eitaa logo
باقیات الصالحات
44 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
2.9هزار ویدیو
92 فایل
(( والباقیات الصالحات خیر عند ربک ثوابا و خیر املا )) این کانال محفل بصیرت افزایی و اطلاع رسانی مجمع فرهنگی مذهبی باقیات الصالحات مشهد مقدس است که از سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را آغاز نموده و به حول و قوه الهی همچنان با قوت به راه خود ادامه می دهد. یا علی مدد
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اسناد المصائب
🌐بررسی اشکالات محتوایی روایت : 1⃣براساس گزارش های متقدمین، اسراء را با شتر بدون جهاز می بردند تا ناراحتى ببینند و تنها در این روایت است که وجود محمل بر روی شترها ذکر شده است. اساسا محمل یک وسیله محترمانه است و هیچ‌کس آن‌ را براى اسیر خود انتخاب نمی‌کند. لذا محملی وجود نداشت که به فرض حضرت زینب(س) سر خود را به آن بکوبند. این مطلبی است که شیخ مفید و سیدبن طاووس، شیخ طوسی آنرا بیان نموده اند. به عنوان نمونه، راوی نقل می کند من در کوفه بودم و تجمع مردم کوفه را مشاهده کردم در حالی که مردم هم برای دیدن آن از خانه هایشان بیرون آمده بودند ؛ 📋《فَلَمَّا أُقْبِلَ بِهِمْ عَلَى الْجِمَالِ بِغَيْرِ وِطَاءٍ》 ♦️پس وقتی کاروان اسراء کربلا نزدیک شد، دیدم اهل بيت(ع) را سوار بر شتران بى‏ جهاز کرده اند.(۶) افزون بر این، در خود اشعارى که در این روایت به امام سجاد(ع) نسبت داده شده به صراحت آمده است؛ 📋《تُسَيِّرُونَا عَلَى الْأَقْتَابِ عَارِيَةً》 ♦️ما را بر شتران برهنه سوار کردند.(۷) روشن است که منظور حضرت(ع) شخص وى نیست، بلکه تمام اسرا را این‌گونه سوار کردند. 2⃣در اشعاری که در این روایت به زینب(ع) نسبت داده شده مطالب غیرواقعی و بعضاً موهنی به چشم می خورد. از جمله نسبت قساوت و سنگدلی به امام حسین(ع) و نسبت بی طاقتی، ذلت و ترس به امام سجاد(ع) دراسارت و یتیمی که حتی با صنایع ادبی هم قابل توجیه به نظر نمی رسد. 3⃣گزارش‌های معتبر تاریخی حاکی از آن است که عمر سعد، سر مقدّس امام حسین(ع) را، بی‌درنگ پس از شهادت آن‌حضرت، همراه خولی بن یزید اَصْبَحی و حُمَید بن مُسْلِم اَزْدی‏ نزد عبیدالله بن زیاد فرستاد. و از آن‌جا که کاروان اسیران یک روز بعد؛ یعنی روز یازدهم از کربلا به سمت کوفه حرکت نمودند، پس اصلاً هنگام ورود کاروان اسیران به کوفه سر مقدّس امام حسین(ع) همراه آنها نبود، تا حضرت زینب(س) با دیدن آن از خود بی‌خود شود.(۸) 4⃣شعر معروفي که در متن اين گزارش آمده است، حاوی مصرعی است که مي‏ گويد : 📋《يَا أَخِي! فَاطِمَ الصَّغِيرَةَ كَلِّمْهَا》 ♦️اي برادر با من حرف نمي‏زني، نزن؛ لااقل با دختر صغيره‏ي خود فاطمه سخن بگو! چگونه اين سخن مي‏ تواند صحيح باشد، در حالي که بنا به تصريح همه‏ ي تاريخ نويسان و پژوهشگران اسلامي، فاطمه بنت الحسين(ع)، که فاطمه‏ کبري هم خوانده مي‏ شود، آن روز، زن بزرگ و شوهرداري بود که با شوهرش حسن مثني همراه پدرش از مدينه خارج شده بودند و شوهرش حسن بن حسن(ع) معروف به حسن مثني در روز عاشورا پس از آنکه زخمهاي فراوان برداشته بود، از مرگ نجات يافت. 🎙اما سخن آخر : اما کدام قابل باور است که زينب کبری(س) از شدت تأثّر در ميان مردم و دشمنان از خود بي‏ خود شود و چنان سر بر چوب کجاوه بکوبد که خون سرش در برابر چشم دشمنان و نامحرمان جاری شود! یا زينب کبری ای که وقتی که پيکر پاره پاره‏ ی برادرش را در گودال قتلگاه ديد، دستانش را به سوي آسمان گرفت و گفت : 📋《اللَّهُمَّ تَقبَّل مِنَّا هَذَا القُربَانَ》 ♦️پروردگارا! این قربانی را از ما بپذیر!(۹) مسلم جصّاص می گويد : زينب(ع) از شدت ناراحتی نتوانست خويشتن داري کند تا سرش را شکافت! در این هنگام امام سجاد(ع) خطاب به زینب کبری(س) فرمود : 📋《يَا عَمَّةِ! أَنْتِ بِحَمْدِ اللَّهِ عَالِمَةٌ غَيْرُ مُعَلَّمَةٍ فَهِمَةٌ غَيْرُ مُفَهَّمَةٍ》 ♦️ای عمه! و تو بحمدالله درس ناخوانده دانائى و نیاموخته ی خردمند!(۱۰) از جمله ويژگی ‌های حضرت زينب(س) كه به ایشان موقعيت ويژه می بخشيد، عقل و تدبيرش بود. اگر او عاقله نبود چگونه اين همه حوادث را كه بعد از جدش رسول الله(س) به او روی آورد، تحمل مي‌نمود؟ او در بين زنان قريش و بني هاشم به خاطر درايت و تدبير و حلم و بردباريش ملقب به عاقله و عقيله و عقيلة النساء شده بود. مثلا ابن عباس وقتی می خواهد از حضرت زینب(س) چيزی نقل كند مي‌گويد : 📋《حَدَّثَتنِي عَقِيلَتُنَا زَينَبُ(س) بِنتُ عَلِىِِّ(ع)》 ♦️فرزانه‏ ی ما، زينب دختر علی(ع) برای ما چنين روايت کرد.(۱۱) @AsnadolMasaeb ادامه مطالب :👇
هدایت شده از اسناد المصائب
در مجلس يزيد آن مرد سرخ رنگ شامي وقتي به جناب سكينه(س) اشاره كرد و از يزيد خواست كه او را به وی ببخشد، فاطمه(س) می گويد : ما به زينب(ع) پناه بردیم چرا كه او بزرگتر و عاقلتر از ما بود.(۱۲) خطبه‌اي غراء و آتشين كه در كاخ يزيد و عبيدالله و در بين مردم كوفه و شام ايراد كرد همه را به تعجب و تحسين و تأثر و حزن و پشيماني از كارشان واداشت، در حالي كه زني بود مصيبت زده آن هم چه مصيبت‌هاي بزرگ. از كارهاي مدبّرانه و عاقلانه او اين بود كه در حين كوچ دادن اسراء به شام دستور داد محمل‌ها را سياه پوش كنند، اين كارهاي او از نظر دشمن بي‌اهميت بود، ولي عقل و درايت زينب(س) به آينده و به حفظ نهضت حسيني با اين مظاهر پرمعني حكم می نمود. علامه قزوينی در بيان عقيله بودن زينب در كتاب «زينب من المهد الي اللحد» مي‌نويسد : عقل و درايتي كه زينب(س) داشت، حادثه كربلا را رهبري و از فرزندان امام چنان آبرومندانه سرپرستي نمود و جان امام زين العابدين(ع) را از مرگ حتمي نجات داد و كاخ يزيد را به لرزه در آورد.و نهضت حسيني را تا به امروز زنده و پاينده نمود.(۱۳) حِذْيَم بن شريك اسدى مى گويد : هنگامی که زینب کبری(س) در کوفه خطبه می خواند. 📋《لَمْ أَرَ وَ اللَّهِ خَفِرَةً قَطُّ أَنْطَقَ مِنْهَا كَأَنَّهَا تَنْطِقُ وَ تُفْرِغُ عَلَى لِسَانِ عَلِيٍّ(ع)》 ♦️در آن روز به زينب دختر على(ع) نگريستم كه خطبه مى خواند و هرگز زنى را سخن ورتر و زبان آورتر از او نديدم. گويا زبان على(ع) در كام اوست و با زبان اميرمؤمنان على(ع) سخن مى گويد.(۱۴) كلمات و فرمایشات گهربار آن حضرت(ع) در خطبه هایى كه از آن حضرت روایت شده، خود قوی ترین دلیل بر كمال فصاحت و بلاغت آن بانوى بزرگوار می باشد. در مورد صدیقه ی توانا، عقلیه دودمان وحی، تربیت شده خاندان نبوت، حضرت زینب كبری(س) سخن ها بسیار گفته ونوشته اند. محدث قمی مي‏ نويسد : حضرت زينب(س) آن چنان يزيد و ابن‏ زياد را به باد توبيخ و ملامت گرفت که بدون واهمه و ترس ابن‏ زياد را با نام مادر بدکاره‏ اش (ابن‏ مرجانه) و يزيد را به اسم مادر خونخوار و معروفه‏اش (ابن آکله الاکباد) خواند. و هر دو را که در اوج قدرت و غرور به تخت تکبر و استکبار تکيه زده بودند و بر قدرت پوشالی خود مي‏ باليدند، خوار و ذليل ساخت. پس روشن شد که اين روايت جعلي است و شان حضرت زينب(س) اجل از اين امور است.(۱۵) 📚منابع: ۱)بحارالانوار مجلسی، ج۴۵، ص۱۱۴ ۲)منتهی الآمال محدث قمی، ج۱، ص۵۶۹ ۳)عاشورا پژوهی با رویکرد تحریف شناسی، صحّتی، ص۷۱ ۴)قامعه اهل الباطل بحرانی ستری، صص۲۰-۷۷-۹۰ ۵)المنتخب طریحی، ج۲، ص۴۳۵ ۶)امالی شیخ طوسی، ص۹۱ ۷)بحارالانوار مجلسی، ج۴۵، ص۱۱۴ ۸)الارشاد شیخ مفید، ج۲، ص۱۱۳ ۹)عوالم العلوم بحرانی، ج۱۱، ص۹۵۸ ۱۰)الاحتجاج طبرسی، ج۲، ص۳۰۶ ۱۱)عوالم العلوم بحرانی، ج۱۱، ص۹۵۱ ۱۲)سیر اعلام النبلاء ذهبی، ج۳، ص۳۰۹ ۱۳)زینب من المهد الی اللحد قزوینی، ص۴۰ ۱۴)الاحتجاج طبرسی، ج۲، ص۳۰۶ ۱۵)سفینه البحار محدث قمی، ج۱ ،‌ص۵۵۸ @AsnadolMasaeb
هدایت شده از جهان نیوز
⚫️مهدکودکها زیرمجموعه آموزش و پرورش است، بگومگوی دستگاه‌ها باید برطرف شود 🔻 رهبر انقلاب: یک مسئله، مسئله‌ی مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها است. مهدکودکها متأسفانه رها است. مهدکودک‌ها هم ذیل آموزش پرورش است، این رها است. اولاً دستگاههای مختلف دولتی با هم توی این زمینه بگومگو دارند که این بگومگوها باید برطرف بشود. وانگهی وقتی که دستگاه را شما رها بگذارید، دیگران می‌آیند بچه های مردم را می گیرند، می‌برند آنجا و تربیت های غلط داده می شود. گزارشهای بسیار بدی بنده دریافت کردم از بعضی از مهدکودک‌ها که واقعا نگران‌کننده است. ۹۹/۶/۱۱ @jahaannews
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 هشدار امروز رهبر انقلاب درباره آسیبهای آموزش مجازی دانش آموزان در دوران کرونایی 🔻 رهبر انقلاب اسلامی درخصوص آموزش مجازی و برخی زیان‌های احتمالی آن خاطرنشان کردند: راه اندازی شبکه شاد، اقدام بسیار خوبی است اما آموزش مجازی نباید موجب شود که دانش آموز در معرض آسیبهای فضای مجازی و خطرات اخلاقی و اعتقادی قرار گیرد. ۹۹/۶/۱۱ ✍️بیداری ملت @bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
13990611_40482_1281k.mp3
11.5M
🎙 بشنوید | صوت کامل سخنرانی امروز رهبر انقلاب در اجلاس سالیانه رؤسا و مدیران آموزش و پرورش. ۹۹/۶/۱۱ 🔴به کمپین بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از جنگ موریانه ها 😷
🔴 پاسخ قابل تأمل حمید رسایی به توییت وزیر ارتباطاعات ┈••✾ ✾••┈ 📱 https://eitaa.com/joinchat/512753667Ca7d8a73f51
هدایت شده از توییتر انقلابی
⭕️ جناب آقای روحانی (دامت اراجیفته)! بهترین و دقیق‌ترین روش نظرسنجی این هست؛ نه حدس زدن از رویِ قیافه‌یِ مردم، از پشتِ شیشه‌هایِ دودیِ لندکروزِ ضدگلوله در خیابانهایِ شمالِ شهرِ تهران! #نظارت_میدانی 👤 حاج حیدر @TWTenghelabi
هدایت شده از توییتر انقلابی
⭕️ چند سالی می‌شود که حسن روحانی، مدرسه علمیه علوی قم که در کودکی آنجا درس حوزه خوانده را برای ایام بعد از اتمام دوران ریاست‌جمهوری‌اش بازسازی و تجهیز کرده؛ حوزه‌ای با امکاناتی نظیر استخر، سونا و جکوزی؛ احتمالاً برای زنده نگه داشتن یاد استاد و ادامه دادن راه غریق کوشک! 👤 سید رضی @TWTenghelabi
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
🔴 تحرکات دوباره و مشکوک کاظمینی بروجردی در غرب تهران 🔹کاظمینی بروجردی که قبلا به دلیل طرح برخی از ادعاها و تحرکات شبهه برانگیز سیاسی و دینی بازداشت شده بود، پس از آزادی فعالیت های خود را حوالی «پارک اوستا» در خیابان آزادی شروع کرده است. 🔻کاظمینی بروجردی در سال ۱۳۸۵ توانسته بود با جذب پیروان زیاد، مدتی در غرب تهران به ایجاد التهاب و آشوب بپردازد که نهایتا در مهر۸۵ بازداشت و به ۱۱سال زندان محکوم گردید. 🔥 @mahramaneh1
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
7.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کارشناس منوتو رو آنتن زنده‌ی منوتو یجوری از ایران دفاع کرد و پهلوی رو تحقیر کرد که باید تو تاریخ ثبت بشه 😂 کارشناس من و تو: ایران اکنون استقلال خود را ثابت کرده آن پهلوی بود که باید تمام کارهای خود را با سفارت انگلستان و آمریکا چک می کرد؛ ایران باید بیش از پیش قدرت خود را افزایش دهد همانطور که انگلستان در اوج بحران اقتصادی به دنبال اتم بود @Bisimchimedia
📚 ✍ حجت الاسلام علی شیرازی در حرکت حضرت اباعبدلله (ع) سه عنصر وجود دارد: عنصر و عقل، عنصر و عزت، عنصر . در حادثه ، عاطفه با عشق و محبت و ترحم و گریه همراه است. قدرت عاطفه ، قدرت عظیمی است؛ لذا ما را امر میکنند به: گریستن، گریاندن و تشریح حادثه عاشورا. در فضای عاطفی و در فضای عشق و محبت است که میتوان خیلی از حقایق را فهمید. خیلی از مسائل است که باید آنها را با عاطفه و محبت حل کرد. در تاریخ 17 خرداد 1373 فرمودند...... 🔻 ادامه مطلب را در اینجا بخوانید👇 @partosokhan_ir
هدایت شده از آنتی روباه
◼️ سنایی غزنوی درباره لزوم چنین سروده است: داستان پسر هند مگر نشنیدی، که از او بر سر اولاد پیمبر چه رسید پدر او لب و دندان پیمبر بشکست، مادر او جگر عم پیمبر بمکید خود به ناحق حق داماد پیمبر بگرفت، پسرِ او سرِ فرزند پیمبر ببرید بر چنین قوم چرا لعنت و نفرین نکنم، لعن الله یزیدا و علی آل یزید 🦊 @antirobah