eitaa logo
با چهارده معصوم (ع)
1.2هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
7 ویدیو
1 فایل
با چهارده معصوم (ع) احادیث ائمه معصومین ،احادیث تصویری ، حدیث قدسی ،معارف ،قرآن @ba14masoom «نشر مطالب، آزاد است» تاریخ ساخت کانال 1397/02/04 شرایط تبلیغات در کانال زیر https://eitaa.com/joinchat/1449066547Cb7701b4b48
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺 ⭕️ نحوست ماه صفر با استناد به یک حدیث !! هرکس خروج ماه صفر را به من بشارت دهد، به بهشت می رود. 🔅(ص): مَنْ بَشَّرَنی بِخُرُوجِ آذارَ فَلَهُ الْجَنَّه؛ هر کس مرا به خروج [ماه] آذار بشارت دهد‍‍، به بهشت می رود. 💢 آنچه در روایت آمده خروج ماه آذار ـ از ماه های رومی ـ است. ✍🏻 ملاحظه ی سبب صدور حدیث، نشان می دهد که حضرت با این جمله می خواسته ابوذر را به عنوان فردی بهشتی به مردم معرفی کند؛ زیرا پس از این جمله، ابوذر بود که این خبر را به حضرت داد. ▫️شیخ صدوق سبب صدور حدیث را از ابن عباس نقل کرده است: روزی پیامبر در مسجد قبا با اصحاب خود نشسته بود. به آنان فرمود: نخستین فردی که اکنون بر شما وارد می شود، از بهشتیان است. برخی افراد چون این سخن را شنیدند، بیرون رفتند تا شتابان باز گردند و به سبب این خبر، از بهشتیان شوند. پیامبر این را فهمید و به آنان که مانده بودند فرمود: اکنون چند نفر بر شما در می آیند که هر یک از دیگری سبقت می جوید. از میان آنان، هر کس به من بشارت دهد که ماه آذار تمام می شود، اهل بهشت است. آن گروه بازگشته وارد شدند. ابوذر نیز با آنان بود. پیامبر به آنان فرمود: ما در کدام ماه رومی هستیم؟ ابوذر گفت: ای پیامبر خدا، آذار تمام شد. پیامبر فرمود: ای ابوذر، این را می دانستم، اما دوست داشتم که امت من بدانند تو بهشتی هستی، و چسان بهشتی نباشی، در حالی که تو را پس از من، از حرمم (مدینه) می رانند، چون به اهل بیت من محبت داری. پس تنها زندگی می کنی و تنها می میری و گروهی سعادت تجهیز و کفن و دفن تو را می یابند. آنان همراهان من در بهشت جاودان اند؛ بهشتی که به پرهیزگاران وعده داده شده است.[۱] [۱]. معانی الأخبار، ص ۲۰۴، ح ۱؛ علل الشرائع، ج ۱، ص ۱۷۵. 📚 درسنامه فهم حدیث، ص ۱۱۶. (ص) (ص) 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺 علیه السلام فرمود: أقصِرْ رَأيَكَ على ما يَعنِيكَ رأى خويش را به چيزهايى كه مربوط به تو مى شود محدود كن ميزان الحكمه ، جلد۴ ، صفحه۳۵۱ (ع) (ع) 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺 عليه السلام فرمود: لَو يَعلَمُ المُصَلِّي ما يَغشاهُ مِن جَلالِ اللّهِ ما سَرَّهُ أن يَرفَعَ رَأسَهُ مِن سُجودِهِ اگر نمازگزار بداند كه چه هاله اى از جلال خدا او را فرو مى پوشاند، هرگز دوست ندارد كه سر خود را از سجده اش بر دارد ميزان الحكمه جلد۶ صفحه ۲۸۵ (ع) (ع) 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺 علیه السلام فرمودند: إنَّ عَمَّتي زَينَبَ مَعَ تِلكَ المَصائبَ و المِحَنِ النّازِلَةِ بِها في طَرِيقِنا إلَى الشّامِ ما تَرَكَتْ [تَهَجُّدَها] لِلَيلا عمّه ام، زينب، با وجود همه مصيبت ها و رنج هايى كه در مسيرمان به سوى شام به او روى آورد، حتّى يك شب اقامه نماز شب را فرو نگذاشت وفيات الأئمه ، صفحه ۴۴۱ (ع) 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺 علیه السلام فرمودند: هيچ جُرعه اى، نزد من، لذّت بخش تر از جُرعه خشمى نيست كه فرو مى خورم تا آن را بر سر ديگرى خالى نكنم كافى ، جلد ۲ ، صفحه ۱۰۹ (ع) 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺 🕌صدقه و نیکوکاری امام باقر علیه السلام: اَلبِرُّ وَ الصَّدَقَةُ يَنفيانِ الفَقرَ وَ يَزيدانِ فِى العُمرِ وَ يَدفَعانِ عَن صاحِبِهِما سَبعينَ ميتَةَ سوءٍ ؛ كار خير و صدقه، را مى‏ بَرند، بر عمر مى‏ افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب خود دور مى‏ كنند. 🔹من لا یحضره الفقیه ج 2 ، ص 66 ، ح 1729 علیه السلام 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺 🕌خواص سنجد امام صادق علیه السلام: إنَّ لَحْمَهُ يُنْبِتُ اللّحْمُ و عَظْمُهُ يُنْبِتُ الْعَظْمَ وَ جِلْدُهُ يُنْبِتُ الْجِلْدَ وَ مَعَ ذلِكَ فَإنَّهُ يُسَخِّنُ الكُلْيَتَيْنِ وَ يَدَبِّغُ المِعْدَةَ وَ هُوَ اَمانٌ مِنَ الْبَواسيرِ وَ التَّقْطيرِ وَ يُقَوِّي السّاقَيْنِ وَ يَقْمَعُ عِرْقَ الْجُذامِ. پوست سنجد براي پوست بدن و قسمت وسط آن براي گوشت و هسته آن براي استخوان مفيد است و در عين حال كليه ها را گرم و معده را ضدّ عفوني و باز دارنده از بواسير و تسلسل بول است و نيز ساق پاها را تقويت و جذام را از بدن ريشه كن مي كند. 🔹مكارم الاخلاق، ص 182 علیه السلام 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺 🕌شکرانه رهایی از بیماری الإمام زین العابدین علیه‌السلام لِمَریضٍ قَد بَرَأَ: یَهنِئُکَ الطَّهورُ مِنَ الذُّنوبِ ، إنَّ اللّه‌َ قَد ذَکَرَکَ فَاذکُرهُ ، وأقالَکَ فَاشکُرهُ . امام سجّاد علیه‌السلام خطاب به بیماری که بهبود یافته بود: پاک شدن از ، بر تو مبارک باد! خداوند ، تو را یاد کرده است او را یاد کن ، و از تو درگذشته است او را گوی . 🔸تحف العقول ، صفحه 280 ، بحارالأنوار ، جلد 78، دانش نامه احادیث پزشکی : 1 / 146 علیه السلام 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺 🕌گناهانی که روزی را کم می‌کنند امام زین العابدین علیه السلام: الذُّنُوبُ الَّتِي تَدْفَعُ الْقِسَمَ إِظْهَارُ الِافْتِقَارِ وَ النَّوْمُ عَنِ الْعَتَمَةِ وَ عَنْ صَلَاةِ الْغَدَاةِ وَ اسْتِحْقَارُ النِّعَمِ وَ شَكْوَى الْمَعْبُودِ عَزَّوَجَل‏ گناهانی که روزی را از انسان دفع می‌کنند: 1️⃣ اظهار و نداری کردن در حضور مردم؛ 2️⃣ خواب دیرهنگام شب و بعد از نماز صبح 3️⃣ تحقیر و کم‌ارزش شمردن های خدا؛ 4️⃣ شکایت و گلایه داشتن از خداوند متعال 🔸 معانی الاخبار، ص ۲ علیه السلام 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺 مولا متقیان علی(ع): 🔷آنکه تلاشش برای آخرت باشد، خداوند همّ و غم دنیای او را برطرف می‌کند. کافی؛ 8:307 علیه السلام علیه السلام 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺 🔺 شناخت حق و باطل 🔅 : 🔸 «إنَّ الحَقَّ وَالباطِلَ لايُعرَفانِ بِالنّاسِ ، ولكِنِ اعرِفِ الحَقَّ بِاتِّباعِ مَنِ اتَّبَعَهُ ، وَالباطِلَ بِاجتِنابِ مَنِ اجتَنَبَهُ .» 🔹 «حق و باطل را با مردم نمى توان شناخت؛ امّا حق را با پيروى از كسانى كه حق پيشه اند ، بشناس و باطل را با دورى گزيدن كسانى كه از آن دورى مى گزينند.» 📚 الأمالي للطوسي : ص ١٣٤ ح ٢١٦ علیه السلام علیه السلام 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺
🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺 🕌اختلاف و پراکندگی مسلمین ، نشانه‌ای از عذاب الهی قُلْ هُوَ الْقادِرُ عَلى‌ أَنْ يَبْعَثَ عَلَيْكُمْ عَذاباً مِنْ فَوْقِكُمْ أَوْ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِكُمْ أَوْ يَلْبِسَكُمْ شِيَعاً وَ يُذِيقَ بَعْضَكُمْ بَأْسَ بَعْضٍ انْظُرْ كَيْفَ نُصَرِّفُ الْآياتِ لَعَلَّهُمْ يَفْقَهُونَ. بگو: او تواناست كه از بالاى سرتان يا از زير پايتان عذابى بر شما بفرستد يا شما را به صورت گروه‌هاى گوناگون با هم درگير كند، و طعم تلخ جنگ و را توسط يكديگر به شما بچشاند. بنگر كه چگونه آيات را گونه‌گون بازگو مى‌كنيم، باشد كه بفهمند. 📝شأن نزول و تفسیر : زید بن اسلم گوید: هنگامى كه اوائل آیه 65 نازل شد، رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: مبادا بعد از من كافر شده و به برگردید كه مجبور شوید بعضى از شما بعضى دیگر را با شمشیر به خاطر كفر گردن بزنید. مردم گفتند: یا رسول الله ما شهادت به یكتائى خداوند و به رسالت و تو مى‌دهیم، بعضى دیگر از آن‌ها گفتند: این همیشه نخواهد بود كه ما در حال اسلام آوردن بعضى از ما بعضى دیگر را كشته و به برسانیم. سپس بقیه آیه 65 و نیز آیات 66 و 67 نازل گردید ▫️الإمامُ الباقرُ عليه السلام ـ في قولهِ تعالى «أوْ يَلْبِسَكُمْ شِيَعَا» ـ ; و هُو اخْتِلافٌ في الدِّينِ و طَعْنُ بَعضِكُم على بَعضِ . «و يُذيقَ بَعْضَكُم بَأسَ بَعْضٍ» و هُو أنْ يَقْتُلَ بَعضُكُم بَعْضا ، و كُلُّ هذا في أهلِ القِبْلَةِ . امام باقر عليه السلام درباره قول خداوند متعال: «أوْ يَلْبِسَكُمْ شِيَعَا؛ يا جامه، پراكندگى بر شما بپوشاند» فرمود : مقصود، پراكندگى در دين و زدن آنان به يكديگر است. «و يُذيقَ بَعْضَكُم بَأسَ بَعْضٍ؛ و و كين گروهى را به گروه ديگر بچشاند» اين است كه يكديگر را مى كشند . و همه اينها درباره مسلمانان است! 🔸سوره انعام آیه ۶۵. تفسیر نور. تفسیر قمی 🌺🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌺