eitaa logo
بانگ معنا/استادقنبری
878 دنبال‌کننده
898 عکس
225 ویدیو
11 فایل
#دکترقنبری #شرح_نهج‌البلاغه #نکات_آموزنده #اطلاع‌رسانی_کلاسها #ارسال‌نظر: @nashr_noshenakht 📲09221508734 اینستاگرام↙️⁩ instagram.com/bang_mana فیسبوک↙️⁩ facebook.com/bang.e.mana لینک کانال telegram.me/bang_e_mana sapp.ir/bang_e_mana eitaa.com/bang_e_mana
مشاهده در ایتا
دانلود
به اطلاع نهج‌‌البلاغه‌پژوهان می‌رساند به دلیل تداخل کلاس تفسیر نهج‌البلاغه با مراسم دعای عرفه فردا ۲۰ مرداد این جلسه ❌ساعت ۱۰ الی ۱۱:۳۰❌ تشکیل خواهد شد.
در ۵۳ از 🎥 برای دیدن ویدئوهای بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید. 👇👇👇 🌍 www.instagram.com/p/B1DeRS9pDDq/?igshid=a1dtojzlvazp
My Recordingخطبه 53- 98.05.20.MP3
زمان: حجم: 31.19M
🌺تفسیر عرفانی ۵۳🌺 🔸 فلسفه لزوم سالم بودن بودن از نظر امام علی(ع) «في ذكرى يوم النحر و صفة الأضحية» در بيان روز عيد قربان و صفات قربانى ✍🏻 «وَ مِنْ تَمَامِ الْأُضْحِیَّةِ اسْتِشْرَافُ أُذُنِهَا وَ سَلَامَةُ عَیْنِهَا، فَإِذَا سَلِمَتِ الْأُذُنُ وَ الْعَیْنُ سَلِمَتِ الْأُضْحِیَّةُ وَ تَمَّتْ، وَ لَوْ کَانَتْ عَضْبَاءَ الْقَرْنِ تَجُرُّ رِجْلَهَا إِلَى الْمَنْسَکِ». از نشانه‌های کامل بودن حیوان قربانی دراز بودن گوش و سلامت چشم آن است، چنانچه چشم و گوشش سالم بود این قربانی سالم و کامل است گو اینکه شاخش شکسته باشد و با پای لنگ به کشتارگاه روان شود. ۵۳ ------------------------------ 🌺 کانال‌های رسمی استاد قنبری👇🏻 1⃣ telegram.me/Dr_qanbari 2⃣ sapp.ir/bang_e_mana 3⃣ eitaa.com/bang_e_mana
🌺 فلسفه لزوم سالم بودن بودن از نظر امام علی(ع) در خطبه۵۳ «في ذكرى يوم النحر و صفة الأضحية» در بيان روز عيد قربان و صفات قربانى ۵۳ ------------------------------ 🌺 تفسیر ۵۳ در 👇 1⃣ telegram.me/Dr_qanbari 2⃣ sapp.ir/bang_e_mana 3⃣ eitaa.com/bang_e_mana 4⃣ www.instagram.com/bang_mana
🌟 سلسله‌جلسات تفسیر عرفانی نهج‌البلاغه🌟 👤 باحضور دکتر قنبری موضوع: ۹۱ () 🗓 یکشنبه‌‌- ۲۷ مردادماه 🕰 ۱۶:۳۰ الی ۱۸ 🏢پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی خیابان انقلاب- خیابان ابوریحان (روبروی ایستگاه بی‌آرتی دانشگاه تهران)- خیابان شهید نظری- پ۴۷- سالن شهید همتی. 🛑 حضور برای عموم است نهج‌البلاغه‌ای شویم... 🌐 telegram.me/Dr_qanbari 🌐 sapp.ir/bang_e_mana 🌐 eitaa.com/bang_e_mana
بانگ معنا/استادقنبری
🌟 سلسله‌جلسات تفسیر عرفانی نهج‌البلاغه🌟 👤 باحضور دکتر قنبری موضوع: #شرح_خطبه۹۱ (#خطبه_اشباح) 🗓 یک
9.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هم‌اکنون ادامه #شرح_خطبه_۹۱_نهج_البلاغه استاد #بخشعلی_قنبری #تهران. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی تهران
28.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هم‌اکنون #شرح_خطبه۵۴نهج_البلاغه استاد بخشعلی قنبری تهران. موسسه مکتب الزینب سلام الله علیها
🌴 ☘بخشعلی قنبری، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ به بررسی واقعه غدیر پرداخت و در ابتدا با رد این دیدگاه که غدیر برای مرجعیت غیرسیاسی حضرت امیر(ع) بوده است بیان کرد: اگر بخواهیم برای غدیر صرفاً مباحث غیرسیاسی و اجتماعی را در نظر بگیریم، مشخص است که بیان این مسائل برای نخستین بار نبوده، بلکه حضرت رسول(ص) در موقعیت‌های دیگر نیز بحث‌های غیرسیاسی را مطرح کرده است. چه اینکه در برخی از نقل‌ها وارد شده که علی(ع) به عنوان برادر رسول خدا(ص) معرفی شده است. بنابراین اگر بنا بود که به مسائل غیرسیاسی پرداخته شود لازم نبود که با آن همه مقدمه‌چینی مجدداً در غدیرخم تکرار شود. ☘وی در ادامه افزود: برخی اوقات بر اساس دیدگاه‌هایی که در ذهن خود داریم، می‌خواهیم آن را به تاریخ تحلیل کنیم که این کار نگرش مناسبی در برخورد با وقایع نیست. همچنین کسانی که چنین ادعاهایی را مطرح می‌کنند از طرفی هم می‌گویند که نصبی در کار نبوده و رسول خدا(ص) این مسئله را به اجماع مسلمانان واگذار کرده است. حتی اگر چنین فرضی را نیز قبول کنیم باز هم می‌بینیم که حتی اجماع مسلمانان نیز در مسئله خلافت صورت نگرفت. البته که معتقدیم که از جانب رسول خدا(ص) خلافت تعیین شده و نصب وجود داشته است که اگر بر آن اساس پیش می‌رفتند ثمراتش بیشتر بود اما در عین حال واقعیت این است که به جنبه دموکراتیک عمل نشد. ☘اگر نحوه به خلافت رسیدن خلیفه اول را بررسی کنید می‌بینید که بنا بر اجماع نیز کار پیش نرفت... . 📌متن کامل گفتگو در وبلاگ نارون 🌍http://naarvan1.blogfa.com/post/630 🌍 @bang_e_mana
🖇 🌱 به گزارش خبرنگار مهر، متن زیر یادداشتی است که استاد دانشگاه و پژوهشگر نهج‌البلاغه به‌مناسبت نوشته است: 🌱 فردای (ص) برخی از مسلمانان به رهبری علی(ع) در منزل پیامبر(ص) مشغول کفن و دفن آن حضرت شدند و برخی از رهبران گروه‌ها و صحابه پیامبر(ص) در برای انتخاب جانشین پیامبر(ص) اجتماع کردند، البته به نقل برخی از مورخان ابتدا انصار به این محل آمدند بعد از آنان مهاجران برای عقب نماندن از آنان خود را به این منطقه رساندند. بنابراین گفتگوها در این محل برگزار شد. 🌱 مکانی به شکل سکو یا سایبان بوده است که طوایف عرب برای مشورت در تصمیمات عمومی، در آن جمع می شدند. مکانی که پس از رحلت پیامبر(ص) برخی از مهاجرین و انصار در آن گرد آمدند، سقیفه‌ای بوده است متعلق به تیره بنی‌ساعده از  از طوایف اصلی ساکن در مدینه، که پیش از ورود اسلام، جلسات این گروه در آن محل تشکیل می‌شد. این مکان پس از اسلام و ورود پیامبر(ص) به شهر مدینه، به مدت ۱۰ سال (تا زمان رحلت پیامبر)، عملا کاربری خود را از دست داد و در هنگام تجمع و برای تعیین جانشین حضرت محمد(ص) دوباره تجمعی در آن پدید آمد. 🌱 به هر حال در این مکان فارغ از اینکه چه نتایجی دربرداشت از یک نتیجه نمی‌توان غفلت کرد و آن اینکه حاضر در این محل از اخلاق اسلامی بازگشتی معنادار کردند به این معنا که اصل کتمان خوبی‌ها را... 📌متن کامل گفتگو در وبلاگ نارون 🌍http://naarvan1.blogfa.com/post/629 🌍 @bang_e_mana