◼️ حماسهای که امام زین العابدین علیه السلام در مجلس یزید آفرید!
▪️در روز جمعهاى در شام نماز جمعه است. ناچار خود یزید باید شرکت کند. اول آن خطیبى که به اصطلاح دستورى بود، رفت و هرچه قبلا به او گفته بودند گفت؛ تجلیل فراوان از یزید و معاویه کرد، هر صفت خوبى در دنیا بود براى اینها ذکر کرد و بعد شروع کرد به سبّ کردن و دشنام دادن على(ع) و امام حسین(ع) به عنوان اینکه اینها -العیاذباللَّه- از دین خدا خارج شدند، چنین کردند، چنان کردند.
▪️زین العابدین(ع) از پاى منبر نهیب زد: «ایهَا الْخَطیبُ! اشْتَرَیتَ مَرْضاةَ الَمخْلوقِ بِسَخَطِ الْخالِق» تو براى رضاى یک مخلوق، سخط پروردگار را براى خودت خریدى.
بعد خطاب کرد به یزید که آیا اجازه مىدهى من بروم بالاى این چوبها دو کلمه حرف بزنم؟ یزید اجازه نداد.
▪️آنهایى که اطراف بودند، از باب اینکه على بن حسین(ع)، حجازى است، اهل حجاز است و سخن مردم حجاز شیرین و لطیف است، براى اینکه به اصطلاح سخنرانىاش را ببینند، گفتند: اجازه بدهید، مانعى ندارد. ولى یزید امتناع کرد. پسرش آمد و به او گفت: پدرجان! اجازه بدهید، ما مىخواهیم ببینیم این جوان حجازى چگونه سخنرانى مىکند. گفت: من از اینها مىترسم. اینقدر فشار آوردند تا مجبور شد؛ یعنى دید دیگر بیش از این، اظهار عجز و ترس است؛ اجازه داد.
▪️ببینید این زین العابدین(ع) که در آن وقت از یک طرف بیمار بود (منتها بعدها دیگر بیمارى نداشت، با ائمّه دیگر فرق نمىکرد) و از طرف دیگر اسیر، و به قول معروفِ اهل منبر چهل منزل با آن غُل و زنجیر تا شام آمده بود، وقتى بالاى منبر رفت چه کرد! چه ولولهاى ایجاد کرد! یزید دست و پایش را گم کرد. گفت الآن مردم مىریزند و مرا مىکشند.
▪️دست به حیلهاى زد. ظهر بود، یکدفعه به مؤذّن گفت: اذان! وقت نماز دیر مىشود. صداى مؤذّن بلند شد. زین العابدین(ع) خاموش شد. مؤذّن گفت: «اللَّهُ اکبَرُ، اللَّهُ اکبَرُ»، امام حکایت کرد: «اللَّهُ اکبَرُ، اللَّهُ اکبَرُ». مؤذّن گفت: «اشْهَدُ انْ لا الهَ الَّا اللَّهُ، اشْهَدُ انْ لا الهَ الَّا اللَّهُ»، باز امام حکایت کرد، تا رسید به شهادت به رسالت پیغمبر اکرم(ص). تا به اینجا رسید، زین العابدین(ع) فریاد زد: مؤذّن! سکوت کن. رو کرد به یزید و فرمود: یزید! این که اینجا اسمش برده مىشود و گواهى به رسالت او مىدهید کیست؟ ایهاالناس! ما را که به اسارت آوردهاید کیستیم؟ پدر مرا که شهید کردید که بود؟ و این کیست که شما به رسالت او شهادت مىدهید؟ تا آن وقت اصلا مردم درست آگاه نبودند که چه کردهاند.
▪️آنوقت شما مىشنوید که یزید بعدها اهل بیت پیغمبر(ص) را از آن خرابه بیرون آورد و بعد دستور داد که آنها را با احترام ببرند. نعمان بن بشیر را که آدم نرمتر و ملایمترى بود، ملازم قرار داد و گفت: حداکثر مهربانى را با اینها از شام تا مدینه بکن.
▪️این براى چه بود؟ آیا یزید نجیب شده بود؟ روحیه یزید فرق کرد؟ ابداً. دنیا و محیط یزید عوض شد. شما مىشنوید که یزید، بعد دیگر پسر زیاد را لعنت مىکرد و مىگفت: تمام، گناه او بود. اصلا منکر شد و گفت من چنین دستورى ندادم، ابن زیاد از پیش خود چنین کارى کرد. چرا؟ چون زین العابدین(ع) و زینب(س) اوضاع و احوال را برگرداندند.
📚 استاد مطهری، حماسه حسینی، ج1، ص294-293 (با تلخیص)
🆔 @az_hajqasem
13.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ #گزارش_مردمی
※ جواب به یک سؤال شاید بیربط،
جای ما رو در واقعهٔ کربلا مشخص میکنه!
در ویدئوی بالا، یه سؤال مطرح میشه که مثل یه ماشین زمان عمل میکنه و ما رو میبره به
سال ۶۱ هجری قمری.
✘ و معلوم میشه اگر اون موقع بودیم، کجا بودیم! کنار امام یا روبروی امام.
🌐 آپارات | یوتیوب
@ostad_shojae
🆔 @az_hajqasem
🔸مدیرعامل سابق و هیأت مدیره فعلی طاقچه هستن که سال ها از رانت حاکمیت و نهادهای بالادستی بهره بردن و حالا برای تغییر فاز، ژست مظلومیت گرفته است.
وقتی یک بچه دهه شصتی و آقازاده با رانت به اینجا میرسه و سالهای زیادی هر چی تونسته از نظام سوءاستفاده کرده و نظام رو چاپیده الان باید هم اینقدر وقیح و دریده بشه و اینگونه بی ادبانه پاسخ منتقدان رو بده .
#طاقچه_آقازاده_ها
🆔 @az_hajqasem
10.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥حرفهای قابل تامل این هموطن عزیز پیرامون دزدی بانک ها از جیب مردم را ببینید.
همیشه گفتیم تا زمانیکه بانکها در کشور دنبال منفعت طلبی و سودجویی از جیب مردم باشند و بانکداری ما اسلامی نشه و به نفع طبقه ضعیف جامعه تغییر رویکرد نده یقینا هیچ اقدام اقتصادی نتیجه بخش نخواهد بود.
آقایون اون از وضعیت بورس و خودرو و مسکن و.... اینم از وضعیت بانکداری . واقعا اصلاح فرآیندهای معیوب و برخورد با متخلفان و اونهایی که تحت پوشش و زیر پوستی در حال ضربه زدن به اعتماد عمومی مردم در جامعه هستند چقدر سخته که شما عرضه و توان اون رو ندارید؟؟؟
🆔 @az_hajqasem
لایحه عفاف و حجاب متن 70 ماده ای نهایی-نقد.pdf
حجم:
343.4K
🔴عدول دوباره مجلس انقلابی از حجاب شرعی
🔹بخوانید: متن کامل لایحه نهایی عفاف و حجاب مطرح شده در مجلس+38 مورد نقد حقوقی
🔸لایحه 70 ماده ای که در کارتابل نمایندگان مجلس قرار گرفته است، با لایحه 13 ماده ای اولیه هیچ تفاوت ماهیتی ندارد.
🔹با افزودن یک سری تکالیف کلی که در اسناد مختلف و مصوبه های شورای عالی انقلاب فرهنگی و مواردی دهان پرکن از مجازات های به ظاهر تشدید شده و برخی موارد و نوآوریهایی در اندک موارد، تلاش شده هدف اصلی که عدول از حجاب شرعی است پوشانده شود.
🔸هر کس دنبال آرمانهای شهدا و منویات مقام معظم رهبری در زمینه عفاف و حجاب است بداند این لایحه بی شک عدول از تمام آن آرمانها و منویات است.
🔹وقتی مبنای طرح این لایحه دروغ بزرگ عدم وجود قوانین کافی است که اکنون افشا شد و بر زبان رئیس و معاون قوه قضائیه و رئیس جمهور و رئیس مجلس جاری شد، چه نیاز به قانونی که بر خلاف ظاهر فریبنده اش، عقب نشینی جدی از اصل مسلم حجاب شرعی است؟
🔸نمایندگان مجلس هوشیار باشند که آخرت و خوشنامی خود را به متاع قلیل دنیا و فریب عدهای به ظاهر استاد حقوق انقلابی و بعضا عمامه به سر، اما در باطن ریل گذار تفکرات غربی و اجرای سند 2030 نفروشند...
🔹اگر می خواهید مدیون خون شهدا و شرمنده خانواده شهدا نباشید، چشم باز کنید تا تکمیل کننده فتنه فواحش و #مهسا_کوموله نباشید...
🔸ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم
✍️ #دکتر_جاویدنیا
@Akhbarevijeh1
🆔 @az_hajqasem
سلام وارادت وعرض تسلیت
امروز طبق روایت مشهور، سالروز شهادت چهارمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت است، لذا این روایت را به حضور شما تقدیم مینمائیم:
فردی از اصحاب خدمت امام سجاد (ع) عرض کرد، آقای من در ماجرای کربلا، کجا بیشتر از همه به شما سخت گذشت؟
حضرت نفرمودند روز عاشورا؛ نفرمودند آنوقتی که برادرم علیاکبر (ع) یا علی اصغر (ع) را کشتند؛ نفرمودند آنوقتی که عمویم عباس (ع) را به شهادت رساندند؛ حتی نفرمودند در گودی قتلگاه و وقت شهادت حضرت سیدالشهداء (ع)؛ بلکه سه بار فرمودند: «الشام، الشام، الشام»؛
و در روایت دیگر آمده که حضرت زینالعابدین (ع) فرمودند در «شام» هفت مصیبت بر ما وارد شد:
1 در شام مأموران یزید در حالی که شمشیرهای خود را برهنه و نیزهها را برافراشته بودند بر ما حمله کردند و با کعب نیزه بر زنان و کودکان زده و شادی میکردند؛
2سرهای شهدا که بر نیزهها بود را میان زنها و کودکان ما قرار دادند؛ و با سرها بازی میکردند و آنها را به زمین میانداختند و در میان دستها و پاهای اسبها پایمال میکردند؛
3 از بالای بامها آتش بر سر ما میریختند؛ چنانچه وقتی آتش به عمامه بر من افتاد، دستهایم را به گردنم بسته بودند و نتوانستم آن را خاموش کنم، و عمامه و موها و سرم را سوزاند؛
4 از طلوع آفتاب تا نزدیک غروب، ما را با ساز و دهل در برابر چشم مردم شام در کوچه و بازار گردش میدادند و میگفتند: بزنید و بکشید اینها را که بر خلیفه خروج کردند و در اسلام هیچ حرمتی ندارند؛
5 ما را از شتران پیاده کردند و به یک ریسمان بستند و از مقابل خانههای یهود و نصاری عبور دادند و میگفتند: اینها کسانی هستند که پدرانشان، پدران شما را کشتند و خانههای آنان را ویران کردند؛ پس امروز بزنید و تلافی کنید؛ و در این وقت یهودیان و مسیحیان هر چه از خاک و سنگ و چوب داشتند، بر سر و بدن زنان و کودکان ما زدند؛
6 ما را به بازار بردهفروشها بردند و اراده کردند که خاندان پیامبر (ص) را به جای غلامان و کنیزان بفروشند! ولی خداوند این کار را برای آنها میسر نکرد؛
7 بعد از آنهمه جسارت و اذیت، ما را در مکانی منزل دادند که سقف نداشت و زنان و کودکان ما، روزها از گرما و شبها از سرما و گرسنگی و تاریکی همواره در سختی و وحشت بودند. (تَذْکِرَةُ الشُّهَداء، ص۴١١)
حرف امام الاسرا، الشام الشام
درکوفه و شام بلا، الشام الشام
گفته علیبنالحسین با شیعیانش
در هر نفس تا انتها، الشام الشام
در کوچههای شام ما آواره بودیم
آتش ز بام خانهها، الشام الشام
ذکر رقیه در خرابه با سکینه
خوردم کتک در روز و شام، الشام الشام
بابِ مرا در قتلگه، چون سر بریدند
آن سر به روی نیزهها، الشام الشام
بزم شراب و طعنه و زخم زبانها
بودند جمع اشقیا، الشام الشام
رأس بریده، ذکر قرآن از لب ماه
پرخون سَر و طشت طلا، الشام الشام
با خیزان لب را هدف بگرفت و میزد
در پیش چشم کودکان، الشام الشام
خواب و خرابه، کودک دلبند مولا
رفته رقيه از جهان، الشام الشام
«و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ»
🆔 @az_hajqasem
26.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
مهدی رسولی با این نوحه، تمدن غرب را به چالش کشید:
دیگه خستم از این روزهای تکراری
از این خواب تو بیداری
از این دردای اجباری
از استفهام انکاری
به ما گفتن قفس، دل بازه
پرواز دل گیره، دروغ گفتن
به ما گفتن که هرکس اهل دنیا نیست
میمیره، دروغ گفتن
به ما گفتن که آزاده
کسی که اینجا پاگیره، دروغ گفتن
دلم پرواز میخواد، دلم همراز میخواد
زمین پایان من نیست، دلم آغاز میخواد
شما امروزتون نیرنگ، ننگ، جنگ و آشوبه
ولی ما حالمون خوبه
شما با عشق میجنگید
ولی این جنگ مغلوبه
میگید اینجا خدایی نیست
ما فرزند دنیاییم، دروغ میگید
میگید اونجایی هرگز نیست
ما دربند اینجاییم، دروغ میگید
میگید انگار میون غصهها
تنهای تنهاییم، دروغ میگید
قرار ما حسینه، بهار ما حسینه
شما تنهایید اما کنار ما حسینه
دلم پرواز میخواد، دلم همراز میخواد
زمین پایان من نیست، دلم آغاز میخواد
🆔 @az_hajqasem
🔴 امام زمان ارواحنا فداه در بیان امام سجاد علیه السلام
1⃣ برتری منتظران آخر الزمان از کل مردم همه دورانها:
🔵 امام سجاد علیه السلام در رابطه با ظهور و انتظار می فرمایند:
🌕 ای ابوخالد، آنانکه در عصر غیبت زندگی می کنند و به امامت حضرت مهدی عج عقیده دارند و در انتظار ظهور او به سر می برند، از مردم هر عصر و روزگاری برتر و بالاترند؛ چرا که خداوند از عقل و درک و معرفت به اندازه ای به آنها عطا فرموده که عصر غیبت برای آنان مانند عصر حضور امام است. خداوند، آنان را در آن زمان چون مجاهدان صدر اسلام که با شمشیر در رکاب حضرت رسول ص می جنگیدند قرار داده است. آنان در حقیقت برگزیدگان مخلص و شیعیان راستین و دعوت کنندگان مردم به سوی خدا در نهان و آشکارند».
📚 کمال الدین، شیخ صدوق، ص ۳۲۰
2⃣ امام سجاد و دورنمای حکومت مهدوی:
🔵 امام سجاد علیه السلام فرمودند :
🌕 وقتی که قائم، قیام کند، خداوند آفت را از شیعیان ما دور و قلب آنها را چون قطعات محکم آهن نموده و نیروی آنان را به اندازه چهل نفر می سازد. آنها حکومت و ریاست تمامی مردم جهان را به دست خواهند گرفت.
📚 بحارالانوار، ج ۵۲ ص ۳۲۷
🆔@az_hajqasem
سلام وارادت
امروز، سیزدهمین روز از ماه #محرم الحرام است که تاریخ در چنین روزی در سال ۶١ هجری قمری، شاهد رویداد جانسوز و مهمی در دارالاماره کوفه بود؛ چنانچه آوردهاند که عبیدالله بن زیاد ملعون که سرمست از غرور پيروزى بود، براى قدرتنمايى، بر تخت خود نشست و همگان را دعوت نمود و دستور داد، سر امام حسين (ع) را در برابرش قرار دهند و اسرای کربلا را وارد کنند؛ سپس رو به حضرت زينب (س) كرد و گفت: «خدا را سپاس كه شما را رسوا ساخت و نادرستى خبرهاى شما را نشان داد!»
حضرت زينب (س) در پاسخ او فرمودند: «فقط انسان فاسق، رسوا مىشود و انسان فاسد دروغ مىگويد و آن هم ما نيستيم و ديگرى است!»
ابن زياد باز هم مغرورانه گفت: «كار خدا را نسبت به برادر و خاندانت چگونه ديدى؟» و حضرت با صلابت و قدرت بیشتر پاسخ دادند: «من جز زيبايى و نيكى چیزی نديدم! آنها گروهى بودند كه خداوند شهادت را برايشان مقرّر كرد و آنان نيز به آرامگاه خويش شتافتند؛ به زودى خداوند تو و آنان را [در روز قيامت] گرد خواهد آورد و ميان شما داورى خواهد كرد؛ در آن روز خواهی دید که چه كسى پيروز است؟» وسپس فرمودند: «اى پسر مرجانه! مادرت به عزايت بنشيند»
ابن زياد با شنيدن اين سخنان، بسیار خشمگين شد و ابتدا قصد کشتن آن حضرت را نمود، اما بهدلیل نظر برخی از بزرگان مجلس از این تصمیم گذشت و از روی درماندگی گفت: «اين زن، پيوسته موزون و شعرگونه سخن مىگويد؛ پدرش نيز چنین بود» (ارشاد مفيد، ص۴٧٣؛ تاريخ طبرى، ج۴، ص٣۵٠)
به راستى انسان نمىداند در برابر اين همه شجاعت و قدرت روحى چه بگويد؟ جز اينكه در برابر عظمت اين بانوى بزرگ، زانو به زمين زده و اعتراف كند كه هیچ لفظ و جملهای، قادر به بیان عظمت و شهامت آن حضرت در برابر مرد سفّاك و بىرحمى همچون ابن زیاد ملعون نیست! و تنها میتوان گفت که زینب کبری (ع) فرزند حیدر کرار (ع) و فاطمه زهرا (س) است.
❓اما سؤالی که شاید به ذهن بعضی از عزیزان خطور کرده باشد، این است که مگر نه اینکه حادثه کربلا یک جنایت و یک تراژدی است، یک مصیبت و یک رثاء است؛ جنایتی بزرگ که در آن بین جنایتکاران، مسابقه خیانت و رذالت برقرار است! از بستن آب روی کودکان و زنان بیگناه گرفته تا کشتن بهترین انسانها و تکه تکه کردن جوانان و نوجوانان بیگناه و حتی تیر زدن به گلوی طفل شیرخواره؛ و در ادامه بریدن سرها و اسب تاختن بر بدنهای بیسر، و حمله به خیمههای زنان و کودکان و تاراج آنها، و اسیری و شلاق زدن، و بر شتر بیجهاز سوار کردن آنان و صدها جنایت دیگر... پس چرا حضرت زینب (س) میفرمایند: «مَا رَأَیْتُ إِلَّا جَمِیلًا»؛ مگر در این همه جنایت هولناک، زیبایی هم وجود دارد؟!
در جواب، اولاً باید بدانیم که حضرت زینب (س) این جمله را هنگامی فرمودند که ابن زیاد گفت: «كار خدا را نسبت به برادر و خاندانت چگونه ديدى؟» لذا حضرت با اشاره به «مقدرات الهی» چنین فرمودند که «من جز زیبایی چیزی ندیدم» و بدیهی است که رضای اهلبیت (ع) همواره منطبق بر رضای الهی است، چنانچه امام حسین (ع) پس از آنهمه مصیبت، در گودی قتلگاه و در لحظات آخر فرمودند: «الهی رِضاً بِرِِضِاک»؛
ثانیاً ما همیشه از همین بُعد سیاه و خیانت و جنایت به حادثه عاشورا نگاه کردهایم؛ اما همانطور که در سخن دیروز عرض کردیم، «عاشورا» یک چهره دیگر هم دارد و آن چهرهی روشن و درخشان اطاعتپذیری و جان دادن در راه محبوب و معشوق است!
عاشورا ثابت کرد که انسان خاکی میتواند تا عرش اعلی پرواز کند، و تمام هستی و وجود زمینی خود را در راه رضای حضرت دوست قربانی کرده و به جایی برسد که خدا خریدارش شود: «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَىٰ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ: خداوند از مؤمنان، جانها و اموالشان را خریداری کرده و (در برابرش) بهشت برای آنان است» (توبه/١١١)؛
در این صفحه از کربلا، همانطور که حضرت زینب (ع) فرمودند، همهچیزش زیبایی است، خداپرستی و عشقبازی است؛ شجاعت و شهامت است؛ وفاداری و ایثار و ازخودگذشتگی است؛ ولایتباوری و ولایتیاوری است؛ و در یک کلام، شهادت در راه الهی و ماندگاری است!
لذا حضرت زینب (س) خطاب به یزید ملعون فرمودند: «فَکِد کَیْدک وَاسْعَ سَعْیک و ناصِبْ جُهْدَک فوالله لا تمحُو ذکرنا و لا تُمیتُ وَحْیَنا»: «هرچه نيرنگ دارى به كار بند و نهايت تلاشت را بكن و هر كوششى كه دارى به كار گير؛ امّا به خدا سوگند نمیتوانی ما را بمیرانی و ما را محو کنی و نمیتوانی چراغِ وحى ما را خاموش کنی...» (بحارالأنوار، ج۴۵، ص١٣۵)
چنانچه بعد از هزاروچندصدسال، هنوز شاهد زنده بودن حماسه حسینی هستیم.
🆔 @az_hajqasem
15.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شحات انور(سوره مبارکه مؤمنون-چهارگاه)
صبحتون قرآنی
🆔@az_hajqasem
▪️🩸▪️
▪️أَلسَّلامُ عَلَى الدِّمآءِ السّآئِلاتِ ، أَلسَّلامُ عَلَى الاَْعْضآءِ الْمُقَطَّعاتِ، أَلسَّلامُ عَلَى الرُّؤُوسِ الْمُشالاتِ
🩸سلام بر آن خون هاى جارى ، سلام بر آن اعضاىِ قطعه قطعه شده ، سلام بر آن سرهاىِ بالا رفته (بر نیزه ها)
📓فرازی از زیارت ناحیه مقدسه
▪️🩸▪️
#سلام_حسینی
#امام_حسین #عاشورا
کانال رسمی نورالقــ♥ــرآن
@nouralquran
🆔 @az_hajqasem