بابازی، الگونمایی فعالان بازی
4⃣5⃣ مرکز اسلامی نوگلان هادیه
🔶 مرکز اسلامی نوگلان هادیه، #مهد و #پیش_دبستانی برای کودکان ۳ تا ۶ سال است. اما یک تفاوت اساسی با دیگر مراکز پیش دبستانی دارد. اینجا کودک فقط #بازی می کند. آنچه در این موسسه اتفاق می افتد بازی است و بازی.
🔸بازی، دقیقا همان مسئله اساسی خانم کافی، مدیر و موسس مرکز اسلامی نوگلان هادیه است. او #مهدکودک را مجموعه ای تربیتی می داند که رسالتش تکمیل #تربیت #والدین در خانه است. برای مادری چون او که فرزندانش با بازی رشد کرده بودند بازی محور بودنِ مهد کودک بسیار حائز اهمیت بود.
🔹مهدیه کافی در سال ۹۴ مرکز اسلامی نوگلان هادیه را در حوالی میدان هروی #تهران تاسیس کرد.
«کودک زیر ۷ سال همه زندگی را بازی می بیند، نمی شود برای این کودک سخنرانی کرد، آموزش داد. ما با اینکه یک مرکز #مذهبی هستیم اما هیچ وقت برای آموزش قرآن روش مستقیم نداشتیم. وظیفه ما این است که محیط کودک را سالم و غنی نگه داریم. او خودش هر آنچه لازم باشد را یاد می گیرد. ما در اینجا #کتاب های مرسوم پیش دبستانی ها را نداریم یا اصلا ساعتی به نام #ریاضی یا #علوم و ... نداریم، ما فقط بازی داریم. کودک در بازی با #مشاغل آشنا می شود. رنگ ها را می شناسد، شمارش را یاد می گیرد و تفاوت فصل ها درک می کند.»
🔷 اینجا بچه ها نمیدانند زنگ فارسی و ریاضی و علوم چیست. بجایش زنگ شن بازی، لگو بازی، آشپزی، طبیعت گردی و ... دارند. وقتی قرار است که بچه با مشاغل آشنا بشوند داخل حیاط رستوران بازی راه می اندازند یا در یک #اردوی یک روزه به نانوایی می روند و از نزدیک با شغل جدید آشنا می شوند. آشنایی با #طبیعت، درس علوم، اعداد ریاضی و حروف #فارسی همگی برای #کودک در بازی اتفاق می افتاد به گونه ای که کودک ذره ای احساس بودن سرکلاس #آموزشی را ندارد.
« والدین همیشه بازخورد می دهند که فرزند ما با اینکه پیشرفت قابل توجهی در آموزش داشته است اما هیچ وقت نمی گوید مثلا ریاضی داشتیم می گوید کارگاه لگو بازی و زنگ خیاطی و آشپزی و ... داشتیم.»
🔸 مرکز نوگلان هادیه روش های بازی محور را زمانی موثر می داند که والدین نیز #آگاهی و #مشارکت لازم را داشته باشند. به همین دلیل برای والدین برنامه های مختلفی برگزار می کند. که اردوهای پدر فرزندی، مادر و کودک و #خانوادگی از بخش های جذاب این برنامه ها است. « در فصل بهار و تابستان چند اردوی بازی مادر و کودک در فضای طبیعت داریم. برای پدرها به صورت فصلی کارگاه داریم یعنی پدرها یک روز را در مرکز با فرزندشان می گذرانند، باهم غذا می پزند ، بازی می کنند و یکسری فعالیت های مهارتی مثل نجاری و کار با ابزار را انجام می دهند. در فصل بهار و تابستان اردوهای خانوادگی هم برگزار می کنیم که محور اصلی آن بازی است. بچه ها در این اردوها در کنار والدین به انجام بازی و فعالیت هایی می پردازند که در فضای محدود خانه و آپارتمان از آن منع می شوند، مثل آب بازی ، رنگ بازی ، گِل بازی و ...»
🔸مرکز هادیه به طور میانگین هر ساله ۷۰ کودک پذیرش می کند که در مقطع مهد و پیش دبستانی ۱ و ۲ دسته بندی می شوند. مربیان این مرکز از نیروهای متخصص و با تجربه در امر تربیت و بازی محسوب می شوند که باید دوره های آموزشی مرکز نوگلان هادیه را نیز بگذارنند.
🔷 یکی از نکات جالبی که در این مرکز می بینیم این است که مربیان از بدو ورود کودکان به مهد یا پیش دبستانی باید فرم های مشاهده گری مبنی بر ارتقای سطح کودکان از نظر #مهارتی، #فکری، #عاطفی و ... را تکمیل کنند. فرم هایی که نشان می دهد کودکان در بازی بدون اینکه آموزش خاصی را دیده باشند از نظر کسب مهارت های ریاضی، خواندن و نوشتن به صورت مبتدی، روش های #حل_مسئله و #تفکر و #تعقل در چالش ها رشد قابل توجهی داشته اند.
🔆بابازی، باشگاه نوآوران بازی
🆔 t.me/babaziclub
🆔 instagram.com/babaziclub
🆔 www.babaziclub.ir
💢 @babaziclub
❇️ #فراخوان شناسایی فعالان بازی دیار ۱۵ خرداد ( #ورامین ، #پیشوا، #قرچک و #پاکدشت)
ویژه مجموعه ها و افراد فعال در حوزه بازی های حرکتی_محیطی و رومیزی
✅ محورهای فراخوان را در پوستر بالا ببینید.
📆مهلت ثبت نام : ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۲
📋ثبت نام : از طریق لینک
https://b2n.ir/t08660
راهنمایی :
۰۹۳۵۹۳۹۳۲۶۴
ایتا
@babazi_admin
🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی
🆔 t.me/babaziclub
🆔 instagram.com/babaziclub
🆔 www.babaziclub.ir
💢 @babaziclub
❇️ #روایت_بازی
🔻بازی و دستاوردهای انقلاب
❇️ آقای حسن سلطانی
🔻 نشست ارائه تجربه نوآوران بازیمحور آموزشی و تربیتی
📆 ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰
🔹جهت مشاهده و دانلود فیلم با کیفیت بالاتر از طریق لینک زیر اقدام نمایید
🔗 https://www.aparat.com/v/mugc6z9
🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی
💢 @babaziclub
بابازی، الگونمایی فعالان بازی
5⃣5⃣ موسسه فرهنگی و تبلیغی حسنات
🔷 فاطمه راستگو، همانند پدرش، استاد محمد حسن راستگو (عمو راستگو) تمام وقتش را صرف آموختن #مفاهیم_دینی از طریق #بازی و #قصه کرده و با اینکه مدرک تحصیلی اش ارشد تاریخ تشیع است اما بازی برای او همیشه جزئی جدا نشدنی از زندگی اش بوده و حتی توانسته بین بازی و رشته تحصیلی اش نیز ارتباط برقرار کند. 🔸حالا او چندسالی هست به صورت تخصصی به آموزش معارف از طریق بازی مشغول است.
🔻« پدر همان اوایل انقلاب یک مرکز بزرگ به اسم واحد #کودک و #نوجوان در سازمان تبلیغات قم تاسیس کردند که مختص بحث های بازی ، #اسباب_بازی و تکنولوژی آموزشی بود. در آن زمان ایشان سعی می کردند همه اسباب بازی های روز را آنجا جمع آوری کنند و دیگران آموزش بدهند. پدرم از کودکی با ما بازی می کردند و هر آنچه را که می خواستند ما یاد بگیریم از طریق بازی به ما منتقل می کردند. حتی بعدتر که بزرگتر شدیم هم بازی کردن در خانه ما ادامه داشت، بازی جزئی از زندگی ما بود. زمانی که دبیرستانی بودم گاهی آموزش های پدر را در #مدرسه پیاده می کردم و می دیدم که بچه ها و مسئولین مدرسه استقبال می کنند. هرشب برای برنامه بازی های فردا از ایشان مشورت می گرفتم. بعد از دبیرستان هم مربیگری و آموزش را ادامه دادم و در سازمان تبلیغات شهر قم کار می کردم. تا اینکه سال ۹۸ در مشهد موسسه مستقل خودم را به نام حسنات راه اندازی کردم.»
🔶 موسسه فرهنگی تبلیغی #حسنات، دوره های #تربیت_مربی و #فرزندپروری در شهرهای مختلف برگزار می کند، دوره هایی که همیشه با چاشنی بازی همراه بوده است. رسالت حسنات آموزش انتقال مفاهیم از طریق بازی به مربیان و مادران است.
🔷 اعتقاد خانم راستگو بر این است که بازی یک نیاز اساسی برای همه گروه های سنی است، بازی با ساده ترین ابزار و حتی وسایل دورریختنی که بشود از طریق آن معارف مختلفی را به کودک یا نوجوان منتقل کرد.
🔻« ما در دوره های آموزشی مان برای گروه سنی ۵ تا ۱۸سال بازی داریم. برای کودکان بالای ۷ سال بازی ها طوری طراحی می شود که ذیل آن مفاهیم مختلف از #خداشناسی، #خودشناسی ، #اخلاق، #احکام و... به مخاطب منتقل شود. خیلی از بازی ها را در لحظه متناسب با همان فضایی که هست ابداع می کنم. بعد از هر بازی برای مخاطب نکته های مرتبط با آن را می گویم تا در ذهن نوجوان، بازی و نکات معارفی با یکدیگر ماندگار شود.
🔶 برای کودکان زیر ۷ سال #آموزش صورت نمی گیرد و بازی ها با قصه و نمایش خلاق همراه می شود تا پیام اخلاقی که در آن است به کودک منتقل شود.»
🔸 فاطمه راستگو را همه به بازی و انتقال مفاهیم می شناسند. در حدی که حتی در مهمانی های دوستانه شان هم شرط بازی کردن دارند و هر نفر باید برای هر جلسه یک بازی بیاورد که حتما آن بازی حامل یک پیام آموزشی ارزشمند باشد.
موسسه حسنات در ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/1424883771C485be4d91f
🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی
🆔 t.me/babaziclub
🆔 instagram.com/babaziclub
🆔 www.babaziclub.ir
💢 @babaziclub
بابازی، الگونمایی فعالان بازی
6⃣5⃣ مدرسه بازی در گیم نت
🔷 شاید خیلی سخت باشد که یک نفر بتواند #سرگرمی زندگی اش را تبدیل به فرصت کند اما غیرممکن نیست. آقای #مصطفی_ضابط یکی از همین افراد است، یک گیمر حرفه ای که بعد از چندسال بازی های کامپیوتری، بازی را به سمت #آموزش و #تولیدمحتوا تغییر داده است.
🔶 ضابط، جوان دهه شصتی، کارشناسی نرم افزار خوانده و دارای گواهینامه بین المللی کارشناسی تبلیغات اینترنتی از آکسفورد انگلیس هم هست. « از شروع نوجوانی در خانه کامپیوتر داشتیم اما استفاده از آن قوانین خاص خودش را داشت و ما حق #بازی کردن نداشتیم. اما همین سروکله زدن با کامپیوتر باعث شد تا من کم کم وارد دنیای نرم افزار و سخت افزار بشوم تا جایی در دوران دبیرستان برای تعمیرات و ارتقا سیستم و برنامه نویسی به گیم نت های سطح شهر #قم میرفتم و در ازای این تعمیرات، می نشستم و رایگان بازی می کردم. تا زمان دانشجویی نگاهم به بازی همان سرگرمی و لذت بود. تا روزی که پدر بزرگم به من گفت: " مصطفی! از این بازی ها چیزی یاد بگیر، چیزی که به درد #اسلام بخورد»
🔷 بعد از این تلنگر مصطفی به دنبال این سوال می رود که: از بازی چه چیزی می شود یادگرفت؟ جواب سوالش را در" آموزش" یافت. بنابراین ابتدا وارد حوزه نقد بازی شد و بعد در سال 94 گیم نت خودش را با نام "بازی سرای اکسیر" با شعار "اولین گیم نت پاک کشور " راه اندازی کرد.
« قبل از اینکه بازی سرا را راه بیاندازیم دغدغه من این بود که محیط گیم نت یک محیط امن، سالم و مطمئن باشد که خانواده مطمئن باشد که این فضا از فحش و ادبی و بی احترامی به دور است برای همین با شعار " اولین گیم نت پاک کشور کار شروع کردیم."»
🔶 آقای ضابط پس از راه اندازی گیم نت، #طراحی سرفصل های آموزشی ذیل بازی را هدف اصلی خودش قرار داد. البته آقای ضابط فقط سراغ بازی های آموزشی نمی رود. او بچه ها را پای بازی های جذاب می نشاند و در مراحل مختلف آنها را با سوالاتی مواجه می کند تا #اهداف_آموزشی در حوزه تاریخ، جغرافی، ریاضی و ... برآورده بشود. یعنی از یک محیط کاملا غیرآموزشی در جهت آموزش استفاده می کند.
🔻« بیشتر از 10 سال است که در حوزه #سواد رسانه کار می کنم. من و همکارانم در موسسه کهکشان سعی می کنیم به مردم آموزش بدهیم که از رسانه ی مهمی مثل بازی درست استفاده کنند. ظرفیت آموزشی فوق العاده ای در بازی ها وجود دارد. مفاهیم مختلف درسی مثل #تاریخ، #جغرافی ، #ادبیات و ... . تیم مطالعات بازی کهکشان با بررسی بازی ها این مفاهیم را از دل آنها استخراج می کنند و در حین بازی به بچه ها آموزش می دهند. مثلا بازی ماین کرافت یک شبیه ساز در دنیای مجازی است که از طریق آن #معماری ، #کارگروهی و #سبک_زندگی را به بچه ها آموزش می دهیم.»
🔷 مصطفی ضابط و اعضای گروهش در کنار آموزش مفاهیم مختلف بازی ها ، به نقد و بررسی هر بازی و تشویق و آموزش نوجوانان به تولید محتوا و بازی نیز می پردازند و برای نوجوان شرح می دهند که هر بازی چه آسیب ها و چه مزایایی دارد.
🔸همچنین در بازی سرای اکسیر صرفا مخاطب پسر مدنظر قرار نگرفته است و برای دختران هم سانس های اردویی و مربیان خانم در نظر گرفته شده است.
🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی
🆔 t.me/babaziclub
🆔 instagram.com/babaziclub
🆔 www.babaziclub.ir
💢 @babaziclub
❇️ #فراخوان شناسایی فعالان بازی استان #گیلان
ویژه مجموعه ها و افراد فعال در حوزه بازی های حرکتی_محیطی و رومیزی
✅ محورهای فراخوان را در پوستر بالا ببینید.
📆مهلت ثبت نام : ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲
📋ثبت نام : از طریق لینک
https://b2n.ir/t08660
راهنمایی :
۰۹۹۰۲۷۱۳۵۳۸
ایتا
@babazi_admin
🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی
🆔 t.me/babaziclub
🆔 instagram.com/babaziclub
🆔 www.babaziclub.ir
💢 @babaziclub
❇️ #فراخوان شناسایی فعالان بازی استان #آذربایجان_غربی
ویژه مجموعه ها و افراد فعال در حوزه بازی های حرکتی_محیطی و رومیزی
✅ محورهای فراخوان را در پوستر بالا ببینید.
📆مهلت ثبت نام : ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲
📋ثبت نام : از طریق لینک
https://b2n.ir/t08660
راهنمایی :
۰۹۱۴۱۸۷۲۴۷۹
ایتا
@babazi_admin
🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی
🆔 t.me/babaziclub
🆔 instagram.com/babaziclub
🆔 www.babaziclub.ir
💢 @babaziclub
بابازی، الگونمایی فعالان بازی
7️⃣5️⃣ #هویت و #بازی های بومی در استرالیا
🔻بررسی پروژه آموزش بازی سنتی در مدارس #استرالیا در سال ۲۰۱۱
🔸 بازیهای بومی سنتی (TIG: Traditional Indigenous Games) از دوران استعمار در میان جزیرهنشینان و جوامع بومی استرالیا مشاهده شده است. طبق نظر بسیاری از جامعه شناسان این بازیها برگرفته از ،فرهنگ این جوامع بومی و منعکس کننده میراث فرهنگی و هویت اجتماعی آنهاست. این بازیها نقش بسیار مهمی در زندگی کودکان ایفا میکرد و ابزاری بسیار موثر و قدرتمند در انتقال مهارتهای زندگی و زنده ماندن آنها بود. البته همچنان این بازیها در میان این مردم رواج دارد و بیشتر با هدف سرگرمی، تقویت همبستگی اجتماعی، اشتراکگذاری و حفظ فرهنگها و انتقال دانشهای سنتی انجام میشود.
🔷 بازی پیوند دیروز و امروز
🔸از سال ۲۰۱۱ در بعضی مدارس استرالیا طرحی اجرا شد که طبق آن در ساعات برنامههای تربیتبدنی مدارس ابتدایی، به دانشآموزان پایههای پنجم و ششم، بازیهای #بومی #سنتی #آموزش داده میشد. هدف از این پروژه برقراری ارتباط نزدیک بین ریشسفیدان و بزرگان جوامع بومی با دانشآموزان و آموزش فرهنگ بومی و محلی به آنها بود.
⬅️ برای انجام این پروژه ابتدا طی پنج هفته، دانشآموزان در ساعتهای ورزش خود ۱۲ بازی برگزیده را انجام میدادند. در این مدت علاوه بر اجرای بازیها، در مورد اهمیت آنها و #اثرگذاری مفاهیم مستتر بازی بر ماندگاری فرهنگ مردم جزیره برای دانشآموزان توضیح داده میشد. پس از این پنج هفته کارناوالی در شهر برگزار و همه بازیها به همراه چند مراسم شاد و سنتی در آن اجرا میشد.
🔷 این فقط یک بازی نیست
🔸 پس از پایان این پروژه، در مورد میزان اثرگذاری آن و نظرات #دانش_آموزان در مورد بازیها بررسیهایی صورت گرفت.
🔻دانش آموزان به سه دلیل اصلی، از شرکت در این پروژه احساس رضایت داشتند:
1⃣ تجربه بازیهای جدید، بازی با دوستان در یک محیط #گروهی و اشتراکگذاری فرهنگهای مختلف.
2⃣ یکی از اصول آموزش که در برنامه آموزشی دانشآموزان دوره ابتدایی استرالیا آمده دعوت از دانشآموزان برای شرکت در فعالیتهای فیزیکی مربوط به فرهنگ است. با بررسیهای انجام شده پس از این پروژه، مشخص شد هر دو گروه دانشآموزان بومی و غیر بومی شرکتکننده در آن، از تجربه خود رضایت داشتهاند. دانشآموزان بومی از این که با بازیهای بومی در مورد فرهنگ خودشان آموختهاند، احساس غرور میکردند. دانشآموزان غیربومی نیز از این که با تنوع #قومیتی جامعه خود و فرهنگ و شیوه زندگی آنها آشنا شدهاند، احساس خوبی داشتند.
3⃣ یکی از مهمترین نکاتی که در این بازیها وجود داشت و دانشآموزان نیز به خوبی متوجه آن شده بودند، وجود #مفهوم در کنار بازی بود. در این زمینه نقل قول یکی از دانشآموزان قابل توجه است: «این فقط یک بازی نیست... در آن نسبت به بازیهای ما استرالیاییها، مثل فوتبال یا کریکت، هدف بزرگتری وجود دارد، زیرا مردم بومی برای یادگیری امورات زندگی مثل ماهیگیری یا پیدا کردن آب، آن را انجام میدهند. در واقع پشت هر بازی یک ماجرای جالب است که باعث میشود من از انجام آن لذت ببرم.»
❇️ #فراخوان شناسایی فعالان بازی استان #خراسان_جنوبی
ویژه مجموعه ها و افراد فعال در حوزه بازی های حرکتی_محیطی و رومیزی
✅ محورهای فراخوان را در پوستر بالا ببینید.
📆مهلت ثبت نام : ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲
📋ثبت نام : از طریق لینک
https://b2n.ir/t08660
راهنمایی :
۰۹۱۵۱۶۳۳۲۶۷
ایتا
@babazi_admin
🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی
🆔 t.me/babaziclub
🆔 instagram.com/babaziclub
🆔 www.babaziclub.ir
💢 @babaziclub
بابازی، الگونمایی فعالان بازی
8⃣5⃣ پیش دبستانی بازی محور عروج اندیشه
❇️ همه چیز از یک پژوهش بر روی نقاط ضعف درسی، مهارت ها و توانمندی های جسمی و ذهنی دانش آموزان در مدارس دبستان #عروج_اندیشه شروع شد. مسئولین مدرسه در این #پژوهش به این نتیجه رسیدند که باید به عقب برگردند و ۷ سال اول زندگی کودکان را بررسی کنند.
🔸محمد دائی، مدیر موسسه عروج اندیشه در شهر #یزد در این باره می گوید: « هدف ما از راه اندازی دبستان، ایجاد #تحول در آموزش و پرورش مبتنی بر مبانی #دینی و مسائل روز دنیا بود. اما برخی مسائل دانش آموزان به ما نشان داد که کارمان ناقص است و باید به سراغ ۷ سال اول زندگی بچه ها برویم. در تحقیقات دینی و #روانشناسی به دو مفهوم مهم در زیر ۷ سال برخوردیم: #بازی و #آزادی.
مدل های پیش دبستانی ایرانی و خارجی را رصد کردیم و درنهایت به یک مدل مبتنی بر #سیادت کودک در دوره ۷ سال اول رسیدیم.»
🔹 عروج اندیشه دو مرکز پیش دبستانی ۲ و یک مرکز پیش دبستانی ۱ را تاسیس کرده است. پیش دبستانی های #بازی_محوری که بیشتر با نام #بازیکده شناخته می شود.
🔸 فاطمه میرباقری، مدیر بازیکده #پسرانه عروج اندیشه است. با او در مورد رویکرد مجموعه گفتگو کردیم: « بازی اصل و مبنای این مرکز است، اینکه کودک بیاید و بازی کند مهم است. آموزش اصلا مطرح نیست. کودک نباید احساس کند که مجبور به انجام کاری است. در فضای ما بچه ها #اختیار و حق #انتخاب دارند، ما براساس تحقیقات ۴ اتاق بازی محور داریم که در هر کدام یک یا چند نیاز کودک پاسخ داده می شود.
1⃣ باشگاه کودک و بازی های #هیجانی و #تحرکی
2⃣ اتاق دستان هنرمند و بازی های #دست_ورزی،نقاشی و کاردستی
3⃣ باشگاه نابغه کوچولو و بازی های #تمرکزی، بازی و ریاضی
4⃣ اتاق #قصه و #نمایش و بازی های کلامی
کودک در انتخاب هر کلاس آزاد است و میتواند در طول روز در یک اتاق بماند یا انتخاب های متفاوتی داشته باشد. علاوه بر اتاق های بازی ما هر روز یک ساعت بازی #آزاد هم داریم که بچه ها در حیاط مرکز بازی های مورد علاقه خودشان را بدون دخالت مربی انجام می دهند.»
🔶 در بازیکده عروج اندیشه خبری از وسایل بازی گران قیمت و ساختار یافته نیست. بیشتر ابزار ساده و ارزان قیمت استفاده می شود تا والدین و دیگر مجموعه ها هم بتوانند از این مدل الگو بگیرند. بعضا کودکان هم لوازم بازیافتی خود را به مرکز می آورند و اینجا با آن ها وسیله بازی و کاردستی می سازند.
🔷 خانم فاطمه حیدری مدیر بازیکده #دخترانه عروج اندیشه درباره بازخورد #والدین از این روش بازی محور می گوید:
« وقتی والدین بازیکده ما را با بقیه مراکز مقایسه می کردند از ما توقع #آموزش داشتند اما ما بجای اینکه تحت تاثیر شرایط قرار بگیریم و روشمان را عوض کنیم والدین را متقاعد کردیم که روشهای بازی محور بهتر و مناسب تر از بقیه روش هاست. در همین راستا سعی کردیم که والدین را در برنامه های بازی محور مشارکت دهیم. برنامه مختلف اردویی از قبیل اردوهای #پدر_فرزندی، اردو #مادر_فرزندی یا اردوهای #خانوادگی که در مهد یا پارک های سطح شهر برگزار می شود.»
🔻 حالا دوسالی می شود که ورودی دبستان عروج اندیشه از مراکز پیش دبستانی همین مرکز پذیرفته می شود. بچه هایی که به گفته مدیر موسسه، آقای دائی تفاوت زیادی با کودکانی دارند که در زیر ۷ سال بازی محور تربیت نشده اند. « تفاوت بچه ها در #قانون_پذیری ، قاعده پذیری، #اعتمادبنفس، #تفکر و #خلاقیت خیلی مشهود است. »
❇️ آدرس صفحات عروج اندیشه در ایتا
https://eitaa.com/baziorooj
https://eitaa.com/bazikade
🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی
🆔 t.me/babaziclub
🆔 instagram.com/babaziclub
🆔 www.babaziclub.ir
💢 @babaziclub