eitaa logo
پایگاه‌ فرهنگی‌تبلیغی بلاغ
1.2هزار دنبال‌کننده
886 عکس
1.6هزار ویدیو
21 فایل
‏﷽«أَلَّذِيٖنَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ‌ٱلْلَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَايَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّاٱللَّهَ وَكَفَى بِٱللَّهِ حَسِيبًا» «احزاب-۳۹» 🌐 پایگاه‌ فرهنگی،تبلیغی «بلاغ» ارتباط:👇 @Rorouji
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽🏴 #تسلیت_نامه: 🚩السَّلامُ عَلَيْكُمْ ياأهلَ بَيْتِ النُّبُوَّةِ... 🔹 سپری می‌شود این ظلم، عدو می‌بازد می‌رسد آنکه خداوند بر او می‌نازد... 🔹 آید آن روز که ببینند همه عالمیان در بقیع حضرت مهدی (عج) حرمی می‌سازد 🆔 @balaq_ir | بلاغ | balaq.ir
5.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽📖 هر صبح و شام با قرآن 📖 🎬 تلاوت صفحه ۶ #قرآن کریم فیلم باکیفیت ، ترجمه صوتی و تفسیر: balaq.ir/post/886 👈:ببینید📱 🆔 @balaq_ir |بلاغ| balaq.ir
⭕ در زمین شیطان ✍ سخن هفته شماره ۱۳۸ نشریه خط حزب‌الله 📌 با حمله‌ی آمریکا به افغانستان، عده‌ای از سیاسیون و جریان‌های سیاسی، با این تحلیل اشتباه که بعد از افغانستان، نوبت حمله‌ی آمریکا به ایران است، در موضع و قرار گرفتند. در چنین شرایطی بود که ۱۳۵ نفر از نمایندگان ، در نامه‌ای خطاب به رهبر انقلاب نوشتند: «با این حال و روز کشور، فرصت چندانی باقی نمانده است... اگر جام زهری باید نوشید قبل از آنکه کیان نظام و مهمتر از آن، استقلال و تمامیت ارضی کشور در مخاطره قرار گیرد باید نوشیده شود.» حالا ۱۶ سال از آن روزها می‌گذرد و برخلاف تصور این افراد، آمریکا تا به امروز، جرأت حمله کردن به ایران را به خود نداده است. 🔴 ۱۶ سال بعد از آن روزها، عده‌ای دیگر از فعالین سیاسی از موضع و ، باز هم دست به نگارش نامه‌ای خطاب به مسئولان نظام زده و درحالی‌که آمریکا در رفتاری خلاف همه‌ی قواعد و قوانین بین‌المللی، به‌صورت یکجانبه از خارج شده است، خواهان « و بدون هیچ پیش شرطی» با آمریکا شده‌اند. 👈 می‌گویند ترس برادر مرگ است و هم دقیقا یکی از راهکارهایش برای تسلط بر انسان، همین ترس است. ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، ۱۶ سال هم از نامه‌ی مرعوبانه‌ی نمایندگان مجلس ششم می‌گذرد، در این دوران رؤسای جمهور زیادی در آمریکا آمده و ایران را تهدید و ترسانده‌اند، حالا اما آنها رفته و این ایران است که نه تنها هر روز بر افزوده شده و همچنان پابرجاست، بلکه توانسته است سیاست‌های آمریکا در منطقه را با مواجه کرده و آن را از عراق و سوریه و لبنان و... خارج کند. 🔰 واقعیت قضیه همان است که ، آخرین سفیر واشنگتن در دمشق ساعتی پس از شلیک موشک‌های به مقرهای ، در گفت‌وگو با روزنامه‌ی سعودی الشرق‌الاوسط آن را بیان کرد: "آمریکایی‌ها بزودی خواهند فهمید که توان نظامی ایستادن مقابل ایران را ندارند. جمهوری اسلامی آمریکایی‌ها را مجبور خواهد کرد که از سوریه کنند؛ همان‌گونه که از بیروت در سال ۱۹۸۳ و از عراق در سال‌های اخیر عقب‌نشینی کردند... نمی‌داند که بازی تمام شده است و بسیار دیر کرده ‌است." 🌹 آنچه حزب‌اللهی‌ها باید بدانند👇👇 @khattehezbollah
5.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽📖 هر صبح و شام با قرآن 📖 🎬 تلاوت صفحه ۷ #قرآن کریم فیلم باکیفیت ، ترجمه صوتی و تفسیر: balaq.ir/post/887 👈:ببینید📱 🆔 @balaq_ir |بلاغ| balaq.ir
﷽📜 درسی از قرآن کریم{منتخب صفحات ۷و۸} 👌عنوان: شفاعت 💎آیه: "وَاتَّقُوا يَوْمًا لَا تَجْزِي نَفْسٌ عَنْ نَفْسٍ شَيْئًا وَلَا يُقْبَلُ مِنْهَا شَفَاعَةٌ وَلَا يُؤْخَذُ مِنْهَا عَدْلٌ وَلَا هُمْ يُنْصَرُونَ" مقدمه🖋 بعضی افراد –ازجمله یهود- درباره قیامت، باورهای غلط و امیدهای نابجایی داشته و دارند. این آیه، خط بطلانی بر این باورهای نادرست است. یهود، گمان می کردند روز قیامت، اجدادشان شفیع آنان خواهند شد؛ چنانچه که بت پرستان، بت ها را شفیع خود می پنداشتند. برخی از آنان قربانی کردن را کفاره گناهان دانستند و اگر پول نداشتند، یک جفت کبوتر را سر می بریدند! گروهی از آنان همراه مردگان طلا و زیور آلات دفت می کردند، تا برای جریمه گناهانش بپردازد! غافل از اینکه روز قیامت تمام سبب ها قطع (آیه ۱۶۶ بقره: تقطعت بهم الاسباب)، نسبت ها محو (آیه ۱۰۱ مومنون: فلا انساب بینهم) و –زبان عذرخواهی بسته می شود (آیه ۳۶ مرسلات: و لا یوذن لهم فیعتذرون) و مال و فرزندان کارآیی نخواهند داشت (آیه ۸۸ شعرا: لا ینفع مال و لا بنون). قدرتها پوچ می شوند (آیه ۲۹ الحاقه: هلک عنّی سلطانیه) و فدیه پذیرفته نمی شود (آیه ۱۵ حدید: لا یوخذ منکم فدیه). 📋واژه ها: شفاعت: پیوستن به فردی برای کمک کردن به او «از ماده شفع». عدل: فدیه، غرامت، بدل. نکات تفسیری📌 ۱-تفاوت مجازات در آخرت و دنیا در دنیا برای نجاتِ مجرمان از مجازات، راه های گوناگونی می پیمایند: الف. گاه یک نفر جریمه دیگری را پذیرا می شود و آن را ادا می کند. ب. به شفاعت متوسل می شود و اشخاصی را بر می‌انگیزد که از او شفاعت کنند. ج. سعی می کند با پرداختن غرامت خود را آزاد کند. د.از دوستان و یاران کمک می گیرد، تا از او دفاع کنند و گرفتار چنگال مجازات نشود. این‌ها راه‌های مختلف فرار از مجازات در دنیا است؛ ولی طبق آموزه های قرآن، هیچ یک از این امور، در آنجا به کار نمی آید. تنها راه نجات پناه بردن به ایمان و تقوا و استمداد از لطف پروردگار است (تفسیر نمونه). 🔹۲- مباحثی درباره شفاعت الف. شفاعت در اصطلاح شخصی که به شفیع متوسل می شود، در حقیقت نیروی خودش را به تنهایی برای رسیدن به هدف کافی نمی بیند؛ لذا نیروی خود را –که آمیزه ای از ایمان، تقوا و عمل صالح است- به نیروی شفیع پیوند می دهد و در نتیجه، به آنچه می خواهد نایل می شود و از قهر خداوند، نجات می یابد. 🔹 ب. آیات قرآنی درباره شفاعت آیات قرآن، درباره شفاعت به چهار دسته تقسیم می شود: الف. آیاتی که به طور مطلق شفاعت را نفی می کنند: ۱. "يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِمَّا رَزَقْنَاكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَ يَوْمٌ لَا بَيْعٌ فِيهِ وَلَا خُلَّةٌ وَلَا شَفَاعَةٌ وَالْكَافِرُونَ هُمُ الظَّالِمُونَ" بقره ۲۵۴. ۲. "وَاتَّقُوا يَوْمًا لَا تَجْزِي نَفْسٌ عَنْ نَفْسٍ شَيْئًا وَلَا يُقْبَلُ مِنْهَا شَفَاعَةٌ وَلَا يُؤْخَذُ مِنْهَا عَدْلٌ وَلَا هُمْ يُنْصَرُونَ" بقره ۴۸. ب. آیاتی که شفیع را فقط خدا می داند: ۱. "اللَّهُ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ مَا لَكُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا شَفِيعٍ أَفَلَا تَتَذَكَّرُونَ" سجده ۴. ۲. "قُلْ لِلَّهِ الشَّفَاعَةُ جَمِيعًا لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُونَ" زمر ۴۴. ج. آیاتی که شفاعت را به اذن و فرمانِ خدا مشروط می کند: ۱. "... مَنْ ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ..." بقره ۲۵۵. ۲. " وَلَا تَنْفَعُ الشَّفَاعَةُ عِنْدَهُ إِلَّا لِمَنْ أَذِنَ لَهُ..." سبأ ۲۳. د. آیاتی که برای شفاعت شونده شرایطی بیان می کند: ۱. رضایت و خشنودی خداوند: "يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلَا يَشْفَعُونَ إِلَّا لِمَنِ ارْتَضَى وَهُمْ مِنْ خَشْيَتِهِ مُشْفِقُونَ"انبیاء۲۸. ۲. داشتن عهد و پیمان(منظور از این عهد و پیمان، ایمان به خدا و پیامبرات است): " لَا يَمْلِكُونَ الشَّفَاعَةَ إِلَّا مَنِ اتَّخَذَ عِنْدَ الرَّحْمَنِ عَهْدًا" مریم ۸۷. 🔹ج- جمع بندی آیات آیاتی که شفاعت را انکار می کند، شفاعت استقلالی را نفی می نماید؛ یعنی، هیچ کس بدون اجازه خداوند و برنامه او، قادر به شفاعت از کسی نیست. اما آیاتی که شفاعت را اثبات می کند، نخست آن را اصالتاً برای خدا می داند و به صورت تبعی برای غیر خدا؛ البته به شرط اذن او، یعنی کسانی در قیامت با اذن پروردگار و تحت برنامه او، از افرادی شفاعت کرده و موجب نجات آنان از عذاب می شوند. 📢پیامها ۱- ترس از حضور در دادگاه الهی، بدون وجود وکیل یا شفیع، زمینه تقویت ایمان به معاد ود آماده شدن برای حضور در دادگاه الهی است (واتقوا یوما). ۲- در برابر عقاید خرافی و باطل، با قاطعیت برخورد کنیم؛ همانطور که خداوند در مقابل عقاید خرافی یهودیان به صراحت می فرما
ید: "لا یقبل" و "لا یوخذ". 🗄منبع: تفسیر همراه 🆔 @balaq_ir|بلاغ| balaq.ir
5.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽📖 هر صبح و شام با قرآن 📖 🎬 تلاوت صفحه ۸ #قرآن کریم فیلم باکیفیت ، ترجمه صوتی و تفسیر: balaq.ir/post/889 👈:ببینید📱 🆔 @balaq_ir |بلاغ| balaq.ir
چون به گَردَش نمی‌رسی برگرد! یادداشت حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان: 🔹می‌دانیم رئیس‌جمهور محترم پیشنهادی را که در این وجیزه آمده است، خوش ندارند و احیانا ابرو درهم کشیده و زبان به ملامت نگارنده می‌گشایند که این پیشنهاد را چرا پیش کشیده است؟! اما، اگر نیک بنگرند به یقین مصداق این آیه شریفه را در آن خواهند یافت که «عَسی أن تکرَهوا شَیئاً وهو خیرٌ لکم وَعسی أن تُحِبّوا شیئاً وهو شَرٌّ لکم...چه بسا چیزی را خوش نداشته باشید،‌ حال آنکه خیر شما در آن است؛ و یا چیزی را دوست داشته باشید،‌ حال آنکه شر شما در آن است». (سوره بقره/ آیه ۲۱۶) و تصدیق خواهند کرد که خیر و صلاح ایشان، مردم، نظام و انقلاب در این پیشنهاد جای دارد. بخوانید! 🔹آقای دکتر روحانی در سال ۱۳۹۲ و در جریان تبلیغات انتخاباتی خویش، قسم جلاله یاد کرده و خطاب به مردم گفته بود «والله العلی‌العظیم اگر مشکلات این کشور که بسیار و بسیار و بسیار پیچیده است راه‌حل نداشت من کاندیدا نمی‌شدم»! و تاکید کرده بود که «بدانید برادران، خواهران، عزیزان، همه آنهایی که کلید را تکان دادید، واقعا برای این قفل‌ها کلید وجود دارد»! 🔹نگارنده با یک حساب سر‌انگشتی و با مراجعه به اظهارات خود حضرتعالی و نه دیگران نزدیک به ۱۶۰ نمونه از وعده‌هایی را که طی ۵ سال گذشته به ملت داده‌اید و هیچیک از آنها -تاکید می‌شود که هیچیک از آنها- تحقق نیافته است، فهرست کرده‌ام که شرح یکایک آنها به درازا می‌کشد و از این روی در نوشته پیش‌روی تنها شماری از آن وعده‌ها را که همگان به خاطر می‌آورند بر می‌شماریم و بازهم قضاوت را بر عهده خودتان می‌گذاریم! 🔹«دولت تدبیر و امید نخواهد گذاشت این همه جوان بیکار در مقابل خانواده و فرزندان شرمنده باشند» / حالا نیستند؟! 🔹«دولت تدبیر نخواهد گذاشت که ارزش پول ملی ظرف ۶ ماه به یک سوم کاهش یابد»! / آقای روحانی! مگر قیمت دلار را به ۸هزار تومان نزدیک نفرموده‌اید؟ و مگر سخن از افزایش بیشتر آن در میان نیست؟! 🔹درباره مذاکرات هسته‌ای و آنهمه وعده که داده بودید و اکنون نتیجه‌ای کاملا معکوس و فاجعه‌بار داشته است، گفتنی‌ها بیرون از ‌اندازه و شمار است. فتح‌الفتوح! بزرگترین دستاورد تاریخ ایران! تسلیم قدرت‌های بزرگ در مقابل ایران! معجزه قرن! و... / حالا چی؟! تحریم‌ها که برداشته نشد و اضافه نیز شد و حال‌آنکه گفته بودید در اولین روز اجرایی شدن برجام همه تحریم‌ها لغو می‌شوند و... بگذریم!! 🔹فرموده بودید؛«آنچنان رونق اقتصادی ایجاد بشود و مردم درآمد سرشار داشته باشند که اصلا این ٤٥ هزار تومان یارانه را نیاز نداشته باشند»! و گفته بودید؛« باید کار را به جایی برسانیم که به جای اینکه مردم دستشان را به سوی دولت دراز کنند، دولت دستش را به سوی مردم دراز کند» خودتان بفرمائید آیا اینگونه است؟!... 🔸اکنون سؤال از رئیس‌جمهور محترم آن است که کدامیک از آنچه به اختصار در این وجیزه آمده است غیر واقعی و قابل انکار است؟ 🔸نمی‌گوییم « چون به گَردَش نمی‌رسی، برگرد»!! چرا که جنابعالی با رای مردم بر کرسی ریاست جمهوری نشسته‌اید و اگرچه همخوانی وعده‌ها با رای مردم نیز بخشی از حق‌الناس است که اگر رعایت نشود حق رای‌دهندگان یعنی همان حق‌الناس ضایع شده است، ولی به صلاح خود شما، مردم، نظام و انقلاب است که دست به یک خانه‌تکانی اساسی و گسترده در دولت بزنید و ضمن سپردن کارها و مسئولیت‌ها به افراد شایسته و کاردان، در انجام امور نیز از افراد دلسوز و کارآمد و آزمون داده مشورت جدی بگیرید تا لا‌اقل بخشی از خسارت‌های فراوانی که تا‌کنون دولت جنابعالی به ملت تحمیل کرده است جبران شود. 🔸در میان وزرا و مدیران کابینه شما، افراد کاردان و دلسوخته کم نیستند ولی سخن درباره آن عده از اعضای دولت جنابعالی است که به زندگی‌های ‌اشرافی و یا وطن‌فروشی در فتنه آمریکایی- اسراییلی ۸۸ آلوده‌اند. این عده، افراد ناشایسته و همسو با آلودگی خویش را در بدنه دولت شما نفوذ داده‌اند و در نهایت برای جنابعالی نه «یار شاطر» که «بار خاطر»‌ند. 🔸این نکته هم گفتنی است که این روزها مدعیان اصلاحات یعنی همان‌ها که به صراحت دولت شما را «رحم اجاره‌ای»! خود می‌دانستند نیز سخن از تغییرات در کابینه دارند ولی با دقت در نظرات آنان متوجه می‌شوید که در پی اخراج نیروهای کارآمد و جایگزینی آنها با مشتی دیگر از ‌اشراف و شماری از دین به دنیا فروخته‌ها و آلوده به وطن‌فروشی در فتنه ۸۸ هستند یعنی همان‌ها که نتانیاهو از آنان با عنوان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران یاد می‌کرد. 👉 fna.ir/bn5t1c @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽📖 هر صبح و شام با قرآن 📖 🎬 تلاوت صفحه ۹ #قرآن کریم فیلم باکیفیت ، ترجمه صوتی و تفسیر: balaq.ir/post/890 👈:ببینید📱 🆔 @balaq_ir |بلاغ| balaq.ir
﷽📜 درسی از قرآن کریم{منتخب صفحات ۹و۱۰} 👌عنوان: مسئولیت در برابر نعمت‌ها 💎آیه " وَإِذِ اسْتَسْقَى مُوسَى لِقَوْمِهِ فَقُلْنَا اضْرِبْ بِعَصَاكَ الْحَجَرَ فَانْفَجَرَتْ مِنْهُ اثْنَتَا عَشْرَةَ عَيْنًا قَدْ عَلِمَ كُلُّ أُنَاسٍ مَشْرَبَهُمْ كُلُوا وَاشْرَبُوا مِنْ رِزْقِ اللَّهِ وَلَا تَعْثَوْا فِي الْأَرْضِ مُفْسِدِينَ" بقره، آیه۶۰ و [به خاطر بیاور] زمانی را که موسی برای قوم خویش طلب آب کرد؛ به او دستور دادیم عصای خود را بر سنگ مخصوص بزن؛ ناگاه دوازده چشمه آب از آن جوشید، به طوری که هر یک [از طوایف دوازده گانه بنی اسرائیل]، چشمه مخصوص خود را می شناخت، [و گفتیم] از روزی های الهی بخورید و بیاشامید و در زمین فساد نکنید و فساد را گسترش ندهید. 🖋مقدمه در آیات قرآن ۴۲ مرتبه واژه "کلوا" امده است که نشان می دهد استفاده نکردن از نعمتهای الهی مردود است. در بعضی آیات نیز شرایطی را برای خوردن بیان نموده؛ می فرماید "کلوا مما فی الارض حلالا طیبا" ؛ (از آنچه در زمین حلال و پاکیزه است، بخورید) همان، آیه ۱۶۸. در بعضی آیات (بقره ۶۰ و ۱۶۸، سبأ ۱۵) نیز به وظیفه سنگین انسان در مقابل نعمت ها اشاره شده که آیه فوق یکی از این آیات است. 📋واژه ها استسقی: طلب آب کرد (فعل ماضی از ماده "سقی" باب استفعال) انفجرت: جوشید (فعل ماضی از ماده فجر باب انفعال) عین: چشمه لا تعثوا: سرکشی و فساد نکنید (فعل مضارع مجزوم از ماده عثوا یا عثی) 📌نکات تفسیری ۱- تفاوت "انفجرت" با "انبجست" "انفجرت" در آیه مورد بحث، به معنای جریانِ شدید آباست؛ ولی "انبجست" به جریان خفیف و ملایم آب گفته می شود. ممکن است تعبیر "انبجست" در آیه ۱۶۰ سوره اعراف، به مرحله ابتدایی جریانِ آب اشاره باشد. تا مایه وحشتِ آنها نشده و بنی اسرائیل به خوبی بتوانند آن را مهار کنند، در حالی که "انفجرت" به مرحله نهایی آن-که شدتِ جریانِ آب است_ اشاره دارد. (برگرفته از تفسیر نمونه، ج ۱، ص ۲۷۴). ۲- نعمت و مسئولیت بعد از بیان اینکه خداوند با معجزه، نعمت را بر بنی اسرائیل کامل کرده، یک قانون کلی برای بشر بیان می کند: : (آیه بالا بیاید علائم پاک می شود) "کلوا واشربوا من رزق الله و لا تعثوا فی الارض مفسدین" این فرمان الهی برای همه انسانها و برای همیشه است. در این آیه شریف، خداوند به حلیّت استفاده از نعمت ها اشاره می کند؛ ولی در مقابل، مسئولیت آن را برای انسان بیان می کند . شخص مومن، در برابر استفاده از نعمت ها، به شکر نعمت می پردازد، از اعضا و جوارح خود، در مسیری که خداوند اجازه داده است، استفاده می کند؛ به جایی قدم می گذارد که خداوند راضی است؛ به جایی می نگرد و به صدایی گوش می دهند که خداوند اجازه داده است. اگر از نعمت های مادی استفاده می کند، هدفش آن است که قوت گرفته، بتواند خداوند را عبادت کند، نه اینکه به فساد بپردازد. در این آیه به مسئولیت سنگین انسان، در برابر نعمت ها اشاره می کند. ۳- ارتباط "لا تعثوا" با "مفسدین" بسیاری از انسانها، وقتی شکم‌هایشان سیر و نیازهایشان برطرف می شود، خدا را فراموش و در زمین فساد می کنند؛ از این رو خداوند می فرماید : "لا تعثوا". جمله "لا تعثوا" همان معنای افساد را می رساند ولی با تأکید و شدتِ بیشتر. البته این احتمال نیز وجود دارد که مجموع "لا تعثوا فی الارض مفسدین" به این حقیقت اشاره داشته باشد که فساد، از نقطه کوچکی شروع می شود و گسترش و شدت می یابد. به تعبیر دیگر، "مفسدین" به آغاز برنامه های فسادانگیز اشاره دارد و "تعثوا" به ادامه و گسترش آن.( همان، ج ۱، ص۲۷۳) 📢پیام ها ۱- کسی که رهبری جامعه را بر عهده دارد، باید علاوه بر تلاش برای گسترش معنویت در جامعه، به فکر معاش مردم نیز باشد؛ همانگونه که پیامبران نیز در فکر تامین نیازهای مادی مردم بودند{استسقی موسی لقومه}. ۲- قوانین طبیعت، محکوم اراده خداوند است. او هم سبب ساز است و هم سبب سوز. آتشی که همیشه می سوزاند، به اراده خداوند برای حضرت ابراهیم علیه السلام باغ می شود. اینجا نیز یک عصا، در دست یک نفر، یک بار آب را می خشکاند و بار دیگر، آب را جاری می سازد(اضرب، فانفجرت). ۳- توزیع منظم و عادلانه و حساب شده، مایه امنیت و صفا است و مانع پیداشدنِ اختلاف ( قد علم کل اناس مشربهم). ۴- خوردن و آشامیدن ممنوع نیست؛ ولی بهره گیری از نعمت های الهی، نباید زمینه ساز فساد شود[کلوا و لا تعثوا]. برگرفته از تفسیر نور، ج۱، ص ۱۲۳و ۱۲۴. 🗄منبع: تفسیر همراه 🆔 @balaq_ir|بلاغ| balaq.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽📖 هر صبح و شام با قرآن 📖 🎬 تلاوت صفحه ۱۰ #قرآن کریم فیلم باکیفیت ، ترجمه صوتی و تفسیر: balaq.ir/post/891 👈:ببینید📱 🆔 @balaq_ir |بلاغ| balaq.ir
7.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هشدار صریح رهبر انقلاب به مسئولین: 🔰 گره زدن حلّ مسائل کشور به یک خطای بزرگ است https://gap.im/khattehezbollah