eitaa logo
بانک تولیدات مجازی
5.5هزار دنبال‌کننده
41.5هزار عکس
22.6هزار ویدیو
3.3هزار فایل
بانک تولیدات مجازی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه 🔰 اینجا سعی میکنیم بهترین تولید‌های رسانه‌ای را قرار دهیم تا ادمین‌های عزیز در کانال‌ها و سکو‌های خود منتشر کنند 🗒 موضوعات: 🔰مذهبی 🔰سیاسی 🔰فرهنگی ارتباط با ادمین @Mobalegh20 @ahmad
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 ارزش والاى انسانى 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 هيچ يك از شما جز به پرورگارش اميدوار نباشد. (و دل نبندد) 🔹 لا يَرْجُوَنَّ أَحَدٌ مِنْكُمْ إِلَّا رَبَّهُ...؛ 📚 نهج البلاغه حکمت 82 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 نکوهش افراط در مدح و ثنا 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 و آن حضرت به مردى كه در ستايش حضرت افراط كرد ولى نظر خوبى در باره آن حضرت نداشت فرمود: من از آنچه مى گويى پايين تر، و از آنچه در اعتقاد دارى برترم. 🔹 و قَالَ (علیه السلام) لِرَجُلٍ أَفْرَطَ فِي الثَّنَاءِ عَلَيْهِ وَ كَانَ لَهُ مُتَّهِماً: أَنَا دُونَ مَا تَقُولُ، وَ فَوْقَ مَا فِي نَفْسِكَ؛ 📚 نهج البلاغه حکمت 83 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 نسل بازماندگان جنگها 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 باقى ماندگان شمشير و جنگ، دوام و بقايشان فزون تر و فرزندانشان بيشترند. 🔹 بقِيَّةُ السَّيْفِ [أَنْمَى] أَبْقَى عَدَداً وَ أَكْثَرُ وَلَداً؛ 📚 نهج البلاغه حکمت 84 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 زیان نگفتن نمی‌دانم 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 هرکه جمله «نمی دانم» را ترک گوید به هلاکت و نابودی می‌رسد. 🔹 منْ تَرَكَ قَوْلَ لَا أَدْرِي، أُصِيبَتْ مَقَاتِلُهُ؛ 📚 نهج البلاغه حکمت 85 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ انگیزه‌های تضاد و تقابل با علامه حسن زاده 🔹 علامه حسن زاده "ترجمان" مکتب ابن عربی و نماینده "تمام عیار" آن است. "مخالفان" و "منتقدان" عرفان اسلامی نیز با آگاهی، عمدی و ارادی علامه را سیبل کرده درست و دقیق نشانه گرفته‌اند، تا ریشه دانشِ عرفان اسلامی را که ابن عربی در قرن هفتم پایه‌گذاری کرد و علامه حسن زاده آملی در قرن پانزدهم آن را نمایندگی می‌کند از صفحه روزگار و صحیفه معرفتِ اسلامی بردارند و در این مسیر راه‌هایی مانند: الف) ترور فیزیکی و شخصِ علامه در زمان حیات ب) ترور متافیزیکی و شخصیتِ علامه پس از ارتحال را کلید زده‌اند؛ زیرا به جای این که علامه را مثل هر متفکر صاحبِ نظر و نظریه بلکه به مثابه مکتبِ عرفانی در حوزه نظر و عمل در کتبِ علمی و محافل علمی حوزوی و دانشگاهی و در جمع متخصصان ساحتِ حکمت و عرفان، دانش پژوهان و پژوهشگران دانشِ عرفان نظری و دانشِ عرفان عملی، نقدِ علمی کنند در شبکه های مجازی به صورت عوامانه و شعاری زیر تیغِ؛ 1- "تهمت" (مانند نسبت کفر و شرک، عدم مشارکت اجتماعی - سیاسی و با مردم بودن) 2- "تحریف" (تحریف نظریات عرفانی علامه در مسئله وحدتِ شخصی وجود، انسان کامل و سیروسلوک) 3- "تقطیع" (مثل تقدیس شیطان و عدم نقل همه نوشته‌های علامه در این خصوص و عدم فهمِ دیدگاه او در این زمینه)گزاره‌ها و آموزه‌های معرفتی – سلوکی 4- ترور"معنایی" (ناقلِ انظارِ عالمان بدون نقد و نظر و نوآوری، نه حاملِ جامعِ انظار و دیدگاه‌های عالمان اسلامی در عرصه‌های دانشی گوناگون و در نتیجه ترور شخصیت علمیِ علامه) از رهگذر پیش انگاره‌ها و باورهای خود برده و چهره دلربای این گنجینه و سردارِ علم عرفان وجودی – شهودی و سالارِ سلوک توحیدی را مخدوش و کَدِر نمایند تا جامعه علمی، به ویژه نسل جوانِ تشنه معرفت عرفانی و شیفته معنویت متعالیه را از چشمه زلال معارف آن رحیل محروم سازند، زیرا حضور و ظهورِ علامه که نمادِ سنت عرفان اسلامی در ابعاد گوناگون، جامع علوم قدیم و جدید و دانشمند ذوفنون بود، مانع بزرگی در تحقق منویات آنان بوده و هست. 🔹این است که برخی درصدد انتقام علمی (به دلیل نمایندگی مکتب عرفانِ اصیل اسلامی) و برخی انتقام سیاسی (به دلیل مواضع انقلابی و تعابیر والا درمعرفی شخصیت مقام معظم رهبری) برآمده‌اند. 🔹ناگفته نماند که انگیزه‌های تضاد و تقابل با علامه متفاوت و گاهی متهافت هست، لکن انگیخته تضاد و تقابل یک چیز است و آن به محاق کشیدن اندیشه و اشراقِ علامه و آن گاه در صورت امکان محو آن که به اذن و یاری خدا چنین نخواهد شد، زیرا "مَن کانَ لله، کان الله لَه"(1) و مولی علی علیه السلام می‌فرماید: و قَالَ ع مَنْ أَصْلَحَ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللَّهِ أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ النَّاسِ وَ مَنْ أَصْلَحَ أَمْرَ آخِرَتِهِ أَصْلَحَ اللَّهُ لَهُ أَمْرَ دُنْیَاه" یعنی هرکس میان خود و خدایش را اصلاح کند خداوند میان او و مردم را اصلاح می‌کند و هر کس امر آخرتش را اصلاح کند خداوند امر دنیایش را اصلاح می‌کند. (2) 🔹علامه عبدصالحِ خدا بود و هر روز که از ارتحالش می‌گذرد در میان صاحب نَظَران و صاحب بَصَران، مجامع علمی، آحاد مردمِ جهان معروف و محبوب شده و آن "پرده نشین"، "شهره بازار" خواهد شد که خود در دیوان اشعارش سرود: خواهی گذرد صیت تو از مغرب و مشرق می‌باش یکی بنده گمنام و دگر هیچ و امام حسن مجتبی(ع) فرمودند: "من عبدالله عبد لله له کلَّ شیء"؛ هر کس بنده خدا شد خداوند همه چیز را تحت فرمان و بندگی او قرار می‌دهد.(3) پی نوشت: 1). مجلسی، بحار الأنوار، علامه مجلسی، ج ‏79، ص 197 ؛ روضة المتقین ، محمد تقی مجلسی، ج‏13 195؛ الوافی، فیض کاشانی، ج ‏8، ص 784 2). نهج البلاغة صبحی صالح، ص 483 3). مجلسی، بحار الانوار، ج 68، ص184و ری شهری، میزان الحکمة،ج3،ص527. ____________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/190942 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💠 امام علی علیه السلام: 🍃 خاموشى پيشه كن؛ زيرا كمترين سود آن، سالم ماندن است. 🔹 الزَمِ الصَّمتَ فَأدنى نَفعِهِ السَّلامَةُ؛ 📚 عیون الحکم، ج 1، ص 83 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 امام صادق علیه السلام: 🍃 برترين عبادت، انديشيدن مداوم درباره خدا و قدرت اوست. 🔹 أفضَلُ العِبادَةِ، إدمانُ التَّفكُّرِ في اللّه ِ و في قُدرَتِهِ؛ 📚 بحار الأنوار، ج 68، ص 321 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥 نگاه المپیکی و پار المپیکی 💠 در مسابقات المپیک و پارالمپیک، نفر اول در هر رشته ورزشی، مدال طلا می‌گیرد؛ یعنی ملاکِ اعطای مدال، تلاش متناسب با ظرفیت،استعداد و توانایی فرد است. 🔸 زن و شوهر نیز باید در زندگی مشترک، ملاک امتیازدهی به عملکرد همسرشان، توجه به ظرفیت، استعداد و میزان توانایی او باشد. 📎 📎 📎 ✅ آیدی دریافت سوالات👇 @pasokhgo313 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💠 قانون بدتر از جنگل در آمریکا ✍️ نهادینه شدن تفکر مادیگری در جامعه ای همانند آمریکا باعث می شود انسان ها کمتر از آن چیزی که ارزش واقعی انسانیت است ارزشگذاری شوند. نتیجه این نگاه، افزایش تصاعدی و بهت آور آمار قتل و تجاوز در آمریکاست. حیوانات، مرز حیوانیت را نگاه می دارند؛ چگونه برخی نه تنها از انسان بلکه از حیوان هم کم ارزش تر می شوند؟ 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
کاربر: 💠 ازدواج فامیلی آری یا خیر؟ ⭕️ پاسخ مشاور: 🔸 ازدواج های فامیلی هم مثل ازدواج های دیگر است. اگر از نظر پزشکی و ژنتیکی مشکلی ندارید، روحیاتتان به هم می خورد، از یکدیگر شناخت کافی دارید و بالاخره احساسی فکر نمی کنید، تفاوت چندانی با ازدواج های دیگر ندارد. 🔹 فقط به این نکته دقت کنید که فامیل بودن دلیل بر شناخت کامل شما نمی شود. پس، از تحقیق و مشاوره و رعایت تمام نکاتی که تا الان خواندید غافل نشوید. واقعا مثل یک غریبه با او برخورد کنید و کم دقتی نکنید. 👈 البته اگر نگاه شما به دختر و پسر فامیل مثل خواهر و برادر است و جذابیت یک همسر را برایتان ندارد، این ازدواج خطرناک است. 📎 📎 📎 ✅ آیدی دریافت سوالات👇 @pasokhgo313 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💥 چرخه کمال گرایی 💠 بسیاری از افرادی که دچار کمال گرایی می‌شوند و در رسیدن به اهداف خود، معیارهای سختگیرانه دارند، متوجه نمی‌شوند که در یک دور باطل و بدی قرار می گیرند که همواره بر کمال گرایی آنها افزوده می‌ شود. 🔹 تصویر بالا، گویای این چرخه در زندگی آنهاست! اگر سوزن عزت نفس فرد، صرفا به نتیجه گرایی و پیشرفت با معیارهای انعطاف ناپذیر و سختگیرانه گیر کرده باشد، شروع کمال گرایی در فرد خواهد بود و چون درنهایت به آن نتیجه مطلوب خود نمی‌رسد یا موقت می رسد، احساس کهتری نسبت به خود پیدا می کند و دوباره روی معیارها، بیشتر سختگیرانه عمل می کند و این دور باطل همچنان ادامه خواهد داشت. 👈🏻 برای رهایی از کمال گرایی و این دور باطل، لازم است که فرد از مشاور کمک بگیرد. مشاوران ما به صورت تخصصی در این زمینه به شما مشاوره رایگان می‌دهند. 📚 برگرفته از کتاب غلبه بر کمال خواهی، اثر رز شافران، اگان و وید، نشر ارجمند 📎 📎 📎 ✅ آیدی دریافت سوالات👇 @pasokhgo313 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💠 امام علی علیه السلام: 🍃 با محبت کردن، مالک قلب‌ها شوید. 🔹بالْإِحْسَانِ تُمْلَكُ اَلْقُلُوبُ؛ 📚 عیون الحکم، ج 1، ص 190 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا