eitaa logo
بانک تولیدات مجازی
6.5هزار دنبال‌کننده
42.3هزار عکس
23.1هزار ویدیو
3.3هزار فایل
بانک تولیدات مجازی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه 🔰 اینجا سعی میکنیم بهترین تولید‌های رسانه‌ای را قرار دهیم تا ادمین‌های عزیز در کانال‌ها و سکو‌های خود منتشر کنند 🗒 موضوعات: 🔰مذهبی 🔰سیاسی 🔰فرهنگی ارتباط با ادمین @Mobalegh20 @ahmad
مشاهده در ایتا
دانلود
❣️ 💢 آنوقت ها که آقای چمران دفتر نخست وزیری بود، من تازه شناخته بودمش. ازش حساب می بردم. یه روز رفتم خونه شون؛ دیدم پیش بند بسته و داره ظرف می شوره. با دخترم رفته بودم. ایشون بعد از اینکه ظرف ها رو شست، اومد و با دخترم بازی کرد، با همون پیش بند... 🌷 خاطره ایی از زندگی شهید دکتر چمران 📚 منبع: مجموعه یادگاران، ج یک، ص 3 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺ماجرای تخریب گورستان 🔶دروغ شاخ دار تشکیلات بهائی مبنی بر تخریب تمامی قبرستان‌های بهائی، در حالیست که اقدام‌های صورت گرفته علیه تعداد بسیار محدودی از قبرستان‌های بهائیت توسط جمهوری اسلامی، از سه حال نمی‌تواند خارج باشد: 🔹اول: مصادره زمین قبرستان به علت قرار گرفتن در زمره اموال شرکت امناء. 🔹دوم: تصرف در اراضی فاقد مجوز. 🔹سوم: قرار گرفتن قبرستان در بافت شهری. ✔️در غیر این این سه مورد، شاهد آنیم که هرکجا بهائیان از قانون حکومت پیروی کردند، با هیچ مشکلی مواجه نشده و از قبرستان‌هایی آباد برخوردار بوده‌اند. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/36041 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢 ساختن خانه آخرت 💠 هر کاری ابزارهای خاصّ خودش را دارد. نانوا به خمیر و تنور نیاز دارد و بزّاز به چرخ خیّاطی و پارچه. 🔰 نجار برای درست‌کردن میز و صندلی، میخ، چوب و چکش لازم دارد و آشپز برای تهیه غذا، به مواد اولیه، ظرف و گاز نیاز دارد. 🔸 بنّا و معمارِ ساختمان نیز برای ساختن و بَنای یک عمارت، به نقشه، مَلات، سیمان، آجر و بلوک محتاجند. ✍️ خلاصه اینکه هر کسی برای ساختن و تهیه اشیاء مورد نظرش، به لوازم و مقدماتی نیاز دارد. اما آیا کسی به فکر ساختن خانه آخرتش هست؟ 🔅 همه ما یک روزی از این دنیا خواهیم رفت. بنابراین بهتر است برای ساختن منزل آخرتمان، به اندازه کافی با خود مصالح ببریم. 🔻 خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «إنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ کانَت لَهُم جَنَّاتُ الفِردَوسِ نُزُلاً.»[1] کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام‌داده‌اند، بهشت‌های فردوس، منزلگاه آنان است. ✳️ باورها و اعمال ما، همان خشت و آجر خانه آخرت هستند. بنابراین هر انسانی، برای ساختن خانه آخرتش به ایمان، تقوا و عمل صالح نیاز دارد. 📚 [1]. کهف / 107 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ سوال ⁉️ منشا فرقه شیعه کیست؟ 🔰 شیعه معتقد است امامت و جانشینی پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) حق امیرالمومنین(علیه‌السلام) بود و این منصب، توسط خداوند متعال به او داده شده بود و پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) نیز در روز غدیرخم آن را ابلاغ کرد. ❇️ علمای اهل سنت و در حال حاضر نیز وهابیت خبیث، به جای پاسخ دادن به ادله محکم و متقن شیعه، به متهم کردن و خارجی خواندن شیعه روی آورده و آن‌را مذهبی ساختگی می‌خوانند و این مذهب را به بعضی افراد منتسب می‌کنند که اصلا وجود خارجی نداشته‌اند. ✳️ اما اگر کسی اندکی انصاف داشته باشد، به خوبی خواهد دید که این مذهب از زمان خود رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) وجود داشته است. برخی از علمای منصف اهل سنت نیز به این موضوع اعتراف کرده و ریشه شیعه را برخی از صحابه بزرگ پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و با اعتقاد دفاع از امیرالمومنین(علیه‌السلام) بیان کرده‌اند. 🔶 به طور مثال «ابن‌خلدون» در کتاب خود می‌نویسد: «مبدا دولت‏ شيعه: بدان كه مبدا اين دولت از اين پيدا شد كه چون رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) وفات كردند، اهل بيت مى‏‌ديدند كه آن‌ها به امر خلافت ‏سزاوارترند و خلافت‏ بايد در مردان آن‌ها قرار گيرد... در قضيه شورى، جماعتى از اصحاب رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) از على(علیه السلام) پیروی مى‏‌كردند و تشيع خود را اظهار مى‏‌كردند و او را در امر خلافت‏ بر غير او مقدم می‌داشتند، مثل زبير، عمار بن ياسر و مقداد بن اسود و غير از ايشان.» ✳️ هم‌چنین مسعودی مورخ بزرگ، می‌نویسد: «... بعد از به خلافت رسیدن عثمان، «عمار بن ياسر» در مسجد رسول الله(صلی‌الله‌علیه‌وآله) به پا خاست و گفت: اى جماعت قريش، آگاه باشيد كه چون شما اين امر خلافت را از اهل بيت پيامبرتان يك مرتبه به اين طرف برمى‏‌گردانيد و يك مرتبه به آن طرف... و پس از عمار «مقداد» برخاست و گفت: من هيچ‌گاه ندیده‌ام کسی به اندازه اهل بيت پيغمبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) پس از پيغمبرشان اذيت كشيده و آزار دیده باشند؛ می‌دانم حق با آن‌هاست.» 💠 بنابراین شیعه و پیروان امیرالمومنین(علیه‌السلام) از زمان رحلت پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) شروع شد و اولین شیعیان عالم صحابه بزرگواری هم‌چون «سلمان»، «مقداد»، «عمار»، «ابوذر» و حتی «زبیر» بودند که راه خود را از جماعت مسلمین جدا کرده و معتقد بودند خلافت حق علی بن ابی‌طالب(علیه‌السلام) است و با ابوبکر هم بیعت نکردند، مگر با زور شمشیر. ____________________________________ 📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/40227 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ سوال ⁉️ با توجه به مقدر بودن قضا و قدر الهی، تلاش برای رسيدن به سعادت و دعا كردن برای تغییر سرنوشت هیچ تأثيری ندارد؟ 🔰 آيات و روايات فراوانی اشاره دارند كه دعا، صدقه و نيكوكاری‌های انسان، به دگرگونی و بهبود وضع زندگی وی می‌انجامد يعنی پیامد كارهای خوب و بد انسان در تغيير سرنوشت او، يكی از قضا و قدرهای كلی و ثابت به شمار می‌آيد، در قرآن كريم آمده است: «وَ ما كانَ اللَّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَ هُمْ يَسْتَغْفِرُونَ[انفال/33] يعنی استغفار به رفع عذاب می‌انجامد.» ✅ بنابراين تغيير سرنوشت به دست خود انسان، از قضا و قدرهای الهی است و خداوند چنين خواسته است كه «لَيْسَ لِلْإِنْسانِ إِلاَّ ما سَعی[نجم/39] نیست انسان مگر آنچه سعی و تلاش می‌کند.» اين‌جاست كه نقش دعا در زندگی بشری روشن می‌شود، زيرا دعا نيز يكی از مظاهر قضا و قدر است كه در سرنوشت انسان مؤثر خواهد بود و نيز می‌تواند جلوی قضا و قدر ديگری را بگيرد. 🔶 پس دعا به معنی تغيير دادن خواست الهی نيست، بلكه به اين معناست كه خواست خدا چنين تعلق گرفته است كه هر كس اين دعا را بكند و يا صدقه دهد و يا... فلان مورد ابتلا از او برداشته می‌شود؛ لذا ورود عذاب مثلاً مشروط به عدم دعای بشر است و برداشته شدن عذاب و گرفتاری به وسيله دعا نيز خود يكی از سنت‌های الهی است كه محقق می‌گردد. 🔺 در حدیثی امام صادق(علیه‌السلام) نیز فرمودند:‌ «‌دعا، قضا را برمی‌گرداند، هر چند آن قضا محكم شده باشد، پس بسيار دعا كنيد زيرا دعا كليد هر رحمتی است.» با توجه به این مطالب، روشن می‌شود که تعيين سرنوشت به دست خود ما از مصاديق قضا و قدر الهی است. ______________________________________ 📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/56551 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ سوال ⁉️ معنای شفاعت چیست ؟ 🔰 در کتب لغت بیان شده «شفع» به معنای جفت و زوج در عدد است، یعنی دو چیز که با هم باشند را شفع گویند. لذا «شافع» به کسی گفته می‌شود که به غير خودش اضافه شود و او را كمك كند و در کارهای خیر یا شر، شَفيع و مددکار او گردد و در منفعت و مضرّت آن کار، با او شریک گردد. 🔶 در نتیجه: شفاعت به معناى تقويت كردن و امداد نمودن و نيرو بخشيدن به چيزى و يا به كسى است كه ضعيف و نيازمند به كمك، معاونت و نيرو باشد. غالبا ما این معنای از شفاعت را در امور اجتماعی‌ای به كار مى‏‌بريم، که براى جلب منفعتى باشد يا براى دفع ضررى. ❇️ حال در چنین شرایطی اگر کسی از قانون تخطّی کند و سزاوار مجازات و عذاب باشد، می‌تواند شخص مورد اعتماد و وثوق قاضی و مجری قانون را ضامن و واسطه قرار دهد که دیگر این عمل خلاف را مرتکب نمی‌شود و آن شخص مورد اعتماد نیز تضمین کند و از قاضی بخواهد که از مجازات او بگذرد؛ این عمل را شفاعت گویند. 👈 قرآن در آیات متعدّدی به مساله «شفاعت» اشاره کرده است مانند: 1️⃣. «يَوْمَئِذٍ لا تَنْفَعُ الشَّفاعَةُ إِلَّا مَنْ أَذِنَ لَهُ الرَّحْمنُ وَ رَضِيَ لَهُ قَوْلًا [طه/ 109] در آن روز (قيامت) شفاعت از كسى پذيرفته نيست، مگر كسى كه خداوند به او اذن در شفاعت داده باشد و به گفتار او راضی باشد.» 2️⃣. «وَ لا تَنْفَعُ الشَّفاعَةُ عِنْدَهُ إِلَّا لِمَنْ أَذِنَ لَهُ [سبا/ 23] و در نزد خداوند شفاعت كسى مقبول نيست و سودى نمی‌بخشد، مگر براى كسى كه خداوند به او اجازه شفاعت را داده‏ است.» 3️⃣. «وَ كَمْ مِنْ مَلَكٍ فِي السَّماواتِ لا تُغْنِي شَفاعَتُهُمْ شَيْئاً إِلَّا مِنْ بَعْدِ أَنْ يَأْذَنَ الله لِمَنْ يَشاءُ وَ يَرْضى؛ ‏[نجم/ 26] و چه بسيار از فرشتگانى كه در آسمان هستند و هيچ گونه شفاعت آنان سودى نمی‌بخشد، مگر پس از آن‌كه خداوند به كسى كه اجازه دهد و مورد پسندش باشد.» 💠 در نتیجه می‌توان گفت: شفاعت یکی از سنت‌های الهی است؛ و آن این‌که برخی افراد این لیاقت را دارند که می‌توانند نسبت به برخی افراد دیگر شفیع واقع شوند، البته آن افرادی که مورد شفاعت قرار می‌گیرند نیز باید لیاقت و شرایط لازم برای شفاعت شدن را داشته باشند؛ لذا شفاعت برای همه هست، ولی برخی خود را از آن محروم می‌سازند. _____________________________________ 📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/36567 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢 خودت باش 💠 اگه می‌خوای همه دوستت داشته باشن و بهت احترام بگذارن. اگه می‌خوای تو جمع خانواده‌ات‌ عزیز باشی، سعی کن همیشه خودت باشی و دورو نباشی. 🔸 نباید تمام توقعات دیگران رو برآورده کرد چونکه امروزه هرکسی یه چیزی می‌گه و اصلا معلوم نیس کدوم درسته و کدوم درست نیست. ✅پس زندگیت رو خرج حرفی کن که بهش اعتقاد داری. 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
💢 فقط چند پله دیگه مونده 💠 وقتی برای آینده‌ات هدف داشته باشی و برای رسیدن به اون برنامه داشته باشی، طولانی بودن هدف، تو رو خسته نمی‌کنه. 🔸 تنها چیزی که موجب میشه تو خسته بشی، بی‌برنامگی و بی‌نظمیه. 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
💢بدون تلاش بی‌فایده است 💠 شما اگه می‌خوای به جایی برسی ناچاری حتما تلاش کنی.چرا چونکه وقتی میری در مغازه، همون‌اندازه جنس میخری که پول داده باشی. 🔻 مثلا 50 هزار تومان بدی و توقع داشته باشی که مغازه‌دار اندازه 100 هزار تومان بهت جنس بده، واقعا توقع بی‌جاییه. ✅ موفقیت هم همین‌طوره.هرچقدر بیشتر تلاش کنی، بیشتر رشد می‌کنی. 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
💢 فرصت‌ها رو دریاب 💠 هیچ‌وقت زمان منتظر تو نمیشه تا آمادگی خودت رو بدست بیاری و از فرصت‌هات استفاده کنی. 🔸 پس سعی کن همیشه آماده باشی که فرصت‌های خوب از دستت نره.چشم رو هم بزاری رو این نیمکت نشستی و پیر شدی و دیگه فرصت رشد رو از دست دادی. 🔻 جوانی یک فرصت بسیار عالی و خوب برای تغییر و رشده. 🔶 اگه کسی بتونه بهترین استفاده رو از جوانی خودش بکنه به جاهای خیلی خوبی می‌رسه. 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💽 💢 خدا از مامان ، مامان تر هست! 🎙 حجت الاسلام علیرضا پناهیان 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢 مستحبات حائض 💠 در یک مورد است که نمی شود با وضو، کاری را انجام داد که برای انجامش نیاز به طهارت است ( یعنی نمی شود با آن وضو نماز خواند و کلمات قرآن و اسما الهی و نام معصومین ( ع) را لمس نمود) و آن در وقتی است که حائض یا نفساء (زنی که خون حیض یا نفاس می بیند) برای گفتن ذکر و و دعا وضو گرفته است. 🔶 مسئله: مستحب است زن حائض در وقت نماز، خود را از خون پاک نمايد و پنبه و دستمال را عوض کند و وضو بگيرد و در جاى نماز رو به قبله بنشيند و مشغول ذکر و دعا و صلوات و تلاوت قرآن شود و در اين وقت تلاوت قرآن مکروه نيست. 🔺) سایت آیت الله خامنه ای / استفتائات جدید / احكام دوران عادت 📎 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💠 قلْ مَتاعُ الدُّنْیا قَلیلٌ وَ الْآخِرَةُ خَیْرٌ لِمَنِ اتَّقى 🍃 پیامبر به آنها بگویید که متاع دنیا قلیل است و آخرت خیر است برای کسی که تقوا پیشه کند. 📚 نساء؛ آیه 77 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 بازگشت همه به سوی اوست 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 و سَمِعَ رَجُلًا يَقُولُ "إِنَّا لِله وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ"، فَقَالَ (علیه السلام): إِنَّ قَوْلَنَا "إِنَّا لِله" إِقْرَارٌ عَلَى أَنْفُسِنَا بِالْمُلْكِ، وَ قَوْلَنَا "وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ" إِقْرَارٌ عَلَى أَنْفُسِنَا بِالْهُلْكِ. 🔹 امام( علی عليه السلام) شنيد: مردى مى گويد: (إِنّا لِله وَ إِنّا إِلَيْهِ راجِعُونَ) فرمود: اينكه مى گوييم «إِنّا لِله» اقرار بر اين است كه ما مملوك خداييم واينكه مى گوييم «وَإِنّا إِلَيْهِ راجِعُونَ» اقرار بر اين است كه همه سرانجام از دنيا مى رويم (و به آخرت مى پيونديم) 📚 حکمت 99 نهج البلاغه 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 واکنش امام در مقابل مدح دیگران 💠 گروهى در برابر امام علی(عليه السلام) او را مدح كردند. امام علی (عليه السلام) فرمود: 🔹 خداوندا! تو به من از خودم آگاه ترى و من آگاه تر به خودم از آنها هستم. خداوند! ما را بهتر از آنچه آنها گمان مى كنند قرار ده و آنچه را نمى دانند بر ما ببخش. 📚 حکمت 100 نهج البلاغه 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 رفع نیاز صحیح از مردم 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 لا يَسْتَقِيمُ قَضَاءُ الْحَوَائِجِ إِلَّا بِثَلَاثٍ: بِاسْتِصْغَارِهَا لِتَعْظُمَ، وَ بِاسْتِكْتَامِهَا لِتَظْهَرَ، وَ بِتَعْجِيلِهَا لِتَهْنُؤَ. 🔹 برآوردن حاجا ت مردم كامل نمى شود مگر به سه چيز: به كوچك شمردن آن تا نزد حق بزرگ شود، به پنهان داشتن آن تا ظاهر گردد، و به تعجيل در آن تا گوارا گردد. 📚 حکمت 101 نهج البلاغه 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا