هدایت شده از KHAMENEI.IR
رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت عالم بزرگوار مرحوم آیت الله آقای حاج سید رضی شیرازی را تسلیت گفتند
متن پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم بزرگوار مرحوم آیت الله آقای حاج سید رضی شیرازی رحمة الله علیه را که از احفاد پرچمدار کبیر اسلام و تشیع و مرجعِ استعمارستیز قرن چهاردهم هجری مرحوم میرزای شیرازی بزرگ بودند، به حوزه ی علمیه تهران و شاگردان و ارادتمندان ایشان و بیت رفیع شیرازی و بویژه به خاندان مکرّم و بازماندگان ایشان تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می نمایم.
سید علی خامنه ای
۱۱ آذر ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸اگر تمام مردم جمع شدند و گفتند این آدم بدی است،اصلا ناراحت نشوی
🔸اگر همه گفتند زنده باد فلانی، خوشحال نشوی
اگر اینگونه هستی شیعه ای...
🔴 این روایت امام باقر علیهالسلام را از زبان بزرگ مردی بشنوید که روزگاری روزنامهها و رسانهچیهای اصلاحاتی از اهانت و ترور شخصیتی او لحظهای فروگذار نکردند و او تا پایان عمر، محکم و خستگی ناپذیر پای انقلاب و ولایت فقیه ایستاد.
رضوان خدا بر آن مرد الهی
رضوان خدا بر مصباح عزیز
@bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوستان چایی خوردن بسه دیگه...
مرحوم استاد محمدحسین فرجنژاد
@bahaneee
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
⚫️تاریخسازی به سبک کدیور؛ خاطرهسازی مجعول و بهتان به علامه طباطبایی(ره)
🔴پاسخ بنیاد تاریخپژوهی به بهتان تاریخی کدیور علیه علامه طباطبائی رحمهالله
🔹نقطه آغاز کدیور برای روایت مناسبات علامه طباطبائی و انقلاب اسلامی این جمله است: «اولین شهید این انقلاب، اسلام بود» کدیور جمله مزبور را به علامه طباطبایی نسبت داده و با رویکردی جزمگرایانه آن را « نظر نهائی وی [علامه] دربارهی انقلاب 1357 و جمهوری اسلامی» قلمداد کرده است. این جمله برای کدیور مبدأ تحلیل به حساب میآید، و با تکرار همین جمله آن را دلیل بر تفاوت منظر بنیادین علامه طباطبائی با امام خمینی در تحولات اجتماعی تلقی کرده است. او در نهایت چنین نتیجه گرفته است که علامه طباطبائی هرگز «جزء حامیان انقلاب 57 یا پشتیبانان نظام جمهوری اسلامی قرار نمیگیرد.»
🔸محسن کدیور طی چهار یادداشت تلاش کرده تا علامه طباطبائی را به اصطلاح، «عالمی ضد انقلاب» معرفی کند. اما پرسشی که به ذهن هر خواننده منصفی خطور میکند آنست که مستند کدیور برای این جمله و دلیل او برای این نسبت دادن چیست؟...
متن کامل یادداشت
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
هدایت شده از بهانه
🔴 خواهی نشوی رسوا!
"ابراز مواضع انقلابی توسط افراد"
رابطه مستقیم دارد با:
" قوّت و پیشرفت گفتمان انقلابی"
روشنگریها و بصیرتافزائیهای جبهه انقلاب که به نتیجه میرسد، همه #موضِع_انقلابی میگیرند. یعنی در حقیقت کار دیگری نمیتوانند کنند.
اما هرجا ضعف در گفتمان انقلاب پیش میآید، باید منتظر افاضاتِ سکولارها و #دگراندیشان هم باشیم.
ولی در شرایط #قوت جبهه حق، همین دگراندیشان هم حرفهای انقلابی میزنند. به تَبَعش برخی دوستان #سادهاندیشِ خودی، به اشتباه آنان را #جذب_شده میانگارند یا درصدد جذبشان به دایره انقلاب برمیآیند.
🔸 طبیعیست آنهایی که سالهاست دل در گروِ انقلابیگری ندارند، جذبشدنشان با یکی دو بار #همرنگی_با_جماعت نیست و انقلابی نمایاندشان در حقیقت مخلوط کردن حق و باطل است.
پ.ن: خواستم بدانید!
@bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب میلاد حضرت زینب(س)
شب جمعه
ساعت دلتنگی(۱:۲۰)
بدانیم که تا عمر داریم مدیون شهدا و خانوادههای بزرگوارشان هستیم.
عیدتان مبارک🌷
@bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سر زینب به سلامت سر نوکر به فلک
@bahaneee
تلاش حضرت زینب سلاماللَّهعلیها
فقط این نیست که‼️
از امام بیماری در کربلا حراست و پرستاری کرده است.
✅ حضرت زینب از روح کلّی اسلام و جامعه آن روز مسلمین پرستاری کرد؛
پرستاری بزرگ او آنجاست.
💠 حضرت زینب در مقابل یک دنیا بدی، ظلم، بیانصافی، حیوانصفتی و قساوت یک تنه ایستاد.
⏮و با این ایستادگی توانست از روح کلّی اسلام حراست و #پرستاری کند.
❇️همچنان که میگوییم امام حسین علیهالسّلام اسلام را حفظ کرد،میتوانیم دقیقاً ادّعا کنیم که حضرت زینب سلاماللَّهعلیها هم با ایستادگی خود، اسلام را حفظ کرد.
👌این ایستادگی، یک رمز و راز و یک عامل اصلی است.
1380/05/03
@bahaneee
🔴حقوق دینی که دولتها باید پرداخت کنند
✍️حجتالاسلام فربهی / استاد حوزه علمیه قم
🔸هر ساله، عدهای با فضاسازی علیه تخصیص بودجههای لازم در نشر و گسترش فرهنگ دینی، فشاری روانی علیه متدینان و حکومت دینی وارد میآورند، این فضاسازیها و فشارهای روانی، نباید مانع ابلاغ حکم شرعی به مردم شود، امام صادق علیهالسلام فرمودند: «معدن نمک، گوگرد، نفت، و همهی معادن دیگر باید یکپنجم از هر کدام به عنوان خمس پرداخت شود».
🔸آنچه دولت برای فرهنگ دینی هزینه میکند در مقابل آنچه دین مقرر کرده، چیزی نزدیک به صفر است، از نظر روایات دینی، یکپنجم همهی معادن و از جمله نفت، میبایست برای گسترش فرهنگ دینی در سطح جامعه و اموری که دین مشخص کرده، تخصیص داده شود، تا آثار دین در بستر جامعه نمایان گردد گاه دانشجویان سؤال میکنند؛ «اگر نظام دستوری اسلام، باعث عدالت اجتماعی در سطح جامعه میشود، پس چرا جامعهی ما چنین وضعیتی دارد؟!»
🔹پاسخ آن واضح است، اگر دولت بودجهی بهداشت را به فوتبال اختصاص میداد وضعیت بهداشت و سلامت نیز اسفبار میشد، امروزه دولت بههر جهت، حقوق دینی را نمیپردازد، در شرایطی که بودجهی بیبیسی، بنابر آنچه گفته میشود، چند برابر بودجهی فرهنگ دینی ماست، بقاء فرهنگ دینی در جامعه، یکی از معجزات الهی است.
✅پینوشت؛
سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع عَنِ الْمَلَّاحَةِ فَقَالَ وَ مَا الْمَلَّاحَةُ فَقَالَ أَرْضٌ سَبِخَةٌ مَالِحَةٌ يَجْتَمِعُ فِيهَا الْمَاءُ فَيَصِيرُ مِلْحاً فَقَالَ هَذَا الْمَعْدِنُ فِيهِ الْخُمُسُ فَقُلْتُ وَ الْكِبْرِيتُ وَ النِّفْطُ يُخْرَجُ مِنَ الْأَرْضِ قَالَ فَقَالَ هَذَا وَ أَشْبَاهُهُ فِيهِ الْخُمُسُ.(تهذیبالاحکام ج4،ص123، همچنین، من لایحضرهالفقیه، ج2، ص41)
@farbehi
@bahaneee
هدایت شده از ریحانه
📖 دانلود کتاب
📗 «یک رهبر به تمام معنا»
این کتابچه شامل گزیدهای از بیانات حضرت آیتاللهخامنهای در خصوص ابعاد مختلف شخصیت و سیرهی حضرت فاطمه(سلاماللهعلیها)ست که در سه محور: بُعد معنوی و معرفتی، بُعد زندگی خانوادگی و بُعد اجتماعی و سیاسی ارائه شده است.
▪️ از لینک زیر دانلود کنید:
https://farsi.khamenei.ir/ndata/news/44769/rahbarbetamemana.pdf
🌱 @Khamenei_Reyhaneh
هدایت شده از ریحانه
یک رهبر به تمام معنا.pdf
937.7K
📌 فایل کتابچهی «یک رهبر به تمام معنا»
📗 گزیدهی بیانات حضرت آیتاللهخامنهای در خصوص ابعاد مختلف شخصیت و سیرهی حضرت فاطمه(سلاماللهعلیها).
🌱 @Khamenei_Reyhaneh
هدایت شده از بهانه
🔴چه شد که یک فاضل حوزوی مقابل #ولایت ایستاد؟
#قسمت_اول
ماجرای سقوط آقای #شیخ_حسینعلی_منتظری را به حق میتوان از مسائل چالش برانگیز و عبرت آموز بعد از انقلاب دانست. آسیب شناسی حیات طلبگی #یک_فاضل_حوزوی که در زمان نهضت حضرت امام(ره) و پیروزی آن مجاهدات و تلاشهایی داشته است، لکن در برهه ای مهم از تاریخ انقلاب اسلامی مقابل مقام ولایت فقیه ایستاد.
او که خود در موضوع «ولایت فقیه» مفصلا بحث علمی کرده و در دفاع و تبیین این نظریه کتاب نوشته، چه شد که به رویارویی با ولی فقیه کشیده شد؟
این نوشتارهای پراکنده، از منظر #آسیبشناسی_طلبگی با عناوین زیر به ماجرای آقای شیخ حسینعلی میپردازد:
🔻عدم همخوانی حرف و عمل
🔻عدم اعتقاد قلبی به سخنان
🔻عدم استقلال شخصیت سیاسی و اجتماعی
🔻غرور و خود بزرگ بینی
🔻سادگی و لادگی
🔻اقدام و نظردهی در امور مهمه، قبل از بررسی
🔻نفوذ
پرونده ویژه #آسیبشناسی_حیات_طلبگی_شیخحسینعلیمنتظری را در بهانه بخوانید.
برگرفته از فصلنامه پانزده خرداد و کتاب روزگار قائممقامی
@bahaneee
هدایت شده از بهانه
🔴چه شد که یک فاضل حوزوی مقابل #ولایت ایستاد؟
#قسمت_دوم
🔶عدم همخوانی حرف و عمل:
(توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر میکنند!؟)
در جای جای زندگی شیخ حسینعلی منتظری این مطلب یافت میشود که ایشان خلاف آنچه میگوید عمل میکند. مثل شعارهای مبتنی بر پایبندی به #قانون، #عدالت و #رعایت_حقوق_مردم و این دست موارد. این گونه سخنان او صرفا در حد #شعار بوده و اگر هم اراده ای برای اجرای آن وجود داشت، شعاع اجرای آن نباید متوجه ایشان، خانواده و نزدیکان و یاران ایشان میگردید. وی پخش اعترافات سیدمهدی هاشمی از تلویزیون برنتافت و اینگونه خرده گرفت که:
«چرا مصاحبه ای را که به ضرر من و بیت من و مدارس من بود، اجازه دادید پخش شود؟»
🔹توصیه به #تفحص درباره #شنیدهها و عدم عمل به آن توسط توصیه کننده:
آقای منتظری در نامه ای به امام، با تمسک به آیات قرآنی: «یا ایها الذین آمنوا اجتنوا کثیرا من الظن...» و «یا ایها الذین آمنوا ان جائکم فاسق بنبإ فتبیّنوا...» و نیز با آوردن چند روایت بدون هیچ شرح و توضیحی به اصطلاح خواسته است به امام توصیه کند که هر خبر و گزارشی را بدون تحقیق و پرس و جو نپذیرند و به آن ترتیب اثر ندهند در صورت یکه دأب اما در درازای زندگی سیاسی چنین بود که آنچه میشنید، روی آن تأمل میکرد و بدون تحقیق و تفحص هرگز آن را باور نمیکرد و رمز موفقیت امام نیز در همین نکته نهفته بود که گفته ها و گزارشها را هر چند از موثقترین منابع به او رسیده بود، به آسانی نمیپذرفت و در مرحله نخست چند علامت سوال دربرابر آن میگذاشت و تا پاسخ آن سؤالها به دست نیامده بود، درباره آن گزارش نفیا و اثباتا اظهار نظر نمیکرد.
لکن آقای منتظری بارها و بارها در خاطرات خود از #شنیدههای_خود سخنانی نقل میکند که نه تنها هیچ گونه تحقیق و تفحصی درباره آنها نکرده بلکه به آنها ترتیب اثر داده و بر اساس آنان موضع رسمی گرفته است.
نمونه هایی از این مورد را در پایین ذکر میکنیم:
🔻شنیدم برخی از مسئولان پیش امام رفته بودند و علیه من مطالبی گفته بودند بعد برای اینکه امام را تحت تاثیر قرار دهند شروع به گریه کرده و عمامه بر زمین کوبیده بودند.... (ص669)
🔻در این روزهای آخر معلوم شد کسانی به فکر بوده اند که مرحوم امام را وادار کنند آقای حاج احمد آقا را برای بعد از خود تعیین کنند. (ص679)
🔻شنیدم یکی از قضات همین دادگاه ویژه به یک نفر که روحانی نیست و به اتهام ارتباط با من بازداشت شده بود، گفته بود پرونده شما هیچ چیز که قابل تعقیب باشد ندارد فقط یک نامه به آیت الله خامنه ای بنویس توبه کن... (ص 738)
🔻این اواخر شنیدم که احمد آقا ابراز ناراحتی کرده بود که چرا نامه مرا به دست امام نداده است... (ص748)
🔻شنیده ام آقای حاج احمد آقا در زندان سراغ آقای قطب زاده رفته و به او گفته است شما مصلحتا این مطالب را بگویید و اقرار کنید... (ص643)
🔻بعد از مدتی هم همان منوچهر قربانی فر برای من پیغام فرستاد که قرار است شما را از قائم مقامی عزل کنند... و این نشان میدهد که آقایان مدتها پیش از نامه 1/6 و 1/8 که در فروردین 68 اتفاق افتاد تصمیم خود را گرفته بودند.
در این مورد که آقای منتظری با استناد به قول یک مأمور «سیا» اظهارات او را تا آن پایه معتبر و خدشه ناپذیر میپندارد که به تحقیق و تفحص نیاز ندارد؟!
آیا در چنین مواردی آیه «إن جائکم فاسق بنبإ فتبینوا» مصداق پیدا نمیکند؟!
پرونده ویژه #آسیبشناسی_حیات_طلبگی_شیخحسینعلیمنتظری را در بهانه بخوانید.
@bahaneee
هدایت شده از بهانه
🔴 چه شد که یک فاضل حوزوی مقابل #ولایت ایستاد؟
🔶عدم اعتقاد قلبی به سخنان
#قسمت_سوم
یکی از دلایل عدم ثبات پایداری اقدامات آقای منتظری و تغییر نگاه های او با تغییر شرایط گوناگون، #عدم_اعتقاد_قلبی او به سخنان خود است.
🔻روزی که بر مسند قائم مقامی نشسته است با دلایل عقلی و نقلی ادعا میکند که « اصولا رئیس جمهور نه تنها هیچ استقلالی از حیث مشروعیت و دایره و اختیارات نسبت به رهبری ندارد بلکه فقط عامل و کارگزار ولی فقیه است و نیز هیچ یک از قوای سه گانه مستقل از رهبری مشروعیت ندارند و همه فرمان برند و کارگردان اصلی در مسائل مربوط به دولت شخص رهبری است و...»
و آنگاه که از قائم مقامی عزل میشود یکباره با 180 درجه چرخش به نقد ولایت مطلقه فقیه میپردازد و اعلام میکند :
«لازمه ولایت مطلقه نادیده گرفتن همه این نهادهاست و این همه نیرو نیز بودجه کشور را صرف انتخابات نمایندگان مجلس و ریاست جمهوری نمودن لغو بلکه تبذیر میباشد . زیرا مطابق تفسیر آقایان خود رهبر در مسائل تصمیم میگیرد و برای اجرا به هرکس خواست محول میکند و محدودیتی برای او وجود ندارد . آقایان در تبلیغات خود پیوسته روی اصل ولایت فقیه و اطلاق آن تکیه میکنند ولی این همه اصول متضمن حاکمیت مردم و حقوق آنان را نادیده میگیرند..» (خاطرات/فصل هفتم)
🔻یک روز فرزند خود را روانی و مجنون و مریض و روز دیگر فیلسوف و فقیه و حکیم معرفی میکند.
🔻روزی با فتوای حکم مفسد فی الارض و حکم محاربه، دهها نفر را به پای اعدام میفرستد و روز دیگر شکایت از اعدام منافقین میکند.
عدم ثبات فکری و عملی در سرگذشت سیاسی و اجرایی جریان آقای منتظری نشان از عدم اعتقاد او به سخنان خود است.
پرونده ویژه #آسیبشناسی_حیات_طلبگی_شیخحسینعلیمنتظری را در بهانه بخوانید.
@bahaneee
هدایت شده از بهانه
🔴چه شد که یک فاضل حوزوی مقابل #ولایت ایستاد؟
#قسمت_چهارم
🔸عدم #استقلال_شخصیت سیاسی و اجتماعی:
از زندگی نامه ایشان اینگونه استنباط میشود که آقای منتظری از دوران طلبگی تا به امروز، از جنبه استقلال فکری و سیاسی قابل نقد بوده و به ندرت توانسته است روی پای خود بایستد و بدون تکیه بر دیگران امور خود را پیش ببرد. از ابتدای ورود به قم که با دو نفر دیگر همراهی میکرد، با برگشت آن افراد به قم قدرت باقی ماندن در قم را نیافت و به نجف آباد برگشت.(گذری بر زندگی و اندیشه ایت الله منتظری / مصطفی ایزدی / ص 23)
در دوران نهضت امام بیشترین فعالیتهای سیاسی و مبارزاتی آقای منتظری نیز ریشه در همراهی او با آقای #ربانی_شیرازی داشت. بسیاری از موضع گیری های سیاسی او در واقع موضع آقای ربانی بود. برخی از اعلامیه ها و بیانیه هایی که با امضای این دو نفر است به قلم آقای ربانی و طرح او میباشد. حجت الاسلام سید حمید روحانی نقل میکند: به یاد دارم در آن دوران وقتی طوماری را برای امضا نزد آقای منتظری میبردم بدون آنکه متن آن را بخواند، به امضاها نگاه میکرد. اگر امضای آقای ربانی پای آن بود بی چون و چرا امضا میکرد اما اگر نبود میگفت طومار را ببرید پیش آقای ربانی امضا کنند بعد پیش من بیاورید. ما چون این اخلاق آقای منتظری را به دست آورده بودیم، همیشه طومار را نخست نزد آقای ربانی میبردیم و از او امضا میگرفتیم و سپس نزد آقای منتظری میبردیم.
وابستگی و اعتماد آقای منتظری به آقای ربانی به حدی ریشه دار بود که شبکه مهدی هاشمی سالیان درازی، تلاش گسترده ای کرد که او را از آقای ربانی جدا کند و سرانجام نیز جدا کرد.
پرونده ویژه #آسیبشناسی_حیات_طلبگی_شیخحسینعلیمنتظری را در بهانه بخوانید.
@bahaneee
هدایت شده از بهانه
🔴چه شد که یک فاضل حوزوی مقابل #ولایت ایستاد؟
#قسمت_پنجم
🔸غرور و خود بزرگ بینی
با مطالعه تاریخ صدر اسلام و با مشاهده #خوارج در زمان امیرالمومنین (ع) میبینیم که آنها نه تنها خود را از امام علی (ع) خردمندتر و مصلحت اندیشتر میپنداشتند بلکه بر این باور بودند که نسبت به اسلام نیز شناخت بیشتر و دقیق تری دارند.
غرور و خود برتر بینی از آسیبها و آفاتی است که از ابتدای خلقت، امتحانهای بسیاری را برای امتحان شوندگان رقم زده است.
با مطالعه در زندگی آقای منتظری درمیبابیم که ایشان با انتصابشان به قائم مقامی به این باور رسیده بودند که در همه امور لشکری، اقتصادی، قضایی ، سیاسی ، نظامی و غیره از همه مسئولان کاردان تر، باتجربه ترو دانا تر است. ازاین رو در همه امور کشور دخالت میکرد و نظر میداد.
🔻آقای هادی هاشمی گفته بود این دخالت آقای منتظری در همه شئون و امور کشور تا آنجا بود که یک بار آقای هاشمی رفسنجانی به شوخی به آقای منتظری گفت: تنها مانده است که شما درباره روستای ما (بهرمان) اظهار نظر کنید.او که در شعار از استقلال دستگاه قضایی و قضات محترم سخن میگفت، در عمل انتظار داشت که قضات، طبق نظر و رای او حکم صادر کنند و رای بدهند.
🔻به بخشی از سخنان آقای منتظری در سال 75 اشاره میکنیم:
« من خودم یکی از پایه های اصلی نظام بودم... هرکسی ادعا کند که از من انقلابی تر است بی خود کرده. هیچ کس چنین ادعایی نمیتواند بکند . من از همه کس بیشتر به این انقلاب خدمت کرده ام... خمینی را من خمینی کردم من به اتفاق یک نفر دو نفر دیگر او را مرع کردیم. هر کس بگوید (او) از من انقلابی تر است، دروغ گفته است...» ( سخنرانی آقای منتظری در قم در تاریخ 23/5/75)
فصل هفتم خاطرات ایشان مملو از مسئولیت هایی است که در نظام جمهوری اسلامی چه از ناحیه خبرگان و چه از ناحیه امام به ایشان واگذار شده بود، مسئولیتهای بسیار زیادی که ذکر همه آنها خارج از حوصله این نوشتار است. عجیب است که در فصل هفتم خاطرات میگوید : «اساسا این سیستم اداره کشور که همه قدرت در یک نفر خلاصه شود هرچند آن فرد با تقواترین افراد باشد، روش صحیحی نیست و منجر به اشتباهات بزرگ میشود.»
جای سوال است که چرا آقای منتظری در آن دورانی که حساسترین مسئولیتهای این مملکت در دست ایشان بود، چنین ادعایی نکرد؟!
🔻انسانی که دچار عجب و #غرور و خود بزرگ بینی میشود تنها به خود می اندیشد حتی اسلام را در خود خلاصه میکند و تضعیف خویش را تضعیف اسلام می پندارد و اینجاست که خرده میگیرد: «چرا مصاحبه ای را که به ضرر #من و #بیت_من و #مدارس_من بود اجازه دادی پخش شود؟»
🔹این سخنان را مقایسه کنید با آنگاه که مردم در حضور حضرت روح الله شعار دادند: توطئه چپ و راست، کوبنده اش روح الله ست. امام با لحنی پرخاشگرانه آنان را از این شعار بازداشت و فرمود کوبنده توطئه ها #شما_مردمید، روح الله کی یه؟
در نجف یکی از شب نامه های که برضد امام منتشر شده بود برداشتند و به حضور امام رفتند و گفتند یا به ما اجازه دهید نسبتهای ناروایی که در این شبنامه به شما داده اند تکذیب کنیم و از شما دفاع کنیم و یا شخصا از خود دفاع کنید، امام پاسخ داد : دیگر مجالی برای دفاع از خود نماند است اگر مجالی باشد #باید_از_اسلام_دفاع_کرد .
پرونده ویژه #آسیبشناسی_حیات_طلبگی_شیخحسینعلیمنتظری را در بهانه بخوانید.
@bahaneee
هدایت شده از بهانه
🔴چه شد که یک فاضل حوزوی مقابل #ولایت ایستاد؟
#قسمت_ششم
🔸سادگی و لادگی:
در بخشی از نامه 6/1/68 امام (ره) به آقای منتظری آمده است :
« از آنجا که #ساده_لوح هستید و سریعاً تحریک میشوید در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد.»
موارد بسیاری از این سادگی و لادگی در بررسی زندگیِ شیخ حسینعلی منتظری یافت میشود. برای نمونه میتوان موضع ایشان درباره شهید محمد منتظری را ملاحظه کرد.
🔻او شهید محمد منتظری را علیرغم همه جانفشانی ها و رنجهایی که در زندنهای رژیم شاه و تبعید و هجرت از وطن متحمل شده بود؛ شخصیتی #مریض_روانی، #عصبی و #غیر_متعادل به جامعه معرفی میکند. این اظهارات را به وضوح میتوان در روزنامه کیهان/سه شنبه 27 شهریور 1358مشاهده کرد. لکن با کمال تعجب این سخنان از کتاب خاطرات آقای منتظری حذف شده است!
🔻همچنین ایشان در مصاحبه 27 آذر 57 با بی بی سی در فرودگاه پاریس سخنانی میگوید که نزدیک بود #دردسرهایی برای انقلاب و آرمانهای امام ایجاد کند:
«دهاتی ها با چوب و چماق به هواداری از رژیم شاه به مردمی که بر ضد شاه تظاهرات میکنند، هجوم بردند و مردم را میکشتند.»
رسانه های غربی از این سخن چنین برداشت کردند که شاه در میان روستائیان از پایگاه وسیعی برخوردار است. در مقابل #شهید_محمد_منتظری سخت عصبانی، ناراحت و نگران شد و در آن چند روزی که آقای منتظری در فرانسه به سر میبرد به خبرنگاران رخصت نداد که بدون کنترل به او نزدیک شوند و با او مصاحبه کنند.
🔻 او به دنبال اشتباهی که در فرودگاه پاریس از آقای منتظری سر زد و برای برخی از رسانه های غربی چند روزی #خوراک_تبلیغاتی فراهم آورد میگفت:
فکر میکنید او مانند آقای خمینی است که اگر در اقیانوس رسانه های جهانی قرار بگیرد و یکسال تمام یک ریز حرف بزند، یک گاف نکند. آقای منتظری اگر بدون کنترل، دو دقیقه با آن خبرنگاران حرفه ای حرف بزند ده ها سوژه به دست آنها میدهد که میتواند خوراک تبلیغاتی یک سال آنها را فراهم سازد.
🔻یک دانشجوی ایرانی در نوفل لوشاتو به من گفت من در ذهن خود از آقای منتظری یک خمینی ثانی ساخته بودم لیکن وقتی او را دیدم یکباره ساخته ذهن من فرو ریخت و آنگاه که سخنان او را شنیدم، بی اختیار این مثال معروف به ایادم آمد : «پسته بی مغز، اگر لب واکند رسوا شود.»
🔹حمل بر صحتهای بیجا و بی مورد حتی درباره عناصری که جاسوس بودنشان محرز است، هم شاهدی دیگر بر همین سادگی و ساده لوحی ایشان است.
پرونده ویژه #آسیبشناسی_حیات_طلبگی_شیخحسینعلیمنتظری را در بهانه بخوانید.
@bahaneee