منشور روحانیت.pdf
2.84M
🌀 متن کامل منشور روحانیت
🖋 امام خمینی قدس سره
به مناسبت سوم اسفند سالروز صدور منشور روحانیت تقدیم میگردد
#منشور_روحانیت
معاونت پژوهش حوزه علمیه باب العلم کاشان
#فراخوان_مقاله ↙️مهلت ارسال آثار: ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۲↘️ ارسال فایل وُرد و pdf به آیدی زیر👇 @BAB_K377
طلاب عزیز نشریه رو جدی بگیرید
چاپ مقاله قوی در نشریه هم رزومه علمی شما رو تقویت میکنه و هم در امتیاز مرکز خدمات تاثیر داره
مهارت نگاشتن چکیده
چکیده با خلاصه و نتیجه تفاوت دارد تفاوت چکیده مقاله با پایاننامه بیشتر در حجم و اجمال و تفصیل است چکیده به اقسامی تقسیم میشود. پدید آور، تلگرافی، تمام نما، توصیفی، راهنما و سوگیرانه مراد از چکیده در مقاله پژوهشی چکیده پدیدآور است که توصیفی است بدون سوگیری و به عنوان چکیده تمام نما نگاشته می شود.
اهداف چکیده
چکیده که آخرین متنی است که نوشته میشود نخستین چیزی است که خواننده میخواند و در مقالات پژوهشی کارکردهای مفیدی دارد. چکیده میتواند تمام نما و با زبان توصیف و صادقانه و به زبان صریح، تصویر کلی از مسئله و نظریههای مختلف، ادله، روش و نتایج تحقیق به دست دهد.
حجم و محتوای چکیده
حجم چکیده به حجم نوشتار بستگی دارد. با این حال قاعده این است که چکیده در مقاله ۱۵۰ واژه و در پایان نامه ۳۰۰ واژه باشد.
محتوا یا اجزای چکیده عبارت است از تعریف مسئله، پیشینه، فرضیه، روش حل مسئله، اشاره ای به منابع و نتایج بحث به صورت شفاف.
به دستاوردها یا روش خاص خود حتما اشاره کنید. در چکیده نویسی گاهی شایسته است است که پیشینه خود مسئله و جهت گیری مسئله و جهت گیری عمومی پژوهش های مسئله را به اشاره و دریک سیر منطقی ذکر کرد و سپس محتوا و هدف مقاله را در آن هویت جمعی به صورت چکیده نوشت.
ویژگی های زبانی و نگارشی چکیده
چکیده باید کاملا منسجم، گویا، کوتاه و پرمعنا باشد. از مترادف ها و حشوها در چکیده بپرهیزید.
زبان چکیده ویژگی های دارد و این زبان همان زبان و ادبیات مقاله است. چکیده فقط نشان دهنده تصور شما از مسئله یا مسائل تحقیق، نظریات گوناگون، نظریه شما، ادله و روش تحقیق است. همچنین چکیده، فاقد ارزشیابی درباره محتوا است. یعنی خود نویسنده نباید اظهار کند که تحقیقش عالی و کامل است.
چکیده یک جز مستقل از نوشتار است و جای مقدمه یا کلیات را نمیگیرد.
چکیده هیچگاه نباید به منزله مقدمه مقاله یا کلیات پایاننامه شمرده شود باید فرض کنید که رابطه چکیده با اصل نوشتار قطع است و برای کسانی نوشته میشود که وقت ندارند اصل تحقیق را بخوانند.
مهارت تعیین واژگان کلیدی
در هر نوشتار علمی دستهای از واژگان هستند که اگر معنای آنها را به خوبی در نیابیم در فهم مقصود آن تحقیق دچار مشکل میشویم این واژگان به منظور راهنمایی خواننده و تاکید بر اهمیت آنها در ذیل چکیده میآیند واژگان کلیدی در واقع کار فهرست را انجام میدهند و به مخاطب اعلام میکنند که شالوده بحث بر محور چه اصطلاحات و مفاهیم تخصصی ای میگردد. از این رو کلید واژهها نقش نمایه را در جستجوهای الکترونیکی و اینترنتی دارند. این واژگان حتی در فهم جهتگیری و محتوای بحث مفیدند.
شماره کلید واژهها ممکن است از ۳ تا ۱۰ باشد و در پایان چکیده در ذیل عنوان کلید واژگان که به صورت تیتر نوشته میشود ذکر میشوند در ذیل چکیده این واژهها را نباید معنا و ترجمه کنیم یا توضیح دهیم آنها را فقط ذکر میکنیم و میان آنها ویرگول میگذاریم.
فراخوان شانزدهمین جشنواره علامه حلی آغاز شد
طلاب جوان (زیر 35 سال) حوزههای علمیه برادران و خواهران سراسر کشور [متولدین 1368/01/01 و مابعد آن] تا پایان روز سهشنبه 15 خرداد 1403 فرصت دارند فرایند ثبتنام در این جشنواره را تکمیل نمایند.
همچنین، اساتید حوزههای علمیه [بدون شرط سنی] و منوط به داشتن کد استادی در حوزههای علمیه برادران در سال جاری یا مجوز تدریس در حوزههای علمیه خواهران و جامعةالزهراء(س) در سال جاری، میتوانند در بخش اساتید این جشنواره شرکت نمایند.
آثار ارسالی میبایست در یکی گروههای علمی دوازدهگانه جشنواره شامل:
▫️ تفسیر و علوم قرآنی
▫️ علوم حدیث و درایه
▫️ کلام
▫️ اخلاق و تربیت
▫️ فقه و حقوق اسلامی
▫️ فلسفه و منطق
▫️ اصول فقه
▫️ تاریخ اسلام
▫️ ادبیات و زبانشناسی
▫️ سیاسی و اجتماعی
▫️ اقتصاد و مدیریت
▫️ علوم تربیتی و روانشناسی
باشد. همچنین آثار ارسالی طلاب جوان میبایست در یکی از قالبهای «مقاله»، «کتاب»، «تحقیق پایانی سطح دو» و «پایاننامه سطح سه حوزه یا کارشناسی ارشد دانشگاهی طلاب» باشد. [تحقیق پایانی و پایاننامه در بخش اساتید پذیرفته نمیشود.]
«نقش حوزههای علمیه در راهبردهای فرهنگ عمومی و دینداری جامعه» و «پژوهش و تبلیغ ؛ ابزارها و شیوهها» به عنوان موضوعات بخش ویژه جشنواره شانزدهم است و افرادی که در این موضوع آثار خود را به جشنواره ارسال نمایند از 5 امتیاز ویژه در ارزیابی آثار و در صورت برگزیده شدن، معادل 1.5 برابر جوایز منتخبین بخش عادی جشنواره بهرهمند خواهند شد.
🌐 لینک ثبتنام در جشنواره
🔰 فایل راهنمای ثبتنام
@jhelli_ir
معرفی کانال روش مقالهنویسی و پایاننامه: استاد حسن اسلامپور📣📣📣📣
✅دسترسی رایگان به جلسات صوتی برای مقالهنویسی و پایاننامهنویسی🎧
✅دسترسی رایگان به انواع شیوه مطالعه و تفکر 🌨🌨📚📚
✅دسترسی رایگان به جزوات مورد نیاز برای پژوهش✍️✍️
✅اطلاعرسانی و شرکت در انواع دورههای کارگاهی کمنظیر‼️‼️
✅دسترسی به نکات ابتکاری و جدید که تحقیق را لذتبخش و ساده میکند👌
عضویت در کانال برای استادان، دانشجویان، طلاب در همه سطوح:
https://eitaa.com/joinchat/2268069890C51a1e5b179
🔴شش روش مطالعه:
1- خواندن بدون نوشتن: همانطور كه اشاره شد روش نادرست مطالعه است . مطالعه فرآيندي فعال و پويا است و براي نيل به اين هدف بايد از تمام حواس خود براي درك صحيح مطالب استفاده كرد . بايد با چشمان خود مطالب را خواند ، بايد در زمان مورد نياز مطالب را بلند بلند ادا كرد و نكات مهم را يادداشت كرد تا هم با مطلب مورد مطالعه درگير شده و حضوري فعال و همه جانبه در يادگيري داشت و هم در هنگام مورد نياز ، خصوصا قبل از امتحان ، بتوان از روي نوشته ها مرور كرد و خيلي سريع مطالب مهم را مجددا به خاطر سپرد.
2- خط كشيدن زير نكات مهم: اين روش شايد نسبت به روش قبلي بهتر باشد ولي روش كاملي براي مطالعه نيست چرا كه در اين روش ، بعضي افراد به جاي آنكه تمركز و توجه بر روي يادگيري و درك مطالب داشته باشند ذهنشان معطوف به خط كشيدن روي نكات مهم ميگردد . حداقل ، روش صحيح خط كشيدن زير نكات مهم به اين صورت است كه ابتدا مطالب را بخوانند و مفهوم را كاملا درك كنند و سپس زير نكات مهم خط بكشند نه آنكه در كتاب دنبال نكات مهم بگردند تا زير آن خط بكشند.
3- حاشيه نويسي: اين روش نسبت به دو روش قبلي بهتر است ولي باز هم روشي مناسب براي درك عميق مطالب و خواندن كتب درسي نيست ولي ميتواند براي يادگيري مطالبي كه از اهميت چنداني برخوردار نيستند مورد استفاده قرار گيرد.
4- خلاصه نويسي: در اين روش ، شما مطالب را ميخوانيد و آنچه را درك كرده ايد بصورت خلاصه بر روي دفتري يادداشت ميكنيد كه اين روش براي مطالعه مناسب است و از روشهاي قبلي بهتر مي باشد چرا كه در اين روش ، ابتدا مطالب را درك كرده ، سپس آنها را يادداشت ميكنيد اما باز هم بهترين روش براي خواندن نيست.
5- كليدبرداري: كليدبرداري روشي بسيار مناسب براي خواندن و نوشتن نكات مهم است . در اين روش ، شما پس از درك مطلب ، بصورت كليدي نكات مهم را يادداشت ميكنيد و در واقع ، كلمه كليدي ، كوتاهترين و راحت ترين و بهترين و پرمعني ترين كلمه اي است كه با ديدن آن ، مفهوم جمله تداعي شده و به خاطر آورده ميشود.
6- خلاقيت و طرح شبكه اي مغز: اين روش بهترين شيوه براي يادگيري ، خصوصا فراگيري مطالب درسي است . در اين روش ، شما مطالب را ميخوانيد ؛ پس از درك حقيقي آنها نكات مهم را به زبان خودتان (و نه بصورت جملات كتابي) و بصورت كليدي يادداشت ميكنيد و سپس كلمات كليدي را بر روي طرح شبكه اي مغز مي نويسيد (در واقع نوشته هاي خود را به بهترين شكل ممكن سازماندهي ميكنيد و نكات اصلي و فرعي را مشخص ميكنيد) تا در دفعات بعد به جاي دوباره خواني كتاب ، فقط به طرح شبكه اي توليد شده مراجعه كرده و با ديدن كلمات كليدي نوشته شده بر روي طرح شبكه اي مغز ، آنها را خيلي سريع مرور كنيد . اين روش ، درصد موفقيت تحصيلي شما را تا حدود بسيار زيادي افزايش ميدهد و درس خواندن را بسيار آسان ميكند و بازده مطالب را افزايش ميدهد.
هدایت شده از حوزه علمیه باب العلم کاشان
محضر حجت الاسلام والمسلمین صداقت زیدعزه
استاد فاضل حوزه علمیه منطقه کاشان
سلام علیکم
◽️ شهادت افتخار آمیز مجاهد فی سبیل الله ، شهید محسن صداقت فرزند گرامی حضرتعالی در حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه را پیشگاه امام عصر علیه السلام و به حضرتعالی که جهادگر عرصه علم و تقوی هستید و همچنین فضلای حوزه های علمیه تبریک و تسلیت عرض می نماییم و از خداوند متعال صبر و اجر برای حضرتعالی و خانواده محترم خواستاریم.
┈•••⊰❀⚜️❀⊱•••┈
🇮🇷مدیریت حوزه علمیه منطقه کاشان
🌐@hawzahkashannews