22.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ سوال
❓اختیارات ولی فقیه تا چه اندازه است؟
🎙 استاد محمدی شاهرودی
🔗 لینک
https://btid.org/fa
📎 #اعتقادات
📎 #امام_زمان
📎 #ولی_فقیه
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
15.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
3️⃣2️⃣3️⃣ قصه شب
💠 قصه شب: «بهترین صدای مدرسه»
✍️ نویسنده: مجتبی ملکمحمد
🎤 با اجرای: ناهید هاشمنژاد، راحیلسادات موسوی، مهدی و حامد حکیمی
🎞 تنظیم: محمدعلی حکیمی و علیرضا آذرپیکان
🔷 مناسب سن ۴ سال به بالا
💠 هدف قصه: دوستان معلول به این خودباوری و اعتماد به نفس برسند که معلولیت محدودیت نیست.
❇️لینک قصه در سایت اندیشه برتر:
https://btid.org/fa/video/225838
📣📣 هرگونه انتقاد، پیشنهاد و یا کمک در تولید قصه بهتر را با آیدی @T_Child در میان بگذارید.
📎 #قصه_شب
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
3️⃣2️⃣3️⃣ قصه شب
💠 قصه شب: «بهترین صدای مدرسه»
✍️ نویسنده: مجتبی ملکمحمد
🔷 مناسب سن ۴ سال به بالا
💠 هدف قصه: دوستان معلول به این خود باوری و اعتماد به نفس برسند که معلولیت محدودیت نیست.
🔶 قصه امشب ما داستان آقافرید کوچولو، دانشآموز کلاس سوم ابتداییه. اون یه پسر خجالتی و کمحرف بود که به خاطر یه تفاوت کوچیک نمیخواست با کسی دوست بشه. اون از کلاس اول تا سوم، حتی یه دونه دوست هم پیدا نکرده بود. مامان و بابای فرید از اینکه پسرشون اینقدر خجالتیه، ناراحت بودن.
🔷 فرق اون با بقیه آدمها پاهاش بود. اون از وقتی به دنیا اومده بود، فلج بود و روی صندلی چرخدار مینشست. تنها کاری هم که دوست داشت انجام بده، خوندن کتاب داستانهای تخیلی بود؛ از اون کتابهایی که توش ماجراهای عجیب و باورنکردنی نوشته شده. راستی تا یادم نرفته بگم که فرید یه کار قشنگ دیگه هم بلد بود که خودتون بعداً میفهمید چیه!
♦️ پسرکوچولوی قصه ما یه همکلاسی داشت به نام مرتضی. مرتضی کوچولو از کلاس اول با فرید توی یه مدرسه، یه کلاس و حتی یه میز درس میخوند. چندبار هم خواسته بود تا بیشتر با هم رفیق بشن. اون توی همه جشن تولدهاش فرید رو دعوت میکرد، توی مدرسه صندلی چرخدارش رو هل میداد و از پلهها بالا و پایین میبرد.
❇️ ادامه قصه در لینک زیر👇👇
https://btid.org/fa/news/221193
📣📣 هرگونه انتقاد، پیشنهاد و یا کمک در تولید قصه بهتر را با آیدی @T_Child در میان بگذارید.
📎 #قصه_شب
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
14.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
4️⃣2️⃣3️⃣ قصه شب
💠 قصه شب: «مسابقه فوتسال و بچههای مدرسه معرفت»
✍️ نویسنده: محمدرضا فرهادی حصاری
🎤 با اجرای: ناهید هاشمنژاد، حسین خزایی و محمدعلی حکیمی
🎞 تنظیم: محمدعلی حکیمی و علیرضا آذرپیکان
🔷 مناسب سن ۴ سال به بالا
💠 هدف قصه: این قصه با هدف اتحاد، همدلی، ولایتپذیری و شناخت حیلههای دشمن نگارش شده است.
❇️لینک قصه در سایت اندیشه برتر:
https://btid.org/fa/video/226971
📣📣 هرگونه انتقاد، پیشنهاد و یا کمک در تولید قصه بهتر را با آیدی @T_Child در میان بگذارید.
📎 #قصه_شب
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org
4️⃣2️⃣3️⃣ قصه شب
💠 قصه شب: «مسابقه فوتسال و بچههای مدرسه معرفت»
✍️ نویسنده: محمدرضا فرهادی حصاری
🔷 مناسب سن ۴ سال به بالا
💠 هدف قصه: این قصه با هدف اتحاد، همدلی، ولایتپذیری و شناخت حیلههای دشمن نگارش شده است.
🔶 توی یکی از شهرهای میهن بزرگ و عزیزمون «ایران»، چندتا مدرسه وجود داشت که هرساله بین اونها مسابقات فوتبال برگزار میشد. امسال هم مثل هرسال این مسابقه برگزار شد و همه توی اون شرکت کردن.
🔷 این مسابقهها یه هفتهای طول کشید. وقتی به روز آخر خودش رسید، همه بچهها یکییکی و پشت سر هم سوار مینیبوس شدن تا به سالن فوتسال برن. هر تیمی دو تا بازی مهم داشت. تیم مدرسه معرفت تا قبل از این تونسته بود سه تا تیمرو شکست بده و اگه میتونست این دو تا بازی دیگه رو هم برنده بشه، قهرمان میشد.
♦️ همه بچهها دوست داشتن تا بتونن امسال هم مثل سال قبل، قهرمان بشن و به همه مدرسههای شهر بفهمونن که چه تیم قدرتمندی هستن.
🔶 بالأخره مینیبوس به سالن رسید. همه بچهها وارد سالن مسابقات شدن. تا شروع مسابقه، نیمساعتی وقت باقی مونده بود. بچههای مدرسه معرفت، لباسهای ورزشی خودشونرو پوشیدن و شروع به تمرین کردن. کمکم با اشاره داور، دو تیم وارد سالن شدن. بقیه تیمها هم روی سکوها رفتن تا بازی رو ببینن. بازی شروع شد؛ یه بازی پرهیجان و جالب.
❇️ ادامه قصه در لینک زیر👇👇
https://btid.org/fa/news/225819
📣📣 هرگونه انتقاد، پیشنهاد و یا کمک در تولید قصه بهتر را با آیدی @T_Child در میان بگذارید.
📎 #قصه_شب
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
⭕️سوال
❓آیا آیه «أَمْ خُلِقُوا مِنْ غَيْرِ شَيْءٍ أَمْ هُمُ الْخَالِقُونَ»؛ بر وجود خدا دلالت دارد؟
🔹براهین و ادله متعددی بر وجود خداوند دلالت دارند. قرآن کریم نیز در برخی آیات به این مساله اشاره نموده و استدلال بر وجود خداوند را به صورت کوتاه؛ هرچند به صورت اشارهوار مطرح نموده است.
🔷در آيه 35 سوره طور ناظر به خلقت موجودات و به ویژه انسان، دو سوال مطرح شده است که میتوان با بهرهگیری از آندو، استدلالی بر وجود خداوند ارائه داد:
🔸«أَمْ خُلِقُوا مِنْ غَيْرِ شَيْءٍ أَمْ هُمُ الْخَالِقُونَ»؛ «آيا بىهيچ خالقى پديد آمدهاند يا خود خالق خویشاند؟»
🔹خداوند در آیه به این نکته اشاره نموده که آفـرينش انسان و جهان نمیتواند بدون علت باشد. کسی نمیتواند خلقت این موجودات را از هیچ بداند و از سوی ديگر انسان نمیتواند خالق خود باشد و علت مادی دیگری نيـز توانايی خلقت جهان و انسان را ندارد. پس وجود خدا علت خلقت انسان است.
⬅️بهبیاندیگر در این آيهى شريفه در مورد انسان دو فرض مطرح شده است:
1️⃣انسان بدون علّت آفريده شده باشد، «خُلِقُوا مِنْ غَيْرِ شَيْءٍ».[1]
2️⃣انسان علت خويشتن خود باشد، «أَمْ هُمُ الْخَالِقُونَ».[2]
☑️این دو صورت به لحاظ عقلی، محال و نشدنی است، زيرا انسان پديده و به تعبیر دقیقتر ممکنالوجود است و هر پديده و ممکنالوجودی، چون وجودش ضروری نیست، برای به وجود آمدن نیازمند علّت است. علت اگر موجود نیازمند و ممکن باشد، نمیتواند توجیهگر وجود این موجودات ممکن باشد، پس در نهایت موجودی علت است که ممکن نباشد و او همان خداست.
📝پی نوشت:
[1]. سوره طور، آیه35.
[2]. همان.
🌐 جهت مطالعهی بیشتر کلیک کنید:
https://btid.org/fa/news/227118
📎 #اعتقادات
📎 #خداشناسی
📎 #قرآن_کریم
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐btid.org
5️⃣2️⃣3️⃣ قصه شب
💠 قصه شب: «موش مهربون و تمساح با ادب»
✍️ نویسنده: محمدرضا فرهادی حصاری
🔷 مناسب سن ۴ سال به بالا
💠 هدف قصه: کودکان قدر زحمت و تلاش دوستانشان را بدانند.
🔶 روزی روزگاری، توی یه دشت بزرگ، شیرِ بدجنسی زندگی میکرد. اون، خودش رو پادشاه کل دشت میدونست؛ چون خیلی بیرحم بود، همه حیوونا ازش میترسیدن؛ برای همین، مجبور بودن براش غذا درست کنن. شیر زورگو اگه میدید یکی از اونا این کارها رو انجام نمیده، به نگهبانهایی که دور و برش بودن میگفت: «اونو داخل قفسِ تمساحهای خونخوار بندازین!»
🔷 همه حیوونا میدونستن که این شیر با هیچ حیوونی شوخی نداره؛ یه روز از روزها، نوبت به آقاموشه رسید؛ اون با زحمت زیاد به سمت کوه رفت و از اونجا سبزیهای خوشمزه جمع کرد و با خودش آورد تا یه کوکوی سبزیجات درست کنه. آقاموشه با کلی زحمت، غذاشو درست کرد؛ بعد اونها رو با یه مقدار ترشی و چند تا نون پیش آقا شیره برد.
♦️ شیر وحشی تا چشمش به ظرف غذا افتاد، زبون گندشو دور دهنش چرخوند و گفت: «به به غذا رسید!»
🔶 اون بدون اینکه به موش و بقیه حیوونایی که دور و برش بودن توجه کنه، یه لقمه برداشت تا بخوره؛ اما همینکه لقمه رو توی دهنش گذاشت.
❇️ ادامه قصه در لینک زیر👇👇
https://btid.org/fa/news/226040
📣📣 هرگونه انتقاد، پیشنهاد و یا کمک در تولید قصه بهتر را با آیدی @T_Child در میان بگذارید.
📎 #قصه_شب
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org
11.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
5️⃣2️⃣3️⃣ قصه شب
💠 قصه شب: «موش مهربون و تمساح با ادب»
✍️ نویسنده: محمدرضا فرهادی حصاری
🎤 با اجرای: بهار دوستی، حسین خزایی و محمدعلی حکیمی
🎞 تنظیم: محمدعلی حکیمی و علیرضا آذرپیکان
🔷 مناسب سن ۴ سال به بالا
💠 هدف قصه: کودکان قدر زحمت و تلاش دوستانشان را بدانند.
❇️لینک قصه در سایت اندیشه برتر:
https://btid.org/fa/video/226966
📣📣 هرگونه انتقاد، پیشنهاد و یا کمک در تولید قصه بهتر را با آیدی @T_Child در میان بگذارید.
📎 #قصه_شب
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
⭕️معمای تزئین جام جهانی به مظاهر اسلامی
🔔قطریها که در جهت ترمیم دید جهانی از اسلام اقدام به ترویج مظاهر اسلامی مینمایند آیا براین مهم واقفند که اسلام چندین دهه است توسط امپراتوری رسانهای رژیم صهیونسیتی و ایالات متحده آمریکا به طور کامل تخریب شده است؟
🔹این روزها با سیری گذرا در فضای مجازی شاهد تعریف و تمجیدهای فروان از اقدامات قطر در بروز مظاهر اسلامی و دینی در خلال برگزاری جام جهانی هستیم.
🔹قرائت آیات قرآن کریم در افتتاحیه جام جهانی با مضمون معرفی بشر با سلایق مختلف اما از یک اصالت، نصب آیات و احادیث در سراسر شهر با مضامین اسلام دین مهربانی، تبلیغ نماز و... همه و همه نوعی از ترویج اسلام توسط مسئولین قطری را به رخ میکشد.
🔹برخی معتقدند قطریها از فرصت جام جهانی برای تبلیغ دین اسلام به خوبی استفاده کرده و تماشاگران را ملزم به رعایت شئونات اسلامی کردهاند. فراتر از آن هم برخی براین باورند که دوحه به واسطه میزبانی جام جهانی و سرمایهگذاریهای کلان به واسطه این رویداد درصدد آن است که نوعی ثبات را در کل خاورمیانه و به خصوص در کشورهای خلیج فارس ایجاد کند.
🖇 ادامه مطلب در:
https://b2n.ir/b47234
📎 #سیاست_اجتماع
📎 #سیاست_داخلی
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org
⭕️وجهۀ سینمایی جنگ ترکیبی
🔔جنگ ترکیبی موضوعی است که این روزها در کشور با آن مواجهیم و مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود به آن اشاره فرمودند؛ یکی از ابزارهای این جنگ ترکیبی، سینماست.
🔹با دقت در خروجی سالهای اخیر سینمای ایران، این مسئله روشن میشود که دشمن در این محیط فرهنگی، چه میزان رو به جلو بوده و تحرکاتی برای تخریب فرهنگ جامعه انجام داده است. در بخش سینمای خانگی، به راحتی میتوان شاهد حمله به ارزشهای فرهنگی و دینی این کشور بود؛ موضوعی که در بخش تولیدات نهایی و هم در مورد اشخاصی که به عنوان بازیگر در این عرصه نقشآفرینی میکنند، به وضوح قابل رؤیت است؛ به این معنی که برخی از چهرهها، با تمسک به شهرت کسب شده، تمرکز ویژهای بر الگوسازی ضدارزشی برای نسلهای مختلف سنی در جامعه کردهاند.
🖇 ادامه مطلب در:
https://b2n.ir/s93989
📎 #سیاست_اجتماع
📎 #سیاست_داخلی
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org
⭕️سینماگران همیشه طلبکار
🔔صدور بیانیه از جانب خانهی سینما در راستای محکومیت برخورد قضایی با برخی از هنرمندان، در واقع مطالبهی اجرای نوعی از کاپیتولاسیون به نفع ایشان است.
🔹برخی از سینماگران ایرانی در این روزها، تندترین مواضع را علیه نظام و یکپارچگی ملت ایران اسلامی گرفته و تا توانستهاند، به دشمنان ایران چراغ سبز نشان داده و از هیچ تلاشی برای ایجاد و استمرار آشوب و ناامنی، دریغ نکردند.
🔹این افراد با استفاده از صفحات فضای مجازی خود، به بیان مطالبی در جهت تقویت تشنجِ شکل گرفته از سوی عناصر ضدنظام پرداختهاند.
(از جمله میتوان به مطالب منتشره در صفحات کتایون ریاحی، پرویز پرستویی، الناز شاکردوست، ترانه علیدوستی و... اشاره کرد)
🖇 ادامه مطلب در:
https://b2n.ir/m25337
📎 #سیاست_اجتماع
📎 #سیاست_داخلی
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org
⭕️اسلامهراسی، راهبرد قدرتهای شیطانی
🔹از آغاز انقلاب اسلامی در ایران و پیروزی اسلام بر نظام دیکتاتوری شاهنشاهی، موجی از مبارزه با انقلاب اسلامی و در کل، اسلام سیاسی، در داخل و خارج از کشور آغاز شد.
🔹دریک نگاه کلی، میتوان گفت که کمپانیهای قدرت و ثروت در تمام جهان به یک نتیجۀ مشترک رسیدهاند که اسلام سیاسی با توجه ماهیت ظلمستیز و ضداستکباری که دارد، نباید به هیچ وجه تکثیر شود.
🔹قدرتهای جهانی که محور رشد خود را استبداد و استعمار کشورها و ملتها قرار دادهاند، طبیعتاً با عاملی که برهم زنندهی این نظم باشد، اقدام به مبارزهی جدی میکنند. موج عظیم اسلام ستیزی در کشورهایغربی، مأموریت ویژهای است که با تشکیلات و سرمایهگذاریهای بسیار کلانی در حال انجام است .
🖇 ادامه مطلب در:
https://b2n.ir/b07479
📎 #سیاست_اجتماع
📎 #سیاست_داخلی
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org