eitaa logo
بسیج مدرسه علمیه آیت الله بهجت (ره)
189 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
151 ویدیو
17 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم ﴿قل إِنَّمَآ أَعِظُكُم بِوَٰحِدَةٍۖ أَن تَقُومُواْ لِلَّهِ مَثنَىٰ وَفُرَٰدَىٰ﴾ «سبأ_۴۶» ﴿﴿درگاهی جهت پوشش رسانه ای فکر و عمل طلبه بسیجی﴾﴾ روابط عمومی ، جهت هرگونه انتقاد و یا پیشنهاد : @Abolfazl_AbdolAli
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت بقیة الله الاعظم(عج) بر تمامی کائنات مبارک باد... 🌸 ➕بسیج👇 🆔 @b_bahjat ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
همانطور که مستحضرید رهبر انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) امروز 21 فروردین 1399 مصادف با ولادت با سعادت حضرت بقیة الله الاعظم (عج) سخنرانی‌ای ایراد فرمودند. به بهترین تلخیص این سخنرانی رهبر انقلاب ان شاءالله مبلغ 25000تومان جایزه داده میشود عزیزان می‌توانند تا دوشنبه صبح تلخیص خود را به ادمین کانال (@abas313) ارسال نمایند. ➕بسیج👇 🆔 @b_bahjat ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
شرح حدیثی از پیامبر اعظم (ص) توسط رهبری در تاریخ(1378/09/15)با موضوع نگرانی پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) از سه چیز برای امت 💠بسم الله الرحمن الرحیم💠 من مواعظ النبی صلی الله علیه وآله وسلّم:   إنّما أخاف علی أمتی ثلاثاً، شحّاً مطاعاً و هویً متبعاً و إماماً ضالاً   (تحف العقول صفحه 58)   «شحّ» حالتی مرکب از حرص و بخل است یعنی حرص‌زدن برای زخارف دنیا و تا وقتی که این حالت در انسان هست ولی به دنبال آن حرکت نکرده، مهم نیست، خطر آن وقتی است که «شحّ» مورد اطاعت، قرارگیرد و انسان برای تحصیل اغراض دنیوی، تلاش کند. هوای متبع، همان شهوت نفسانی است که انسان از آنها فرمانبردای کند، و بین آن و «شح مطاع» اعم و اخصّ من وجه است. امام ضالّ، پیشوای گمراهی است که جامعه را در خلاف حق، حرکت داده و به سوی انحراف و تباهی می‌کشاند، و این ضلالت ریشه‌اش همان شحّ و هوای نفس است، و لذا با مطالعه تاریخ به روشنی معلوم می‌شود که انحراف خلفاء بنی‌امیه و بنی‌عباس از همان زمانی آغاز شد که آنان به دنبال ارضاء غرائز شهوانی و هواهای نفسانی حرکت کردند و از این رو همه تلاش انبیاء و اولیاء این بوده که با این دو عنصر خطرناک (هوی‌ و شحّ) مبازره کنند ➕بسیج👇 🆔 @b_bahjat ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
✅ نظر به توصیه رهبر حکیم انقلاب مبنی بر آحاد مردم و شکل‌گیری کمک‌های عمومی به نیازمندان، گروه جهادی شهیدسلیمانی وابسته به مدرسه علمیه آیت الله بهجت (ره) قم قصد دارد در ماه مبارک رمضان بسته‌هایی حاوی ارزاق و مواد غذایی را تهیه نموده و به دست نیازمندان شهر مقدّس قم برساند. شما نیز سهمی در همدلی ما داشته باشید. ➕بسیج👇 🆔 @b_bahjat ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
✅شرح حدیثی از پیامبر اعظم (ص) توسط رهبری در تاریخ (1378/10/21) با موضوع ویژگی مؤمنان در انگیزه و رفتار 💠بسم الله الرحمن الرحیم💠 من مواعظ النبی صلی الله علیه وآله وسلّم:   من أصبح من أمتی و همّته غیراللّه فلیس من اللّه و من لم یهتمّ بأمور المسلمین فلیس منهم و من أقرّ بالذل طائعاً فلیس منّا أهل البیت.   (تحف العقول صفحه 47)   هرکس که صبح کند درحالی که در انگیزه‌ها و نیت‌هایش رضای الهی نقش و تأثیر نداشته باشد، جزء جنداللّه و عاملان للّه، محسوب نمی‌شود و هرکس که صبح کند و نسبت به مصالح و مفاسد مردم و جامعه مسلمین بی‌تفاوت باشد در زمره مسلمین واقعی، به حساب نمی‌آید. اهتمام به امور مسلمین مصادیق مختلفی دارد. مصداق اعلایش اهتمام به امور امت اسلامی و عزت و اقتدار و حکومت مسلمین است و مصداق دیگرش رسیدگی به حوائج ضعفاء و مستمندان است. هرکس که با رغبت تن به ذلت دهد از ما اهل بیت نیست. باید دانست که تسلیم با ذلت، تنها در مقابل قدرتمندان سیاسی نیست بلکه ذلت در مقابل ثروتمندان و سرمایه‌داران را نیز شامل می‌شود. انسان نباید برای حرص و طمع و حطام دنیوی، خود را ذلیل کند. در روایتی وارد شده است که مؤمن همه چیز را می‌پذیرد جز ذلت را. ➕بسیج👇 🆔 @b_bahjat ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
✅شرح حدیثی از پیامبر اعظم (ص) توسط رهبری در تاریخ (1378/10/26)با موضوع منظور از سلطان 💠بسم الله الرحمن الرحیم💠 من مواعظ النبی صلی الله علیه وآله وسلّم: أبلغونی حاجة من لایستطیع إبلاغی حاجته، فإنه من أبلغ سلطاناً حاجة من لایستطیع إبلاغها ثبت اللّه قدمیه علی الصراط یوم القیامة. (تحف العقول صفحه 47) مراد از سلطان در روایات، شخص صاحب قدرت است. یعنی هرکس که در حوزه‌ای، مسئول کاری است و در حد خود قدرتی دارد مثل رئیس یک اداره یا قاضی یک دادگاه یا مسئول یک نهاد و غیره. بهرحال یک فرد صاحب قدرت در هر مرتبه‌ای که باشد، همه افرادی که حاجت و کاری با او دارند دستشان به وی نمی‌رسد و هرکس که می‌تواند حوائج و مطالب مردم را به آن مسئول برساند پیامبر چنین ثواب بزرگی را به او وعده داده است. ➕بسیج👇 🆔 @b_bahjat ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
✅شرح حدیثی از پیامبر اعظم (ص) توسط رهبری در تاریخ (1378/10/27)با موضوع منظور از خشوع 💠بسم الله الرحمن الرحیم💠 من مواعظ النبی صلی الله علیه وآله وسلّم: إیّاکم وتخشّع النّفاق وهو أن یُری الجسد خاشعاً والقلب لیس بخاشع. (تحف العقول صفحه 60) مراد از خشوع در این حدیث، خشوع در مقابل خداوند است در حال نماز و دعاء و ذکر، اگر انسان طوری باشد که وقتی کسی به او نگاه می‌کند خشوع را در او احساس کرده و توّهم می‌کند که دارای قلب خاضعی است، اما در باطن هیچ خبری نباشد، خشوع منافقانه است. از دعائی که در صحیفه ثانیه سجادیه به این مضمون نقل شده که «اللهم ارزقنی عقلاً کاملاً و... و لبّاً راجحاً» استفاده می‌شود که انسان لبّی دارد و قشری، قشر او همین ظاهر و لُبّ او باطن وی می‌باشد و اگر قشر ما راجح و خاشع و ذاکر باشد و لُبّ ما غافل و غرق در مادیات باشد بسیار مذموم است. پروردگارا به ما لبّ راجح روزی گردان. ➕بسیج👇 🆔 @b_bahjat ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
❇️شرح حدیثی از امام سجاد(ع) توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) 💠بسم الله الرحمن الرحیم💠 من مواعظ علی بن الحسین (علیه السلام): ما من شیءٍ أحبّ إلی اللّه بعد معرفته من عفّة بطن وفرج، وما من شیءٍ أحبّ إلی اللّه من أن یسأل. (تحف‌العقول ص 282) علت اینکه حضرت، محبوب‌ترین امور نزد پروردگار را بعد از معرفت خدا، عفت بطن و فرج، دانسته و سایر واجبات و عبادات مثل نماز را ذکر نفرموده، این است که: عفت، جلوگیر عامل مزاحم است و همیشه، تأثیر عامل مزاحم، بیشتر از عامل مُعِدّ است، مثل این است که کسی غذاهای مفید و مقوی مصرف کند اما از آن طرف بطور منظم یک سم یا میکروبی را وارد بدن نماید بدیهی است اثری نخواهد کرد. در مسائل معنوی، نیز اگر انسان عبادات زیادی انجام دهد اما مرتباً میکروب گناه را در کالبد روح خود وارد کند، اثر عباداتش خنثی می‌شود. ولی اگر آئینه قلب خود را با گناه تیره نکند فطرت الهیش او را به رشد و کمال هدایت می‌نماید. پس ترک گناه اهم از فعل عبادت است و لذا شیطان بیشتر انسان را به گناه وسوسه می‌کند تا ترک عبادت، چون وقتی گناه بر آدمی سیطره پیدا کرد عبادات او موجب تقرّب وی نخواهد شد. پس محبوب‌ترین کارها، ترک دو گناه است یکی گناه بطن که ارتباط پیدا می‌کند با دنیاطلبی، مال‌اندوزی و طمع‌ها و دیگری شهوات جنسی است. ➕بسیج👇 🆔 @b_bahjat ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
شرح حدیثی از امام علی (ع) توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) 💠بسم الله الرحمن الرحیم💠 مواعظ و حکمتهای امیرالمؤمنین حضرت علی (علیه السلام) الزّاهد فی الدّنیا من لم یغلب الحرام صبره ولم یشغل الحلال شکره. (تحف العقول صفحه 200) زهد که مورد نظر اسلام بوده و ائمه معصومین (علیهم السلام) به آن توصیه کرده‌اند حقیقتش طبق این روایت دو چیز است: اول، آن که وساوس شیطانی و تمایلات حیوانی که انسان را به ارتکاب محرمات، تحریک می‌کند بر او غلبه نکند و بتواند در برابر این مسائل، صابر بوده و استقامت کند. دوم، آن که نعَم الهی آن قدر او را سرگرم نکند که از شکر خدا غفلت کرده و انسانی ناسپاس باشد، و غفلت کند که این نعمت‌ها از کیست؟ و زینهار که این غفلت، انسان را به وادی‌های خطرناک، می‌کشاند ➕بسیج👇 🆔 @b_bahjat ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
من خطبة علی علیه السلام المعروفة بالدیباج: 💠بسم الله الرحمن الرحیم💠 عباداللّه، سلوااللّه الیقین، فإنّ الیقین رأس الدّین وارغبوا الیه فی العافیة فإنّ أعظم النعمة العافیة فاغتنموها للدنیا والآخرة. (تحف العقول صفحه 150) یقین، مراتبی دارد، و هر مرتبه‌ای از آن که فرض شود، مرتبه‌ی بالاتری برای آن وجود دارد، لذا ائمه اطهار (علیهم السلام) با این که در مراتب عالیه یقین بودند باز هم از خدا طلب یقین می‌نمودند. دراین حدیث، یقین تشبیه به رأس شده چون همانطور که سر منشأ هدایت حرکات و سکنات آدمی است، یقین هم در دین انسان چنین نقشی را دارد.  و تحصیل یقین از دو راه ممکن است: یکی تأمل و تفکر در دلائل و مبادی دین و حقانیت شرع مقدس اسلام و دیگری توجه به ذات مقدس الهی و تضرّع و خضوع در پیشگاه با عظمت او. عافیت که در روایات آمده آن چیزی نیست که ما در عرف خودمان از آن تعبیر به عافیت‌طلبی می‌کنیم، که انسان در کنجی خزیده و در میدان جهاد وارد نشده با وظائف بزرگِ زندگی مواجه نگردد. بلکه مراد، عافیت در اعتقاد و عمل و محفوظ ماندن از وساوس شیطانی و نفسانی است. انسان در میدان جنگ هم باید از پروردگار طلب عافیت کند یعنی از او بخواهد که دچار شک و ترس و تزلزل نشود. امام سجاد (علیه السلام) در دعای بیست‌ و سوم صحیفه سجادیه به ابعاد مختلف عافیت، اشاره کرده و آن را از پروردگار طلب نموده‌اند ➕بسیج👇 🆔 @b_bahjat ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
💠بسم الله الرحمن الرحیم💠 من وصیّت الامام علی(علیه السلام) لکمیل بن زیاد: یا کمیل! إفهم واعلم إنّا لانرخص فی ترکِ أداء الأمانة لأحدٍ من الخلق فمن روی‌ عنّا فی ذلک رخصةً، فقد أبطل وأثم وجزاءُه النار بما کذب، اقسم لسمعت رسول اللّه (صلی الله علیه وآله وسلّم) یقول لی قبل وفاته بساعةٍ مراراً ثلاثاً: یا اباالحسن أدّ الأمانة إلی البرّ والفاجر فیما جلّ وقلّ حتی الخیط والمخیط. (تحف العقول صفحه 175) اداء امانت از نظر اسلام بسیار مهم است. حتی اگر چیز ارزان قیمتی نزد انسان امانت باشد، باید در حفظ آن بکوشد و به صاحبش برگرداند خواه، آن شخص مؤمن باشد و خواه فاجر و حتی کافر. لکن باید دانست که امانت تنها امانت مالی نیست بلکه وظیفه‌ای که به دوش ما است و یا اسرار دیگران که نزد ما است همه امانت است و باید از آن نگهداری نمود. ➕بسیج👇 🆔 @b_bahjat ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
💠بسم رب الشهداء💠 به مدد الهی و با کمک شما طلاب و خیرین محترم در راستای تحقق رزمایش مواسات وهمدلی درمرحله اول توانستیم تعداد ۳۰‌ بسته گوشت گوسفندی را در بین خانواده های نیازمند طلبه توزیع کنیم. ان شاء الله مرحله دوم رزمایش همدلی شب اول ماه مبارک رمضان خواهد بود ➕بسیج👇 🆔 @b_bahjat ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄