
✅رهبری می فرمایند: واکسن انگلیسی، امریکایی ممنوع
❌وزارت بهداشت می گوید: هر چه سازمان بهداشت جهانی تایید کند، بزنید
✅رهبری: کرونا را بزرگ نکنید
❌وزارت بهداشت: بنابردستورWHO رسانه ها خصوصا رسانه ملی باید کرونا را در صدر اخبار نگه دارد
✅رهبری: چرا آمار فوتی های کرونا روزانه اعلام می شود ولی آمار شهدای مسلمانان و شیعیان دنیا اعلام نمی شود؟
❌باز وزارت بهداشت، آمار تفکیکی و نفر به نفر مبتلا و فوتی و بدحال می دهد!
✅رهبری: از داروهای موفق طب سنتی استفاده کنید و مانع ترویج نشوید
❌وزارت بهداشت: فقط داروهایی که سازمان بهداشت جهاتی تایید کند!
✅رهبری: ارزش امور معنوی بر امور مادی بیشتر و مهمتر است و نباید تعطیل شوند
❌وزارت بهداشت: از بازگشایی امور مادی ناگزیرم اما اربعین ضروری نیست!
✅رهبری: ممنوعیت سفرها ضابطه یکسان داشته باشد
❌وزارت بهداشت: راه ترکیه باز اما عتبات عراق محدود!
🔴 در مملکت #امام_زمان عجل فرجه، رهبر کیست؟! چرا وزارت بهداشت به رهبری سازمان بهداشت جهانی افتخار میکند و مطیع آنهاست؟!
📢نکته:
🔺از قواعد مهم اسلامی، قاعده نفى سبیل است؛ طبق این قاعده هرگونه ارتباط با کفار و مشرکین که موجب سلطه آنها برمسلمین شود، ممنوع است؛ مسلمین هیچگاه نباید زیر دست آنها شوند
📢خدا هرگز برای کافران راهی (برای تسلط) برمؤمنان ننهاده/141 نساء
📢که آنها در تباهی شما کوتاهی نمیکنند، آنها رنج بردن شما را دوست دارند.../118 آل عمران
✍صادق حقگو
14.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دیدار جمعی از اعضای طب اسلامی با آیت الله علوی گرگانی
🗓 جمعه ٢٣ دی ماه ١۴٠١
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🔸 با اینکه به ما نه وحی میشود نه الهام، به آن واسطهای که به او وحی و الهام میشود توجه نمیکنیم؛ در حالی که در تمام گرفتاریها _ اعم از معنوی و صوری، دنیوی و اُخروی_ میتوان به آن واسطه فیض (حضرت حجّت عجلاللهتعالیفرجهالشریف) رجوع کرد.
📚 کتاب حضرت حجت عجلاللهتعالیفرجهالشریف، ص١٣٣
مجموعه بیانات آیتالله بهجت قدسسره پیرامون حضرت ولی عصر عجلاللهتعالیفرجهالشریف
🔻مناسبتها:
🔹 ولادت حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام، هشتم قبل از هجرت؛ و روز زن
🔹 تولد امام خمینی رحمةاللهعلیه، رهبر کبیر انقلاب اسلامی؛ ١٣٢٠ق.
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدسسره
✅ @bahjat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴کاربرد جدید خودکار بعد ۳۰ سال👌
*دانش آموزان ابتدایی بعد از 30 سال دور هم جمع میشن که با معلم خود دیدار کنند یکی از دانش آموزان دکتر فوق تخصص قلب ببینید با خودکار چکار میکنه
👏👏👏👏👏
اینگونه حرکات چون توی ایران اتفاق میافته زیاد منتشر نمیشه برعکس اگه تو اروپا بود... بیا و ببین که بعضی ها از پنج طرف خودشون رو...
تو ایرانی واقعی باش و این کار زیبا رو منتشر کن
توضیح خانه سینما درباره حواشی دادگاه «کتایون ریاحی»
🔺مطلع شدیم که روز ۲۱ دی، جلسه رسیدگی به اتهامات انتسابی به کتایون ریاحی بوده است.
🔸خانه سینما مدتها پیش از مقامات قضایی درخواست حضور یک نماینده در جلسات محاکمه اعضای خود را داشته که هنوز مورد موافقت قرار نگرفته است.
🔸بنا به اظهار کتایون ریاحی، جلسه رسیدگی با حضور دوربین فیلمبرداری بوده که پس از قرائت اتهامات، ایشان دچار افت شدید فشار خون شده و توسط اورژانس سریعا به مرکز درمانی منتقل شدهاند، و جلسه رسیدگی با حضور وکلای ایشان ادامه یافته است.
🔸کمیته حمایت حقوقی و قضایی خانه سینما اطمینان یافته که حال عمومی ایشان بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده است.
🔸کمیته مذکور بهصورت روزانه فهرست هنرمندان نیازمند حمایت حقوقی و قضایی را بهروزرسانی کرده و در جلسات با مقامات قضایی در خصوص تکتک این افراد گفتوگو و رفع اتهام و برائت ایشان را مطالبه میکند.
💢 پن: چرا کمیتهای برای مطالبهٔ رفع اتهام و برائت هنرمندان خاطی و مجرم تشکیل میشود؟ خون هنرمندان رنگینتر از مردم عادی است یا جرمشان کماثرتر؟! برای رفع اتهام و برائت مردم عادی هم کمیته تشکیل میشود؟! عدالت کجای این ماجراست؟!
❌❌❌بزرگترین جنگ شناختی جهان در طول تاریخ علیه ایران در ۳ ماه گذشته
🌗 گوشه ای از اتفاقاتی که علیه جمهوری اسلامی ایران در طول این مدت انجام دادند؛ و پاسخ هایی که دریافت کردند:
1️⃣ حمایت از اغتشاش گران توسط:
بایدن ، وزیر خارجه، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ، کلینتون، رابرت مالی ، ۳۱ نفر از سیاستمداران مطرح آمریکا و اروپا، ۳۷ نفر از شخصیتهای موسیقی ، و ۶۲ نفر از هنرپیشگان مطرح غرب ، مانند آنجلیناجولی، ۱۵ نفر از فوتبالیست ها و باشگاههای مطرح دنیا، شخصیت های موسیقی ترکیه، هزار سینماگر فرانسوی، که عده ای موهای خود را قیچی کردند؛ و فیلم آن را میلیونها بار نشر دادند؛
وزرای خارجه: کانادا ، سوئد، آلمان ، بلژیک ،اسپانیا، شیلی ، فرانسه ، نویسنده کتاب هری پاتر و یک نماینده زن ایرانی الاصل در بلژیک که در حمایت از آشوب گران موهای خود را کوتاه کرد.
موج شبانه روزی رسانه های انگلیسی و آمریکایی و....
2️⃣ به میدان آمدن بارزانی برای حمله به ایران،
3️⃣ فعالیت رسانه ای سلبریتی های وطن فروش داخلی،
4️⃣ هشتک مهسا امینی ۳۲۰ میلیون بار توئیت و ری توئیت شد؛
درحالی که فارسی زبانان توئیتر ۳ میلیون نفر هستند!
5️⃣ دستگیری یک تبعه خارجی که در کوله پشتی خود یک دست لباس بسیجی،
به همراه چند نارنجک و اسلحه ،
ده ها گلوله و سر نیزه داشت؛
که قرار بود در حین کشتن مردم عده ای از او فیلم بگیرند؛ و بگویند که بسیجی ها مردم را میکشند.
6️⃣ در چند شهر کردستان، از جمله:
اشنویه که مهمترین شهر بود، ۱۷ هزار نیرو در حالت آماده باش بودند؛ برای شروع جنگ داخلی.
7️⃣ بمباران رسانه ای در چابهار با این تیتر که یکی از فرماندهان نیروی انتظامی به یک دختر ۱۴ ساله سنی تجاوز کرده!
و بعد از آن کشتار مسجد مکی اتفاق افتاد؛
و انفجار و آتش زدن بازار و حمله به پاسگاه ها بطور همزمان شروع ؛ ورود گروهک ریگی و جیش الظلم به کشور آغاز شد.
8️⃣ باز کردن ریل راه آهن تهران به تبریز در قزوین به طول یک کیلومتر که به لطف خدا با گزارش یک دامدار خنثی شد؛ و از کشتار صد ها نفر جلوگیری شد؛ این اتفاق همراه با اعتراضات تبریز قرار بود رخ دهد.
9️⃣ در تهران از یک خانه، مردم را با تفنگ لیزری میزدند.
خانه محاصره شد؛
ناگهان یک زن جوان لخت مادرزاد از خانه خارج شد؛
که وای مردم ؛
کمک کنید که اینها میخواهند به من تجاوز کنند. این خانه مرکز هدایت عملیات بود؛
و کلی سلاح و بیسیم پیشرفته کشف شد.
پس از بازجوئی هائی که از وی صورت گرفت؛
این زن ۱۱ پایگاه موساد را در شهرهای مختلف ایران لو داد؛ که همه دستگیر شدند؛
فقط از یک پایگاه ۱۳۷ قبضه سلاح کشف شد؛
که قرار بود آنشب عملیات مسلحانه انجام شود.(با توجه به حادثه شاهچراغ توسط یک نفر تروریست ، معلوم میشود که چه کشتار عظیمی قرار بود رخ دهد.)
🔟 کشف تعداد زیاد مسلسل یوزی از داخل صندلی های شش خودروی بدون پلاک،
1️⃣1️⃣ دستگیری یک خانم در اصفهان با ۵۲ کیلو مواد منفجره ، که قرار بود بازار تاریخی اصفهان را منفجر کند.
2️⃣1️⃣ دستگیری یک مهره ی یهودی در شیراز که به بیمارستان منتقل شد؛ و عدهای از اغتشاش گران به بیمارستان حمله کردند؛ که این مهره رایا فراری دهند یابکشند؛ که به دست نیروهای امنیتی نیفتد.
3️⃣1️⃣ دستگیری راننده یک پراید، که ۱۷ نفر از نیروهای انتظامی را زیر گرفت .
4️⃣1️⃣ دستگیری دو خودرو که با پلاک و آرم و لباس سپاه که به مردم حمله میکردند؛ و زنان رو میزدند وعده ای هم فیلم میگرفتند.
5️⃣1️⃣ در منطقه دانشگاه شریف یک خودرو مگان، تعدادی از نیروهای انتظامی رو زیر گرفت ؛
و بعد تعقیب و گریز به ماموران تیراندازی کرد؛
که در آخر دستگیر شد.
6️⃣1️⃣ حمله به پاسگاه شهید مدرس جهت خلع سلاح کردن ماموران،
7️⃣1️⃣ ضرب و شتم شدید یک زن محجبه و کودک سه ساله اش، به نیت ترساندن چادری ها که با چادر در جامعه حاضر شوند.
8️⃣1️⃣ چندین حمله در شهرهای مختلف به ماشین خانواده های مذهبی با مواد منفجره،
9️⃣1️⃣ زدن ۳۲نقطه توسط سپاه درکردستان عراق، و نابود شدن مقرهای نظامی و افراد حاضر که منافقین و تجزیه طلبان در ان حضور داشتن
0️⃣2️⃣ انهدام یک جلسه سری در ترکیه با پهپاد انتحاری از ایران، که در آن سران ۵ حزب از
سلطنت طلبان ، منافقین، کومله، پژاک ، پاک و
نماینده آمریکا و فرانسه حضور داشتند .
1️⃣2️⃣ برنامه بعدی هم در آذربایجان و ارمنستان بود؛که با تصرف منطقه زنگزور ارتباط ایران با ارمنستان قطع شود؛
و به تبع آن راه ایران با اروپا قطع شود؛
و از آنطریق تجزیه ایران را شروع کنند؛
که به لطف خدا ناکام ماند.
🔴 پی نوشت: انسان باید خیلی جاهل باشد یا خودش را به تجاهل بزند؛ که این اتفاقات را ببیند؛ و این حرکتها را اعتراض مردمی بنامند!
🔺این گزارش کوتاه و گویا در راستای تبیین حقایق تلخ این ایام است که ارزش نشر گسترده دارد
#ایلام_قوی
https://eitaa.com/ilameghavi
🔻خیالبافیِ جناب قالیباف (۱):
حاجقاسمِ لیبرال
🖊 مهدی جمشیدی
۱. واقعیّت این است پارهای از نخبگان انقلابی به جانب «اسلام رحمانی» شتافتهاند؛ همان اسلامی که به تعبیر آیتالله خامنهای، نشأتگرفتۀ از «معارف لیبرالیستی» است. اسلام رحمانی، تعبیر برآمده از خطّ فکریِ روشنفکریِ سکولار است که در جریان اصلاحات، صورت عینی یافت. چندی پس از اینان، جریان اعتدالگرا نیز چون احساس کرد که این رویکرد، «رأیساز» و «مقبولیّتآفرین» است، همین منطق را در پیش گرفت. دراینمیان، برخی گروهها و نیروهای فکری و سیاسی در جریان انقلاب نیز که با وجود ظواهرِ موجّه، سودای قدرت داشتند و میخواستند خویش را برآیندِ آرمانیِ ذائقۀ عمومی نشان دهند، به همین ورطه فروافتادند و به «سایهنشینانِ انگارۀ اسلامِ رحمانی» تبدیل شدند. بیش از همه، قالیباف و یاران و مشاورانش این جهتگیری را برگزیدند.
۲. اینک بهروشنی میدانیم که قالیباف، یک نیروی سیاسیِ «موقعیّتزده» و «اقتضامدار» است و وفاداری ایدئولوژیکش در لحظههای حسّاس، شکننده است. کافیست احساس کند که افکار عمومی یا بخشی از آن، متمایل به سویی است؛ دراینحال، او سر از پا نخواهد شناخت و بیمحاسبه و شتابزده، خواهد کوشید که خود را همداستان با آن «تمایل اجتماعی» نشان بدهد. این تمایل، ممکن است «برجام» باشد، یا «کنار نهادنِ طرح تنظیمگری فضای مجازی» یا «بیعملی نسبت به حجاب». بیجهت نبود که آیتالله خامنهای در آخرین دیدار خویش با مجلس، تعبیر «تعارض منافع» را بهکار برد.
۳. اینبار، او و دیگران از «حاجقاسم» برای روایت «اسلامِ رحمانی» بهره گرفتهاند و در جهت «چهرهپردازیِ لیبرال» از حاجقاسم کوشیدهاند. امّا واقعیّت تفکّر حاجقاسم، آن چند جملۀ بریدهشده از صدر و ذیلش نیست. اجازه دهید فارغ از این مطامع سیاسی و غرضورزانه، تأمّل کنیم که حاجقاسم چه گفته است. یک ضلع از منطق او این است که جریان انقلابی و حزباللهی، هرگز نباید دچار «بریدگی از تودهها» و «گسستگی از خُردهفرهنگهای متفاوت» شود، بلکه باید بکوشد با آنها «ارتباط» برقرار کند تا در اثر این ارتباط، سخن انقلاب را به آنها منتقل کند:
«باید با مردم گفتگو کنیم... نباید فقط به قشر مذهبیِ نزدیکِ خودمان بسنده کنیم... باید مردم را حفظ کنیم... اینان مردم ما هستند... همه مثل هم نیستند... نباید مردم را از دین برانیم... اگر بگوییم فلانی باحجاب و فلانی بیحجاب است دیگر چه کسی را میخواهیم حفظ کنیم... آن دختر بدحجاب هم دختر ما و جزو جامعۀ ماست... باید به آنها توجّه کنیم و با آنها رابطۀ صمیمی برقرار کنیم... رابطۀ حزباللهی با کسیکه دینش ضعیفتر است موضوعیّت دارد... اینکه فقط رابطۀ حزباللهی با حزباللهی را در پیش بگیریم خطاست... باید برای جذبکردن به میان مردم برویم.»
این گفتههای او به معنی آن است که نیروهای فکری و فرهنگیِ جبهۀ انقلاب نباید «خویشبسنده» و «حصارنشین» باشند، بلکه به قصد «هدایت» و «روشنگری» و «جذب»، از جماعتهای خویش بیرون بیایند و به سراغ «دیگریهای فرهنگی» بروند. این دیگریها، دچار «ضعف در دینداری» هستند، امّا باید به آنها نزدیک شد و منطق انقلاب را به آنها عرضه کرد. روشن است که در این بیان، هیچ اثری از اسلام رحمانی نیست؛ چراکه حاجقاسم، «نسبیاندیشانه» قضاوت نمیکنند و نمیگوید باید این بخش از جامعه را به حال خویش «رها» کرد، بلکه برعکس، دعوت به «امربهمعروف و نهیازمنکر» میکند.
۴. حاجقاسم در جای دیگری میگوید:
«نباید بهعنوان مسئول و به بهانۀ رقابتهای انتخاباتی، بر محفوظماندن دختر خودمان حریص باشیم، امّا بر ولنگاریِ جامعه، بیتوجّه؛ چنانکه کسی جرأت نکند در جامعه، امربهمعروف و نهیازمنکر کند، بلکه مسئول باید همانند کشاورز، علفهای هرز را هرس کند تا مزرعه از بین نرود.»
حاجقاسم در اینجا نیز برخلاف منطقِ اسلامِ رحمانی:
اوّلا، با تعبیر ولنگاریِ اجتماعی نشان میدهد که دچار «نسبیگرایی ارزشی» و فروکاهیدنِ ارزشهای شرعی به سلایق فرهنگی نیست؛
ثانیاً، ارزشها - و از جمله حجاب - را جزو «مسألههای اصلی» میشمارد که آشکارا به وضع دختران اشاره میکند و آن را مبنای قضاوت صریح خویش قرار میدهد؛
ثالثاً، به «مداخلۀ مستقیمِ حاکمیّتی» در زمینۀ ارزشها باور دارد، چون میگوید کارگزاران نباید مجال بدهند که آسیبهای اجتماعی – یا همان «علفهای هرز» – جامعه را آلوده کنند.
رابعاً، معتقد به مشروعیّت استفاده از «سازوکارهای سلبی» است؛ هرچند آن را مقدّم نمیشمارد.
خامساً، بر این باور است که باید امکان «امربهمعروف و نهیازمنکر» فراهم باشد و جامعه دچار «فردگرایی» و «خصوصیانگاریِ کنشهای عمومی» نشود.
بنابراین، روایت قالیباف از منطق حاجقاسم، آغشته به تحریف است.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔻خیالبافیِ جناب قالیباف (۲):
پیش به سوی سوپر لیبرالیسم
🖊 مهدی جمشیدی
۱. روشن است که جناب قالیباف یک «متفکّر» یا «محقّق» نیست که «گفتگوی معرفتی» با او معنا داشته باشد، بلکه یک مدیر اجرایی و عملیاتی است، امّا اینکه او در قدرت است و اطرافیانی دارد که نجواهای لیبرالیستی به گوش او میخوانند، یک خطر جدّی است. همانطورکه جریان اصلاحات و اعتدال، از انقلاب و امام خمینی– به تعبیر رهبر انقلاب - «روایت لیبرالی» ارائه دادند؛ چنانچه ایشان را نیز به حال خویش وابنهیم، چهبسا با شدّت بیشتری همین مسیر را طی کند و باز هم تفکّر رهبر انقلاب و حاجقاسم تحریف و تفسیربهرأی کند. ازاینرو، بیپروا از برچسب ناروای «سوپرانقلابیبودن» – که رهبر انقلاب آن را دربارۀ جریان چپ که در دهۀ نخست انقلاب، رفتارها و برخوردهای نامشروع داشت بهکار بردند، نه دربارۀ نیروهای انقلابیِ کنونی – به روشنگری و گفتمانسازی و تبیینگری ادامه میدهیم.
۲. رهبر معظّم انقلاب در سخنرانی خویش تصریح کردند که حجاب، یک «ضرورت/ لزوم/ واجبِ شرعیِ غیرقابلتردید/ شبههناپذیر/ خدشهگریز» است که «باید» رعایت شود. در این مجال، فقط به این «بایدِ» پایانی میپردازم؛ این گزارۀ ایشان که «حجاب باید رعایت شود». این «باید»، چه زمینهها و دلالتهایی دارد؟!
۳. دوگانۀ «باید/ شاید». ایشان تصریح میکند که حجاب، «باید» رعایت شود، نه اینکه امری از جنس «شاید» باشد و «انتخاب» و «اختیار» و «احتمال» در آن راه داشته باشد. این «باید» از همان قطعیّتِ حکم برمیخیزد که در منطقۀ «وجوب/ حرمت» است، نه در منطقۀ «استحباب/ کراهت». ازاینرو، ما با یک «بایدِ سخت» مواجه هستیم که بههیچرو نمیتوان آن را نادیده انگاشت یا فروکاست. هیچ مفرّ و گریزگاهی وجود ندارد و هیچ توجیهی، کارساز و مطّهِر نیست.
۴. دوگانۀ «شرع/ سلیقه». حجاب، «حکم شرعی» است، نه سلیقۀ ملّی یا محلّی یا سیاسی. ازاینجهت، حجاب یک «ارزش الهی» است نه یک «پسندِ عرفی». نظام جمهوری اسلامی نیز به سبب اینکه «تابعِ» شرع و «مجریِ» آن است، باید به این حکم الهی گردن بنهد، نه اینکه از سوی خویش، به جعل و وضع بپردازد و در حکم الهی، تصرّف کند. بهبیاندیگر، اینگونه نیست که حجاب، «مخلوقِ فرهنگیِ نظام جمهوری اسلامی» باشد و برساختۀ عالم سیاست. منشأ این حکم، شرع است و بدینجهت، «چانهزنی» معنا ندارد.
۵. دوگانۀ «حقیقت/ مصلحت». شرایط اجتماعی نیز چنان نیست که بتوان ذیل عنوان «مصلحت»، به رهاسازیِ حکم حجاب، تن در داد و استدلال کرد چون در اثر این اصرار و پافشاری، اختلال نظام پدید میآید یا جامعه دچار تضاد درونی میشود باید آن را فروگذاشت. چنانچه اهتمام نهادهای فرهنگی به «زمینهسازیِ فکریِ حداکثری» معطوف شود و نهادهای مجری نیز «هوشمندانه» و «حسابشده» عمل کنند، نه شکاف در جامعه رخ خواهد داد و نه دشمن، طعمهای برای جوّسازی به چنگ خواهد آورد. کسانیکه منفعل و واداده هستند، همواره سادهترین راه را انتخاب میکنند که همان «پاککردن صورت مسأله» است؛ یعنی میگویند مواجهه به مسألۀ حجاب، خودش مسألهساز است و ازاینرو، باید از آن عقبنشینی کرد.
۶. دوگانۀ «قانون/ توصیه». «باید»ی که رهبر انقلاب از آن سخن به میان آورده است، «بایدِ حقوقی» است، نهفقط «بایدِ اخلاقی»؛ یعنی اینگونه نیست که حاکمیّت باید فقط «موعظه» و «نصیحت» کند و انتخاب نهایی را به خود افراد واگذارد. آری، چنانچه حجاب به «قلمرو خصوصیِ افراد»، منحصر بود، حاکمیّت نباید به این حریم وارد میشد و با الزام، آن را اجرا میکرد، ولی وقتی به تعبیر رهبر انقلاب، مسأله عبارت از «حرامِ اجتماعی»، روشن است که در اینجا، حاکمیّت اسلامی نمیتواند نتیجۀ نهایی را به «وجدان اشخاص» وابنهد تا هر که خواست انتخاب کند و هر که نخواست انتخاب نکند. پس قدم دوّم که همان «الزام قانونی» است، از این جهت موضوعیّت مییابد حجاب، «دلالت اجتماعی» دارد و بیتعهدی به آن، «مصالحِ معنویِ دیگران» را به خطر میافکند. پس چنانچه کسی از دعوت فرهنگی، اثر نپذیرفت و اصرار به ولنگاری و بیبندوباری کرد، حاکمیّت باید او را «وادار» کند. چنین الزامی به تعبیر فلسفۀ سیاسی، از نوع «زورِ مشروع» است.
۷. دوگانۀ «تنبیه/ رهاشدگی». از آنچه که در بند پیشین آمد میتوان نتیجه گرفت که چون حجاب، جنبۀ «قانونی» نیز دارد و قانون نیز خواهناخواه، «ضمانت اجرا» دارد، باید برای قانونشکنان، «مجازات» نیز در نظر گرفت. در غیر این صورت، قانونیبودنِ آن معنا ندارد. قانونی که برای شکستنش مجازات لحاظ نشود، یک «دعوتِ اخلاقیِ محض» است. پس هرچه که قانونی شود، بهطور ذاتی، «سازوکار سلبی» نیز داشت.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi