eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
17.5هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
35 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
8.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▫️وقتی زمین بازگشت "مسیح" را در کنار "پسرِ انسان" جشن میگیرد... "مقتدای مسیح" به مناسبت ولادت حضرت عیسی علیه السلام.✨ عجل الله تعالی فرجه الشریف 💀@bahaiyat💀
💬 | متن پیام: نطفه باب وبهاییت در لندن وروسیه بسته شده است در ماه نامه سراسری وتخصصی پادنگ مفصل.... ✍همکار گرامی! فایل مجله خود را از طریق ارسال فایل ارسال کنید، استفاده کنیم
🕸نقدى از نظرگاه تشيع(۴) ولى على رغم نظريۀ مؤلف اين كتاب، شيخيّه و حاج محمد كريم خان، اين دو عقيده را متناقض يا متضاد يكديگر نمى‌دانند. و اگر چه در اين خصوص اشارۀ صريحى نكرده‌اند، ولى از بررسى دقيق در آثار آنان چنين برمى‌آيد كه حلقه‌هاى متصل كننده‌اى بين دو عقيدۀ مذكور، در نظر آنان خطور كرده است كه مى‌بايست جهت دستيابى با تحليلى نهائى از تداوم بابيت در عصر غيبت كبرى، آنها را مورد تحقيق قرار بدهيم: ١ - اشاره و استناد به رواياتى است كه در آن وجود ابواب امام را در همۀ زمان‌ها از ابتداء تا ظهور حضرت مهدى عليه السلام تصريح مى‌كنند مانند: «و لابد من باب مع كل امام فى كل عهد و زمان من عهد آدم الى ظهور المهدى». در هر روزگار و زمان از خلقت آدم تا ظهور مهدى با هر يك از امامان بابى ضرورى است. و حديث: «لكلّ زمان سلمان» براى هر زمانى سلمانى است. اگر در اين احاديث، مراد از كلمۀ «باب» و «سلمان» را به معناى بابى در نظر آوريم كه ابواب اربعه بودند، البته با توقيع امام به نائب چهارم متضاد خواهد بود. و در اين تناقض ملزم به پذيرش يك جانب از آن هستيم. و اگر بخواهيم يك تلفيق اصولى به وجود آوريم، بايد منظور از سلمان و يا باب در احاديث مذكور، علماى واقعى و راويان حديث در نظر آيد. كه از يك سوى رابطۀ خلق و احكام هستند و از سوى ديگر واسطۀ فيض. چنانچه در حديث منقول از امام‌حسن عسكرى عليه السلام است كه پدر بزرگوارش فرمود: «لو لا من يبقى بعد غيبة قائمنا عليه السلام من العلماء الدّاعين إليه، و الدّالّين عليه، و الذابّين عن دينه بحجح اللّٰه و المنقذين لضعفاء عباد اللّٰه من شباك إبليس ومردته، ومن فخاخ النواصب، لما بقى أحد إلّاارتدّ عن دين اللّٰه ولكنّهم الّذين يمسكّون أزمّة قلوب لضعفاء الشيعة كما يمسك صاحب السفينة سكّانها، أولئك هم الأفضلون عند اللّٰه عزّوجلّ». ١ و در اين حديث اشارۀ صريح به علما است و در حقيقت به علمايى است كه از حيث مراتب كمال، در مقام فيض و نشر معارف دين به عقل و به روح هستند، نه به معنى ابوابى كه مستقيماً به حضور امام شرفياب مى‌شوند و فرمايش امام را مستقيماً به مردم مى‌رسانند و در اين مورد هيچ اختلافى بين علماى شيعه نيست. 📗١) . بحار ج٢، ص۶، ح١٢، باب٨ 📗بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص۱۴۴_۱۴۵ 💀@bahaiyat💀
💬 | متن پیام: سلام علیکم اگر.... از سر نیاز و تامین معاش زندکی مجبور باشیم که با وی برخورد داشته باشیم... ✍سلام علیکم سوالتان مبهم است اما اگر امکان جدایی دارید، جدا شوید، رزق شما را خداوند می دهد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫شبتون معطر، 🍃به بوی مهربانی خدا، 💫یاد خدا همیشه در ذهنتان 💫الهی دلتون شاد، 🍃و قلب مهربان تان 💫همیشه تپنده باد .. 💫شب خوبی 🍃در کنار عزیزانتون‌ داشته باشید 💫 شبتون بخیر 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️آگاه به خیانت چشم ها▪️ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📜 عَنْ عَبْدِ اَلرَّحْمَنِ بْنِ مَسْلَمَةَ اَلْجَرِيرِيِّ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَنْ قَوْلِهِ عَزَّ وَ جَلَّ «يَعْلَمُ خٰائِنَةَ اَلْأَعْيُنِ» فَقَالَ: أَلَمْ تَرَ إِلَى اَلرَّجُلِ يَنْظُرُ إِلَى اَلشَّيْءِ وَ كَأَنَّهُ لاَ يَنْظُرُ إِلَيْهِ فَذَلِكَ خَائِنَةُ اَلْأَعْيُنِ. 📄 جريرى گويد: از امام صادق عليه السلام در بارۀ قول خداوند كه فرموده است: «خداوند خيانت چشم‌ها را مى‌داند» پرسيدم، فرمودند: آيا نديده‌اى كه گاهى شخصى چيزى را طورى نگاه مى‌كند كه گويا به آن نظر نمى‌كند! اين است خيانت چشمها. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📚 معانی الأخبار ج ۱، ص ۱۴۷ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
28.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍀چرا تعیین زمان ظهور جایز نیست؟ بررسی برخی از روایات ائمه علیهم السلام در باب کراهیت تعیین زمان برای ظهور امام زمان ارواحناه فداء عجل الله تعالی فرجه الشریف 💀@bahaiyat💀
🕸فرقه ضاله بهائیت راه تحقیق حقایق را بر اعضاء بسته است 💀@bahaiyat💀
🕸نقدى از نظرگاه تشيع(۵) ٢ - در منابع مهم شيخيه، كلمۀ «كاملين»، «نقباء» و «نجباء» مرادف ابواب و نواب آمده است و احاديثى كه اشارۀ صريح به رجوع مردم به جهت اكتساب حقايق عاليۀ دين، به بزرگان تقوى و علم دين شده است، مستمسكى براى اثبات مقام بابيت و نائبى آنان شده است. از آن جمله: «يا جابر أوَ تدرى ما المعرفة المعرفة إثبات التوحيد اوّلاً، ثمّ معرفة الإيمان ثانياً، ثم معرفة الأبواب ثالثاً، ثم معرفة إلامام رابعاً، ثم معرفة الأركان خامساً، ثم معرفة النقباء سادساً، ثم معرفة النجباء سابعاً.» نقباء در نظر شيخيه كسانى هستند كه: «بعد از قطع اين اسفار (اسفار چهارگانه و مشاهدۀ اين ديار خلقيت خود را فانى نمايد و هستى خود را نيست كند، و از مقام فؤاد بگذرد، و در جميع مراتب اسم خدا شود. (١) ولى نجيب كسى است كه سفرهاى چهارگانه را نموده باشد. پس از مقام خلق به سوى حق سفر كرده باشد و مزاج او معتدل شده باشد. و طريقۀ او درست شده باشد و از اضداد اين دنيا جدا باشد و از زمين‌ها مهاجرت كرده باشد و به آسمانها شارك شده باشد...». (٢ ) بدين خاطر نجبا در مراتب پائين‌ترى از نقبا قرار دارند. و نقبا و نجبا، در اصطلاح شيخيه «كاملين» هستند و «لفظ ناطق درباۀ بعضى شيعيان هم يعنى كمّلين و بزرگان ايشان مانند حضرت سلمان رضوان اللّٰه عليه يا امّتان آن بزرگان هم كه آئينۀ سرتا پا نماى امام عليه السلام هستند و مبلغ و مؤدى از جانب او و باب امام عليه السلام هستند، اطلاق مى‌شود». (٣) بنابراين شخص اول اين كاملين: «باب اعظم امام عليه السلام است. او ناطق حقيقى شيعيانى است كه دون درجۀ اويند، زيرا بلاواسطه از امام عليه السلام مى‌گيرد، و به ديگران مى‌رساند». (۴) در اين مرتبه از تحليل موضوع مورد نظر، بايد اذعان داشت كه از نظر عقيدۀ دينى شيعيان، اسلام، در هر زمان و عصرى، افرادى كه صاحب درجات عاليۀ سير و سلوك بوده و به مقام والاى ايمان نائل شده‌اند، امرى واضح و روشن مى‌باشد، و به هيچ وجه من الوجوه يك مبحث يا توجهى جديد بشمار نمى‌رود و شيخيه و كتاب‌هاى مشايخ آنان، بيش از يك ذره در برابر امواج خروشان از هزاران كتب و رساله و حكايت‌ها نمى‌باشد. 📗(١)(۲) «رجوم الشياطين»، ترجمۀ: ابوالقاسم خان ابراهيمى، ص ٩۴، ص۸۳ 📗(٣)«فهرست»، ص١٢۴ 📗(۴)فهرست، ص ١٢۵ - حاج محمد كريم خان تصريح مى‌كند كه: «اين زمان، زمان اظهار امر نجابت و نقابت نيست» - مراجعه شود به رسالۀ: «تير شهاب در ردّ باب» مندرج در كتاب: «مجمع الرسائل فارسى»، ص ٢٣٠ - همچنين براى بررسى بيشتر پيرامون نقبا و نجبا، از ديدگاه شيخيه بررسى شود: كتاب «رسالۀ سى فصل»، ص ١٠٢ و رسالۀ: «ازهاق الباطل فى ردّ بابيه» و: «رساله‌اى در جواب سؤالات آقاى مهندس موسى ژام» مندرج در كتاب: «دو رساله»، ص ۱۶ 📗بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص۱۴۴_۱۴۵ 💀@bahaiyat💀
💬 | متن پیام: سلام فرموده بودید در صدا و سیما فیلم و مستندی برای اشکار سازی چهره بهاییت ساخته نشده؟ https://www.doctv.ir/program/152485 ✍️سلام ضمن تشکر از این مخاطب گرامی ما نگفتیم، نظر مخاطب بود که پاسخ دادیم. این لینکی که شما فرستادید هم "مرحبا بناصرنا"