eitaa logo
بهانه
332 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
509 ویدیو
42 فایل
حوزه باید انقلابی بماند. همه در این باره مسئولیم و باید از قلم، زبان و نفس خود برای آن هزینه کنیم. و لا تأخذه فی الله لومة لائم @aliahmadimehr
مشاهده در ایتا
دانلود
پاسخ تاریخی امام خمینی به شبهات علیه شورای نگهبان تبارشناسی برخی منتقدان داخلی شورای نگهبان و پاسخ به آن/ به مناسبت موج جدید هجمه‌ها علیه شورای نگهبان در آستانه 🔹بعد از سخنرانی 14خرداد مقام معظم رهبری برخی جریانات سیاسی که از مشارکت کاندیداهای ناکارامد خود ناامید شدند، با برداشتی تحریف‌آمیز از سخنان رهبری تلاش کردند بار دیگر کینه‌های خود را علیه شورای نگهبان و نظارت استصوابی آن بروز دهند. برخی شخصیت‌ها و جریانات سیاسی ادعا می‌کنند که نظارت استصوابی در زمان امام خمینی نبود و در دوره بعد اضافه شد. به موارد زیر توجه کنید: حسن روحانی: بهترین مجلس در طول تاریخ انقلاب اسلامی مجلس اول بود. در آن مجلس، نظارت به این شکل وجود نداشت و حتی شورای نگهبان و این همه دفاتر نظارتی وجود نداشت و همه از جناح‌های مختلف آمدند و ثبت نام کردند؛ حتی منافقین هم در آن انتخابات ثبت نام کردند. همچنین گروه‌هایی مانند دفتر هماهنگی، نهضت آزادی و جبهه ملی نیز ثبت نام کردند و بهترین انتخابات و بهترین مجلس ثمره آن بود.(پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری | 17مهر1398) علی ربیعی: وقتی ناظرین انتخابات مجلس اول در اسفند ۵۸، هیچ یک از احزاب و جریان‌های سیاسی جامعه را در معرض حذف قرار ندادند چه مفهومی از «نظارت» را در ذهن داشتند؟ در آن روزها مرکب قانون اساسی هنوز خشک نشده بود و هنوز پدران قانون اساسی در میان ما بودند. بنابراین طبیعی است که فکر کنیم آن ناظرین چنانچه در قانون اساسی نیز منعکس شده حق نظارت وحاکمیت بدون قید و شرط را از آن خود ملت می‌دانستند.(خبرآنلاین | 28دی1398) سیدعبدالواحد موسوی لاری-عضو مجمع روحانیون مبارز: بعد از جنگ ما با پدیده ای به نام نظارت استصوابی مواجه شدیم؛ این موضوع اتفاقی بود که از سال ۱۳۶۹ الی ۱۳۷۰ با تفسیر شورای نگهبان از قانون اساسی شروع شد و بعد هم به قانون تبدیل شد. در اینجا بود که ما با مشکل مواجه شدیم. (جماران | 1399.11.22) هادی خامنه‌ای: شاید الان وقت آن باشد که مدافعان نظارت استصوابی بدون نگاه‌های جناحی و سلیقه‌ای بررسی کنند این نوع نظارت که در زمان امام جاری نبود، تا چه اندازه در بهبود روند انتخابات و مشارکت مردم تأثیر داشته است؟(جماران | 1399.11.18) حسین مرعشی-سخنگوی حزب کارگزاران: نظارت استصوابی از آنجا که قانون نیست بلکه تفسیر شورای نگهبان است مسأله ساز شده است. (خبرآنلاین | 14مرداد1398) ◀️پاسخ امام به شبهات: عناصر نام‌برده و هم‌قطاران سیاسی آن‌ها ادعا می‌کنند که شورای نگهبان در زمان امام خمینی(قدس سره الشریف) جایگاه نظارتی نداشت یا دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری را بعنوان نمونه مطلوب از برگزاری انتخابات در ایران می‌شمارند. این در حالی است که مطابق نص صریح امام؛ اولین انتخابات ریاست‌جمهوری تنها یک بود و شورای نگهبان بر اساس قانون وظیفه نظارت استصوابی بر نامزدهای انتخاباتی را دارد. 🔲 امام خمینی در پیام 13دی1358 مسئله احراز صلاحیت‌ها ره بعنوان یکی از شئون شورای نگهبان برشمردند و فرمودند: «...با اینکه در این دوره به حسب قانون اساسی مصوب از ناحیۀ ملت، تصدیق‏‎ ‎‏صلاحیت رئیس جمهور و واجد بودن شرایط او به عهدۀ اینجانب است، به واسطۀ بعضی‏‎ ‎‏مصالح و جهات لازم المراعاة، از آن جمله وضع استثنایی که کشور دارد، لازم است در‏‎ ‎‏این امر مهم حیاتی تأخیر نشود. از طرفی شناسایی بیش از 120 نفر محتاج به زمانی‏‎ ‎‏طولانی است؛ و تأخیر در این حالِ استثنایی به صلاح ملت و کشور نیست، به این جهت و‏‎ ‎‏جهات دیگر اینجانب امر صلاحیت و انتخاب را به ملت واگذار نمودم که خود سرنوشت‏‎ ‎‏خود را تعیین کنند.‏ در دوره های آینده که ان شاءالله استقرار کامل حاصل شد، به حسب قانون اساسی‏‎ ‎‏باید این امر به وسیلۀ شورای نگهبان عمل؛ و آنان هستند که باید تشخیص صلاحیت‏‎ ‎‏رئیس جمهور را به حسب موازین قانونی بدهند.‏..»(صحیفه امام ج12 ص11) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی.
1.mp3
5.37M
🎙تهران در خون! #روایت_ویژه مورخ خبیر انقلاب اسلامی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی از قیام تهران در 15خرداد1342 بخش اول ▫️خبر دستگيرى امام، تلفنى به مقامات برجستۀ روحانى، ملى و سياسى پايتخت رسيد. ساعتى بعد اين خبر در سراسر تهران مثل بمب صدا كرد. توده‏هاى مسلمان با شنيدن اين خبر مُدهش و باورنكردنى از خانه‏ها بيرون ريختند، مغازه‏ها و دكاكين تعطيل شد. ▪️شور و غلغله همراه با قهر و خشم و غضب سراسر پايتخت را فراگرفت. دانشجويان كلاس‏ها را ترک گفته در محوطه دانشگاه به تظاهرات پرداختند. واكنش بازداشت امام خمينى در تهران قبل از هر جاى ديگر در دانشگاه بروز كرد. #دانشجويان_غيور با تظاهرات دسته‏جمعى و شعارهاى انقلابى از دانشگاه خارج شدند و دامنۀ تظاهرات را به خيابان‏ها كشانيدند و با فرياد: «خمينى را آزاد كنيد» شور و احساسات توده‏هايى را كه هنوز از دستگيرى امام بى‏خبر بودند برانگيختند. پليس، دانشگاه را تعطيل كرد و با تانک و توپ در محاصره قرار داد... ◀️برگرفته از کتاب نهضت امام خمینی دفتر نخست 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🎙 جدیدترین صوت‌های منتشر شده در سایت و کانال صوتی 🔻 اهمیت و غربت قیام ۱۵خرداد 📎 Panahian.ir/post/6844 🔻تأثیر عملکرد نامطلوب دولت بر شرایط فعلی انتخابات 📎 Panahian.ir/post/6840 🔻گردش قدرت بین نخبگان چگونه تسهیل می شود؟ 📎 Panahian.ir/post/6839 🔻برسی مولفه‌های فرهنگ سیاسی در انتخابات 📎 Panahian.ir/post/6819 🔻احساس مسؤولیت، مبنای افزایش مشارکت در انتخابات 📎 Panahian.ir/post/6817 👈🏻 دریافت از کانال صوتی: @Panahian_mp3 @Panahian_ir
شهادت امام صادق علیه السلام را تسلیت عرض میکنیم .
🔴پاسخ حجت الاسلام به محمد سروش محلاتی: بسم الله الرحمن الرحیم «لَّا يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ وَمَن يَفْعَلْ ذَٰلِكَ فَلَيْسَ مِنَ اللَّهِ فِي شَيْءٍ» مطلب اخیر جناب محمد درباره تکلیف دینی در انتخابات را دیدم که متاسفانه مثل همیشه زدن در دستگاه انتقاد بر جبهه انقلاب مشاهده می شد.جالب اینکه وی رندانه این نوع تکلیف را در آغاز انقلاب از سوی امام خمینی موجه می داند و اما آن را در این چند دهه ناموجه می پندارد. باری چند سوال از ایشان می پرسم: اول: آیا اعلام تکلیف دینی در انتخابات بعد از بحرانهای آغازین انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی توسط موجه بود یا اینکه امام هم رفتار فقهی ناموجهی داشت؟ دوم: چگونه و با چه روش فقهی موضوعات مستحدثه از جمله انتخابات را از موضوعات احکام شرعی خارج می دانید و آیا فقدان نص خاص در این امور به معنای خروج از موضوعات احکام شرعی است؟ این ادبیات سروش محلاتی را اگر عبدالکریم سروش داشت خرده ای نمی گرفتم چون سروش بدون داشتن تخصص در علوم اسلامی، نظر می دهد و گاهی فتوای شرعی و حکم فلسفی و الهامات عرفانی صادر می کند و خود را علامه دهر و بقیه را بی سواد می پندارد. اما تعجب از سروش محلاتی است که خود را اصولی می داند و قواعد فقهی را قبول دارد لکن در این بحث، همچون اخباری گرایان حکم می راند. آگاه به فقه هیچگاه تعبیر فاقد حکم شرعی را نباید بکار ببرد بلکه تعبیر دقیق، فقدان حکم شرعی به نص خاص است چون هر فعل مکلفی دارای حکم شرعی با نص عام یا نص خاص است. سوم: آیا سروش محلاتی از فضای مجازی در اختیار در آلبانی و فرانسه و فعالیتهای گسترده رژیم صهیونیستی و سلطنت طلبان برای مردم در انتخابات خبر ندارد که تکلیف شرعی در انتخابات را در این مقطع زمانی ناموجه می داند؟ آیا مخالفت با این تکلیف در راستای تقویت گفتمان منافقین و رژیم صهیونیستی و سلطنت طلبان نیست؟ چهارم: موضوعات تخصصی را باید از کارشناسان متدین جویا شد و لکن و را و فقیه جامع الشرایط صادر می کند و کارشناسان موضوعی، تخصصی در حکم و فتوای شرعی ندارند تا بتوانند نقدی نمایند و کارشناسان سکولار هم در حوزه موضوعات اجتماعی برای کشف حکم شرعی نباید ورود کنند چون موضوع اجتماعی را سکولار توصیف و تبیین می کنند. پس رجوع مردم در شناخت موضوعات به کارشناسان متدین و در شناخت احکام به فقیهان لازم است. پنجم: اگر تعیین وظیفه شرعی در مصادیق سیاسی، نابالغ پنداری مردم است بنابراین طبق تناسب حکم و موضوع کلام وی باید گونه تعیین وظیفه شرعی از سوی فقیهان، نابالغ پنداری مردم تلقی شود و با این ادبیات روان شناسانه، باب فقه و فقاهت و اجتهاد تعطیل گردد‌. ششم: همان مبنایی که تکلیف شرعی امام خمینی در انتخابات را توجیه می کند به نحو شدیدتر در عصر کنونی وجود دارد و از سوی ایشان بر ناآگاهی وی از مقتضیات زمانه است. هفتم: اگر دخالت فقها در صدور احکام سیاسی و اجتماعی، است پس چطور سروش محلاتی به خود اجازه می دهد ورود غیر تخصصی داشته باشد علاوه بر اینکه موضوع شناسی وضعیت کنونی علیه انقلاب اسلامی، آنقدر آشکار است که نوجوانان مدارس با بلوغ سیاسی که دارند از آن باخبر هستند و همگان می دانند مشارکت حداکثری بر تقویت نظام اسلامی تاثیر جدی دارد و وجوب حفظ نظام اسلامی نزد هر شخصی که ذره ای فقه را چشیده باشد آشکار است. هشتم: سخن کلیات ابوالبقاء وی مبنی بر بی تاثیری ادبیات وظیفه شرعی بر مشارکت مردم، هم به لحاظ جامعه شناختی است و هم به لحاظ فقهی. مگر در آغاز گسترش ویروس کرونا، میلیون ها نفر با توصیه فقیهانه و حکیمانه فقیه و حکیم زمانه مرجع تقلید شیعیان آیت الله العظمی خامنه ای مشارکت در اطعام محرومان نداشتند؟! چرا سروش محلاتی فکر می کند مردم عزیز ایران بی تقید شدند و چرا واقعیت نقش دولت تدبیر و امید در بی تدبیری و ناامیدی و مشارکت کم مردم را نادیده می‌گیرد و این نوع مشارکت را معلول بی تقیدی مردم به احکام شرعی می داند. این مردم همان مردمی هستند که حافظ چهار دهه انقلاب بودند شهید دادند و جریان مقاومت بین المللی را با همت شهید حاج قاسم تثبیت کردند. جناب سروش محلاتی شما زمانی را پاسخ می دادید چه شده است که هر گاه رهبر معظم انقلاب سخنی بیان می کند با اصطلاحات فقهی اما با روشی غیر علمی و اجتهادی، آن مطالب حکیمانه و فقیهانه را نقد می کنید؟ خداوند عاقبت همه ما را ختم به خیر کند و از سالکان طریقت شهیدان گرداند. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته عبدالحسین خسروپناه طلبه حوزه علمیه قم ۱۹خرداد ۱۴۰۰ @bahaneee
11.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این شناسنامه مال کیه؟ لطفا این کلیپ بسیار زیبا رو ببینید و ببینانید. @bahaneee
24.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گروه جهادی محسنین گزارشی از عملیات دعوت مردم شریف ایران به خداقوت به مجاهدین و مهاجرین که رنج سفر را بر خود هموار نموده، به شهرهای دور دست رفته و همگان را به تقویت نظام اسلامی دعوت میکنند. @mohsenin313 @bahaneee
درب خانه مهاجر و انصار را شبانه بزنید، جمهوری اسلامی دوباره "آری" می‌خواهد. @bahaneee
هدایت شده از آیت الله محمود رجبی
آیت الله محمود رجبی پیش از ظهر ۱۹ خرداد ماه ۱۴۰۰ در نشست سیاسی انتخاباتی «تواصی به حق» بیانات مهمی را ایراد داشتند: 🔹 بنا و سنت الهی این نیست که همواره برای نظام اسلامی و حتی برای پیامبر خودش (ص) همیشه امدادهای غیبی بفرستند؛ بلکه باید مؤمنینی باشند پای کار که در عرض امداد الهی و تأییدات الهی و نصرت الهی اینها هم پیامبر (ص) را کمک کنند. 🔸 جمهوریت نظام چیزی نیست که بگوییم ساختۀ تفکر غربی است؛ نه! اگر بنا است این نظام با مؤمنین تایید شود، پس باید روی حضور حداکثری مردم مؤمن در عرصه‌های مختلف تأکید شود. 🔹 اگر شما حضور پیدا کردید و به انتخاب اصلح اهمیت ندادید و یک منتخب غیر اصلحی یا ناصالحی آمد و حقوق مادی و معنوی را از بین برد، منی که شرکت نکردم من هم مسؤولم. فقط این نیست که بگوییم حق من بود و خب من شرکت نکردم. 🔸 آنهایی که (۸ سال اخیر روی کار) آمده‌اند نه قانون برایشان مطرح است و نه ارزش‌های دینی و اخلاقی. اینها اگر بیایند و ادامه بدهند بدون شک خسارت‌هایی که وارده شده است چندین برابر خواهد شد. الان دارند اعلام می‌کنند. چیز پنهانی نیست که بگوییم نمی‌دانیم چه خواهند کرد؟ وعده‌هایش را می‌دهند و اعلام می‌کنند. [در مناظرات] بر خلاف قوانین مناظرات عمل می‌کنند. بر خلاف ارزش‌های اسلامی عمل می‌کنند، صریحا دروغ می‌گویند. 🔹این طیف اگر سر کار بیاید چه خواهد شد؟ آیا این نظام اقتدارش باقی خواهد ماند؟ آیا ارزش‌هایش باقی می‌ماند؟ 🔸اتفاقا همین‌ها دارند همین را القا می‌کنند که بله [نتیجه انتخابات]معلوم است. نشود که ما خدای نکرده دچار خامی بشویم و یا از این نظرسنجی‌ها به یک نتایجی برسیم و بعد بگویم حالا الحمدلله وضعیت خوب است. 🔹وضعیت بسیار حساس هست و هرکسی هر توانی که دارد باید به میدان بیاورد. هر توانی که دارد. هر زمینه‌ای که هست ازش استفاده کند، زمینه‌هایی که وجود ندارد خلق کند. 🗒 🎧 متن کامل و صوت کامل بیانات: https://mahmoodrajabi.ir/379 📝 @mahmoodrajabi_ir
لکن یک گروه دیگری هستند که با اصل شورای نگهبان مخالفند، این فرصت را مغتنم شمرده‌اند برای اینکه انتقام بگیرند از شورای نگهبان؛ اینها باید پیش خدا جواب بدهند. 🔻انسان میبیند؛ بنده، هم فضای مجازی را میبینم و مطّلعم، هم در بعضی از مطبوعات و رسانه‌ها انسان مشاهده میکند که میخواهند انتقام بگیرند از شورای نگهبان. 🔻شورای نگهبان دشمنانی دارد، دشمنان جدّی‌ای دارد، این حالا یک فرصتی شده که انتقام بگیرند. خدای متعال از این افراد نخواهد گذشت. ۶خرداد ۱۴۰۰/ بیانات در دیدار مجازی با نمایندگان مجلس. @bahaneee
مهدی نصیری که انتخاب حسن روحانی را بهترین تقدیر برای کشور میدانست، دست به تحریف سخنان رئیسی در مناظره دیروز زد. رئیسی گفت با شروط نه گانه ای که رهبری گذاشتند مثل همه قراردادها به برجام توجه می‌کنیم اما شما نمی توانید انجام دهید و اقتدار لازم دارد! جلیلی نیز برجام را (فارغ از آن شروط)، چک بلامحل دانست. و رئیسی میگفت: چک برجام( همراه با شروط ۹گانه رهبری) را نقد میکنم. جناب نصیری، دست از تحریف بردارید. آن دولت که از دیدگاه شما بهترین تقدیر برای جمهوری اسلامی بود، 8 سال کشور را به تباهی کشاند. دست بردارید... @bahaneee
علی لاریجانی به استناد سیاست‌های کلی انتخابات در سال ۹۵ و پیرو بند ۱۱-۲ گفته که او را کنند این در حالی ست که طبق این بند وظیفه ای به شورای نگهبان مبنی بر اعلام علنی ادله رد صلاحیت نیامده است. درجایی دیگر سخنگوی شورای نگهبان این موضوع را در تاریخ 4 خرداد توضیح داده و میگوید: «رسیدگی به اعتراض کسانی که نشده اند چگونه است و چطور رسیدگی می شود؟ پاسخ: برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان قانون گذار مراحل اعتراض را پیش بینی کرده اما برای انتخابات چون برای کاندید شدن مطرح است مرحله‌ای را پیش‌بینی نکرده است زیرا صرفا شدن مطرح است.» yun.ir/qgmbcd جناب لاریجانی چرا در آن 12 سالی که ریاست مجلس را برعهده داشتید، به فکر جزئی کردن و تکمیل قوانین انتخابات نبودید؟ @bahaneee