✍از امام حسن مجتبی علیه السلام پرسیدند:
«چرا شما هیچ گاه فقیری را مأیوس بر نمی گردانید؟»
امام حسن علیه السلام پاسخ دادند:«من خود ، نیازمند خداوند هستم و به الطافش امید دارم. به همین دلیل شرم دارم که خود، فقیر باشم ولی فقیری را مأیوس کنم. خداوند، مرا عادت داده است که نعمت هایش را به من ارزانی دارد و من هم او را عادت داده ام که نعمت هایش را به مردم ببخشم.
📚طبقات الکبری ، ج ۱ ، ص ۲۳
🔸چگونه میشود از حرف حق، علیه جبهۀ حق استفاده کرد؟
🔸اگر از صلح امامحسن(ع) بگوییم اما از خیانت یارانش نگوییم، خیانت کردهایم
🔻 آنقدر که با حرف صحیح میشود علیه حق قیام کرد، با حرف غلط نمیشود. آنقدر که انسان با اطلاعات صحیح و ظاهراً سالم، میتواند ظلم کند، با حرف دروغ و غلط، نمیتواند ظلم کند، بهویژه در جامعۀ دینی، از متن دین بیشتر میشود علیه دین سوءاستفاده کرد.
🔻 امیرالمؤمنین(ع) دربارۀ حرف صحیحی که علیه جبهۀ حق از آن استفاده میشود، فرمود: «کَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا الْبَاطِلُ» اما چگونه میشود از حرف حق، علیه جبهۀ حق استفاده کرد؟ یک ترفند این است که بعضی از حرفهای صحیح را بیان کنند بدون ذکر حرفهای صحیح دیگری که باید در کنارش بگویند.
🔻 مثلاً میگویند: «پیامبر(ص) اهل تحمل و مدارا و عفو بود.» یا «امیرالمؤمنین(ع) به حرف مردم گوش کرد و کوتاه آمد» یا «امامحسن(ع) صلح کرد و سخن مردم را شنید» به چنین کسی باید گفت: این حرفها درست است اما ناقص است، همهاش را بگو! وقتی نصفش را نمیگویی، معلوم میشود یک قصد و غرضی پشت سرش هست.
🔻 بله، پیامبر(ص) در مقابل منافقین جامعه، مدارا میکرد، اما چارهای نداشت جز اینکه در مقابل آنها کوتاه بیاید، چون مردم زمان ایشان، سطح فهم و ظرفیت لازم را نداشتند که ایشان بتواند با برخی از منافقین برخورد محکمتری کند.
🔻 چرا پیامبر(ص) و علی(ع) و امامحسن(ع) در برخی موارد کوتاه آمدند؟ بهخاطر وجود منافقینی که موجب انحراف افکار عمومی بودند، و بهخاطر وجود مؤمنین ضعیفی که موجب تحمیل اقدام ناصحیح به ایشان شدند.
🔻 میگویند «ببینید امامحسن(ع) صلح کرد!» خُب بقیهاش را هم بگویید که یارانش خیانت کردند و ایشان را تنها گذاشتند و همین خیانتها بود که حضرت را وادار به صلح کرد. کسی که از صلح امامحسن(ع) حرف بزند اما از خیانت یاران امامحسن(ع) حرف نزند، خائن است؛ همهاش را بگو! گفتنِ یک قسمتی از حق و نگفتن بقیۀ حق، بدتر از گفتن سخن باطل است.
🔻 کسی مخالف صلح نیست، اما صلح حقیقی نه صلح تحمیلی! صلح تحمیلی هم مثل جنگ تحمیلی بد است. صلح تحمیلی ناپایدار است و به دنبالش قتل عام جبهه حق است؛ همانطور که در کربلا شاهد بودیم.
👤علیرضا پناهیان
🚩 حرم رضوی - ۹۹.۷.۲۴
#استاد_پناهیان
14.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 زیارت حضرت رسول -صلی الله علیه و آلــه-
با لحنی زیبــا و تصاویر هوایی از مرقـد آسمــانی مدینـه منوّرة
👤 توییت استاد #رائفی_پور
✍ شاید باورتان نشود بنفش های وقیح از دو تن از روحانیون مورخ سرشناس و البته برجامی! خواسته بودند
بروید سیره اهل بیت را زیر و رو کنید و برای برجام و مذاکره با امریکا برای ما مصداق و ادله بتراشید!
#صلح_امام_حسن
Bayaniyeh.pdf
191.9K
بیانیه جمعی از اساتید طب سنتی بر سادگی درمان کرونا در طب ایرانی اسلامی
نشست هم اندیشی جمعی از اساتید طب سنتی در خصوص کرونا، برگزار شد.
در این نشست که با حضور اساتیدی از جمله دکتر اکبری، دکتر روازاده، دکتر عباسیان، دکتر شریفی و نیز استاد ارجمند جناب آقای خیراندیش برگزار شد، تمامی این اساتید بر ساده بودن درمان کرونا در طب ایرانی اسلامی تاکید کردند.
اساتید طب ایرانی اسلامی در این نشست پیرامون بها ندادن وزارت بهداشت به طب سنتی در خصوص درمان کرونا نیز گلایه کردند.
کرونا کلک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حجت الاسلام میرباقری:
🔹سالانه #چند_میلیون نفر با بیماری #قند فوت میکنند اما هیچ شیرینی فروشی تعطیل نمیشود.
🔹چطور شده که برای کرونا ۵میلیارد را قرنطینه میکنند؟
🔹 این علامت #توطئهای_بزرگ در پشت صحنه است.