🔆 #اعمال_شب_بیست_و_یکم #ماه_رمضان
🔅 #شب_بیست_و_یکم:
🔹این شب فضیلتش از شب نوزدهم بیشتر است که اعمال مشترک شب هاى قدر را با توجّه بیشترى انجام دهد.
🔹در روایات درباره غسل و احیا و تلاش در عبادت در این شب و شب بیست و سوم تأکید شده و آمده است که شب قدر در میان یکى از این دو شب است،
🔹 و در چند روایت وقتى که از معصوم علیه السلام خواستند تا معیّن کنند که شب قدر، در میان کدام یک از این دو شب است، معیّن نکردند، بلکه فرمودند: ما اَیْسَرَ لَیْلَتَیْنِ فیما تَطْلُبُ (احیاى هر دو شب براى آنچه مى خواهى مشکل نیست).
🔵 جالب این که «مرحوم صدوق» در «امالى» مى گوید: «مِنْ دینِ الإمٰامِیَّةِ ... مَنْ اَحْیىٰ هٰاتَیْنِ اللَّیْلَتَیْنِ بِمُذٰاکَرَةِ الْعِلْمِ فَهُوَ اَفْضَلُ؛ از دستورات مذهب امامیه است که ... اگر کسى این دو شب را به گفتگوى علمى بپردازد، از هر عبادتى برتر است»
🔆اعمال شب بیست و یکم:
اعمال این شب بر دو قسم است؛ قسم اوّل دعاهایى که مربوط به دهه آخر ماه رمضان است که در مفاتیح آمده.
و قسم دیگر اعمال مخصوص شب بیست و یکم، که به این شرح است:
🔹دعایى است که در «مصباح المتهجّد» و «کافى» نقل شده است که در شب بیست و یکم خوانده مى شود:
یٰا مُولِجَ اللَّیْلِ فِى النَّهٰارِ، وَمُولِجَ النَّهٰارِ فِى اللَّیْلِ،
وَمُخْرِجَ الْحَىِّ مِنَ الْمَیِّتِ، وَمُخْرِجَ الْمَیِّتِ مِنَ الْحَىِّ، یٰا رٰازِقَ مَنْ یَشٰآءُ بِغَیْرِ حِسٰابٍ،
یٰا اَللهُ یٰا رَحْمـٰنُ، یٰا اَللهُ یٰا رَحیمُ، یٰا اَللهُ یٰا اَللهُ یٰا اَللهُ، لَکَ الْأَسْمٰآءُ الْحُسْنىٰ، وَالْأَمْثٰالُ الْعُلْیٰا، وَالْکِبْرِیٰآءُ وَالْأٰلاٰءُ، اَسْئَلُکَ اَنْ تُصَلِّىَ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَاَنْ تَجْعَلَ اسْمى فى هٰذِهِ اللَّیْلَةِ فِى السُّعَدٰآءِ،
وَرُوحى مَعَ الشُّهَدٰآءِ، وَاِحْسٰانى فى عِلِّیّینَ، وَاِسٰآئَتى مَغْفُورَةً،
وَاَنْ تَهَبَ لى یَقیناً تُبٰاشِرُ بِهِ قَلْبى، وَاِیمٰاناً یُذْهِبُ الشَّکَّ عَنّى، وَتُرْضِیَنى بِمٰا قَسَمْتَ لى، وَآتِنٰا فِى الدُّنْیٰا حَسَنَةً، وَفِى الْأٰخِرَةِ حَسَنَةً، وَقِنٰا عَذٰابَ النّٰارِ الْحَریقِ،
وَارْزُقْنى فیهٰا ذِکْرَکَ وَشُکْرَکَ، وَالرَّغْبَةَ اِلَیْکَ وَالْإِنٰابَةَ، وَالتَّوْفیقَ لِمٰا وَفَّقْتَ لَهُ مُحَمَّداً وَآلَ مُحَمَّدٍ عَلَیْهِ وَعَلَیْهِمُ السَّلاٰم
ُ
🔹 مرحوم «شیخ کفعمى» از «سیّد بن باقى» نقل کرده است که در شب بیست و یکم مى خوانى:
اَللّـٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَاقْسِمْ لى حِلْماً یَسُدُّ عَنّى بٰابَ الْجَهْلِ،
وَهُدىً تَمُنُّ بِهِ عَلَىَّ مِنْ کُلِّ ضَلاٰلَةٍ، وَغِنىً تَسُدُّ بِهِ عَنّى بٰابَ کُلِّ فَقْرٍ،
وَقُوَّةً تَرُدُّ بِهٰا عَنّى کُلَّ ضَعْفٍ، وَعِزّاً تُکْرِمُنى بِهِ عَنْ کُلِّ ذِلَّةٍ،
وَرِفْعَةً تَرْفَعُنى بِهٰا عَنْ کُلِّ ضَعَةٍ، وَاَمْناً تَرُدُّ بِهِ عَنّى کُلَّ خَوْفٍ،
وَعٰافِیَةً تَسْتُرُنى بِهٰا مِنْ کُلِّ بَلاٰءٍ، وَعِلْماً تَفْتَحُ لى بِهِ کُلَّ یَقینٍ،
وَیَقیناً تُذْهِبُ بِهِ عَنّى کُلَّ شَکٍّ، وَدُعٰآءً تَبْسُطُ لى بِهِ الْإِجٰابَةَ فى هٰذِهِ اللَّیْلَةِ، وَفى هٰذِهِ السّٰاعَةِ السّٰاعَةِ السّٰاعَةِ یٰا کَریمُ،
وَخَوْفاً تَنْشُرُ لى بِهِ کُلَّ رَحْمَةٍ، وَعِصْمَةً تَحُولُ بِهٰا بَیْنى وَبَیْنَ الذُّنُوبِ،
حَتّىٰ اُفْلِحَ بِهٰا بَیْنَ الْمَعْصُومینَ عِنْدَکَ، بِرَحْمَتِکَ یٰا اَرْحَمَ الرّٰاحِمینَ
🔹به فرموده «شیخ مفید»، در این شب صلوات بسیار فرستد و بر ظالمان و غاصبان حقوق آل محمّد (صلى الله علیه وآله) و همچنین بر قاتل امیرمؤمنان (علیه السلام) بسیار لعن و نفرین فرستد و براى خویش و پدر و مادرش و سایر مؤمنان دعا کند.
🔹 دعا براى وجود مبارک امام زمان (علیه السلام) و فرج آن حضرت، یکى دیگر از اعمال این شب است. در روایتى که «سیّد بن طاووس» از حمّاد بن عثمان نقل کرده مى خوانیم: در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان به محضر امام صادق (علیه السلام) شرفیاب شدم، امام (علیه السلام) از من پرسید که آیا غسل کرده اى؟ گفتم: آرى،امام (علیه السلام) حصیرى طلبید و مرا نیز به کنارش فراخواند. آن حضرت (علیه السلام) مشغول نماز شد و من نیز نزدیک آن حضرت (علیه السلام) نماز مى خواندم. وقتى که از نمازها فارغ شدیم، آن حضرت دعا کرد و من آمین گفتم، و این کار ادامه داشت تا صبح طلوع کرد. امام (علیه السلام) اذان و اقامه گفتند و برخى از خدمتکاران را فراخواند و نماز صبح را به امامت آن حضرت (علیه السلام) بجا آوردیم.
🔹امام صادق (علیه السلام) بعد از نماز، به تسبیح و تقدیس پروردگار پرداخت و بر پیامبر (صلى الله علیه وآله) درود فرستاد و براى مؤمنان دعا کرد؛ آنگاه به سجده رفت و ساعتى در سجده بود، و در آن مدّت جز صداى نَفَس حضرت چیزى را نمى شنیدم، سپس دعایى خواند از جمله در دعایش عرض کرد:
وَأسْألُکَ بِجَمیعِ مٰ
ا سَأَلْتُکَ وَمٰا لَمْ أَسْأَلْکَ مِنْ عَظیمِ جَلاٰلِکَ، مٰا لَوْ عَلِمْتُهُ لَسَأَلْتُکَ بِهِ،
أَنْ تُصَلِّىَ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَأَهْلِ بَیْتِهِ، وَأَنْ تَأْذَنَ لِفَرَجِ مَنْ بِفَرَجِهِ فَرَجُ أَوْلِیٰائِکَ وَأَصْفِیٰائِکَ مِنْ خَلْقِکَ، وَبِهِ تُبیدُ الظّٰالِمینَ وَتُهْلِکُهُمْ، عَجِّلْ ذٰلِکَ یٰا رَبَّ الْعٰالَمینَ.
پس از آن که امام (علیه السلام) سر از سجده برداشت، عرض کردم: جانم به فدایت! شما براى فرج کسى دعا کردید که با فرج او گشایشى در کار دوستان و اولیاى الهى حاصل خواهد شد; مگر آن کس شما نیستید؟ امام (علیه السلام) فرمود: نه! او قائم آل محمّد است! آنگاه امام صادق (علیه السلام) نشانه هاى ظهورش را بیان کرد و در ادامه فرمود: «شب و روز، منتظر ظهور مولایت باش! زیرا خداوند هر روز در شأن و کارى است، و انجام کارى او را از کار دیگر باز نمى دارد».
(وَ تَوَقَّعْ اَمْرَ صَاحِبِکَ لَیْلَکَ وَنَهارَکَ، فاِنَّ اللهَ کُلُّ یَوْم هُوَ فی شَأن، لا یَشْغَلُهُ شأنٌ عَنْ شَأن).
✔️از شب بیست و یکم، دهه آخر ماه رمضان شروع مى شود که بسیار پرارزش و مغتنم است. در هر شب از شب هاى این دهه، غسل مستحب است و روایت شده است که رسول خدا (صلى الله علیه وآله) در هر شب از شب هاى دهه آخر ماه رمضان غسل مى کرد.
🔹 اعتکاف در مساجد جامع در این دهه مستحب است و فضیلت فراوان دارد و در روایتى از رسول خدا(صلى الله علیه وآله) اعتکاف در دهه آخر ماه رمضان برابر دو حج و دو عمره شمرده شده است.
رسول خدا (صلى الله علیه وآله) در دهه آخر ماه رمضان در مسجد معتکف مى شد. بسترش را جمع مى کرد و آماده و مهیّا و بانشاط به شب زنده دارى و عبادت مى پرداخت (بسیارى از مسلمانان نیز در این امر به آن حضرت اقتدا مى کردند)، برخلاف آنچه بعضى از ناآگاهان مى پندارند که با گذشت شب هاى قدر برنامه ماه مبارک رمضان تمام شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به من میگن علی کیه؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرفسور مسعود درخشان: اگر امیرالمومنین علیه السلام را نداشتیم چه خاکی بر سرمان میریختیم؟
💠 @profderakhshan
🍃 *آثار عجیب بند بند جوشن کبیر*🍃
# جوشن کبیر
🌺فراز 1: برای رزق و روزی.
🌺فراز 2 برای خلاص شدن از سختی.
🌺فراز 3 برای رفع دشمن.
🌺فراز 4 برای رسیدن به جاه و مقام و عزت.
🌺فراز5 برای نزدیک شدن به خداوند.
فراز 6 برای تواضع در برابر خداوند.
🌺فراز 7 برای روزی حلال.
🌺فراز 8 اگر کسی با شما وعده ای کرده ولی زیر قولش زده این بند را زیاد بخوانید.
🌺فراز 9 برای جلب محبت.
🌺فراز10_29_33_78 برای بستن زبان بدگویان و بد زبانان مثل شوهری که بدزبانی میکند و دشمنان.
🌺فراز11_15_17_27_44_46 برای آسان شدن در کارها.
🌺فراز 12 برای بخت گشایی جوان ها.
🌺فراز 13 برای سعادت مندی و خوشبختی
🌺فراز 14 برای آرامش.
🌺فراز 16 برای نجات یافتن نکیر و منکر
🌺فراز 18 اگر با شخص مهمی کاردارید مثل ادارات.
🌺فراز 19 برای آسان رد شدن از پل صراط.
🌺فراز 20_25 برای حفظ ایمان.
🌺فراز 21_26 برای رفع غم.
🌺فراز 22 اگر دوست دارید کارتان انجام بگیرد قبل از آنکه دنبال آن کار بروید چند روز این ذکر را بخوانید.
🌺فراز 23 برای پیدا کردن حال خوش در عبادت.
🌺فراز 24_30 برای دولتمند شدن و بخت بلند پیدا کردن.
🌺فراز 28 برای موفقیت در کارها مثل دانش آموزان.
🌺فراز 31 برای سرحال شدن در عبادت
🌺فراز 32 برای بالا رفتن درجه مثل درس خواندن.
🌺فراز 34 برای محبوب شدن پیش بزرگان.
🌺فراز 35 برای عزیز شدن در نظر مردم.
🌺فراز 36_-58 برای رفع شر.
🌺فراز 37 برای رفع حالت تهوع مانند خانم های باردار.
🌺فراز 38 برای دفع چشم و زخم.
🌺فراز 39 برای محفوظ ماندن مال
🌺فراز 40 اگر میخواهید به جایی بروید برای شگون آنجا قبل از رفتن بخوانید مانند اسباب کشی.سیسمونی.جهيزيه.
🌺فراز 41_86 برای رفع بلا
🌺فراز 42 رحمت خدا.
🌺فراز 43 برای رها شدن از معصیت و گناهان.
🌺فراز 45 برای عزیز شدن بزرگان مثل مديران.
🌺فراز 47 برای بسته شدن زبان مردم که پشت سر شما بدگویی نکنند.
🌺فراز 48 اگر برای نماز خواندن خواب میمانید.
🌺فراز 49 اگر دوست دارید به خواندن نماز شب نایل شوید.
🌺فراز 50 اگر در روز خوابید و دوست دارید ساعت معینی از خواب بیدار شوید.
🌺فراز 51 برای دفع جن ها.
🌺فراز 52 برای رفع ناراحتی ها.
🌺فراز 53_54_88 برای رفع سرخک.
🌺فراز 55_63 برای رفع سردرد.
🌺فراز 56_57 برای رفع تهمت.
🌺فراز 59 برای رفع کمر درد.
🌺فراز 60 برای رفع بادهای سمی.
🌺فراز 61 برای کسانی که سرخک گرفته اند.
🌺فراز 62 برای وارد شدن در دریا.
🌺فراز 64_80 برای چشم درد.
🌺فراز 65 برای زکام.
🌺فراز 66 برای جلوگیری از سردرد مثل میگرن.
🌺فراز 67 برای نور چشم.
🌺فراز 68 برای کسانی که چشمشان نمیبیند.
🌺فراز 69 برای درد بینی.
🌺فراز 70_87 برای رفع قولنج
🌺فراز 71 برای کسانی که از اجنه میترسند.
🌺فراز 72 برای درد ساق پا.
🌺فراز73.74 برای درد دهان، لثه و زبان.
🌺فراز 75 برای رفع گوش درد.
🌺فراز 76 برای رفع دندان درد.
🌺فراز 77 برای رفع بلا مثل سیل و زلزله ...
🌺فراز 79 برای کسانی که نميدانندکجایشان درد میکند.
🌺فراز 81.84 برای کارهای مهم مثل خواستگاری و خرید خانه.
🌺فراز 82 برای درد حلق مثل مداحان.
🌺فراز 83 برای رفع دردهاي بدن.
🌺فراز 85 برای رفع همه بیماری ها.
🌺فراز 95 برای جلوگیری از کمردرد قبل از آنکه کمرتان درد بگیرد.
🌺فراز 96_98 برای رفع مکروهات.
🌺فراز 97 برای آزادی زندانی.
🌺فراز 99 برای آنکه مریض نشوید.
🌺فراز 100 اگر میخواهید همیشه دعاهایتان مستجاب شود.
*اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج*
#دعای_جوشن_کبیر #شب_قدر #ماه_رمضان
ترافیک شدید کشتیهای تجاری در بندر #شانگهای پس از قرنطینه
خبرها حاکی از بحران شدید مواد غذایی در شانگهای است تا جایی که ویدئوهایی از روی آوردن چینیها به خوردن برگ درختان و شمشادها منتشر شده است.
@Abdolhadi_ir
سازمان جهانی بهداشت داروی #پلاکسووید شرکت #فایزر را به عنوان درمان پیشنهادی برای #کووید_۱۹ معرفی کرد.
دارویی که حق ثبت اختراع و تولیدش در انحصار شرکت فایزر #صهیونیستی هست.
همه برای #صهیون و #صهیون برای همه
واضحه یا بیشتر توضیح بدم؟
🌐منبع:
https://www.who.int/news/item/22-04-2022-who-recommends-highly-successful-covid-19-therapy-and-calls-for-wide-geographical-distribution-and-tran
@Abdolhadi_ir
9.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💔 یتیم آخرین سفارش پدره...
⚫️ گروه جهادی اویس قرنی، فرارسیدن سالروز شهادت حضرت مولی الموحدین امیرالمومنین (ع) را تسلیت عرض میکند.
⚫️ آخرین وصیت امیرالمومنین(ع) سفارش به ایتام است. در این شبهای قدر به وصیت ایشان عمل کرده و حامی ایتام شهدای یمن باشید.
💢 شماره کارت رسمی کمک به ایتام یمن:
💳 6273-8170-1007-2290
بانک سپه،به نام گروهجهادی اویسقرنی
‼️ کسب اعتماد به گروه جهادی اویس قرنی👇
https://eitaa.com/owaisqarani/4
پرداخت کمک از طریق ایتا توسط دکمه زیر این پست👇
https://pay.eitaa.com/?link=zM5Gs
🔴 اینجا یمن است.
تنها درگاه رسمی ارتباط با یمن
https://eitaa.com/joinchat/1015808046C4da3eb31ef
🤔 چرا در دعای جوشن کبیر، اسماءالله را به زبان میآوریم⁉️
💠 ...انسان میتواند مظهر تجلّی صفات الهی باشد!
🔸 دل آینهی صورت غیب است ولیکن
🔹 شرط است که بر آینه زنگار نباشد
#شب_قدر
#جبهه_مقاومت_فرهنگی_رویین_دژ
🔺 @RooyinDezh
♦️استادشهید مرتضی مطهری: امیرالمؤمنین علی(ع) را «که کُشت» و «چه کُشت»؟
🔸 یک وقت میگوييم على(ع) را كه كشت و يك وقت میگوييم علی(ع) را چه كشت؟
🔹 اگر بگوييم على(ع) را كه كشت، البته عبدالرحمن بن ملجم. اگر بگوييم على(ع) را چه كشت، بايد بگوييم جمود و خشکمغزى و خشكهمقدسى. همينهايى كه آمده بودند على(ع) را بكشند، از سر شب تا صبح عبادت میکردند.
🔸واقعاً خيلى تأثرآور است. على(ع) به جهالت و نادانى آنها ترحم میكرد، تا آخر هم حقوق آنها را از بيتالمال میداد و به آنها آزادى فكرى میداد.
🔹 ابن ابیالحدید میگوید: اگر میخواهید بفهمید که جمود و جهالت چیست، به این نکته توجه کنید که اینها وقتی که قرار گذاشتند این کار را بکنند، مخصوصاً شب نوزدهم رمضان را انتخاب کردند. گفتند: ما میخواهیم خدا را عبادت بکنیم و چون میخواهیم امر خیری را انجام بدهیم، پس بهتر این است که این کار را در یکی از شبهای عزیز قرار بدهیم که اجر بیشتری ببریم
📗 اسلام و نيازهای زمان، ج۱، ص۸.
🔆 @newsrahemardom_ir 🔆
دعای #جوشن_کبیر مصداق خوبی برای رد هر آنچه علم غیرالهی است.
از جمله این علوم را می توان اقتصاد دانست بویژه آنجا که خدا را
از هر معادله و مدل و فرض و تحلیلی
جدا می کند و نمی بیند
۱۰۰۱ نام و صفت خدا در این دعای عزیز است که هرگاه تصمیم به سیاستی گرفتید باید در معادلات خود در نظر بگیرید
با این نگاه هر آنچه از لیبرالیسم و کمونیست
و امثال کینز و اسمیت و فریدمن
و هایک و مارکس
و هر حرف و سخنی که زندگی امروز مردم را تحت تاثیر قرار میدهد جدا از اختلافات موجود ناقص است.
زیرا مفهومی به نام خدا از آن حذف شده است..
ریاضی زدگی و مدلسازی های افراطی ریاضی محور در اقتصاد نیز از این نقص بی بهره نیستند..
در هیچ مدلی تدبیر الهی و قواعد انسانی را محاسبه نمیکنند
و یک نگاه مکانیکی صفر و یکی به امورات دنیای فانی دارند آن هم با هدفی نامشخص..
برای مثال معاد جایگاهی در هیچ تحلیل اقتصادی ندارد..
حرف بسیار است..
انشالله روزی برسد که تعداد اقتصاددانان اسلامی به قدری زیاد شود که
فروض خدامحور با قواعد الهی به عنوان اقتصاد متعارف جهت زندگی اقتصادی مردم شناخته شود..
🔆 @newsrahemardom_ir 🔆