13.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💚💜اشعری انتخاب مردم شد🔥
#سرطان_اصلاحات_امریکایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جهانگیری (مناظرات 96):
اون روزی که ماموران شهرداری (زیر مجموعه وزارت کشور!) به دستفروش شهرستانی سیلی زدن، انگار به من سیلی زدن.
جهانگیری (سال 99، وقتی خرش از پل رد شده و رای گرفتن!):
در سفر به سیستان، وقتی یک شهروند داشت از مشکلات کشاورزیش میگفت، جهانگیری سرش رو انداخت پایین و با بی احترامی رفت!
جهانگیری (سال 1400، هنگام ثبت نام در وزارت کشور):
ما مدیون کولبران و سوخت هستیم (با بغض فراوان!)
اینو بفرستید برای بقیه تا فریب این موجودات رو نخورن!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردم عزیز ایران به هر کسی که دوست دارید رأی بدید، ولی خواهشاً اینجوری رأی ندید
نذاریم 2,3 روز مونده به انتخابات فضا احساسی بشه، 8 ساله داریم چوب همین 2,3 روزها رو میخوریم!
🙏 هرجوری که میتونید این کلیپ رو بازنشر بدید، این یک دقیقه خلاصهای از عامل همه بدبختیامون توی این هشت ساله ...
💥☄💥☄💥☄💥☄💥
☄
⭕️جنگ روانی در انتخابات (بخش نخست)
🔶اولین باری که اصطلاح #جنگ_روانی را شنیدید احتمالا حدس زدید که دارای بار منفی است و ارتباط مستقیمی با #ترفندهای_انتخاباتی دارد. همانطور که انتظار می رود #جنگروانی در #انتخابات با ذهن و عقاید مردم و تاثیر بر آنها سروکار دارد. جنگ روانی را به نامهای دیگری هم می شناسند. ممکن است جایی بشنوید که از جنگ تبلیغاتی، مبارزه اطلاعاتی، جنگ سیاسی، عملیات روانی، مبارزات کلامی سخن بگویند و البته منظورشان همان جنگ روانی است.
🔷شاید یکی از کامل ترین تعاریف از جنگ روانی در نوشته های نصر باشد. او جنگ روانی را این گونه تعریف میکند: «جنگ روانی یعنی استفاده از هر نوع وسیله ای به منظور تاثیرگذاری بر روحیه و رفتار یک گروه، با هدف نظامی مشخص». [نصر، صلاح، ۱۳۸۰، جنگ روانی، ترجمه محمود حقیقت کاشانی، سروش، چاپ دوم، تهران].
🔴در #جنگروانیانتخابات چه موضوعاتی مدنظر است؟
🔷 ۱- اهداف؛ ۲- مخاطبین؛ ۳- تکنیکها و تاکتیک ها؛ ۴- ترفندهای انتخاباتی؛ ۵- مدار اطلاعاتی؛ ۶- شیوه های جنگ روانی؛ ۷- ابزارهای عملیات روانی و …
#اجرایجنگروانی پیچیدگی های خود را دارد. تکنیک های جنگ روانی توسط متخصصین و کارشناسان این حوزه عملیاتی میشوند.
🔷در #فضای_مجازی کانالها و گروههای انتخاباتی وابسته به کاندیدا و جناحهای خاص، برای #اجرایجنگروانی ایجاد میشوند. این کانالها و گروهها از #انواعتکنیکها استفاده میکنند. به این ترتیب احتمال پیروزی خود در انتخابات را افزایش دهند. تکنیکهایی همچون: #انتشاراخبارجعلی؛ - قراردادن یک #خبرساختگی و جعلی در کنار چند خبر موثق برای افزایش پذیرش از سوی مخاطب؛ - ساختن #آمارغیرواقعی و کذب و انتشار آنها؛ - #تضعیفروحیهرقیب؛ - #ترور_شخصیت؛ - #ترساندن_رقیب با پر رنگ جلوه دادن خطر شکست؛ - پیشبینی های بی اساس
🔷در این نوع نگاه صرفا رسیدن به هدف مهم است و ابزارهایی که به کار گرفته می شود چندان مورد توجه نیست. سنجشی هم برای درستی یا نادرستی شیوه های تبلیغات انتخاباتی و تکنیک هایی که استفاده می شود وجود ندارد. در واقع #معیارهای_اخلاقی در این شیوه ها اهمیت خود را از دست می دهد. #هدف صرفا #پیروزیدرانتخابات است. #ادامهدارد...
✍مرجانساعدی - کارشناس ارشد علومسیاسی
منبع: وبسایتکانونآگهی وتبلیغاتنبض
#جنگ_روانی
#انتخابات