✍ #پیام_تسلیت_استاد_قنبری
#بهمناسبت_درگذشت_عالم_ربانی
#آیت_الله_العظمی_محمدآصف_محسنی
📌متن پیام تسلیت در لینک زیر 👇👇👇👇👇
🌐https://www.instagram.com/p/B0225TwpF6G/?igshid=qvmwcfnk6h1f
#فلسفه_قربانی در #خطبه_۵۳ #نهجالبلاغه از #دیدگاه_بخشعلی_قنبری
🎥 برای دیدن ویدئوهای بیشتر #استادقنبری روی لینک زیر کلیک نمایید. 👇👇👇
🌍 www.instagram.com/p/B1DeRS9pDDq/?igshid=a1dtojzlvazp
My Recordingخطبه 53- 98.05.20.MP3
زمان:
حجم:
31.19M
🌺تفسیر عرفانی #خطبه۵۳🌺
🔸 فلسفه لزوم سالم بودن بودن #قربانی از نظر امام علی(ع)
«في ذكرى يوم النحر و صفة الأضحية»
در بيان روز عيد قربان و صفات قربانى
✍🏻 «وَ مِنْ تَمَامِ الْأُضْحِیَّةِ اسْتِشْرَافُ أُذُنِهَا وَ سَلَامَةُ عَیْنِهَا، فَإِذَا سَلِمَتِ الْأُذُنُ وَ الْعَیْنُ سَلِمَتِ الْأُضْحِیَّةُ وَ تَمَّتْ، وَ لَوْ کَانَتْ عَضْبَاءَ الْقَرْنِ تَجُرُّ رِجْلَهَا إِلَى الْمَنْسَکِ».
از نشانههای کامل بودن حیوان قربانی دراز بودن گوش و سلامت چشم آن است، چنانچه چشم و گوشش سالم بود این قربانی سالم و کامل است گو اینکه شاخش شکسته باشد و با پای لنگ به کشتارگاه روان شود.
#نهجالبلاغه
#تفسیر_خطبه۵۳
#وصف_قربانی
#استاد_قنبری
------------------------------
🌺 کانالهای رسمی استاد قنبری👇🏻
1⃣ telegram.me/Dr_qanbari
2⃣ sapp.ir/bang_e_mana
3⃣ eitaa.com/bang_e_mana
🌺 فلسفه لزوم سالم بودن بودن #قربانی از نظر امام علی(ع) در خطبه۵۳
«في ذكرى يوم النحر و صفة الأضحية»
در بيان روز عيد قربان و صفات قربانى
#نهجالبلاغه
#تفسیر_خطبه۵۳
#وصف_قربانی
#استاد_قنبری
------------------------------
🌺 تفسیر #صوتی #خطبه۵۳ در 👇
1⃣ telegram.me/Dr_qanbari
2⃣ sapp.ir/bang_e_mana
3⃣ eitaa.com/bang_e_mana
4⃣ www.instagram.com/bang_mana
🌟 سلسلهجلسات تفسیر عرفانی نهجالبلاغه🌟
👤 باحضور دکتر قنبری
موضوع: #شرح_خطبه۹۱ (#خطبه_اشباح)
🗓 یکشنبه- ۲۷ مردادماه
🕰 ۱۶:۳۰ الی ۱۸
🏢پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی
خیابان انقلاب- خیابان ابوریحان (روبروی ایستگاه بیآرتی دانشگاه تهران)- خیابان شهید نظری- پ۴۷- سالن شهید همتی.
🛑 حضور برای عموم #رایگان است
نهجالبلاغهای شویم...
🌐 telegram.me/Dr_qanbari
🌐 sapp.ir/bang_e_mana
🌐 eitaa.com/bang_e_mana
بانگ معنا/استادقنبری
🌟 سلسلهجلسات تفسیر عرفانی نهجالبلاغه🌟 👤 باحضور دکتر قنبری موضوع: #شرح_خطبه۹۱ (#خطبه_اشباح) 🗓 یک
9.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هماکنون ادامه #شرح_خطبه_۹۱_نهج_البلاغه
استاد #بخشعلی_قنبری
#تهران. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی تهران
28.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هماکنون #شرح_خطبه۵۴نهج_البلاغه
استاد بخشعلی قنبری
تهران. موسسه مکتب الزینب سلام الله علیها
🌴 #بررسی_واقعه_غدیر
☘بخشعلی قنبری، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، در گفتوگو با ایکنا؛ به بررسی واقعه غدیر پرداخت و در ابتدا با رد این دیدگاه که غدیر برای مرجعیت غیرسیاسی حضرت امیر(ع) بوده است بیان کرد: اگر بخواهیم برای غدیر صرفاً مباحث غیرسیاسی و اجتماعی را در نظر بگیریم، مشخص است که بیان این مسائل برای نخستین بار نبوده، بلکه حضرت رسول(ص) در موقعیتهای دیگر نیز بحثهای غیرسیاسی را مطرح کرده است. چه اینکه در برخی از نقلها وارد شده که علی(ع) به عنوان برادر رسول خدا(ص) معرفی شده است. بنابراین اگر بنا بود که به مسائل غیرسیاسی پرداخته شود لازم نبود که با آن همه مقدمهچینی مجدداً در غدیرخم تکرار شود.
☘وی در ادامه افزود: برخی اوقات بر اساس دیدگاههایی که در ذهن خود داریم، میخواهیم آن را به تاریخ تحلیل کنیم که این کار نگرش مناسبی در برخورد با وقایع نیست. همچنین کسانی که چنین ادعاهایی را مطرح میکنند از طرفی هم میگویند که نصبی در کار نبوده و رسول خدا(ص) این مسئله را به اجماع مسلمانان واگذار کرده است. حتی اگر چنین فرضی را نیز قبول کنیم باز هم میبینیم که حتی اجماع مسلمانان نیز در مسئله خلافت صورت نگرفت. البته که معتقدیم که از جانب رسول خدا(ص) خلافت تعیین شده و نصب وجود داشته است که اگر بر آن اساس پیش میرفتند ثمراتش بیشتر بود اما در عین حال واقعیت این است که به جنبه دموکراتیک عمل نشد.
☘اگر نحوه به خلافت رسیدن خلیفه اول را بررسی کنید میبینید که بنا بر اجماع نیز کار پیش نرفت... .
📌متن کامل گفتگو در وبلاگ نارون
🌍http://naarvan1.blogfa.com/post/630
🌍 @bang_e_mana
🖇 #غدیر_محل_التقای_اراده_خدا_و_انسان
🌱 به گزارش خبرنگار مهر، متن زیر یادداشتی است که #بخشعلی_قنبری استاد دانشگاه و پژوهشگر نهجالبلاغه بهمناسبت #عید_غدیر نوشته است:
🌱 فردای #رحلت_پیامبر_اسلام(ص) برخی از مسلمانان به رهبری علی(ع) در منزل پیامبر(ص) مشغول کفن و دفن آن حضرت شدند و برخی از رهبران گروهها و صحابه پیامبر(ص) در #سقیفه_بنیساعده برای انتخاب جانشین پیامبر(ص) اجتماع کردند، البته به نقل برخی از مورخان ابتدا انصار به این محل آمدند بعد از آنان مهاجران برای عقب نماندن از آنان خود را به این منطقه رساندند. بنابراین گفتگوها در این محل برگزار شد.
🌱 #سقیفه مکانی به شکل سکو یا سایبان بوده است که طوایف عرب برای مشورت در تصمیمات عمومی، در آن جمع می شدند. مکانی که پس از رحلت پیامبر(ص) برخی از مهاجرین و انصار در آن گرد آمدند، سقیفهای بوده است متعلق به تیره بنیساعده از #قوم_خزرج از طوایف اصلی ساکن در مدینه، که پیش از ورود اسلام، جلسات این گروه در آن محل تشکیل میشد. این مکان پس از اسلام و ورود پیامبر(ص) به شهر مدینه، به مدت ۱۰ سال (تا زمان رحلت پیامبر)، عملا کاربری خود را از دست داد و در هنگام تجمع #مهاجرین و #انصار برای تعیین جانشین حضرت محمد(ص) دوباره تجمعی در آن پدید آمد.
🌱 به هر حال در این مکان فارغ از اینکه چه نتایجی دربرداشت از یک نتیجه نمیتوان غفلت کرد و آن اینکه #مسلمانان حاضر در این محل از اخلاق اسلامی بازگشتی معنادار کردند به این معنا که اصل کتمان خوبیها را...
📌متن کامل گفتگو در وبلاگ نارون
🌍http://naarvan1.blogfa.com/post/629
🌍 @bang_e_mana