فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️ #مهارت
🌹 #کلیپ_آموزشی ساخت موش کاغذی
📎 #تولیدات_چندرسانهای
📎 #دانش_آموزی
📎 #کاردستی
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️ #مهارت
🌹 #کلیپ_آموزشی ساخت شیرآب
📎 #تولیدات_چندرسانهای
📎 #دانش_آموزی
📎 #کاردستی
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️ #مهارت
🌹 #کلیپ_آموزشی ساخت گل
📎 #تولیدات_چندرسانهای
📎 #دانش_آموزی
📎 #کاردستی
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️ #مهارت
🌹 #کلیپ_آموزشی ساخت گلدون شبیه حروف
📎 #تولیدات_چندرسانهای
📎 #دانش_آموزی
📎 #کاردستی
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
🔺واقعیت اسلام ابوسفیان با وجود رحمت اسلام
🔸ابوسفیان از بزرگان قریش در زمان ظهور اسلام بود؛ او پس از اینکه شکست مشرکین را قطعی یافت، به ناچار مسلمان شد. با اینکه در ظاهر مسلمان بود، در گزارشهای تاریخی مواردی یافت شده که عدم اعتقاد به اسلام و خداوند را میرساند. برخی از صحابه بر نفاق او شهادت دادهاند.
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://www.adyannet.com/fa/news/36160
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #مکاتب_اهل_سنت
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸مقایسه ی جایگاه زن در اسلام و مسیحیت!🔸
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #مسیحیت
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 #استوری
🌹زینت دوش حیدرکرار
📎 #تولیدات_چندرسانهای
📎 #حضرت_زینب_سلام_الله_علیها
📎 #ولادت_حضرت_زینب
📎 #روز_پرستار
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💠 امام علی علیه السلام:
🍃 صبر آن است كه انسان گرفتاری و مصيبتى را كه به او مى رسد تحمل كند.
🔹 الصَّبْرُ أَنْ يَحْتَمِلَ اَلرَّجُلُ مَا يَنُوبُهُ
📚 عیون الحکم، جلد 1، صفحه 56
📎 #اعتقادات
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #اخلاق
📎 #حدیث
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💥 آموزش کاربردی مدیریت خشم
💠 وقتی عصبانی هستید در حضور بچهها بگویید عصبانی هستم، بروم یک لیوان آب بخورم تا حالم خوب شود، بعدا خواهید دید که بچه شما هم، موقع عصبانیت همین کار را انجام خواهد داد.
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #مشاوره
📎 #فرزندپروری
✅ آیدی ارتباط با مشاور👇
@pasokhgo313
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
⭕️ سوال
⁉️وقتی اکثر مردم صدر اسلام بعد از پیامبر اکرم(صلیاللهعلیهوآله) با خلیفه اول بیعت کردند، یعنی علی بن ابیطالب(علیهالسلام) امام امت نیست؛ پس چرا ما می گوییم که حضرت علی علیه السلام امام است؟
💢 بین امامت و رهبری جامعه فرق بسیاری وجود دارد، رهبری جامعه و برقرار کردن عدالت اجتماعی به خواست مردم بستگی دارد و آنان خود، باید بخواهند و امام را در راس قرار دهند. درست مانند پیامبران الهی، تعیین و نصب پیامبران هرگز به خواست و اراده مردم نبوده است، اما با آمدن پیامبر و پذیرفتن دعوت او توسط مردم، حکومت نیز تشکیل دادند و با عدم قبول مردم، نتوانستند حکومت تشکیل دهند و در برخی موارد منجر به شهادت پیامبران نیز میشد؛ لذا نقش مردم تنها در مباحث اجتماعی بوده است نه در تعیین اصل نبوت.
🔰 شیعه بالاتفاق معتقد است امام و کسی که جانشین پیامبر در امّت است، باید مانند پیامبر دارای عصمت باشد، زیرا امام کسی است که اطاعت از او واجب است مطلقاً، یعنی هر چه فرمان دهد لازم الاجراست و لازمه چنین مقام و چنین جایگاهی عصمت است. از طرفی کسی غیر از خداوند متعال نمیداند که معصوم کیست، لذا شیعه معتقد است امامت منصبی الهی است و رای مردم در آن هیچ دخالتی ندارد.
✳️ آری نقش امام در میان امت، همان نقش پیامبر در امت است، با این تفاوت که پیامبر دین و شریعت میآورد، ولی امام تنها اجرا کننده شریعت پیامبر قبلی است و در تشریع دین هیچ نقشی ندارد. لذا همانطور که تعیین پیامبر به دست خداست و مردم در آن نقشی ندارند، تعیین امام نیز به دست خداوند متعال است و مردم در آن هیچ نقشی ندارند. و خداوند متعال این کار را انجام داد و بعد از نبی اکرم(صلیاللهعلیهوآله) حضرت علی بن ابیطالب(علیه السلام) را به عنوان امام امت تعیین کرد و به وسیله پیامبر خود آن را به مردم ابلاغ نمود.
👈 اما اینکه برخی مردم، بلکه بیشتر مردم زمان رسول خدا(صلیاللهعلیهوآله) از این این امر سر باز زدن و با دیگری بیعت کردند، هرگز امامت آنان را زیر سوال نمیبرد و حتی اگر یک نفر هم به آنان ایمان نمیآورد، کار خداوند متعال تمام بود و او وظیفه خود را در قبال بندگان خود انجام داده بود و این مردم هستند که باید به دور او جمع میشدند. لذا در روایات، امام به کعبه تشبیه شده است که مردم باید به دور او بگردند.
🔶 اما رهبری جامعه و رساندن مردم به سعادت دنیوی و اخروی، به اراده و خواست خود مردم بستگی دارد، یعنی اگر مردم خودشان خواستند امام در راس باشد، امام نیز میپذیرد و آنان را هدایت میکند، و اگر نخواستند، آنها را رها کرده و تنها به وظیفه خود که حفظ و حراست از دین خداست میپردازد.
______________________________
📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/39560
📎 #اعتقادات
📎 #راهنما_شناسی
📎 #امامت
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
عشق گذشته.mp3
4.64M
♨️ هنوز درگیر عشق اولم
⁉️ من عاشق پسر عمویم بودم، ولی او هبچ خبری از عشق من نسبت به خودش نداشت، بعد از پنج سال خواستن او، من نامزد کردم، آن هم فقط بخاطر خانواده ام؛ در حالی که هیچ نتوانستم و نمی توانم او را دوست داشته باشم، نه این که خیلی از او بدم بیاید نه، ولی خب مثل پسر عمویم که عشق اولم بود دوستش ندارم، خیلی کم کم کم دوستش دارم. لطفا کمکم کنید.
🔈 پاسخ کوتاه و شنیدنی از استاد توفیقی را در صوت بالا بشنوید.
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #مشاوره
📎 #ازدواج
📩شما هم اگر به مشاور نیاز دارید با ما مکاتبه کنید.
✅ آیدی ارتباط با مشاور👇
@pasokhgo313
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💢 آیا فرزند خود را تربیت میکنیم؟
💠 والدین دو دستهاند:
اول: والدینی که فرزندانشان را بزرگ میکنند.
دوم: والدینی که فرزندانشان را تربیت میکنند.
✍️ کسانی میتوانند ادعا کنند فرزندانشان را تربیت میکنند که برنامهای برای تربیت آنها داشته باشند.
🔻 والدینی که علاوه بر بزرگ کردن فرزندانشان، مربّی آنها نیز هستند، برای فرزندانشان، برنامه دارند. برنامهای برای کودکی، نوجوانی و جوانی فرزندشان؛ برنامهای برای جنبههای اخلاقی، تحصیلی و ازدواج آنان.
📎 #گرافیک_ثابت
📎 #مشاره
📎 #تربیت_فرزند
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💢 طعم اعمال
💠 هر کاری، طعمی دارد.
✍️ هر چه عمل، رسیدهتر باشد، خوشطعمی آن در ذائقه انسان بیشتر نمایان خواهد بود.
🔹 میزان خوشطعمی هر عمل، به درستی و پاکی آن عمل بستگی دارد؛ یکی از لذتبخشترین کارها، ترک گناهان است.
📎 #گرافیک_ثابت
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #اخلاق
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 #ببینید
📽 کلیپ بالا در گفتاری بسیار شیوا اهمیت ارتباط کلامی در خانواده را بیان می کند.
👆👆
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #مشاوره
✅ آیدی دریافت سوالات👇
@pasokhgo313
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 #استوری
💢 کلّنا جنود عباسک یا زینب
🎙 حاج محمود کریمی
📎 #تولیدات_چندرسانهای
📎 #حضرت_زینب_سلام_الله_علیها
📎 #ولادت_حضرت_زینب
📎 #روز_پرستار
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
⭕️ سوال
⁉️ آیا اهل سنت نیز شفاعت در جهان آخرت را قبول دارند یا خیر؟
🔰 اگر به کتب معروف و معتبر حدیث اهل سنت رجوع کنیم، به وضوح خواهیم دید که روایات شفاعت را نقل کرده و با توجه به آنها، باید ملتزم به شفاعت پيامبر اكرم(صلیاللهعلیهوآله) باشند؛ البته بسیاری از علمای آنان این مساله را پذیرفته و به وجود آن در روز قیامت اذعان کردهاند؛ اما آنان شفاعت را تنها مختصّ به نبی اکرم(صلیاللهعلیهوآله) میدانند و غیر او را در این مقام شریک نمیدانند.
👈 در اینجا چند روایت از کتب معتبر آنها را ذکر میکنیم؛ چون همه این روایات از نبی اکرم(صلیاللهعلیهوآله) هستند، ما تنها به بیان متن احادیث میپردازیم:
1️⃣ در صحیح مسلم چنین آمده است: «أَنَا أَوَّلُ شَافِعٍ فِى الْجَنَّةِ: من در روز قيامت اولين شفاعت كننده هستم.» با اینکه فرموده است: «أَنَا أَوَّلُ النَّاسِ يَشْفَعُ فِى الْجَنَّةِ: من اولين كسى هستم که برای ورود به بهشت، شفاعت میکند.»
2️⃣ احمد بن حنبل نقل میکند: «شَفَاعَتِى لِمَنْ شَهِدَ أَنْ لَا إله إلَّا الله مُخْلِصًا: شفاعت من براى كسی است كه به «لَا إلَهَ إلَّا الله» از روى اخلاص گواهى داده باشد.» یا اینکه فرمود: «إنِّى أَخَّرْتُ عَطِيَّتِى شَفَاعَةً لِامَّتِى: عطيهاى كه به من از ناحيه خدا میرسد، من آنرا براى شفاعت امت خودم قرار دادهام.»
3️⃣ ابن ماجه در سنن خود چنین نقل میکند: «يَشْفَعُ يَوْمَ الْقِيَمَةِ ثَلَاثَةٌ: الانْبِيَآءُ، ثُمَّ الْعُلَمَآءُ، ثُمَّ الشُّهَدَآءُ: در روز قيامت سه طایفه شفاعت میكنند: پيغمبران، و پس از آن علما، و پس از آن شهيدان.»
4️⃣ حاكم در «مستدرك» خود چنین نقل میکند: «خداوند در روز قيامت مردم را جمع میکند، مومنين به پا خواسته و بالاتفاق نزد حضرت آدم(عليهالسلام) رفته و میگويند: اى پدر ما، راه بهشت را براى ما باز كن، آدم در پاسخ میگويد: من اهليت اين كار را ندارم. مومنين نزد ابراهيم میآيند، و ابراهيم(علیهالسلام) به آنها میگويد: من صاحب اين موقعيت نيستم، مومنين به نزد موسى(علیهالسلام) میآيند و موسى نیز به آنها میگويد: من اهليّت اين كار را ندارم به نزد عيسى برويد. حضرت عيسى(علیهالسلام) نیز میگويد: من اهليّت اين كار را ندارم، به نزد محمد(صلیاللهعليهوآله) برويد. آنگاه من به پا خواسته و به اذن خداوند متعال بر پل صراط میایستم در اين حال اولين شما از صراط مانند سرعت برق عبور میكند.»
5️⃣ سیوطی نقل میکند: «شَفَاعَتِى لِاهْلِ الْكَبَآئِرِ مِنْ أُمَّتِى: شفاعت من در روز قيامت براى افرادى از امت من است كه معصيت كبيره انجام داده باشند.»
___________________________________________
📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/36569
📎 #اعتقادات
📎 #راهنما_شناسی
📎 #نبوت
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️🎥 سوال
❓آیا زمان رجعت با همین بدن زنده می شویم؟
🎙استاد محمدی شاهرودی
📎 #اعتقادات
📎 #رجعت
📎 #امام_زمان_عجل_الله_تعالی
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید
⏰خبرخَند 1400/09/13
گلچینی از اخبار هفته با ادبیات طنز
🖥 سامانه ارسال گزارشات طلاب، مبلغان و عموم مردم از فضای مجازی
🌐 https://r.btid.org
📎 #خبر_خند
📎 #طنز
📎 #کلیپ
♨️ جدیدترین #رصدهای روز
🆔 @andisheyehbartar_ir 👈
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
⭕️ توفیقات اقتصادی بدون برجام، کدخدا و FATF
👈 بارها گفته شده است کلید حل مشکلات کشور را نباید فقط در مذاکره با کدخدا و برجام جستجو کرد! ظرفیتهای موجود در دنیا مخصوصاً در همسایگان و کشورهای منطقه، به اندازهای زیاد و قابل توجه است که میتواند ضمن حل مشکلات کشور، سبب کماثرشدن تحریمها شود.
🔹 اکنون و با روی کار آمدن دولت سیزدهم، این موضوع، رنگ عملیاتی به خود گرفته و به وضوح، قابل مشاهده است. در همین مدت کوتاه چند ماهه، شاهد بودیم که ارتباط اقتصادی ایران با تاجیکستان، پس از سفر شهریور ماه رئیس جمهور به این کشور ، سه برابر افزایش یافت.
🔹 همچنین صادرات نفت و میعانات گازی که کمتر از سیصد هزاربشکه در روز بود، با رایزنیهای گسترده با کشورهای مختلف، به بیش از یک میلیون بشکه رسید.
🔹 در تازهترین اقدام و در جریان سفر آقای رئیسی به ترکمنستان، شاهد عقد قراداد سوآپ گازی میان ایران، ترکمنستان و آذربایجان بودیم که سبب تأمین گاز پنج استان ایران در زمستان خواهد شد و انشاء الله یکی از معضلات همیشگی ما را حل خواهد کرد.
✅ این موارد که تنها سه نمونه از گشایشهای اقتصادی برای کشور به شمار میرود، در حالی به دست آمده است که فقط چند ماه از روی کار آمدن دولت گذشته و ربطی به برجام و کدخدا و FATF هم نداشته است! این موفقیتها در کنار واردات گسترده واکسن کرونا -که حسن روحانی میگفت مثل سوهان قم نیست که فراوان باشد- نشان میدهد که حل مشکلات کشور با استفاده از همهی ظرفیتها ممکن است و نباید همه چیز این ملت را به آمریکا و مذاکره گره زد.
_________________
🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/192156
📎 #سیاست_اجتماع
📎 #سیاست_داخلی
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹استنداپ کمدی کائنات میده🔹
🔺قانون جذب می گوید: هر چه را تصور کنید آن را خواهی داشت. یعنی تصورات شما موجود خواهند شد. سوال؛ فقرا بیشترین فکر را نسبت به کسب پول می کنند، چرا این قانون در مورد فقرا صادق نیست؟
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://www.adyannet.com/fa/news/36153
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #عرفانهای_کاذب
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
⭕️ سوال
⁉️ شرک و توحید و مراتب آنها را توضیح دهید؟
🔰 «شرك» اسم مصدر است از «شَرِكَ» به معنای اعتقاد به تعدد خدايان و شريک دانستن برای خداوند است. «اَشرَكَ بالله» يعنی برای خداوند شريك و همسهمی قرار داد. شرك در دين دو قسم است شرك عظيم يعنی برای خدا همتا قرار دادن، و شرك صغير يعنی در امور زندگی به غير خدا هم توجه كردن. نفی شريك از خداوند همان توحيد میشود، چنانكه نفی تركيب همان بساطت میشود.
✅ علمای اسلامی برای توحید درجاتی ذکر کردهاند،از جمله: توحيد ذاتی، توحيد صفاتی، توحيد افعالی و توحيد عبادی. در اینجا به توضیح دو مرتبه آن که مقابل شرک است میپردازیم:
👈 توحيد ذاتی
🔶 توحید ذاتی یعنی خداوند وجود يكتايی است كه نظير و همتا و مثل و مانند ندارد و همينطور جزء، اجزاء و تركيب ندارد. در مقابل آن شرك ذاتی است به اين معنا كه در عرض وجود خداوند وجود مؤثر و همتای ديگری قائل باشيم چنانكه بعضی از ملل به دو (ثنويت) يا سه (تثليث) يا چند اصل قديم، ازلی و مستقل از يكديگر قائل بودند. اين اعتقاد سبب خروج از جرگه اسلام است و اسلام شرك ذاتی را به هر صورتی كه باشد رد میكند.
👈 توحيد افعالی
❇️ در جهان آفرينش علل طبيعی دارای آثار هستند، آتش میسوزاند و چاقو میبرد. همانطوریكه وجود اينها از خداست، آثار آنها نيز از جانب خداست؛ يعنی در عين حالیكه معتقديم اسباب و علل طبيعی آثار خود را دارند، لكن بينش توحيدی میگويد: مؤثر مستقل و بالذات فقط خداست و ما بقی مؤثر بالغيرند. در مقابل آن نیز شرك است كه غير خدا مانند بتها، ستارهها و... را مؤثر در عرض خداوند بدانيم، يعنی غير خدا كسانی ديگری را هم در تدبير عالم سهيم بدانيم، اين نوع شرك مصداق شرك عملی است. شرك عملی دارای مراتب و درجاتی است كه بالاترين مرتبهاش سبب خروج از اسلام میشود، مثل شرك در عبادت و استمداد از غير خدا به اين عقيده كه آن غير مثل خدا قدرت و حق تصرف در عالم را دارد.
💠 در کنار این شرک، شرك خفی نیز وجود دارد که منظور این است که اعمال صالح و عبادات به نیت غیر خدا و برای دیگران انجام شود و در مقابلش اخلاص قرار دارد كه موجب تقرّب به خدا و برتری اعمال و عبادات میشود و منظور این است که اعمال و عبادات ما فقط و فقط به نیت رضای خدا و باری خدا انجام شوند.
_______________________
📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/3736
📎 #اعتقادات
📎 #خداشناسی
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
⭕️ سوال
⁉️ شرک خفی و شرک آشکار به چه معناست و معیارش چیست؟
🔰 یکی از اقسام توحید که در علم کلام بحث میشود «توحید در عبادت» است؛ به این معنا که عبادت و بندگی تنها و تنها باید برای خداوند متعال باشد، این اصلی است که بین تمام فرق اسلام مورد اتفاق است و تمام ادیان توحیدی بر آن تاکید دارند. به حکم اینکه او مالک و سلطان عالم است و حق پرستش مختص به اوست.
✅ قرآن نیز هدف از بعثت پیامبران را دوری از شرک بندگان در عبادت معرفی میکند: «وَ لَقَدْ بَعَثْنا في كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولاً أَنِ اعْبُدُوا الله وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوت(نحل/36) میان هر امتی پیامبری را برانگیختیم تا به مردم بگوید خدا را بپرستید و از پرستش طاغوت دوری گزینید.» اصولا نمیتوان فردی را موحد یا مسلمان خواند، مگر آن که اصل «إِيّاكَ نَعبُدُ وَإِيّاكَ نَستَعينُ» را بپذیرد؛ هدف اساسی از اعزام پیامبران، گسترش این اصل است.
🔶 این توحید در واقع مربوط به نیت آدمی است؛ یعنی انسان باید تمام دستورات عبادی خود را به نیت اطاعت امر خداوند متعال انجام دهد و اخلاص در عمل داشته باشد. شهید مطهری در این باره میفرماید: «توحید عملى یا توحید در عبادت یعنى یگانهپرستى، و در جهت پرستش حق، یگانهشدن، یعنى تنها خدا را مطاع و قبله روح و جهت حركت و ایدهآل قرار دادن، و طرد هر مطاع و جهت و قبله و ایدهآل دیگر... .»
❇️ مقابل توحید در عبادت «شرک در عبادت» است، به این معنا که انسان عملی عبادی را به نیت غیر خدا انجام دهد، با توجه به این مطلب گاهی آدمی غیر خدا را موثر در عالم میداند، مانند مشرکین صدر اسلام که بتها را میپرستیدند؛ در این صورت انسان مرتکب «شرک جلی» یا آشکار شده و از جرگه اسلام خارج میشود.
🔺 اما گاهی آدمی در اعتقاد موحد است و معتقد است که تنها موثر در عالم، خداوند متعال است اما در مقام عبادت غیر خدا را نیز در عبادات خود شریک میکند و به نیت آنها عملی را انجام میدهد؛ در این صورت، او مرتکب «ریا» شده که همان «شرک خفی» یا شرک پنهان است. در روایات اسلامی بیان شده که ریا از مراتب نازل شرک به خداوند متعال است.
💠 «اخلاص» نیز به معنی خالص كردن، ویژه كردن، ارادت صادق داشتن است. بر این اساس، مخلص كسی است كه عبادات و تمامی اعمال صالح خود را از هرگونه آلودگی و آمیختگی به غیر خدا خالص كرده، انگیزهای جز تقرّب به درگاه خدا ندارد.
_______________________________
📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/14301
📎 #اعتقادات
📎 #خداشناسی
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 #استوری
💢 دختر مولا اومده ...
🎙 حاج محمود کریمی
📎 #تولیدات_چندرسانهای
📎 #حضرت_زینب_سلام_الله_علیها
📎 #ولادت_حضرت_زینب
📎 #روز_پرستار
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org