فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#معاونت_فرهنگی_تبلیغی
#تقید_به_حجاب در سن ۹۲ سالگی توسط مادر شهیدان علی اکبر، حسین، حسن مجتهدزاده
با ما همراه باشید.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🌷اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷
✳️مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم🇮🇷
@basij_asatid_qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شهیده_حجاب
وقتی مادر شهیدان علی اکبر، حسین و حسن مجتهدزاده مادر خود را در سن ۱۰ سالگی به خاطر حفظ حجاب از دست میدهد!
#حفظ_حجاب ریشه ظلم ستیزی و اهدا فرزندان برای حفظ اسلام ناب محمدی
با ما همراه باشید.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🌷اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷
✳️مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم🇮🇷
@basij_asatid_qom
#معاونت_آموزش
چهارمین جلسه دوره یادداشت نویسی با هدف آشنایی اساتید بسیجی با فعالیت در فضای مجازی و شرکت در جهاد تبیین با تدریس استاد آتشین صدف در مرکز بسیج اساتید برگزار گردید.
#اهم_مباحث:
پاسخ به مشکلات شرکت کننده در هنگام نگارش یادداشت
سوژه یابی
نگارش یک یادداشت سر کلاس
#یادداشت_نویسی
#مهارت_افزایی
با ما همراه باشید.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🌷اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷
✳️مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم🇮🇷
@basij_asatid_qom
#معاونت_آموزش
پنجمین جلسه دوره یادداشت نویسی با هدف آشنایی اساتید بسیجی با فعالیت در فضای مجازی و شرکت در جهاد تبیین روز پنجشنبه با تدریس استاد آتشین صدف در مرکز بسیج اساتید برگزار شد.
#اهم_مباحث:
یادداشت نویسی به صورت کارگاهی و تمرین در کلاس
#یادداشت_نویسی
#مهارت_افزایی
با ما همراه باشید.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🌷اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷
✳️مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم🇮🇷
@basij_asatid_qom
🌷بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ🌷
🏴 مِنَ المُومِنیِنَ رِجَالُُ صَدَقُوا مَاعَاهَدوااللَه عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضَی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِر وَمَا بَدَّلُوا تَبدِیلاََ 🏴
بسیجِ اساتید،مدیران ونخبگان حوزه علمیه قم شهادت عالم مجاهد ورزمنده دوران دفاعِ مقدس،دانشمند بصیر وانقلابی،جناب آقای مولوی عبدالواحدریگی(رحمت الله علیه) را به محضرمبارک حضرت ولی الله الاعظم(ارواحنافداه وعجّل الله فرجه) ونایب برحقش حضرت امام خامنه ای(مُدَّ ظِلُّهُ العالی)،علماءاعلام وحوزه های علمیه،مردم غیور ونجیب سیستان وبلوچستان،بویژه خانواده مکرم آن شهیدِ مبارز ومجاهدفی سبیل الله وعموم ارادتمندان واهالی منطقه وشهرخاش صمیمانه تبریک وتسلیت گفته وبرای آن عالم پارسا واستاد گرانقدرِ حوزه علمیه وامام جمعه وجماعت فقیدِمسجدِجامعِ امام حسینِ شهرخاش از خداوندتبارک وتعالی طلب مغفرت وعلو درجات وحشرِ با اولیاء را مسئلت می نماید.
بدون شک ترورِ کورِ خُفّاش صفتانِ داعشی مسلک، نه تنها خللی در عزم و اراده پولادینِ امتِ اسلام وارد نکرده بلکه این خونهای پاک،اتحاد وانسجامِ بیش از پیش برادران اهلِ تسنُن وتشیّع،بخصوص وحدت وبرادری علماءِشیعه وسنّی را رقم خواهد زدوموجبات عزّت وشوکتِ ایرانِ سرافرازِ اسلامی رافراهم وتوطئه شومِ دشمنان اسلام ومسلمین راخنثی مینمایدوبه یقین سزای اعمالِ ننگینِ مزدورانِ داخلیِ آنان را دستگاه مقتدرقضائیه باهمکاری سربازانِ گمنام امام زمان باسرعت وباقدرت وبامُرِّقانون خواهد پرداخت.
انشاءالله.
عَاشَ وَمَاتَ سَعیداََ،طوبی لَهُ وَحُسنُ مَآب
مرکزبسیج اساتید،مدیران ونخبگان حوزه علمیه قم
راز این همه خشونت قرون وسطایی در اغتشاشات کشور (یادداشت روز)
آشوبهای این روزهای ایران، چند تفاوت اساسی با آشوبهای قبل دارد. یکی از این تفاوتها پررنگ بودن مبحث «خشونت» در آن است، چه کلامی و چه فیزیکی. اصرار عجیب برای دیدن و شنیده شدن این خشونتها، یکی دیگر از این تفاوتهاست. با توجه به این که نقش «رسانه» و «فضای مجازی» در بروز این خشونتهای وحشیانه پُررنگ و برجسته است، در این نوشتار تلاش میکنیم ضمن گشتن در لابهلای تاریخ برای یافتن موارد مشابه جهت تبیین، پاسخی برای چرایی وجود چنین پدیدهای بیابیم. میخواهیم بدانیم چه اتفاقاتی افتاده که عدهای برخلاف عقل و تمام استانداردهای انسانیِ پذیرفته شده در دنیا، در قرن بیست و یکم ناگهان اینطور عیان، وحشی میشوند، سلاح میکشند و در روز روشن مثلا سر میبرند، انسانی را آتش میزنند، فحشهای جنسی میدهند و وقتی اعتراضی میشنوند، در اوج بیشرافتی، معترض را «بی شرف» صدا میزنند؟ از این مهمتر، چرا این خشونتهایشان را پنهان نمیکنند و اصرار دارند که دیده شود؟ چرا حین انجام خشونت، به خشونتهای به مراتب کوچکتری که از ناحیه مقابل بعضا
حتی رخ نداده، حمله میکنند؟ با توجه به انزجاری که این مدل مبارزه بین مردم ایجاد میکند، چرا نگران تبعات آن نیستند؟ برای یافتن پاسخهای این چند سؤال مجبوریم به نکتهای تاریخی که پیش از این در همین ستون آوردهایم، دوباره ارجاع دهیم. بخوانید:
در تاریخ اروپا میخوانیم در قدیم الایام- مثلا 2000 سال پیش- وقتی یک جریان قدرتمند و حاکم میخواست، مردم ده یا منطقهای را با خود همراه کند، دست به «خشونت» میزد. خشونت از جنس شکنجههای وحشیانه و قطع عضو و حتی قتل. این شکنجه و جنایت هم به عمد، در میادین اصلی شهر یا روستا و جلوی چشم مردم انجام میشد تا «موثر» واقع شود. یعنی همراه کردن مردم با یک جریان، با زور و خشونتی عیان و عُریان صورت میگرفت. در مباحث «جامعهشناسی علم» هم میخوانیم، این طیف علم را هم به خدمت میگرفت و مثلا با مطالعه و شناخت بدن انسان، طوری عضو بدن را انتخاب و آن را از تن قربانی جدا میکرد که، بیشتر زجر بکشد، بلندتر فریاد بزند و دیرتر بمیرد تا همه ببینند و بشنوند و به سمتی بروند که، آن جریان قدرتمند میخواهد. با شروع دوران به اصطلاح مدرن و با تغییراتی که در حوزههای مختلف از جمله حکومتداری به وجود آمد، تلاش شد، این «کنترل» و «شکنجه» و «تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی» برای «حرکت دادن به یک سمت خاص» با تغییراتی در «روش» همراه شود. مثلا، کمتر دیده شود، یا اصلا دیده نشود یا حتی، بیدرد و خونریزی باشد چرا که صاحبان قدرت به مرور متوجه شده بودند که روشهای کم هزینه تری نیز وجود دارد که چه بسا، موثرتر هم هستند. ساخت زندان «سراسر بین» یا panopticon در اواخر قرن 18 میلادی، در همین چارچوب قابل تحلیل است. این زندان توسط فیلسوف فایدهگرای انگلیسی یعنی «جرمی بنتام» طوری طراحی شده بود تا به زندانبانها اجازه دهد که تمامی زندانیها را زیر نظارت خود داشته باشند بدون اینکه آنها بتوانند مطمئن شوند که در کدام لحظه تحت نظارتاند! نوعی شکنجه که به ظاهر نه درد داشت نه خونریزی اما بهاندازه شکنجه جسمی عذابآور و موثر بود و سروصدا و هزینه روشهای قدیمی را هم نداشت. رفتهرفته مطالعات دقیقتر، ریزتر و جدیتری روی ذهن و چگونگی تاثیرگذاری بر آن انجام شد که بهعنوان فقط یک نمونه، نتیجه آن شد کتاب «تفکر سریع و کُند» نوشته دانیل کانمن یهودی که تکنیکهای آن امروز از سوی برخی افراد و رسانهها مورد «سوءاستفاده» قرار میگیرد. تکنیکهایی که بعضا میتواند کاربرد همان شکنجههای قرون وسطایی را داشته باشد منتهی بدون خونریزی و خشونت فیزیکی. نوعی شکنجه مثلا روحی. میخواهیم بگوئیم، امروزه رسانهها میتوانند با تکنیکها و روشهای نرم در افکار عمومی، هماناندازه تاثیر بگذارند که 2000 سال پیش صاحبان قدرت با شکنجه و قتل به دنبال آن بودند. اما 50 روزی میشود که شرایط در ایران به طرز حیرتانگیزی تغییر کرده است. با اوباش قمهکش و اغتشاشگران اجارهای مواجهیم که دست به خشونتهایی میزنند که دیدن و شنیدنش، دود از کَلّه آدم بلند میکند... اینجا موضوع مورد بحث ما، صرفا این اوباش نیست. چرا که چنین موجوداتی منحصر به تاریخ گذشتههای دور نیستند و هروقت فرصت بیابند، جنایت میکنند. مثلا در دهه 30 میلادی چنین خشونتهای وحشیانهای در جریان مبارزات فاشیستهای ایتالیا و آلمان مشهود بود و آنها هم اصرار داشتند، این خشونتها دیده و شنیده شود! یا در جریان حمله داعش به کشورهای منطقه که شاید بتوان گفت، یکی از بدترین خشونتها رواج یافت.
یادآوری این نکته هم ضروری است که، مورد بحث ما، صاحبان و گردانندگان این اوباش اجارهای هستند که خط و ربط را به آنها میدهند. اوباشی که در کف خیابان است، صرفا یک «مهره» و «سر نخ» است که
به ازای جنایاتش، حقوق میگیرد. صاحبان این «پروژه خشونت»، و رد پای آنها را میشود در آن چند شبکه فارسی زبان دید که در لندن و واشنگتن مستقر هستند. صاحبان این پروژه یعنی موساد و سیا و...
چرا میخواهند خشونتها در اوج بوده و اتفاقا دیده شوند؟!
«تابوشکنی» یکی از اهداف و دلایل راهاندازی این پروژه شوم میتواند باشد. وقتی جنایتی غیرقابل باور و پیشبینی نشده (مثل سربریدن یا آتش زدن یک پلیس یا سلاخی کردن چند سرباز وظیفه و اهانتهای شرمآور به مقدسات و شکنجههای وحشیانه و به شهادت رساندن یک جوان طلبه) در کشوری مثل ایران که تمام دنیا بر امنیتش غبطه میخورند بهصورت ناگهانی انجام و تصاویر آن فورا منتشر میشود و حتی برای تکذیب یا توجیه آن نه تنها تلاشی نمیشود بلکه در فضای مجازی بر تکرار آن تاکید میگردد، یعنی آنها به دنبال تابوشکنی و دستکاری ذهن هستند. این جنایات تکرار میشوند، تا از حساسیتها کاسته شود. «ترس» و «ترساندن» را هم چاشنی جنایاتشان میکنند تا آن احساس طبیعی «خشم» و «نفرت از خشونت» که با دیدن این جنایات بروز مییابند، فرصت بروز نیابند. چه باور کنیم چه نکنیم، امروز با روشهای شیطانی مواجهیم که به دنبال رسیدن به هدف (مثلاً سوریهسازی ایران) به هر روش ممکن است. فلذا نباید اجازه این «تابو شکنی» داده شود. باید این «مارپیچ سکوت» را که با استفاده از لشکر سایبری و توئیتری حکمفرما شده را شکست. نباید آتش زدن یک انسان، فحاشیهای جنسی، بریدن سر، اهانت به قرآن و مقدسات آنقدر تکرار شود که در اذهان تبدیل به امری عادی شود، که اگر عادی شد، سراغ سایر مردم هم خواهند آمد. ایرانی نجیب، با فرهنگ و با اصالت است. اینها ایرانی نیستند و صرفا از ایرانی بودن، فارسی حرف زدن را بلدند. ایرانی به ناموسش حمله نمیکند و چادر از سرش پایین نمیکشد، بسیجی آتش نمیزند و به این جنایتش افتخار نمیکند. باید فورا، بساطشان جمع شود. هم بساط اراذل اجارهای و هم صاحبان این اراذل. دلیل هجمه سنگین به واکنشهای پلیس یا اعتراضات مردم به این وحشی بازیها، دلیل برجستهسازی کوچکترین تخلف پلیسی که 50 روز است دستور مماشات دارد! جلوگیری از جمع شدن بساطشان است. روی بحث ما، اراذل و قمهکشهایی هستند که آدم میکشند نه آن نوجوان هیجان زدهای که قربانی فضای بیدروپیکر رسانهای است.
وقتی ماشین کشتار داعش در عراق و سوریه به راه افتاد و تصاویر جنایات از سوی همین داعش در فضای رسانهای به صورت انبوه منتشر شد، کارشناسان را به این نتیجه رساند که داعش را - برخلاف آنچه گفته میشد-برای «ماندن» نیاوردهاند. داعش که با استفاده از تکنیک «ایجاد وحشت» مقاومت را میشکست، در واقع جاده صافکن صاحبانش بود. داعش باید میآمد، در کنار نشان دادن یک چهره خشن از اسلام، کشورهای بزرگ مقاومت یعنی عراق و سوریه و حتی ایران را ویران میکرد و میرفت. بعد نوبت به صاحبان داعش میرسید که با تقسیم هر یک از این کشورها به چند کشور کوچکتر، برای اسرائیل «حاشیه امن» بسازد. ما فکر میکنیم، یکی دیگر از دلایل ورود عریان اراذل اجارهای و صاحبانشان به خشونت و اصرارشان برای دیده شدن این خشونتها، همین نکته است. آنها میخواهند مردم را بترسانند و پیشروی کنند. آنها چه بدانند چه ندانند، درست مثل داعش جاده صافکن هستند. ویرانی با آنها، تجزیه با صاحبان آنها. این را میشود از هزار پرچمی که در تجمعات برلین آورده بودند فهمید. همین قدر متوهم!
شکارچیان با تجربه میگویند، وقتی حیوانی وحشی به تله میافتد و همه راهها را به روی خود بسته میبیند، آن لحظه لحظهای است که باید منتظر خشنترین خشونتهایش بود. چنگ و دندان نشان دادن و سر و صدا بهراهانداختن در چنین شرایطی صورت میگیرد. چون چارهای ندارد و همه راهها را به روی خود بسته میبیند. شاید دلیل این همه وحشیگری و سروصدای دشمنان جمهوری اسلامی، وضعیتی است که در آن گرفتار شدهاند. بهعنوان فقط یک مثال همین دو روز پیش تلویزیون رژیم صهیونیستی نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرد که نشان میداد، بسیاری از صهیونیستها به این نتیجه قطعی رسیدهاند که، «اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید.» وضعیت اروپا و آمریکا را هم که میبینید. در واقع تمام این اقدامات و خشونتها و آبروریزیهای دشمن، میتواند واکنشی عصبی و از روی ترس و نگرانی به این نتیجه باشد که، راهحل دیگری ندارند. به قول استاد کچوئیان نشاندهنده آخرین تلاشهایشان برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران است. ایرانی که خودشان میگویند، با چند پهپاد ورق را در جنگ اوکراین برگرداند!
جعفر بلوری
بسم الله الرحمن الرحیم.
امام خمینی(قدس سره):
"سلام برحماسه سازانِ حوزه وروحانیت که رساله علمیه وعملیه خودرا به دَمِ شهادت ومرکب خون نوشتند."
بسیج اساتید،مدیران ونخبگان حوزه علمیه قم باتبریک وتسلیتِ شهادتِ طلبه بسیجی ومدافع امنیت "حسن مختارزاده"(رحمت الله علیه) که با فیضِ عُظمایِ شهادت به مقامِ "عِندَ رَبّهِم یُرزَقُونَ" نائل آمدبه کوردلانِ سیه روی وغافلانِ جاهل وبد اندیش هشدارمیدهدکه بدانند با این "خباثت وجسارت"،تقاصِ خونِ پاکِ این شهیدانِ مخلص ومجاهدِفی سبیلِ الله، "هَدم و نابودی آنان" در دنیا و "ننگ وعارِ ابدی" و "عذاب الیمِ الهی" درسرایِ آخرت را برای شان رقم خواهدزد والبته لعن ونفرینِ آزادی خواهانِ عالَم رادر طول تاریخ برای اربابان پلید واذناب خبیثِ "عِبری،عربی وغربی" شان به دنبال خواهد داشت.
انشاءالله جنایتکاران در کمترین زمان ممکن، باتلاشِ هوشمندانهِ سربازانِ گمنامِ امامِ زمان(ارواحنافداه)به دستگاهِ قدرتمندقضا معرفی وباقاطعیت ومُرِّ قانون به سزایِ عملِ خلافِ شرع وننگین شان خواهندرسید.
وصدالبته ثمرهِ خون پاکِ شهیدانِ والامقام، درختِ باطراوتِ انقلابِ شکوهمندِ اسلامی بامحوریتِ اسلامِ نابِ محمدی(صلّی الله علیه وآله) راپربارتر وبرشکل گیری وتحققِ تمدّنِ بزرگِ اسلامی به پرچمداریِ حضرت حجت(عَجّلَ اللهُ فرجه) سرعت خواهد بخشید.انشاءالله.
بسیج اساتید،مدیران ونخبگان حوزه علمیه قم
با ما همراه باشید.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🌷اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷
✳️مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم🇮🇷
@basij_asatid_qom
#معاونت_فرهنگی_تبلیغی
وای به ملتی که از رهبر الهی خود فاصله بگیرد؛ هلاک است هلاک است، طعمه دشمن است...
▪️بمناسبت سالگرد شهادت آیت الله سید عبدالحسین دستغیب
با ما همراه باشید.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🌷اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷
✳️مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم🇮🇷
@basij_asatid_qom
🛑 تشییع شهید مختارزاده از مصلای قدس تا حرم بانوی کرامت برگزار میشود
جانشین فرمانده سپاه قم از برگزاری مراسم تشییع شهید مختارزاده از مصلای قدس تا حرم حضرت معصومه(س) خبر داد.
سرهنگ کبیری پور، با تسلیت شهادت شهید حسن مختارزاده از شهدای مدافع امنیت اظهار داشت: طبق برنامه قرار بود مراسم تشییع این طلبه شهید از حرم مطهر به سمت گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار شود که پس از موافقت آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) این شهید در حرم بانوی کرامت خاکسپاری میشود.
مسیر تشییع شهید حسن مختارزاده نیز از ساعت ۱۴:۳۰ روز دوشنبه ۲۱ آذر از مصلای قدس به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار میشود.
از آحاد مردم شهید پرور و ولایی قم دعوت میشود در مراسم تشییع این طلبه شهید که دومین شهید مدافع امنیت استان قم است حضور گسترده داشته باشند.
با ما همراه باشید.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🌷اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷
✳️مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم🇮🇷
@basij_asatid_qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیکر #طلبه_بسیجی در حرم مطهر آرام گرفت
مراسم تشییع طلبه بسیجی شهید مدافع امنیت حسن مختارزاده با حضور گسترده #اساتید_بسیجی، طلاب و روحانیون و مردم شهید پرور قم از مصلای قدس به سمت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار و پس از اقامه نماز توسط آیت الله عابدی، در حرم قدسی بانوی کرامت آرام گرفت.
با ما همراه باشید.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🌷اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷
✳️مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم🇮🇷
@basij_asatid_qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مصاحبه اختصاصی مرکز بسیج اساتید مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم با #پدر طلبه بسیجی شهید حسن مختارزاده
با ما همراه باشید.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🌷اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷
✳️مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم🇮🇷
@basij_asatid_qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مصاحبه اختصاصی مرکز بسیج اساتید مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم با حجتالاسلام والمسلمین#صلح_میرزایی
با ما همراه باشید.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🌷اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷
✳️مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم🇮🇷
@basij_asatid_qom
توضیح #آیتالله_کعبی درخصوص محاربه
آیتالله کعبی از نمایندگان خبرگان و عضو شورای نگهبان در واکنش به مباحث فقهی پیرامون عبارت محاربه نوشت:
امام راحل در فصل ششم تحریرالوسیله در حد محارب میفرمایند: محارب کسی است که سلاحش را بکشد و یا صرفاً به خاطر ایجاد رعب و وحشت در میان مردم آماده کند و ارائه افساد در زمین کند.
این ارائه افساد در زمین توضیحی برای رعب و وحشت و کشاندن سلاح است.
بنابراین هرکسی سلاح گرم و سرد خود را بکشد و رعب و وحشت ایجاد کند و تخریب اموال خصوصی و عمومی کند حتی اگر آدم نکشته باشد، محارب و مفسد فیالارض شناخته میشود. لازم هم نیست که این محارب حتما جزو اشرار و سارقان مسلح باشد. در واقع باید صدق اخافه کند؛ یعنی قدرتنمایی.
فردی که اخیرا اعدام شد، هم قدرتنمایی کرده، هم سد راه مردم شده و هم اسلحه کشیده، هم ماشینها را خراب کرده و آتش زده و این موارد مصداق محارب و مفسد فیالارض است.
با ما همراه باشید.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🌷اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷
✳️مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم🇮🇷
@basij_asatid_qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای اعتراض ساده چند فوتبالیست که 600 هزار نفر را گشت.
#سوریه_سازی
واژه ای که بارها شنیده اید.
اما شاید این طور جزییات آن نشنیده اید.
امروز دشمنان گام به گام در حال ایجاد آن در ایران هستند.
دیدن آن را از دست ندهید.
با ما همراه باشید.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🌷اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷
✳️مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم🇮🇷
@basij_asatid_qom
بسم الله الرحمن الرحیم
قال الرضا (علیه السلام): "مَن لَم یَشکُرِ المُنعِمَ مِنَ المَخلُوقیِنَ لَم یَشکُرِاللهَ عَزَّ وَ جَلَّ".
اقدامِ به موقع، بهجا و شایسته نماینده غیور، بصیر و انقلابی مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکترعلی خضریان، درباره تذکر ناصحانه، هوشمندانه، عالمانه، شرعی وقانونی، به یک دخترجوان دانشجو ،که هنگام پرسش از ایشان مبادرت به کشف حجاب نموده بود، بارقه امید و مایه عزت و سرافرازی برای مجلس و اصولاً الگوی زیبای مسئولین در تراز "نظامِ مقدسِ جمهوری اسلامی" است و حقاً میطلبد که از این حرکت زیبا و ارزنده جناب خضریان، در این مقطعی که دشمنان کینه توز اسلام، انقلاب، نظام و ملت شریف و غیرتمند ایران بهواسطه غفلت و جهالت برخی جوانان فریفته شعارهای دروغین شبکههای غول آسای غربی، عربی و عبری صهیونیستی و استکباری، جوانان رانشانه گرفته و بعضی را در دام خود گرفتار کردهاند، قدرشناسی شود.
به همین منظور، اساتید سطوح عالی، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم، بر خود فرض میدانند که از برادر ارجمند جناب آقای دکترخضریان، نماینده ارزشی مجلس یازدهم، صمیمانه قدردانی و سپاسگزاری نموده و دوام توفیقات روزافزون ایشان را برای حفظ و صیانت از آرمانهای بلند شهیدان والامقام، در راستای تحکیم و استمرار راه روشن اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه وآله) و خط نورانی انقلاب وتحقق اوامر ومنویات امامین انقلاب، از خداوند تبارک و تعالی مسئلت نمایند.
انشاءالله.
با ما همراه باشید.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🌷اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷
✳️مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم🇮🇷
@basij_asatid_qom
بسم الله الرحمن الرحیم
قال رسول الله(صلی الله علیه وآله):"العالِمُ اَمیِنُ اللهِ فِی الاَرضِ.
استادِ ارجمند وعضوِ گرانمایه مجمعِ عمومی جامعه مدرسینِ حوزه علمیه قم،جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی احتشام(زیدعزه)
سلام علیکم
بر خود فرض می دانیم که از بیاناتِ ارزشمند وبصیرت افزا،عالمانه ومحققانه آن جناب در محفلِ نورانیِ طلبهِ وبسیجیِ مدافع امنیت،شهیدِ والا مقام حسن مختارزاده(رحمت الله علیه) که درجوارِمضجعِ منوّرِبانوی کرامت، حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)،در جمع هزاران ارادتمندِ مکتبِ جهادوشهادت ومریدان آرمانهای بلندِ انقلاب اسلامی وشیفته وشیدایِ امام راحلِ عظیم الشان(قُدِّسَ سِرُّهُ) ایرادنمودید،صمیمانه قدرانی نموده وازخداوندِ تبارک وتعالی برای شما استادِعالیقدر ثبات قدم و استمرار بر خط مستقیم و اندیشه ناب امام المسلمین حضرت امام خامنه ایِ عزیز(مُدظلِهُ العالی) را خواهانیم .
انشاءالله همواره موردِ نصرت وعنایت الهی باشید.
والسلام
با ما همراه باشید.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🌷اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷
✳️مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم🇮🇷
@basij_asatid_qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سلاخی_تاریخ، چه بر سرمان آورده؟!
خيانت جمهوري اسلامي به انقلاب اسلامي...!!!
#دکتر_اباذری، استاد جامعهشناسی دانشگاه تهران از عوارض «کارتونیسازی» دوره #پهلوی در جمهوری اسلامی میگوید!
وقتی در آموزش و پرورش و رسانه، تاریخ را جوری روایت کردیم که مورد پسندمان است، مردم از کل تاریخ میبُرند!
ابتدا ارتباط مردم با تاریخ قطع شد؛ بعد که اینترنت آمد افتاد دست نسل جوانی که فقط به وضعیت روزمرهاش نگاه میکند؛ تهی از هر نوع سنت، تهی از هر نوع تاریخ...
اینکه میگویند مرگ بر #دیکتاتور، دیکتاتور لقب #رضاشاه است. این را فقط نسلی میتواند بگوید که هیچ چیزی از تاریخ ایران نمیداند.
درست است که وضعیت معیشت مردم خوب نیست، اما اینکه بعدش از شاه بگویند یعنی اینکه تجربه سیاسی از #مشروطه تا به حال، منتقل نشده است.
طی سی سال گذشته تامل ما بر تجربهها از دست رفت و مردم افتادند به تجربه روزمره!
قصهگویی باعث میشود که نسل به نسل در قالب پند و اندرز و حکمت، روی تجربیاتمان تامل کنیم در حالیکه اطلاعات این کارکرد را ندارد و فقط به ما تجربه روزمره میدهد.
اگر انتقال تجربه صورت نگیرد، حاصلش کودک شدن مردم است و این، فاجعه به بار میآورد...
با ما همراه باشید.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🌷اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷
✳️مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم🇮🇷
@basij_asatid_qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شیعه_شدن بانوى اهل سنت از کشور انگلیس با فهمیدن نحوه شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها
او بعد از شیعه شدن گفت: در مورد نحوه شهادت، به من دروغ گفته بودند.
با ما همراه باشید.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🌷اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷
✳️مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم🇮🇷
@basij_asatid_qom
دشنه خواص در قلب نظام اسلامی.mp3
3.73M
🔥بیانات حجتالاسلام وزیریفرد، پیرامون مسائل اخیر جامعه: «خطای خواص؛ ضربه بر پیکر نظام اسلامی»
🎵حجم فایل: 3/5 مگابایت
🔹تبیین روایتی از #امام_سجاد علیهالسلام
🔸#محارب کیست؟
🔹#نظام_سلامی مهمترین بستر اجرای #احکام_اسلامی
🔸#عدم_درک برخی مشاهیر از شرایط روز و ارائه نظرات ناصواب و #دشمنپسند...
🔹تفقه بدون #فطانت و #کیاست، زمینهساز ارائه نظرات نامناسب و در نتیجه #تضعیف_نظام_اسلامی است...
🔴در صورت امکان، حتماً این صوت را به دست #مشاهیر و #خواص_حوزوی_دولتی برسانید.
#وزیری_فرد
#اقدام_انقلابی
#جهاد_تبیین
#سخنان_دشمن_شاد_کن
با ما همراه باشید.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🌷اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷
✳️مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم🇮🇷
@basij_asatid_qom
بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّمَا جَزَاءُ الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ يَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَسَاداً أَنْ يُقَتَّلُوا أَوْ يُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَ أَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلاَفٍ أَوْ يُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ذلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَ لَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ (مائده:33)
كيفر آنان كه با خدا و رسول او به جنگ برخيزند و در زمين به فساد كوشند جز اين نباشد كه آنها را به قتل رسانده يا به صليب كشند يا دست و پايشان به خلاف ببرند (دست راست را با پاى چپ يا بالعكس) يا نفى بلد و تبعيد كنند. اين ذلّت و خوارى عذاب دنيوى آنهاست و درآخرت باز به عذابى بزرگ معذّب خواهند بود.
بیش از سه ماه از جنگ ترکیبی جدید دشمن که به بهانه مرگی طبیعی آغاز شد، گذشت. در این مدت دشمنان جمهوری اسلامی با سازماندهی جیره خواران داخلی خود و فریب خوردگان، بر طبل اغتشاشات کوبیدند و با ریختن خون مظلومان، هتک حرمت نوامیس، اهانت به مقدسات، ارعاب و ایجاد ناامنی در جامعه، نقاب از چهره برداشتند و با وقاحت هدف خود را براندازی و کشتار مردم انقلابی و متدیّن اعلام کردند و در این مسیر هر چه توانستند، انجام دادند. متأسفانه در این مدت برخی در لباس روحانیت، بر نظام اسلامی تاختند و با دامن زدن بر شایعات و سخنان بی پایه، از اراذل و اوباش و اغتشاشگران دفاع کردند و به فرموده امیرمؤمنین علیه السلام که « الرَّاضِي بِفِعْلِ قَوْمٍ كَالدَّاخِلِ فِيهِ مَعَهُمْ»شریک در تمام جنایات اغتشاشگران شدند.
پس از چند ماه، قوه قضاییه در پاسخ به مطالبه عمومی در برخورد با اغتشاشگران و برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه و با استناد به منابع وحیانی و شریعت مقدس و قانون، اقدام به محاکمه علنی آنان نمود و برای برخی از آنها حدّ محارب و مفسد فی الارض را تعیین کرد. همین اقدام قاطع سبب آرامش کشور و بازگشت نسبی امنیت به جامعه شد. اما باز مجمعی بر خلاف فضای حاکم بر حوزه های علمیه، از ظالم دفاع کرد و نیروهای مظلوم و صبور انتظامی را ظالم و خشن و اغتشاشگران درنده و وحشی را مظلوم و دفاع کننده از خود معرفی کرد و در نهایت خواستار آزادی این افراد شد.
تعریف محارب و حکم آن در فقه و قانون روشن است اما با این حال برای آگاهی مردم از حکم اسلام درباره محاربین و نحوه مجازات آنها تنها به برخی از نکات اشاره میشود:
1. در ماده 279 قانون مجازات اسلامی محاربه اینگونه تعریف شده: محاربه عبارت از کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها است، به نحوی که موجب ناامنی در محیط گردد. (قانون مجازات اسلامی؛ 279) این تعریف بر اساس تصریح روایات (وسائل؛ 18/537) و فتاوای فقیهان است. (النهایه؛ 1/297) (تحریر الوسیله؛ 2/467)
2. مطابق روایات و قانون، دزدی مسلحانه اگر موجب سلب امنیت شود، محاربه است هر چند منجر به قتل نشود (قانون مجازات اسلامی؛ 281) و حتی همراه داشتن سلاح در صورتی که از قرائن قصد دزدی یا قتل احراز شود، مصداق محاربه شمرده شده (وسائل الشیعه؛ 11/91) و مجازات آتش زدن خانه بر صاحبان آن هر چند باعث کشته شدن افراد داخل خانه نشود، قتل است (وسائل الشیعه؛ 18/538).
3. به تصریح ائمه معصومین علیهم السلام و فتوای فقیهان، مقابله با محاربین در صحنه جرم لازم است و اگر به واسطه مقابله با محارب، جراحتی به او وارد شود و یا حتی کشته شود، خون او هدر است و در مقابل کسی که در راه مقابله با محارب کشته شود، شهید است.(وسائل الشیعه؛ 18/590) (النهایه؛ 1/721)(تحریر الوسیله؛1/462)
4. به حکم آیه 33 سوره مائده، قاضی میتواند با در نظر گرفتن تناسب بین جرم و مجازات، هر یک از مجازاتهای قتل، به صلیب کشیدن، قطع یا تبعید را برای محارب در نظر بگیرد. هر چند در روایات بیان شده: قاضی باید با در نظر گرفتن تناسب بین جرم و مجازات، یکی از چهار مجازات را انتخاب کند (وسائل الشیعه؛18/534) اما تصریح شده که مجازات سلاح کشیدن و مجروح کردن، قتل است. (کافی؛ 7/248)
5. به فرموده امام باقر علیه السلام، مجازات محارب قابل بخشش نیست و حتی با بخشش اولیای مقتول، حاکم وظیفه دارد حدّ محارب را اقامه کند. (کافی؛ 7/248)
انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم، ضمن برائت از گفتار و رفتار این مجمع، از اقدام قاطع قوه قضاییه تقدیر کرده، درخواست دارد با ادامه محاکمه اغتشاشگران و همچنین برخورد سریع و قاطع با دمندگان در آتش اغتشاشات و پیاده نظام دشمن در فضای تبلیغاتی و مجازی، مانع تحریک و تشجیع نیروهای میدانی شوند. همچنین از ملاطفت و نجابت نیروی انتظامی تقدیر کرده، درخواست دارد با مقابله جدی با متعرضان به اموال و نوامیس مردم و برهم زنندگان نظم عمومی، زمینه بازگشت احساس امنیت به جامعه را فراهم سازند.
انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم
فرزند آیتالله تبریزی در #دیدار با مسئولین مرکز بسیج اساتید مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم:
#حفظ و #دفاع از این نظام را تلکیف خود میدانیم
حجتالاسلام والمسلمین جعفر تبریزی فرزند مرحوم آیتالله تبریزی در دیدار مسئولین مرکز بسیج اساتید مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم ضمن #تقدیر و #تشکر از مسئولین این مرکز با اشاره به سیره پدر گرانقدرش اظهار داشتند: یک جملهای که مرحوم پدرم بر آن تأکید داشتند این بود که #تضعیف_نظام را #حرام میدانستند و میگفتند که این مملکت، مملکت امام زمان (عج) است و تضعیف آن جایز نیست.
فرزند آیتالله تبریزی در ادامه با بیان اینکه #تکلیف فعلی بیت آیتالله تبریزی حفظ و دفاع از نظامی که تلاش میکند به #ترویج مکتب اهلبیت بپردازد است، گفت: آیت الله تبریزی شب ها که از خواب بیدار میشد برای #رزمندگان دعا میکرد.
حجتالاسلام والمسلمین تبریزی گفت: محبت پدرم به اهل بیت بسیار زیاد بود، روزی نبود که نام اهل بیت(ع) را نیاورند و بغض نکرده و گریه نکنند، دو دستمال هم داشتند که با آن ها اشکشان برای #اهل_بیت پاک می کردند و به من هم می گفتند که زمان مرگم همراه من این دو دستمال را دفن کنید. ایشان به من می گفت: ای پسرم اگر در قیامت چیزی به درد من بخورد این دستمالی است که با آن اشکهایی که برای اهل بیت(ع) ریختم را پاک کردم.
وی در ادامه گفت: موقع دفنشان وقتی کفن را برداشتم #دو_دستمال هم بین آن دو بود و فهمیدیم خودشان قبل از بیمارستان آن دو دستمال را کنار کفن گذاشته اند.
فرزند آیتالله تبریزی در این دیدار اظهار داشت: پدرم به #زندگی_طلاب بسیار اهمیت می دادند. مرحوم پدرم #تألیفات بسیار زیادی در زمینه فقه، اصول، رجال و زمینهای مختلف دارد که نتیجه تلاش های فراوان ایشان بود.
حجتالاسلام والمسلمین تبریزی با بیان #خدمات ارزنده آیت الله تبریزی در نقاط مختلف جهان، در پایان خاطرنشان کرد: ساخت چند مدرسه از جمله مدارسی در قم، نجف، #ساخت درمانگاه بقیة الله و ساخت حسینیه ای بین راه کربلا و نجف برای پذیرایی از زوار امام حسین(ع) نیز از جمله خدمات دیگر این بزرگوار است.
#معاونت_فرهنگی_تبلیغی
با ما همراه باشید.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
🌷اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌷
✳️مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم🇮🇷
@basij_asatid_qom