eitaa logo
بانک تولیدات مجازی
6.2هزار دنبال‌کننده
42هزار عکس
23هزار ویدیو
3.3هزار فایل
بانک تولیدات مجازی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه 🔰 اینجا سعی میکنیم بهترین تولید‌های رسانه‌ای را قرار دهیم تا ادمین‌های عزیز در کانال‌ها و سکو‌های خود منتشر کنند 🗒 موضوعات: 🔰مذهبی 🔰سیاسی 🔰فرهنگی ارتباط با ادمین @Mobalegh20 @ahmad
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ویژه هشتم شوال 🌹آه از مصیبت خوانی تو ..‌. 🎤 میثم مطیعی 📎 📎 📎 📎 🌐 https://btid.org/fa/video/207749 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ویژه هشتم شوال 🌹آخر یه روز شیعه برات حرم میسازه ..‌. 🎤 امیر عباسی 📎 📎 📎 📎 🌐 https://btid.org/fa/video/207374 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💿 ویژه هشتم شوال ◾ ریشه تخریب قبور ائمه بقیع 🎙استاد حامد کاشانی 📎 📎 📎 📎 🌐 https://btid.org/fa/video/207886 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔻 تأیید ابن تیمیه بر ولایت تکوینی بنده مطیع خداوند 🔹 ابن تیمیه نقل می‌کند که در روایت آمده است: خداوند خطاب به مخلوقاتش می‌فرماید: بنده من! من به چیزی می‌گویم: باش! موجود می‌شود. تو اطاعت مرا انجام بده؛ تو را به گونه‌ای قرار می‌دهم که به چیزی بگویی: باش! موجود شود. ای بنده من! من زنده‌ای هستم که نمی‌میرد؛ تو مرا اطاعت کن؛ تو را زنده‌ای می‌کنم که نمیری! 🔹 ابن تیمیه با این کلام، طبق نظر وهابیت کافر می‌گردد که برای غیر خداوند تصرفات تکوینی قائل شده است. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/37905 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
پدیده ثابتی و ادعای نقض حقوق بهائیان❗ 〽️سخنگوی در در حالی رسمی را منافی دیگر مذاهب در کشور دانست که: 1️⃣حکومتی بر مبنای قوانین خواست توده مردم ایران است. 2️⃣ بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، حقوق اقلیت ها در ایران محترم شمرده شده و سایر ادیان الهی هم از آزادی در ایران برخوردارند و عقاید غیررسمی هم تا زمانی که برعلیه اسلام و ایران نکنند با نیکی با آنان برخورد می‌گردد. 3️⃣ خود نیز به دنبال برپایی شبه دینی و موعود خود در کشورهاست. جهت مطالعه بیشتر: https://www.adyannet.com/fa/news/37518 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔻 ادعای ابن قیم به ولایت تکوینی و تشریعی عمر 🔹 ابن قیم درباره عمر نقل می کند که به کسی که در نامش و نام پدرش و ... اسم آتش و سوختن جمع شده بود گفت: «برو که منزل تو سوخت» و شاید با همین کلام این اتفاق افتاد و خانه آن فرد آتش گرفت. 🔹 ابن قیم در ادامه می‌گوید: چه بسیار افرادی پایین تر از عمر نیز بودند که چنین مطالبی درباره آنان نقل شده؛ پس فردی مانند عمر که با او ملائکه حدیث می‌گویند و به او الهام می‌شود، وقتی می‌گوید: «گمان می‌کنم چنین شود» حتماً آن اتفاق می‌افتاد. او اگر چیزی می‌گفت و به آن اشاره می‌کرد، قرآن مطابق آن نازل می‌شد. حال که امر دینی و تشریعی مطابق قول و نظر عمر نازل می‌شود، وقوع امر تکوینی مطابق قول او حتماً صورت می‌گیرد. 🔹 این کلام غلوآمیز و غیر واقعی، غیر از اینکه اگر در مورد اهل بیت (ع) می آمد نمی پذیرفتند، با این کلام، ابن قیم طبق مبنای وهابیت کافر شده است که برای غیر خداوند تصرفات تکوینی قائل شده است. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/37906 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔻 نظر اهل سنت در کرامات اولیاء و دلیل صحت آن 🔹 ابن حجر مکی می‌نویسد: «کرامات اولیاء نزد اهل سنت حق است. برخی به جهت اینکه کرامت و معجزه با هم اشتباه گرفته نشود، کرامت را نفی می‌کنند که فکر باطلی است؛ بلکه کرامات اولیاء با نبوت معارضه‌ای ندارد؛ چون آن کرامت به ولی خدا به برکت تبعیت رسول اکرم (ص) عطا می‌شود. 🔹 پس این کرامت بر او ظاهر نمی‌شود، مگر وقتی که به تبعیت از پیامبر (ص) دعوت کند و از بدعت و انحراف از شریعت دور باشد. به برکت این تبعیت خداوند توسط ملائکه و روح او را کمک می‌کند و در قلب او از انوارش قرار می‌دهد.» 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/37940 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔻 پذیرش کرامات اولیاء در کلام ابن تیمیه 🔹 ابن‌تیمیه می گوید: «تصدیق به کرامات اولیاء و آنچه از امور خوارق العاده مانند علم غیب، مکاشفات و انواع قدرت و تأثیرات که به دست آنها جاری می‌شود، از اصول مسلم اهل سنت و جماعت است.» 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/37939 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اسحاق هرتزوگ و دوستی بهائیت و اسرائیل❗ 🔸️پیام تصویری اسحاق هرتزوگ، به مناسبت صدمین سالمرگ ، یادآور و مؤید روابط مستحکم و پیوند ناگسستنی با رژیم غاصب صهیونیستی است. ‌ 🔹️روابطی که از آن به حلقه های زنجیر تعبیر کرده و دیدار و پیام های مقامات بلندپایه رژیم از اماکن و گویای آن است. جهت مطالعه بیشتر: https://www.adyannet.com/fa/news/37914 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
📽نقد گشت 3 عقده‌گشایی از قشر مذهبی ⭕️اگر گشت 3 را یک فیلم صدا بزنیم، بیشتر می تواند شبیه یک شوخی بی مزه باشد تا دومین فیلم پرفروش در ایران. گشت 3 یک فیلم کاملا گیشه ای بود که فروش خود را مدیون دو قسمت ابتدایی گشت ارشاد می باشد. استفاده از نام و بازی نه چندان جالب بهنام بانی نیز به فروش هرچه بهتر گشت 3 کمک کرد. مشخص نبودن خط زمانی در داستان فیلم، اخته بودن داستان های فرعی، ضعف شدید فیلم نامه و عدم توان در شخصیت پردازی بازیگران از جمله مشکلات تکنیکی این فیلم هستند که بسیار آزاردهنده است. 🔷یکی از معدود شهرهایی که هنوز کنسرت خوانندگی در آنجا اجرا نشده است، شهر مقدس مشهد می باشد که عمده دلیل آن حفظ حرمت معنوی شهر مشهد می باشد. این مسأله برای مهاجمان فرهنگی که در تلاش هستند با گسترش کنسرت ها، موسیقی و سپس فرهنگ غربی را همه گیر کنند، بسیار گران تمام شده است؛ از این رو، در این فیلم تلاش شده است که از اجرای کنسرت در مشهد قبح زدایی شده و قدمی برای وقوع آن در واقعیت برداشته شود. با وجود این همه مسائل ضد فرهنگی در گشت 3، جای تعجب است که چگونه این فیلم توانسته است از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که فلسفه ی وجودیش اشاعه فرهنگ ایرانی-اسلامی است، مجوز ساخت و سپس مجوز نمایش بگیرد؟! 👈ادامه مطلب https://b2n.ir/h89557 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
📆 تقویم روز 📌 دوشنبه ☀️ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ 🌙 ۷ شوّال ۱۴۴۳ قمری 🎄 9 می 2022 میلادی ✨ مناسبت روز : . وفات شیخ کلینی (۳۲۹ هـ.ق) . روز اسناد ملّی 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
📽زندگی پس از زندگی غفلت از مرگ / بخش اول ⭕️می‌گویند انسان از ریشه نسی و نسیان گرفته‌شده،‌ یعنی اصل را همین غافل بودن گرفته‌اند و واقعا چه چیزی سنگین‌تر و دردناک‌تر از غفلت و دوری از حقیقتی که توجه به آن می‌تواند سعادت ابدی آدمی را تضمین کند. ما فراموش کرده ایم، چه کسی بودیم و از کجا آمدیم و به کجا می‌رویم، ولی فراموش نشده‌ایم. 🔷گروهی نیازشان را از دنیا طلب می‌کنند که سرانجامش انحراف است و شکست و سرخوردگی. گروهی دیگر موجودی هوشمندتر را سرپرست و نگهدار خود می‌دانند که آنان نیز راه به‌جایی نمی‌برند. ولی آن‌هایی که خدای یگانه را رب خود نامیده اند، حرف اصلی در خصوص آن‌هاست. اینان به فرموده قرآن باید استقامت پیشه کنند تا یاری پروردگار و ملائکه شامل حالشان شود، و این یعنی کار سخت است، و حقیقتا هم سخت است. فقط کافی است بدانید که عالمی بالاتر وجود دارد که بازتاب اعمال ما در آن به‌صورت حقیقت وجودی‌شان نمایان می‌شود و خوب و بد آن‌ها در آن عینیت پیدا می‌کند و اتفاقاً همان‌جا نیز یکی از مقاصد و منازل ما بعد از منزل مرگ و پیش از قیامت است. 👈ادامه مطلب https://b2n.ir/m20058 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
📽زندگی پس از زندگی پس از بیداری/ بخش دوم ⭕️بیایید نگاهی به کتاب منازل الآخرة شیخ عباس قمی بیندازیم. منازلی در پیش روست که همگی سخت و صعب‌العبورند، آن‌هم نه یکی و دوتا. امام علی علیه‌السلام در بخشی از خطبه 204 می‌فرمایند آگاه باشید که گردنه‌های سخت و منزلگاه‌های مخوف و هولناكى در پيش داريد كه ناچارید به ورود به آن‌ها، توقف در آن‌ها و پاسخگویی به اعمال خود؛ «فَإِنَّ أَمَامَكُمْ عَقَبَةً كَؤُوداً، وَ مَنَازِلَ مَخُوفَةً مَهُولَةً، لاَبُدَّ مِنَ الْوُرُودِ عَلَيْهَا، وَ الْوُقُوفِ عِنْدَهَا». 🔷همه نکات اخلاقی در خصوص تقوا را می‌توان در همین کلام قرآنی جمع نمود، «قولوا قولا سدیدا». سخن باید سنجیده و محکم باشد، عاری از غل و غش باشد، خالی از هوای نفس باشد، وگرنه این مخالف تقواست، و خروج از تقوا مساوی است با گرفتار شدن در مسیرهای انحرافی، طوفان‌های سوزانی که انسان را به هر سو می‌کشانند و خلاصی از آن‌ها سخت‌تر از حفظ خود از گرفتاری در آن‌هاست، و نهایت آن پرت شدن در دره های عمیق دوری از رحمت پروردگار است، دره هایی که گاه عمق آن به هفتاد سال میرسد. 👈ادامه مطلب https://b2n.ir/u77272 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
📽زندگی پس از زندگی؛ «تطهیر»/ بخش سوم ⭕️مسیر بندگی خط مستقیمی است که ابتدای آن توکل و توسل و توفیق است و انتهای آن رضوان الهی. در میان این راه انسان آزمایش می‌شود و با این آزمایش است که اگر غل و غشی در نیات او باشد عیان می‌شود، و اگر بود باید برطرف گردد زیرا در درگاه الهی جز طیبات راه ندارد. 🔷این همان قول سدید و استوار است، منتها این بار در برابر دوستان. بله، در برابر دوستان هم باید تقوای الهی را رعایت کرد. برای تربیت هم، برای تبلیغ هم، برای مدیریت هم. در همه عرصه‌ها باید این محکم بودن سرلوحه کار قرار داشته باشد، پیامبر گرامی اسلام می‌فرمایند خدا رحمت کند بنده‌ای را که وقتی کاری را انجام می‌دهد آن را محکم و متقن انجام می‌دهد، «رَحِمَ الله اِمرَأً عَمِلَ عَمَلاً فَاَتقَنَه» (مسائل علی بن جعفر و مستدركاتها، علی بن جعفر علیه‌السلام ص ۹۳). 👈ادامه مطلب https://b2n.ir/t32875 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
📽زندگی پس از زندگی مردن پیش از مرگ/ بخش چهارم ⭕️در خصوص یادآوری مرگ حرف بسیار است. حتی فیلم‌های زیادی هم درباره این موضوع ساخته‌شده است که نشان می‌دهد بشر همواره این دغدغه را با خود داشته و این سؤال برایش مطرح بوده است. حال که اینجا نقطه پایان من در این دنیا است، پس مبدأ و نقطه آغاز من کجاست؟ و اگر من ازاینجا نیستم پس چگونه اینجا پایان بیابم؟ این سؤال که ریشه در فطرت انسانی دارد، آمیخته با گم‌گشتگی و سرگردانی او در این دنیاست و آنچه گهگاه می‌بیند باز این سؤال را به خاطرش می‌آورد. یکی از قوی‌ترین این یادآورها دیدن مرگ اطرافیان است و درد فراق عزیزان. 🔷هدف اصلی یاد مرگ همین خضوع و خشوع در برابر پروردگار متعال است تا نفس سرکش مهار شود و انسان با عمل به دستورات پروردگار متعال راه صلاح پیش گیرد. اگر انسان مرگ را فراروی خویش بیند و عقبه‌های آن را در نظر آورد، بی‌گمان به دنیای پست دل نخواهد سپرد و از تن دادن به فریبکاری‌های آن سر باز می‌زند. امیر مؤمنان (علیه السلام) با یادآوردن مرگ و تبعات آن، مردمان را به اصلاح خود می‌خواند و می‌فرماید: «اُذْکُرُوا انْقِطَاعَ اللَّذَّاتِ، وَ بَقَاءَ التَّبِعَاتِ.» (نهج‌البلاغه، حکمت ۴۳۳) به یاد دارید که لذّت‌ها تمام‌شدنی است، و پایانِ ناگوارِ آن بر جای ماندنی. 👈ادامه مطلب https://b2n.ir/g65210 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
📽نقدی بر زندگی پس از زندگی؛ «منِ واقعی!» ⭕️برنامه زندگی پس از زندگی، با تحقیق و اجرای آقای عباس موزون، با پرداختن دقیق و پژوهشی به یک مسأله ی ماورایی یعنی «تجربه مرگ موقت»، طرفداران زیادی کسب کرده و تأثیر زیادی بر روی زندگی آنها گذاشته است. البته محبوبیت این برنامه به مذاق بعضی ها خوش نیامده و در صدد تخریب مغرضانه‌ی برنامه‌ی زندگی پس از زندگی و عباس موزون می باشند. 🔷نکته دیگر مربوط به هراس نداشتن هیچ کدام از تجربه گران از مرگ است، زیرا با مشاهده قسمتی از عالم غیب، فرومایگی و بی ارزشی دنیا برای آنها مشخص شده و غالبا اشتیاقی به بازگشت به دنیا ندارند. 👈ادامه مطلب https://b2n.ir/g86046 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
📽یادداشتی بر فیلم گشت 3؛ سقوط آزاد! ⭕️اگر گشت ارشاد یک، با اقبال خوب مردم وحتی منتقدان روبه‌رو می‌شود به این دلیل بود که اولا فیلم ساز آن‌جا مسئله داشت و هدفش فقط گیشه نبود، علنا محصولات غذایی و کنسرو ماهی را توی چشممان نمی‌کرد و حداقل سعی می‌کرد اندکی سینمایی باشد. گشت یک فضایی نزدیک به واقعیت داشت و انسان‌هایش قابل درک و لمس بوده‌اند اما در گشت سه هیچ انسان قابل باوری دیده نمی‌شود... 🔷آقای سهیلی با این فیلم چه چیزی را می‌خواهد به مخاطبینش اضافه کند؟ اگر اندکی بررسی کند متوجه خواهد شد که واکنش‌های مخاطبین از سری اول تا الان چقدر متفاوت بوده که نشان از روند نزولی و عدم اقبال تماشاگران دارد. به هر قیمتی پر فروش بودن نتیجه‌ای جزء سقوطی آزاد از پرتگاه نخواهد داشت. استفاده از خواننده‌ای که موسیقی زیر متوسطی ارائه می‌دهد به همراه شعارهایی که اندازه دهان کاراکترها نیست شاید این روزها بفروشد ولیکن سرنوشتی جزء سطحی گری و در نهایت سقوط نخواهد داشت. نمونه‌های بسیاری نیز در همین سینمای ایران وجود دارد. 👈ادامه مطلب https://b2n.ir/a27257 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢 مصرف کفاره در غیر مورد آن 💠 سوال: صندوقی برای جمع آوری کفارات در مسجد گذاشته ایم و مبلغ زیادی در آن ریخته شده است، آیا می توان برای مخارج مسجد از آن استفاده کرد؟ ✍🏻 پاسخ: جایز نیست؛ کفاره باید طبق موازین شرعی به مصرف فقرا رسانده شود. 🔺 بخش استفتائات پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 📎 📎 📎 📎 📎 https://btid.org/fa/news/207960 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔹وقتی یه رفیق صمیمی داشته باشی، خوشحالی اون، خیلی برات مهمه. 🔸علاوه بر این، همیشه سعی می‌کنی تا از چیزی ناراحت نشه. 🔹همیشه به دیگران تأکید می‌کنی تا هوای اون رو داشته باشن. خلاصه همه‌جوره بهش محبت می‌کنی. ✅خدا تمام بنده‌هاش رو دوست داره. از تک تک ما می‌خواد تا حواسمون به بقیه هم باشه؛ اما با اینکه خدا نسبت به ما اینقدر لطف و محبت داشته، ما نسبت به هم نوع خودمون بی‌تفاوتیم. در دعای ابوحمزه می‌خوانیم: خدایا هر وقت من چیزی از تو خواستم به من دادی، اما هروقت مخلوقاتت چیزی از من می‌خواهند، من به آن‌ها نمی‌دهم. 🕋 شاخصه: کرامت نفس و شناخت جایگاه انسانی خود 📝 لینک مطلب https://btid.org/fa/news/206126 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📀 ویژه هشتم شوال ◾️ میسوزم از اینکه ... 🎙 حسین سیب‌سرخی 📎 📎 📎 📎 🌐https://btid.org/fa/video/207774 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 ویژه هشتم شوال ◾️ نه حرم و بارگاه و گنبدی داره بقیع 🎙 حسین سیب‌سرخی 📎 📎 📎 📎 🌐https://btid.org/fa/video/207775 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔸آدم‌هایی که از اهمیت خاصی برخوردارن، اجازه ملاقات به هرکسی نمیدن. 🔹مثلا شما هیچ‌وقت به راحتی یه وزیر رو نمی‌تونی ببینی. 🔸نمی‌تونی هر خواسته‌ای که داری رو با رئیس یه کشور مطرح کنی. 🔹معمولا نیاز به یه نفر داری که رابطه خوبی با این افراد داشته باشه و سفارشت رو بکنه. ✅یکی ازخصوصیات خدای مهربون ما اینه که برای صحبت کردن باهاش نیاز به کسی نداریم، اون به حرف ما گوش میده، و حاجت ما رو برآورده می‌کنه. 🕋 شاخصه: کرامت نفس و شناخت جایگاه انسانی خود 📝 لینک مطلب https://btid.org/fa/news/206190 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ سوال ⁉️ آیا عایشه به هنگام ازدواج با پیامبر شش یا هفت سال سن داشته است؟ 🔰 پاسخ 🔹 اهل تسنن در جهت فضیلت تراشی برای عایشه، مطالبی را بیان می‌کنند که باعث شده است دشمنان اسلام، به ویژه آتئیست‌ها بدترین تهمت‌ها را به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام روانه کنند. آنچه در مورد سن عایشه گفته می‌شود به دلایل مختلف تاریخی باطل است. 🔸 یکی از این دلایل تفاوت سنی عایشه و خواهرش است. مورخان بر این باورند که اسماء خواهر عايشه، بیست و هفت سال قبل از هجرت پيامبر به دنيا آمده است. همچنین تصریح کرده‌اند که وی ده سال از عايشه بزرگتر بوده است. 🔹 بنابراين با توجه به گزارشات تاریخی بیان شده، از آنجايي که اسماء، بیست و هفت سال قبل از هجرت پيامبر يعنی چهارده سال قبل از بعثت به دنيا آمده است و از طرفی ده سال از عايشه بزرگتر بوده، ثابت می‌شود که تاريخ تولد عايشه چهار سال قبل از بعثت پیامبر بوده است. از طرفی عايشه در سال سیزدهم بعثت به عقد نبی مکرم اسلام درآمده است که با توجه به گزارشات فوق ثابت می‌شود که این عقد در سن هفده سالگی بوده است. 🔸 نکته قابل توجه این است که سن عایشه در هنگام عقد، هفده سال بوده است ولی بعد از عقد چندین سال منزل پدرش مانده بود و ازدواجی صورت نگرفت. با توجه به گزارشات تاریخی معتبر، ازدواج پیامبر با عایشه در سن بیست و دو سالگی بوده است. 🔹 در نتیجه سن ازدواج عایشه هرگز شش و یا هفت سال نبوده است. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر مراجعه فرمایید: https://btid.org/fa/news/207611 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org