💥اگه بدی کرد، تو خوبی کن!
🔹توی جامعه انسانهای مختلفی وجود دارن؛ باشخصیت و بیشخصیت، با ادب و بیادب، مهربون و بداخلاق.
🔸همه اینها با هم توی یه اجتماع زندگی میکنن؛ گاهی خواسته یا ناخواسته ممکنه این افراد رفتاری انجام بدن که ما دوست نداریم. مثلاً توی صف نونوایی یه نفر بدون نوبت نون میگیره، یکی که عجله داره جلوی خودش رو نگاه نمیکنه و محکم باهات برخورد میکنه یا کسی که از جای دیگه ناراحته، ولی سر شما داد میزنه!
💥دین ما چون بهترین و کاملترین دین هست، به ما سفارش کرده اگر کسی بهت بدی کرد، تو دیگه با بدی جوابش رو نده، بلکه بدی رو با ادب و با خوبی جواب بده.
✅حضرت علی علیهالسلام میفرمایند: به عیادت کسی برو که به عیادت تو نمیاد، به كسى هديه بده كه به تو هديه نمیده. «عُدْ مَن لا يَعودُكَ، و أهدِ إلی مَن لا يُهدي إلیكَ»؛ (من لایحضره الفقیه، ج 3، ص 300)
🕋 شاخصه: صله رحم.
📝 لینک مطلب
https://btid.org/fa/news/213602
📎 #دانش_آموزی
📎 #کودک
📎 #صله_رحم
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
❇️ فرازی از خطبۀ غدیر
💢 سزای منکر علی
🔻 قالَ رَسُولاللهِ (صَلَّیاللهُعَلَیهِوَآلِهِوَسَلَّمَ) فِی خُطبَةِ الغَدِیریَّةِ:
«مَعَاشِرَ النَّاسِ! إِنَّهُ إِمَامٌ مِنَ اللَّهِ وَ لَنْ يَتُوبَ اللَّهُ عَلَى أَحَدٍ أَنْكَرَ وَلاَيَتَهُ وَ لَنْ يَغْفِرَ لَهُ حَتْماً عَلَى اللَّهِ أَنْ يَفْعَلَ ذَلِکَ بِمَنْ خَالَفَ أَمْرَهُ فِيهِ وَ أَنْ يُعَذِّبَهُ عَذَاباً نُكْراً أَبَدَ الْأَبَدِ.»
✍️ رسولخدا (صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم) در خطبۀ غدیر فرمودند:
هان ای مردمان! او از سوی خدا امام است و هرگز خداوند توبۀ منکر او را نمیپذیرد و هرگزاو را نمیآمرزد. بر خداست که در مورد کسی که در امر ولایت علی علیهالسّلام مخالفت کند، اینگونه رفتار کند و او را به عذاب دردناک ابدی کیفر دهد.
📚 خطبۀ غدیر: بحارالأنوار، ج 37، ص 208.
📎 #گرافیک
📎 #خطبه_غدیریه
📎 #عیدآسمانی
📎 #عید_وحدت
📎 #غدیری_ام
📎 #پوستر
🖇 لینک مطلب:
https://btid.org/fa/photogallery
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فتوکلیپ؛ صد ثانیه با رصد 1401.04.25
کاری از گروه رصد
🖥 سامانه ارسال گزارشات طلاب، مبلغان و عموم مردم از فضای مجازی
🌐 https://r.btid.org
📎 #خبر
📎 #سیاست_اجتماع
📎 #تولیدات_چندرسانهای
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
🌸 1 روز تا عید سعید غدیر خم
🍀 پیامبر اکرم صلّیاللهعلیهوآله:
🔸 «مَنْ أَحَبَّ أَنْ يَحْيَا حَيَاتِی وَ يَمُوتَ مِيتَتِی، فَلْيَتَوَلَّ عَلِیَّ بْنَ أَبِی طَالِبٍ.»
🔸 هرکه دوست دارد مثل من زندگی کند و مثل من بمیرد، باید ولایت علی بن ابی طالب علیهما السلام را بپذیرد.
📚 المناقب، ج 1، ص 291.
📎 #گرافیک
📎 #حدیث
📎 #روز_شمار_غدیر
📎 #عیدآسمانی
📎 #عیدوحدت
📎 #غدیری_ام
🖇 لینک مطلب:
https://btid.org/fa/photogallery
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org
🌸 1 روز تا عید سعید غدیر خم
📎 #گرافیک
📎 #استوری
📎 #روز_شمار_غدیر
📎 #عیدآسمانی
📎 #عیدوحدت
📎 #غدیری_ام
https://btid.org/fa/photogallery
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 #استوری
🌹1 روز تا عیدغدیر
📎 #تولیدات_چندرسانهای
📎 #عیدآسمانی
https://btid.org/fa/video/213685
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
✳️ عید ولایت
✍️ زياد بن محمد گويد: بر امام صادق علیهالسّلام وارد شدم و گفتم: آيا مسلمانان عيدى غير از عيد قربان و عيد فطر و جمعه دارند؟
امام فرمود:
آرى، روزى كه رسول خدا صلیاللهعلیهوآله، اميرمؤمنان علیهالسّلام را (به خلافت و ولايت) منصوب كرد.
📚 مصباح المتهجد، ج2،ص736
📎 #گرافیک
📎 #عید_غدیر
📎 #عیدآسمانی
📎 #عیدوحدت
📎 #غدیری_ام
🖇 لینک مطلب:
🔸 https://btid.org/fa/photogallery
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
✳️ عید ولایت
✍️ زياد بن محمد گويد: بر امام صادق علیهالسّلام وارد شدم و گفتم: آيا مسلمانان عيدى غير از عيد قربان و عيد فطر و جمعه دارند؟
امام فرمود:
آرى، روزى كه رسول خدا صلیاللهعلیهوآله، اميرمؤمنان علیهالسّلام را (به خلافت و ولايت) منصوب كرد.
📚 مصباح المتهجد، ج2،ص736
📎 #گرافیک
📎 #استوری
📎 #عید_غدیر
📎 #عیدآسمانی
📎 #عیدوحدت
📎 #غدیری_ام
🖇 لینک مطلب:
🔸 https://btid.org/fa/photogallery
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💢 غدیر، تعیین مسیر امامت؛ نه رفع کدورت
⭕️ ادعا میکنند، جریان حدیث غدیر برای رفع کدورت بین اصحاب و اعلام دوستی با حضرت علی علیهالسلام رخ داده است!
🔸 آیا پیامبر خدا صلیاللهعلیهوآله نمیتوانست این اعلام دوستی و آشتی دادن بین اصحاب را در همان مکه و در ایام حج انجام دهد؟!
🔹 آیا لازم بود پیامبر خدا صلیاللهعلیهوآله هزاران مسلمان را در گرمای سوزان حجاز جمع کند و حتی عدهای را که از محل غدیر خم رد شده بودند را برگردانَد، تا رفع کدورتی شود؟
✅ غدیر، تجلی اراده الهی بود در تعیین جانشینی حضرت امیرالمؤمنین علیهالسلام، و با انجام آنْ رسالت پیامبرْ کامل، و نعمت خدا تمام شد.
جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://btid.org/fa/news/214004
📎 #اعتقادات
📎 #کلام
📎 #غدیر
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💢 آیات قرآن در مورد غدیر با توجه به منابع اهل سنت
🔹 تعداد زیادی از علمای اهلسنت به نزول آیه تبلیغ «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ»در روز غدیر و در جریان این واقعه بزرگ اعتراف دارند؛ از ابوسعید خدری نقل شده است که آیه «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ» در روز غدیر خم و در شأن علی بن ابیطالب (علیهماالسلام) نازل شده است.
🔸 جمع کثیری از راویان اهلسنت در شأن نزول آیه «سَأَلَ سَائِلٌ بِعَذَابٍ» نقل کردهاند: وقتی خبر حادثه غدیر و بیعت مردم با حضرت علی علیهالسلام، در نقاط و سرزمینهای مختلف پیچید و آنان که در این حجّ با رسول خدا صلیالله علیه و آله همراه نبودند نیز از این خبر آگاه شدند.
🔹 حارث بن نعمان با شتر خویش آمد و آن را در کنار درِ مسجد بست و وارد مسجد شد. رسول خدا صلیالله علیه و آله و سلم در مسجد بود و اصحابش پیرامون ایشان نشسته بودند.
🔸 آن مرد پیشاپیش رسول خدا صلیالله علیه و آله بر دو زانو نشست و عرض کرد: ای محمد! تو با ما فرمان دادی که گواهی بدهیم خدایی جز الله نیست و تو رسول خدا هستی ما نیز پذیرفتیم، تو به ما فرمان دادی که شبانهروز پنج نماز بخوانیم، در ماه رمضان روزه بگیریم، به حج خانه خدا برویم و زکات مال را بپردازیم؛ ما نیز پذیرفتیم. اما تو به این اندازه راضی نشدی تا این که دست عموزاده خود را بالا بردی و او را بر مردم برتری دادی و گفتی: هر کس من مولای او هستم، علی نیز مولای اوست!
👈 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://btid.org/fa/news/214269
📎 #اعتقادات
📎 #کلام
📎 #عید_آسمانی
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💢 حدیث غدیر نص جلی بر ولایت حضرت علی علیه السلام
🔷 نصوص امامت امام علی علیهالسلام دو نوع هستند:
🔸 نصوصی که در آنها واژگانی چون خلافت و امامت به کار رفته است، که نصوص جلی ناميده میشوند. اين نصوص در دلالت بر معنای مراد به قرائن زبانی يا غير زبانی نياز ندارند. حديث «اِنَّ هَذَا اَخِی وَ وَصِیی وَ خَلِیفَتِی فِیکُمْ فَاسْمَعُوا لَهُ وَاَطِیعُوا؛ از اين دسته است.
🔸 دسته ديگر، نصوصی که در آنها واژگانی چون ولی يا مولا و مانند آن بهکار رفته است؛ مانند آيه ولايت و حديث غدير. اين نصوص، نصوص خفی ناميده میشوند؛ زيرا دلالت آنها بر امامت علی علیهالسلام مبتنی بر قرائن و شواهد است. در هر حال، نص (خواه جلی باشد يا خفی) از نظر دلالت، معتبر است و چه بسا در نص خفی، ويژگیهايی وجود داشته باشد که در نص جلی نباشد. در نتيجه بيان آن، پس از بيان نص جلی، بیفايده نخواهد بود.
🔹 در مورد ولایت و جانشینی حضرت علی علیهالسلام هر دو نص وجود دارد.
🔸 عبارات برخی علمای شیعه دلالت دارد بر اینکه حدیث غدیر، نصّ جلیّ بر ولایت و جانشینی حضرت امیرالمؤمنین علیهالسلام است؛ نام بابی که علامه مجلسی روایات غدیر را در آن آورده، چنین است: «اَخبارُ الغَدِیر وَ ما صَدرَ فِی ذَلکَ الیَوم مِن النَّصِ الجَلِیِّ عَلَی اِمامَتِه». دیگر علما نیز در نقل روایات غدیر به جلی بودن روایات غدیر تاکید کردهاند.
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://btid.org/fa/news/214191
📎 #اعتقادات
📎 #کلام
📎 #غدیر
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💢 تواتر غدیر
🔹 علامه امینی از کتابهای ٣۶٠ نفر از مفسران و دانشمندان اهل سنت، عبارات حدیث غدیر را نقل کرده است.
🔸 سبط ابن جوزی، از بزرگان اهل سنت، میگوید: «علما اتفاق دارند که قصه غدیر پس از بازگشت پیامبر از سفر حجةالوداع در هیجدهم ذیالحجه روی داد. آن حضرت اصحاب و یارانش، که بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر بودند، را جمع کرد و فرمود: هر که من مولای اویم، این علی مولای اوست». سبط بن جوزی تأکید میکند که پیامبر صلیاللهعلیهوآله این عبارات را صریح و بدون تلویح و اشاره بیان فرمود.
🔹 ابن حجر هیثمی، یکی دیگر از بزرگان اهل سنت، مینویسد: «در صحت حدیث غدیر، شکی نیست. بیشتر سندهای این حدیث، صحیح و حسن است و سخن کسی که به این حدیث ایراد بگیرد، ارزش ندارد».
🔸 ذهبی نیز نقل میکند: «طبری اسناد و طرق حدیث غدیر خم را در مجموعهای چهار جلدی جمعآوری کرده است و من بخشی از آن را دیده و از گستردگی دامنه این روایات مبهوت شدم و به واقع شدن واقعه غدیر جزم و قطع پیدا کردم».
🔹 علامه مجلسی از 105 کتاب حدیثی شیعی، حدیث غدیر را نقل میکند که صاحبان کتب به طرق مختلفْ حدیث غدیر را نقل کردهاند. وی در ادامه مینویسد: «گمان نمیکنم که هیچ انسان عاقلی در ثبوت و تواتر حدیث غدیر شک کند بعد از آنکه روایات غدیر را ما نقل کردیم؛ با اینکه آنچه ما نقل کردیم، تنها قلیلی از روایات کثیری بود که در رابطه با غدیر وارد شده است»
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://btid.org/fa/news/214191
📎 #اعتقادات
📎 #کلام
📎 #غدیر
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
⭕️ سؤال
⁉️ آیا پیامبر صلیاللهعلیهوآله جانشینی پس از خود را به شورا و انتخابات سپرد؟
🔰 پاسخ
🔸 پیامبر خدا صلیاللهعلیهوآله بارها حضرت علی علیهالسلام را به جانشینی معرفی کرده بود؛ از یوم الانذار تا یوم الغدیر
🔹 با کدام دلیل میگویید پیامبر مردم را به شورا واگذار کرد؟ اگر شورایی بودن در انتخاب جانشین تأثیرگذار بود، چرا ابوبکر به این وظیفه عمل نکرد و عمر را به جانشینی انتخاب کرد؟
🔸 ابن تیمیه میگوید: «زمانی که ابوبکر، عمر را به جانشینی انتخاب کرد، برخی از این انتخاب، ناراحت شدند. طلحه گفت: جواب خدا را چه خواهی داد هنگامی که به ملاقات او بروی، از بابت اینکه فردی خشن و بداخلاق را بر ما مسلط کردی؟»
🔹 وقتی پیامبر خدا صلیاللهعلیهوآله، تعیین جانشین را به مردم سپرد و به قول شما خلیفه توسط شورا منصوب می شود، چرا ابوبکر به این وظیفه عمل نکرد و بر خلاف آن، فردی را که مردم به انتصابش اعتراض داشتند، به جانشینی برگزید؟
🔸 چگونه بپذیریم که پیامبر خاتم صلیاللهعلیهوآله، نهال نوپای اسلام را به شورایی غیر معلوم میسپارد، ولی افرادی مانند ابوبکر، مصلحت اسلام را در تعیین جانشین بهتر از پیامبر صلیاللهعلیهوآله میشناسند.
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://btid.org/fa/news/214004
📎 #اعتقادات
📎 #کلام
📎 #غدیر
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💢 غدیر؛ استمرار هدایت الهی
🔹 خداوند متعال در آيه 67 سوره مائده می فرمايد: «هان ای پيامبر! آنچه را از سوی پروردگارت به تو نازل شده است، تبليغ کن و اگر چنان نکنی، پيام و رسالت او را انجام نداده ای و خداوند تو را از مردم حفظ می فرمايد.»
🔸 بدون شک پیامبر دنبال عمارت و پادشاهی نبود و غرض از جانشینی پیامبر نیز نمی تواند صرف حکومت کردن بر مردم باشد، اتفاقی که با سقیفه به وقوع پیوست، جانشینی الهی پیامبر و امامت بر امت را به بیراهه کشاند.
🔹 پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله آمد و غبار جاهلیت را از مردم زدود و آنها را در مسیر هدایت قرار داد. ادامه این مسیر جز با هدایتگری انسان هایی شبیه به پیامبر صلی الله علیه و آله امکان نداشت و واقعه غدیر قرار بود تا امتدادی بر حکومت الهی و ادامه دهنده هدایتگری پیامبر صلی الله علیه و آله باشد.
🔸 خط ولایت که با «مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِيٌّ مَوْلَاهُ؛ هر که من مولا و فرمانروای اویم علی مولای او است» ترسیم می شد، مسیری برای سعادت دنیا و آخرت مردم بود و سقیفه این مسیر سعادت را سدّ کرد و راه هدایت بیشتر مردم را بست.
✅ اعلام جانشینی حضرت امیرالمومنین علیه السلام در غدیر خم، تکلیف امت اسلامی در زمینهی هدایت و حکومت اسلامی را مشخص کرد.
جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://btid.org/fa/news/213742
📎 #اعتقادات
📎 #کلام
📎 #غدیر
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💢 احیای غدیر؛ عید بزرگ آسمانی
🔹 غدیر منصه ظهور ولایت بود و در مورد ولایت روایت شده: لَمْ يُنَادَ بِشَيْءٍمَا نُودِيَ بِالْوَلَايَةِ يَوْمَ الْغَدِير؛ به هیچ چیز به اندازه آنچه در روز غدیر به ولایت تاکید شده، ندا نشده است.
🔸 رهبر معظم انقلاب می فرماید: از همهی احکام الهی، این ولایت جایگاه برتری دارد، چون تأمینکننده و تضمینکنندهی همهی احکام الهی است که ماجرای غدیر و آن داستان بسیار مهم [بیانگر آن است].
🔹 ایشان در جای دیگر بیان داشت: «عید غدیر را فرمودهاند: «عید اللَّه الاکبر» از همهی اعیاد موجود در تقویم اسلامی، این عید بالاتر و پرمغزتر و تأثیر این عید از همهی این اعیاد بیشتر است. چرا؟ چون تکلیف امت اسلامی در زمینهی هدایت و حکومت، در این حادثهی غدیر معیّن شده است.»
🔸 خط ولایت که با «مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِيٌّ مَوْلَاهُ؛ هر که من مولا و فرمانروای اویم علی مولای او است» ترسیم می شد، مسیری برای سعادت دنیا و آخرت مردم بود و سقیفه این مسیر سعادت را سدّ کرد و راه هدایت بیشتر مردم را بست.
🔹 اصرار بر غدیر و احیای این عید بزرگ آسمانی که در آن دین کامل شد و نعمت بر همگان تمام شد، احیای این مسیر سعادت است که متاسفانه عدهای آن را به بیراهه کشانده و مردم را در گمراهی فرو بردند.
🔸 غدیر انکار شدنی نیست و آن ها که سعی در انکار می کنند، راه هدایت و سعادت را بر خود و دیگران سدّ می کنند.
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://btid.org/fa/news/213742
📎 #اعتقادات
📎 #کلام
📎 #غدیر
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
مریم، منافقین و حجاب!
مسعود رجوی در نشست هایی موسوم به «حوض»؛ ازکتاب قانون مجاهدین خلق صحبت میکند که در یکی از بندهای آن میگوید: در مناسبات، مجاهدِ غیرمسلمان آنهم از نوع غیرشیعه نداریم. نماز و روزه درمناسبات اجباریست، زن مجاهد بی حجاب در مناسبات نداریم.
ادامه مطلب👇👇👇
https://btid.org/fa/news/214766
📎 #سیاست_اجتماع
📎 #عیدآسمانی
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org