eitaa logo
آزاده باش
3.1هزار دنبال‌کننده
15.4هزار عکس
6.7هزار ویدیو
2.1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۳۹۸/۵/۲۰ ۹ ذی‌الحجه ۱۴۴۰ ▫روز عرفه ▪ شهادت مسلم بن عقیل و هانی ابن عروه ( ۶۰ ه‍ ق ) ▫▪▫▪▫ ✨ حکمتی از نهج‌البلاغه حضرت علی«ع» 📖 موضوع: . ▪▫▪▫ وَ قَالَ ( عليه السلام ) :  بَيْنَكُمْ وَ بَيْنَ الْمَوْعِظَةِ حِجَابٌ مِنَ الْغِرَّةِ . ⭕ امام علیه‌السلام فرمودند: ⬅ شما و پندپذيرى، پرده اى از غرور و وجود دارد. ▪▫▪▫ ‼ نکات : ✅ در جهانى كه زندگى مى كنيم هم بسيارند و هم موعظه ها؛ ✔ پيشينيان، واعظ بسيار گويايى است، كه در طول تاريخ رخ مى دهد و دگرگونى قدرتها، سرنگونى دولت ها و از كار افتادن قهرمانان و گروهى از ثروتمندان، هركدام واعظى هستند، حتى كه همه روزه مى بينيم بر دوش بستگان و عزيزانشان به سوى ديار خاموشان برده مى شوند ـ به فرموده اميرمؤمنان على علیه السلام ـ . كاخهاى ويران شده شاهان مقتدر و قصرهاى آباد آنها همه در حال وعظند. ✅ «ع» :  «هرچيزى را كه در گرد خود مى بينى همه داراى موعظه است». ✅ خيل انبيا و اوليا و ، همگى واعظان بزرگى بودند كه در طول تاريخ به وعظ و اندرز انسانها پرداختند و امروز بسيارى از مواعظ آنها در ماست. ⁉ با اين حال چرا اين موعظه‌هاى بسيار قوى در دلهاى گروهى تأثير نمى‌گذارد؟ ➕ قطعاً دليلى دارد؛ امام«ع» در اين بيان كوتاه به يكى از مهمترين آنها اشاره مى كند و مى فرمايد: « ، جلوى تأثير اندرزها را مى گيرد». 🔸اين ممكن است هنگام شنيدن مواعظ باشد كه انسان گوش دل به واعظ نمى سپارد 🔹و در فكر مال و منال و خويش است؛ اما به زودى حجاب غفلت بر دل او می‌افتد و موعظه را به فراموشى مى سپارد. ✅بسيارند كسانى كه در يك مجلس فاتحه كه براى دوست و يا يكى از بستگان نزديكشان برپا شده در فكر فرو مى روند و لحظاتى مى شوند، مخصوصاً اگر واعظ آگاهى در آنجا سخنرانى كند، اما هنگامى كه از آن مجلس پا بيرون گذاشتند همه چيز مى شود و به حال اول بازمى گردند. ✅🚨 اين غفلت ممكن است هوا و هوس هاى نفسانى و شهوت و زرق و برق دنيا و يا وسوسه هاى شيطانى جن و انس باشد. مى فرمايد: «(فَلاَ تَغُرَّنَّكُمُ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا وَلاَ يَغُرَّنَّكُمْ بِاللهِ الْغَرُورُ)؛ پس مبادا زندگانى دنيا شما را بفريبد، و مبادا () فريبكار شما را به (كرم) خدا مغرور سازد!».  ✅ گاهى حجاب غفلت كنار مى رود و موعظه ها مى شود؛ اما افسوس كه اين كنار رفتن حجاب براى بسيارى است.  📚 حکمت۲۸۲ _ ( اخلاقی ) 🙏ترجمه مرحوم استاد محمد دشتی. 👈کانال «ضد اسلام آمریکایی» 🌹👉 @Antiamericanislam
KayhanNews75979710412150534886260.pdf
11.05M
بسم الله الرحمن الرحیم تمام صفحات روزنامه کیهان امروز یکشنبه ۲۰ مرداد ۹۸ اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
👆اعمال روز عرفه + شرح کامل در مفاتیح ✔️امروز روز عرفه است از دست ندهیم 🔶 چند حدیث از پیامبر اکرم (ص) در مورد روز عرفه ۱-خداوند در هیچ روزی با اندازه روز عرفه، بندگان را از آتش دوزخ نمی رهاند. ۲- برخی از گناهان جز در عرفات بخشوده نمی شوند. ۳- گناه کارترین فرد در عرفات کسی است که از آن جا باز گردد در حالی که گمان می برد آمرزیده نخواهد شد.
🌼💠🌼💠🌼💠 💠🌼💠 🌼 💠 ☀️امام جعفر صادق(ع)فرمودند: 🔸اگر کسی در ماه مبارک رمضان مورد مغفرت الهی قرار نگیرد،غفران برای او نیست،مگر آنکه«عرفه»را درک کند. 🔸هر چه میخواهى براى خود دعا بخوان و در دعا كردن بكوش كه آن روز [روز عرفه] روز دعا و درخواست است . 📗 التهذيب الأحكام ، ج۵ ، ص ۱۸۲ 🌼 💠 🌼💠🌼 💠🌼💠🌼💠🌼
💌 یک آمادگی متفاوت برای دعای عرفه
✅ ویژگی برتر دعای عرفه
✔️در جهان آخرت، محدودیت‌های دنیا وجود ندارد ✔️اگر با چشم قلبت به آخرت نگاه کنی، لذت‌های دنیا از چشمت می‌افتد! 🔸جهان آخرت چگونه جهانی است؟ یک جهان بسیار بزرگ و بسیار جذاب! هرچه انسان در این دنیا محدودیت دارد، آنجا نامحدود است! در حیات آخرت، دیگر کسی پیر نمی‌شود! در جهان آخرت، انسان مکلّف نیست و دیگر محدود نیست (البته آن کسانی که در عذاب هستند، حکم دیگری دارند) 🔸أمیرالمؤمنین(ع) دربارۀ عالم آخرت می‌فرمایند: چشم قلبت را بینداز به آن چیزهایی که برایت از آخرت وصف کرده‌اند. مثلاً نحوۀ در هم فرو رفتن شاخه‌های درختان بهشت، گل‌های آنها، نهرهای زیر پا و... چشم قلبت را بینداز تا بفهمی آنجا چه خبر است! اگر این‌طوری به آخرت نگاه کنی، نَفَست از دنیا می‌بُرد، دیگر شهوت‌هایش و لذت‌هایش تو را نمی‌گیرد. اصلاً از چشمت خواهد افتاد! (نهج‌البلاغه/خطبه ۱۶۵) 🔸واقعاً انسان این استعداد را دارد که با قدرت خیال خودش، آخرت را برای خودش به تصویر بکشد؛ قدرت خیال در انسان، خیلی قدرت عالی‌ای است. اگر قدرت خیال را به‌کار نگیرید، حدود یک‌چهارم آیه‌های قرآن از کار می‌افتد، باید با استفاده از همین قدرت خیال، جهنم و بهشت را تصور کنیم، چون در دنیا شبیه اش وجود ندارد،[قرآن و احادیث]هم عذاب‌ها را یک‌جورهایی توصیف می‌کند، هم ثواب‌ها و نعمات بهشتی را. 41 علیرضا پناهیان ۹۸.۲.۳۰
🌷 امام صادق عليه السلام: كسى كه مايل است جزء ياران حضرت مهدى(عج) قرار گيرد بايد منتظر باشد و اعمال و رفتارش در حال انتظار با تقوا و اخلاق نيكو همراه گردد. 📗بحارالأنوار، ج۵۲ ص۱۴۰
11.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️ ۱۵ مرداد ۶۸، رای‌گیری مجدد مجلس خبرگان درباره انتخاب مجدد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری؛ پس از اصلاح قانون اساسی
سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء: 🔸تبعیت از ولی‌فقیه، فریضه دینی و موجب تقرب به پروردگار است. 🔸هر دولت ضدایرانی در عراق روی کار بیاید، به‌دست ملتِ عراق ساقط می‌شود. هیچ کشوری نمی‌تواند پیوند محکم برادری بین ایران و عراق را از بین ببرد. 🔸عراق به‌دلیل اشتراکات عقیدتی و پیروی از مرجعیت، با وجود فشارهای آمریکا هرگز در محور ضدایرانی قرار نخواهد گرفت. 🔸برخی رسانه‌های عراقی که به عربستان و سفارت آمریکا وابسته‌اند، پس از اسقاط پهپاد آمریکایی و توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران، تا مدت‌ها در سکوت مطلق فرو رفتند، چون به‌حدی شوکه شده بودند که حتی نمی‌توانستند اخبار دروغ در این خصوص تولید و منتشر کنند. 🔸توفیقات جمهوری اسلامی که در رأس جبهه مقاومت است، سبب شد مسلمانان جهان احساس افتخار و قدرت کنند و عزت خود را بازیابند.
آیا امام حسین (ع) حجش را نیمه‌تمام گذاشت؟! هیچ‌کس مجاز نیست عمل حج را نیمه‌تمام رها کند و اگر کسی احرام ببندد بر او واجب است تا پایان کار اعمال را انجام دهد و تنها در موارد خاصی هست که می‌شود حج را تبدیل به عمره کرد . امام (ع) در مقام انجام دادن اعمال حج نبوده است تا بخواهد برای سفر به کربلا حج خود را کنار بگذارد وآنرا نیمه‌تمام رها کند.برای بیان اهمیت قیام امام حسین (ع) نیاز به‌ توجیهات این‌چنینی نیست، بلکه بیان حقیقت همیشه با وجدان‌های پاک سازگارتر است و اگر واقعیات قیام عاشورا همان‌طور که بوده بیان شود مردم بیشتر تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. به جمله زیر دقت کنید: امام حسین (ع) حجش را نیمه‌تمام گذاشت و به‌جای کوچ به سرزمین عرفات، عازم کربلا شد.بارها این جمله را از مداحان و منبری‌ها شنیده‌ایم ،گاهی هم گفته می‌شود امام حسین (ع) از عرفات راهی کربلا شد.برخی هم که ‌دقت کمتری دارند امام (ع) را از منا راهی کربلا کرده‌اند! انگیزه گویندگان این سخن بیان اهمیت قیام امام (ع) و ایجاد رقت قلب در مستمعین است تا بتوانند اشک آنان را دربیاورند.متأسفانه این سخن از تهمت‌های ناروائی است که عده‌ای برای رونق کار خودشان به امام حسین (ع) می‌زنند. برای وضوح مطلب ابتدا به نقل دو فرع فقهی و یک مطلب تاریخی می‌پردازم: ‍‍‍‍۱. حج تمتع متشکل از دو عملِ عمره و حج است و عمره آن باید در ماه‌های حج که عبارت‌اند از شوال، ذی‌قعده و ذی‌حجه انجام شود و زمان حج تمتع مشخص و از نهم ذی‌حجه است. ۲. عمره در سایر ماه‌های سال عمره مفرده نامیده می‌شود و نمی‌توان با آن حج انجام داد. ۳. امام حسین (ع) در اواخر ماه رجب سال ۶۰ هجری قمری از مدینه حرکت کردند و چون ورود به مکه بدون احرام مشروع نیست اوایل ماه شعبان همان سال بعد از حدود پنج روز راه‌پیمایی به مکه رسیدند و هنگام ورود به مکه عمره مفرده انجام دادند. با توجه به موارد فوق توجه به چند نکته لازم است: الف) با توجه به اینکه سفر امام (ع) در ماه‌های حج نبوده است همان‌طور که بیان گردید بدون تردید هنگام ورود به مکه که در ماه شعبان بوده است امام (ع) عمره مفرده انجام داده و به ‌اتفاق فقها با عمره مفرده نمی‌توان حج گذارد. ب) در هیچ جای تاریخ ثبت ‌نشده است که در ماه‌های حج امام مجدداً به جحفه یا سایر مواقیت رفته و با بستن احرام، عمره تمتع انجام داده است و یا اینکه امام برای حج احرام بسته و آن را به عمره تبدیل کرده است و اساساً دلیلی هم برای این کار وجود نداشته چون تفاوت انجام مناسک حج با عمره مفرده ۴ روز است و این مدت چنان تأثیری نداشته است که امام بخواهد حج را تبدیل به عمره نماید و هرچه سریع‌تر به‌سوی کربلا برود. ج) با توجه به دعوت جمع کثیری از مردم کوفه از امام (ع) برای سفر به این منطقه و پذیرفتن امامت و رهبری مسلمانان، امام تصمیم به اجابت تقاضای آنان گرفت ولی برای اطمینان از این دعوت و بررسی صحت ‌و سقم آن پسرعموی خود مسلم بن عقیل را به کوفه فرستاد و او نیز طی پیامی دعوت مردم را تأیید و از امام خواست هرچه زودتر به کوفه برود بنابراین قبل از فرارسیدن موسم حج امام تصمیم به خروج از مکه و قصد سفر به عراق داشته است و این مطلب در وصیت امام به برادرش محمد حنفیه هنگام خروج از مدینه نیز دیده می‌شود بخشی از وصیت امام (ع) به شرح زیر است: «من برای تفریح، تفرج، استکبار، فساد و ظلم خارج نمی‌شوم بلکه برای اصلاح امت جدم خارج می‌شوم و تصمیم دارم امربه‌معروف و نهی از منکر کنم و سیره جدم رسول‌الله (ص) و پدرم علی (ع) را احیاء کنم. د) علت خروج امام (ع) از مکه در هشتم ذی‌حجه این بود که نامه مسلم در آن ایام به امام رسید از طرفی در همین زمان عده زیادی برای انجام مناسک حج به مکه آمده بودند و بهترین زمان برای آغاز این سفر مهم و سرنوشت‌ساز هشتم ذی‌حجه بود تا اطلاع‌رسانی صحیح از اهداف این سفر صورت گیرد لذا امام روز هفتم ذی‌حجه با خطبه‌ای غرا، آغاز سفر و هدف مهم خود را به اطلاع مردم رساندند و روز هشتم ذی‌حجه از مکه خارج شدند.