eitaa logo
من انقلابی ام
637 دنبال‌کننده
44.2هزار عکس
5.5هزار ویدیو
34 فایل
«من دیپلمات نیستم ، من انقلابی ام⁦«
مشاهده در ایتا
دانلود
🌟شب توسل به امام زمان (عجل‌الله‌فرجه‌الشریف) 🔹رهبر انقلاب: از خدای متعال توجّه بخواهید؛ از خدای متعال مغفرت بخواهید؛ از خدای متعال انابه و حال و توجّه بخواهید. امشب را قدر بدانید. شب بسیار مهمی است؛ شب بسیار عزیزی است. به ولىّ‌عصر، ارواحنافداه، توجّه کنید؛ به در خانه خدا - مسجد - بروید و به برکت امام زمان از خدای متعال خواسته‌هایتان را بگیرید. بنده هم از همه شما ملتمس دعا هستم. (۱۳۷۱/۰۱/۰۷) @man_enghelabiam313
زمانی که امام خامنه ای ضمن احترام به دولت و مذاکره کنندگان، بابت مذاکره با دشمن فریبکار و بدعهد ابراز نگرانی میکردند، روحانی با متلک و کنایه مسیر تحمیل مذاکرات و ماحصلش را دنبال میکرد!. ‌ @man_enghelabiam313
💠 خطر تحریف اندیشه های امام خمینی (ره) را جدی بگیریم👌👌 #تحریف_امام @man_enghelabiam313
شهر 70 هزار نفری اردکان بدون داروخانه در دوران ژاپن اسلامی❗️ روزنامه اطلاعات 2 تیر 1356 @man_enghelabiam313
💢 دیروز رییس جمهور گفته بود که از چهره‌های مردم نظرسنجی میکنم طبق نقشه ببینید رییس جمهور از کدوم محلات تهران رد میشه. ♦️ ولنجک، زعفرانیه، سعادت آباد، امیر آباد. ✍️ بله جناب رئیس محلات لاکچری نشین شما مشکلی ندارند بد نیست یک نظر سنجی چهره ای در جنوب تهران و دیگر استان های ایران نیز بگذارید @man_enghelabiam313
یک آپارتمان در الهیه تهران ۴ خانه در پونک، پاسداران و چهار راه لشکر یک مرسدس بنز یک فروشگاه فرش ویلا و رولزرویس در اسپانیا سه BMW و یک رولزرویس در مالزی یک خانه در مشهد و یک ویلا در سلمان‌شهر و جای مُهر بر پیشانی... گوشه‌ای از اموال علیرضا زیبا، کارمند بابک زنجانی @man_enghelabiam313
🔴 نمونه ای از برخورد #پلیس_اروپا با مردم معترض! @man_enghelabiam313
سفیر #انگلیس در #سودان برای مردم این کشور سفره افطار انداخت؛ پیش نمازشان هم شد!! پ.ن: یاد دیگ پلوی سفارت انگلیس در #تهران افتادم! #روباه_پیر #اسلام_آمریکایی #شیعه_انگلیسی @man_enghelabiam313
هدیه شیخ میلیونر کویتی به دلکش تصویر بالا مربوط است به هدیه شیخ نشین کویتی به دلکش خواننده قبل از انقلاب!! حال سوال اینجا مطرح است که چرا زمان شاه رگ غیرت سلطنت طلب ها بالا نمیزد و نگران ناموس ایرانی نبودند ؟ چرا دعوای عرب و عجم امروزه بر سر زبانها افتاده و آن زمان صحبت این مسائل نبود؟ @man_enghelabiam313
⚡ رهبرانقلاب: فلسطین قطعاً آزادخواهد شد و به مردم بر خواهد گشت. ۸۸/۱۲/۸ 🔺️ شعار و هشتگ اختصاصی به‌مناسبت روز قدس امسال: 🔖 #نه_به_معامله‌_قرن 🔖 #نحو_القدس @man_enghelabiam313
⭕️ هاشمی رفسنجانی: برجام مهمتر از فتح خرمشهر بود. ◀️خدا بیامرز بصیرتش زبان زده خاص و عام بود😁 @man_enghelabiam313
⭕️«قاضی‌پور» نماینده مجلس: 🔻هیچ رئیس‌جمهوری به اندازه روحانی اختیارات نداشته است. 🔻دولت هر اندازه که قوی باشد به نفع نظام است. 🔻ما نمی‌خواهیم دولت را تضعیف کنیم، اما دولت هم نباید آه و ناله کند. @man_enghelabiam313
درپی فشارهای صهیونیست‌ها به فروشگاه اینترنتی «آمازون»، این سایت کتاب معاون دبیرکل حزب‌الله را به بهانه قوانین آمریکا حذف کرد. @man_enghelabiam313
جنگ‌های خلفا و منفعت یهود از آن 1️⃣ یک نوع از جنگ‌های عصر خلفا، جنگ‌های خارجی و با هدف بود. نخستین مسئله مهمی که درباره این جنگ‌ها بایستی درباره آن بحث شود، موضع معصومان و به‌ویژه علی علیه‌السلام در برابر فتوحات خلفا است. 2️⃣ سیره پیامبر (ص) نشان می‌دهد که آن حضرت در تمام دوران 13ساله مکه، اجازه درگیری نمی‌داد و تنها در پی پرورش شخصیت‌های ناب اسلامی بود و پیوسته با بیان معارف عالی اسلام، در پی نشر اسلام بود. حتی پس از آن‌که پیامبر (ص) در مدینه مستقر شد و تشکیل داد، جنگ‌های ایشان همه وجهه‌ی داشت و تا آنجا که خطری متوجه اسلام نبود، وارد جنگ نمی‌شد. 3️⃣ علی (ع) نیز در اندیشه تربیت افراد بود و هرگز به کشورگشایی نمی‌اندیشد؛ لذا به محض این‌که حکومت را به‌دست گرفت، این‌گونه جنگ‌ها را تعطیل کرد. ولی با شهادت حضرت و انتقال حکومت به بنی‌امیه، این کشورگشایی‌ها دوباره آغاز شد. 4️⃣ هیچ‌یک از مورد تأیید امامان (ع) نبود. لذا در تاریخ ردّی از شرکت علی (ع) در این جنگ‌ها نخواهید یافت. آن حضرت دلسوزترین مردم به اسلام و قهرمانِ همیشه پیروزِ میدان‌های نبرد بود و بدیهی است اگر این نبردها به نفع اسلام بود، می‌بایست در آن پیش‌قدم باشد. 5️⃣ محققان درباره این‌که آیا امام حسن و امام حسین در این جنگ‌ها شرکت داشتند معتقدند: «حسنین (ع) در هیچ‌کدام از آن فتوحات شرکت نکردند، و آن فتوحات اصلاً در صلاح و نفع اسلام نبود؛ اگر نگوییم که آن جنگ‌ها به ضرر اسلام و مسلمین انجام یافت». موارد بسیاری در تاریخ آمده که علی (ع) از همراهی با آنان در این جنگ‌ها پرهیز می‌کند و پاسخ رد به آنان می‌دهد. 6️⃣ مسعودی آورده است: عمر درباره جنگ ایران با عثمان مشاوره کرد. عثمان گفت: مردی را به این جنگ بفرست که صاحب تجربه و علم و آگاهی به امور جنگ باشد. عمر گفت: کیست؟ گفت: علی. عمر به عثمان گفت: پس او را ملاقات کن و موضوع را مطرح کن ببین آیا می‌پذیرد یا نه. عثمان نزد امیرمؤمنان (ع) رفت و موضوع را مطرح کرد؛ اما حضرت آن را نپذیرفت. 7️⃣ مطلب دیگری که خط بطلان بر این جنگ‌ها می‌کشد، این‌که بایستی به اذن امام معصوم و یا حاکم منصوب او (به اذن خاص یا عام) باشد، و الا باطل است و ائمه اجازه شرکت در این نبردها را نمی‌دادند. روایاتی از ائمه رسیده که جهاد همراه با غیر امام عادل و مفترض‌الطاعه را حرام می‌دانسته‌اند. 8️⃣ وقتی اصحاب امام صادق (ع) با ایشان مشورت می‌کردند که در دیلمان با کفار می‌جنگند، آیا اجازه می‌دهید در جنگ‌های آنان شرکت کنیم؟ حضرت اجازه نمی‌فرمودند و می‌گفتند: ما در جنگ ایشان شرکت نمی‌کنیم. از نظر امام (ع) نبرد آنها در اطراف دیلم نبود چرا که مطابق با قوانین اسلامی نبود. 9️⃣ دلیل این ادعا که علی (ع) این جنگ‌ها را قبول نداشتند، این است که حضرت آن جنگ‌ها را تعطیل کردند و خود در آن جنگ‌ها شرکت نکردند. امام صادق (ع) نیز درباره این جنگ‌ها فرمودند: ‌«به خدا سوگند، اگر این جنگ‌ها به خیر و صلاح بود، هیچ‌کس در شرکت در آن جنگ‌ها نمی‌توانست از ما پیشی گیرد.» داعی در این جنگ‌ها عمر بود و عمر نیز داعی به باطل بود؛ در حالی که از شرایط حضور در جنگ آن است که داعی بر حق باشد. 🔟 البته در اینجا پرسشی مطرح می‌شود و آن این‌که چرا حضرت گاهی به آنان مشاوره می‌داد؟ پاسخ آن است که اگر مسلمانان شکست می‌خوردند، دشمن مدینه را می‌گرفت و در این صورت خطر متوجه اصل اسلام بود. حضرت در این موارد برای حفظ اسلام آنها را راهنمایی می‌کرد. 📖 متن کامل مقاله به‌همراه مستندات: 👉 yon.ir/ZnJJA @man_enghelabiam313
🎯 1. انتشار اسلام ویروسی 1️⃣ اگر این جنگ‌ها روی نمی‌داد، امروز جهان اسلام، این‌گونه با مشکلات بسیار مواجه نبود؛ چرا که آموزش غلط، بدتر از جهل است. جاهل ادعا ندارد، ولی کسی که مطلبی را به غلط آموخته، ادعا دارد. اسلام وقتی به شکل بیمار منتشر شد، از معارف واقعی تهی است و مانع انتشارِ نیز خواهد شد. اما اگر اسلامِ علی (ع) به گوش ملت‌ها می‌رسید، برای دشمنان اسلام بسیار خطرناک بود. پس باید «تفکر بیمار» به‌سرعت در دنیا گسترش می‌یافت تا از انتشار «تفکر اصیل» جلوگیری کند. 2️⃣ معاویه با مسلمانانی این‌گونه ناآشنا با توانست لشکری ترتیب دهد و به جنگ اسلام راستین و امیرمؤمنان برود. با کنار گذاشتن اهل بیت (ع) از منصب قدرت، می‌توان اسلام راستین را به انزوا کشید و می‌توان گفت با این فتوحات بود که سیاست که کنار گذاشتن امامان معصوم (ع) از عرصه حکومت بود به ثمر رسید و بسیاری از احکام و عقاید مسلمانان را واژگون کردند. 3️⃣ آنها می‌دانستند که مردم روزی متوجه اشتباه خود خواهند شد و دست به‌سوی علی (ع) دراز خواهند كرد. بنابراین در سایه‌ی این فتوحات، لشکری برای رویارویی با علی (ع) فراهم کردند؛ لشکری که به ظاهر مسلمان بودند، ولی از اسلام چیزی نمی‌دانستند و پیرو محض و سران سقیفه بودند و آنها را آن‌گونه که خود خواسته بودند تربیت کرده بودند. 4️⃣ معاویه با مردم به جنگ امیرمؤمنان (ع) رفت. معضلات و مشکلاتی که برای حضرت امیر (ع) پیش آمد، همه ریشه‌گرفته از این فتوحات بود. این فتوحات بود که آل‌امیه را بر گرده‌ی مسلمین سوار کرد و لشکری از جُهّال برای معاویه فراهم ساخت. 5️⃣ معاویه به اندازه‌ای میان مردم شام اطاعت می‌شد که وقتی به سمت برای جنگ با علی (ع) می‌رفت، نماز جمعه را روز چهارشنبه خواند و تمامی لشکریانش به او اقتدا کردند! عبدالله بن علی، جماعتی از ثروتمندان و رؤسای اهل شام را نزد ابوالعباس سفاح فرستاد. آنان نزد ابوالعباس سوگند یاد کردند که نمی‌دانستند پیامبر به جز خویشانی دارد که وارث او باشند! 6️⃣ از این گزارش‌ها نهایت جهل مردم شام که از بود، دریافته می‌شود. بدیهی است این مسلمان‌نمایان می‌توانستند ضربه‌هایی به اسلام بزنند که از هیچ غیرمسلمانی ساخته نبود. اگر خیانت‌های فرهنگی و حدیثی و تاریخی این قبیل افراد بررسی شود، معلوم می‌شود که فتوحات چه ضربه‌های سنگینی به اسلام راستین زد. 7️⃣ از سوی دیگر، کشورهای اطراف، از جمله در تزلزل و رو به سقوط بودند. اوضاع فرهنگی نابسامان بود و مردم از حکام جور خسته شده بودند و در پیِ منجی بودند که بیاید و آنان را نجات دهد. تداوم این وضعیت در ایران و جاهای دیگر اصلا ممکن نبود. در چنین وضعی اگر دعوتِ صحیح می‌آمد و اسلام راستین تبیین می‌شد، جای خود را می‌یافت و پایه‌گذاری می‌شد. 8️⃣ اگر این جنگ‌ها به‌راه نمی‌افتاد، ممکن بود مدینه به‌دست امیرمؤمنان بیافتد که در این‌صورت علی (ع) با ارسال مبلّغ و اطلاع‌رسانی، مردم سایر بلاد را با منطق اسلام آشنا می‌ساخت. و اگر این کشورها به‌دست امام علی (ع) فتح می‌شد، اسلام راستین آنجا حاکم می‌شد. 9️⃣ چون چنین خطراتی حکومت را تهدید می‌کرد، آنان بایستی در این کشورها که مردمش شیفته معارف حق بودند، یک حاکم می‌کردند تا برایشان خطری نباشد. بنابراین پیش‌دستی کرده و این مناطق را که می‌توانست سنگری برای مبارزه با آنان باشد، به‌دست گرفتند و هرطور که خود خواستند کنترل کردند و از مردم آنجا لشکری در حمایت از خود فراهم آوردند. 📖 متن کامل مقاله به‌همراه مستندات: 👉 yon.ir/ZnJJA @man_enghelabiam313
🎯 2. جلوگیری از خیزش صحابه و مشغولیت افکار عمومی 1️⃣ یکی دیگر از اهداف برافروختن آتش این جنگ‌ها، پراکنده ساختن بود. آنها در مدینه با مشکل بزرگی روبه‌رو بودند و آن، اصحاب رسول خدا (ص) بودند. اصحاب در روزهای نخست به دلایل خاصی با آنها همکاری کردند و از علی (ع) رویگردان شده و به سران پیوستند. که این به‌دلیل نفاق‌زدگی یا به طمع منافع مقطعی یا به دلیل حسد و یا کینه‌ای بود که از علی (ع) داشتند. حضور این افراد در جبهه‌ی سقیفه مقطعی بود و پس از مدتی از عملکرد خود پشیمان می‌شدند و درمی‌یافتند که فریب خورده‌اند. 2️⃣ کسانی هم که به خاطر منافع دنیوی به آنان پیوسته بودند، هر روز بر طمعشان افزوده می‌شد و هرگز به این‌که نصیب اندکی از سوی حکومت به آنان برسد، راضی نمی‌شدند و هرکدام دست‌کم هوای حکمرانی و استانداری در سر می‌پروراندند. کسانی هم که به خاطر کینه و حسد با علی (ع) با آنان همراه شده بودند، قطعاً پس از مدتی اگر خواسته‌هایشان برآورده نمی‌شد، با سران سقیفه وارد دشمنی می‌شدند. 3️⃣ بنابراین تجمّع اصحاب در مدینه خود مشکلی برای ابوبکر شده بود و آنان ناگزیر بودند برای منحرف ساختن افکار از موضوعِ ، چاره‌ای بیندیشند. افزون بر این، با راه انداختن جنگ، اصحاب رسول الله (ص) که سخنان ایشان را شنیده بودند، در این جنگ‌ها کشته می‌شدند و دیگر این سخنان به نسل بعد انتقال نمی‌یافت و سران سقیفه آن‌گونه که خود می‌خواستند نسل‌های بعدی را تربیت می‌کردند. 4️⃣ کسانی هم که به طمع قدرت یا کینه از علی (ع) به اینان پیوسته بودند، بسیاری در این جنگ‌ها کشته و یا ترور می‌شدند. اندکی که باقی می‌ماند، با موقعیتی که با فتوحات پیش می‌آمد، با منصبی راضی می‌شدند. بنابراین رسیدن به پول و زمین در این جنگ‌ها، یکی از اهداف اصلی بود که بتوانند با این وسیله اطرافیان خود را راضی نگه دارند. 5️⃣ افزون بر اینها، در طی این جنگ‌ها، افکار از موضوع خلافت به مسئله معطوف می‌شد و سخنِ روز مردم می‌شد و جنگ، از آنجا که رعب و وحشت در پی داشت، مردم را به فکر رفع خطر جنگ می‌انداخت و اختلافات داخلی به فراموشی سپرده می‌شد. در این شرایط، سخنان علی (ع) و تنی چند از اصحاب که به واقعیت مسئله آگاه بودند، خریداری نداشت. 📖 متن کامل مقاله به‌همراه مستندات: 👉 yon.ir/ZnJJA @man_enghelabiam313
🎯 3. منافع یهود در جنگ‌ها 1️⃣ با توجه به ادعای ما که دستگاه حاکمیت پس از پیامبر تحت بود، این سؤال مطرح می‌شود كه: یهودیان از جنگ‌های خلفا و پیشرفت اسلام در سایر مناطق چه سودی می‌بردند؟ 2️⃣ پاسخ آن است که مشکلی برای به بار نمی‌آورد. چنان‌كه مسیحیتی که به‌دست منتشر شد، خطری برای یهود نداشته و ندارد. اگر تمام عالم، مسیحیتِ پولسی را بپذیرند و بیت‌المقدس را از آنِ یهود بدانند، ضرری به یهود نخواهد رسید. 3️⃣ حاکمیت دنیا را می‌خواهند و دینی را می‌پسندند که با آن مخالفت نداشته باشد. همانند مسیحیت منحرفِ پولسی، مبارزه با حاکم فاسد را جایز نمی‌داند و معتقد است اگر حاکمی تنها شهادتین بگوید، حتی اگر نماز و روزه را ترک کند و مرتکب محرمات و شرب خمر شود، باید سر به اطاعت او سپرد! 4️⃣ برای روشن شدن مطلب کافی است نگاهی به جوامع مسلمان امروز داشته باشید. با این‌که نزدیک به یک و نیم میلیارد مسلمان در بلاد مختلف زندگی می‌کنند، تنها جایی که برای یهود مشکل‌آفرین شده، تفکر است که اولین مخالف آن سردمداران کشورهای اسلامی است که مورد تأیید دستگاه‌های فکری – دینی خود می‌باشند. 5️⃣ همان‌گونه که در عصر پیامبر که مدینه در حاکمیت پیامبر بود، برای یهود مشکل‌ساز شد و بنابراین گام به گام برای او ایجاد مانع می‌کردند. موانع شکسته می‌شد و پیامبر از مدینه به خیبر، از خیبر به تبوک و از تبوک به موته می‌رفت و گام به گام یهود واپس می‌نشست. اگر همان روش پیامبر در ایران و روم و شامات و… پیش می‌رفت، رو به زوال می‌نهاد. 6️⃣ یهود در طراحی اندیشه‌ی فتوحات، توانست با «اسلام مجعول» به جنگ «اسلام راستین» رود و حاکمیت را از دست امامان معصوم (ع) خارج کند. 7️⃣ اگر اسلام در همان عصر به دست علی (ع) و به روش معمول زمان پیامبر یعنی ارسال مبلّغان و ایجاد بیداری و اطلاع‌رسانی انجام می‌شد و از ابتدا مردم بر مبنای رشد می‌کردند، از همان هنگام این مشکل برای دشمنان به وجود می‌آمد. 📖 متن کامل مقاله به‌همراه مستندات: 👉 yon.ir/ZnJJA @man_enghelabiam313
👈 لوح | اشکال از کارگزار است ⛔ نه ساختار 🔺️ رهبرانقلاب: سؤال کردند «اشکالاتی که در جامعه مشاهده می کنیم به ساختار برمیگردد یا به کارگزاران؟» من مشکلی در ساختار نمیبینم. ما کارگزارها اشکال داریم؛ در این شکّی نیست. کارگزارها کوتاهی دارند، سلایق گوناگون دارند، ناتوانی‌هایی دارند، کمبودهایی دارند. اشتباه ماها هم مثل اشتباه‌ اشخاص عادّی نیست؛ ما وقتی اشتباه میکنیم، اشتباهمان شکافهای بزرگی در متن جامعه به وجود می‌آورد. ۹۸/۳/۱ 🌷 #دیدار_دانشجویان @man_enghelabiam313