eitaa logo
مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم
1.3هزار دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
417 فایل
ارتباط با مرکز: @ostad_basiji
مشاهده در ایتا
دانلود
30.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انواع تحریفات امام و چگونگی تحریف ایشان نشست بصیرتی "تبیین شخصیت امام خمینی (ره) و جلوگیری از تحریف امام" مرکز بسیج اساتید، مدیران و نحبگان حوزه علمیه قم با سخنرانی آیت‌الله قزوینی ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مفسر تفکرات امام خمینی (ره) کیست؟ نشست بصیرتی "تبیین شخصیت امام خمینی (ره) و جلوگیری از تحریف امام" مرکز بسیج اساتید، مدیران و نحبگان حوزه علمیه قم با سخنرانی آیت‌الله قزوینی ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
هدایت شده از خبرگزاری رسا
در آستانه سی و چهارمین سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، نشست بصیرتی با موضوع "تبیین شخصیت امام خمینی (ره) و جلوگیری از تحریف امام" با سخنرانی آیت‌الله قزوینی در مرکز بسیج اساتید، مدیران و نحبگان حوزه علمیه قم برگزار شد. 💯 🆔 @rasanewsagency
📢 رحیم پور ازغذی: تحریف امام (ره) برای بازگرداندن جامعه به دوران قبل از انقلاب است 🔰حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی: اینکه می‌گویند اکثر مردم قبل از انقلاب متدین‌تر بودند دروغ است. اکثر مردم قبل از انقلاب نه اهل نماز و روزه بودند و نه اهل نه حجاب. آن زمان فحشا، مشروب و قمار عادی شده بود. چند سال مانده به انقلاب اعلام کرده بودند دختران با حجاب را به مدرسه راه نمی دهند. 🔰وی افزود: تعیین همه مسئولین حتی مسئولین دانشگاه‌ها با نظر سفارت آمریکا انجام می‌شد. رژیم پهلوی حتی نمی‌دانست چقدر نفت صادر می‌شود. 🔰رحیم پور یادآور شد: ایرانی بودن قبل انقلاب ننگ بود و مبارزه با زبان فارسی و عربی در راس اقدامات آمریکا و انگلیس بود، حتی می خواستند خط فارسی را تغییر دهند. 🔰وی اضافه کرد: این کشف حجاب‌ها، سلبریتی‌سازی‌ها و تحریف تاریخ اسلام و انقلاب و امام (ره) برای این است که می خواهند ما را به دوران قبل از انقلاب برگردانند. می‌گویند آن نسل انقلاب کرده و تمام شده شاید با این نسل که در جریان انقلاب نبوده موفق شویم و به دوران قبل برگردیم. 🔰 وی با اشاره به اینکه آنها به دنبال قهرمان‌سازی از سلبریتی‌های قبل از انقلاب هستند، یادآور شد: اکثر آنها اهل فساد بودند و در جامعه قبل از انقلاب و نظام فرهنگی و آموزشی طاغوت مسئولیت پذیرفته بودند تا نسل ما را طوری تربیت کنند که فساد در آن نهادینه شود. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم
#گزارش_تصویری در آستانه سی و چهارمین سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، نشست بصی
📢 نشست تبیین شخصیت امام خمینی (ره) و جلوگیری از تحریف امام به همت معاونت سیاسی مرکز بسیج مدیران٬ اساتید ونخبگان حوزه علمیه قم عصر چهارشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور اساتید بسیجی و سخنرانی آیت‌الله حسینی قزوینی در سالن همایش‌های این مرکز برگزار شد. 🔰 پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم و مدیحه سرایی مداح اهل بیت(ع) و خیر مقدم گویی حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری رئیس مرکز بسیج اساتید٬ مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم٬ آیت‌الله حسینی قزوینی با گرامی‌داشت ایام ولادت امام رضا(ع) بیان کرد: تحریف امام خمینی(ره) پیش از شکل‌گیری انقلاب اسلامی انجام شده. 🔰ایشان ادامه داد: در حقیقت با تحریف امام خمینی(ره)٬ انقلاب رقم خورد چنانچه در روزنامه مطالبی را به امام نسبت دادند که باعث سرعت گرفتن انقلاب و به پا خواستن مردم قم و به دنبال آن نیز شهرهای دیگر ایران به پا خواستند. وی با بیان این که در دوران امام خمینی(ره) نیز مطالب زیادی از ایشان نقل شد که امام در برابر آنها ساکت نبودند٬ تصریح کرد: حتی در مقابل شخص مقام معظم رهبری که در رابطه با ولایت مطلقه فقیه در نماز جمعه مطلبی را بیان کردند٬ امام بلافاصله موضع گیری کردند و پس از آن مقام معظم رهبری خدمت امام شرف‌یاب شدند و فرمودند اشتباهاتی صورت گرفته و تکرار نمی شود٬ که یک بیانیه تندی از سوی امام در زمینه ولایت فقیه از منظر امام منتشر شد. 🔰وی ادامه داد: امام خمینی(ره) حتی در مقابل نقل قول عزیزترین فرد و گرامی‌ترین شخصیت در نزدش ساکت ننشست که نشان می‌دهد بحث تحریف٬ یک بحث جدی است که حتی مؤسسه نشر و حفظ آثار امام با پیشنهاد احمدآقا نزد امام٬ مبنی بر احتمال تحریف در سخنان امام در دوران پس از امام٬ به دستور خود امام٬ تشکیل شد حال این موسسه چه مقدار مفید بوده؟ یا در راستای جلوگیری از تحریف چه مقدار موفق بوده یا خودشان هم آبی بر آسیاب دشمن ریخته اند بحث دیگری است . 🔰 آیت‌الله حسینی قزوینی تحریف را دارای سابقه و پیشینه‌ای دیرینه دانست و گفت: تحریف در تاریخ اسلام از موضوعات چالشی خیلی شدید است همانند تحریف سخنان رسول اکرم(ص) و جلوگیری از نقل احادیث پیامبر از این موارد است چنانچه محمد اسماعیل بخاری می گوید من صحیح بخاری را از میان ششصد هزار روایت انتخاب کرده‌ام در حالی که صحیح بخاری دارای ۱۷۰۰ روایت است یعنی بیش از ۵۹۷ هزار روایت را کنار زده است یا مسلم که بعد از صحیح بخاری با ۷ هزار روایت نوشته شده٬ می گوید این کتاب را از میان سیسصد هزار روایت انتخاب کرده‌ام بنابراین موضوع تحریف دارای سابقه است. مرحوم ما مقامی این روایت را نقل می کند نام راوی اش این است که میگوید از حکومت پول می گرفت احادیثی را جعل می کرد و از نام امام صادق(ع) و امام باقر (ع) استفاده میکرد تا امامین را در میان مردم بی حیثیت کند. 🔰وی خاطرنشان کرد: با مطالعه تاریخ شیعه از شیخ صدوق و پدر بزرگوارشان بابویه٬ شیخ کلینی٬ شیخ مفید٬سید مرتضی٬ شیخ طوسی تا فقهای معاصر٬ ما فقیهی با ویژگی‌های حضرت امام خمینی(ره) سراغ نداریم. 🔰وی افزود: همان گونه که شخصیت امام٬ شخصیت ممتازی است باید توجه داشت که تحریفات نسبت به هر شخصیت متناسب با آن شخصیت صورت می‌گیرد اگرشخصیت متنابه نباشد مورد توجه قرار نمی‌گیرد. 🔰وی ادامه داد: در رابطه با امام انواع و اقسام تحریفات صورت گرفته و دارد صورت می گیرد و در آینده هم صورت خواهد گرفت که ناگهان دیده می‌شود برخی کلمات امام جلو و عقب می‌شود و مطالبی نادرست نسبت به مبانی فکری امام به دست می‌آید که درد آور است. 🔰وی در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان حسن روحانی در بهمن سال ۹۵ اشاره کرد و افزود: جناب آقای روحانی در سال ۱۳۹۵ در کنار مرقد امام سخنانی را مطرح می کند امام تعبیرش این است و تمامی روزنامه‌ها نیز آن را مطرح کرده اند که می گوید «ما نباید مانند مشتی متهجرین خودمان را به کلمات بی روح امام محدود کنیم» . 🔰وی تصریح کرد: ‌والله این سخن اقای روحانی تعزیر دارد که به کل بساط نظام انقلاب و تفکر امام چوب حراج می زند و پس از آن افراد زیادی به میدان آمدند که نقد کردند که فقط به نقد روی کاغذ اکتفا شد؛ اگر ما این درب را بگشاییم خیلی راحت است اما بستن آن سخت است زیرا نسبت به کلمات معصومین نیز می توان این تعبیر را به کار برد حتی نسبت به قران و اگر بنا شد کلمات روی کاغذ کلمات بی روح اصطلا ح شود حتی قران را هم نمی توانید مصون بدانید. 🔰وی با اشاره به کتاب عباس میلانی به نام ایرانیان برجسته و متشخص٬ اظهار کرد: از پاسخ امام که در سوال خبرنگار در هواپیما مبنی بر این که اکنون چه احساسی دارید٬؟ و ایشان می گوید هیچ٬ غوغا به پا کرده‌اند که امام اصلا ارزشی برای ایران٬ ایرانیان٬ حکومت اسلامی و موارد دیگر قائل نیست.
🔰وی در پایان با تصریح بر این که مفسر امام٬ نه بیت امام است نه شاگردان امام٬ تأکید کرد: در حوزه های مختلف اعم از مباحث اعتقادی٬ سیاسی و اجتماعی بهترین فردی که می‌تواند بیان‌گر تفکرات امام باشد٬ ولی فقیه زمان است که جای امام نشسته و همان مسیر را طریق می‌کند و نخستین بار کلمه تحریف امام از سوی مقام معظم رهبری بیان شد آثار فقهی فقهی واصولی امام در حوزه علمیه٬ قابل توجه است اما در مبانی اعتقادی و فکری امام نسبت به جهان بینی توحیدی به ویژه توحید افعالی همه گرفتار هستیم. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
🔰 تحلیل طرح حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب بخش اول ✅ تحلیل لایحه « حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب» که به پیشنهاد شماره ۱۰۰/۶۷۹۷/۹۰۰۰ مورخ ۷/۲/۱۴۰۲ قوه قضائیه در جلسه ۲۷/۲/ ۱۴۰۲ هیئت وزیران با قید فوریت با پانزده ماده و ده تبصره به تصویب رسیده وطی نامه شماره ۳۴۴۳۱/۶۱۲۳۶- ۳۱/۲/۱۴۰۲ / برای انجام تشریفات قانونی به ریاست مجلس شورای اسلامی ارسال شده است به شرح ذیل مورد بررسی قرار می گیرد؛ ⚪️ مقدمه امروز وضع قانون به عنوان یک فن و هنر شناخته می شود و ماحصل تقنین به مانند یک اثر هنری ارزشمند و دقیق است یکی از اصولی که ضامن فهم صحیح قانون و اجرای حداکثری ان می باشد اصل شفافیت و صراحت قانون است هرچه قانون شفاف تر و صریح تر و گویا تر باشد عمر بیشتری نموده و از تغییر و تفسیر در امان خواهد بود. بر این اساس بند ۹ سیاست های کلی نظام قانون گذاری مصوب ۲/۷ /۱۳۹۸ بر رعایت اصول قانون گذاری و قانون نویسی و تعیین سازوکار برای انطباق وقایع و طرح های قانونی با تاکید برشفافیت و عدم ابهام قانون اشاره دارد. در واقع جهت تضمین توجه و احترام به قانون و اجرای عملی آن بایستی عموم مردم آن را درک کنند و عذری بر عدم اجرای آن باقی نگذارند. عدم اجرای احکام واجب الهی یا مسامحه در اجرای آن گناهی است فردی و اجتماعی. زمانی که فرد مرتکب ترک واجب یا انجام حرامی در حریم خصوصی خود می شود٬ مرتکب گناه فردی شده و فقط از سوی خداوند متعال بازخواست و اگر توبه نکند مجازات اخروی خواهد داشت. ولی اگر همان گناه را در بین مسلمین و علنی انجام دهد به لحاظ قبح شکنی٬ ترویج و اشاعه معصیت، مجازات خواهد داشت. به عنوان نمونه ٬ اگر کسی در منزل خود روزه خواری کند مرتکب معصیت شده و باید کفاره بپردازد مگر ان که عذر موجه داشته باشد اگر همان فرد در بین مردم ( ملأ عام) مرتکب روزه خواری شود و عذر شرعی نداشته باشد برای ارتکاب روزه خواری یک تعزیر و برای قداست شکنی در جامعه تعزیر دیگری خواهد داشت. در مورد حجاب و عفاف نیز همین قاعده جاری است. بنابراین کسی حق ندارد در جامعه واجبات دینی یا هنجارهای قانونی را به لحاظ اغراض شخصی یا سیاسی نقض نماید. بدیهی است در جرائم مصرح در شرع مقدس اسلام٬ آموزش های لازم و زیرساخت‌های ارتقای فکری و معرفتی همراه با جرم انگاری ضروری است. ✳️ بررسی لایحه عفاف و حجاب با گذشت ۴۴ سال از انقلاب پرشکوه اسلامی با وجود محیط های مساعد برای رشد فضائل اخلاقی لیکن زیرساخت های فرهنگی متناسب با زمان، ارتقای لازم نداشته است. انتظار می رفت رسانه ملی - آموزش و پرورش- دانشگاه ها- سازمان های فرهنگی و تبلیغی مطابق ظرفیت و امکانات خود برنامه ریزی کامل و جامعی برای رشد فضائل اخلاقی در جامعه تدوین نمایند لکن چنین امری ملاحظه نمی شود و عقب ماندگی آن به دلائل مختلف مبرهن می باشد. در موضوع حجاب و عفاف نیز که کاملا با معارف دینی و تقوای شخصی و اجتماعی مرتبط است دستگاه های ذیربط و خانواده ها کوتاهی هایی داشته اند و علی رغم شتاب پرتاب شبهات در افکار نسل های جدید از سوی فضای مجازی که به مثابه قتلگاهی عمل کرده است موضوع حجاب و عفاف به شکل تقلیدی و سنتی می باشد که لازم است همه مرتبطین تربیتی اعم از خانواده ها و دستگاه های ذیربط به نحو شبانه روزی کاستی ها را جبران نموده و با ارتقای فضای اخلاقی موضوع تعیین مجازات برای چنین اموری منتفی گردد. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
🔰تحلیل طرح حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب بخش دوم ✳️ بررسی مواد این لایحه: در این لایحه به "هنجار اجتماعی از جمله حجاب" اشاره دارد. در ماده یک آمده است: ماده ۱.«...... اشخاصی که در ملأ عام یا اماکن عمومی یا فضای مجازی اقدام به نقض هنجارهای اجتماعی از جمله کشف حجاب می نمایند.....» در این ماده به جای تعریف جرم به نقض هنجارهای اجتماعی اشاره شده که بسیار کلی است و شامل موارد زیادی است که در این ماده علی رغم اختصاص مواد آن به حجاب و عفاف٬ حجاب را به عنوان نمونه و یکی از مصادیق نقض هنجار ذکر کرده است. ❓تعریف جرم اولا در میان حقوق دانان کیفری معاصر کمتر کسی تردیدی در ضرورت ارائه تعریف رسمی و قانونی برای جرم در نظم حقوقیِ نوشته، ابراز می دارد. این موضوع در شرع مقدس اسلام به عنوان ضرورت بیان قُبح و زشتی اعمال ذکر گردیده که تا قُبح عمل ذکر نگردد مجازاتی برای آن تعیین نخواهد شد. اصل قانونی بودن جرم و مجازات به عنوان یکی از حقوق بنیادین بشری در کشورها شناخته شده که قاعده قبح عقاب بلابیان٬ قاعده ای منطقی و عقلایی است و بر این اساس در ابتدای هر لایحه یا طرحی برای جرم انگاری حدود و ثغور و مصادیق و مفاهیمِ آن جرم، کاملا واضح و روشن به نحوی که برای عموم٬ قابل فهم باشد باید تبیین گردد. در واقع در لایحه کشف حجاب باید تعریفی جامع از همه انواع مصادیق آن آورده شود که مانع ورود مصادیقی غیر مرتبط در دامنه و قلمرو آن گردد همچنین استثنائاتی که در شرع مقدس برای کودکان، مجانین٬ پیرزن ها و روستاییان در نظر گرفته شده است، آورده شود. تعریف دقیق جرم "نقض حجاب و عفاف" می تواند دامنه آزادی عمل شهروندان را مشخص نموده و نظم و انتظام اجتماعی را تضمین نماید. ثانیا ذکر عنوان "کشف حجاب" یا "برهنگی بخشی از بدن" جامع و مانع نیست و تمامی عناصر سه گانه جرم در این عناوین به عنوان تعریف نمی گنجد. بدین صورت که صرفا به عنصر مادی اشاره دارد و عنصر معنوی در آن دیده نشده است و بحث مسئولیت کیفری و شرایط آن ذکر نشده به طوری که عامدانه یا غیر عامدانه بودن جرم از دل عنوان یا تعریف مذکور، بر نمی آید. البته مسأله ای که در جای خود باید به آن پرداخت این است که دادن عنوان جرم به برخی فعل ها یا ترک فعل ها در این موضوع که مستلزم اقدامات تأمینی و تربیتی ٌ اصلاحی ٬ درمانی باشد؛ محل تأمل است. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
🔰 تحلیل طرح حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب بخش سوم ❇️ ثانیا هنجارهای اجتماعی هنجار در لغت نامه فارسی به راه و روش٬ قاعده و قانون به کار رفته است (ن.ک عمید؛۱۳۸۹: ۱۰۷۱) هنجار حقوقی: هنجاری است که نیازی از نیازهای اجتماعی را تأمین کرده و اساسا به همین دلیل وضع و معتبر می باشد. مرحوم علامه طباطبایی(رض) به عنوان نظریه پرداز شاخص در حوزه اعتباریات٬ دلیل ایجاد نهادهای اعتباری توسط عقل را نیل به اهداف مطلوب زندگی می داند( طباطبایی؛ بی تا ۲: ۲۲۹) نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران زنجیره و سلسله مراتبی از قواعد و هنجارهای حقوقی را در قانون اساسی و قوانین دیگر از قبیل فقه اسلامی- قانون اساسی- سیاست های کلی نظام- مصوبات شورای عالی امنیت ملی – قوانین عادی- مقررات و قوانین دیگر ترسیم نموده که مهم ترین هنجار حقوقی اجتماعی در نظام حقوقی کشور است و با این بسیط و گسترده بودن وضعیت هنجارهای مدون٬جرم انگاری٬ با عنوان "نقض هنجارهای اجتماعی" مذکور در ماده یک لایحه؛ مبهم-کلی و غیر شفاف است، ضمن این که سایر مصادیق هنجارها مشخص نشده است. "بند ب" از ماده یک لایحه در صورت "برهنگی بخشی از بدن" و یا "پوشیدن لباس های نازک بدن" و یا "چسبان...." مرتبه اول مشمول جریمه و.... در این بند؛ "برهنگی بخشی از بدن" روشن و مشخص نیست. اگر فردی پائین تنه اش یعنی "بین ناف تا زانو" برهنه باشد را می توان بخشی از بدن دانست! آیا از نظر حرمت شکنی با برهنگی کامل مندرج در بند بعدی فرقی دارد؟ این واژه گویا نیست و باید صریح و همه فهم باشد. پوشیدن لباس های نازک بدن نما و یا چسبان چه تفاوتی با قسمت دوم بند ج همین ماده دارد که اشعار می دارد: «.... با پوششی ظاهر شوند که عرفا برهنگی کامل محسوب می شوند». آیا لباس چسبان یا لباس نازک بدن نما برهنگی محسوب نمی شود؟ در قداست شکنی و ارتکاب فعل حرام چه فرقی بین برهنگی بخشی از بدن که حساس است با برهنگی کامل می باشد آیا می توان در شرب خمر اندازه ای متصور بود که در این گناه تصور دیگری داشت؟ موضوع آن چنان روشن است که احتیاجی به توضیح بیشتر نیست. در تبصره یک، فرایند تعیین مجازات "توقیف خودرو به مدت ده روز" را پس از چهار مرتبه ارتکاب جرم اعلام کرده است، حال اگر پس از رفع توقیف، مجدد مرتکب جرم شود چه مجازاتی خواهد داشت؟ در این مورد تصمیمی اتخاذ نشده است. تبصره ۴- ده روز اعتراض برای مرتکب و حداکثر دو ماه فرصت برای قاضی هیئت به منظور بررسی نسبت به اعتراض و نهایتا اظهار نظر در نظر گرفته شده است که به نظر می رسد،فرایند طولانی است و به آثار سو‌ء آن؛ در این بخش توجهی نشده است. تدوین کنندگان لایحه فوق در موارد جریمه و حبس به امکان یا عدم امکان تعلیق مجازات ها اشاره ای نکرده که در اجرای صحیح و اثر گذار آن می تواند مفید باشد. ماده ۸ این لایحه هرچند به نظر می رسد متناظر با ماده ۷ تدوین شده ولی هیچ جایگاهی ندارد زیرا تجربه نشان داده کسانی که تقوا ندارند و اوامر الهی مانند حجاب را تعمدا زیر پا می گذارند و مرتکب حرام شرعی و حرام سیاسی می شوند، برای آزار آمران معروف و ناهیان از منکر و فرار از مجازات خود متوسل به دروغ و تهمت می شوند که موارد متعدد و کثیری در محاکم صالحه تجربه شده و وجود دارد. لذا ماده ۸ بایستی حذف شود. در پایان ضمن وجود ایراد شکلی از حیث وجود ۵ تبصره در ماده اول لایحه و عدم ذکر ماده 638 قانون مجازات اسلامی و تبصره آن که به نظر می رسد با این لایحه قصد نسخ آن را دارند؛به نظر می رسد تخلف دانستن گناه مسلّم شرعی و سیاسی و جرم زدایی از آن و متناسب نبودن جرم و مجازات و عدم بازدارندگی، اصولا در قانون نویسی به نکات اساسی نگارش توجه نشده است. امید است، نمایندگان انقلابی و فهیم مجلس شورای اسلامی با بهرمندی از قضات شریف، حقوقدانان و کارشناسان اهل فن آن چه مرضی خداوند متعال و مصلحت دین و دنیای مردم است را تدوین و تصویب نمایند. 🖋علی اصغر مجتهدزاده مستشار بازنشسته دیوانعالی کشور ۵خرداد ۱۴۰۲ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
🔻نشست تبیین شخصیت و جلوگیری از تحریف امام راحل در قم 🔸نشست تبیین شخصیت امام خمینی (ره) و جلوگیری از تحریف امام به همت معاونت سیاسی مرکز بسیج مدیران٬ اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم با حضور اساتید بسیجی و سخنرانی آیت‌الله حسینی قزوینی در سالن همایش‌های این مرکز برگزار شد. ◀️لینک خبر 🔹خبرگزاری بسیج استان قم🔹 🆔https://eitaa.com/joinchat/865206465Cafebe35a6f 🔺 🔻
📸 در آستانه سی و چهارمین سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، نشست بصیرتی با موضوع "تبیین شخصیت امام خمینی (ره) و جلوگیری از تحریف امام" در مرکز بسیج اساتید، مدیران و نحبگان حوزه علمیه قم برگزار گردید. •┈┈••✾••┈┈• "سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور" 💠 @basijtollab_online
استاد قرائتی خطاب به طلاب بسیجی: 💢جهاد تبیین را بر اساس مفاهیم قرآنی بیان کنید/ از تعطیلات هفتگی بکاهید 💠 استاد محسن قرائتی در دیدار با مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور و هیأت همراه تصریح کرد: محور کار‌های تان را قرآن و تفسیر آن قرار دهید و تا می‌توانید کار‌های خود را بر اساس قرآن جلو ببرید تا اثرگذاری و عمق آن بیشتر شود. 🔸رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه دین از سیاست جدا نیست گفت: در قرآن حدود ۵۰۰ آیه سیاسی وجود دارد که جا دارد در کنار معارف دینی به این موضوع هم توجه شود و اگر ریشه‌های جهاد تبیین و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب که حدود ۷۰ نکته قرآنی در آن نهفته است با استفاده از آیات قرآن شرح داده شود تاثیر و ماندگاری آن در بین مردم بیشتر می‌شود. 🔸وی با اشاره به ضرورت کاهش تعطیلات هفتگی در حوزه‌ها افزود: با کم کردن حدود سه ساعت از تعطیلات آخر هفته خود در روز‌های پنجشنبه و جمعه، در کنار آیت الله مکارم شیرازی، توانستیم تفسیر" نمونه" را به رشته تحریر در آوریم. متن کامل خبر را مطالعه کنید+عکس🔻 🔗basijtollab.ir/node/9224 🔗basijnews.ir/00dvwz 🔗hawzahnews.com/xch5g 🔗rasanews.ir/0035L0 •┈┈••✾••┈┈• "سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور" 💠 @basijtollab_online
بمناسبت سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، تعدادی از مسئولین مرکز بسیج اساتید مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم با خانواده شهیدان صادقی، لونی و مالامیری دیدار کردند. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
📸 بمناسبت سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، مسئولین مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم با خانواده طلاب شهید مالامیری، صادقی و لونی دیدار کردند. •┈┈••✾••┈┈• "سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور" 💠 @basijtollab_online
هدایت شده از خبرگزاری رسا
بمناسبت سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، تعدادی از مسئولین مرکز بسیج اساتید مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم با خانواده شهیدان صادقی، لونی و مالامیری دیدار کردند. 💯 🆔 @rasanewsagency
امام(ره) از نگاه امام یکی از خصوصیات انسان‌های بزرگی مانند امام این است که به علت ابعاد شخصیتی بزرگ و ذوالوجوهی که دارند توصیف‌شان جامع و کامل نیست. اما رهبر معظم انقلاب در سال 1395 و در سالگرد ارتحال امام تعریفی جامع از شخصیت ایشان ارائه دادند که محل تأمل و مرجعی برای تحلیل امام خمینی(ره) است. ایشان در سال 1395 فرمودند: «یکی از عناوین و اوصافی که درباره‌ امام راحل عظیم‌الشأن ما، کمتر به ‌کار رفته است و کمتر از این عنوان استفاده کرده‌ایم، عبارت است از یک عنوان جامع که من این‌جور تعبیر می‌کنم: مؤمن متعبد انقلابی. ما امام را با صفات متعددی همواره توصیف می‌کنیم اما این صفت‌ـ که ما کمتر امام را با آن توصیف کرده‌ایم‌ـ یک صفت جامع است؛ مؤمن است، متعبد است، انقلابی است.» ❇️ گزاره‌های تحلیلی: عبارت رهبر معظم انقلاب متشکل از سه بخش است: 1ـ مؤمن: رهبر معظم انقلاب در تفسیر عبارت مؤمن پیرامون امام راحل(ره) پا را فراتر از تفاسیر عامه جامعه گذاشته که ایمان را صرفا در عمل و اعتقاد به مسائل دنیوی می‌دانند و چهار حوزه برای ایمان امام بر می‌شمرند؛ مؤمن به خدا، مؤمن به هدف، مؤمن به راه و مؤمن به مردم. 2ـ متعبد: کلمه عبد در نص اسلامی جایگاهی رفیع دارد چنانچه انسان به مصداق «وما خلقت الجن والانس الا لیعبدون» جز برای عبد شدن و عبادت کردن آفریده نشده و در تشهد نماز برای توصیف بزرگ‌ترین بنده خدا از این عبارت استفاده می‌شود. رهبر معظم انقلاب در ادامه می‌فرمایند: «امام دارای این صفت بود، صفت عبودیت؛ اهل خشوع بود، اهل تضرع بود، اهل دعا بود؛ مؤمن متعبد.» 3ـ اما توصیف سوم رهبر معظم انقلاب نسبت به امام راحل انقلابی بودن ایشان است. رهبر معظم انقلاب عامل دشمنی‌ها و کینه‌های دشمنان را در همین اصل انقلابی‌گری دانسته و می‌فرمایند: «دشمنی با انقلاب به ‌خاطر این است؛ انقلاب آنها را راند. علاوه بر این، الهام‌بخش دیگران هم شد. انقلاب اسلامی ایران که به ‌وسیله‌ مردم این کشور به وجود آمد و ادامه پیدا کرد، الهام‌بخش ملت‌های دیگر شد؛ که این در جای خود بحث مفصلی است و دلایل بی‌شماری هم بر آن وجود دارد. مسئله این است که انقلاب اسلامی آمد این کشور را از منجلاب‌ها نجات داد؛ از منجلاب وابستگی، از منجلاب عقب‌ماندگی، از منجلاب فساد سیاسی، از منجلاب فساد اخلاقی، از منجلاب حقارت بین‌المللی. ما گرفتار این‌ چیزها بودیم؛ ما، هم وابسته بودیم، هم تحقیر شده بودیم، هم عقب‌افتاده و عقب نگه داشته شده بودیم؛ در علم، در اقتصاد، در فناوری، در حضور بین‌المللی.» لذا علت شیفتگی جوامع نسبت به شخصیت امام(ره) از یک‌سو و دشمنی دشمنان از سوی دیگر را باید در این چارچوب تفسیر کرد که این سه اصل موجب عزت‌دهی به مستضعفان و خارج کردن ایران از یوغ مستکبران شده است. امری که تا به امروز کینه‌اش از سوی دشمن هویدا و آشکار است. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
💠 هیچ کس را مثل امام سراغ نداریم 🔰 🔸 حقیقتاً در بین علمای دین -تا آن‌جایی که ما شناخته‌ایم- از عصر اول، از دوران بعد از غیبت صغری تا امروز، ما هیچ‌کس را مثل امام، به این برازندگی و به این برجستگی سراغ نداریم. همه‌ی آنهایی که بودند، انصافاً از ایشان کوچکتر بودند. 🔹 البته از لحاظ علمی، مؤسسان و مجتهدان بزرگ هستند؛ اما ، آن چیزی که یک شخصیت را به وجود می‌آورد، از شیخ مفید و سیّد مرتضی و محقق و علامه و دیگران و دیگران، تا برسد به میرزای شیرازی و بقیه‌ی علما، انصافاً هیچکدام با این بزرگوار قابل مقایسه نبودند. 🔸 ایشان یک عالَم دیگری بود؛ یک دریای عمیق و یک اقیانوس ناشناخته بود. خدای متعال میدانست که او چه‌قدر عمیق و حاوی غرایب است. ۷٠/۵/۳٠ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
📣 تاملاتی در جایگاه رهبری و ولایت فقیه در جامعه 📝ارائه کننده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر ذوعلم (رئیس اندیشکده گام دوم انقلاب اسلامی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) زمان: چهارشنبه ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ الی ۱۹ مکان: دانشگاه شهید محلاتی_ سالن امام خمینی (ره) ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
🔰 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در مراسم سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (رحمه‌الله) ۱۴۰۲/۰۳/۱۴ 💎سلام خدا بر روح مطهّر امام بزرگوار ما. امام بزرگوار، پرچم برافراشته‌ی رسالتهای الهی در عصر جاهلیّت مسلّح قرنهای اخیر بود. 💠درباره امام خمینی(ره) 🏷امام؛ از سرآمدان تاریخ ما امام یک سرآمدِ همه‌جانبه است؛ 🔻در دانشهای دینی 🔻در ایمان و تقوا 🔻در استحکام شخصیّت و قوّت اراده 🔻در قیامِ لله و سیاست‌ورزیِ انقلابی و ایجادِ تحوّل در نظامِ بشری ❇️نتیجه اینکه این امام بزرگوار را هیچ‌کس نمیتواند از حافظه‌ی تاریخ محو کند. 🏷سه تحول بزرگ و تاریخی امام 👇امام بزرگوار ما سه تحوّل بزرگ به وجود آورد: 📌در سطح کشور ایران◀️ انقلاب اسلامی 📌در سطح امّت اسلامی◀️ جریان بیداری اسلامی 📌در سطح جهان◀️ زنده کردن فضای معنویّت در دنیا ⏫این سه تحوّل، هیچ کدام سابقه ندارد، شاید انسان نتواند پیش‌بینی کند که شبیه اینها و نظیر اینها در آینده هم به وجود بیاید. ⁉️امام این کارهای بزرگ را به پشتیبانی و کمک کدام عاملِ سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری انجام داد؟ ↙️امام عامل سخت‌افزاری و کمک‌کار سخت‌افزاری نداشت؛ هر چه بود، در کمکِ عامل نرم‌افزاری امام بود: «ایمان» و «امید» ✔️ایمان امام ♦️شهید مطهّری در پاریس یک ملاقاتی با امام کرده بود، ایشان بعد از برگشتن گفت که من چهار ایمان در امام مشاهده کردم: 🔹ایمان به هدف⬅️ هدف یعنی اسلام 🔹ایمان به راه⬅️ راه امام راه مبارزه بود 🔹ایمان به مردم، به مؤمنین 🔹از همه بالاتر⬅️ ایمان به خدا ✔️امید امام 🔆امید در دل امام یک عنصر دائمی بود. ✍️خود امام بزرگوار در یک بیانی که در نوشته‌های ایشان ثبت شده و منتشر شده، میگوید: ♦️من در طول سالهای مبارزه تا پس از پیروزی هرگز دچار یأس نشدم و معتقد بودم که وقتی ملّت چیزی را بخواهد، آن چیز حتماً تحقّق پیدا میکند. 🔁امید و ایمان روی هم اثر میگذارند. ایمان امیدآفرین است. تحقّق امیدها ایمان را افزایش میدهد. 💠درباره درسهای امام برای ما ❇️یقیناً بزرگ‌ترین توصیه‌ی امام، ادامه [دادن] راه اوست، نگهبانی از میراث اوست. 👌ما باید همان سه تحوّلی را که امام ایجاد کرد، دنبال کنیم، حفظ کنیم. 🏷اقتضائات دنبال کردن اهداف تحولی امام(ره) ♦️امروز برای پیشرفت این هدف، ابزارها بایستی متناسب با زمان انتخاب بشود. ♦️ابزارها تغییر پیدا میکند، امّا آنچه تغییر پیدا نمیکند جبهه‌‌بندی‌ها است. ❌جبهه‌‌ی دشمن امروز هم مثل دیروز در مقابل ملّت ایران صف کشیده‌اند. ❎اگر چنانچه در مقابل این حرکت، ملّت ایران بخواهد حرکت کند... احتیاج دارد به همان نرم‌افزاری که امام در وجود خود داشت و به مردم توصیه میکرد. 👈یعنی ایمان و امید 📌دشمنی استکبار با ملّت ایران با عقب‌نشینی‌های موضعی از بین نمیرود. ⭕️هر که ایران را دوست دارد، ⭕️هر که منافع ملّی کشور را دوست دارد، ⭕️هر که بهبود اوضاع اقتصادی را دوست دارد، ⭕️هر که به دنبال جایگاه باعزّت ایران در نظم جهانیِ پیش رو است 🔆باید برای ترویج ایمان و ترویج امید در ملّت تلاش کند🔆 ☝️این همه‌ی حرف من با نخبگان، با هسته‌های انقلابی، با مجموعه‌های سیاسی، با همه‌ی آحاد مردم متعهّد است. ♦️حفظ استقلال ملّی، ♦️حفظ عزّت ملّی، ♦️حفظ منافع ملّی، ⏫با ایمان و امید است. ☝️اینها همه دشمن دارد. ⚔️هر کار توانستند علیه ملّت ایران انجام دادند؛ ↙️در موارد معدودی پیشرفت هم کردند، ↙️در اغلب موارد هم به توفیق الهی مغلوب و منکوب ملّت ایران شدند. ❌آخرین تلاش دشمن همین اغتشاشهای پاییز گذشته بود. 🚨نقشه‌ی دشمن باطل شد ولی این هشدار به همه داده شد که از کید دشمن غفلت نکنید! 👈مشکلاتی در کشور وجود دارد... دشمن سعی میکند این مشکلات را ابزاری کند برای خاموش کردن نورِ امید در دل جوانها. ✔️پدیده‌های امیدآفرین بمراتب بیشتر از مشکلات است. 👏ما امروز در سرتاسر کشور، هزاران هسته‌ی مقاومت در مساجد و در هیئتها داریم ♦️از این هسته‌های مقاومت: 👌جوانهایی برمیخیزند به عنوان مدافع حرم 👌جوانهایی برمیخیزند به عنوان مدافع امنیّت 👌جوانهایی برمیخیزند به عنوان بسیجی دانشجو. ↙️با وجود اینترنت، با وجود شبکه‌های اجتماعی، با وجود این‌همه لغزشگاه‌ها، جوانهای ما در این راه دارند حرکت میکنند. ♦️بدبین کردن جوانان به: 🔹مسئولان کشور، 🔹حرکت کشور، 🔹حرکت سیاسی کشور، 🔹حرکت اقتصادی کشور ♦️بدبین کردن افراد به یکدیگر ♦️بدبین کردن به انتخابات ⚠️از شیوه‌های دشمن است؛ با این مقابله کنید. 🍀پروردگارا! به محمّد و آل محمّد، رحمت خود، برکت خود، هدایت خود و پیروزی کامل را به این ملّت عنایت بفرما. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
30.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌐 انواع تحریفات امام(ره) و چگونگی تحریف ایشان 🎙سخنرانی آیت‌الله حسینی قزوینی نشست بصیرتی "تبیین شخصیت امام خمینی (ره) و جلوگیری از تحریف امام" مرکز بسیج اساتید، مدیران و نحبگان حوزه علمیه قم •┈┈••✾••┈┈• "سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور" 💠 @basijtollab_online
جلسه تبیینی جایگاه رهبری و ولایت فقیه در جامعه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر ذوعلم ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir