بافتار
۸ نکته درباره هادی محمدیان؛ کارگردان انیمیشنهای شاهزاده روم، فیلشاه و بچهزرنگ 🔺رسانه بافتار 🆔http
به مناسبت زادروز «هادی محمدیان» و شروع اکران انیمیشن «بچهزرنگ»
جشنواره فجر سال ۱۳۹۳ بود که بعد مدتها، انیمیشنی ایرانی و خوشساخت در جشنواره حاضر بود. انیمیشن «شاهزاده روم» که باعث امیدواری خیلیها به انیمیشن ایران شد. کارگردان این انیمیشن، هادی محمدیان بود؛ کسی که آثارش، همواره سینمای انیمیشن را یک گام به جلو برده و جامعه انیمیشن را امیدوار کرده است؛ مخصوصاً آنهایی که معتقد بودند ساخت انیمیشن باکیفیت و پرفروش در ایران ممکن نیست. همچنین سطح توقع مخاطب را هم به دلیل کیفیت بالای کارهایش افزایش داد.
پیشروی در انیمیشنهای محمدیان به جایی رسید که در 1401، برای اولین بار در تاریخ جشنواره فجر، یک انیمیشن توانست در شش رشته از جمله بخش نویسندگی و کارگردانی با فیلمهای سینمای رئال رقابت کند. انیمیشن ایرانی، پیش از انیمیشن «بچهزرنگ» درجشنواره خیلی دیده نشده بود و پیش از آثار قبلیِ محمدیان (شاهزاده روم و فیلشاه)، صدایش به گوش تعداد زیادی از بچههای ایرانی نرسیده بود.
او صرفاً یک انیمیشنساز کاربلد نیست. محمدیان فقط یک کارگردان وطندوست نیست که انیمیشن خوب ایرانی تولید میکند. او انیمیشن دینی میسازد و مخاطبانش، محدود به داخل کشور نیستند. او در حالی که میتوانست مانند خیلیهای دیگر در استودیوهای حرفهای مرسوم مشغول کار باشد، پای کار انیمیشن دینی مانده و دنبال عافیتطلبی نبوده است. او در چنین صحنهای، مقابل ابرقدرتان انیمیشین از جمله «دیزنی» ایستاده تا دم از حق بزند. از کارهای کوتاه مانند «پرواز تا بینهایت» شروع کرد و موفق شد هم جایزه بگیرد و هم، نظر صاحبنظرانی مانند ابراهیم حاتمیکیا را جلب کند.
این روزهای اول مهر و بازگشایی مدارس ، مصادف با شروع اکران انیمشین «بچهزرنگ» است و از طرفی، سوم مهر، تولد هادی محمدیان است. در این فرسته، به 8 نکته درباره وجوه مختلف شخصیت او پرداختهایم. نکات بسیاری میشد در کنار این نکات قرار بگیرد؛ ولی بخاطر محدودیت اینستاگرام، مجبور به همین تعداد شدیم. به امید فتح گیشه جهانی توسط انیمیشن «بچه زرنگ» به کارگردانی هادی محمدیان.
آیینۀ نگاه علی نیست این نگاه
شعر انتقادی «سیدجواد شرافت» درباره وحدتشکنی
🔺رسانه بافتار
🆔https://eitaa.com/joinchat/4285857982C557b3c5b35