فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹عالم اهلسنت: توسل به بزرگان، کمک کننده است
💥 صادق الجیل (عالم اهل سنت): ابن جوزی به مسئله توسل اشاره کرده و آن را جایز دانسته است. این کلام نفی کسانی است که به دروغ، خود را به احمد بن حنبل منتسب می کنند. (وهابیت)
پینوشت:
ابوالفرج ابن جوزی، التبصره، ج1، ص118.
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://www.adyannet.com/fa/news/38292
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #وهابیت
📎 #اهل_سنت
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گزارش سفر به واتیکان
(آیت الله اعرافی،مدیر حوزه علمیه قم)
https://www.adyannet.com/fa/news/38322
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #مسیحیت
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💢 کفاره روزه زن بر عهده شوهر است یا خودش؟
💠 سوال:
🔷 آیا پرداخت کفاره روزه زن بعلت شیردهی و بارداری بر عهده شوهر است؟
✍🏻 پاسخ:
◀️ آیت الله خامنه ای: پرداخت فدیه یا کفاره زن بر عهده خودش است و بر شوهر واجب نیست، هرچند به خاطر بارداری یا شیردهی، روزه نگرفته باشد. البته جایز است شوهر زن، فدیه یا کفارۀ او را به وکالت گرفتن از او پرداخت نماید.
◀️ آیت الله مکارم: در صورتی که روزه گرفتن براي خود مادر ضرر داشته پرداخت کفاره آن نيز بر عهده خودش می باشد، اما اگر برای بچه ضرر داشته بنابر احتياط واجب بر عهده شوهر است.
🔺 استفتاء از سایت آیت الله خامنه ای، کد استفتاء: mm6rpkz.
🔺 استفتا از سایت آیت الله مکارم/ کد رهگیری : 140102180027
📎 #احکام
📎 #احکام_روزه
📎 #کفاره_روزه
📎 https://btid.org/fa/news/211467
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
منظور مسیحیان از اینکه میگن حضرت عیسی پسر خداست، چیه؟
https://www.adyannet.com/fa/news/38112
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #مسیحیت
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
🔻 لقب امیرالمؤمنین مخصوص چه کسی است؟ (قسمت اول)
🔹 لقب امیرالمؤمنین طبق نظر شیعه، از القاب خاص حضرت علی (علیه السلام) است و فرد دیگری حتی سایر ائمه (علیهم السلام) را به این لقب نمیخوانند. برخی علمای اهل سنت نیز این لقب را برای حضرت به کار برده و در آثار خود، ایشان را به این لقب خواندهاند ولی مانند شیعه انحصار آن را در مورد شخص حضرت علی (علیه السلام) نمیدانند.
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://www.adyannet.com/fa/news/38228
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #مکاتب_اهل_سنت
📎 #وهابیت_و_سلفیت
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
🔻 لقب امیرالمؤمنین مخصوص چه کسی است؟ (قسمت دوم)
🔹 لقب امیرالمؤمنین پس از پیامبر (ص) اولین بار بر خلیفه دوم اطلاق شد. مردم برای بیعت با خلیفه دوم می گفتند: خلیفه خلیفه رسول خدا. عمر گفت این کلام طولانی است، شما مؤمنین هستید و من امیرتان، پس از این به بعد مرا امیرالمؤمنین بخوانید. خلفای بعد هم این لقب را به ارث بردند و خلفای بنی امیه و بنی عباس و نیز سرکردگان داعش و طالبان در عصر حاضر هر یک امیرالمؤمنین خوانده شدند.
🔹 اما علامه مجلسی میفرماید: «فرد منصف در تواتر روایات نامیدن لقب امیرالمؤمنین بر حضرت علی (علیه السلام) شک نمی کند و شکی نیست که این روایات، نص در امامت و خلافت امیرالمؤمنین (علیه السلام) است؛ چون ایشان در زمان حیات و بعد رحلت پیامبر (ص) از جانب خدا و رسول، امیرالمؤمنین نامیده شد، پس بر جمیع مؤمنین اطاعتشان واجب است.»
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://www.adyannet.com/fa/news/38229
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #مکاتب_اهل_سنت
📎 #وهابیت_و_سلفیت
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
🔻 لقب امیرالمؤمنین مخصوص چه کسی است؟ (قسمت سوم)
🔹 روایات نقل شده از امام صادق (علیه السلام) نشان از اعتقاد ایشان به حقانیت خود و شایستگی اهل بیت (علیهم السلام) به مقام خلافت است و یاور نداشتن و ثمربخش نبودن قیام، در زمان حضرت باعث شده بود قیام نکنند و امیرالمؤمنین خواندن منصور از روی تقیه بود تا خلیفه قصد جان امام را نداشته باشد، نه پذیرش مشروعیت منصور و عدم حقانیت امام.
🔹 امام صادق (علیه السلام) فرمود: اگر تعداد شیعیان من به عدد این بزغالهها بود، از قیام و نهضت باز نمىایستادم؛ راوی مى گوید: بزغالهها را شمارش کردم؛ هفده رأس بودند.
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://www.adyannet.com/fa/news/38238
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #مکاتب_اهل_سنت
📎 #وهابیت_و_سلفیت
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
🔻 تواتر روایات فریقین در مورد لقب امیرالمؤمنین برای حضرت علی (ع)
🔹 علامه مجلسی پس از نقل 84 روایت در یک باب در مورد امر به سلام کردن با لقب امیرالمؤمنین و اینکه کسی غیر از حضرت علی (علیه السلام) به این لقب نامیده نمی شود و وجه تسمیه حضرت به این لقب مینویسد: «فرد منصف در تواتر این روایات که از فریقین نقل شده، شک نمیکند و ما برخی از روایات در این زمینه را به جهت طولانی نشدن ذکر نکردیم. ... و شکی نیست در اینکه این روایات، نص در امامت و خلافت امیرالمؤمنین (علیه السلام) است؛ چون وقتی ایشان در زمان حیات و بعد رحلت پیامبر اکرم (ص) از جانب خداوند و رسولش، امیرالمؤمنین باشد پس بر جمیع مسلمین و مؤمنین اطاعتشان واجب است.»
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://www.adyannet.com/fa/news/38300
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #مکاتب_اهل_سنت
📎 #وهابیت_و_سلفیت
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
🔻 اختصاص لقب امیرالمؤمنین به حضرت علی (ع) و علت آن
🔹 در بحارالانوار برای امر به سلام کردن با لقب امیرالمؤمنین و اینکه کسی غیر حضرت علی (علیه السلام) به این لقب نامیده نمی شود و وجه تسمیه حضرت به این لقب در یک باب، حدود 84 حدیث از فریقین جمع آوری شده است.
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://www.adyannet.com/fa/news/38239
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #مکاتب_اهل_سنت
📎 #وهابیت_و_سلفیت
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💢 #ارتباط مؤثر با نوجوان
💠 برخی از راهکارهای مؤثر در ارتباط با نوجوانان عبارتند از:
1. #همدلی با نوجوان
به این معنی که خودتان را به جای او قرار دهید، مسائل را دقیقاً از زاویۀ دید او ببینید و شرایط او را درک کنید؛ ضمناً از توصیه، نصیحت، ایجاد ترس و واهمههای بیثمر اجتناب کنید.
2. #ایجاد حسّ استقلالطلبی
تلاش کنید تا از ارزشها و خواستههای شخصی خودتان آگاه شوید و آنها را به نوجوانتان تحمیل نکنید؛ بپذیرید که او فردی مستقل است و میتواند ارزشها و انتخابهای شخصی خود را داشته باشد.
3. #برقراری رابطۀدوستانه
برقراری رابطۀ دوستانه کار آسانی نیست و تغییر دیدگاه فرزندانِ نوجوان ممکن است خیلی سخت باشد، مخصوصاً زمانی که پیش از این احساس میکرده والدینش او را درک نمیکنند، ولی این کار از موارد لازم برای ارتباط مؤثر با نوجوان است.
📎 #گرافیک_ثابت
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #استوری_مشاوره
📎 لینک مطلب:
🔸 https://btid.org/fa/news/210793
✅ آیدی دریافت سوالات👇
@pasokhgo313
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org
💢 #ارتباط مؤثر با نوجوان
💠 برخی از راهکارهای مؤثر در ارتباط با نوجوانان عبارتند از:
1.#همدلی با نوجوان
به این معنی که خودتان را به جای او قرار دهید، مسائل را دقیقاً از زاویۀ دید او ببینید و شرایط او را درک کنید؛ ضمناً از توصیه، نصیحت، ایجاد ترس و واهمههای بیثمر اجتناب کنید.
2. #ایجاد حسّ استقلالطلبی
تلاش کنید تا از ارزشها و خواستههای شخصی خودتان آگاه شوید و آنها را به نوجوانتان تحمیل نکنید؛ بپذیرید که او فردی مستقل است و میتواند ارزشها و انتخابهای شخصی خود را داشته باشد.
3. #برقراری رابطۀدوستانه
برقراری رابطۀ دوستانه کار آسانی نیست و تغییر دیدگاه فرزندانِ نوجوان ممکن است خیلی سخت باشد، مخصوصاً زمانی که پیش از این احساس میکرده والدینش او را درک نمیکنند، ولی این کار از موارد لازم برای ارتباط مؤثر با نوجوان است.
📎 #گرافیک_ثابت
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 لینک مطلب:
🔸 https://btid.org/fa/news/210793
✅ آیدی دریافت سوالات👇
@pasokhgo313
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org
🔸#طلاق، نوعی آشفتگی عاطفی برای تمام اعضای خانواده به همراه خواهد داشت، اما برای #کودکان ممکن است ترسناک، گیج کننده و آزار دهنده باشد.
📌در سنین پایینتر، برای کودکان قابل درک نیست که چرا باید مدام بین خانه پدر و منزل مادرشان در حال رفت و آمد باشند. حتی ممکن است به این نتیجه برسند که اگر والدینشان میتوانند از دوست داشتن یکدیگر دست بکشند، روزی فرزندشان را نیز دیگر دوست نخواهند داشت.
📎 #گرافیک_ثابت
📎 #طلاق
https://btid.org/fa/photogallery
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💠 مقاومت قندیلی!
‼️ قندیل، مجموعهای از قطرات متحّد است که در برابر نیروی جاذبه مقاومت کردهاند.
✍️ اگر در برابر جنگ شناختی دشمن، مقاومت کنیم و در حلّ مشکلات با هم متحد باشیم و به دولت کمک کنیم، بزرگترین چالشها را پشت سر خواهیم گذاشت.
❇️ یک قندیل هم برای اینکه ایجاد شود، نیاز به زمان دارد.
🗝 مشکلات قابل حل است، فقط کمی زمان میخواهد.
📎 #گرافیک_ثابت
📎 #سیاست_اجتماع
📎 #سیاست_داخلی
📎 #اقتصاد_مقاومتی
📎 #جهاد_تبیین
🖇 لینک مطلب:
🔸 https://btid.org/fa/photogallery
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org
💚ارزش انسان
🔹اگه میخوای بدونی یه آدم چقدر ارزشمنده باید ببینی تا الان چه کارهایی انجام داده؛ توی زندگیش چه تصمیماتی گرفته و چقدر و چجوری برای اون تصمیمات تلاش میکنه. بابابزرگم میگه: همیشه سعی کن کسی رو الگوی خودت قرار بدی که زندگی خوبی رو برای خودش و عزیزانش رقم زده، تلاشهای خوب و زیادی کرده و به موفقیتهای خوبی رسیده.
✅امام علی علیهالسلام بهمون یاد دادن که: «قَدرُ الرَّجُلِ على قَدرِ هِمَّتِهِ»؛ ارزش هر آدمی به اندازه تلاش و کوشش دوران زندگی اونه. (منتخب ميزان الحكمة، 314)
🕋 شاخصه: کرامت نفس
📝 لینک مطلب
https://btid.org/fa/news/209266
📎 #دانش_آموزی
📎 #کودک
📎 #کرامت_نفس
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
🍃خودت رو بذار جای من!
🔹اگه یکی پیدا بشه که به ما بی احترامی کنه یا ما رو آزار بده چه حالی پیدا میکنیم؟ قطعا حسابی ناراحت میشیم؛ حتی شاید کاری کنیم که دیگه نبینیمش! اما حواسمون نیست که ممکنه خودِ ما بارها این حال بد رو به دیگران منتقل کرده باشیم.
🔸بعضی وقتها طوری با دیگران و دوستانمون برخورد کردیم که از ما حالشون بد شده؛ پس باید یه جوری با اطرافیانمون برخورد کنیم که دوست داریم همونطورباهامون برخورد کنن.
✅پیامبر مهربونمون به ما یاد دادن که هرچیزی رو برای خودت دوست داری، برای دیگران هم دوست داشته باش. «أَعدَلُ النَّاس مَن رَضِیَ لِلنَّاسِ ما یَرضَیٰ لِنَفسِه؛ عادلترین مردم کسی است که با مردم جوری رفتار میکنه که دوست داره با خودش رفتار کنن». (امالی صدوق، ص ۷۲)
🕋 شاخصه: کرامت نفس
📝 لینک مطلب
https://btid.org/fa/news/209761
📎 #دانش_آموزی
📎 #کودک
📎 #کرامت_نفس
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
❇️ والدین مقتدر
🔻 پدر و مادری که در مقابل ناسازگاریهای کودک، کلافه و خشمگین میشوند یا به او باج میدهند، پدر و مادر قدرتمندی نیستند و کودک در کنار آنها احساس آرامش نخواهد کرد.
🔆 «اقتدار» یعنی محبت و صمیمیت بهعلاوۀ قدرت و استعلاء؛ بنابراین #اقتدار والدین، برای کودکان، اعتماد و اطمینان ایجاد میکند.
📎 #گرافیک_ثابت
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #مشاوره
📎 لینک مطلب:
🔸 https://btid.org/fa/news/211131
✅ آیدی دریافت سوالات👇
@pasokhgo313
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org
❇️ والدین مقتدر
🔻 پدر و مادری که در مقابل ناسازگاریهای کودک، کلافه و خشمگین میشوند یا به او باج میدهند، پدر و مادر قدرتمندی نیستند و کودک در کنار آنها احساس آرامش نخواهد کرد.
🔆 «اقتدار» یعنی محبت و صمیمیت بهعلاوۀ قدرت و استعلاء؛ بنابراین #اقتدار والدین، برای کودکان، اعتماد و اطمینان ایجاد میکند.
📎 #گرافیک_ثابت
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #مشاوره
📎 #استوری_مشاوره
📎 لینک مطلب:
🔸 https://btid.org/fa/news/211131
✅ آیدی دریافت سوالات👇
@pasokhgo313
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید
🌹 مستند زکات و برکات آن (1)
📎 #تولیدات_چندرسانهای
📎 #زکات_مال
📎 #واجب_الهی
🌐 https://btid.org/fa/video/211286
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
🔻 بیان قرآن از سخن گفتن کودکان
🔹 ابن کثیر ذیل آیه 26 و 27 سوره یوسف، اقوال علما را در مورد شاهد از بستگان زلیخا که گواهى داد و گفت: اگر پیراهن یوسف از جلو پاره شده باشد، زن راستگو و یوسف از دروغگویان است و اگر پیراهن از پشت دریده شده است، زن دروغگو و یوسف از راستگویان است، نقل کرده است.
🔹 در چند نقل این شاهد را فرد بزرگسال دانستهاند؛ اما در روایتی از ابن عباس آمده است که این شاهد، کودک داخل گهواره بوده است و در روایت دیگری این شاهد را یکی از 4 کودکی دانسته که به صورت غیر عادی، در کودکی سخن گفتهاند.
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://www.adyannet.com/fa/news/38328
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #مکاتب_اهل_سنت
📎 #وهابیت_و_سلفیت
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org