حماسه پیادهروی اربعین حسینی ظرفیت بالایی برای پرداخت هنرمندانه دارد. در چند سال اخیر نیز، ورود هنرمندان در قالبهای مختلف به این عرصه را بیشتر از قبل شاهدیم. «عکاسی» و «شعر» از قالبهایی هستند که حضور چشمگیری در ثبت و پرداخت این پدیده داشتهاند.
در این ایام نزدیک به اربعین حسینی، تحریریه بافتار، چند عکس و بیت را همگام با پیادهروی اربعین انتخاب کرده تا با حال و هوای این سفر همراه شویم.
🔺@baftar_resane
#عکس #اربعین #هنر_عاشورایی #تک_بیت #بیت_عاشورایی #شعر_آیینی #شعر
«سیدحسن حسینی» در کتابی کمحجم، مجموعهای از مینیمالنویسیهایش را منتشر کرده است. این کتاب را انتشارات سوره مهر در سال ۱۳۶۵ چاپ کرده است. حسینی در مقدمه این کتاب میگوید: «برادهها سادهترین نامی است که میتوان بر مجموعه نهاد و شاید هم برازندهترین. تراشههای فکر در گوشه و کنار کارگاه خیال. برادههای قلم در کف آهنگری محقر تشبیه و تمثیل».
در این فرسته، گلچینی از کوتاهنویسیهای او را درباره هنر و هنرمند آوردهایم که بیمناسبت با اتفاقات روزهای اخیر هم نیست.
🔺@baftar_resane
#کتاب #نثر
#هنر #هنر_متعهد #سید_حسن_حسینی #براده_ها #اعتراض #حق_و_باطل #هنر_برای_هنر #هنرمند
حس تعهد به وطن بسیاری از هنرمندان با سلایق گوناگون را برآن داشته تا در هر موقعیتی از تاریخ و زمانه، برای مسأله وطن اثری خلق کنند و نسبتی با این مقوله برقرار کنند.
«پرچم» به عنوان یک نماد و عنصر تصویری برآمده از هویّت ملّت ایران، همیشه یکی از پربسامدترین عنصر تعهد و عشق به وطن در آثار هنری حاضر بوده است.
در این فرسته به سراغ تعدادی از آثار گرافیکی هنرمندان ایرانی با محوریت پرچم ایران یا الهام گرفته از آن، رفتهایم و اشعاری را به تناسب به هرکدام ضمیمه کردهایم.
پینوشت: تایپوگرافی استفاده شده در جلد، اثر «حمیدرضا کشاورزی میاندشتی» است که به خط کوفی بنایی خوشنویسی شده است.
🔺@baftar_resane
#گرافیک #نقاشی #تایپو_گرافی #نقاشی_دیجیتال #شعر