🔴دعوت به مناظره
جناب آقای سید #حسن_خمینی
بدنبال فرمایش اخیر امام #خامنهای مبنی بر مناظره به جای منازعه، برای روشن شدن حقایق و اثبات مدعای سایت تحت اشراف جناب عالی (جماران) مبنی بر فاصله گرفتن از راه و اندیشه #امام_خمینی ره از جنابعالی درخواست می شود در یک #مناظره تلویزیونی شرکت بفرمایید. چنانچه شرکت در مناظره در شأن خود نمی دانید فردی را به عنوان نماینده خودتان معرفی کنید.
@bahaneee
🔴ما حقیقتاً مرده بودیم؛ امام ما را زنده کرد
رهبر معظّم انقلاب:
ما حقیقتاً مرده بودیم؛ امام ما را زنده کرد. ما گمراه بودیم؛ امام ما را هدایت کرد. ما غافل بودیم از وظایف بزرگ انسان و مسلمان؛ او ما را بیدار کرد و راه را به ما نشان داد و دست ما را گرفت و ما را تشجیع کرد و خودش هم جلو افتاد. اکتفا نکرد به اینکه به ما بگوید بروید؛ او رفت تا ما برویم، تا ما پشت سر او حرکت کنیم.
#امام_خامنه_ای
۱۳۶۸/۰۴/۱۹
@bahaneee
هدایت شده از KHAMENEI.IR
4_6019279567355645579.mp3
9.99M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی. ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
💻 Farsi.Khamenei.ir
10.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 بزرگترین نعمت
بزرگترین نعمت در عصر کنونی برای ما، نفس نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
آیت الله سیفی مازندرانی (دامت برکاته)
@bahaneee
🔴 جانِ انقلابی در جامۀ طلبگی
مهدی جمشیدی
۱. سیّدمصطفی مدرّس از «خود»ش تهی شده بود و «خود»ش شده بود مجموعهای از دغدغههای انقلابی. انقلاب، «منِ» او شده بود و از این جهت، تمام ذهن و ضمیرش در سایۀ هدفهای انقلاب قرار گرفته بود. وجودش را به خدمت غایات انقلاب گمارده بود و اینگونه، «رسم بیخودی» را آموخته بود. اقتضای ادب سلوک نیز همین است که سالک باید از «خود»، بگسلد و در «او» فانی شود؛ چنانکه جز او نبیند و جز او نطلبد. آری، باید «او» شد و تا زمانی که «من» در درون ما سلطنت دارد، اندیشهها و خواستههایمان، آغشتۀ به هوا و هوس است. در طلب او، باید چون او شد و معنای چون او شدن، از خود برونشدن است. سیّدمصطفی، همچون آیینهای شده بود که آدمی در چهره و در وجودش، نه خودِ او را بلکه انقلاب و دردها و رنجها و مقاصد و آرمانهای آن را میدید. نسبتش با انقلاب، وجودی و اُنسی بود، نه کاسبکارانه و منفعتاندیشانه. هستیاش را در همین راستا تعریف کرده بود و جز تحقّق آرمانشهر انقلاب را نمیطلبید. بسیار باید از خودخواهی و خویشمرکزبینی فاصله گرفت تا چنین حالی بر وجود آدمی حاکم شود. این وضعِ وجودی، چشمگیرترین و دلرباترین فتوحات وی بود.
۲. او شعارزده و قشری نبود. دکانددار و چرتکهانداز نبود. بر سر حقیقت، معامله و دادوستد نمیکرد و دشنۀ مصلحت در دست نداشت. تشنه و شیفتۀ دانستن بود و آنچنان مشتاقانه گوش میداد که ذوق گفتن در آدمی میشکفت. منعطف و مداراتی بود، امّا بیاصول و سیّال نبود. حرارت و هیجانی انقلابی داشت، امّا بیاخلاق و منطقستیز نبود. در صحنه و میداننشین بود امّا سودای دیدهشدن و شهرت نداشت. طلبه و دینشناس بود امّا دیندانیاش را به رخ نمیکشید و فضلفروشی نمیکرد و معتقد به انحصار فهم دینی نبود. نه خنجر کینه در دست داشت و نه عقدۀ فروخورده در دل. بدخواه و غرضورز نبود. در پی همافزایی بود و میخواست با همدلی، اجتماع انقلابی بیافریند. هرچه میتوانست از ضریب تفاوتها و تمایزها میکاست و بر اتّفاقها و همگراییها میافزود.
۳. جوان بود و راههای نرفتۀ طولانی پیش رو داشت، امّا در عین حال، بینظر و بیمایه نبود، بلکه اهل «تفکّر» و «تأمّل» بود. چندی باری که با من سخن گفت، دریافتم که بهراستی نظر دارد و نظرش نیز برآمده از گرتهبرداری و اقتباس و تکرار نیست، بلکه از درون خودِ او جوشیده است و علم مطبوع است و نه علم مسموع. میاندیشید؛ چون درد و داغ انقلاب را داشت و به دلیل همین عاشقی و شیدایی نسبت به انقلاب نیز، سخنش هم رنگوبو داشت و هم بر جان مینشست. عاشقانه میاندیشید و متعهدانه تفکّر میکرد. نمیخواست به قشرها و پوستهها بسنده نماید و مسألهها را هضمنشده رها کند. از نگاهش مشخص بود که به اعماق فرو رفته و اهل حضور است. فهمش ناتمام و در حال شدن بود، امّا سطحی و مذبذب نبود. با هیجان و غیرتمندیِ پُرجلوهاش، مفصّل برای من دربارۀ تصوّرات معرفتیاش سخن گفت و من از آنهمه جزئیّاتپردازیهای وی خشنود شدم. میخواست در این معرکۀ دشوار، معبری را بگشاید که راه صیرورت انقلاب، هموارتر شود. بهگمانم تازه در آستانۀ به ثمر نشستن قرار گرفته بود، امّا دست تقدیر، فرصت شکفتن را از او گرفت و او را از درخت این حیات ظاهری برچید. اگر فرصت مییافت، خوش میدرخشید و مددها به خطّ فکریِ انقلاب میرسانید و سببساز رونق حکمت عملی در عالَم اسلامی میشد. او رفت و همۀ این آرزوها و آمال شیرین را نیز با خود برد و بر دل دوستانش، داغ حسرت نهاد. صد تن چون او کم است، چه رسد به اینکه همو نیز از دست برود.
۴. در جلسهای در بیستوپنجم بهمنماه، یعنی تنها اندکی پیش از هجرتش، او را دیدم که در پایین مجلس نشسته است. به محض دیدنش، به طرف وی رفتم. او برخاست و به گرمی و صمیمانه مواجه شدیم. به او گفتم سیّد اولاد پیغمبر باید صدرنشین باشد نه ذیلنشین. تبسّمی کرد. بیش از هر چیز، نورانیّت چهرهاش و طراوت نگاهش، مرا صدا زد و به جانب او سوق داد. در همان لحظه از ذهنم گذشت که اگر تقدیر تاریخیاش مجال دهد، او یکی از اصحاب فکریِ انقلاب در سطوح بالا خواهد شد و جوششها و نورافشانیها خواهد داشت. چنین نشد. کوتاه زیست امّا کیفی. خوشا به حالش که رفت. رحمت و مغفرت الهی نصیبش باد.
@sedgh_mahdijamshidi
@bahaneee
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
🔰 دست پرورده امام
آیت الله مصباح یزدی(قدس سره):
🔸️اگر امروز سوگوار رحلت حضرت آيتالله خوشوقت(رحمه الله) هستيم، بايد بدانيم ايشان يک فرد عادي نبود. او دستپرورده امام(قدس سره) بود. از آن وقتي که يادم هست، ايشان درس امام(قدس سره) ميرفت. اسلام را آن طوري که امام(قدس سره) به ايشان تعليم داد، شناخت.
🔹️[تازه] فقط به فقه اکتفا نکرد و در تفسير، فلسفه، عرفان، و اخلاق [از امام(قدس سره) درس گرفت]. آن هم نه فقط در علوم، حتي در اينکه خودش عمل کند و ديگران را تربيت کند [از امام(قدس سره) تبعیت کرد].
🔸️در همه اين مراحل به دور از خودنمايي و مطرح کردن خود و شهرتطلبي [اقدام و تلاش کرد] و از شهرت، بسيار پرهيز ميکرد.
۱۳۹۱/۱۲/۱۷
🗓به مناسبت ۲ اسفند ماه، سالروز رحلت آیت الله عزیزالله خوشوقت در مکه مکرمه
#آیت_الله_مصباح_یزدی
#آیت_الله_خوشوقت
📱 @mesbahyazdi_ir
🔴 سخنرانی سیاه منتظری در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سبب صدور #منشور_روحانیت_امام!
سوم اسفند، سالگرد صدور پیام تاریخی امام خمینی خطاب به روحانیان است.
این پیام تاریخی با نام #منشور_روحانیت، در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۶۷ صادر شده است.
امام در این متن ماندگار، ابتدا به تجلیل از خدمات روحانیت پرداخته اند. در بخش دوم ایشان به آسیب شناسی حوزه و روحانیت بر اساس خطر #نفوذ و #سکولاریسم پرداخته، آنگاه، با تحلیل شرایط حال و آینده، به ترسیم خطوط حرکت روحانیت پرداختهاند.
نکته مهمی که در بازخوانی این متن راهبردی مغفول مانده، شأن صدور و سبب صدور آن است؛
منشور روحانیت حدود ده روز بعد از سخنرانی تلخ و آکنده از سیاهنمایی #منتظری در ۲۲ بهمن ۶۷ نوشته شده و به نوعی، پاسخ به طعنههای تلخ اوست که تا آن زمان هنوز بر کرسی قائممقامی رهبری، از زبان اپوزسیون و ضدانقلاب سخن میگفت؛ جنگ و جبهه و مبارزه و دستاوردهای انقلاب را زیر سؤال برده بود و خون به دل خانواده شهدا و جانبازان و مجاهدان راه خدا کرده بود.
متن سخنان سیاه منتظری را اگر کسی بخواند و آنگاه متن منشور را مرور کند، معنای سخنان حکیمانه و گلایههای جانسوز امام را بهتر درک خواهد کرد.
جالب آنکه فیلم این سخنان، اصلا معلوم نیست کجاست و #بیت_منتظری از انتشار متن و فیلم کامل این سخنان، ابا و امتناع دارد!
راستی، چرا آنان این سخنان را #سانسور میکنند؟!
بازخوانی منشور روحانیت بدون توجه به قرائن و مصادیق خارجی، هرگز گرهگشا نخواهد بود و نخستین نکته در بازخوانی منشور توجه به سبب صدور آن است.
با این مقدمات، فهم دقیق و عمیق از منشور روحانیت امام، وابسته به بازخوانی عالمانه و دقیق ماجرای منتظری است.
@rozaneebefarda
@bahaneee
11.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دهمین سالگرد رحلت معلم اخلاق و سلوک، عالم برجسته انقلابی حضرت آیتالله خوشوقت(ره) گرامی باد.
@bahaneee
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #برش_دیدار | علما #جهاد_تبیین را جدی بگیرند
👈🏻 علما به میان جوانها بروند و گرههای ذهنی آنها را باز کنند
🏷 #دیدار_خبرگان
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 از شبهه نرنجید
رهبر انقلاب: از شبهه هم نباید رنجید... این شبههها مثل این تحریمهاست، این تحریمها اگر نبود مطمئن باشید ما این پیشرفتهای صنعتی و فنی را نمیداشتیم... شبهه هم ما را وادار میکند بیشتر فکر کنیم، بیشتر مطالعه کنیم، بیشتر مراجعه کنیم، بیشتر مشورت کنیم، بیشتر از کسی که بیش از ما میفهمد سؤال کنیم. ۱۴۰۱/۱۲/۴
📜 #سخن_نگاشت | #دیدار_خبرگان
💻 Farsi.khamenei.ir
May 11