🔴مشکلات طبقاتی،امنیت را به خطر میاندازد.
☑️آیت اللهالعظمی مکارم شیرازی(دامت برکاته) :
🔹️ مملکت با شعار اداره نمی شود
🔸 درست است بعضی مسئولان در رفاه باشند ولی این همه مردم محروم وجود داشته باشد؟
🔹️ فاصله طبقاتی امنیت ما را متزلزل میکند.
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
🔺گزارش شده فیسبوک شروع کرده به سانسور کردن پست هایی که دموکرات ها را خائن خطاب میکنند یا درخواست میکنند بالن را ساقط کنند.
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
☑️اغلب دقت نکردند، از اولین مزار شهدایی که رهبری در بهشت زهرا زیارت کردند، شهدای آتشنشان و شهرداری بودند؛ دیروز هم کسی فکرش را نمیکرد دختر شهید افغانستانی همراه رهبری به حسینیه وارد شود.
🔹گویی هر شهیدی مظلومتر است، جای بیشتری در قلب حضرت آقا را پر کرده است...
«حسین صارمی»
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
💢در حالی که بالن اطلاعاتی چینی هنوز بر فراز ایالات متحده چرخ میزند، بازار تکهپرانی به آمریکاییها هم داغ است.
🔹این اکانت توییتری که به رصد اخبار نظامی میپردازد، به آمریکاییها کنایه زده که اگر ایران بهجای شما بود، تا حالا سرنگونش کرده بود😂
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
🔺رفته ترانهی واضح پویانفر برای حضرت علی رو به خاطر شباهت در نام علی به رهبری نسبت داده؛ گویا در تاریخ علاوه بر دیکتاتورها، ابلهها هم شبیه هم هستند!
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
🔻شُل گیری ها و جولان آزادانه کاشفان حجاب، نه سبب جذب آنها به حاکمیت، بلکه سبب تشدید توهم در اکثریت بودن براندازان میشود
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
.
♻️ عجیب اما واقعی
من ایرانیام و درکنار صدها شاخصه که ایرانی بودن را برایم یک ارزش میکند، افتخار میکنم که کشور عزیزم ایران:
🔹اولین جایگاه جهان در:
۱- تولید داروی گیاهی مقابله با ایدز
۲- داروی گیاهی درمان روماتیسم
۳- داروی گیاهی زخم پای دیابتی
۴- ساخت پروتز عصبی
۵- پیوند نای و زیست مصنوعی تکمرحلهای
۶- تولید پودر استخوان
۷- تولید ایمپلنت چشمی
۸- تولید قطعه تلسکوپ رصدخانه
۹- تولیدکننده میتونین
۱۰- حوزه فناوری نانو
۱۱- راهانداز شیره چهارراه نفت
🔹اولین جایگاه منطقه در:
۱- در ساخت تانک
۲- ساخت استارتر هواپیما
۳- پژوهشهای هستهای
۴- تولید پرینتر سهبعدی میکروسکوپی مقام اول خاورمیانه
۵- رتبه علمی و پژوهشی و ثبت اختراع در میان کشورهای اسلامی
۶- تولید افشانه پاک در آسیا
۷- لولههای چدنی ۲ هزار میلیمتری در آسیا.
🔹دومین جایگاه جهان در:
۱- تولید هواپیماهای استراتژیک خورشیدی
۲- تکنولوژی بیودیزل
۳- پهپاد رادارگریز
۴- فناوری تشخیص هویت از روی چشم
۵- ساخت دریچه قلب
۶- درمان تالاسمی با پیوند مغز و استخوان
۷- تولید کارتریجهای نامرئی
۸- تولید نانودارو در جهان
۹- تولید داروی تزریقی ضدسرطان
۱۰- ساخت کیت ارزان و سریع برای درمان بیماریهای لثه
🔹سومین جایگاه جهان در:
۱- تولید دکل انتقال برق
۲- دانش تبدیل گاز به بنزین
۳- فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی
۴- استخراج سلولهای بنیادی از دندان شیری
۵- درمان نازایی
۶- تولیدکننده داروی بیماری اماس
🔹چهارمین جایگاه جهان در:
۱- تولید و ساخت موشکهای دوربرد
۲- فناوری نوین درمان ناشنوایی
۳- تولیدکننده بیواتانول
۴- داروهای بیوتکنولوژیک
🔹پنجمین جایگاه دنیا در:
۱- المپیادهای جهانی
۲- تولید داروی انعقاد خون
۳- سازنده روبات انساننما
۴- ارتش سایبری
۵- در مسابقات علمی
۶- دستیابی به فناوری و دانش کامل چرخه سوخت هستهای
۷- تعمیرکابلهای فیبر نوری در اعماق دریا
🔹ششمین جایگاه جهان در تولید زیردریایی
🔹هفتمین جایگاه جهان در:
۱- حوزه نانوتکنولوژی
۲- منعقدکنندههای موضعی خون برای متوقف کردن خونریزی در کوتاهترین زمان ممکن
🔹هشتمین جایگاه جهان در:
۱- قدرتهای فضایی دنیا
۲- تولیدکننده اورانیوم ۲۰ درصد
🔹نهمین جایگاه جهان در چرخه کامل فضایی
🔹دهمین جایگاه جهان در:
۱- صاحب بزرگترین تلسکوپهای جهان
۲- در انجماد و نگهداری سلولهای بنیادی جنسی
۳- فناوری لیزر
۴- ساخت توربین
۵- پیوند ریه
۶- تولیدکننده دستگاه پیشرفته تصویربرداری دیجیتال اشعه ایکس
🔹یازدهمین رتبه جهانی تولید علم در:
۱- رشته مهندسى هوا فضا
۲- رشته انرژى اتمى
۳- رشته شیمى
🔹چهاردهمین رتبه جهانی تولید علم در رشته بیوتکنولوژى
🔹شانزدهمین رتبه جهانی در:
۱- ثبت مقاله علمی
۲- تولید علم در رشته نانو و نانو تکنولوژی
🔹نوزدهمین رتبه جهانی تولید علم در:
۱- رشته پزشکى
۲- رشته فیزیک و نجوم
🔹به عنوان یک ایرانی به خودم میبالم که کشورم یکی از:
۱- کشورهای سازنده کشتی اقیانوسپیما
۲- طراح و تولیدکننده ماهوارهبر
۳- طراح و تولیدکننده توپ دریایی، توانمند در تولید رادیودارو
۴- طراح و تولیدکننده موشک دوشپرتاب
۵- طراح و تولیدکننده خودروی تاکتیکی در حوزه نظامی
۶- طراح و تولیدکننده سلاح ملی خیبر
۷- طراح و تولیدکننده مسلسل، خمپارهانداز، تیربار، نفربر و تانک
۸- پیشگام مهندسی ژنتیک
۹- مجهز به آزمایشگاه جنگنده، متخصص در پیچیدهترین جراحیهای مغز
۱۰- متخصص در سختترین عملهای جراحی و اورولوژی
۱۱- متخصص در سختترین عمل جراحی رفع نقص مادرزادی
۱۲- متخصص در اجرای پیوند سلولهای بنیادی قرنیه چشم
۱۳- تولیدکننده خودروی بدون سرنشین
۱۴- تولیدکننده موشک بالستیک
۱۵- تولیدکننده ناوشکن
۱۶- تولیدکننده جنگنده
۱۷- تولیدکننده بالگرد شکاری
۱۸- تولیدکننده زیردریایی
۱۹- متخصص در کشف ژن نابینایی
۲۰- تولیدکننده روبات هوشمند دستیار جراح
۲۱- تولید دستگاه حفاری نفت و گاز
۲۲- سازنده توربین نیروگاه برقابی
۲۳- خودکفا در تولید کیک زرد
۲۴- تولیدکننده سریعترین اژدر رادارگریز
۲۵- بزرگترین حوضچه تعمیر و ساخت کشتی در خاورمیانه
۲۶- توانمند در ارسال موجود زنده به فضا
۲۷- تولید لباسهای فضانوردی
۲۸- مجهز به تکنولوژی انحراف موشک کروز
۲۹- تولید قایق پرنده رادارگریز با سرعت ۸۵۱کیلومتر
۳۰- جزو ۱۴ سازنده توربینهای بادی بزرگ در دنیا هستیم
🔴 همه این رتبههای پیشرفت، محصول انقلاب اسلامی و افتخارآمیز است اما از همه مهمتر این است که ایران اسلامی من، تنها و تنها کشوری است که در طول ۴۴ سال گذشته نه به کشوری زور گفته و نه زیربار حرف زور رفته؛ در ۴۴ سال گذشته در دهان نظام سلطه زده و به ملتهای مورد ستم دنیا نشان داده که بدون پذیرش سلطه، نه تنها میشود زندگی کرد که تنها راه پیشرفت هم همین است.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
قیمت هر لیتر بنزین در هنگ کنگ حدود ۳ دلار و در چین حدود ۱.۲ دلار است. با منطق نئولیبرالها باید سیل قاچاق بنزین از چین به هنگ کنگ روان باشد و راهکار، جز افزایش قیمت بنزین در سرزمین اصلی نباشد. اما نه از قاچاق خبری هست، نه از راهکار افزایش قیمت؛ چون حاکمیت است و اعمال اقتدارش...
@syjebraily
هدایت شده از صادق حقگو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رهبری: «بنده همه دولت ها را حمایت می کنم»
✍سیره پدرانه امام و رهبری همیشه حمایت از سیاست های اتخاذ شده دولت ها بوده
🔆حضرت آقا از سیاست کاملا غلط گرانی ناگهانی بنزین روحانی در آبان ۹۸، قاطعانه حمایت کردند با اینکه اقدام روحانی باعث به جوش آمدن خون مردم شد و بزرگترین اغتشاش و خسارات به اموال دولتی و غیردولتی را در بعد از انقلاب به وجود آورد و صدها بانک و پمپ بنزین و ... با سواستفاده منافقین از اوضاع به آتش کشیده شد...
✅رهبر همیشه مانند یک پدر وظیفه حمایت از فرزندش را دارد، حتی در صورت خطاکار بودنش -مانند اعطای فرماندهی کل قوا امام به بنی صدر جاسوس- تا مردم نتیجه انتخابشان را بفهمند، رشد کنند و افراد و گروه ها و سیاست ها را بشناسند؛ برای پیشرفت باید زمین خورد.
💢💢 #تذکر:
👈آیت الله خزعلی، سال 78 در خطبه ی نماز جمعه قم خطاب به خاتمی فرمود:
"مبادا بعضی ها مجبور شوند مثل بنی صدر با لباس زنانه فرار کنند!"
⁉️خیلی ها انتقاد کردند که چرا جلوتر از رهبری حرکت میکنید؟! رهبری کاملا از خاتمی حمایت دارد
✅آیت الله خزعلی در اولین فرصت خدمت رهبری رسید و عرض کرد:
"ما از خاتمی بدلایل روشن انتقاد ولی شما از خاتمی حمایت می کنید؛ تکلیف چیست؟"
♻️امام خامنه ای فرمودند: "زمانی که امیرالمؤمنین علیه السلام سکوت می کردند، عماریاسر، مقداد و ابوذر، فریاد می زدند و روشنگری می کردند؛ من حُکم پدر را دارم. شما به وظیفه خود عمل کنید"
🔻وظیفه ی ولایت فقیه حمایت از دستگاه های حاکمیت است و وظیفه ملت مطالبه به حق و انتقاد.
❌کمک کردن، سکوت در قبال خطاهای آشکار دولت نیست؛
✅مطالبه گری باید داشت
✍صادق حقگو
11.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 در بیت رهبری چه خبر بود؟!
☘سربازان آینده اسلام☘
#لبیک_یا_خامنه_ای
@sadegh_haghgoo
💎مکتب خانه های خانوادگی💎
برشی از یک کتاب خاطرات در عصر قاجار:
▪️يك روز با يك كله قند یک ونیم کیلویی و يك عدد توپ مرا براى آخوند به مكتب فرستادند.
مكتب خانه ی خانوادگى ما بود.
خیلی سربسته شنیده بودم كه آقا ميرزا جعفر برادرم و پسر سوم پدرم هم در همين مكتب خانه درس خوانده بود. به همین دلیل بیشتر از بيست سال است كه تمام دختر و پسر و نوه و برادر زاده هاى پدرم هر کدام کم و بیش با اين مكتب خانه سر و كارى داشته اند.
از زمان قدیم اين مكتب خانه مستمرا بر پا بوده و معلمى داشته است. يك چند ملا محمود گرگانى در آنجا تدریس می کرد و بعد از او ملا محمد انجدانى مدرس شده بود.
ایشون (ملا محمد) با برادرش (ملا عبد اللطيف) از هفت هشت سال قبل بطور مستمر در اينجا تدریس می کردند.
هر بار كه يكی از برادرهای معلم در مکتب خانه براى كارهاى شخصى خانوادگی مي رود، جایگزینش برادر ديگر ميايد.
وقتيكه من به مكتب رفتم ملا محمد معلم بود. همين كه چشمش به من و بعد به سينى کله قند افتاد، بعد از سلام و جواب سلام، شروع کرد به مدح کردن من و گفتن از هوش و زکاوت من و در مورد شعور من صحبت می کرد.
و می گفت كه ان شاء اللّه من پسری اهل کار و تلاش و کوشش و انسان معقولى خواهم شد همچنین گفت که آقاى سنگين و رنگينى به بار خواهم آمد ،بعد مرا کنار برادرم در حالی که نزدیک به او بودیم.
یک عمه جزئی هم براى من از قبل آماده كرده بود. آخوند خیلی زود مرا صدا کرد برای رفتن به صدر کلاس جهت آموزش دیدن سپس عمه جزء را باز كرد و هو الفتاح العليم را با شعر بعدش به صورت طوطى وارانه به من آموزش داد.
من با اینکه نمی توانستم اشكال را به آنچه مىگويم تطبيق كنم چوب الف را روى كلمات مي گرداندم و جملۀ عربى و شعر فارسى را تكرار ميكردم.
در اين زمان نوبت رفتن ملا محمد و کمک کردن به خانواده اش رسيد و رفت بعد نوبت برادر کوچک ترش به نام ملا عبد اللطيف بود تا برای تدریس به مکتب خانه بیاید. من هم به الحمد رسيده بودم.
در اولین روز ملا عبداللطیف که از قبل از برادرش سابقۀ پيشرفت واستعداد مرا در سرعت یاد گیری مأخذ قرار داده بود به یکباره تمام الحمد را براى من تدریس کرد.
اين آخوند های مکتب خانه هر ماه بيست و پنج قران پول تحت عنوان حق الزحمه مي گرفتند.
در بیشتر مواقع هم به دلیل اینکه خانواده آن ها در شهر تهران نبودند، شب و روز در مكتب خانه می ماندند و براى آن ها شام و نهار از آشپزخانه ميدادند.
يك نفر هم به عنوان مستخدم وظیفه ی آوردن شام و نهار براى آخوند و تمییز کردن مكتبخانه را بر عهده داشت.
در طاقچه ای که بالاى سر آخوند و ملا بود پر بود از كتب حجیم بزرگ که جهت مطالعه آن ها تدارک دیده شده بود. غير از این کتابخانه چند جلدی هم از كتابهاى پدرم باقی مانده بود كه به آخوند داده شده بود و در اصل به مكتب خانه وقف شده بود.
هر طاقچه در بالای سر ما هر کدام به دو نفرتعلق داشت كه وسائل كار و درس و بحث خود را هريك در گوشهاى از آن قرارداده بودیم. ما دو نفری از همه ی هم مکتبی ها به آخوند نزدیک تر مى نشستيم .
البته آخوند خودش هم بعد از ظهر ها در نزد مدرسين مدارس آخوندى (حوزه های علمیه) شاگردی مي كرد.
البته که سطح درسی این شاگردان همه با هم در یک اندازه نبود و امکان ساخت يك كلاس از همه ی آن ها نبود. احیانا اگر برخی تصادفا با هم در یک سطح قرار می گرفتند، با یکدیگر هم درس و هم بحث مي شدند، لذا آخوند مجبور بود روزانه دو الی سه ساعت صرف درس دادن به آنها بكند.
مواد درسی در مکتب خانه عبارت بودند از:
امثله و شرح امثله صرف مير فارسى.
تصريف و شرح تصريف در صرف.
عوامل جرجانى
عوامل ملا محسن
عوامل منظومه كه بشعر فارسى بود
انموذج صمديه در نحو
كبراى فارسى در منطق.
جامع المقدمات
شرح سيوطى الفيۀ ابن مالك
شرح جامى در نحو و صرف
حاشيۀ ملا عبد اللّه
شرح شمسيه در منطق
مغنى مطول در معانى بيان
در فارسى ترسل - مخزن الانشاء - گلستان
و كتب تاريخى فارسى مثل ناسخ التواريخ،
ديوان شعرا مانند كليات سعدى - غزليات حافظ - خمسۀ نظامى ديوان سنائى غزنوى - مثنوى ملاى رومى و غيره و غيره و چنانچه بعضى اظهار ميل ميكردند خلاصة الحساب شيخ بهائى در حساب و براى فهم تقويم رقمى، قدرى از اصول ارقام و اعداد هم علاوه ميگشت.
ادامه....
ادامه....
گذشته از اين اصول علمى و فنى، آخوند مكتب خانه موظف شده بود شاگردانش را به فرمایشات مذهبى نیز واقف نماید و همچنین موظف بود که مواظب نماز شاگردان هم باشد.
آخوند در اين بخش وظيفه اش این بود که روزانه مسائل دينى و مذهبى از اصول و فروع دين تا طهارت و نجاست و همچنین وضو و نماز و مقدمات و مقارنات آنها را از روى مسئلة و فتواى مقلد زمان براى بچهها بگوید
همچنین روزانه بعد از ظهر به محض این که تدریسش در مکتب خانه به اتمام می رسید و درس تمام ميشد، همه شاگردان را اجبار مي كرد وضوء گرفته و به صورت دسته جمعی و نه به صورت جماعت نماز بخوانند.
اگر هم شاگردی در نماز صبح و شب خواندن كاهلى کرده بود به آخوند اطلاع رسانی می شد و مؤمن كوچولو را حتما تنبيه می کرد.
از اين نوع مكتب خانه ها در منازل رجال و ثروت مندان موجود بود.
اگر هم شخصی امکانات و شرایط فراهم کردن این مکتب خانه ها را در منزل نداشت، با اذن پدر خانواده اي كه در منزل مكتب خانه داشتند، فرزندش را با مبلغ ماهانه پنج قران، يا منتها يك تومان به اين مكتب های خانگی مي فرستاد.
در حوزه های علمیه نیز تعدادی از آخوندها يكى دو تا دانش آموز مى پذيرفتند و آنها هم همين مواد را درس مي دادند.
در سر بعضی از گذر ها هم مكتب خانه یافت می شد که با مبلغ ماهانه يكى دو قران، فرزندان كسبه به آنجا مي رفتند قرآن و فارسى ياد مي آموختند.
در این گزارش نیز رسما به دریافت حق الزحمه و ناهار و شام و مکانی جهت استراحت و همچنین هدایای از جانب شاگردان مثل قند برای معلمان که از جنس طلاب بودند اشاره شده است.
همچنین به صورت مفصل اشاره شده است که در قبال این مبلغ چه وظیفه ای داشته اند از جمله ای وظایف مقدار ساعت تدریس در مکتب خانه و مواد درسی در مکتب خانه که باید تدریس می شده است و همچنین گفتن مسائل شرعی و نظارت بر نماز و وضو و ........
📚کتاب شرح زندگانی من
نویسنده عبدالله مستوفی جلد: ۱، صفحه: 219و220و221، زوار، تهران - ایران، 1384 ه.ش.
🖋در گزارش فوق تصریح شده بر این که این مکتب خانه ها خانوادگی، داخل محیط منزل و تحت نظارت خانواده بوده است و هزینه ها دولتی نبوده و توسط خانواده تامین میشده است .
به کانال « مدرسه در خانه » بپیوندید👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2598699257C09ea6a86c8