🔷🔶 #لعن_شدن_برخی_از_صحابه_توسط_رسول_خدا_صلی_الله_علیه_و_آله
📍معجزه جاری شدن آب از دستان مبارک..
👈🏼👈🏼 #محمد_بن_جریر_طبری سُنی در کتاب #تاريخ_الأمم_و_الملوك، قصهی بازگشت رسولخدا صلیاللهعلیهوآله از تبوک را اینگونه نقل میکند:
🍃 فأقام رسول الله صلى الله عليه وسلم بتبوك، بضع عشرة ليلة ولم يجاوزها، ثمّ انصرف قافلاً إلى المدينة.
فكان في الطريق ماء يخرج من وشل ما يروى الراكب والراكبين والثلاثة بواد يقال له: وادى المشقق.
🍃 فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم: من سبقنا إلى ذلك الماء فلا يستقين منه شيئاً حتّى نأتيه.
قال: فسبقه إليه نفر من المنافقين، فاستقوا ما فيه، فلما أتاه رسول الله صلى الله عليه وسلم وقف عليه، فلم ير فيه شيئاً.
🍃 فقال: من سبقنا إلى هذا الماء؟!
فقيل: يا رسول الله! فلان وفلان.
فقال: أو لم ننههم أن يستقوا منه شيئاً حتّى نأتيه؟!
ثمّ لعنهم رسول الله ودعا عليهم.
🍃 ثمّ نزل صلى الله عليه وسلم، فوضع يده تحت الوشل، فجعل يصب في يده ما شاء الله أن يصب، ثمّ نضحه به، ومسحه بيده، ودعا رسول الله صلى الله عليه وسلم بما شاء الله أن يدعو، فانخرق من الماء -كما يقول من سمعه- أنّ له حسّاً كحسّ الصواعق، فشرب الناس، واستقوا حاجتهم منه.
🍃 فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم: من بقى منكم ليسمعن بهذا الوادي.
وهو أخصب ما بين يديه وما خلفه.
📚 تاريخ طبری، محمد بن جریر طبری،
(چاپ دارالمعارف، مصر)، ج۳، ص۱۱۰
📝 در راهب برگشت از غزوه تبوک در یکی از درههای راه، به نام وادی مشقق، آبی از سنگ خارج میشد که برای دو یا سه نفر بیشتر کفایت نمیکرد.
پیامبراکرم صلیاللهعلیه[وآله]وسلم به اصحابشان فرمودند:
هرکس زودتر به این آب رسید، صبر کند و از آن ننوشد تا ما برسیم.
چند نفر از صحابه قبل از پیغمبر به آن آب رسیدند، و همهی آبِ موجود را نوشیدند!!
وقتی که پیامبر به آنجا رسید، آبی ندیدند، پس سوال فرمودند: چه کسی قبل از ما به اینجا رسیده؟!
گفتند: فلانی و فلانی.
فرمودند: مگر نگفتم که از آن آب ننوشند تا برسیم؟!!
پس پیامبراکرم صلیاللهعلیهوآله آنها را لعنت کرد.
سپس حضرت پایین آمدند و دست مبارکشان را در زیر آب سنگ قرار دادند، پس بهخواستِ خدا آب از دستان حضرت ریخت. آنحضرت خوردند و سیراب شدند و بهصورت مبارکشان کشیدن، دعایی فرمودند.
آن سنگ پاره شد و از هم شکافت -و آنها که بودند و شنیدند، گفتند: -
برای آن سنگ، حسی بود مانند صاعقهای که با صدای مهیب میآید.
سپس مردم از آن آب خوردند، و نیاز خود از آن برطرف کردند.
پس از آن رسولخدا صلیاللهعلیه[وآله] وسلم فرمودند: هرکسی (بعدازمن) باقیماند، معجزهای که در این وادی بود را میشنود.
آنجا (به برکت دعا و حضور حضرتش)، سرسبز و پُر آب گردید.
🔰 حال سؤال ما این است:
➖ مگر رسولخدا صلیاللهعلیهوآله از خوردن آب نهی نفرمودند، چرا برخی از صحابه ازین آب خوردند؟! مگر آیات قرآن را نخوانده بودند که اطاعت از آنحضرت واجب است؟!!
{يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا أَطيعُوا الله وَأَطيعُوا الرَّسولَ وَأُولِي الأَمرِ مِنكُم ۖ فَإِن تَنازَعتُم في شَيءٍ فَرُدّوهُ إِلَى الله وَالرَّسولِ إِن كُنتُم تُؤمِنونَ بِالله وَاليَومِ الآخِرِ ۚ ذٰلِكَ خَيرٌ وَأَحسَنُ تَأويلًا} نساء،۵۹
➖ این صحابهای که طبری آنها را از منافقین میشمارد، کیانند؟! چرا نام نمیبرد؟! مگر نباید منافقین شناخته شوند تا مسلمین از آنها دوری کنند؟!!
➖ لعن رسولخدا صلیاللهعلیهوآله سبب دوری از رحمت الهی است، و ما نمونههای بسیاری را در بين صحابه آنحضرت میبينيم:
«لعن الله من تخلف عن جیش أسامة».
«رسول الله لعن ابا مروان ومروان فی صلبه؛ پیامبر پدر مروان را لعن کرد در حالیکه مروان در صلب او بود».
📚 مستدرک الصحيحین، ج۴، ص۵۲۸
کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد
🆔@banifateme_mashhad
5.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ #پاسخ_شبهه
📽 ازدواج #حضرت_زهرا سلام الله علیها در سن ۹ سالگی
👈پاسخ علمی به #توهین وقیحانه و شبهه افکنی بازیکن سابق #والیبال به #حضرت_زهرا سلاماللهعلیها
🔊 حجتالاسلام #ملاحسنی
کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد
🆔@banifateme_mashhad
🌷«السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ»🌷
📌 دعای ندبهٔ صبح های جمعه مجتمع بنی فاطمه(س) اوّل طلوع آفتاب برگزار می شود:
🎙سخنران: حجةالاسلام والمسلمین
#شیخ_حسین_امیدوار
🎤 مداح: #حاج_صادق_موسوی
▫️مکان: خیابان احمدآباد_ابوذر ۱_پلاک۱۱٠
کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد
🆔@banifateme_mashhad
❇️مراتب و آثار #اخلاص
🔹 در برخی روایات آمده است: کسی که خود را چهل روز برای خدا خالص گرداند، خداوند چشمه های حکمت را از قلبش بر زبانش جاری می گرداند: «من أخلص لله أربعین یوماً فجّر الله ینابیع الحکمة من قلبه علی لسانه».
#اخلاص، آن است که انسان، نیّت خود را از هر گونه آلودگی و ناخالصی پاک کرده، عمل را تنها برای رضای خدا انجام دهد و ستایش دیگران در او اثر نداشته باشد: «والعمل الخالص الّذی لا ترید أن یحمدک علیه أحدٌ إلاّ الله عزّوجلّ».
نه تنها اصل عمل باید برای رضای خدا باشد، بلکه کیفیات و جزئیات آن نیز باید #به_قصد_قربت باشد. از این رو اگر کیفیت عمل؛ مانند طولانی کردن نماز، به جماعت خواندن آن، اوّل وقت خواندن، در مسجد خواندن و ... برای غیر خدا باشد، به طوری که ریا یا سمعه به متن عمل سرایت کند، نماز باطل می شود؛ هر چند که ظاهراً اصل نماز را برای انجام فرمان الهی به جا آورد.
🔹 عمل خالص نیز گونه گون است: گاهی به انگیزه رهیدن از جهنّم و گاهی به انگیزه رسیدن به بهشت است. این دو مرحله، نازل ترین مرتبه اخلاص است که آن را اخلاص اضافی یا #اخلاص_نسبی می نامند. اما عالی ترین مرحله آن، عملی است که از روی #عشق_و_ارادت به پروردگار هستی باشد. بدیهی است که هر چه اخلاص از لحاظ کمّی و کیفی، بیشتر باشد، آثار و برکات آن نیز بیشتر خواهد بود. بدین ترتیب، کسی که عمری را با اخلاص زندگی می کند، چشمه های حکمت به صورت بسیار گسترده و فراگیر، از قلب وی بر زبانش جاری خواهد شد.
🔹 یکی از آثار اخلاص آن است که می تواند به همه #کارهای_روزمره، رنگ عبادت بدهد؛ بدین معنا که کارهایی نظیر خوردن، آشامیدن، خوابیدن، کسب کردن، سخن گفتن، شنیدن و... اگر به انگیزه هایی همانند نیرو گرفتن برای عبادت، کمک به دین الهی، تقویت نظام اسلامی، گره گشایی از مشکلات بندگان خدا و... باشد، رنگ عبادت به خود می گیرد. بنابراین، عبادت آدمی، منحصر در نماز خواندن، تلاوت قرآن، دعا خواندن، روزه گرفتن و مانند آن نمی شود، بلکه #سراسر_عمر او طاعت و عبادت خواهد شد.
📚 آیت الله جوادی آملی /ادب فنای مقربان/ج۲_ص۱۶۷
کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد
🆔@banifateme_mashhad
🌱غزلی عرفانی و فوق العاده زیبا از مقام معظم رهبری:
میکند آشفتهام، همهمهی خویشتن
کاش برون میشدم، از همهی خویشتن
میکشد از هر طرف، چون پر کاهی مرا
وسوسهی این و آن، دمدمهی خویشتن
پنجه در افکندهام، در دل خونین خویش
گرگوش افتادهام، در رمهی خویشتن
بادهی نابم گهی، زهر هلاهل گهی
خود به فغانم از این، ملقمهی خویشتن
طفلم و بنهاده سر، بر سر دامان عشق
تا کُندم بیخود از، زمزمهی خویشتن
مست و خرابم امین، بیخبر از بود و هست
از که ستانم بگو! مظلمهی خویشتن
❤️سلامتی وطول عمر رهبرمعظّم انقلاب صلوات
کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد
🆔@banifateme_mashhad
🔷🔶 #عنایت_امام_رضا_علیه_السلام_به_زوار
👈🏼👈🏼 آیةالله العظمی #سید_شهاب_الدین_مرعشی_نجفی (رحمهالله) نقل میکنند:
شب اول قبر آيتالله #شيخ_مرتضی_حائری برايش نماز ليلة الدّفن خواندم، همان نمازی که در بين مردم به نماز وحشت معروف است.
بعدش هم يک سوره ياسين قرائت کردم و ثوابش را به روح آن عالم هديه کردم .
🍃 چند شب بعد او را در عالم خواب ديدم. حواسم بود که از دنيا رفته است. کنجکاو شدم که بدانم در آن طرف مرز زندگی دنيايي چه خبر است؟!
پرسيدم: آقای حائری، اوضاعتان چطور است؟
آقای حائری که راضی و خوشحال به نظر می آمد، رفت توی فکر و پس از چند لحظه، انگار که از گذشتهای دور صحبت کند شروع کرد به تعريف کردن...
🍃 وقتي از خيلي مراحل گذشتيم، همين که بدن مرا در درون قبر گذاشتند، روحم به آهستگي و سبکي از بدنم خارج شد و از آن فاصله گرفت. درست مثل اينکه لباسي را از تنت درآوري. کم کم ديگر بدن خودم را از بيرون و بهطور کامل ميديدم. خودم هم مات و مبهوت شده بودم، اين بود که رفتم و يک گوشهاي نشستم و زانوي غم و تنهايي در بغل گرفتم.
🍃 ناگهان متوجه شدم که از پايين پاهايم، صداهايي ميآيد. صداهايي رعبآور و وحشتافزا! صداهايی نامأنوس که موهايم را بر بدنم راست ميکرد. به زير پاهايم نگاهي انداختم. از مردمي که مرا تشيع و تدفين کرده بودند خبري نبود. بياباني بود برهوت با افقي بيانتها و فضايي سرد و سنگين و دو نفر داشتند از دور دست به من نزديک ميشدند.
تمام وجودشان از آتش بود.
آتشي که زبانه ميکشيد و مانع از آن ميشد که بتوانم چشمانشان را تشخيص دهم. انگار داشتند با هم حرف ميزدند و مرا به يکديگر نشان ميدادند. ترس تمام وجودم را فرا گرفت و بدنم شروع کرد به لرزيدن. خواستم جيغ بزنم ولي صدايم در نميآمد. تنها دهانم باز و بسته ميشد و داشت نفسم بند ميآمد. بدجوري احساس بی کسی و غربت کردم. گفتم خدايا به فريادم برس! خدايا نجاتم بده، در اينجا جز تو کسی را ندارم....
🍃 همين که اين افکار را از ذهنم گذرانيدم متوجه صدايی از پشت سرم شدم.
صدايی دلنواز، آرامش بخش و روح افزا و زيباتر از هر موسيقی دلنشين!
سرم را که بالا کردم و به پشت سرم نگريستم، نوری را ديدم که از آن بالا بالاهای دور دست به سوی من ميآمد.
🍃 هر چقدر آن نور به من نزديکتر ميشد آن دو نفر آتشين عقبتر و عقبتر ميرفتند تا اينکه بالاخره ناپديد گشتند.
نفس راحتي کشيدم و نگاه ديگري به بالاي سرم انداختم. آقايي را ديدم از جنس نور !
نوری چشم نواز و آرامش بخش.
ابهت و عظمت آقا مرا گرفته بود و نميتوانستم حرفي بزنم و تشکري کنم، اما خود آقا که گل لبخند بر لبان زيبايش شکوفا بود سر حرف را باز کرد و پرسيد: آقای حائری! ترسيدی ؟
من هم به حرف آمدم که: بله آقا ترسيدم، آن هم چه ترسي! هرگز در تمام عمرم تا به اين حد نترسيده بودم. اگر يک لحظه ديرتر تشريف آورده بوديد حتماً زهره ترک ميشدم و خدا ميداند چه بلايي بر سر من ميآوردند.
🍃 بعد به خودم جرأت بيشتر دادم و پرسيدم: راستي، نفرموديد که شما چه کسي هستيد.
و آقا که لبخند بر لب داشت و با نگاهی سرشار از عطوفت، مهربانی و قدرشناسی به من می نگريستند فرمودند:
من علی بن موسی الرّضا هستم. آقای حائری! شما ۷۰ مرتبه به زيارت من آمديد من هم ۷۰ مرتبه به بازديدت خواهم آمد، اين اولين مرتبهاش بود ۶۹ بار ديگر هم خواهم آمد.
📚 كرامات امام رضا عليهالسلام از زبان بزرگان؛ ص۲۹
کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد
🆔@banifateme_mashhad
«السَّلامُ عَلَيْكَ يَاعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ الهادی(ع)»
🏴درایّام شهادت حضرت امام علی النّقی علیه السلام مجلس عزاداری وذکر مصیبت صبحهابرگزارمی شود:
🎙سخنران: حجةالاسلام والمسلمین
#شیخ_علی_علیزاده
🎤 باذکرمصیبت مداح اهل بیت(ع)
#حاج_مهدی_نیکبخت
📍زمان:از شنبه ۱۴٠۱/۱۱/٠۱،به مدت۷روز، اوّل طلوع آفتاب
◼️مکان: بلوار وکیل آباد،
کوثرشمالی۸،مسجدثارالله(ع)
کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد
🆔@banifateme_mashhad
✍مقام معظم رهبری: بازرگان شکستخورده جریان مخالفت با تسخیر لانه جاسوسی
مصاحبه کمتر دیده شده مقام معظم رهبری در خصوص مخالفت بازرگان و همفکران او با تسخیر لانه جاسوسی
✴️ سالروز فوت مهدی بازرگان
🔹س: در رابطه با جریان تسخیر لانه ی جاسوسی، شورای انقلاب چگونه موضعگیری میکرد؟
🔸ج: فکر میکنم در پاسخ به این سؤال من مطالبی را که باید بگویم مقدار زیادی گفتم، اما بهطور کلی در شورای انقلاب دو گرایش وجود داشت:
🔹یکی گرایش مخالفت با این جمع و دیگر گرایش موافق با اینها که گرایش موافق با این جمع ماها بودیم؛ یعنی روحانیون شورای انقلاب و بعضی از غیر روحانیون، و مخالفين عمدہ بنیصدر و بازرگان و قطبزاده بودند که بنیصدر طبعا با این چیزها خیلی مخالف بود و بازرگان هم سیاستش سیاست مخالفت با این جریان و اصلا شکست خورده این جریان بود، قطبزاده هم که وزیر خارجه با آن روحیات بود و با آن دید سیاسی که قطبزاده داشت طبیعی بود با این جریان موافقت نمیکرد، لذا دائما سعی میکردند این بچهها را کمونیست و وابسته به حزب توده معرفی کنند، حتی چندینبار قطبزاده در شورای انقلاب ادعا کرد که اینها تحت تأثیر تودهایها هستند و من چون اینها را میشناختم و تنها کسی بوده که در آن جمع با رئوس اینها آشنایی داشتم و چون قبلا دفتر تحکیم وحدت با من جلسات متعدد داشتند و مؤسسین دفتر تحکیم وحدت همین بچهها هم بودند که در لانه جاسوسی نقش بیشتر را ایفا کردند، لذا از اینها دفاع شدید میکردم و میگفتم اینها بچههای مسلمانی هستند و به هیچوجه با تودهایها ارتباطی ندارند، تا اینکه قرار شد شورای انقلاب نمایندهای بفرستد بین دانشجویان، تا هم مسائل دانشجویان را برای ما مطرح کند و هم مسائل ما را برای دانشجویان بیان دارد، که قطبزاده داوطلب شد و گفت من میروم، ولی من مخالف بودم، زیرا میدانستم بچهها از دیدن قیافه قطبزاده بدشان میآید و او هرگز نخواهد توانست حرفهای آنها را بگیرد و برای شورای انقلاب بیاورد یا بالعکس. در عین حال چون دیدم آن طرفیها به اتفاق کلمه روی قطبزاده تکیه کردند، نخواستم مخالفت خودم را ابراز کنم و گفتم حالا برو ببینیم چه میشود که همانطور هم شد و قطبزاده برای اولینبار که رفت اصلا نتوانست با آنها ملاقات کند، زیرا بچهها به او اعتنا نکرده بودند و ظاهرا بار دوم هم این اتفاق افتاد و منجر شد به اینکه دیگر قطبزاده نرود، لكن من گاهی میرفتم با بچهها مینشستیم مسائلشان را میشنیدم و مطالبی با آنها در میان میگذاشتم و مطالب آنها را به دوستان خودمان در شورای انقلاب منتقل میکردم.
🔸حتی یکبار هم که قرار شد به خبرنگاران اجازه بازدید از گروگانها را بدهند، بنا بود فردی از شورای انقلاب هم باشد که خود دانشجویان پیشنهاد کردند آن فرد من باشم، ولذا من رفتم با یکایک اینها از نزدیک همراه با خبرنگاران خارجی ملاقات کردم و یک مصاحبه و فیلمبرداری مفصلی در این رابطه انجام گرفت که نمیدانم فیلمش الان موجود است یا نه. بههرحال موضع شورای انقلاب یک چنین موضعی بود، اما روحانیون در همه جا مدافع این جریان بودند چه در تهران - اعم از روحانیون حزب و شورای انقلاب - و چه در قم، جامعه مدرسین و دیگر عناصر برجسته از روحانیون که در قم بودند و چه در مجلس خبرگان که رئیس مجلس خبرگان آیتالله منتظری و نایب رئیس هم مرحوم شهید بهشتی بودند، اینها هم خیلی صریح و روشن به نفع این جریان موضع گیری داشتند.
🔹بنابراین طرفداریها موضعگیریهای مثبت چهرههای محبوب در بین مردم تأثير زیادی گذاشت در اینکه این حرکت به درستی جا بیفتد و در رأس همه هم تأیید امام بود که امام گفتند: این انقلاب بزرگتر از انقلاب اول بود. و این انقلاب بزرگتر فقط نفس تسخیر لانه جاسوسی نبود، بلکه به خاطر این بود که توطئه بازگشت تدریجی و آرام امریکا به ایران را خنثی کرد، چون انقلاب اول ما، در حقیقت انقلابی بود با امریکا، و امریکاییها که از در رفته بودند و میخواستند خیلی آهسته و آرام از پنجره بخزند داخل، اما این حرکت مطلقا پنجره را بر روی آنها بست که تا زمانهای دور هم بسته خواهد بود، و لذا امام گفتند این انقلاب دومی است و حقیقت هم همین بود.
📚منبع: مصاحبهها، مجموعه مصاحبههای حضرت آیتالله سیدعلی خامنهای در دوران ریاستجمهوری 1364-1363، ص120-111)
کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد
🆔@banifateme_mashhad
✔️همسو بودن تشکیل «نهضت آزادی» با سیاستهای آمریکا
✴️ سالروز فوت مهدی بازرگان
🔹اعضاى «نهضت آزادى» پيش از بنياد «نهضت»، از وابستگان به #جبهه_ملى و همانند ديگر سردمداران آن جبهه، دنبالهرو سياست آمريكا در ايران بودند. در پى روى كارآمدن دمكراتها در امريكا و در دست اجرا قرار گرفتن #دكترين_كندى گروهى از اعضاى جبهه ملى كه رنگ مذهبى داشتند، از آنان جدا شده، به بنياد #نهضت آزادى دست زدند و مىتوان گفت كه جدايى آنان از جبهه ملى و پديد آوردن سازمانى نوين با پوشش مذهبى، با سياست امريكا نيز دمساز بود، زيرا:
🔸1. «جبهه ملى» به سبب يک سلسله ناتوانىها و نارسايىها، نفوذ، پايگاه و شخصيت سياسى خود را در ميان ملت ايران از دست داده بود و ديگر نمىتوانست در پياده كردن سياست نوين امريكا در ايران، نقش شگرف و بهسزايى داشته باشد و ميتينگ «جبهه ملى» در سال 1339 در ميدان جلاليه تهران اين حقيقت را براى امريكا روشن كرد.
🔹2. «جبهه ملى» در ميان مذهبىها و تودههاى دينباور هيچگاه نفوذ و توانى نداشت و بايد گروهى به صحنه مىآمدند كه بتوانند در ميان مذهبىها نيز پايگاهى به دست آورند. مهندس #بازرگان در نخستين نطقى كه به مناسبت اعلام موجوديت «نهضت آزادى» ايراد كرد چنين گفت:
🔸... ساير احزاب ملى و اجتماعات صالح قابل احترامند و مؤسسين آنها مردمان خوبى هستند اما اكثريت مردم در مرام و روش و سوابق آنها، انعكاس عقايد و آمال خود را كاملاً نيافتهاند و ممكن است بعضىها در اصول مرامى و مبانى و فكرى «نهضت آزادى ايران» بهتر و بيشتر جواب مكنونات و معتقدات خود را بيابند.
🔹3. برخورد كوبنده و توفنده مرجع بزرگ آن روز، حاجآقا #حسين_بروجردى با #رژيم_شاه و سياست امريكا در ايران، در واپسين سالهاى زندگى خود، نيز به سوگ نشستن جهان اسلام در مرگ آن مرجع توانا، آمريكايىها را به توانمندى و پايگاه شگرف مردمى جامعه روحانيت آگاه ساخت. آنها دريافتند كه روحانيان با وجود ضربههاى سنگينى كه در دوران #مشروطه، #رضاخان و در دوران #ملى_كردن_صنعت_نفت خوردهاند، بار ديگر توانستهاند نيرو و توان خود را بازيابند و بر ناتوانىها و نارسايىها چيره شوند. از اين رو پيشبينى مىكردند كه بهزودى نهضت روحانيت آغاز مىشود، چون بهدرستى آزموده بودند كه علماى شيعه در هر زمان كه توانمندى و پايگاه مردمى خود را بتوانند بازيابند در رويارويى با جهانخواران، زورمداران و دستياران آنها درنگ نمىكنند.
🔸از اين رو براى پيشگيرى از نهضت «قريبالوقوع» علماى اسلام، لازم مىديدند كه گروهى را با طرح اسلام يکبعدى ـ اسلامى كه در سياست خلاصه مىشود ـ به صحنه آورند و به دست آنها تودههاى باورمند مسلمان را به سوى اسلام يکبعدى (اسلام امريكايى) بكشانند و پايگاهى براى اين گروه در ميان مذهبىها پديد آورند، به گونهاى كه اگر حركتى و نهضتى از سوى علما و روحانيان آغاز شد خواه ناخواه دنبالهرو سياست آن گروه قرار بگيرد.
🔹اگر در دوران مشروطه ماسونها نهضت اسلامى علما را در آستانه پيروزى به كژراهه كشانيدند، در اين دوران كه نهضت اسلامى هنوز بهدرستى آغاز نشده است در دام دستافزارهاى امريكا بيفتد و به بيراهه كشيده شود.
🔸«نهضت آزادى» در ارديبهشت ماه سال 1340 (يک سال و اندى پيش از آغاز #نهضت_امام) پا در صحنه سياسى ايران گذاشت.
📚(نهضت امام خمینی، ج3، ص174-173)
کانال رسمی مجتمع بنی فاطمه سلام الله علیهامشهد
🆔@banifateme_mashhad