eitaa logo
بانک تولیدات مجازی
5.7هزار دنبال‌کننده
41.6هزار عکس
22.7هزار ویدیو
3.3هزار فایل
بانک تولیدات مجازی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه 🔰 اینجا سعی میکنیم بهترین تولید‌های رسانه‌ای را قرار دهیم تا ادمین‌های عزیز در کانال‌ها و سکو‌های خود منتشر کنند 🗒 موضوعات: 🔰مذهبی 🔰سیاسی 🔰فرهنگی ارتباط با ادمین @Mobalegh20 @ahmad
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ یادگار امام برای ما در حکم به قتل رشدی 👈 انقلاب اسلامی ایران اگر مانند بعضی انقلاب‌های دیگر، به جای ایستادگی بر اصول عقیدتی، قائم به شخص بود و به فراخور شرایط زمانه، تغییر موضع‌های اساسی می‌داد، تا امروز شاید جز خاطره‌ای از آن باقی نمانده بود. 🔹 یکی از برجسته‌ترین مصادیق این ایستادگی روی اصول را می‌توان در داستان کتاب موهن سلمان رشدی دید؛ نویسنده مسلمان‌زاده‌ای که به گفته خودش، پدر و مادرش هم مسلمان‌های خوبی نبودند. او در خانواده‌ای تقریبا لاابالی، و در مدرسه‌ای انگلیسی که در آن انجیل آموزش داده می‌شد، تحصیل کرد؛ در 14سالگی عازم انگلیس شد و در یک محیط غربی پرورش یافت. 🔹 رشدی در چهارمین کتابش، «آیات شیطانی»، با استفاده از بعضی روایات جعلی، اتهامات شرم آوری را به پیامبر، همسران ایشان و بعضی اصحاب نسبت داد. چاپ این کتاب با اعتراضات بسیاری در کشورهای مختلف روبه‌رو شد که پیروان و رهبران مسیحی و یهودی را هم در بر گرفت؛ ولی شدیدترین واکنش را حضرت امام خمینی(رحمه الله) داشت. ایشان در اطلاعیه‌ای به تاریخ 25بهمن سال 1367 می‌نویسد: «مولف کتاب «آیات شیطانی» که علیه اسلام و پیامبر و قرآن، تنظیم و چاپ و منتشر شده است، همچنین ناشرین مطلع از محتوای آن، محکوم به اعدام می‌باشند. از مسلمانان غیور می‌خواهم تا در هر نقطه که آنان را یافتند، سریعاً آنها را اعدام نمایند تا دیگر کسی جرات نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر کس در این راه کشته شود، شهید است ان‌شاءالله.» 🔹 خود سلمان رشدی در مصاحبه‌ای با روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» درباره اولین احساسش پس از شنیدن این فتوا می‌گوید: «حس خوبی نبود. حس کردم که من یک مرد مرده‌ام... قدم زدن بدون یک محافظ شخصی، رفتن به خرید، دیدن خانواده، پرواز با هواپیما و تمام این‌ها در آن زمان برای من غیرممکن بود». البته او هرگز از این شرایط سخت رها نشد. 🔹 حضرت امام همان روزها نگرانی خود را از این که بعضی در سال‌های بعد بخواهند از این حکم عقب نشینی کنند، این‌گونه بیان می‌کند: «ترس من این است که تحلیلگران امروز، ده سال دیگر بر کرسی قضاوت بنشینند و بگویند که باید دید فتوای اسلامی و حکم اعدام سلمان رشدی مطابق اصول و قوانین دیپلماسی بوده است یا خیر؟» جالب این‌که همین نواهای تجدیدنظر طلبانه حدود ده سال بعد، و در دوره حاکمیت دولت هفتم شنیده شد. 🔹 کسانی که با این فتوا همراه نشدند، حقیقت انقلاب اسلامی را نفهمیدند. نظامی که بر محوریت ولایت فقیه شکل گرفته است، نمی‌تواند به هر روشی به حیات خود ادامه دهد. سردمداران انقلابی که با هدف احیای اسلام محمدی(صلی الله علیه و آله) بنیانگذاری شده است، اگر در برابر توهین به پیامبر اسلام و هجمه به دین اسلام چنین قاطعیتی از خود به خرج ندهند، نخواهند توانست با گام‌های استوار راه انقلاب را ادامه بدهند. به قول حضرت امام(رحمه الله) «اگر غفلت کنیم این اول ماجراست و استعمار از این مارهای خطرناک و قلم به دستان اجیر شده در آستین فراوان دارد.» 🔹 دشمنان کینه‌توز انقلاب باید بدانند آرمان‌های انقلاب خط قرمز ماست. این ایستادگی است که به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی اعتبار و عزت می‌دهد، نه کوتاه آمدن از ترس چهره در هم کشیدن‌ها؛ تا دشمنان احساس کنند نقطه ضعفی از ما پیدا کرده‌اند که با سوءاستفاده از آن می‌توانند هر خواسته نابجایی را تحمیل کنند؛ نباید احساس کنند که برای مسئولان جمهوری اسلامی قاعده و قانون مصوب فلان مجمع جهانی، بر قوانین و احکام اسلام ارجحیت دارد؛ تا برگ برنده‌ای برای تاثیرگذاری بر رفتار ما در دست داشته باشند. 🔹 فتوای امام درباره سلمان رشدی یک شاخص است برای درک این معنا که اگر پیرو انقلاب خمینی هستیم، قرار نیست از اصول خود عقب نشینی کنیم؛ و بهای آن هرچه باشد، باشد. شاید بهترین نمونه شکست خورده بودن دیدگاه مقابل امام را هم بتوان در پرونده هسته‌ای دید؛ که چگونه کوتاه آمدن با تصور گشایش‌های اقتصادی و رفع اختلافات، به گستاخی بیشتر دشمنان انجامید. ✅ می‌توان گفت پاسخ به این پرسش که چرا در این چهل سال گاهی پیشرفت‌های چشمگیر داشته‌ایم و گاهی ناکامی‌های بزرگ، در همین سخن جانشین بزرگوار امام خمینی(رحمه الله) خلاصه می‌شود: «ما این را امتحان کرده‌ایم: در مقابل دشمن، عقب‌نشینی مشوّق دشمن است؛ در مقابل دشمن، «ایستادگی» موجب عقب‌رفت دشمن است.» _______________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/200550 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ افشاگری یا موج سواری روی عدم آگاهی؟ 👈 چند نکته در باب انتشار فایل صوتی منتشر شده از جلسه خصوصی سردار جعفری و سردار ذوالقدر: اول اینکه این صوت پیشتر در تیرماه سال ۹۹ منتشر شده بود، اما ظاهراً در آن ایام استفاده تبلیغاتی و تحریک فضای جامعه به آن شکلی که مدنظر رسانه‌های معاند بود، انجام نشد؛ و حالا دوباره با شانتاژ رسانه‌ای، همان فایل منتشر شد و این بار با همکاری برخی از جناح‌های داخلی توانستند تا حدی فضای جامعه را به سمت و سویی که می‌خواستند ببرند. 🔹 دوم این‌که از آنجایی که اکثر قریب به اتفاق مردم، فایل ۵۰دقیقه‌ای را از ابتدا تا انتها به طور دقیق گوش نمی‌دهند، مجالی مناسب برای رسانه‌های معاند فراهم می‌شود تا آنچه را که می‌خواهند به خورد مخاطبانِ خود بدهند؛ در حقیقت آنها روی جهلِ مخاطبانِ خود حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. این اشکال البته از جانب مخاطبان است که با عدم پیگیری لازم، به هرچه برخی رسانه‌ها می‌گویند معتقد می‌شوند. 🔹 سوم اینکه در بخشی از فایل صوتی مورد نظر، معاون اقتصادی وقت سپاه، تخلف یکی از مدیران اقتصادی را گزارش می‌دهد. در ادامه سردار جعفری می‌گوید: «اگر احساس کنم فردی در این ماجرا تخلفی کرده، تا آخر پیگیری می‌کنم. حتی اگر نفع شخصی هم نداشته باشد، اما برای عدم کنترل و عدم نظارت مبالغ حیف‌ و میل شده، باید جوابگو باشد.» آیا در این سخنان نشانی از تاییدِ فسادِ رخ داده در سپاه، یافت می‌شود؟ 🔹 نکته دیگر اینکه پرونده مورد بحث در این فایل صوتی، مربوط به فساد «هلدینگ یاس» است که رادیو فردا در ۱۵ تیر ۹۷ در این باره چنین خبر داد: پرونده فساد مالی در «هلدینگ یاس»، یک شرکت طرف قرارداد با شهرداری تهران، با دستور رهبر جمهوری اسلامی توسط حسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در حال پیگیری است. اتفاقاً این پرونده بررسی شد و احکام جزایی آن نیز منتشر شد. 1- متهم محمود سیف: 30 سال حبس تعزیری، جزای نقدی، استرداد وجوه تحصیلی 2- متهم عیسی شریفی: 20 سال حبس تعزیری، جزای نقدی، استرداد وجوه تحصیلی 3- متهم محمود خاکپور: 5 سال و شش ماه حبس، 40 ضربه شلاق تعزیری، جزای نقدی، رد مال 4 - متهم مسعود مهردادی: 2 سال حبس تعزیری همچنین تاکنون مبلغ 5 هزار و 853 میلیارد و 530 میلیون و 636 هزار و 706 ریال بدهی متهمان در قالب املاک و مستغلات بر اساس ارزش زمان وقوع جرم (سال‌های 1392 تا 1395) به بیت‌المال مسترد شده است. ✅ در پایان باید گفت دشمن روی ناآگاهی و بی‌توجهی بسیاری از مردم حساب ویژه‌ای باز کرده است، و با انتشار دوباره یک مطلب، طی کمتر از دوسال توانست موجی رسانه‌ای ایجاد کند تا بتواند پروژه ناامیدسازی مردم را پیش ببرد. لذا آگاهی و داشتن سواد رسانه‌ای در این برهه، از ضروریات مقابله با جریان دشمن و پایداری در جبهه حق است؛ کما اینکه امیرالمومنین می‌فرماید: «الا ولا یَحْمِلَ هذَا الْعَلَمَ اِلَّا اَهْلُ الْبَصَرِ وَ الْصَّبْرِ وَالْعِلْمِ بِمَواضِعِ الْحَقِّ؛ این پرچم را تنها کسانی می‌توانند بر دوش بگیرند که اهل بینش، پایداری و آگاه به مواضع حق باشند.» _______________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/200655 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 عید میلاد پدر عالمیان، حضرت امیرمؤمنان علی (علیه‌السلام) مبارک باد. 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 عید میلاد پدر عالمیان، حضرت امیرمؤمنان علی (علیه‌السلام) مبارک باد. 🔹 و پروردگار تو مقرر كرد كه جز او را مپرستيد و به پدر و مادر [خود] احسان كنيد اگر يكى از آن دو يا هر دو در كنار تو به سالخوردگى رسيدند به آنها [حتى] اوف مگو و به آنان پرخاش مكن و با آنها سخنى شايسته بگوى... اسرا/۲۳ 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔻 تحقیقی در مورد مولود حقیقی کعبه 🔹 از فضایل امیرالمؤمنین علیه السلام به دنیا آمدن در کعبه است؛ برای اینکه این فضیلت را کم‌ارزش جلوه دهند، شخص دیگری که تا 20 سال مشرک بود و در شمار دشمنان اسلام با مسلمانان جنگیده را در این فضیلت، (بدون سند) با امیرالمؤمنین شریک کرده و به حدی مشهور می‌کنند که برخی این فضیلت ساختگی را اصل قرار داده و منکر فضیلت امیرالمؤمنین می‌شوند. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/32883 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔻 تنها امیرالمؤمنین در کعبه به دنیا آمد 🔹 مسعودی تأکید می‌کند که هرگز پیش از امیرالمؤمنین علیه السلام و یا بعد از ایشان، احدی در درون کعبه به‌دنیا نیامده است. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/32875 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔻کلام آلوسی در مورد میلاد امیرالمؤمنین در کعبه 🔹آلوسی، عالم و مفسر اهل سنت می‌نويسد: «اينكه اميرالمؤمنین علیه السلام، در خانه خدا به‌دنيا آمده؛ امری است مشهور و در كتب فريقين از سنی و شيعه ذكر شده است. .... و درباره كسی نشنيديم كه او هم در كعبه به دنيا آمده باشد، آن‌چنانكه درباره آن حضرت ذكر شده، و چه افتخاری برای امام أئمّه است كه در جایی‌كه قبله مؤمنين است، به‌دنيا آمده باشد؟ پاک و منزه است خداوندی كه أشياء را در مكان مناسبش می‌گذارد و او عادل‌ترین داوران است.» 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/32873 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔻 ابن صباغ مالکی: امیرالمؤمنین، تنها مولود کعبه 🔹ابن صباغ مالکی می‌نویسد: «علی (علیه السلام) در مکه مشرّفه در داخل بیت الحرام (کعبه) در روز جمعه سیزدهم ماه خدا، یعنی ماه رجب سال سی‌ام عام الفیل، و بیست و سه سال پیش از هجرت به دنیا آمد...؛ پیش از او هیچ‌کس در کعبه متولد نشد و این فضیلتی است که خداوند به جهت بزرگداشت و بالا بردن مقام و اظهار کرامت او مخصوص حضرتش گردانیده است.» 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/31591 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔻 اعتراف گنجی شافعی به فضیلت امیرالمؤمنین با تولد در کعبه 🔹 گنجی شافعی می‌نویسد: «امیرالمؤمنین علیه السلام شب جمعه، سیزده رجب، سال 30 پس از عام الفیل، داخل خانه خدا به دنیا آمد. کسی پیش‌تر و پس از آن حضرت، داخل خانه کعبه به دنیا نیامده، و این از فضایل اختصاصی آن حضرت است که خداوند به جهت بزرگداشت مقام او عطا کرده است.» 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/31590 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔻 اقرار مسعودی به میلاد امیرالمؤمنین داخل کعبه 🔹 مسعودی شافعی درباره ولادت امیرالمؤمنين می‌گوید: محل تولد علی (علیه السلام) خانه کعبه است. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/31596 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔻کلام آلوسی در مورد شکستن بتهای داخل کعبه و تعریض به میلاد امیرالمؤمنین در آن 🔹 آلوسی، عالم و مفسر اهل سنت درباره شکستن بت‌های کعبه به دست مبارک امیرالمؤمنین و رفتن بر فراز دوش پیامبر (ص) می‌گوید: «چه بسا رسول خدا (ص) دوست داشت، همان‌طور که علی (علیه السلام) در خانه خدا به دنیا آمد، آن روز نیز با تطهیر کعبه از لوث وجود بت‌ها، آن لطف را جبران کند و به کعبه پاداش دهد.» 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/32874 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔻 وضع حمل مادر امیرالمؤمنین در کعبه 🔹 سبط ابن جوزی می‌نویسد: «در روایت آمده است که فاطمه بنت اسد حامله بود، بر گرد خانه طواف می‌کرد، ناگهان درد زایمان گرفت، درِ کعبه به‌رویش باز شد، فاطمه به اندرون کعبه در آمد و علی (علیه‌السلام) را در آنجا به‌دنیا آورد.» 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/32876 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔻اقرار حلبی به میلاد امیرالمؤمنین در کعبه 🔹 حلبی در مورد ولادت امیرالمؤمنین علیه السلام می‌گوید: «هنگامی‌که سنّ رسول خدا (صلی‌اللّه‌علیه‌وآله) سی سال بود، امیرالمؤمنین داخل کعبه متولد شد.» 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/31597 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔻 نقل تواتر ذهبی نسبت به میلاد امیرالمؤمنین در کعبه 🔹 ذهبی، در تلخیص خود بر مستدرک حاکم می‌نویسد: «اخبار به حدّ تواتر رسیده که علی بن ابی‌طالب علیهما السلام در درون کعبه دیده به جهان گشود.» 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/32877 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
📆 تقویم روز 📌 چهارشنبه ☀️ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ 🌙 ۱۴ رجب ۱۴۴۳ قمری 🎄 16 فوریه 2022 میلادی 📆 روزشمار: ▪️1 روز تا وفات حضرت زینب سلام الله علیها ▪️11 روز تا شهادت امام موسی کاظم علیه السلام ▪️12 روز تا وفات حضرت ابوطالب علیه السلام ▪️13 روز تا مبعث حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 شک در انجام سجده ❇️ اگر قبل از برخاستن برای رکعت دوم و چهارم یا قبل از شروع تشهد، شک کند یک سجده به جا آورده یا دو سجده، باید یک سجده دیگر انجام دهد. همچنین اگر در حال برخاستن (قبل از ایستادن کامل) شک کند، باید سجده را به جا آورد. 🔺 رساله نماز و روزه آیت الله خامنه ای/ مسأله ۳۵۳ 📎 📎 📎 📎 📎 https://btid.org/fa/news/200718 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💠 فلسفه و حکمت‌های ولادت ۱۳ رجب ✍️ ۱۳ رجب مصادف است با یکی از معجزات خداوند که برای بشریت رقم خورده است، شناخته شدن فاطمه بنت اسد، رابطه میان ولایت و توحید و اشرفیت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) بر صحابه بخشی از رازهای ولادت بزرگی است که در این روز واقع شد. 👈 «رَبِّ اِنّی مُؤمَنِةٌ بِکَ و بما جاءَ مِن عِندِکَ مِن رُسُل و کُتُب و اَنّی مُصَدِّقَةٌ بِکَلامِ جدیّ اِبْراهیم الخَلیل و انَّه بنی البیت العتیق؛ فَبِحقِ الذَّی بنی هذا البَیْتِ و بِحَقَ الْمُولوُدِ الذَّی فی بَطْنی لما یسرت علی ولادتی. 💢 مشاهده ادامه مطلب در لینک زیر: 👇👇👇 🌐 https://www.isna.ir/news/1400112620307/ 📎 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
📌 چالش‌ها و فرصت‌های ورود به حوزه پس از متوسطه اول ❓ یکی از سوالات مهمی که قبل از ورود به حوزه برای داوطلبان پیش می‌آید این پرسش است که آیا بعد از متوسطه اول (سیکل) وارد حوزه بشویم یا بهتر است تا اتمام متوسطه دوم (دیپلم) صبر کنیم؟ 💠 صرف نظر از زمان ورود به حوزه باید به این نکته توجه کنیم بدون شک داوطلب ورود به حوزه نباید هدفی جز شناخت معارف الهی و تبلیغ دین خدا داشته باشد. به همین خاطر اگر شخصی با توکل به خدا و پشت‌کار در مسیر طلبگی قدم بگذارد بدون شک موفق خواهد شد و سختی‌ها مانع راه او نخواهد بود. 🔷 فرصت‌ها: 1️⃣ نوجوانی که بعد از متوسطه اول وارد حوزه می‌شود دغدغه‌ها و مسئولیت‌های کمتری در زندگی دارد. همین موضوع فراغت بال مناسبی را در اوایل طلبگی برای پیشبرد مناسب مسیر تحصیل فراهم می‌کند. 2️⃣ توانایی بازگشت و جبران اشتباه پس از متوسط اول آسان‌تر است. هنوز نوجوان به سن سربازی و ازدواج نرسیده و اگر از ورود به حوزه پشیمان شود فرصت کافی برای جبران و انتخاب مسیر جدید را دارد. 🔶 تهدید: 1️⃣ برخی کارشناسان معتقدند یک نوجوان ۱۵یا ۱۶ ساله از شایستگی مناسب و لازم برای تصمیم‌گیری در مورد این انتخاب مهم برخوردار نیست. این نوجوان هنوز به درستی با ویژگی‌های روحی و روانی خود آشنایی ندارد و از طرفی نیز درک صحیح و درستی از شرایط و جایگاه اجتماعی یک روحانی در آینده ندارد. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید. https://btid.org/fa/news/199184 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢 انجام کارها هنگام تمایل دل 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 إنَّ لِلْقُلُوبِ شَهْوَةً وَ إِقْبَالًا وَ إِدْبَاراً، فَأْتُوهَا مِنْ قِبَلِ شَهْوَتِهَا وَ إِقْبَالِهَا، فَإِنَّ الْقَلْبَ إِذَا أُكْرِهَ عَمِيَ. 🔹براى دل هاى (آدميان) علاقه و اقبال و (گاه) تنفر و ادبار است. هنگامى كه مى خواهيد كارى انجام دهيد از سوى علاقه و اشتياق وارد شويد، زيرا اگر قلب را مجبور به كارى كنند نابينا مى شود. 📚 حکمت 193 نهج البلاغه 📎 https://btid.org/fa/photogallery/200743 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 پرهیز از خشم و انتقام 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 متَى أَشْفِي غَيْظِي إِذَا غَضِبْتُ؟ أَ حِينَ أَعْجِزُ عَنِ الِانْتِقَامِ، فَيُقَالُ لِي لَوْ صَبَرْتَ؛ أَمْ حِينَ أَقْدِرُ عَلَيْهِ، فَيُقَالُ لِي لَوْ عَفَوْتَ؟ 🔹من كى آتش خشمم را فرو نشانم آيا هنگامى كه از انتقام ناتوانم كه به من مى‌گويند: اگر صبر كنى (تا توانا شوى) بهتر است يا هنگامى كه قادر بر انتقامم كه به من گفته مى‌شود: اگر عفو كنى بهتر است. 📚 حکمت 194 نهج البلاغه 📎 https://btid.org/fa/photogallery/200744 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا