🔻 علی باب حطه در روایت ابن عباس
🔹 ابن عباس نقل می کند که رسول الله (ص) فرمود: علی (ع) دروازه حطه است کسی از آن داخل شود، مؤمن است و کسیکه از آن خارج شود، کافر است.
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://www.adyannet.com/fa/news/37086
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #مکاتب_اهل_سنت
📎 #وهابیت_و_سلفیت
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
🔻 معنی روایت (علی باب حطه) توسط مناوی
🔹 مناوی روایت (علی باب حطه) را اینگونه معنا کرده: علی باب حطه است، یعنی راه بخشش گناهان است (به قرینه قصه بنی إسرائیل، که در آنجا هر کس خاضع و متواضع وارد باب حطه می شد، سبب بخشش او می گردید) هرکس وارد آن شود، با ایمان می گردد، یعنی خدا برای دین اسلام، مودت علی و هدایت به راهنمایی او و پیمودن راه او و ولایت او را سبب بخشش و ورود به بهشت و نجات از آتش جهنم قرار داده است؛ کسی از او خارج شود کافر می گردد، به معنی خروج علیه ایشان است.
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://www.adyannet.com/fa/news/37087
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #مکاتب_اهل_سنت
📎 #وهابیت_و_سلفیت
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
🔻 معنی روایت شباهت اهل بیت (ع) و باب حطه به نقل حلبی
🔹 حلبی حدیث (مثل أهل بیتی فیکم مثل باب حطة) را اینگونه معنا کرده است: در روایت نبوی آمده اهل بیتم بین شما مثل باب حطه در بنی اسرائیل است؛ کسی داخل باب حطه می شد گناهش بخشیده می شد. پس آنطور که خدا برای بنی اسرائیل این کار را سبب بخشش قرار داد، محبت اهل بیت را برای امت اسلام، سببی برای بخشش قرار داده است.
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://www.adyannet.com/fa/news/37083
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #مکاتب_اهل_سنت
📎 #وهابیت_و_سلفیت
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
🔻 معنی روایت (علی باب حطه) توسط ابن الامیر صنعانی
🔹 ابن الامیر صنعانی روایت (علی باب حطه) را اینگونه معنا کرده:
علی باب حطه است؛ این تشبیه اینگونه است که همانطور که کسی از بنی إسرائیل داخل باب حطه می شد، سبب بخشش او می گردید، همچنین هرکس محبت امیرالمؤمنین (ع) داخل قلبش گردد، گناهش بخشیده می شود.
🔹 (من دخل منه کان مؤمناً) تشبیه بلیغ دیگری است که به این معناست: کسی که امر به محبت امیرالمؤمنین را بر وجه مشروع (بدون غلو و تفریط) امتثال کند، مؤمن است
🔹 (ومن خرج منه) یعنی برخی بغض امیرالمؤمنین به دل گرفتند مثل خوارج (کان کافراً)
بعضی هم عبارت (خرج منه) را معنا کردهاند کسی که بر امیرالمؤمنین خروج کند و بجنگد و مخالفت کند، کافر است که متصف به خصلتی از خصلت های کفار شده که آن بغض اهل ایمان و قتال با آنان است.
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://www.adyannet.com/fa/news/37088
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #مکاتب_اهل_سنت
📎 #وهابیت_و_سلفیت
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
6.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻خرافه ای به نام شعورمندی آب
🔹یکی از استنادات مهمی که بنیان گذاران قانون جذب برای اثبات این فرضیه می آورند، آزمایش آب ایموتو می باشد. این آزمایش مبنای علمی و تحقیقی ندارد و صرفا ادعا می باشد.
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://www.adyannet.com/fa/news/37212
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #عرفانهای_نوظهور
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
⭕️ گزیدهای از سخنان رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان (2)
🔹 امروز جبهه حق از لحاظ زیرساختها، از لحاظ امکانات قوی شده. امروز چالش دشمن با جبهه حق آسان نیست، کار دشواری است؛ لذاست که به جنگ نرم متوسّل میشوند و همه تلاش خودشان را میکنند که ذهنیّات را خراب کنند؛ این به خاطر قدرت و قوّت ما است. البتّه گفتیم خواص آماجند لکن در بین خواص عدّه زیادی، مجموعههای عظیمی از خواص بحمدالله امروز هستند -از پروردگانِ حوزه و دانشگاه، به خصوص جوانهاـ که اینها هم بابصیرتند، هم پُرانگیزه هستند و میتوانند به معنای واقعی کلمه یک ستونی باشند، یک استوانه مستحکمی باشند. البتّه دشمن هم به شدّت در حال تلاش است؛ به شدّت در حال اثرگذاری و نفوذ است.
🔹 شنیدم در مجلس یک بودجه سنگینی برای جهاد تبیین در نظر گرفتهاند؛ بنده خیلی سازگار نیستم با این جور سبک در برخورد. ما سالها است که با دستگاهها و با بودجهها و با اینها مواجهیم دیگر. تجربه بنده میگوید که بودجههای بینام و نشانی از این قبیل غالباً هدر میرود و به نتیجه نمیرسد. یک بودجه سنگینی را مجلس میگذارد که البتّه من به مسئولینی که این بودجه مثلاً باید به دست آنها برسد اعتماد دارم! این را به شما عرض بکنم، به هیچ وجه به آن مسئولین من بیاعتماد نیستم؛ چه در وزارت ارشاد، چه در سازمان تبلیغات و امثال اینها؛ به اینها اعتماد داریم؛ مردمان مؤمن و سالمیاند، لکن طبیعت این کار یک طبیعت غلطی است که یک بودجه سنگینی را بگذارند به عنوان جهاد تبیین؛ که حالا البتّه امیدواریم که این آقایان توجّه کنند..
🔹 در جنگهای سخت با سلاحهای قدیمی دیگر نمیشود جنگید... در جهاد تبیین هم همین جور است؛ با شیوههای قدیمی [نمیشود کار کرد]. البتّه بعضی از شیوههای قدیمی جایگزین ندارد، مثل منبر، مثل مدّاحی؛ اینها قدیمی است امّا اینها جایگزین ندارد... لکن از لحاظ ابزارهای گوناگون بایستی بِهروز حرکت کرد. البتّه ما امروز در این زمینه سلاحهای سختافزاریمان خوب است؛ یعنی بخش فضای مجازی و امثال اینها بالاخره فعّالند و کار میکنند؛ مهم بخش نرمافزاری قضیّه است... بایستی سخن نو گفته بشود و شیوه نو در بیان ذکر بشود.
🔹 به نظر من امروز آن چیزی که میتواند به بهترین وجهی به صورت یک سلاح مؤثّری عمل کند، تبیین مفاهیم عالی اسلامی است در زمینههای مختلف. ما در زمینه مسائل معرفتی، مسائل معارفی، حرفهای نگفته زیاد داریم... در زمینه مسائل مربوط به سبک زندگی اسلامی، ما خیلی حرفِ نگفته داریم. فرض کنید حالا یک قلم، بحث محیط زیست است، یک قلم بحث معامله با حیوانات است، یک قلم بحث خانواده است؛ اینها سبک زندگی است دیگر. در همه اینها اسلام حرفهای جذّاب دارد.
🔹 یکی از موضوعاتی که بسیار مهم است و میتوان این را مطرح کرد، مسئله حکمرانی اسلامی است. حکمرانی در منطق اسلام از بن و بنیاد با حکمرانیهای رایج جهان متفاوت است؛ نه شبیه سلطنت است، نه شبیه ریاستجمهوریهای امروز دنیا است، نه شبیه فرماندهیها است، نه شبیه رؤسای کودتاگر است؛ شبیه هیچ کدام از اینها نیست؛ یک چیز خاصّی است، متّکی به مبانی معنوی. سبک حکمرانی اسلامی این است: مردمی بودن، دینی بودن، اعتقادی بودن، اَشرافی نبودن، مسرف نبودن، ظالم نبودن. اینها چیزهایی است که سلاحهای جدید ما است، باید از اینها استفاده کرد.
🔹 ما یک روزی سالها پیش در خطبه نماز جمعه گفتیم «خودیها و غیرخودیها»؛ جنجال شد که «چرا تقسیم میکنید به خودی و غیرخودی؟»؛ در حالی که همان حضراتی که این مسئله را مطرح میکردند، بارها و بارها خودشان خودی و غیرخودی را در مسائل گوناگون اِعمال کردند. بحث «خودی و غیر خودی» یک بحث اساسی است؛ نه خودیِ به معنای خویشاوند یا هممسلک یا همحزب یا همفکر در مسائل گروه؛ نه، خودی در اعتقاد به راه اسلام، در اعتقاد به نظر قرآن، در اعتقاد به ایمان اسلامی و حرکت عظیم جمهوری اسلامی که این همه برای آن هزینه شده. این مهم است؛ این راه صحیح از کجراهه و بیراهه بایستی جدا بشود، روشن بشود؛ در جهاد تبیین، این معنا مهم است.
🔹 اگر جهاد تبیین به درستی صورت نگیرد، دنیامداران حتّی دین را هم وسیله هوسرانی و شهوترانی خودشان قرار خواهند داد؛ یعنی اگر من و شما کارمان را درست انجام ندهیم، آن که برایش صرفاً دنیا مطرح است ــدنیای شخص خودش، یعنی هوسهای خودش، آرزوهای خودش، خواستههای شخصی خودشــ حتّی دین را هم در خدمت خواهد گرفت.
___________________
🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/203221
📎 #سیاست_اجتماع
📎 #بیانات_رهبر_انقلاب
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
✳️ سخنان بیهوده و غیبت
🔻 «وَاسْدُدْ أَسْماعَنا عَنِ اللَّغْوِ وَالْغِيبَةِ»
✍️ خدایا! گوشهایمان را از شنیدن سخنان بیهوده و غیبت فروبند.
📚 مفاتیحالجنان، دعای امام زمان (عجّاللهتعالیفرجهالشّریف)
📎 #گرافیک_ثابت
📎 #نیمه_شعبان
📎 #دعای_امام_زمان_علیهالسّلام
📎 #امام_زمان
https://btid.org/fa/photogallery/202802
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐btid.org
💢 وضو گرفتن بعد از غسل جنابت
♻️ کسی که غسل جنابت کرده، نباید برای نماز وضو بگیرد و نماز و دیگر اعمالی را که باید با وضو انجام دهد میتواند با همین غسل انجام دهد.
💠 سوال:
❇️ آیا موردی وجود دارد که وضو گرفتن پس از غسل جنابت جایز باشد؟
✍🏻 پاسخ:
🔹 در سه مورد پساز غسل جنابت، وضو لازم است:
◀️ اول: اینکه در بین غسل حدث اصغر (چیزی که وضو را باطل میکند) سر زند.
◀️ دوم: اینکه پس از غسل، حدث اصغر سر زند.
◀️ سوم: کسی که یقین به جنابت ندارد و احتیاطاً غسل کرده است.
🔺 پایگاه اطلاع رسانی آیات عظام خامنه ای و مکارم
📎 #احکام
📎 #احکام_وضو
📎 #احکام_غسل
📎 https://btid.org/fa/news/203234
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💥 گامو فوبیا❗️
🔹 اگر شما در سن ازدواج هستید و در پس زمینه ذهنتان این است که اگر ازدواج کنم ازدواج موفقی نخواهم داشت، دچار ترس از ازدواج «گاموفوبیا» شده اید، اگر چنین نگرانی در شما وجود دارد نیاز به مشاوره دارید.
https://btid.org/fa/photogallery/202946
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #مشاوره
📎 #روانشناختی
✅ آیدی دریافت سوالات👇
@pasokhgo313
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
🔰 مسئلهی هستهای؛ مسئلهی پیشرفت علمی و فنّاوری آیندهی ما است
💠 بعضیها [میگویند] «آقا، مسئلهی هستهای را کنار بگذارید؛ مسئلهی هستهای این همه حسّاسیّت درست کرده یا مشکل درست کرده». خب مسئلهی هستهای یک مسئلهی علمی است؛ مسئلهی پیشرفت علمی و فنّاوری آیندهی ما است. ما بزودی ــ نه خیلی دیر ــ تا چند سال دیگر نیازمند محصول انرژی هستهای خواهیم بود؛ یعنی به طور کامل نیازمند خواهیم بود؛
🔸 امام خامنه ای مدظله؛ 1400/12/19
📎 #گرافیک_ثابت
📎 #ولادت_امام_زمان
📎 #نیمه_شعبان
📎 #نوروز_مهدوی
https://btid.org/fa/photogallery/203242
معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💢 چرا امروز جنگ نرم علیه ما این قدر سخت است؟
💠 علّت، این است که ما قوی شدهایم؛ ما قوی شدهایم. امروز جبههی حق از لحاظ زیرساختها، از لحاظ امکانات قوی شده. امروز چالش دشمن با جبههی حق آسان نیست، کار دشواری است؛ لذاست که به جنگ نرم متوسّل میشوند و همهی تلاش خودشان را میکنند که ذهنیّات را خراب کنند؛ این به خاطر قدرت و قوّت ما است.
📚 امام خامنهای مدظله العالی؛ ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
📎 #گرافیک_ثابت
📎 #امام_خامنه_ای
📎 #جهاد_تبیین
https://btid.org/fa/photogallery/203244
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐btid.org
✅ خودشناسی؛ هدف والای الهی و انسانی
🔹 خداشناسی و عبودیت که از اهداف خلقت شمرده میشوند، از خودشناسی شروع میشود.
✍️ خودشناسی علاوه بر اینکه یک هدف والای الهی و انسانی است، یک راه میانبر برای قرار گرفتن ریل زندگی در مسیر درست خودش میباشد که انسانها برای زندگی بهتر لازم است با هر جایگاه و هدفی که هستند، به آن بپردازند.
✳️ در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم) آمده است:
«مَنْ عَرَفَ نَفْسَهُ، فَقَدْ عَرَفَ رَبَّه؛ هرکس خود را بشناسد، قطعاً خدایش را خواهد شناخت.»
📚 مصباحالشریعه، ص ۱۳.
📎 #گرافیک_ثابت
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #مشاوره
📎 #مهارتهای_فردی
https://btid.org/fa/photogallery/203245
✅ آیدی دریافت سوالات👇
@pasokhgo313
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org