eitaa logo
بانک تولیدات مجازی
10.9هزار دنبال‌کننده
46.2هزار عکس
25.6هزار ویدیو
3.3هزار فایل
بانک تولیدات مجازی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه 🔰 اینجا سعی میکنیم بهترین تولید‌های رسانه‌ای را قرار دهیم تا ادمین‌های عزیز در کانال‌ها و سکو‌های خود منتشر کنند 🗒 موضوعات: 🔰مذهبی 🔰سیاسی 🔰فرهنگی ارتباط با ادمین @btid_api_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
⚫️ شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) 💢 گرچه خاکی است ولی مرقد او کعبه ماست نام آن گرچه بقیع است ولی عرش خداست 💢 حرم کرب و بلا، جلوه بیت الحسن است حَسنیه است به هر جا که حُسِینِیه به پاست 📎 📎 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢 از چشم زخم بیشتر بدانید 💠 برخی از مردم برای در امان ماندن از چشم‌زخم و دفع آن کارهایی انجام می‌دهند که دلیل و حکمتی بر انجام آن‌ها وجود ندارد مانند شکستن تخم مرغ، زدن به تخته، آویزان کردن مقداری نمک در ورودی خانه و کارهای عجیب و خرافی دیگر.... به جای کارهای غیر مستند بالا، در منابع اسلامی برای در امان‌ماندن از چشم‌زخم راهکارهایی توصیه شده است: ✅ اولین راه مقابله، پیش‌گیری است؛ لزومی ندارد که انسان از داشته‌های خود، بسیار تعریف و تمجید کند. ✅ یاد خدا با ذکرهایی مانند «اللهُ أکبَرُ» و «مَا شَاءَ الله لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِالله الْعَلِيِّ الْعَظِيم.‏» ✅ خواندن آیة الکرسی. ✅ خواندن سوره‌های ناس و فلق. ✅ حرزهای معتبر و نقل شده از معصومین (علیهم‌السلام) مانند حرزی که پیامبر (ص) برای امام حسن و امام حسین (علیهما‌السلام) بیان فرمود. 📎 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
😳 من امام سیزدهمم! 💠 تعداد امامان و اوصیاء پس از پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) در روایات متواتر از منابع شیعه و اهل تسنن را دوازده نفر شمرده‌اند. 🔹 امام باقر (عليه‌السلام) فرمود:‌ «دوازده امام از آل محمد همگى محدث و اولاد پيغمبر (صلّى‌اللَّه‌عليه‌وآله) و على‌بن‌ابى‌طالب (عليه‌السلام)‏ هستند، پس رسول خدا (صلّى‌اللَّه‌عليه‌وآله) و على (عليه‌السلام) دو پدراند.»[1] 🔸اما احمدالحسن (مدعی یمانی) معتقد به امامت بیست‌وچهارگانه است و خود را امام سیزدهم می‌داند! این روایاتی که در آن نبی اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) تعداد اوصیاء خود را تا روز قیامت فقط دوازده تن معرفی می‌کند را چگونه توجیه می‌کند؟ 📚 [1] :الأصول من الكافي، کلینی، اسلاميه‏، تهران‏، الطبعة الثانية،1362 هـ.ش، ج1، ص533،‌ ح14. 📎 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢 شاکله و خصوصیات یک فرقه چیست؟ 💠 بر اساس سه شاخصه اصلی، می‌توان فرقه‌ای بودن یک جریان و به تبع آن فرقه‌ای بودن تشکیلاتی را تشخیص داد. ✅ سرکرده فرقه: 🔹 سرکرده یک فرقه کسی است که صلاحیت وی در هیچ یک از مراجع معتبر برای تصدی این مسند احراز نشده و توسط خودش به این مقام منصوب شده است. ✅ ساختار تشکیلاتی فرقه: 🔸در ساختار تشکیلاتی فرقه، همواره شکل کار از سایر تشکیلات‌ها و انجمن‌های علمی و فرهنگی متفاوت بوده و سرکرده را به عنوان مقام عالی و قدرت بی‌بدیل می‌شناسند در این تشکیلات هیچ دادخواستی خارج از سیستم سرکرده به سیستم بالای قضایی وجود ندارد. ✅ نصب دستگاه فکری فرقه در ساختار اندیشه افراد: 🔹 زمانی که فرد وارد یک فرقه می‌شود، در جریان یک سری برنامه‌های پرورشی و آموزشی از قبل طراحی شده قرار می‌گیرد تا به شخص جدیدی تبدیل شود. 📎 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ سوال ⁉️ این‌که می‌گویند خداوند مالک همه عالم است به چه معناست؟ آیا ما مالک خانه و اموال خود نیستیم؟ 🔰 معنای «ملكیت» در میان عرف و در ظرف اجتماع، يك نوع اختصاص مخصوص است، و لازمه آن این است که آن شخص می‌تواند در آن چیز هر گونه که خواست تصرف کند؛ البته اين معناى «ملكیت» در ظرف اجتماع است كه (مانند ساير قوانين اجتماع) امرى وضعى و اعتبارى است، نه حقيقى و تکوینی. ✅ اما «ملكیت حقيقى» به معناى آن است كه مالك مثلاً اگر انسان است، بتواند در ملك خود به هر نحوى كه خواست، تصرفى تكوينى داشته باشد، يعنى در هستى آن ملك، تصرف کند؛ مثلاً انسان می‌تواند در ديد چشم خود تصرف کرده گاهی آن را به كار گيرد و صحنه‌ای را تماشا کند و در جايى ديگر از آن استفاده نکند و چشم خود را فرو بندد. در دستش تصرف نموده، دادوستد كند، و يا ترك دادوستد نمايد، در زبانش و ساير اعضايش. 👈 بنابراين در مالکیت حقیقی، رابطه‌اى حقیقی بين مالك و ملك وجود دارد، رابطه‌اى كه به هيچ وجه قابل تغيير نيست. چون وجود آن‌ها قائم به وجود مالک است. ✳️ اما مواردی چون ماشین من، خانه من، لباس من و... ملك حقيقى نيستند، چون ماشين من، خانه و فرش من و... وجودشان قائم به وجود من نيست، كه با نابودی من، آن‌ها نیز نابود شوند. 🔶 از ميان اين دو قسم ملك آن‌چه صحيح است كه به خدا نسبت داده شود، همان ملك حقيقى است، نه اعتبارى؛ چون ملك اعتبارى با بطلان اعتبار، باطل می‌شود، اما مالكيت خداى تعالى نسبت به عالم باطل شدنى نيست. خداى تعالى مالك تمامى اجزاء و شؤون عالم است، چرا که همه عالم به حکم این‌که مخلوق خداست و ممکن الوجود، متکی و قائم به خداوند متعال است و هر لحظه نیازمند عنایت و فیض الهی است، و اگر حتی یک لحظه خداوند سبحان اراده کند و این فیض را قطع کند، تمام عالم نابود گردیده و نیست می‌شود. 💠 اما اين‌كه خداوند متعال مالك همه عالم است، دليلش اين است كه او ربوبيت و قيمومت مطلقه دارد، هيچ موجودى خارج از ربوبيت او نيست، چرا كه آن‌چه تصور شود، خالقش خدا است، و نيز تمام عالم از او است، پس او مالك همه چیز است، هم‌چنان كه خودش فرمود: «ذلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ خالِقُ كُلِّ شَيْ‏ءٍ لا إِلهَ إِلَّا هُو: اين است خداوند متعال که پروردگار شما و آفريننده همه چيز است، هيچ معبودى جز او نيست.» ___________________ 📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/17307 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
10.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 💢 تو منو رها کنی کجا برم امام حسن علیه السلام 🎙 حسین طاهری 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
8.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ▪️کی میدونه امام مجتبی کیه؟ 🎙 استاد حسین انصاریان 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فتوکلیپ؛ صد ثانیه با رصد 1400.07.08 کاری از گروه‌ رصد 🖥 سامانه ارسال گزارشات طلاب، مبلغان و عموم مردم از فضای مجازی 🌐 https://r.btid.org ♨️ بروزترین کانال ایران 🆔 @andisheyehbartar_ir 👈 📎 📎 📎
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄ ⬛️ آیا برای پیاده روی اربعین، از منظر علمای اهل‌سنت ثوابی بیان شده است⁉️ 🏴 حسن بصری در حدیثی نقل می‌کند: «پیامبر خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: هر کس مرا بعد از وفاتم زیارت کند، همانند آن است که مرا در زمان حیاتم زیارت کرده است و هر کس که مرا درک نکرده و با من نکرده سپس بعد از وفاتم به شهر مدینه بیاید و بر من سلام فرستد و مرا در کنار قبرم زیارت کند، در حقیقت با من بیعت کرده است.» 📚 فضائل مکه، ج1، ص37. 🌐 لینک مطلب: https://www.adyannet.com/fa/news/35309 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄ ⬛️آیا برای پیاده روی اربعین، از منظر علمای اهل‌سنت ثوابی بیان شده است⁉️ 🏴 ابومسهر از علمای اهل سنت درباره‌ی ثواب و مزد پیمودن مسیر برای دادن به برادر دینی در کتابش می‌نویسد: «سعید بن جبیر گفت: هر کس برای برادر دینی خود هدیه‌ای ببرد، خداوند برای هر قدمی که بر می‌دارد یک حسنه می‌نویسد و یک گناه از او محو می‌کند.» نکته‌ی مهم در این روایت آن است که هدیه‌ مادی و دنیایی به یک مؤمن این‌چنین ارزش و ثواب زیاد دارد، حال اگر پیاده‌روی مسیرکربلا، هدیه‌ای در قبال مزد رسالت پیامبر خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) باشد، نمی‌توان بیان کرد که برای هر قدم چه ثوابی شامل حال او می‌گردد. 📚 نسخةابی‌مسهر، ج1، ص67. 🌐 لینک مطلب: https://www.adyannet.com/fa/news/35354 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄ ⬛️ آیا برای پیاده روی اربعین، از منظر علمای اهل‌سنت ثوابی بیان شده است⁉️ 🏴 ابن ابی‌اسامه می‌نویسد: رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) در آخرین خطبه خود فرمودند: «هر کس برادر مسلمان خویش را زیارت کند، برای هر قدمی که بر می‌دارد تا آن‌که برود و بازگردد، ثواب عملش برابر است با آزاد کردن صد هزار بنده و از او پاک می‌شود و برای او صد هزار درجه نوشته می‌شود.» حال اگر پیاده‌روی مسیرکربلا، هدیه‌ای در قبال مزد رسالت پیامبر خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) باشد، نمی‌توان بیان کرد که برای هر قدم چه ثوابی شامل حال او می‌گردد. 📚 مسند الحارث، ج1، ص321. 🌐 لینک مطلب: https://www.adyannet.com/fa/news/35355 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄ ⬛️ جایگاه کربلا در نگاه بزرگان اهل‌سنت⁉️ 🏴 طبرانی به نقل از عایشه می‌نویسد: «جبرئیل برای رسول خدا مقداری رنگ آورد و به پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) عرض کرد در این خاک، فرزندت حسین کشته می‌شود که نام آن سرزمین، طف است. هنگامی‌که جبرئیل از محضر پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) مرخص شد، رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) در حالی‌که در دستانشان خاک کربلا بود و گریه می‌کردند، [از اتاق] خارج شدند و به من فرمودند: ای عایشه! جبرئیل برای من خبر آورد که فرزندم حسین در سرزمین طف به شهادت می‌رسد.» 📚 المعجم الكبير، ج3، ص107. 🌐 لینک مطلب: https://www.adyannet.com/fa/news/35353 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org