eitaa logo
لا موثر فی الوجود الا الله
176 دنبال‌کننده
519 عکس
167 ویدیو
11 فایل
تعجیل در فرج امام زمان عج صلوات این کانال حاوی نکات ناب اخلاقی و اعتقادی از روایات و احادیث اهل بیت علیهم السلام و علما اخلاق جهت پیشبرد مسائل معنوی میباشد http://eitaa.com/hamid
مشاهده در ایتا
دانلود
✴️ سفارش به خواندن دعای «أَللهُم عَرفْنی نَفْسَک...» در زمان غیبت ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره ساعتی از شب و ساعتی از روز را به مناجات با امام مهدی(عج) اختصاص می‌دادند. می‌فرمودند: «اینکه در زمان غیبت به خواندن دعای «أَللهُم عَرفْنی نَفْسَک...» سفارش شده است، ظاهراً سری دارد». 🔻 در روایتی از امام صادق آمده است که به زراره می‌فرماید: اگر آخرالزمان را درک کردی این دعا را بخوان: 🔹 اللَّهُمَ عَرِّفْنِي نَفْسَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي نَفْسَكَ لَمْ أَعْرِفْ نَبِيَّكَ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي رَسُولَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي رَسُولَكَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَكَ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي حُجَّتَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دِينِي. 🔸خدایا خود را به من بشناسان، زیرا اگر خود را به من نشناسانی فرستاده‌ات را نشناخته‌ام، خدایا پیامبر و فرستاده‌ات را به من بشناسان، زیرا اگر پیامبر و فرستاده‌ات را به من نشناسانی حجّت [و امامت] را نشناخته‌ام، خدایا حجّتت را به من بشناسان، زیرا اگر حجّتت را به من نشناسانی، از دین خود گمراه می‌شوم. 📚 بهجت‌الدعاء، ص ۲۵۲ @bahjath
آیت الله قاضی (ره) : شب جمعه صد مرتبه و عصر جمعه صد مرتبه ، خواندن سوره قدر را از دست مده. @bahjath
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❗️ ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: هر چه برای خودتان می‌خواهید برای مؤمنانی دعا كنید كه گرفتار آن مورد هستند؛ در این صورت خدا برای شما می‌كند، ملائکه برای شما دعا می‌كنند. 📗 برگی از دفتر آفتاب، ص١٨۴ @behjath
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 هشت شوال، سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهم‌السلام تسلیت باد. ✅حضرت آیت‌الله بهجت رضوان الله تعالی علیه: جاهل‌ها گمان می‌کنند که با تخریبات قبور ائمه صلوات‌الله‌علیهم می‌توانند تشیّع را ریشه‌کن کنند؛ شیعه و سادات و بزرگان آنها، بالاتر از تخریبات را در زمان ائمۀ ایشان دیده‌اند و آنکه پس از تبدیل تخریب به تعمیر، بر قوّۀ ایمان ایشان در صورت و معنی افزوده گردیده است. 📗 برگی از دفتر آفتاب ، ص١٨٩ @bahjath
✅هر عالمي عاقل نيست ! 🔸هر عالمي عاقل نيست و هر عاقلي هم اهل خشيت نيست ... 🔸 رسمي و اسميِ حوزه و دانشگاه، اين اصلاً در تقسيم نيست؛ اين را مي‌گويند علم رسمي و اسمي، آن علمي كه به عمل بنشيند اين در تقسيم است... 🔸در سوره مباركه «عنكبوت» فرمود علم يك نردبان است، اين نردبان را شما به دست چه كسي مي‌خواهيد بدهيد؟ اگر به دست يك مقنّي چاه‌كن بدهيد اين با اين نردبان مي‌رود ته چاه! اگر به دست يك مهندس فنّان بدهيد با اين مي‌رود سقف و تزيين مي‌كند ... 🔸فرمود «وَتِلْكَ الْأَمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ وَمَا يَعْقِلُهَا إِلَّا الْعَالِمُونَ» يعني عالم بايد اين نردبان را به دست عقل بدهد تا عقل روي دوش علم پا بگذارد بالا برود ... و اگر علم شده نردبان، به دست مغنّي نيفتاد، به دست مهندس افتاد و انسان مصداق «يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ» شد، بالا آمد مي‌شود عاقل. 🔸وقتي عاقل شد «عُبد به الرحمن» مي‌شود، وقتي «عُبد به الرحمن» شد اهل خشيت مي‌شود، ناله مي‌شود، گريه مي‌شود، «و سلاحه البكاء» مي‌شود، آن وقت هم از خدا راضي است هم خدا از او راضي است... 🔸اينها زمينه‌اش علم توحيدي است؛ علم توحيدي نردبان خوبي است كه انسان را عاقل مي‌كند؛ علامت عقل هم خشيت است، وقتي خشيت شد به رضوان بار مي‌يابد، راضيه مي‌شود، مرضيه مي‌شود، مطمئنه مي‌شود، بعد شايسته خطاب است كه بيا بالا! (يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ٭ ارْجِعِي إِلَي رَبِّكِ) ... 🔸ما در همه امور موظّفيم موحّد باشيم حتي در هراس و اميد؛ اگر مي‌ترسيم فقط از خدا بترسيم و اگر اميدواريم فقط به خدا اميدوار باشيم. 🔸ديگر «خدا و خلق خدا»، «از خدا و از خلق خدا» اين ديگر با توحيد سازگار نيست. 🔹گزیده درس تفسیر قرآن حضرت آیت الله العظمی /سوره فاطر، آیات ۲۷ الی ۳۰ @bahjath
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅حضرت آیت‌الله بهجت رضوان الله تعالی علیه: 📝 انسان در دنیا[نهایتا] به ده درصد خواسته‌های خود می‌رسد. کمتر کسی پیدا می‌شود که زندگی بر وفق مراد او باشد. هرگونه عیش و نوش دنیا با هزار تلخی و نیش همراه است. اگر کسی دنیا را این‌گونه پذیرفت و شناخت، در برابر ناگواری‌ها و بدی‌های همسر و همسایه و… کمتر ناراحت می‌شود؛ زیرا از دنیا بیش از اینکه خانه بلاست، انتظار نخواهد داشت. 📗 در محضر بهجت، ج۲، ص۳۰۲ @bahjath
🚩آنچه با عنوان «مودّت قربي» در اجر رسالت مطرح است نفع مستقيم آن به خود مردم بر ميگردد؛ چون آنان چراغهاي هدايت و كشتي هاي نجات امت اند. كسي از اين نور بهره ميگيرد يا بر اين كشتي سوار ميشود كه به آنان علاقه مند باشد اما كسي كه به آنان موّدت و علاقه ندارد، نه تنها از نورشان بهره نمي گيرد، بلكه تلاش ميكند تا اين جلوه هاي فاني نشدني را خاموش سازد. پس «مودّت قربي» اجر و مزد رسالت به گونه اي كه نفع شخصي در آن مطرح باشد نيست، بلكه مقدمه ی به بار نشستن زحمات رسالت است. 🚩اهلبيت نبي اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) به تبعيت از خود آن حضرت هيچگونه چشم داشتي از دست و دهان مردم نداشتند تا به آنان پاداش دهند يا از آنان تشكر كنند، چنان كه به تصريح قرآن كريم، ساير انبياء (عليهم السلام) نيز چنين بودند. آنان تنها از خدا انتظار اجر و مزد دارند: ﴿إن أجري إلاّ علي الله وهو علي كل شيءٍ شهيد﴾، نه چون بردگان كه به نجات از جهنم بينديشند و يا تاجران كه سوداي بهشت در سر داشته باشند. صفحة جان و سراسر وجودشان را حبّ پروردگار و عشق و ارادت به او پر كرده است. 📗 کتاب ادبِ فنای مقربان جلد یکم ،ص۱۶۰ @bahjath
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❗️ ✅حضرت آیت‌الله بهجت رضوان الله تعالی علیه: 🔸 به‌منزلۀ کعبه، و تکبیره الاحرام [همچون] پشت سر انداختن همه چیز غیر خدا و داخل شدن در حرم الهی است؛ و قیام به‌منزلۀ صحبت دو دوست و رکوع خم شدن عبد در مقابل آقاست و سجده نهایت خضوع و خاک شدن و عدم شدن در مقابل اوست. وقتی که عبد در آخر نماز از پیشگاه مقدّس الهی باز می‌گردد اولین چیزی را که سوغات می‌آورد سلام از ناحیه‌ی اوست. 📚 برگی از دفتر آفتاب، ص١٣٧ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @behjath