eitaa logo
العبد آیت الله بهجت (ره)
78.8هزار دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
4.1هزار ویدیو
55 فایل
🔹تبادل و تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 🔹 رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم): انسان باید از دنیا براى آخرتش، از زندگی برای مرگش، از جوانی برای دوره پیری اش توشه بردارد، چرا که دنیا براى شما آفریده شده ولی شما براى آخرت آفریده شده اید. 📚 تنبیه الخواطر و نزهه النواظر/ج1/ص131 ✍🏼 دنیا، زندگی و جوانی، فرصت و وسیله هستند که اگر قدرشان را ندانیم، در مقصد نهایی یعنی آخرت پشیمان خواهیم شد. ✳️ @bahjat_alabd
5.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌به جای غفلت تغافل داشته باشید 🔰آیت الله جوادی آملی من نشنيدم، ان‌شاءالله به من نگفت، ان‌شاءالله با من نبود، ان‌شاءالله قصد بد نداشت.. ✳️ @bahjat_alabd
💠مرحوم حاج  اسماعیل دولابی رحمة الله علیه می فرمایند: 🕋بعد از نماز مغرب دستها را بلند کن و هفت مرتبه یا قاضی الحاجات بگو و بعد از خدا حاجتت را بخواه...که برآورده می‌شود. ✳️ @bahjat_alabd
مرحوم آیت‌الله حاج میرزا جواد سلطان القراء تبریزی می‌فرمودند : در زمان مرجعیت مرحوم آیت‌الله حاج سید محمد حجت کوه‌کمری عده ای از طلاب خدمت ایشان رسیدند وعرض کردند : بیرون بعضی از روحانی ها پشت سر شما حرف هایی میزنند ، بهتر است حضرتعالی اعلامیه ای صادر کنید ، و یا در آخر درس خارج این حرف ها را تکذیب کنید ! ایشان نگاهی کردند و فرمودند : این حرف هایی که میزنند درست است؟ شما این حرفها را باور می کنید؟! عرض کردند ؛ خیر هیچ کس باور نمی کند ! آیت‌الله حجت کوه‌کمری لبخندی زدند و فرمودند : پس " الباطل یموت بترک ذکره ". آیت‌الله حاج میرزا جواد آیت الله ✳️ @bahjat_alabd
13.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 نعمت های خدا را کوچ ندهید 💠 فرمود: اگر یک سلسله نعمتی به شما رسید، این سلسله ادامه دارد. همین که یک بخشی از نعمت به شما رسید. مبادا مغرور بشوید، این را بیجا صرف بکنید؛ و گرنه آن بقیه سلسله نخواهد آمد! ✅تشبیهی که حضرت کردند، فرمودند: این مرغ های هوایی را می بینید؛ چه در هوا پرواز کنند، چه روی آب بنشینند؛ چند عدد از این مرغ ها وقتی روی دریا می نشینند،‌ یا روی قلّه ای می نشینند، یا روی مزرعه ای می نشینند؛ بقیه این رَمه هم به دنبال او می آیند، اینها با هم هستند. ✅فرمود: نعمت ها مثل سلسله این پرنده هاست. اگر چند پرنده نعمت به کنار سفره شما آمد، ناشکری نکنید که بقیه بِرَمند! " نَفر " یعنی کوچ کردن. می فرماید: این سلسله نِعَم مثل این دسته های پرنده هستند؛ این دسته های پرنده، اوّل چند عدد می آیند اینجا می نشینند، بقیه به دنبال آنها می آیند. ✅ اگر اینها احساس کردند که اینجا خطر هست، فوراً بر می خیزند. وقتی اینها برخواستند، دیگر آن دنباله نعمت ادامه ندارد، آنها دیگر نمی آیند! فرمود: (فلا تنفروا اقصاها بقلّه الشُّکر)*. کمتر شکرگزاری بکنید، بقیه این قافله می رَمند و نمی آینند 📌 اشاره به: غزلیات وحشی بافقی / شماره ۲۶۹ 📌 نهج البلاغه / حکمت ۱۳ 📋 درس اخلاق 📆 قم ؛ ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ ✳️ @bahjat_alabd
🌅 تصویر کمتر دیده شده از آیت الله العظمی بهجت 🕍 قم ، حرم‌ مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ✳️ @bahjat_alabd
. ✅ آیت‌الله بهجت «قدس‌سره» : 🔹 آری، در گرفتاری‌ها باید قدم‌به‌قدم به دفتر شرع نگاه کنیم؛ هرکجا که دیدیم واضح و آشکار است پیش برویم، و در موارد شبهه‌ناک و تاریک خودداری و توقف کنیم، عمل به احتیاط پشیمانی ندارد. 📚 در محضر بهجت ، ج ١ ، ص ۳۲۸ . 🔹 انسان باید کارهایش را مطابق دفتر شرع انجام دهد... 📚 در محضر بهجت ، جلد ١ ، صفحه ١٠٠ . ✳️ @bahjat_alabd
📜 شور رفتن ▫️ارزش تو همان چيزى است كه در تو اثر مى‌گذارد، ترا شاد مى‌كند و يا رنج مى‌دهد! ▫️ او مى‌بيند كه از آبگوشت بى‌چربى و صندلى اول و سخنران اول بودن و ماهى بيست هزار تومان داشتن، شاد شده و رنجيده، ولى مى‌بيند كه آبگوشت نيست، كه صندلى نيست، كه پول نيست، كه از اين‌ها فاصله دارد. ▫️ و اينجاست كه شور رفتن در او سبز مى‌شود. اين است كه احساس غربت او را فرا مى‌گيرد. ▫️ و اين است كه تنها مى‌شود و تنهايى و غربت و رفتن او را در خود مى‌گيرند و اين جاست كه اين وجود جارى شده و راه افتاده است. ▫️ و اين وجود جارى است كه ديگر اسير بازى‌ها و بازيچه‌ها نمى‌شود. اين وجود رونده به تمام نهادهاى راكد حركت مى‌دهد نه اين كه در پشت صندلى‌ها و در دست دنيا، خودش به ركود برسد. ▫️ مادام كه اين جريان در كسى شكل نگيرد تمام شناخت مكاتب و جهان‌بينى و ايدئولوژى و تفسير و نهج‌البلاغه مى‌شود بازيچه‌اى كه فقط براى نمايش دادن به كار مى‌رود؛ چون كسى كه بازيگرى را كنار نگذاشته هر چيزى در دست او بازيچه مى‌شود. ✍🏻 عین‌صاد 📚  | ص ۶۳ ✳️ @bahjat_alabd
آیت الله العظمی جوادی آملی: «این محراب را که گفتند محراب و محل جنگ، مصلّی در محراب و در حال جنگ است، منظور محراب خاص نیست، هر کسی در هر گوشه ای نماز میخواند در محراب و در حال جنگ است، چون دارد جنگ میکند! شیطان لباس رزم پوشیده و به جنگ این نمازگزار آمده و نمازگزار هم دارد با ذکر خدا و نام خدا او را دفع میکند.» درس تفسیر ۹۴/١٠/١٩ آیت الله ✳️ @bahjat_alabd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا