eitaa logo
بانک تولیدات مجازی
11.2هزار دنبال‌کننده
46.6هزار عکس
25.8هزار ویدیو
3.3هزار فایل
بانک تولیدات مجازی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه 🔰 اینجا سعی میکنیم بهترین تولید‌های رسانه‌ای را قرار دهیم تا ادمین‌های عزیز در کانال‌ها و سکو‌های خود منتشر کنند 🗒 موضوعات: 🔰مذهبی 🔰سیاسی 🔰فرهنگی ارتباط با ادمین @Mobalegh20 @btid_api_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
💢به جای برخورد مسقیم و مقابله با گرایش‌ها و علاقه‌های منفی نوجوانان، باید زمینه تجربه گرایش‌های مثبت را برای او فراهم کنیم. 🔶چی میشه که راه و رسم زندگی بعضی آدما از دوستاشون جدا میشه؟! 🔷اگه بپرسی و بگی چی شد که راهت رو از دوستانت جدا کردی، آدرس یه اتفاق رو میده. اتفاقی که باعث شده به خودش بیاد و تصمیم به تغییر بگیره. 🔶وقتی با خودت فکر می‌کنی، می‌بینی همین اتفاق رو هم دوستانش دیدن، ولی فقط اون تونسته از دیدن این اتفاق تغییر کنه. 🔷زندگی هم همینه، همه چیز داره جلوی چشم همه اتفاق می‌افته. هرکسی اون اتفاقی رو می‌بینه که دوست داره و همین دوست داشتن باعث میشه که نتونه اتفاق‌ها و واقعیت‌های دیگه رو ببینه. ✅پیامبر فرمودند: حُبُّکَ لِلشَّیْ ءِ یُعْمِی وَ یُصِمُ-(من لا یحضره الفقیه، ج 4، ص: 380) دوست داشتن‌ها باعث میشه آدما کور و کر بشن و حقیقت و واقعیت اون چیز رو درک نکنن. 🔶دنیای نوجوون یه همچین دنیاییه. دنیایی پر از هیجان و علاقه به گروه‌های موسیقی، بازی‌های موبایلی یا جمع‌های دوستانه. 🔷این علاقه‌ها باعث میشن خیلی از واقعیت‌ها و حقیقت‌ها رو توی زندگیش نبینه و قبول نکنه. 🔶مربی و والدین نمی‌تونن مستقیم با این علاقه‌ها برخورد کنن، چون باعث ایجاد حساسیت بیشتر نسبت به اون علاقه‌ها از سمت نوجوون میشه. 🔷یکی از راهکارها، فراهم کردن زمینه ایجاد گرایش‌های مثبت درون نوجوون‌هاست. 📌ادامه مطلب در لینک زیر https://btid.org/fa/news/198462 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
♦️ بانوانی که از سلامت روحی و روانی برخوردارند در خود کمبود شخصیت احساس نمی‌کنند و در نتیجه تمایلی نیز به جلب توجه دیگران ندارند. 📎 📎 https://btid.org/fa/photogallery/198565 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
💢دوران نوجوانی، دوره تزلزله، چه از حیث علاقه‌ها، گرایش‌ها، آرزوها و تصمیم‌هایی که توی زندگی می‌گیره. 🔶امروز به یه ورزش علاقه داره، روز بعد به یه ورزش دیگه‌ای علاقه پیدا می‌کنه که اصلاً هیچ تناسبی با رشته‌ی قبلی نداره. 🔷یه روزگرایش به یه سبکی از موسیقی داره، روز بعد می‌بینی به سبک دیگه‌ای از موسیقی گرایش پیدا کرده که صد و هشتاد درجه با سبک قبلی تفاوت داره. 🔶الان میاد پیش مربی و از اشتباهات گذشته‌اش پشیمونه، روز بعد می‌بینی دوباره درگیر همون اشتباه شده. 🔷یه روز تصمیم می‌گیره خیلی محکم و قوی درس بخونه، روز بعد کلاً بی‌خیال درس و مدرسه میشه. 🔶یه روز خودش رو اجتماعی و با نشاط نشون میده، روز دیگه دوست داره تنها باشه. 🤔اگه یه مربی به حالت‌های نوجوون آشنا نباشه، پیش خودش میگه این دیگه چه مدلیه؟! ⛔️یه مربی اگه از نظر تربیتی عمیق نباشه، با خودش میگه وقتی این نوجوون تکلیفش روشن نیست، من چطوری می‌تونم کمکش کنم؟! ⚪️خیلی از اوقات این چرخش‌های صد و هشتاد درجه‌ای دوره نوجوونی انقدر سریع و انقدر عجیب اتفاق می‌افته که شاید باعث نا‌امیدی مربی از کار تربیتی که انجام میده بشه. 💎باور و قبول این نکته که دوره نوجوونی یه دوره متزلزل هست، خیلی می‌تونه توی شناخت و تحلیل رفتارهای نوجوون کمک کنه. ✅دونستن اینکه خیلی از رفتارهای نوجوون ثبات نداره، باعث میشه مربی نسبت به اشتباهات رفتاری نوجوون، عکس العملی نشون نده که باعث حساسیت نوجوون بشه. 📌ادامه مطلب در لینک زیر https://btid.org/fa/news/198347 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
💠یکی از ویژگی‌های دوره نوجوونی کنجکاویه. 🔶اینکه نوجوون دوست داره از هر چیزی سر دربیاره، یا اینکه هر چیز جدیدی براش لذت داره از ویژگی‌های دوره نوجوونیه. ⬅️نوجوون عاشق و تشنه دیده شدنه. 🔷 خیلی از علاقه‌ها و گرایش‌هایی که نوجوون‌ها به گروه‌های عجیب موسیقی پیدا می‌کنن، بیشتر به خاطر دیده شدنه. 🔶به همین خاطر وقتی شما از پشت پرده این گروه‌ها با نوجوون صحبت می‌کنید، بیشتر از اینکه متوجه آسیب‌ها بشه، علاقه نشون میده. 🔷حس و نیاز دیده شدن به قدری توی وجود نوجوون زیاده که شما می‌تونید از هر کارهایی که نوجوون انجام میده، این حس رو متوجه بشید. 🔶مدل مو، مدل لباس و حتی مدل راه رفتنی که انتخاب می‌کنه، می‌تونه همه برای دیده شدن باشه. 🚫اگه این حس دیده شدن به شکل صحیح تامین نشه، خود نوجوون برای تامین نیاز دید شدنش، دست به کارهای پوچ و بی هویت می‌زنه. کارهایی مثل جذب شدن به گروهای موسیقی. ✅یکی از راهکارها برای دیده شدن، دادن مسئولیت به نوجوون‌هاست. ⚪️اگه توی مدرسه متوجه میشیم دانش آموزی درگیر این مسئله است، باید توی مدرسه به این دانش آموز مسئولیت بدیم. ⚪️مسئولیت دادن و کار خواستن هدفمند از نوجوون باعث میشه به نیاز دیده شدنش پاسخ مثبت بدیم. ⚪️اگرم ضعفی توی انجام مسئولیت‌ها داشت، با تشویق کردن شما میشه. 🔶نوجوون هر لحظه توی تصمیمات و علاقه‌هاش رنگ عوض می‌کنه تا دیده بشه. 📌ادامه مطلب در لینک زیر https://btid.org/fa/news/198397 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 7️⃣2️⃣ آیا فرزندان آدم با خواهران خود ازدواج کردند؟ ⭕️ درباره‌ی ازدواج فرزندان حضرت آدم چند دیدگاه وجود دارد: 🔷 اول: فرزندان آدم با خواهران خود ازدواج کردند ولی بچه‌های آن‌ها که دخترعمو و پسرعمو بودند،با هم ازدواج کردند. این حکم چون از طرف خداوند است، اشکالی ندارد.خدا در یک زمانی یک کاری را حلال می‌کند و در یک زمانی همان کار را حرام می‌کند. مثلا در زمان قبل اسلام مثل زمان حضرت یعقوب علیه السّلام ازدواج با دو خواهر حلال بوده است ولی بعدا حرام شده است. همان خدا در زمان آدم ازدواج بین خواهر و برادر را حلال دانسته ولی بعدا حرام کرده است. 🔶 دوم: ازدواج فرزندان آدم با دخترانی از نسل‌های دیگر که در روی زمین بودند. 🔹 طبق آیات و روایات این تایید می‌شود که قبل از حضرت آدم انسان‌های دیگری بوده است. مثل جریان گفتگوی فرشتگان با خدا که چرا می‌خواهی انسانی را درست کنی که در زمین خونریزی و فساد کند؟ این آیه نشان از این دارد که قبل از حضرت آدم انسان‌های دیگری بوده است و فرزندان آدم با آن‌ها ازدواج کردند. 🔷 سوم: دیدگاه دیگر این است که خداوند برای ازدواج فرزندان آدم عده‌ای از فرشتگان و جنیان را به زمین فرستاد تا با فرزندان آدم ازدواج کنند. در کل هر کدام از دیدگاه‌ها که باشد، هیچ اشکالی ندارد. چون با خواست خدا بوده است. 📝 لینک مطلب: 👇 https://btid.org/fa/news/190334 📎 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 6️⃣2️⃣ چرا دیه جنین دختر حتی از دیه جنینی که معلوم نیست دختر است یا پسر است کمتر است؟ 🔷 اول: دیه‌ی جنین تا قبل از اینکه روح در آن دمیده شود و مشخص نباشد پسر است یا دختر یکی است. 🔶 دوم: بعضی از چیزها قانون کلی است و فرقی بین بزرگ و کوچک هم ندارد. مثلا غذا خوردن و درد و گریه کردن و خندیدن. چه بچه باشد، چه مرد بزرگ نیاز به غذا دارد. نمی‌شود بگویی چون بچه است نیاز به غذا ندارد. یا چون بچه است درد را حس نمی‌کند. بنابراین خیلی چیزها جز قانون کلی خدا است و خدا آن را قرار داده است. وقتی خدا فرموده دیه‌ی مرد دو برابر زن است، بزرگ و کوچک ندارد. 🔻 سوم: مرد نان‌ آور خانواده است و خرج زندگی بر دوش اوست اگر نباشد زندگی خانواده مختل می‌شود. هر چند ممکن است زنی خودش ثروتمند باشد ولی بر او واجب نیست خرج زندگی را بدهد بلکه وظیفه‌ی مرد است که خرج زندگی را بدهد. این جنینی که در حال حاضر جنین است، روزی مرد آینده‌ی خانواده و نان آور خانواده می‌شود. پس اگر می‌ماند، نان آور و کمک خرج خانواده بود. 📝 لینک مطلب: 👇 https://btid.org/fa/news/190337 📎 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 9️⃣2️⃣چرا دین اسلام را انتخاب کنم؟ 🔻 اول: همه‌ی ما مدرسه که آمدیم، از کلاس اول ابتدایی شروع کردیم به خواندن و نوشتن. هر سال که بالاتر آمدیم، کتاب‌ها و مطالب جدیدتری به ما یاد دادند تا به دانشگاه برسیم و رشته‌ی خودمان را انتخاب کنیم و به هدفمان برسیم. وقتی به هدفمان رسیدیم، دیگر نیاز نیست آموزش ببینیم و یا برگردیم دوباره کتاب‌های ابتدایی را یاد بگیریم. خداوند هم در عالم همین کار را برای انسان انجام داده است. در هر زمان و مقطع خاصی یک دین را متناسب با درک و فهم مردم فرستاده. بنابراین ادیان گذشته مثل همان ابتدایی و متوسطه هستند و اسلام همان دانشگاه و اتمام درس شما. هیچ آدم عاقلی که دانشگاه می‌خواند نمی‌رود کلاس ابتدایی و بگوید من می‌خواهم خواندن و نوشتن یاد بگیرم. 🔻 دوم: تمام انبیای گذشته که آمده‌اند گفته‌اند که ما از جانب خدای یکتا آمدیم. پیامبران قبل ازخود را تایید کرده‌اند. مثلا حضرت موسی علیه السّلام آمده گفته من مثل حضرت ابراهیم و نوح و یعقوب علیهم السّلام هستم و پیامبر بعد از خودش را تایید کرده است و گفته پیامبر بعد از من حضرت عیسی علیه السّلام و حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم است. هیچ پیامبری نیامده است که بگوید من از جانب خدایی غیر از خدای پیامبران دیگر آمده‌ام. 📝 پاسخ تکمیلی درلینک زیر: 👇 https://btid.org/fa/news/190181 📎 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 0️⃣3️⃣ انسان که خودش عقل و شعور دارد و خوب و بد را از هم تشخیص می‌­دهد چه نیازی به دین دارد؟ 🔶 اول: اگر عقل انسان برای او کافی است و انسان با عقلش می‌تواند تمام مشکلات خودش را برطرف کند، پس چرا تا به امروز انسان در خیلی از مسائل و مشکلات مانده است و هنوز نتوانسته برای آن مشکلات راه حل پیدا کند؟ مثلا در بحث پزشکی هنوز نتوانستند داروی خیلی از بیماری‌ها را کشف کنند. بیماری‌هایی مثل ایدز و برخی سرطان‌ها و غیره و یا با همین امکانات نمی‌تواند جلوی بلاهای طبیعی مثل سیل و زلزله و آتش فشان و ... را بگیرد. 🔸 همین کرونا! دو سال تمام کل دنیا را مختل کرده و انسان با این همه پیشرفت و عقلش نتوانسته هنوز به طور کامل جلوی آن را بگیرد. حالا چه برسد به مسائل بهشت و جهنمی و روح و روانی و به کمال و سعادت رسیدن که با عقل به تنهایی فهمیده نمی‌شود و مسلما نیازمند دین است. 🔷 دوم: انسان چون اجتماعی است و باید در اجتماع زندگی کند و برای برقراری نظم و عدالت در جامعه نیازمند قانون هست و انسان با عقل به تنهایی نمی‌تواند قانونی بگذارد که کامل باشد همان طور که در طول تاریخ قانون‌های مختلفی ایجاد شده ولی چون فقط با عقل انسان بوده از بین رفته‌اند، بنابراین باید کسی که سازنده‌ی انسان است به او کمک کند تا قانون کامل و درست را تعیین کند. 📝 پاسخ تکمیلی درلینک زیر: 👇 https://btid.org/fa/news/190041 📎 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فتوکلیپ؛ صد ثانیه با رصد 1400.11.07 کاری از گروه‌ رصد 🖥 سامانه ارسال گزارشات طلاب، مبلغان و عموم مردم از فضای مجازی 🌐 https://r.btid.org 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
📆 تقویم روز 📌 جمعه ☀️ ۸ بهمن ۱۴۰۰ 🌙 ۲۵ جمادی الثانی ۱۴۴۳ قمری 🎄 28 ژانویه 2022 میلادی 📆 روزشمار: ▪️4 روز تا وفات حضرت ام کلثوم علیها السلام ▪️5 روز تا ولادت امام باقر علیه السلام ▪️7 روز تا شهادت امام هادی علیه السلام 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا