📌 شهادت سردار رشید حاج حسین همدانی
🔸 سردار سرلشکر شهید حسین همدانی (ابو وهب) در سال ۱۳۲۹ در شهرستان آبادان دیده به جهان گشود و در سن ۶۱ سالگی در سوریه به فیض شهادت نایل آمد.
🔹 سردار حاج حسین همدانی در همان ابتدای جوانی در صف مبارزان انقلابی درآمد و با حضور در محضر آیت الله شهید مدنی در همدان به مبارزه به رژیم شاهنشاهی پرداخت.
🔸 سردار حسین همدانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی پایه گذاری و تأسیس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی استان همدان را آغاز و خود نیز به عنوان یکی از ارکان اصلی شورای عالی فرماندهی سپاه استان همدان، فعالیتش را آغاز کرد.
🔹 ۱۳ دی ۱۳۹۰ سردار حاج حسین همدانی به درخواست سردار قاسم سلیمانی و حکم سردار عزیز جعفری فرمانده وقت سپاه در سوریه حاضر شد. حاج حسین همدانی دلیل حضور ایران در بحران سوریه را با تعبیری از آیتالله خامنهای پاسخ داده بود: عمق استراتژی ما سوریه است .
🔸 عصر ۱۶ مهر ۱۳۹۴ سردار حسین همدانی با همکارانش برای شناسایی به منطقهای که دست تکفیریها بود می رود که به کمین دشمن برخورد میکند و ماشینشان را به رگبار می بندند . سردار از ناحیه چشم و سر آسیب جدی دیده و ساعاتی بعد به فیض عظیم شهادت نایل می شود.
#تقویم_تاریخ
#مهر_۱۶
#شهید_همدانی
🚫@bahaiyat🚫
📌 دستگیری و تبعید آیت الله سید حسن مدرس
🔹 سید حسن مدرس (۱۲۴۹-۱۳۱۶ش)، از مجتهدان، سیاستمداران و مبارزین سیاسی ایران در قرن سیزدهم بود. او از علمای اصفهان بود که در اصفهان و نجف تحصیل کرده و به درجه اجتهاد رسید. وی از مدرسان حوزه اصفهان و تهران بوده و به خاطر تسلط بر تدریس به مدرس مشهور شد.
🔸او اقدامات سیاسی بسیاری داشته که حمایت از مشروطهخواهان، عضویت در انجمن ولایتی، نمایندگی در دوره دوم تا ششم مجلس شورای ملی، مخالفت با اولتیماتوم دولت روس، تشکیل کمیته دفاع ملی در جنگ جهانی اول، مبارزه با استبداد رضاخانی و ... از جمله فعالیتهای ایشان بود.
🔹در پی مخالفت های مکرر آیت اللَّه مدرس با دیکتاتوری رضاخان پهلوی، ۱۶ مهر ۱۳۰۷ به دستور رضاخان، رییس شهربانی تهران به همراه تعدادی از نیروهای نظامی به منزل آیت اللَّه مدرس هجوم بردند و پس از ضرب و شتم، ایشان را بدون عمامه، عبا و کفش، از خانه بیرون برده و به مأموران شهربانی مشهد تحویل دادند. این عالم مجاهد سرانجام در سال ۱۳۱۶ به شهادت رسید.
#تقویم_تاریخ
#مهر_۱۶
#سید_حسن_مدرس
#تبعید
🚫@bahaiyat🚫
بنام خدا
مبارزه انجمن با بهاییت
راهبرد مناظره (۱۹)
انجمن کار آمدترین راهبرد خود برای مقابله با بهاییان را مناظره می دانست و انصافا نیز بهاییان حرفی برای گفتن نداشتند. نه ایدئولوژی بهاییت از غنای کلامی برخوردار است و نه بهاییان چیزی در چنته داشتند.
لذا بهاییان در برابر راهبرد انجمن مبنی بر مواجهه علمی سخت دچار بن بست شدند و برای برون رفت از بن بست چاره ها اندیشیدند. چون اکثر مباحثه های علمی به سود انجمن تمام می شد و گاه برابر می نمود اما بخشنامه صادره که در اخبار امری تابستان سال ۱۳۴۴ چاپ شد، تاکید داشت که انجمنی ها بر متون مرجع بهایی تسلط دارند پس بهاییان از مباحثه علمی با انجمنی ها بپرهیزند.
با این حال طبق گفته رهبر انجمن گویا حدود دو هزار انواع مناظره ها بین افراد دو گروه در تهران و شهرستان ها برگزار شد.
پیداست آن بخشنامه که نخستین واکنش رسمی درونگروهی بهاییت شد موجب احساس سرشکستگی بهاییان گردیده باشد و می توانست به چالشی درونی بینجامد ولی با این حال فرقه با صدور این بخشنامه راه مناظره های روز افزون و روبه گسترش را بست تا اوضاع از کنترل خارج نشود.
چند تدبیر فرقه در این زمینه به چشم خورد. یکی آنکه با طرح اشکال انجمنی ها معلوم می شد کتب مرجع بهاییت چه اندازه بی مایه، مضحک، ضد قواعد عقل و مخالف علم و مایه رسوایی بهاییان است لذا در اولین فرصت نسخه های اولیه آن کتاب جمع آوری و در تجدید چاپ، گزاره های مورد نقد حذف می گردید.
دوم لجنه ی تزیید معلومات را تاسیس کردند و به افزایش دانش کلامی و ایدئولوژیک پیروان فرقه پرداختند اما در مجموع کم سوادی آنان همواره مشهود بود.
از زمانی که فرقه ضاله به تحریم مناظره روی آورد تیغ بران انجمن کند شد.
البته با این وجود گهگاه مناظره هایی با اصرار انجمن و یا با فشار پیروان بهایی بر تشکیلات فرقه برگزار می شد ولی از فراوانی آن به شدت کاسته شد.
اینکه آیا با یک سازمان سیاسی، مناظره کلامی انجام گیرد چه ضرورت و فوایدی دارد می بایست در مجالی دیگر مورد ارزیابی قرار گیرد لکن در هر صورت از جهتی به ضرر فرقه تمام شد و از جهتی به سود آن.
بهاییت برای رسمیت یافتن به طی شدن چند مرحله نیاز مبرم داشت. مثلا باید گام های اشتهار، انفصال، رفع استیحاش، مقهوریت، مظلومیت و پذیرفتگی اجتماعی آنان از سوی جامعه مسلمانان سپری شود. به نظر می رسد از آثار جانبی این راهبرد انجمن طی شدن گام های مذکور به سود فرقه بوده است.
همچنین مقدمات زیست بدون هزینه بهاییان که قبلا مورد تحریم مراجع بودند نیز فراهم گردید. اما مهمترین دستاورد فرقه در گام بعدی که به کمک رژیم شاه زمینه سازی شد؛ فراهم شدن زمینه ی تبلیغ عمومی و علنی بهابیگری است. چنانکه از اواخر سال ۱۳۵۲ تحت عنوان "ابلاغ کلمه" تبلیغ عام در دستور کار فرقه قرار گرفت.
✍دکتر#رضایی
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
🚫@bahaiyat🚫
18.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#آیتالله_خامنهای
#تفسیر
#سوره_حشر_۱۰
ضعف فکری و عقلی، علت اصلی اختلاف درونی منافقان
۱۳۶۱/۰۵/۲۹
🚫@bahaiyat🚫
47.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برنامه تلویزیونی "جغرافیای فتح"
فصل یکم: "غزاویها"
مرور تاریخچه غزه و سرگذشت غزاویها
به روایت کارشناس و روی نقشه...
قسمت یکم: "غزه تا ۷ اکتبر"
🚫@bahaiyat🚫
.
﷽؛
🏷 سلام مرا برسان و دستورشان ده!
🔅امام رضا علیه السلام :
✓ «اي عبدالعظيم سلام مرا به دوستانم برسان و ...دستورشان ده كه راستگو وامانت پرداز باشند و دستورشان ده كه خاموشی گزينند و از مجادلات بيهوده بپرهيزند. و به هم روىآورند و با يكديگر ديدار كنند، كه موجب نزديكى به من است».
⁙ «يَا عَبْدَ الْعَظِيمِ أَبْلِغْ عَنِّي أَوْلِيَائِيَ السَّلَامَ وَ... مُرْهُمْ بِالصِّدْقِ فِي الْحَدِيثِ وَ أَدَاءِ الْأَمَانَةِ وَ مُرْهُمْ بِالسُّكُوتِ وَ تَرْكِ الْجِدَالِ فِيمَا لَا يَعْنِيهِمْ وَ إِقْبَالِ بَعْضِهِمْ عَلَى بَعْضٍ وَ الْمُزَاوَرَةِ فَإِنَّ ذَلِكَ قُرْبَةٌ إِلَي».
📚 الاختصاص ص ٢٤٧
📅 مناسبت امروز : ۴ ربیع الثانی، ولادت حضرت عبدالعظيم حسنی(علیه السلام)
🚫@bahaiyat🚫
5.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥اسرائیل کشور نیست بلکه ناموس غرب است
🔹سقوط رژیم اسرائیل، سقوط کل استعمار در جهان اسلام هست
🎙استاد#رحیم پور ازغدی
#اسرائیل
#بهائیت_حامی_اسرائیل
🚫@bahaiyat🚫
🔻ولادت سیدالکریم، حضرت عبدالعظیم حسنی، بر همه دوستان اهل بیت علیهم السلام مبارکباد.
💠 حمد وسوره ای قرائت و به محضر آن بزرگوار هدیه کنیم تا ان شاءلله از شفاعت و عنایت ایشان بهره مند گردیم.
🚫@bahaiyat🚫
بنام خدا
مبارزه انجمن با بهاییت
تقابل تک بعدی (۲۰)
جنبش های سیاسی اجتماعی از چند مولفه ی بنیادین برخوردارند که سبب شکل گیری، گسترش، سازمان یابی، ضامن حیات و موجب تداوم بقای آنهاست که عبارتند از:
ایدئولوژی، رهبران، نخبگان مروج ایدئولوژی، امکانات مالی، پایگاه اجتماعی، قدرت سیاسی، رسانه و ...
بهاییت به مثابه یک جنبش سیاسی از این مولفه ها بهره داشت و افزون بر آن از حامیان چند لایه ی بازیگران سیاسی داخل و خارج نیز برخوردار بود.
برنامه ریزی و هدف گذاری برای مقابله با چنین جنبشی اگر تمام این مولفه ها را هدف نگیرد راه به جایی نمی برد و بلکه بر عکس می تواند اسباب رشد و تحکیم آن را فراهم سازد.
انجمن حجتیه طی حدود ۲۵ سال مقابله با بهاییت به این مولفه ها توجه و دسترسی نداشت لذا چالش و یا آسیبی متوجه مولفه های حیاتی بهاییت نشد.
کارنامه انجمن
بخش مهمی از نیروی انجمن طی دوره کوتاه ده تا یازده ساله ( ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۲ صرف مقابله با بخش تبلیغ عمومی بهاییگری شد. البته در همین بخش نیز به موفقیت کامل نرسید. مثلا موسسه انتشارات امری هیچ خدشه ای ندید و پرشتاب به نشر و چاپ مجلات درونگروهی و کتب و جزوات آموزشی و تبلیغی موفق می شد مگر در مواردی که حاکمیت به سبب نگرانی از واکنش روحانیت و قشر متدین جامعه وقفه ای در کار آن ایجاد می نمود.
بخشی از توان انجمن صرف نفوذ برای کسب خبر گردید و بخشی نیز به مناظره اختصاص یافت .
ذیل همین سیاست بخش عمده ای از توان انجمن صرف مسلمان سازی بهاییان خرده پا از طریق مباحثات چهره به چهره می شد( بدان خواهم پرداخت) و نیم بیشتر را مصروف ساماندهی شبکه سخنرانان و اجرای کنفرانس های تبلیغی انجمن نمودند.
از اوایل ۱۳۵۳ تا ۱۳۵۷ نیز بهاییت از اولویت انجمن خارج و عمده وقت انجمن مرکز به تدریس دروس معارف فارسی اختصاص یافت.
✍دکتر#رضایی
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
🚫@bahaiyat🚫
سلام علیکم و رحمه الله . متاسفانه یکی از دامادهای من و داماد خواهرم تمام علائم بهایی شدن رو دارن . کاسب هستند . نماز و روزه رو کنار گذاستند . زیارت رو خرافه میدونن حجاب همسرانشون رو برداشتن . باغ و ویلا و ماشین مدل بالا خریدند و..... لیکن در ظاهر انکار میکنن . و ما راهی برای جستجو و تجسس نداریم از طرفی نگران نجس بودن اینا هستیم از طرفی دخترهامون هم میگن نه بهایی چیه؟ ما مسلمانیم . خدا روقبول داریم وازین حرفا .... تکلیف ما چیه ؟ عجیب به دردسر افتادیم . خواهشا راهنمایی بفرمایید . ممنون
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
✍️سلام علیکم
هیچ کدام از مواردی که گفتید دلیل بهایی بودن نیست. بسیاری از شیعه ها نماز نمی خوانند، بی حجاب هستند و باغ و ویلا دارند. چه ربطی به بهائیت دارند. لزومی به تجسس هم نیست.
🚫@bahaiyat🚫