May 11
May 11
به نام نامی ات
بسم الله الرحمن الرحیم
خدا کمک کن تا نلغزیم و نلغزانیم...
#ایران_قوی
#ایران_حرم
#لبیک_یا_خامنه_ای
@az_hajqasem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بنا بر فقه شافعی، اگر ولی بر حق مسلمین سید علی خامنهای دستور جهاد بدهد، ما نیروهای فرهنگی نیز جانمان را تقدیم انقلاب میکنیم.
⭕️ ماموستا كیوان مرادیان امام جمعه اهل سنت بخش آساوله سنندج
🔰 پ.ن: ظاهراً ایران اینترنشنال او را تهدید کرده و کومله هم نقشهی منزل وی را در فضای مجازی پخش کرده و برای سر ایشان جایزه گذاشتند.
#ایران_قوی
#ایران_حرم
@az_hajqasem
حجاب و فقر.mp3
4.96M
◀️ بیحجابی غربی، پیامدِ نظام اقتصادی غربی است. فقری که در نظام سرمایهداری اتفاق میافتد، ضلع فرهنگیاش همین نوع پوشش غربی است و این دو (فقر طبقاتی و بدحجابی) دو روی یک سکهاند. آنها معتقدند همانگونه که از نیروی کار باید برای تولید ثروت استفاده کرد، از جاذبههای زنانه هم باید برای تولید ثروت استفاده کرد و پوشش نباید مانع این امر بشود.
◀️ حجاب، اصل در "ایمان و کفر" و اصل در "انقلابی و غیرانقلابی بودن" نیست، ولی از فروعات و واجبات دینی و جزئی از سبک زندگی دینی است که غربیها آن را به لبه درگیری تمدنی تبدیل کردهاند. حجاب را نباید غیرتمدنی معنا کرد.
◀️ راه اصلیِ مقابله با مُنکَر، مقابله به اقامهکنندگان منکر است. شرّ اصلی و منکَر اصلی در هر دورانی، فرعون و هامان و قارون و بلعم باعوراهای آن دوران هستند.
#استاد_میرباقری
#ایران_حرم
#حجاب
@az_hajqasem
آیت الله سید مصطفی خمینی، در نیمه ی شب یكشنبه اول آبان 1356، به شكل مرموزی به شهادت رسید. در پی شهادت او، امام (ره) در یادداشتی چنین مرقوم كردند:
بسمه تعالی
انا لله و انا الیه راجعون
در روز یكشنبه نهم شهر ذی القعدة الحرام 1397، مصطفی خمینی نور بصرم و مهجه ی قلبم دار فانی را وداع كرد و به جوار رحمت حق تعالی رهسپار شد.
اللهم ارحمه و اغفر له و اسكنه الجنّة بحقّ اولیائك الطّاهرین علیهم الصّلوة و السّلام.
با انتشار خبر، حوزه ی نجف در هاله ای از غم و اندوه فرو رفت. درس ها تعطیل شد و روحانیت به سوگ نشست. جنازه آن شهید در میان سیل مشتاقان در کربلا با آب فرات غسل و تشییع و در نجف نیز با تشييع باشکوه و نماز آیت اللّه خویی در جوار علامه حلی به خاک سپرده شد.
روایت آیت اللّه خامنهای از شهادت حاج آقا مصطفی
رهبر انقلاب: «فقدان مرموز آقای حاج آقا مصطفیٰ، دوستان او را بهتزده کرد؛ یعنی علاقهمندان -[امثال] ماها در مشهد- وقتی شنیدیم، واقعاً مثل آدمهایی که صاعقهزده هستند، یک چنین حالی دست داد؛ هم برای فقدان خود او که واقعاً شخصیت عزیز و مغتنمی بود، هم برای اینکه برای امام چه پیش خواهد آمد که این جوان را و این مرد را از دست داد.
لکن تصور نمیشد که این حادثه که برای دوستان اینقدر سنگین است، بتواند یک چنین تلاطمی و موجی به وجود بیاورد؛ و به وجود آورد. همینکه فرمودند امام که از الطاف خفیه الهی بود، واقعاً همین بود؛ و چه عظمتی میخواهد که یک پدر در مقابل یک چنین فقدانی، با این نگاه و از این منظر مسئله را ببیند، نه از منظر یک مصیبت، نه از منظر یک مسئلهی شخصی.» ۹۶/۷/۳۹
@az_hajqasem
🎐 #مکتب_حاج_قاسم| #حاج_قاسم
🏷 سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی:
▫️ این خط (انقلاب)، شما نگاه بکنید؛
🔸هر چه ناخالص
🔹هر چه ناپاک
🔸هر چه آدمهایی که ظرفیت ندارند
هِی از این خط خارج میشوند و خودشان میبُرند؛
🔸بنا به توجیه در مسائل اقتصادی
🔹بنا به توجیه در مسائل سیاسی
🔸بنا به توجیه در مسائل نظامی
به هر صورت کشش این خط را ندارند.
#لبیک_یا_خامنه_ای
#ایران_قوی
@az_hajqasem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام بر دوستان عزیز و همراهان گرامی
صبحتون بخیر و سلامتی و نشاط
ان شاء الله در پناه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بهروز و کامیاب باشید
امروز یکشنبه و بنام اميرالمومنين علی بن ابی طالب و فاطمه زهرا سلاماللهعلیها ست.
نقل مطلب با ذکر منبع
@az_hajqasem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️🎥روایت شنیدنی استاد رحیمپور ازغدی از حزباللهیهای متعصب بیسواد که ضدانقلاب شدند
🔸اینها را در دهه 60 و 70 از نزدیک می شناختم، به کسی رحم نمیکردند. اگر کسی یک انتقاد کوچک به جمهوری اسلامی داشت اینها در تبلیغات تا او را بی ناموس نمیکردند ول کن نبودند ولی الان ضد انقلاب شدند.
#ایران_قوی
#گام_دوم_انقلاب
@az_hajqasem
@tahlilgar_siasi ..mp3
12.15M
امیر عبدالهیان: حفظ امنیت سیونیک زین پس با ایران خواهد بود
این صوت درباره اتفاقات آذربایجان و اتفاقات و تحولات قفقاز، خیلی شنیدنیه
کانال محمد ندیمی در ایتا
#ایران_قوی
#لبیک_یا_خامنه_ای
🆔 @az_hajqasem
توافق صادرات ۴۰ دستگاه توربین ایرانی به روسیه
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران:
🔹اکنون ۸۵ درصد تأسیسات و تجهیزات مورد نیاز صنعت گاز در داخل کشور ساخته میشود و به پشتوانه همین توانمندی، بهتازگی قراردادی برای صادرات ۴۰ دستگاه توربین ساخت ایران به کشور روسیه امضا شده است.
🔹تولید گاز ایران در دوران تحریم به دو برابر افزایش یافته است.
♨️ از _کانال_آخرین_خبر♨️
@az_hajqasem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺دعای #فرج و #سلامتی
امام زمان(عج)🤲
به امام زمانمون (عج) سلام بدیم و برای فرج و سلامتی آقاجونمون دعا کنیم.
🌷🤲 اللهم عجل لولیک الفرج🌺🙏
@az_hajqasem
💐💐🌹🌹🌹🌹💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام به دوستان عزیز
صبحتون بخیر و سلامتی و نشاط ان شاء الله
به دوشنبه دوم آبان خوش آمدید.
این تلاوت فوق زیبا از استاد شحات انور تقدیم به دل مهربونتون.
سلامتی و تعجیل در فرج بقیة الله الاعظم ارواحنافداه، صلوات.
نقل مطلب با ذکر منبع.
@az_hajqasem
🔺دریبلزدن در دوربرگردان🔻
حاشیهای بر یادداشت #رضا_امیرخانی دربارۀ وقایع اخیر
محمدرضا وحیدزاده
▪️شمردن پیامها و دردها
نشستهام به شمارهکردن پیامهای نخوانده. به اندازۀ دوسهساعت که از فضای مجازی دور باشی، یکباره میبینی در همین فاصله چهارپنج شهر سقوط کرده و دوباره فتح شده و به چند مدرسه حمله شده و به نمازگزاران چند مصلی با ادوات زرهی یورش بردهاند. روایت و تحلیل و آسیبشناسی است که از در دیوار بالا میرود و فیل را در پراید میکند و قناری را رنگ.
ناگهان با دیدن نوتیفی چشمانم برق میزند. عنوان یادداشتی است از رضا امیرخانی؛ یکی از نویسندگان محبوب دوران جوانیام. زمانی با رمانهایش همسفر انسان عصر انقلاب اسلامی میشدیم. تکنگاریهای خلاقانهاش هم هرکدام رهیافت تازهای به آنسوی مسئلههای دورانمان بود. نوشتهاش را به سیاق همانروزها آغاز کرده و شروع کرده به کیسهکشیدن فرهنگ و جامعه. چرک است که فتیله میکند و از سر شانه، جلوی چشم مخاطب میآورد. از مصائب گشت ارشاد میگوید و کلاف سردرگم بازینکردن جلوی حریف صهیونیستی؛ از قاتقِ نان شرف و عزتمان که شده قاتل جان عِرض و وحدتمان؛ از هالۀ مقدسی که نمیدانیم کی و چگونه دور سر جاهایی مثل نیروی انتظامی سبز شد و مأموریتشان را از حفظ کیان نظام، به خرج کردن آبروی انقلاب برای بقای خودشان تغییر داد.
نشستهام به شمارهکردن دردهایی که میگوید و غوطه میخورم در زمینهها و زمانههای هریک، به سالهای ۵۷ و ۶۷ میاندیشم و اتفاقات سال ۷۸. خیره میشوم به اتفاقات سال ۸۸ و آنچه بر ما در آن سال رفت. فکر میکنم به ۹۶ و البته، به ۸۴! با خودم میگویم قیاس خمس و حجابش فانتزی نیست؟ خودم جواب میدهم که نه، مقدمه است، میخواهد فضاسازی کند و در این لحظههای خطیر، نبض مخاطب را بگیرد برای حرفهای مهمتر. او امیرخانی است و قدر این لحظهها را خوب میداند. اما با مغالطۀ اکراه فیالدینش چه کنم؟ باز میگویم سخت نگیر، غلط مصطلح است، خیلیها این اشتباه را میکنند، برو جلوتر. به ۹۸ فکر میکنم و البته ۸۴!
میرسم به حرفهای جدیدترش؛ باورم نمیشود! بازمیگردم و دوباره میخوانم. به او اگر باشد، طراح پروژۀ «سلام فرمانده» را احضار میکند؟! این لغزش فکری از سنخ همان لغزش نگارشی است که «سلام فرمانده» را به اشتباه «سلام بر فرمانده» نوشته و نباید جدیاش گرفت؟ باز هم گربه است؟ واقعاً سرودخواندن جماعتی برای امام زمانشان را به منزلۀ دوگانهسازی و روبروی هم قراردادن مردم فرض گرفته؟
▪️دریبلزدن روی کاغذ و منبر
بهراستی اینها از ذهن خلاق امیرخانی میتراود؟ خب، در اینجا او که مهندس است و آمار حسابهای بانکی را دارد و میتواند با اعداد و کلمات، سامانۀ برداشت خمس از اموال مردم را برای مودیان طراحی کند، چرا به آن طرف ماجرا فکر نمیکند؟ چرا به این فکر نمیکند که اگر خواندن یک سرود میتواند خشم عدهای را برانگیزد و «مردم» را در برابر «مردم» قرار دهد! خب این نیروی دوگانهسازی در خود دعای فرج و خواندن جمعی آن هم هست. پس سامانۀ نخواندن آن را هم طراحی کنیم! دارم به اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر فکر میکنم؛ و به ۸۴!
این نیرو در خواندن نماز جماعت و راهپیمایی روز قدس و پرفروششدن کتابهای نویسندۀ محبوبمان در دهۀ هشتاد هم بود. آنجا چرا از ترس خشم عدهای و ایجاد دوگانگی، جلوی چاپ آن کتابها را نگرفتیم؟ میروم جلوتر و شگفتزدهتر میشوم! علی کریمی سلبریتی اصیل است چون ۸۰ م را دریبل زده است و محمود کریمی نه، چون مداح است؟! دارد با ما شوخی میکند؟! پناهیان و کریمی ۸۰ م را در نوحهخوانی و منبر دریبل نزدهاند و هزاران ذاکر بیاستعداد و بدصدا و هزاران طلبۀ بیمزه و کمذوق را پشت سر نگذاشتهاند تا رسیدهاند به اینجا؟ هلیبردشان کردهاند در این نقطه؟ ولو اینکه امروز من از صدا و سیمای هیچکدامشان خوشم نیاید! مگر دریبلزدن فقط مختص مستطیل سبز است؟ خود امیرخانی عزیز در دهۀ هشتاد چند نویسندۀ نابلد و خشکقلم را دریبل زد تا شد سلبریتی و جوان مؤمن انقلابی نسل ما؟ خودش مگر شرح نداده در شعر دریبلزن خوبی نبوده و به اشارۀ پیری رهایش کرده و به میدان داستان آمده؟ خود مرا چند شاعر خوشقریحهتر و خلاقتر دریبل زدهاند و پشت سر گذاشتند؟ باید انکارشان کنم؟ پس این دوگانۀ «سلبریتی اصیل» و «جوان مؤمن انقلابی» از کجا درآمد؟ خواندن سلام فرمانده دوگانهسازی است و این مرزکشیها وحدتآفرین؟
اصلاً همۀ اینها درست! کریمی و پناهیان و امیرخانی، جوان مؤمن انقلابی و غیر اصیل، کریمی و افشار و صدفبیوتی، سلبریتی واقعی! کلاه از سر برداشتن نویسندۀ خلاق و هوشمند سالهای جوانیام را برای یک اکانت فروختهشده چه کنم؟ این را کجای دلم بگذارم؟ واقعا دارد با ما چه کار میکند؟
ادامه در 👇
ادامه از 👆
میگوید چون کریمی ۸۰ م را دریبل زده، حق دارد اکانتش را بفروشد و باید برای رسانهشناسی خریدارش هورا کشید؟ یعنی برای او، «تو خفۀ بینظیرِ» یک اکانت فروشی و فیک، به بصیرت جن و انس میارزد؟ اینها را امیرخانی مینویسد؟ دلش را اکانت کاربری برده که تا دیروز فرق جملات کوروش و نهجالبلاغه را نمیدانست و امروز جنگ شناختی میکند؟ گیرم کریمی سیاهکار که از روی خالبازیاش خانهاش را به این و اکانتش را به آن فروخته و کلاه ۸۰ میلیون را برداشته، اینقدر قالتاق هست که حق داشته در فدراسیونی صندلی را از زیر قالتاقهای دیگر بکشد، گیرم فدراسیون قالتاقها مُلکِ طلقِ او، آخر یک اکانت فروختهشده چطور میتواند قاپ نویسنده باهوش ما را بدزدد؟
▪️درک هندسۀ زشتی مهندسی
اصلاً به مضامین توئیتها و طراحیاش برای جنگ داخلی و آموزش نبرد خیابانی و تهییج جامعه به آشوب و شورشش هم کاری نداریم، نازشست دریبلهای فروشندۀ قبلی؛ اما با این دریبل ضایعی که به جوان مؤمن انقلابی سالهای قبلمان زده چه کنیم؟ ما که دست کم عکسهای گلکوچکش را در حیاط حوزۀ هنری با مؤمنی و شاکری و بایرامی و دیگران دیدهایم! دارد با خاطرات ما چه کار میکند؟
خانوادۀ مرحومه از چوب حراجی که به آبرویشان زدهاند فغان میکنند و آقای گلمان استوری پشت استوری برای قتل عزیزشان میگذارد، آنوقت ایشان پیشنهاد عضویتش را در کمیتۀ حقیقتیابی میدهد؟ واقعاً دوربین مخفی است؟ مگر در دورۀ انتقالی قدرتیم؟ مگر وسط بحران روآنداییم؟ مگر در شرایط از هم پاشیدن نظام قضایی و زیرساختهای اداری و جنگ داخلی میان قبایل مسلحیم؟ گیرم آقای گل هم شوتهایش از ۸۰ م قشنگتر بوده؛ محق میشود که با استوریهایش کشور را به سمت آشوب داخلی هل بدهد و برای عضویت در کمیتههای حقیقتیابی باجخواهی کند؟ واقعاً سطح آیکییویی که ازش سخن میرفت در این حد است؟ با این بهرۀ هوشی مدعی بیپرنسیبی رئیسی و دولت اوییم؟ الان سطح هوشی آقای رئیسی چقدر است؟ اصلاً مظنۀ هوش امروز چند بوده؟
دارم به ۷۰ فکر میکنم و به ۸۰؛ و البته ۸۴! انگار چارهای نیست. باید حرفش را بپذیرم. راست گفته. همهچیز از ۸۴ شروع شد. زمانی که در یکی از باشکوهترین و امیدبخشترین انتخابات ایران، نامی از صندوقهای رأی بیرون آمد که کمترین نسبت را داشت با ارادۀ سیاهکارها و خالبازها و بیشترین تناسب را با خواستۀ ولینعمتان انقلاب. حالا ظاهرش و طبقۀ اجتماعیاش آن روز به مذاق من خوش نمیآمد، خب نیاید. حالا بعد از آنکه در آن بازی همۀ رقبایش را دریبل زد، امروز تصمیم گرفته مثل اکانت کریمی، تمام هویت و حیثیتش را بفروشد و بایستاد کنار همۀ آن مجامر و اراذلی که از آن سو یا این سوی مرز دارند پنجه به چهرۀ انقلاب میکشند، خب بگیرد! چه ربطی به آن روزهای روشن و افتخارآفرین دارد؟
چون دایی زمانی قشنگ گل میزد، امروز باید حیثیت دستگاه قضا را ریخت به پایش و چون امروز آشیخعبدالعالی نامی از گذشتهاش پشیمان است، باید به انکار تاریخ یک ملت پرداخت؟ واقعاً مسئله مشارکت مردم است و حضورشان در صحنه؟ که باید هم باشد و افسوس به اشتباهاتی که در این یک دهه رخ داد؛ اما اگر مسئله مردم است، چطور میشود ماجرا را از ۸۴ شروع کرد؟ اگر مهندسی صحنه بد است، که بد است و هزار افسوس، پس چرا در همۀ آن هشتسالی که مصلحت به پای مهندسی رأی یکی از خالبازترینها نشست، صدایی برنخاست؟ پیش از آنش برای جابهجایی ساعت اذان هم یادداشتهای تحلیلی و تهدیدی از نویسندۀ محبوبمان میخواندیم؛ در آن هشتسال بعدی لیاقت شنیدن گوشهای از آن نقدهای داغ و خلاقانه را نداشتیم؟ واقعاً باور کنیم که مسئله فقط حضور مردم است؟ چون نویسندۀ محبوبمان سطح هوشی اعضای دولت را در مشتش دارد، ما هم باید تخمین سطح هوشیمان را دودستی بسپاریم به او؟ نکنید این کار را با ما!
▪️از آزادی کیلوبایتی تا آزادگی انسانی
باور کنیم نقد خشنی که در «رهش» بر سر ادارۀ شهر تهران آوار شد و در آخر برای تکمیل کارش از بلندای پُلی بر آن خود را خالی کرد، و هم متروپلی بیروح و هم شأن داستاننویسی و نویسندگی را به گند کشید، به ادعای نویسنده، از بغض مدیریت تکنوکراتی جناب شهردار وقت بوده؟ باید به بهانۀ الگوی تکنوکراتیاش بر سر این مدیریت فلان کرد، اما در برابر جنس اصلی و نسخۀ دست اول، یعنی سرنمون همۀ مدیران تکنوکراتی دیگر، حضرت آیتالله هاشمی رفسنجانی، تا بلغ ما بلغ کرنش نمود و در تمجید و ستایشش قلم فرسود و به افتخارش تمامقد ایستاو؟ باور کنیم همۀ اینها را؟
باور کنیم که نویسندۀ هوشمندمان خطاب به نسل جدید میگوید آزادی تو امروز وابسته به سرعت نت توست؟! همو که همین چند سطر پیش داشت برایمان از تناقض روش و هدف داد سخن میداد و با مثالهای جالب، دستِ کمهوشان را رو میکرد؟
ادامه در 👇
ادامه از 👆
بهراستی این نسل در چشم نویسندۀ محبوب و خلاقمان مدیون فناوری است و آزادیاش وابسته به سرعت نت؟ افسوس به حال چنین نسل و ملتی که به آسانی بشود با بستن شیر اینترنت، آزادیاش را از او گرفت. ننگا به آزادی و شرفی که واحد سنجشش کیلوبایت در ثانیه است و میشود شل و سفتش کرد! حاشا و کلا که این نسل آزاده و آیندهساز و وارث انقلاب، آزادی را چنین بفهمد. او آزاده است، ولو با قطع نت در داخل و قطع همۀ شریانهای حیات اقتصادیاش در خارج و جمع شدن همۀ احزاب پشت خندقها و سیاه شدن آسمان از نعرههای کرکنندۀ همۀ اکانتها و روباتها و ترولها و صفحات سنگینوزنِ کریهترین رجالهها و فاجرههای عالم.
واقعیت آن است که مسأله نه از ۱۳۶۷ شروع شد و نه از ۱۳۷۸؛ از ۱۳۳۲ شروع شد؛ از زمانی که قهرمان بازگشته از فرنگ، برای گلاویز شدن با دولت بریتانیا، چشم امید به کمکهای آمریکا دوخت و ایران را کرد سلسلهجنبان نقشههای امپریالیسم جدید و الگوی کودتا در آن بدل شد به سرمشق کودتاهای بعدی در اقصینقاط جهان. آغاز ماجرا از خیانتی بود که در حق آیتالله کاشانی شد و از جایی که دکتر شریعتی با خون دل نوشت: «ادعا میکنم که در تمام این دو قرن گذشته، در زیر هیچ قرارداد استعماری، امضای یک آخوند نجفرفته نیست، در حالیکه در زیر همه این قراردادهای استعماری، امضای آقای دکتر و آقای مهندس فرنگرفته هست؛ باعث خجالت بنده و سرکار!» همان کاشانیای که اگر نه امام زنده، دست کم امام درگذشتهای که بسیاری گویا هنوز دل در گروش دارند و البته هیچگاه موزهای نخواهد شد، در پاسخ اهانت جبهۀ ملی به او گفت: «اینها تفالههای آن جمعیت هستند که حالا قصاص را، حکم ضروری اسلام را غیرانسانی میخوانند!»
نه، مسئله نه از ۱۳۸۴ شروع شد و نه از ۱۳۸۸؛ شروع مسئله از ۱۲۸۸ بود. از همان تاریخی که جلال آل قلم، در کتاب خدمت و خیانت روشنفکران در شرحش نوشت: «از آن روز بود که نقش غربزدگی را همچون داغی بر پیشانی ما زدند و من نعش آن بزرگوار را بر سر دار همچون پرچمی میدانم که به علامت استیلای غربزدگی پس از ۲۰۰ سال کشمکش بر بام سرای این مملکت افراشته شد.»
شروع ماجرا از آن پرچم سرخی بود که حضرت روحالله، همو که گویا بسیاری هنوز دل در گروش دارند، گفت: «جرم شیخ فضلالله بیچاره چه بود؟ جرم شیخ فضلالله این بود که گفت قانون باید اسلامی باشد. جرم شیخ فضلالله این بود که گفت احکام قصاص غیرانسانی نیست. اما انسانی است که او را دار زدند و از بین بردند و شما حالا به او بدگویی میکنید؟»
دارم به همۀ این سالهای عجیب میاندیشم و گمان میکنم حق با اوست. درست میگوید. جمهوری اسلامی در این سالها هیچگاه عقبنشینی را نیاموخته. ولو فریادهای زردِ «داری اشتباه میکنی کَپتَن» و «دوربرگردان را رد نکنی»، گوشهایش را بخراشد. خوب میداند که دورِ دوربرگردان نیست. اصلاً همۀ این نشانهها یعنی داریم به دور آخر نزدیک میشویم. یعنی محکم بنشینید. بله همیشه خط را نگه داشته تا آخرین قطرۀ خون، اما نه با نتیجۀ مغالطهآمیز عقبنشینی. وقتی تا آخرین قطرۀ خون میایستی، دیگر چیزی در شریانهایت نداری که بخواهی کیلومترها عقب بنشینی. خط را نگه داشته تا آخرین قطرۀ خون، حتی اگر مجبور شده باشد نعشش کیلومترها را همانند لالۀ صحرا فرش کند. به قول وصالی، ننگ بر جنازۀ پاسداری که توی خشاب اسلحهاش فشنگ مانده باشد!
جمهوری اسلامی با همین دهۀ هشتادیها، با همین نسلی که «سلام فرمانده» میخواند و ترانۀ «برای» شروین را و دلش از خیلی چیزها خون است، بازو به بازوی همینها و با سپردن انقلاب به دست همینها و در کف همین خیابانها، ولو با بغض و گلایه از هم و دلخوریهایی که شاید برطرف شود و شاید نه، همچنان میایستد و همچنان میپاید و از دست هیچ اکانت فروختهشده و هویت فروختهشده و شرف فروختهشده و خبرنگاران فروشی با پول سعودی و ستارههای فروشی با پول ملکه و سرکردههای این نبرد سهمگین احزاب و ابزارهای پیچیدۀ رسانهای و شناختی و ترکیبیشان هم کاری برنمیآید؛ انشاءالله.
دانشگاه علامه، دانشکده ادبیات، سال ۱۳۸۶
🔗 منتشرشده در روزنامه ایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 طبیعت رودبار
رودبار از شهرهاي كوهپايهاي گيلان است و بر دامنه كوههاي البرز و تالش، در كنار رودخانه سفيد رود و در امتداد باغ هاي انبوه زيتون قرار دارد. اين موقعيت جغرافيايي منظره زيبايي را از تركيب شهر سازي و طبيعت بوجود آورده است.
@az_hajqasem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✴️🖥 ناشناس گفت:
امشبم همه میخوابیم
🔻چه اونا که گفتن پای نظام و سپاه هستند...
چه اونها که علیه سپاه شعار دادند و فحش دادند ...
🔻ولی یک عده پای همون پدافند ، پای همون شاسی ، امشب نمیخوابند !!
۴۰سال است که نمیخوابند !!
🔻برادر عزیزی که پای پدافند نشستی دست و دلت نلرزد !!
حتی اونی که دارد فحش میدهد به امید بیدار بودن تو ، خودش و زن و بچه اش راحت میخوابند ...
🔻تو صبور باش
اينها داعش نديده اند. جهاد نكاح و فروختن ناموس را به نظاره ننشسته اند. تجاوز به زن و فرزند را در مقابل چشم شان شاهد نبوده اند
🔻كسى اطفال دوساله آنها را مجبور نكرده با سر بريده پدر فوتبال كند
زنده پوست كندن و به آتش افكندن و هر روز و هر ساعت انتحار و انفجار و هزاران جنايت و قصه نا گفته كه هيچ درنده اى در حق هم نوع خود نكرد
🔻تو صبور باش كه قدر عافيت كسى داند كه به مصيبتى گرفتار ايد
قدر يك شب در امنيت خوابيدن را از افغانستانى بپرس و از آواره سوری و عراقی و لبنانی
آنها به عظمت کار تو و بزرگی و جایگاه سردار علمدارت بهتر واقفند تا برخی هموطنان ایرانی تو که این روز ها به تو فحش دادند.
انها نمیدانند و در عجبم که چگونه درک نمی کنند که اگر تو نباشی داعش حسرت همین فحش دادن را نیز به دل آنها خواهد گذاشت
ترامپ هم دیگر توئیت نخواهد کرد و شعار دهندگان نیز هیچگاه مرد میدان نبوده اند
اینها در پناه امنیتی که تو و سردارانت برای تأمین آن از جان مایه گذاشتی فقط نامردانه و نابخردانه بلدند فحش بدهند
تو صبور باش و پای ماشه آماده وبیداربمان
@az_hajqasem
May 11
جنگ شناختی
پست اول:
این روزها صحبت های متعددی در باب جنگ های شناختی شکل میگیرد و عمدتا این صحبت ها (که البته مفید و لازم است) با محوریت جنگ هایی که در حوزه ادراک رخ میدهند و نقطه هدف آنها این حوزه است و محوریت ابزار آن رسانه است تعریف میشود.
به جهت ایجاد تدقیق باید عنوان گردد که نقاط هدف در جنگ های شناختی متعدد و ابزار ها تنوع بالایی دارند.
ابتدا لازم است به این نکته توجه گردد که آیا اساسا اطلاق واژه جنگ بر این مفهوم صحیح است؟
در تعاریف مختلف وجود چند عنصر میتواند پدیده ای را ذیل مفهوم "جنگ" نمایان کند. در تعریف کلاسیک یک درگیری زمانی جنگ تلقی میشود که بصورت مسلحانه واقعی، ارادی، گسترده بین جوامع سیاسی و همراه با نوعی خشونت باشد.
اگر جنگ را صرفا در این تعریف ببینیم اطلاق واژه جنگ در مفهوم ترکیبی "جنگ شناختی" نا معقول به نظر میرسد.
اما اگر مفهوم "جنگ" را تحت تعاریف جدیدی که حوزه گسترده تری را شامل میشوند بازتبیین نماییم میتوان مفهوم "جنگ شناختی" را اعتبار بخشی نمود.
در تعاریف جدیدی که از جنگ شده است، با مفهوم جنگ نرم روبرو میشویم(جوزف نای، ۲۰۰۴، ص۳) که بر استفاده طراحی شده از تبلیغات و ابزارهای مربوط به آن برای نفوذ در مختصات فکری دشمن با هدف پیشرفت در مقاصد امنیت ملی، تاکید دارد.
اما اساسا پدیده شناخت سطح بالاتری را شامل میگردد و از این رو حوزه شمول آن در جنگ نیز فراتر از جنگ نرم است.
در حوزه نرم بیشتر احساسات و تمایلات دشمن با ابزار تبلیغات هدف گیری میشود.
اما در حوزه شناختی سطوح عمیق تری مورد حمله قرار میگیرد و ابزار های متعددی(حتی ابزارهای فیزیکی که عوارض جسمی در فرد-نوعا در مغز- ایجاد میکند) مورد استفاده قرار میگیرد
ادامه دارد...
@az_hajqasem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 کلیپ : دعای سلامتی آقا امام زمان عج (عج)
👤با صدای دلنشین اباذر الحلواجی 🎤
🌼✨بر چهرہ
پر ز نور مهدے صلواٺ
🌼✨بر جان و دل
صبور مهدے صلواٺ
🌼✨تا امر فرج
شود مهيا بفرسٺ
🌼✨بهر فرج
و ظهور مهدے صلواٺ
🌼اللّهُمَّصَلِّعَلي
🌼مُحَمَّدوَآلِمُحَمَّد
🌼 وَعَجِّلفَرَجَهُــم
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@az_hajqasem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺🌻🌞🌻🌞🌻🌺
سلام دوستان عزیز 👋
صبحتون بخیر و سلامتی و نشاط
به سهشنبه خوش آمدید. 🙏
👌فرازهایی شنیدنی از سوره مبارکه حج # شیخ محمد عبد العزیز حصان 👏👏🌹🌹
ان شاء الله روز خوبی پیش رو داشته باشید
نقل مطلب با ذکر منبع
🆔@az_hajqasem