فهرست اجمالی و تفصیلی جلد #تعاملات از مجموعه «منشور حوزه و روحانیت»
سخنان و مبانی رهبر انقلاب در بحث #وحدت را در اینجا ببینید.
حتما یک بار هم که شده عناوین آن را مطالعه کنید.
حاشیه:
هنگامی که به خاطرات و نقل قولهایی از دیگران به جای مستندات و آثار رسمیِ منتشر و تایید شده توسط دفتر معظم له استناد میشود، ناخودآگاه منجر به از مرجعیت انداختن این نهاد رسمی و معتبر خواهد شد.
نقد اصلی و نکته اساسی مورد توجه، #نوع_مواجهه با نقل قولهای هم عرض است.(این مسأله به هیچ وجه به معنای بی اعتنایی و کنار گذاشتن آن نقلها نیست. )
این فارغ از صحت یا عدم صحت #محتوا های نقل شده است.
@bahaneee
بعد از شهید تلقی شدن #علی_لندی نوجوانی که اخیرا با فداکاری بزرگی جان خودش را فدا نمود، امثال محسن حسام مظاهری زبان به طعن گشوده و با نبش قبر سخنان قبلی، مجددا بیسوادی خود در این زمینه را در فریاد زدند.
باز به همین بهانه، #شهید خطاب شدن جانباختگان #هواپیمای_اوکراینی مورد هجو و شبهه قرار گرفت. به همین دلیل یادداشت فقهی سابق بهانه با همین موضوع را بازنشر میکنیم.
@bahaneee
هدایت شده از بهانه
🔴شهدای هواپیمای اوکراینی
رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوزده دی مسافران #هواپیمای_اوکراینی را «شهید» نامیدند. برخی نیز این تعبیر را از دیدگاه جاهلانه یا مغرضانه خود مورد تعریض و کنایه قرار دادند. این قلم معتقد است با اندکی دقت نظر به راحتی میتوان دریافت که اطلاق عنوان #شهید به این مسافران نه فقط دور از ذهن نیست بلکه به درستی و با نگاه فقیهانه و دقیق انتخاب شده و جایی برای تشکیک در بکار بردن لفظ «شهید» برای این مسافران وجود ندارد.
🔸در روایت داریم که « اذا جاء الموت طالب العلم و هو علی هذه الحال مات شهیدا» . از آنجا که اکثر قریب به اتفاق افراد حاضر در آن هواپیما، برای کسب علم در حال سفر بودند،به صراحت و به سادگی این روایت شامل این مورد میشود و حکم به شهادت این افراد دور از ذهن نمیباشد.
🔸مناط موجود در مسأله #حفظ_نظام در ما نحن فیه جاریست. چرا که در شرایط جنگی، با شهادت حاج قاسم طبل اعلان جنگ توسط آمریکاییها به صدا درآمد و این به معنای شروع جنگ بود؛ نظام اسلامی موظف به اقدامی پیشگیرانه و بازدارنده برای عدم تکرار این اتفاق و کشته نشدن تعداد بیشتری از نفوس محترمه بود. در چنین #شرایط_جنگی احتمال اصابت موشک به مناطق حساس تهران که موجب تلفات بیشتر بود بسیار بالا پیش بینی میشد. حفظ این نظام (که موجب جلوگیری از تلفات سنگین تر هست) گاهی در جبهه جنگ است و گاهی در غیر آن. اینگونه نیست که شهادت در راه حفظ نظام فقط با کشته شدن #مباشری به دست #اعداء معنا داشته باشد.
این به معنای توجیه و تطهیر این #اشتباه_بزرگ و #خطای_انسانی نیست بلکه با #پیچیدهتر_شدن_روشهای_دشمنی و جنگهای نیابتی و استفاده از سیستمهای هک و... به نظر نباید حفظ نظام را صرفا در منطقه جنگی و کشته شدن به صورت #مستقیم و #مباشرتا توسط دشمن تصور کرد.
🔹البته در این مساله چه بسا بتوان گفت #سبب_اقوی_از_مباشر در میان بوده و سبب اصلیِ این اتفاق همان شرایط جنگی موجود در آن برهه بوده باشد. آمریکا با اعلان جنگ و شیطنتهای بی دریغش در منطقه این فضا را به وجود آورده بود که در آن لحظه آن شخصِ مباشر، اشتباها آن هواپیما را یک جسم خطرناک تشخیص داد.
@bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 تیزر پرونده ششم مناط
#چالشهای_فقهی_واکسیناسیون_کرونا💉
🔰 با نشر و ارائه دیدگاههای حجج اسلام و حضرات آیات:
سیفی مازندرانی
بنیادی
رحمانی سبزواری
باقری شاهرودی
رهدار
رفیع پور
حسینی
استوار میمندی
عارف
انبیایی
توسلی
علوی مهر
شهسواری
اسلامیان
شورگشتی
موسوی
🔸 تولیدات این پرونده به تدریج منتشر میشود.
وب سایت | اینستاگرام | تلگرام | بله
@manaatt
@bahaneee
هدایت شده از بهانه
تدبر کن در آنچه قرآن از حدود رأفت #رسول_الهی_اعظم که سوره کهف حکایت کرده:
«لعلّک باخعُ نفسَکَ علی آثارِهِم إن لم یؤمنوا بهذا الحدیثِ أسَفاً »
سبحان الله
شأن ایشان (ص) چقدر بالاست که بر حال کفار و منکرین نیز تأسف میخورد
و #محبت و مودتش در رساندن بندگان خدا به دار آخرت و سعادت عظمی به درجهای رسیده
که رب العالمین
شروع به تسلیت و تسکین قلب شریف ایشان میکند.
گزیده و ترجمهای از مباحث اخلاقی #مجتهد_شهید آیتالله سیدمصطفی خمینی
#عیدتان_مبارک
@bahaneee
💠 کار فرهنگی استراتژی میخواهد
⬅️ کوتاه نوشتهای برای حاج مهدی سلحشور
🔰 دو سالی است که دیگر پا به هیئتتان نگذاشتیم، فقط به خاطر حضور حسن آقایتان و نطق قرّایی که فردای آن روز درباره ما بر منبر فاطمیون انجام دادید. اما از آن روز تا به امروز تنها دو سال میگذرد و نامه مفصل ما که هنوز بیجواب مانده است.
🔰 زمانی که رهبری عزیز از شبیخون فرهنگی تا جنگ نرم سخن گفت، یک ستاد رزم منطقی مبتنی بر دانش، برای این اقدام توسط بزرگانی همچون شما در #قم شکل نگرفت تا بتوانیم صورت وضعیت بدهیم و میدان را بشناسیم و برای عملیات فرهنگی آماده شویم.
🔰 استراتژی فرهنگی شما به طور خلاصه نیاز به سه بازوی مهم بود:
▪️ نقشه علمی و نقشه عملیاتی
▪️ خط مشینویسی و طراحی و برنامهریزی
▪️ آیندهپژوهی و آیندهبینی
🔰 به راستی برای کدام اقدام فرهنگیتان سازوکار علمی چیدید و ساختارمندانه اقدام کردید؟ تا چه اندازه نقاط ضعف را دیدید و برای عدم تکرار آن دست به کار شدید؟
🔰 جناب آقای سلحشور! عیدانیانها محصول بیمدیریتی نسل شما و تبدیل تاکتیک تربیت به تکنیک جذب بود و امروز این ادبیات زیر پوسته شهر قم را قبضه کرده است، قطعا شما از میدان بسیج به سمت هیئتهای باجک تا نیروگاه و امامزاده ابراهیم قم رفتهاید و میدانید.
🔰 امیدواریم که خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر و شهادت در راه انقلاب و اسلام کند. گاهی بر اساس شرایط زمانه و در میانه میدان شیخ فضل الله نوری هم میتواند الگوی خوبی برای امثال ما باشد.
@ponezs
@bahaneee
هدایت شده از تکه هایی از سیاهه
#مقام_معظم_رهبری:
عزیزان من! این وحدت، از واجبات بزرگی است که هر مستحبی، بلکه هر واجب درجه دومی در مقابل آن در مقام تزاحم، کنار میرود. حفظ این یکپارچگی و وحدت خیلی مهم است.
#منشور_روحانیت، تعاملات؛ ص ۵۶.
@siyahe
حاشیهای بر سخنان جناب علوی بروجردی:
✅ دغدغه و غیرت نسبت به حفظ ساحت مرجعیت بسیار پسندیده و بلکه لازم و ضروری است. نقد و تذکر به آن نویسنده برای رعایت حرمت و حریم مرجعیت درست است.
⚠️ اما رعایت انصاف در نقد نیز بسیار لازم است:
کسی ادعا نکرده حوزه مستقل نیست؛ کما اینکه کسی ادعا نکرده مرجعیت باید خدای ناکرده مجیزگوی مسؤولین باشد.
این نحو بیانات استاد علوی بروجردی بگونهای داغکردن فضا و افزودن بر تشنجات است.
🔻 واعظان کاین جلوه در محراب و منبر میکنند چرا وقتی خود به همراه هیأت همراه (اعضای نشست اساتید) خدمت آقای روحانی (رییس جمهور وقت) رسیدند یکسره قدردان و مجیزگو شدند و امروز دم از فقر و فاقه مردم میزنند؟
❓چرا آن جلسه را تبدیل به انتقال دغدغههای مردم نکردند و استقلال هویت خویش و حوزوی بودن خویش را عیان نساختند؟
❓جناب علوی بروجردی! چرا با مسبب وضع موجود و بانی فقر و فاقه مردم برخورد انتقادی و جدی نداشتید؟!!
❓چرا به دولت قبل نگفتید همه هستی و معیشت مردم را به ارتباط با آمریکا گره نزند؟ و رابطه با آمریکا را رابطه با دنیا جلوه ندهد؟
@Manahejj
@bahaneee
🔴یکبام و دو هوا در دفاع از ذخایر حوزه
🔷چندروزی است که یکی از نویسندگان جوان و دغدغهمند (دکتر مهدی جمشیدی)، در نقد یکی از موضعگیریهای سیاسی آیتالله العظمی صافی گلپایگانی (حفظه الله) نکتهای مختصر در کانال ایتایی خودش منتشر کرده است. اما بلافاصله پس از انتشار آن مطلب کوتاه ایتایی، شاهد به جوش آمدن غیرت اسلامی بسیاری از گروههای سیاسی و علمی حوزوی هستیم. آنان به حق در دفاع از شأن مرجعیت و لزوم حفظ حرمت مرجعیت سخن میگویند و مینویسند. خداوند از همه آنان این غیرت دینی را قبول کند.
جالب است که پیش از همه جریانهای سیاسی و علمی حوزوی و حتی پیش از نهادهای رسمی حوزوی، «جریان سیاسی غربگرا» در کشور ما، که در عمل هیچ اعتنایی به توصیههای سیاسی و اقتصادی و فرهنگی مراجع بزرگوار، از جمله حضرت آیتالله العظمی صافی گلپایگانی، نداشتهاند، به حمایت همهجانبه از این مرجع بزرگوار قیام کردهاند و خواستار «برخورد سخت» با آن نویسنده جوان هستند. البته امیدوارم که این حمایتها و غیرتها فقط به دفاع از یک موضعگیری سیاسی (که به زعم و خیال باطل آنها در راستای موضعگیریهای سیاسیشان بوده است) منحصر نشود. بلکه جرأت و شجاعت حمایت از همه دیدگاههای این مرجع عالیقدر و عظیم الشأن از جمله دیدگاههای ایشان درباره حجاب و موسیقی و ربا و فعالیتهای اجتماعی زنان و حقوق اسلامی و ... را نیز داشته باشند. یعنی فی المثل اگر کسی در نقد دیدگاه این عالم عظیمالشأن در باب حجاب یا موسیقی هم سخنی گفت، نه تنها با همین شدّت و حدّت علیه او موضعگیری کنند! بلکه دست کم خودشان در گفتار و نوشتار و رفتار به دیدگاههای فرهنگی و اقتصادی این مرجع بزرگوار پایبند باشند؛ تا این حمایت آنها شائبه سوء استفاده سیاسی از این مرجع بزرگوار را نداشته باشد.
🔶در عین حال، به عنوان یک طلبه ناچیز، گلایهای از بزرگان حوزوی هم دارم و آن اینکه حتماً به خوبی میدانید که از روز رحلت #علامه_حسنزاده آملی تاکنون به صورتی بیوقفه، سیل تهمتها و افتراها و لعنها و ناسزاها از سوی عدهای از مخالفان ولایت و همچنین عدهای از روحانیان مخالف فلسفه و عرفان به سوی آن علامه ذوفنون و افتخار علمی حوزههای علمیه و جهان تشیع روانه شده است! (تهمتها و ناسزاهایی که یک میلیونیوم آنها در نوشته این نویسنده جوان در نقد آیتالله صافی گلپایگانی وجود ندارد). عدهای از سکولارهای عمامه به سر و بعضاً خارجنشین، علامه حسنزاده را به جرم دفاع از حریم ولایت و حمایت از رهبر معظم انقلاب اسلامی، به باد تهمت و ناسزا و فحاشی گرفتهاند. و عدهای از مخالفان حوزوی فلسفه و عرفان هم، از هیچگونه حرمتشکنی و هتاکی و ناسزایی علیه آن مرد بزرگ دریغ نورزیدهاند. شخصیتی که رهبر فرزانه انقلاب او را «عالمی ربانی» و «سالکی توحیدی» و «از چهرههای نادر و فاخری» معرفی کردند که «نمونههای معدودی از آنان در هر دورهای چشم و دل آشنایان را مینوازد». اما دریغ از یک موضعگیری رسمی از سوی نهادهای حوزوی یا حتی عالمان بزرگ حوزوی در محکومیت این رفتارها!
از خدای بزرگ میخواهم به همه توفیق «شناخت حق»، «عمل به حق» و «نشر و گسترش حق» را عنایت بفرماید.
#حوزه_انقلابی
#حوزه_سکولار
حجتالاسلام احمدحسین شریفی
@Ahmadhoseinsharifi
@bahaneee
🔴 توهین خوب، توهین بد!
استانداردهای دوگانه #سکولارهای_حوزوی در مواجهه با اهانت به مقدسات و بزرگان حوزه
بعد از انعکاس جهتدار و مغرضانه و تحریفآمیز بیانات ناصحانه آیتالله العظمی صافی گلپایگانی توسط رسانههای زنجیرهای غربگرا، طبعا به دلیل عدم انتشار صوت و فیلم و متن کامل بیانات آن مرجع معظم تقلید و نیز سابقه تحریفگری جریان رسانهای لیبرال مسلک، تفاسیر انحرافی از آن بیانات که تلویحا و بعضا تصریحا یک مرجع انقلابی و دلسوز را طرفدار سازش با آمریکا معرفی کرده بودند، توسط رسانههای رسمی نظام و نیز رسانههای شناسهدار جریان انقلابی واکنشی را در پی نداشت.
اما در این میان تنها یک یادداشت در مقام نقد آن بیانات منتشر شد؛ که فارغ از هر نوع قضاوت در مورد انگیزه نویسنده و یا حتی محتوای یادداشت، با ادبیاتی نامتعارف و غیرموجه و نامتناسب با شؤون مرجعیت، به تحریر درآمده بود.
طبعا این یادداشت نیز به دلایل کاملا مشخص، مورد توجه رسانههای رسمی و نیز رسانههای نشاندار جریان انقلابی قرار نگرفت و بازتاب خاصی نیافت.
اما از این مرحله به بعد، یک جریان خاص حوزوی (با سابقه فراوان در #دوگانهسازی بین مرجعیت و نظام)، تلاش کرد آن یادداشت را مستمسک تهاجم به جریان انقلابی قرار دهد و لذا بعد از انعکاس تحریفآمیز بیانات ناصحانه آن مرجع معظم تقلید، موج دوم فضاسازی رسانهای در این مرحله کلید خورد؛ اما اینبار با ژست طرفداری از ساحت مرجعیت و تلاش برای برچسبزنی به جریان انقلابی و متهم ساختن نظام اسلامی!
این موج رسانهای با سخنان جناب آقای #سیدمحمدجواد_علوی و بازتاب آن توسط #جماران(رسانه وابسته به آقای #سیدحسن_مصطفوی) کلید خورد و با یک بیانیه بدون امضای افراد مشخص(منسوب به جمعی از اساتید حوزه!) اوج گرفت!
طبیعی بود که بعد از وارد شدن ماجرا به فاز عملیات روانی و رسانهای علیه نظام، برخی نهادها و چهرههای اصیل و انقلابی نیز وارد شوند و به محکوم کردن آن یادداشت نامتعارف بپردازند که البته زمان، ادبیات و نحوه ورود، همچنین منشأ پخت و پز و محتوای برخی از بیانیهها، جای بحث و بررسی دارد(!)
فارغ از روند این وقایع، توجه به کارنامه و پیشینه متناقض برخی از مدعیان دفاع از حریم مرجعیت، بسیار حائز اهمیت است و نباید در میانه این هیاهوی رسانهای گم شود!
جریان انقلابی بارها و بارها نشان داده که به تبع امام و رهبری از ادب اصیل اسلامی پیروی میکند و در نوشتار و گفتار خود حرمت مراجع دینی را حفظ میکند و هرآنجا که به این مقام شامخ جسارتی شود، پیشگام و پرچمدار دفاع از این جایگاه الهی است و در این زمینه برخورد گزینشی را خلاف اخلاق و شئون اسلامی میداند اما جریانی خاص در حوزه علمیه نه تنها از این منش اخلاقی پیروی نمیکنند بلکه با برخورد دوگانه، تنها در مواردی به مقابله برمیخیزند که فرد توهینکننده از همقطاران و همفکران خود نباشد!
خردهجریانی که در حوزه علمیه قم به عنوان سکولاریسم حوزوی شناخته میشود باید بداند که اشک تمساح برای کسی اعتبار و آبرو به وجود نمیآید و به صورت مشخص و این جریان پیش از پرداختن به دفاع از آیتالله العظمی صافی گلپایگانی میبایست بدهی سنگین سابق خود را به نبی اکرم صلی الله علیه و آله، حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و مراجع عظام تقلید و برخی بزرگان حوزه بپردازد چه آنکه در این سالهای اخیر در مقابل اهانتهای آشکار متعدد به ساحتهای قدسی ایشان، روزه سکوت گرفته است و از این طیف نه تنها کلامی برنیامد بلکه ای بسا با سکوت خود مهر تأییدی بر آن زدند و قلمهای سرکش این روزها محصول همان سکوت و بایکوت و برخوردهای دوگانه دیروز این حضرات است!
شاید مرور فهرست برخی از این اهانتها و جسارتها برای پرسشگری در مورد کارنامه #سکولارهای_حوزوی در دفاع از حریم معصومین(ع) و بزرگان دین کفایت کند!
اما فهرست بدهی جریان سکولار حوزوی و سکوت آنان در برابر جسارتهای گوناگون:
تجویز تخطئه و نقد امام زمان(عج) توسط حسن روحانی: 18دی1396
تحریف حسن روحانی نسبت به امام حسن(ع): 23مهر1399
توهین روزنامه الشرق الأوسط به آیتالله العظمی سیستانی: 13تیر1399
توهین مکرون به پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله : 30مهر1399
اظهارات موهن مسیح مهاجری: ترسو و زیادهگو دانستن مراجع: اسفند1399
یادداشتهای طعنآلود و بعضا موهن سروش محلاتی نسبت به رهبری
توهین علنی عضو حلقه #پسران_سارا_شریعتی به مراجع عظام؛ با کلیدواژه «افول مراجع»: 20تیر1400
توهین به آیتالله جوادی آملی و متهم کردن ایشان به فقهفروشی و قرآنفروشی: مرداد1400
اهانتهای مکرر برخی اعضای تحریریه نشریه حریم امام به آیتالله یزدی و علامه مصباح
اهانت به مرحوم علامه حسنزاده و..
🔶پیافزود
بزرگترین اهانت به مراجع عظام، #مرجعسازی غیرضابطهمند و ناسازگار با اصالتهای حوزوی است!
@rozaneebefarda
@bahaneee
عکس اول: توهین اکبر گنجی غربزده به ولیفقیه و مرجع عظیمالشأن شیعه
عکس دوم: تقدیر روزنامه غربزده شرق از فرد هتاک به ولایت و مرجعیت
عکس سوم: دفاع روزنامه غربزده شرق از مرجعیت
اعزه غربزده! نان را به نرخ روز میخورید عیبی نیست ولی لقمه نان را آنقدر بزرگ بر ندارید گلوگیرتان شود.
@enghelabehma
@bahaneee
هدایت شده از روزنه
ادب انقلابیگری
یادداشت مؤدبانه و قابل تقدیر آقای #مهدی_جمشیدی خطاب به آیتالله العظمی #صافی_گلپایگانی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔘من در روشنگری عهد خون با ولی خویش بستهام/قدردان و دستبوس آیتالله صافی هستم
🔹یادداشت این حقیر، دستاویز پارهای «غرضورزیهای بدخواهانه» و «سوءبرداشتهای بدبینانه» واقع شد. از غرضورزانِ کمینکرده و بیصداقت درمیگذرم که همواره، حریصِ غوغاسالاریهای آغشته به دروغ و فریب هستند. و چون طبیعتشان اینچنین است، گفتگو با ایشان بیحاصل است.
🔹«جریان تحریف» که «خسارتِ محضِ برجام» را بر مردم تحمیل کرده و «دولت عبرت» را رقم زده، در پی موجسازی در مقابل «بازسازیِ انقلابی» است؛ به هر طریقی و اینک از روزنۀ دوگانههای «مرجعیّت مستقل/ مرجعیّت وابسته» و «نقادی/ توهین». باید پرسید که «دفاع ابزاریِ» اینان کجا و «نقد صادقانۀ» ما کجا؟
🔹امّا به بزرگان و دلسوزان و نیکاندیشانی که از آن نوشته، ستیزهجویی با مرجعیّت و بیحرمتی به آن مرجع عالیمقام را دریافتهاند، صمیمانه و از عمق دل میگویم: به «مرجعیّتِ فقهای گرانقدار» معتقدم و «تضعیف مرجعیّت» را عینِ «تضعیف اسلام» میانگارم، و همچنین نسبت به مراجعِ والامرتبه و عزیز، خویش را هیچ و خاکسار میشمارم، از جمله به حضرت آیتالله العظمی صافیگلپایگانی، این فقیهِ خدااندیش و پارسا - که دیروز، «کارگزارِ صدیقِ انقلاب» بودهاند و امروز، «حامیِ ریشهدارِ انقلاب» هستند - «ارادت ایمانی» دارم.
🔹فارغ از اینکه فاصلۀ میان این نویسندۀ ناچیز و آن فقیه بزرگ، از حساب و شمار بیرون است، دربارۀ فرازی از تحلیل سیاسیِ ایشان، «ملاحظهای انتقادی» داشتم. ازاینرو، سطوری در نقد سخن سیاسیِ ایشان نگاشتم، امّا «صراحت» و «شفافیّت» این قلم به «تندی» و «گزندگی» سوق یافت و آن نوشته، متناسب با «منزلتِ مرجعیّت» نبود. البتّه حسّاسیّت نسبت به احتمال «بازتولیدِ سیاست خارجیِ التماسی»، مرا برآشفته کرد و قلمم را شعلهور. «غیرت انقلابیِ» این فرزند، سببِ تراوش برخی «عباراتِ غلیظ» نسبت به آن پدر معنوی شد.
🔹هر چند دفاع مطلق از «ارزشهای بنیادینِ انقلابی» و «نقادیِ شجاعانه»، فضیلت است و من در «تبیین» و «روشنگری» و «آرمانخواهی» و «انقلابیگری»، عهدِ خون با ولیّ حکیم بستهام، امّا سخنگفتن با «بزرگان قوم» - که عمری را در تعبّد و دیانت خالصانه سپری کردهاند - قواعد و آداب متمایزی دارد. امید است که آن فقیه بزرگوار، این «جسارت جوانانه» را بر من ببخشد و اعتذار مرا بپذیرد که میان «غرض» و «غفلت»، تفاوت است. دستبوس و قدردان آن وجود شریف هستیم.
🔶حاشیه روزنه
#لحن_مودبانه جناب آقای مهدی جمشیدی که یادداشت پیشین او موجب رنجش حوزویان و جامعه متدینان شده بود، قابل تقدیر است و نشانگر وسعت مشرب و تهذیب اخلاقی اوست که بعد از اطلاع از ابعاد منفی ماجرایی که با یادداشت انتقادی زننده او ایجاد شد، تلاش کرده فضا را تلطیف کند و روند نگارش آن یادداشت و نیز مکنونات درونی خود را شجاعانه و صادقانه بر زبان براند.
آری! شجاعت میخواهد که بخواهی اشتباه
را بپذیری و برآن باشی که سوءبرداشتها و سوءتفاهمهای برآمده از گفتار یا رفتار سیاسیات را #جبران نمایی.
در کنار این حرکت زیبا و ارجمند که در قالب نگارش این یادداشت جلوه کرده و رابطه پدر/فرزندی بین آیتالله صافی و مهدی جمشیدی را به رخ کشیده است، همچنان در برخی کانونهای خاص در قم و تهران، تخم کینه میپاشند و در تدارک کش دادن ماجرا و فاصلهاندازی بین مرجعیت و نظام اسلامی یا دوگانهسازی بین حوزه و دانشگاه هستند!
کار برخی معممین غیروفادار به سنتهای اصیل حوزوی که آتش بیار معرکه بودند و همچنان در پشت پرده بر وسعت دامنه اختلاف میکوشند با کرام الکاتبین است!
باری! البته نهادهای مسئول که به دنبال حاشیهزدایی و آرام کردن فضا و برخورد با عوامل اصلی این ماجرا هستند، آن عوامل مرموز را خوب میشناسند و احیانا اگر ابهامی هم هست، با همافزایی میتوان به معرفی کانونهای فتنهطلب در دل حوزه قم پرداخت تا زمینه کدورتها و حاشیهسازیها و دوگانهسازیهای کاذب از میان برود.
صدالبته همچنان که پیشتر هم نوشته شده، #لحن_مؤدبانه #رجانیوز و #مهدی_جمشیدی، تنها اگر با #التفات_پدرانه حضرت #آیتالله_صافیگلپایگانی همراه شود، میتواند طومار این حواشی غیر موجه را در هم بپیچد.
در انتظار لطف آن #مرجع_عزیز میمانیم...
@rozaneebefarda
🔴بیاخلاقی رسانهای باز هم در مباحثات:
🔸وحدت حوزه و مرجعیت با انقلاب و انقلابیون قطعا ثمرات ویژهای دارد که بسیاری از بدخواهان چشم دیدن این وحدت را ندارند.
🔹 ماجرای روزهای اخیر و اقدامات رسانهها در پرداختن به این واقعه و نوع پوشش خبری آنها، بسیاری از مسائل را بر اهل دقت افشا کرد.
🔸در این میان سایت #مباحثات که پیش از این هم بی اخلاقی و اقدامات خلاف قواعد رسانهای داشته است در این واقعه هم بار دیگر این رفتارهای خود را ادامه داد.
🔹از کمک به #داغتر_کردن_فضای_ملتهب با انتشار برخی مطالب گرفته تا منتشر نکردن دو نامه #عرض_ارادت_رجانیوز_به_آیتاللهالعظمی_صافی و #نامه_ابراز_ارادت_فرزندانه نویسنده آن یادداشت خدمت حضرت آیتاللهالعظمی صافی گلپایگانی.
🔸مباحثات باید پاسخگو باشد که چرا چنین رویه #خلاف_اخلاقی را پی گرفته است و تا چه زمانی این روند نامبارک ادامه خواهد داشت؟!
@bahaneee
تقریر دشنام و بهتان آقای سید حسن مصطفوی هم منتشر شد. مقرر هم کسی نیست جز رشید داودی.
حتما توهین و بهتانی را که داودی به مرحوم آیتالله مصباح یزدی زد فراموش نکردهاید.
حقیقتا بین تقریر و مقرر تناسب جالبی وجود دارد.
@enghelabehma
@bahaneee
هدایت شده از صدا و سیمای مرکز قم
🔺️ بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم به مناسبت سالروز ۱۳ آبان
🔹️شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با صدور بیانیهای به مناسبت یومالله ۱۳ آبان اعلام کرد: استکبارستیزی وظیفهای دینی، انقلابی و حرکتی جهادی است که ریشه قرآنی داشته و جوهره انقلاب اسلامی میباشد.
🔹️اجتماع ۱۳ آبان در قم از ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه، همزمان با دیگر شهرهای کشور، در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، صحن حضرت امام رضا(ع) با سخنرانی حجتالاسلام ذوالنور نماینده قم در مجلس با الزام رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار خواهد شد.
@qomirib
هدایت شده از بهانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دارم میخونم با چشمای خیس
تو دنیا کسی شبیه تو نیست
آقا برامون حرم بنویس...
من از هر جا که تو، نباشی بیزارم
بلند میگم هر روز: آقا دوستت دارم
@bahaneee
هدایت شده از روزنه
نامه عبرتآموز
#دستخط و #متن کامل #نامهعذرخواهی آقای #آذریقمی به مقام معظم رهبری
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
حضرت آیتالله خامنهای مقام معظم رهبری انقلاب مقدس اسلامی ایران - دامت برکاته-
پس از سلام و تحیت
براساس یک #سوءظن و #شدت_علاقه به #نظام_مقدس_اسلامی، گرفتار یک #تلاطمدرونی که مرا بین دو محذور -یعنی دو ترک وظیفه مخیر میکرد- ناخواسته مبتلا به ضربهای علیه نظام شدم و از این رنج درونی، سرانجام سحر شب یازدهم عاشورا با توسل به قمر بنیهاشم رها شدم و خداوند مرا نجات داد.
اکنون #جز_رضایت_خاطر_مبارک و ایتمار به اوامر مبارک را نمیخواهم.
در عین حال، نه جناب عالی و نه آقایان حجازی و محمدی را در مظان استجابت دعا فراموش نکردم.
خواستهای هم جز خواستههایی را که جنابعالی بپسندید، ندارم.
تفصیل مطالب را اگر میل مبارک باشد از آقای مسعودی سوال داشته باشید.
احمد آذری قمی.
[۲۷ اردیبهشت ۱۳۷۶]
🔶حاشیه روزنه
مرجع معظم تقلید حضرت آیتالله شبیری زنجانی، پیشتر به اصل صدور نامه صحه گذاشته، از مضمون و تاریخ آن خبر داده بود.
گفتنیست برخی از عناصر مطرود و خارجنشین در اعتبار این نامه خدشه کرده و آن مرجع عالیمقام را مورد اتهام و آماج اهانت خود قرار دادند!
این نامه تاریخی نشانگر تفاوت بارز مرحوم آذری قمی با کسانی همچون آقای #منتظری است و خاطرنشان میسازد که #حقطلبی و #انتقاد_از_خود، مایه نجات است و
#لجاجت و #عناد، حُسن عاقبت انسانها را به مخاطره میاندازد!
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
🔴بیائید حواس خودمان را پرت کنیم؛ اصلا انگار نه انگار
ولی ما که چیزی نمیگیم شما هم به روی خودتون نیارید
اون روزنامه ای که عکس دست رهبری رو اونجوری به طرز افتضاح چاپ میکنه و مشکلات و فقر و همه چیز رو میندازه گردن ایشون رو دیدید؟
چی شد که به این نتیجه رسیدیم لازم نبود اینجا از مرجع و ولی فقیه زمان #اعلام_حمایت کنیم و برای #محکوم کردن این واقعه #بیانیه بدهیم؟
چطور شد کسی از بزرگان ورود نکرد به این #اهانت_آشکار؟
مگر بحث و جنجال دو سه هفته اخیر بر سرِ اهانت یک نویسنده به مرجعیت نبود؟
معلوم شد اصل دعوا سر این نبوده اصلا؛ واضحه که او اشتباهی کرده بود و جائی برای توجیه نیست.
اما بحث اصلی این است که بسیاری به صورت جبهه ای و هماهنگ برای اختلاف افکنی بین مرجعیت با انقلاب و انقلابیگری آماده بودند و هستند.
مگر امام و رهبری مرجع و ولی فقیه نیستند؟ پس چرا #دفتر_تنظیم_و_نشر_آثار_امام، #شفقنا و شفقنائیان و بسیاری از این آقایان برای پاسخ به اهانت های مدام اصلاحاتیها و اعتدالیون (حوزوی و غیر حوزوی) به این مراجع معظم قلمی تکان نمیدهند؟
شاید اینجا هم میگوئید «الباطل یموت بترک ذکره»! یا مثلا موضع گیری نمیکنیم تا طرف مقابل بیشتر مطرح و مشهور نشود!
عجب... چطور است که این استدلالها فقط در این چنین فرضهایی که یک طرف امام و رهبری باشند جاری میشود؟ فقط «بائکم تجر؟»
بیائید حواس خودمان را پرت کنیم؛ اصلا انگار نه انگار...
@bahaneee